**Helmikuun Helmet** marraskuu

Goldy mullakaan ei mitään hajua noista suppareista ole. Neuvolassa on koko ajan sanottu mun vatsasta että sen ei pitäis olla kovin supistusherkkä, eikä kyllä ilmeisesti sit olekaan. Monet ainakin sanoo että kyllä ne supparit tunnistaa kun ne alkaa.
 
Goldy Kauppa mullakin =) Ja tosiaan alle 2 vuotta kauppaa pyöritellyt, ei oikein varaa palkata sijaisia, ja kiinnikään ei ole vara laittaa... :/ Meillä luultavasti mies jää töistä mun äippäloman sijaisyrittäjäksi ;)
Minkäs alan kauppaa pyörität?

Potkut tuntuu mullakin tuolla alhaalla, ja painontunne kova. Luulin, että ois pää alaspäin ja sellaisessa "linkkuveitsiasennossa" tai sitten perätilassa, mutta neuvolan mukaan tosiaan alhaalla makoilee luultavasti selällään :D Ja potkut siis tuntuu alhaalla sivulla!
 
Tuttemui, alana on lemmikkieläintarvikkeet, mikäs sulla? Hiukan senkin takia "pelottaa" kaikki tuntemukset, kun pitää nostella 20 kg ruokasäkkejä... Kukapa muu niitä nostelisi kuin minä, yksinyrittämisen iloja... :$

Meillä isäntä hoitaa maatilan töitä, että siitä ei ole tuuraajaksi, vaikka tykkäisi varmaan kovasti :)

Jotakin täytyy kehitellä, tulee vaan kohta "kiire". Ja kauheasti ei viitsisi äippälomalla tehdä maanantai-lauantai töitä (sunnuntaisin aion tehdä!), kun siitä perusäippä korvauksesta työpäiviltä (15,20 euroa) menee vero lisäprosentilla, jonka KELA arvioi 40% kaikille...
 
Heipsis

Tarpalle jaksuja. Mä parhaiten paikkakuntalaisena tiedän, mitä tarkoitat ja ton sun vitutuksen tunnen ihanmyös omassa nahassani..useemmassa asiassa, mitä terveydenhuoltoon tulee :kieh: LAitoin yksäriä, käys lukee :)

Mä tsemppasin nuoremman kaa perhekerhoon, ku autokyyti saatiin. Nii-in, tääl me kaksin nyt kökitään, esikko läks tarhaan aamulla. Ei kuulemma MOIta kerenny sanoo, ku perävalot jo vilkku :D . Heno homma, äitin reipas tyttö! Nii, mies hoitelee noi tarhakuletukset kokonaisuudessaan.

Supistellu on tässä pari päivää täälläkin kipeemmin ja iisisti tarttee ottaa. Mut eipä nyt ollu kommentoitavaa (kai ) enempää..

:heart: nelli&pulla 26+5
 
Mulla on kanssa toi kamala painontunne vaan lisääntynyt. Töissä kun kävelee niin pitää madella tosi hitaasti, mä en osaa kuvailla sitä tunnetta mut se on vähän niinkun sellanen että plussapallo vois pompsahtaa sielät ulos hetkenä minä hyvänsä :LOL: viimeviikon ultrassa kun oli neuvolalääkäri niin näkyi että ei Minkkari ole muuttanut olotilaansa mihinkään. Siellä se vaakatasossa pötkötteli ihan tyytyväisenä, saa nähdä muuttaako asentoa lainkaan jos on todennut olonsa hyväksi noin.

Katselin muuten www.vauvatar.fi olevia Disneyn sittereitä. Kovin oli suloisia ja nyt tekisi mieli tilata sellainen. Kannattaakohan tuolta tilata, vaikutti ainakin tekstien perusteella ihan hyvältä. Mutta jotenkin tuo että et pääse "testaileen" niin mietityttää mutta kaippa sen takaisinkin saa palauttaa. Kohta puoleen pitäisi mennä ostamaan autoon kaukalo sekä vaunut. Brion ja Emman vaunija ollaan katseltu mutta tuntuu ettei niissäkään tota eroa oikein ole. Tosi vaikeita päätöksiä!

