**Helmikuun Helmet** marraskuu

mielikki,minulla on samanlainen kokemus anopistani :( meillekin viides raskaus ja hän ei hyväksynyt asiaa ollenkaa,,,oikeestaan en uskaltanu ees kertoa alunperin hälle raskaudesta,,,tyttöjen suusta hän sen kuuli.eioo kertaakaa onnitellu tai kysyny kuulumisia ja etäisyyttä pitelee,,,tosi tympiää,vihjailee aina kun nähään että oliko pakko tai järkeä...just joo :eek: ja meijän muksut eioo hälle tosiaankaa ollu rasitteeksi!ei kellekkään,mutta ei hällekää.yhden on hakenu uimaan tai yöksi isoimmasta päästä joskus omasta tahosta,muttei oo ikinä ite ruinattu.että ei kyllä siittä pitäs kiinni olla,,,mikä lie häntä vaivaa sitten,,..juu ja työpäivä taas takana.erittäin väsyttävä sellainen taas huonojen yöunien jälkeen,,,,hohhhoijaa,,,lapsetkin on sairastellu ni seki verottaa.on tä kyllä yhtä valitusta!höh,,,niin meijän masuasukki ei liiku kovin kauheana vielä..silloin tällöin tuntuu potkut,ja tytöt kun odottas kovaa että näkyis jo päälleki päin.toki näkyyki joskus muttei just silloin kun oisi töllistelijöitä =)
 
hilari meillä sama noitten liikkeitten kanssa. Tai siis liikkuu kyllä aika paljon, mutta sillon kun tyttö tai mies tulis kattelee niin johan hiljenee. Mutta itekseni kyllä oon onnistunu kunnollisiakin näkemään, vaikka herkästi kyllä sillonkin liikkeet loppuu kun mahan paljastan :whistle: Ei vissiin halua esiintyä :D

Onpa ikäviä nuo teidän joidenkin anopit :( Mun anoppi on ihan mukava ja kyllä kyselee kuulumisia ym, mutta (kauheen vaikea selittää!) eivät ole kauhean kiinnostuneita lapsenlapsista. Sillon kyllä kun nähdään niin ihanasti suhtautuvat. Äh, en mä osaa selittää mitä tarkotan :ashamed: Mutta kiva anoppi on kuitenkin ja tykkää lapsenlapsistaan vaikka niitä monta onkin (nyt yhdestoista tulossa) =)

Mitähän muuta mun piti kirjottaa, pääsi jo unohtumaan...
 
Kiitos myötätunnosta!
Mulla on kyl tosi masentava olo kun en yhtään osannu ootta tollasta paukkua. :'( Sokerihiiri oon, myönnän, mutta se on loppu nyt. Hitsit kun ottaa pattiin. Sekin vielä et monikaan ei huomaa sitä et rasvanen ruoka edesauttaa ja toinen paha siinä et sitäkin pitää välttää.

Joululahja ostoja joitain oon tehny alennusmyynneistä.
En kyllä aio joulua pilata noilla ruuan laskemisilla vaan syön kunnolla ja sit taas joulun jälkeen katellaan. Ja sen sanon neuvolassakin et eivät sitte ihmettele. :snotty:

Jahvetti minäkin olisin oottanu keskiviikkoon mut soittivat varta vasten neuvolasta kun heitti niin huimasti noi luvut.

Kiin kyllä sen vyön pitäs olla oikein mutta äskenkin tulin entistä kipeämmäks mahasta kun ulkona hieman kävin kärräilemässä ja vyö oli päällä.

nyt illan viettoon naperon ja iskän kera. :heart:

Jepsu ja martti 25+6 :heart:
 
Jepsu, minä kans sokereita joudun mittailemaan. Mulla oli vain se paastoarvo koholla rasituksessa.
Nyt sitten mittailen aina kaksi kertaa viikossa ja arvot on olleet hyvät ja en ole mitään ruokavaliota noudattanut, syönyt sitä mitä mieli tekee.
Tänään sain äitiyspakkauksenkin jee
Huomenna ois sitten neuvola lääkäri ja en kyllä yhtään tykkää mennä sinne ronkittavaksi :|
Rinnoista ja nänneistä, niin mä oon käyttänyt aina alkuun rintakumia, kun mullakin nännit tuppaa välillä olemaan semmoset ettei niistä vauva saa otetta heti alkuun.
Nyt 27+0

MIksiköhän tuo koko teksti meni tummaksi??
 