Tiistai terkuin Matilda & Minkkari 27+4 :)
 
goldy Mulla on "tän alan" vaateliike ;) Ja joulunalusaika erityisesti, mutta myös tämä talven tulo, näkyy meillä kaupassa. Uutta tavaraa puskee, ja kukapa tosiaan muu niitä asiakkaiden tieltä siirtelis, jos en minä... Mutta myös tää asiakaspalvelu, hyllyjen järjestely ja jatkuva seisominen/kävely ottaa voimille. "Väliajat" istun sitten koneella ja pyöritän verkkokauppaa :whistle:

Mä en myöskään aio tehdä äippälomalla töitä, vaan tosiaan pyöritetään perhevoimin - toivottavasti mies saa töistään palkatonta vapaata!

 
:wave: Ymmärrän siis Tuttemuin huolen mahdollisesta sairaslomasta.
Itsekin ole huomisen vielä "saikulla" tän selän takia. Torstaina pakko yrittää kyetä hommiin, kun ei tosiaan rahaa tipu mistään :( On välillä mielessä käynyt, kuinka paljon helpommalla pääsisi tämän raskauden suhteen, jos olisi palkkatyössä vieraalla...

Puhtaat paprut sokerirasituksesta! En kyllä uskonutkaan, että sieltä mitään löytyisi.
Ylipainon takia (bmi26) minutkin sinne passitettiin. Hassua, kun en kuitenkaan mikään 150-kiloinen ole..

Neuvolalääkäri oli myös tänään.
Kohdunkaula kiinni, 3.5cm.
Painoa pienellä huimat 1,2kg :heart: Jalkoväliään ei edelleenkään suostunut vilauttamaan, haluaa siis pitää salaisuutensa.

Siellä oli terkkariharjoittelija mukana. Ei häirinnyt ollenkaan. Ihanasti kehui mun mahaa, että onpas söpö :D

26+2
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällä myös voidaan paksusti ja varsinkin viimeisen viikon aikana on tullut todella kömpelö ja paksu olo... Masu on tainnut ottaa jonkun tyyppistä kasvuspurttia ja kai se vähän asiaan kuuluukin näillä viikolla :)

Vakuutuksista, itse sain iloisia uutisia eilen, sillä olin laittanut hakemukset varmuuden vuoksi sekä Tapiolaan että Lähivakuutukseen ja kumpikin myönsi vakuutuksen! Nyt vain pitäisi saada mies aktivoitua tutkimaan ehtoja, että kumpi kannattaisi ottaa... Itse en halua vertailua tehdä, sillä pitäähän miehenkin joku homma ottaa vastuulleen... ;) Onko teillä jollain mahdollisesti kokemusta kyseisten vakuutusyhtiöiden lapsivakuutuksista?

Nukkumisjärjestelyt, meillä taitaa vauva nukkua omassa sängyssään meidän sängyn vierellä, sillä myös mulla on isokokoinen mies, joka ei herää siihen, että kääntyy mun päälle tai huitaisee käden voimalla mun päälle... Hassuna kuriositeettina voinen kertoa, että pari sataa vuotta sitten Suomessa oli sellainen laki, että ensimmäisen lapsen päälle kierähtäminen (ja lapsen tukahduttaminen) ei ollut vielä rikos, mutta toisen sitten jo oli... Tämä laki säädettiin kuulemma sen takia, kun oli mahdotonta tietää oliko teko tahallinen vain tahaton... :whistle:

Anopeista myös on juteltu. Mulla olisi aivan ihana anoppi, hyväsydäminen ja ystävällinen ihminen kuin mikä... ainoa "huono puoli" on se, että elinaikaa hänellä on enää muutama kuukausi... :snotty: Jää vauvalta kyllä ensiluokkainen mummi saamatta...

Mutta tsemppiä kaikille sairastaville, supisteleville ja väsyneille! Kyllä se helmikuu tulee, jos nyt ei vauhdilla niin ainakin päivä kerrallaan. =)

Pöhinä 27+0
 
Ääks, nyt on pakko kysyä teiltä, jos löytyisi heti vastaus: tänään näyttäis, että valkovuoto on aavistuksen vaaleanruskeaa :eek: Pitäiskö huolestua vai voikohan johtua, kun sunnuntaina tuli heiluteltua peittoja pienoisen tauon jälkeen?? Kun jostain netistä jo luin, että tuo ns. vanha veri voi yhdynnän jälkeen tulla vasta parin päivän päästä ulos asti... SORI tää ällö aihe taas... :ashamed:
 
Matilda81 me ajateltiin tilata sieltä vauvatar.comista pinnis ja turvakaukalo. Muutama tuttu on tilannu vaunut sieltä, ja tuli peräti 1,5 viikon päästä tilauksesta jopa tänne pohojoseenkin :) että eiköhän sieltä uskalla tilata.

hih kävin lääkärissä tänään kauan jatkuneen flunssan takia ja kun nenusta on limakalvot kuivannu ihan niinku betoniseinäksi, kysyin sit lääkäriltä et voiks se tää raskaus vaikuttaa noihin limakalvoihin noin hurjasti.. niin se oli ihan että "AI sä oot raskaana? Kuinka pitkällä?" Minä siihen että 27 täyttä viikkoa.. ei meinannu uskoa, piti näyttää neuvolakorttia :D

Piipi79 uskoisin että ei tarvi huolestua.. jos väriin liittyy vielä haju niin ehkä sitten voi käydä kokeissa, mut kyllä mulla ainakin tuo valkkarin koostumus ja väri vaihtelee hyvinkin usein. Ja jos hiivaakin on, sehän saattaa mennä ihan itsekseen ohitse. Sanoisin että seuraile pari päivää tilannetta :)
 
No nyt on sitten neuvola lääkäri käyty... Ja tekisi mieli käyttää useita voimasanoja... :kieh: :kieh:

Paineet oli ok, paino oli nyt sitten hiukan pompannut (kaikkiaan nyt 7,5 kg), pissa puhdas, sf mitta 24, syke 130 :heart: ... Rouva lääkäri sitten käytti koko 10 minuttia mitä meille uhrasi siihen, että kertoi kuinka nyt tämä paino sitä ja paino tätä ja nyt kyllä pitää alkaa katsomaan mitä syö, että paino ei saisi nousta enää yhtään! Aha, millähän senkin estää?

Ja meidänkin juniori makaa tällä hetkellä poikittain! Eli tämän vuoksi potkut tuntuvat todella alhaalla. Kohtu kuitenkin takana, kaula kiinni mutta hiukan jo lyhentynyt (olen ensisynnyttäjä!), mutta eipä annettu mitään kontrolleja... Se akka ei varmaan ottais meitä uusintatarkastukseen vaikka henki olis lähtemässä!!! Mä oon niin vihainen sille lääkärille, kun kohtelee mua niinkuin en olis edes ihminen!

Sori tämä vali vali.... :ashamed:
 
Mä olen vakuuttunut että raskaus on vaikuttanut mun nenän limakalvoihin! Mulla on nenä lähes koko ajan tukossa ja valuttaa :snotty:. Eilen illalla meni jo hermot ainaiseen niistämiseen. Onnistuin nukkumaan parisen tuntia ja sit vaan heräsin. Menin sohvalle hakemaan unta. Meillä on sohva osoittautunut hyväksi unen hakemispaikaksi,mun mies ei myöskään saanut unta joten siirtyi mun jälkeen sohvalle..

Sain tänään päätöksen äitiysavustuksesta,kirjeen mukaan paketti tulis kahden vkon sisällä.

Ekan kerran mun mies nauroi että "onpas sulla iso maha" kun se ei päässy mun ohi käytävällä ilman että vahingossa tönäisi mahaa :LOL:

 
Ootakaa ku mun piti kysyä jotain....
ai niin...voiko saikkua saada väsymyksen takia? Oon yrittäny sinnitellä töissä.. en tiedä onko työmotivaatio vain ihan nolla,mut ei jaksas/huvittas olla töissä.. tietty tämä oma hitaus ärsyttää ja tuota selkää on alkanu vikomaan.. iltosin ei sit jaksa tehä mittään, ku päivä menny töissä riehtastessa..
Tännään meinas töissä maailma pimetä, ku äkkiseltään jouduin kääntymään ympäri..(olin vastikään tehny töitä "pää-alaspäin". Piti ottaa seinästä kiinni..mittasin RR oli 102/77 ja verensokeri 1h ruuan jälkeen 4.8. Et tainnu tämä mamma juua taas liian vähän! apteekista käväsin ostaan "kunnolliset" tukisukat. On käyttäny nuita "kaupan" sukkia ja siitä huolimatta loppu päivästä jalat ihan turpiat ja kengät puristaa.. no tämmöstä vali vali vali juttua... :kieh: :ashamed: on jotenki vain niin alakulonen olo :'(
 
Niin ja vielä tuohon vauvan nukkumis asiaan... olen aatellu raivata sen verran tillaa meijän sängyn viereen et saan vauvan sängyn mahtumaan siihen (saahaan sellanen ihan pienelle passeli rottinki sänky lainaan, jossa on pyörät alla).
 