Jepsulle :hug: voin kuvitella miten vaikeeta on noudattaa ruokavaliota, ainakin se mulle vois olla ylitsepääsemättömän vaikeeta :ashamed: Tosin en kyllä yhtään tiedä minkälainen se on, ja kuinka tarkkaa kun tuo on mulle ihan vieras asia, oikeestaan vasta tässä pinossa oon tohon sokerien tarkkailuun törmänny. Eli millä perusteilla teitä on sinne laitettu? Kun aika moni teistä on siellä käyny/menossa. Paljon tsemppiä sulle!!

Ootteko ruvennu/meinaatteko ruveta syömään maitohappobakteereja? Oon kuullut että ne vois auttaa ennaltaehkäsemään allergioita ni vois kyllä hyvinkin ruveta syömään. Mutta missä muodossa niitä pitäis ottaa? Jotain pillereitä vai sitten jotain ruokatuotteita missä sitä on niin riittäkö?
 
Mä jouduin ylipainon takia rasitukseen. ja se ylipaino oli vielä edellisen raskauden jäämiä ja kaikenlisäksi ihan rajoilla olisko tarvinu mennä vai ei.bmi siis 26. Neuvolan täti oli ihan ihmeissään et hän ei ois millään uskonu et mulla noin kohollaan noi arvot on. Enkä minäkään. :ashamed:

Mun äiti sanoi et taitaa olla aika kova paukku mulle ja todella vaikea paikka, niinkun onkin. Huomenna vaan rehuja ostamaan. Onneks tykkään paljon salaateista jne.

nyt pitää mennä surffaan josko löytäs jotain infoa aiheesta..

Öitä mammat!
 
kirjoitin pitkästi ja kaikki hävis.. |O :headwall:
Kiitos hyvästä lahjavinkistä, olikohan asialla Tuttemui..? En nyt muista enää kun äsken päässä kiehahti sen verta hyvästi. No, mutta joka tapauksessa ideasi oli hieno ja aion sen toteuttaa :)

Mitenkäs muiden anoppisuhteet? Itselläni tosi hyvät välit anoppiin, yks mun parhaimpia ystäviä jopa. Tosi nuorekas ja ihana ihminen :)
 
Jepsulle :hug: sokereiden tautta, paska homma :( . Mä oon meinaan kans nii perso, varsinki suklaalle, mut makealle, niin ois iha ylivaikeeta olla ilman. Rasvasia ruokia en kyllä harrasta..
Silti mä nyt mietin, että voisko olla sokerit koholla ja vaikuttaa tohon poitsuun? KU tuntuu, että kasvaa nii älytöntä vauhtia...tai maha kasvaa ja paisuu, jösses mua joulun tienoilla. Pyörimällä paikasta toiseen :xmas: No kuhan sinne KYSiin pääsen ja mittaileevat, niin kokoarviota voi jo jonkinlaista niillä viikoilla antaa.
RAsitukseen mua tuskin laitetaan, koska aikasemmissakaan ei ole mitään ollut. Tosin tokasta ei just siks tarvinnu mennä, ku ekassa raskaudesa kaek ok. Vaikuttaaks selähtö bmi mite paljo? Ja mitä ne muut syyt oli, ku sokeria pissassa? Painonnousu?

Mua jännittää hirveesti esikon huominen eka tarhapäivä. On sellanen ristiriitanen fiilis lisäks, että tosi hienoa, kun pääsee touhuamaan muiden lasten kaa ja on paljon aktiviiteettia, kun äiti nii tylsä nykyään tän pullan tautta..Ja toisaalta, ei se tän esikon vika ole, että on hankalampi raskaus ja ei hänen siks tarttis mennä tarhaan :snotty: . No, mä uskon, että neiti on vaa nii onskina, että tarttee jatkaa sitä tarhaa vai ei tarvetta oiskaan. Mielellään mä kaikki lapset kotona pidän, kun vauvan tautta itekin olen. Pitää kattoo, mitä neiti ite tuumaa, haluuko jatkaa joulun jälkeen vai ei.

Mä lähen nyt nukkuu..Mut yks kyssäri viel. ONko muilla hikiongelmia? Hitto ku mä lemppaan koko ajan, ei pidä rexona tahi muukaan myrkky :kieh: . Peitto haisee iha kauheelle..hirvee sipulikeitto lemuaa, ku tää täti menee tuol :ashamed: :eek: . Mulla ei ole aikasemmin ollut ja tää on ärsyttävää |O !

Mut öitä =)

:heart: nelli-norsu ja pulla-poju 26+4
 
Vinja Tutkimuksista en tiedä, mutta itse olen syönyt liki koko raskaus ajan maitohappopakteereja. Valion: gefilus-kapseleita. Olen syönyt pissatulehdusten estolääkkeen rinnalla! Samalla närästys vaiva on ollu helpompana.
Olen myös kuullu tutkimuksesta että loppuraskaudessa syöty magnesium vähentäisi kolikki riskiä.
Närästyksestä kärsiville: oletteko kokeilleet vanhan ajan konstia eli 2 ruokalusikallista peruna-jauhoja..mulle tosin riittää pienempikin "annos". ihmeellistä mutta tepsii

Oletteko muuten pohtineet että nukutatteko vauvan vieressä? Mä tulin viime yönä siihen tulokseen et meijän vauvan "turvallisin" paikka on omassa sängyssä...heräsin siihen et ite nukuin kippurassa kylellään ja isäntä käänty pään päälle nukkumaan! Ei havahtunu siihenkään vaik aika mojovasti sitä tönäsin..sit vasta ku ääneni avasin.. :eek:

Anopista vielä: Mul on oikein mukava anoppi.. ei ole liikaa itteensä "tunkemassa" meidän asioihin jne. Sopivasti elelee mukana! Toisinkin voisi olla! Asumma nimittäin appiukon vanhalla "kotipaikalla", ovat muuttaneet tästä pois n.4v sitten. Siihen asti ku mä "tulin" taloon anoppi käyny pitämässä talossa naisellista jälkeä yllä! Nyt on erittäin tyytyväinen. On moneen kertaan sanonukki et "et usko kuin tyytyväinen hän on. Otit häneltä ison taakan pois". Ovat lisäksi kannustamassa meitä remonttiin jne. muutoksiin talon suhteen. Lisäksi on mukavan avoimet välit.. jos käyvät esim. päivällä täällä uskaltavat keittää kahvit..samoin ku isännän velipojat! En välitä niin passaamisesta! Osa veilpojista on asunu tässä siihen asti ku tulin..et tämä on kuitenki heidän "lapsuuskoti".. jos ymmärrätte mitä yritän sepostaa!
Oma äitini sen sijaan meniaa tukkia nokkaansa joka soppaan mm.vihjailee pihalla et tuo ja tuo pitäs kunnostaa tai siivota tai purkaa..yks päivä jo sille sanoinki et tämän pihapiirin kunnostamiseen ei riitä yhen ihmisen elin ikä.. on tämä muodostettukki useamman sukupolven aikana. Ei oikein välitä tästä "maatila-asemasta", kotia päästessä tuulettaa takkinsa ku haisee kuulemma niin navetalle.. :eek: ai haisee vain.. ei kukaan muu ole vielä huomauttanu et mun vaatteet haisis navetalle
:hug: teille kenellä on lähipiirin kanssa ongelmia! Suku on kuitenki monesti se lähin tukipilari! Mutta usein myös se joka eniten haavoittaa!
 
zuku Mie mielikuvissani pidän vauvaa vieressä nukkumassa :heart: En tiedä toteutuuko, kun olen muutenkin aika huono nukkumaan, herään herkästi, että tulisko siitä mitään niin. Oon ajatellu, että laitan pinniksen parisängyn viereen ja pidän vauvaa itteni ja pinniksen välissä. Mies pelkää kauheesti, että kääntyy vauvan päälle niin ei varmaan sais nukuttua, jos pidettäis välissä nukkumassa.
 
Mä en halua vauvaa väliin nukkumaan..ja tuskin mieskään. Ja syy juuri tuo, että JOS sitä sattuu pyörähtämään väärään suuntaan tai peitto tai tyyny luisumaan vauvan kasvoille tmv... Mä oon kans herkkä lapsien ääniin ja kutsuihin/liikkumisiin, mutta en luota väsyneenä itseeni niin paljoa, saatikka tohon mieheen sit. Väsynyt sitä yleensä alussa on sen imetysrumban kanssa, niin mä ainakin olen aikasemmin ne pätkät nukkunu, ku tukki.
Toki perhepeti on herttainen vaihtoehto, en ala sitä torjumaankaan.
Mä sijoitan vauvan omalle puolelle sänkyä, iha pinnis kiinni omaan sänkyyn ja ovin vaik kättä tarvittaessa roikottaa siel :) . Juu, ja iha alussa en uskalla edes imettää yöllä pitkälleen vaan nousen aina istueltaan imettämään, juurin sen väsymyksen takia. Ja se väsymys juuri yöllä, päivällä oon porskuttanut suht ripeästi, vaikka kuinka tunnin välein ois syöty :) .

Mut nyt nukkuuuuuu |O
Morjes.
 
Kello hieman vaille 5 aamulla ja täällä mä taas kukun! Heräilen joka yö useamman kerran, enkä välttämättä joka kerta saa unta ainakaan tuntiin, joten mitäs sitä sit "turhaan" tuolla sängyssäkään pyörii, ku täälläkin voi "roikkua" ;)
Halit huonoja uutisia rasituksesta saaneille ja onnittelut puolestaan hyvistä uutisista.
Anopeista oli ollut puhe... omastani olen täällä jo kirjoitellutkin. Juu u... enpä ole minäkään vielä tähän päivään mennessä saanut onnitteluja raskauden/vauvan johdosta, eikä tunnu asia anoppia liiemmin kiinostavan. Anoppi ja appi kävivät meillä su lähes 3kk tauon jälkeen ja tyttö halus näyttää mumille 4d-kuvan vauvasta. Mummi sitä sit hetken ihmetteli ja sanoin kuvan olevan jo n. kuukausi sitten otetun, jolloin oltiin viikolla 23. Anoppi oikein hätkähti ja kysyi sitten, että no milloin sulla sitten la on? Siinä tuli siis eka kysymys tästä raskaudesta...Tais raukka tajuta, että la on oikeasti jo aika pian! No joo... voisin jatkaa tätä juttua pitkääään, mutta jääköön omaan arvoonsa :/
Neuvolalääkäri oli eilen ja sen tuloksena liityn nyt sitten sairaslomalaisten listalle loppuajaksi :| Kaulaa oli jäljellä 2cm ja pehmentynyt, ja siinä lääkärin tutkiessakin supisteli ihan "kivasti" niin hän sitten kysyi, että mitä mieltä olen, laitetaanko koko loppuaika saikkua. Sanoin sitten vaan, että laitetaan, ei tämä tästä varmaan helpommaksi enää viikkojen lisääntyessä tule :( Eli täällä nyt sitten totutellaan ajatukseen seuraavasta työpäivästä joskus vuonna ????
Nuo ihmisten kommentit lasten sukupuolesta on kyllä tosiaan ihmeellisiä/arvaamattomia/odottamttomia/typeriä... Eli jos aiemmat lapset ovat samaa sukupuolta niin muuta syytä seuraavan lapsen "hankkimiselle" ei voi olla kuin se, että "yritetään" saada sitä puuttuvaa sukupuolta |O Meillä on ennestään sekä poika että tyttö ja nyt tän raskauden aikana olen saanut tuntea itseni aivan oudoksi halutessani vielä kolmannen lapsen, sillä teillähän on jo molempia...Yksikin puolituttu sanoi, että HEILLE ei enää tule lisää lapsia, sillä heillähän on jo tyttö ja poika. En kyllä tiennyt, mitä olisin hänelle sanonut. Meitä on niin moneen junaan....

Mä olen syönyt säännöllisen epäsäännöllisesti tän raskausajan maitohappobakteerivalmisteita ja nyt tän lopun 3kk ajattelin syödä niitä ihan päivittäin. Ennen en ole syönyt ja masuvaivoista on lapset kärsneet, nyt ajattelin kokeilla, että olisiko noista jotain ennaltaehkäisevää apua asiaan.
Jospa nyt yrittäis vielä pari tuntia nukkua näinä aamuyöntunteina.

babygirl rv 26+3
 
tiistaita :wave:

tohon sokerirasitukseen laittamisen yleisin syy on ylipaino tai edellisessä raskaudessa ollu gestaatiodiabetes. mulla ei ollu minkäänlaisia oireita edellisessä raskaudessa tosta, yhen kerran oli vaan sokerit yhellä plussalla. mulla ei ylipainoa ole ollu eikä oo mut sukurasitteena kakkostyypin diabetes. nyt tässä raskaudessa painoa on tullu vähemmän ja tasasemmassa tahdissa ja oon syöny aika terveellisesti ja liikkunu paljon millä on iso merkitys sokereihin. ja nythän ei siis ollu mitään. näillä linjoilla jatketaan. tsemppiä jepsulle ruokavalion kanssa, tuskaa se on mutta kannattaa vauvan takia vähän kärsiä :hug:

noista nukkumisjutuista, meillä nukutaan perhepedissä vauvan synnyttyä. koin sen hyväksi esikonkin aikana joten samoilla linjoilla jatketaan. neuvolasta sitä suositteli ja helppoa on ku ei tarvi imetyksen takia nousta sängystä. mäki nukahdin monta kertaa imetyksen aikana B) ja tosta vauvan päälle kierimisestä, sanovat että sitä vaaraa ei ole, ainoastaan jonkun lääkkeen tai alkoholin vaikutuksen alaisena olevana se vaara on. ihan ekat yöt nukutin poikaa äpakkauslaatikossa mun vieressä mut aina imetyksen jälkeen kun siirsin poikaa takas laatikkoon niin heräs joten se ei ollu hyvä ratkasu. mut noihan on yksilöjuttuja et kelle sopii mikäkin. mun poika söi parhaimmillaan 1,5 tunnin välein joten ois tullu rankaks nousta aina ylös yms. sit taas jotkut vauvat nukkuu heti alusta jo pitkiä yöunia ja sillonhan oma sänky on hyvä ratkasu, sillon saa vanhemmatki rauhallisen unen. omat hyvät puolensa on kaikissa ratkasuissa =)

pitänee noita maitohappobakteereita ostaa, meinasin et alan viimeistään vauvan synnyttyä niitä syödä mut voihan noi alottaa jo aikasemmin. lactophillusta tms käytin sillon esikoisen aikaan ja sille taisin antaa rela-tippoja.
 
Huomenta tältäkin suunnalta.

Tuosta vieressä nukuttamisesta, mie yritän ainakin pitää vauvan mahd. paljon omassa kopassa/sängyssään. Yöllä kun nälkä iskee nii mamma nousee ja syöttää ja takas koppaan vaan. Tämä johtuu kaiketi siitä etten halua totuttaa sitä viekkuun nukkumaan vaan että vauva nukkuu omassa ja me omassa sängyssä heti alusta alkaen. Tai siihenkään että vauva pitäisi nukuttaa viereen.

Haleja heille joilla anoppisuhteet tökkii :hug: Itsellä on ihana anoppi ja ovat innoissaan tulevasta lapsenlapsesta, ensimmäinen heille, omille jo kuudes nii niille varmaan menee jo rutiinilla :D

Eilen oli hammaslääkäri ja ku siihen penkille makaamaan menin nii poju aloitti melko jumpat! Se hoitajakin sanoi että vilkas kaveri taitaa tulla, näkyi niin selvästi liikkeet. Ikinä ennen kyllä ole noin riehunu :heart:
Sisko sanoi samaa ku oli käyny kasvohoidossa ja vauva ollu ennen paljon liikuskellu nii siellä sitte alkoi tömisteleen. Johtuiskohan kovasta penkistä tai jtn..?

Joululahjojahan tässä saisi pian alkaa ostelemaan ja kattelemaan. Ajatella että sekin on taas pian, ja äkkiä se on ohikin..

Mutta seuraavan kertaan! :wave:
 
Moikka!

Jepsulle tsempitykset sokeridieettiin, kyllä sen varmaan kestää, kun vauvan parhaaksi on kuitenkin. Ja eiköhän vaavi parin päivän joulumässäilyt kestä, että pääset silloin kuitenkin herkuttelemaan :D

Anopeista oli keskusteltu... Mä olen vissiin aika onnellisessa asemassa, kun oma anoppini on oikein kiva. Ei nyt mitenkään hirmu läheisiä olla, mutta aina kun nähdään, niin on kivaa jutella ja on kiinnostunu kaikesta vauvaan liittyvästä jne.

Meidän typykkä on kyllä aivan älytön liikkumaan, tuntuu, että koko ajan rymistelee tuolla :heart: Eilen äitiysjoogassa työnsi päätään tosta navan vierestä niin kovasti, että hirveä möhkäle oli hetken tossa päällä näkyvissä, vähänkö tuli hassu olo :D Tais tehdä jotain omia joogaliikkeitään...

Tänään on -100 päivää laskettuun aikaan, jee! Huomenna enää 99, se tuntuu jo hurjan vähältä :eek: Työpäiviä jäljellä 31, ai miten niin odotan äippälomaa... B)

Vointeja, mammat!

t. Piipi + typykkä 25+4 (meille on tullut nyt työnimeksi tuo typykkä! Sillon kun ei sukupuolta vielä tiedetty, puhuttiin aina tyypistä, joten siitähän se sitten vääntyi)
 
TÖKKII TÖKKII TÄMÄ SIVU..............Tämän aamun olen puhelimessa viettänyt! :kieh: Neuvolaan soitin kun supisteli eilisen ja viimeyön ,ei saanu aikaa :eek: ,ei ole lääkäreille aikaa :eek: antovat KYSin äitipolin numeron soitin sinne ja eivät ota vastaan ilman lähetettä :eek: sitä ei saa ennenkun on käynyt täällä TK:ssa mutta ei ole aikoja! :headwall: :headwall: Synnytys jos on TOSISSAAN käynnissä sitte ottavat vastaan Kysiin ilman lähetettä... :'( :headwall: :headwall: aika pelottavaa.. kun oli jo 6vkoa sitten nuo paikat auki ja nyt ei pääse näytille :| voi olla myöhästä sitten kun synnytys on TODELLA KÄYNNISSÄ!!! itkuksi menee.. miksi ei saa apua??? :'( :'( En todellakaan turhasta valita :/ Huomiseksi sain vihoin ja viimein "pika ajan" lääkärille eli ottaa jossain välissä pitää mennä odottelemaan 9 jälkeen tk:hon... :eek: Siis en tajua!!!
 
NelHM sokerirasituksen alaraja on se bmi 25 ja mulla oli vähän alle 26 ja sinne jouduin. Mulla painoa ei ollu tullu kun n.3kg , mutta muistaakseni jos painoa tulee paljon niin senkin takia laitetaan testiin.

Kiitos tsemppauksesta! kovasti sitä tarvitaankin...Mä oon niin kovin makean perään. :ashamed:

Hikoilu kyllä täällä kans! Välillä tuntuu et kannattaakohan mun noita rexonoita edes laittaa kun aina haisee hiki vaan. :ashamed:

Anoppi on minulla todella kiva. Pärjätään hyvin ja tyttö heille eka lapsenlapsi ja sen kyllä huomaa. Innolla ottavat tämän uudenkin vastaan kyllä. Harmi kun monilla on ongelmia anopin kanssa. :hug:

Viereen en oo ajatellu vauvaa nukuttaa, vaan alusta asti heti omaan sänkyyn ja nousen ylös syöttämään sitten niinkun tein tytönkin kanssa. Oli ihan jees homma. Typykkä söi kerran yössä ja heräili harvoin. *toivoo yhtä kilttiä poikaa*

Nyt pitää mennä vessaan ja sit kaupoille lähtö.

Peukkuja pidän et äippäpakkaus tulee tänään...

Jepsu ja Martti 26+0 :heart:
 
Voi kauheaa Tarppa! On tää julmaa kun ei saa aikoja! Laita miehes soittamaan ja huutamaan niille josko auttas tai lähe vaan käymään siellä jos mahdollista ilman aikaa ja sano et nyt jotakin on pakko tehdä. Ihmeellistä jos neuvolassakaan eivät ota vastaan! :eek: Soita sinne ja sano et kirjottavat edes lähetteen niin lähet sinne KYS:iin... Jaksamisia Tarppa sinne! Mulla tuli tosi huono olo sun puolesta! Pidän peukkuja että pääset nopsaan tarkistuttaan tilanteen!
 
c81
Tarppa, pääseekö siellä suoraan päivystykseen TK:hon vaan odottamalla vuoroa? (siis samalal tavalla kuin esim jos oot flunssassa tms) Kun täällä voi mennä suoraan päivystykseen josta laittavat lähetteellä eteenpäin?

Jaksuja :hug:
 
Meidän keskimmäisellä, tuolla 7-vuotiaalla pojalla, taitaa olla joku rokko :/ Iltapäivästä mennään käymään terveydenhoitajalla näytillä. Ei se kyllä ihan vesirokolta vaikuta :/ Ja se tuolla on jo ollutkin. Kun ei nyt vaan olis mikään, mikä on sikiölle vaarallinen |O |O Enterorokkoa itse epäilen.

Eilen illalla nukkumaan mennessä "Tyypillä" oli sellaiset zembalot käynnssä, että luulin sen tulevan jo mahanahasta läpi :LOL: :LOL: Oikeen SATTU välillä |O

Mutta nyt kirpparille viemään tavaraa =) Mummo tuli poikien kanssa siksi aikaa.

Jahvetti 27+5
 
Tänä aamuna on sitten nlassa käyty, ja tämän raskauden stressi purkaantui sitten siellä :ashamed: Valittelin tätä painontunnetta, ja työstressiä, jaksamattomuutta jne. :/ Kohdunsuu oli kyllä vielä kiinni, mutta kaula pehmeä ja hitusen lyhentynyt (mutta niinhän uudelleensynnyttäjillä usein). Vauva on vaan poikkitilassa ja selällään loikoilee kohdunpohjaa vasten tosi alhaalla. Terkan mukaan, jos kääntyy pää alaspäin, aukoo paikat luultavasti aika pian... Sairaslomalle pitäis jäädä, mutta mites yksityisyrittäjänä jäät :eek: Pitäis jouluun asti jaksaa!!!

No muuten neuvolassa (26+4) ok, eli sf-mitta oli 23, paino kohos yli 50 kilon (jee!) kun sitä oli tullut ruhtinaalliset puol kiloo viikossa ;) . Paineet oli alhaalla 106/68, ja hemppa oli noussut 122:een. Karkin syonti kun jäi, niin olen korvannut ne hedelmillä ja marjoilla - oliskos tälläkin ollut osuutensa. Sydänäänet oli vahvat, ja 148/min.

Ens viikolle on ylimääräinen ultra, kun tuo vauva on niin alhaalla, ja kohdunsuu tuntuu kuulemma ihan tuossa alhaalla ja edessä... En kyllä tiedä, mitä se ultraaminen asiaan auttaa, mutta tietty, jos vauvan hyvinvointi on todella vaarassa, täytyy joku ratkaisu tähän sairasloma-asiaan keksiä.

Siinähän tuli (.) :ashamed:

Tarppa ette siis saa lähetettä nla-lääkäriltä, jos soitat omalle neuvolan terkalle? Täällä onneksi toimii noin, eli ei tarvitse päivystykseen soitella. Sairaslomankin saan, jos sijaisen löydän töihin, soittamalla terkalle, ja tämä sitten puhuu lääkärille, joka kirjoittaa todistuksen... Mutta niinhän meillä käytännöt vaihtelee. :/
 
Tarpalle jaksuja sinne kovasti. Lääkäritilanne on ihan suolesta melkein joka kunnalla, siis täällä meidän paikkakunnalla on vielä jopa hyvä tilanne.. viime viikolla en saanut päivystys aikaa mutta tänään pääsen iltapäivällä, oon tässä viikon verran epäillyt poskiontelontulehdusta.. panadolilla on pärjätty. Mutta on se ihme ettei saa apua vaikka on suht akuutti tilanne! Ja tilanne vaan pahenee joukkoirtisanoutumisten myötä..

Hikiongelmia tuntuu olevan, täällä kans, tosin en haise :LOL: mutta hirveän kuuma on koko ajan, muut vetää villanuttuja päälle niin minä oisin mieluusti vaikka bikineissä :D

Ja nukkumisjärjestelyistä, meillä tulee pinnis meidän sängyn viereen. Kokemusta on perhepedistäkin kun hoidin 3v tuttavaperheen lapsosia, ja siellä ei pinnistä ollut niin poika nukku aina vanhempien sängyssä. Itse en saanut nukuttua ollenkaan kun pelkäsin koko ajan että pyörähdän vauvan päälle, tuskin olisin pyörähtänyt mutta se pelko.. Ei yhtään mun juttu. Tosin tuo poika oli vielä 6kk jälkeenkin koliikkilapsi, ja useimmiten rauhoittui nukkumaan vain ja ainoastaan kiikkutuolissa aikuisen vatsan päällä.

Nyt jos tää viesti katoaa niin sanon kyllä että voihan vee!

siru 27+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
Tänä aamuna on sitten nlassa käyty, ja tämän raskauden stressi purkaantui sitten siellä :ashamed: Valittelin tätä painontunnetta, ja työstressiä, jaksamattomuutta jne. :/ Kohdunsuu oli kyllä vielä kiinni, mutta kaula pehmeä ja hitusen lyhentynyt (mutta niinhän uudelleensynnyttäjillä usein). Vauva on vaan poikkitilassa ja selällään loikoilee kohdunpohjaa vasten tosi alhaalla. Terkan mukaan, jos kääntyy pää alaspäin, aukoo paikat luultavasti aika pian... Sairaslomalle pitäis jäädä, mutta mites yksityisyrittäjänä jäät :eek: Pitäis jouluun asti jaksaa!!!
Minkäsalan yrittäjä olet jos saa udella? Onkos palstalla muuten muita yrittäjiä? Täällä siis kyselee yksi...

Mun pitäis löytää työntekijä äippäloman ajaksi, koska on kauppa, niin ei sitä oikein kiinnikään voi pitää... Toiminta on vielä tuoretta (alle 2 vuotta toiminut) niin tiukkaa tekee, "oikealla rahalla" ei voi ketään palkata, ja hiukan arveluttaa nuo työllistämistuki kuviot... No, onneksi asioilla on tapana järjestyä, pidän sitten vaikka kauppaa auki 1 pvä / viikko ja olen itse paikalla vauvan kanssa! :LOL:

Pitäkäähän peukkuja, mulla on tänään lääkärineuvola, ja kuten uskotte, niin kauhea stressi siitä, ja taas siitä paljonko on tullut painoa... Muutenkin on jotenkin mieli maassa, eli jos se lääkäri paukauttaa jotain, niin varmaan räjähdän...

Kertokaapa noviisille... Mulla on ruvennut potkut tuntumaan todella alhaalla! Onkohan juniori kääntynyt jalat alaspäin vai mitähän tämä on... Ja oikeasti, tämä on tyhmä kysymys... Miltä ne supistukset tuntuu vai saako ne vielä tuntua miltään? Maha kiristyy, joo, mutta sen lisäksi on sellaista painon tunnetta... Olisko suppareita??

 

Yhteistyössä