Nukkumisjärjestelyistä, meillä tuo neiti nukku ensin kehdossa meidän sängyn vieressä josta nostin syömään (useasti yön aikana... reilun tunnin välein...) ja saatoin ite siinä torkahtaa syöttäessäkin. Syönnin jälkeen takasin kehtoon. Kun vaihtoi pinnasänkyyn niin siirtyi omaan huoneeseen. Tämä ratkasu sopi meille, koska muutenkin tuo sänky tuntuu olevan niin ahdas, mies kun on leveäharteinen ja nukkuu selällään hartiat levällään niin... Tyttö oppi vasta isompana (oisko ollu ainakin 3v) nukkumaan vieressä, hän kun oli sitä mieltä että sillon kun tulee meidän sänkyyn (on heränny aina aamusin aikasin 5-6 aikaa eikä ole heti noustu sängystä vaan tullut siihen touhuamaan) niin siinä leikitään... :whistle: Ja samalla tavalla olis tarkotus nytkin tehdä, katsotaan sitten kuinka käytännössä mutta ainakin koitetaan.

Höh, joku toinenkin asia mulla oli mielessä mutta johan sen ehin unohtaa :ashamed: Palataan kun muistetaan!
 
Tuttemui, mistäs sun verkkokapan löytää? :whistle: Kai täällä sen verran saa mainostaa :D

Perhepedistä sen verran, että koskaan en oo viereen nukuttanu, enkä nukuta! :D Kuopus nukkuikin 3 viikkoisesta asti yöt läpeensä, n. klo 23-07...että ihan mukavasti :D Ja vikka pullolla olenkin kaikki syöttänyt, niin en ole niitä nousemisia yms kokenut raskaina, joten samalla linjalla jatketaan nytkin =) Sitten, kun omin jaloin köpöttää, niin saa perhepetiin tulla...jos sekaan sopii ;) :LOL: :LOL: Ahdasta on jo nyt...5 nuppia, 160cm sänky |O

Goldy, ohhoh, jos tosiaan täti alkaa paasata jostain 7 kilon tulosta!! Huhhuh...mitähän se olis tuumanu mulle, kun viimeksi tuli +30kg!!! :LOL: :LOL: koskaan ei oo kukaan painontulosta poikkipuolista asiaa sanonu ja hyvä niin :D Se kun on mun asia mitä mm. suuhuni laitan ;) :D Nytkin jo +10kg...osin tosin myös sen takia, kun ei pääse liikkumaan... :/

Musta myös tuntuu, että tää Tyyppi asustelee poikittain tuolla masussa, koska ihan samalla tuntuu, kuin tuosta edellisestä, joka asusteli poikittain reippaasti yli rv 30. Kääntyi kyllä itsestään.
Mutta huomenna on neuvolalääkäri, niin sitten sen tietää miten on =)
Kamalasti vihloo tuonne alakertaan, emättimeen johonkin sisälle ja alavatsaa vihloo...supisteleekin aika ajoin. Pelkään pahaa, että kohdunsuulla ei kaikki ole enää niinkuin pitäisi :ashamed: Pelottaa, mitä se lääkäri sieltä "löytää" :(

Välimallin kanssa käytiin lääkärissä tänään ja herralla on enterorokko, onneksi ei sen kummempaa. Sanoi, että huomenna voi kouluunkin mennä, jos ei kuume enää nouse, viimeksi sunnuntai iltana lämpöä.

Hikoilusta myös oli ollut puhetta. mulla taas toisin päin, että timmaisin takkaa koko ajan ja mies senku vähentää vaatetta :D Eli mulla on kylmä kun mikä. Villatakki päällä koko ajan!! |O

Niin se olis taas pian yksi viikko täynnä ja alkaisi jo 29.viikko...huhhuijaa :D 3 viikon päästä alottaisin virallisestikin äitiysloman (50 päivää ennen la:ta), jos en saikulle olisi jäänyt jo 7 viikkoa sitten =) 7...onko siitä jo niin kauan!?!?!?!? :eek: :attn: Toisen 7 viikkoa ja tiedä vaikka olis nyytti sylissä, jos liian hätänen on :D

Jahvetti 27+5
 
Mulla kans todella raskas olo koko ajan. Varsinki jos syö jotain niin tuntuu niin kamalan raskaalle liikkua tai olla edes paikalla. Mut on tuota painoa nyt jo kertynyt jonkun verran...

Kyllä meillä heti ekalla neuvola kerralla puhuttiin supistuksista ja niitä on jo ollut... Mutta ne ei ole onneks olut vaarallisia. Kaikki on kunnossa ja vauva on erittäin vilkas pahassa...
 
Goldy: Täällä myös yksi yrittäjä, omaa kampaamoa yksin pyöritän, nyt kolmas vuosi menossa. Sijaisen olen jo onneksi äitiyslomani ajaksi saanut.
Olisi kysymys, mistähän mahtaa johtua, kun mulla ollut nyt muutamia päiviä tuosta häpyluun kohdalta ja nivusista päin kipeänä paikat? Onko se jotain liitoskipua vai mitä?
Poitsu liikuskelee masussa tosi ahkerasti, välillä tuntuu oikein mojovia potkuja =) Vielä pitäs töissä koittaa jaksaa jouluun asti, odotettavissa on kiirettä varmasti nyt marraskuun lopusta koko joulukuu, mut koitan jaksella.

Marie82 ja poika rv25+5
 
Nyt on sokerirasituksessa ja neuvolalääkärillä käyty. Rasituksen tulokset saan tietää huomenna. Sairaslomaa sain marraskuun 28 päivälle asti ja sitten jäänkin jo lomalle..saan siis kotona huilata loppuajan ;)
Meillä jyllää pojalla toistamiseen märkärupi..pe huomasin ekat ruvet ja aloin heti hoitamaan antibioottisalvalla..se kohta on kyllä jo parantunu mutta nyt on uusissa paikoissa.. ja mie ku luulin että alkaa jo ohi menemään. Ei auta kun huomenna soitella ja varata lääkäriaikaa jotta saadaan taas suun kautta otettavat antibiootit. Kyllä ärsyttää..noi on noita maailman inhottavimpia vaivoja :ashamed: Meidän perheessä ei ennen lokakuuta oo moista ollut..nyt saatiin se sit vielä uusiutumaan..prkl..!! |O
 
jahvetti Kiitos.. ku mä täällä "yritän" keksiä jotain syytä et voisin vähän huilata! Tiedän tiedän..raskaus on tarpeeks painava syy..mut ku ei tunne iteänsä sairaaksi, ni tuntuu ettei ole oikeutta olla pois töistä.

Mul kans nuita kohdun suun kipuja, eilen ku niitä valittelin...vauva hyppii jotenki kohdunsuun ja peräsuolen päällä et käy kipeää, ni isäntä meinas et on "poika" (ei tiedetä vielä sukupuolta) päässy heti naisen makkuun, ku on alkanu nipistelemään :whistle:
 
Mie kanssa olen saikkuillut nyt parisen viikkoa yhteensä, mutta pitempää lomaa en oo onnistunut vielä hankkimaan. Ehkäpä ei tarvitsekaan kun nyt saan suorittaa teoriaopintoja äitiyslomaan asti, joten ei pitäis kovin rankkaa olla. Tosin kun tämä selkä tuntuu repeävän niin ei istuminenkaan hyvää tee..

Väsymyksestä joku kyseli, toki sekin on sairasloman peruste. Ei kukaan tee uupuneena samanlaista tulosta kuin täysin työkykyisenä. Tosin on sellaisiakin mulkvisti lääkäreitä jotka sanoo odottaville saikun hakijoille että "raskaus ei ole sairaus".. että pitää vaan inttää vastaan.

Meillevauva lääkäri neuvoi hakemaan apteekista a-vitamiini tippoja nenän limakalvoja varten, pitäisi auttaa. ajattelinpa kokeilla, kun veri lentää niistäessä, ei oo kivaa :(
 
zuku, n. 2 vuotta sitten hain työterveyslääkäriltä 2 viikkoa lomaa, kun olin kertakaikkisen väsynyt ja uupunut. Työ oli sillon tosi raskasta, ylitöitä jne ja lapset sairasti. Hetki juteltiin ja antoi 2 viikkoa "ensihätään", lisää olis saanu jos olis tarvinu.
Nyt kun olet raskaana, niin se on OIKEESTI hyvä syy, jos tuntuu ettei jaksa. Vauvan vointi on täysin verrannollinen äidin vointiin. Nyt vaan reippaasti sitä lomaa hakemaan...vaikka vähänkin ensialkuu!! =) :hug:

Hyvä tuo sinun miehen teoria pojasta :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä