**Helmikuun Helmet** marraskuu

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Huomenta!

Sitä mun onkin pitäny jo kauan kysyä mutta en oo muistanu, että onko teillä tullut sitä linea negraa(olikohan noin :ashamed: ) mahaan? Mä oon kuullut että se tulis poikavauvasta ja sen puoleen sopis että tytöstä mulla sitä ei ollut ja nyt on... Varsinkin te jotka sukupuolen tiedätte niin näkyykö viivaa??
Mulla näkyy Linea Negra, menee vähän yli mahan. Eikös jossain sanottu että se kertois sukupuolen meneekö yli navan vai ei.. en vaan muista mitenpäin se oli - kumpi on tyttö ja kumpi poika. (en siis tiedä vauvan sukupuolta)

 
Miulla on haalea lineanegra ja tyttö on tulossa :) Se on raskauden edetessä haalistunu, mistäköhän johtuu?

Lähetään kohtapuoliin kaverin pojan ristiäisiin. Mie olen täällä täydessä tällingissä ja kauhistelen mahan kokoa :D Se on nyt ihanan muotonen, kun on tukivyö, mamma-alkkarit ja sukkahousutkin tukemassa :p Kauhea pallo :heart: tai ihana :D
Tosiaan on mielessä käyny, että millanen norsu mie olen viimesilläni, kun nyt on jo monet veikannu, että viimesillä viikoilla olisin :eek: Töissä ja tuntemattomat, jotka ei tiedä, miten pitkällä oikeesti ollaan.

Kiin ja My 26+6 *30 lähestyy :eek: *
 
Vinja: Mulla linea negra kohta koko kuvun halkaseva ja tyttö tulossa =) . Juttelin yhden lääkärin kanssa siitä, että pystyykö ennnustaan esim. sykkeistä ja vatsan muodosta et kumpi tulee, ja se sano et eri puolilla suomee ollaan eri mieltä asioista, eli täällä tampereella tyttösykkeet on korkeammat kun taas vaikka pohjanmaalla ne tarkottaski poikasykkeitä... Olin sykkeiden ( 140 ) ja mahan muodon perusteella melki varma että poika tulee, mutta niinpä se 4D:ssä kertoi että äitinsä näköinen tyttö =) Vielä sellaista, että mulla oli toinen lääkärikäynti noin viikko sitten ja ei tehnyt sisätutkimusta. Vaikka laitto viikoks saikulle alavatsalla olevan paineen tunteen vuoks.. Tajusin sen vasta kun lähdin et se vaan jollain pumpulipuikolla tarkasti onko valkovuoto jotenkin erilaista... Outoa. Muilla?

Lammiska 26+0 :/ :/
 
Lammiska Kyllä täällä pohjanmaalla nuo sykkeet on samallalailla kun sielläkin. :D korkeammat on tyttösykkeet.

Mulla lineanegra on vielä haaleana edellisestä odotuksesta alamahassa mutta ylhäällä ei näy mitään. Tytöstä oli siis ihan koko massun pitunen viiva tisseihin saakka ylös ja oli aika tummakin vielä. Nyt siis poju tulossa ja ja eipä viivaa näy.
Mahan muodosta sen verran et olin tytöstä tosi leveä ja nyt maha menee enemmän eteenpäin.

Onko teillä ollut apua tukivyöstä? mulla ei ja ottaa niin pattiin kun sen ostin. Kalliskin vielä.

(.) flunssa ja yskä jatkuu kovana edelleen....onneks lääkäri keskiviikkona niin saavat tarkistaa tilanteen. Alamaha ja selkä hieman rauhoittuneet kun mummu hoitanut ja kantanut typyä vkonlopun. Huomenna sokerirasitus ja jännittää mitenköhän menee...
Talohommat pyörii mielessä ja tontinraivausta aletaan täs hommaileen pikapuolin...
Niin ja maha ei toimi taaskaan...pukamat vuotaa ja on kipeät. :ashamed: :/

Nyt meen syömään pullaa ja kahveelle...

Jepsu ja Martti 25+5 :heart:
 
Vinja mulla tuli ihan alkuviikoilla linea negra näkyviin, mutta edelleen on tosi haalea. menee vähän yli navan, ja tyttölupaus meille annettiin ultrassa. Tuo muuten on alkanut jännittään, kun ei se oo kuitenkaan 100% varmaa.. päästiin miehen kanssa jo tytön nimestäkin yhteisymmärrykseen. Tosin nyt mua on hirveästi ruvennut mietityttään että antaisinko sittenkin oman sukunimeni, meillä kun tää parisuhde on mikä on ja rakoilee kummasti.. että jos sitten tulee sellanen tilanne että jäänkin lapsen kanssa kaksistaan. Mutta voihan sen kuitenkin muuttaa sitten myöhemmin, eikö?
Mulle äiti osti tuon tukivyön kirpparilta eurolla, pari kertaa oon pitänyt ja kyllä se ihan hyvä oli aikaisemmin.. mutta nyt koko xs on aika kittana :D
Jänskättää tuo Tehyläisten tilanne. Neukkutäti kun ystävällisesti muistutti edellisellä käynnillä että saapa nähdä onko tämä mun viimeinen käynti, ja synnytysvalmennuksenkin saa unohtaa jos joukkoirtisanoutuminen toteutuu. Ja synnytyksetkin keskitetään sitten tuonne 100km päähän.. huh!
Siru 26+6 (taas pyörähtää uusi viikko)
 
Jepsu: Niin, mä osasin vähän arvaillakkin =) , Tuskinpa halus vaan rakenneultrassa kertoo että kumpi tulee. Mäkin ostin viime viikolla sen tukivyön, jolla on ainakin epämukava olla istuessa. Kävelylenkeillä ihan ok, toistaseks.. Täällä myös pukama vaivoja. Tuntuu, ettei niihin yksinkertasesti auta mikään rasva tai ruokavalio... :/

Lammiska 26+0
 
Linea negrasta: mulla oli selkeä viiva napaan asti poikaa odottaessa, tytöstä ei ollut eikä nyt tästäkään masunasukki tytöstä viivaa ole. Itse uskon siis enenmmän vaihteluihin saman ihmisen raskauksissa kuin yleiseen viiva=poika, ei viivaa=tyttö tai toisinpäin ;)
Perjantaina käväisin minäkin neuvolassa ja arvot olivat ihan kohdallaan. RR 116/69, vauvan syke 140-150, pissa puhdas, ei turvotusta ja sf-mitta 23. Masu on PALJON isompi kuin aiemmissa raskauksissa tässä vaiheessa, mutta silti sf on pienempi. Taitaa siis masu olla aika alhaalla, toki nyt on eri mittaajakin..Itse kauhistelen vaa´an lukemia... nyt on tullut jo 8kg, kun aiemmissa raskauksissa painoa ei ole tullut kuin hitusen vaille 9kg kokoaikana |O |O
Muuten olo ei ole hirmu hyvä, supistelee tosi tosi herkästi. Ei onneksi säännöllisesti, mutta väliin mahtuu kyllä vähän kipeämpiäkin yksilöitä. Maanantaita on neuvolalääkäri ja saas kattoo sit laittaako hän mut kontrolliin äippäpolille, viime käynnistä siellä on kuitenkin jo vierähtänyt aikaa, se oli rv 19+6.
Pinnasängyn jo kasasin tuonne oman uuden sängyn päähän :) Pitihän se nähdä, että miten uusi sänky & yöpöydät ja vauvan sänky makkariimme sopii ;) Ja voi, kylläpä siitä tuli soma :heart:
Vaatteita alkaa olla kasassa jo melkoisesti, mutta pyykkäämään en vielä ole ryhtynyt. Vaikka mikäs siinä minusta niitä pikkuruisia vaatteita on ihana silittää, hypistellä ja viikata kappiin :D
Onko kellään muuten kokemusta sellaisesta seinään kiinnitettävästä hoitotasosta/pöydästä? Meillä on makkarin yhteydessä aika iso vessa ja sellaista tuonne pytyn päälle vähän ajattelin... Onkohan se OIKEASTI kätevä? Aiemmin meillä on ollut sellainen pinnasängyn päälle nostettava hoitotaso.

babygirl rv 26+1
 
Kävin töissä siivoilemassa paikkoja (mun siivousviikko). Imuroin ja pesin lattiat, ja vessanpönttöä hinkatessa silmissä musteni :eek:

Meinasin heittää pitkäkseni sinne lattialle, sattui niin käsittämättömästi alaselkään! Kinkkasin siinä sitten lähimpään tuoliin kyyristelemään, jossa odotin miestä hakemaan.

Kotiin tultua otin Panadolin ja lämmitin kaurapussin. Istua pystyy kyyryssä "ihan hyvin", mutta kävely on tuskaa.
Ei varmaan ole mitään hyötyä lähteä päivystykseen. Tuskinpa tälle mitään voi tehdä?

Aamulla onneksi neuvola, jos jotenkin pystyn sinne raahautumaan.
Pakko mennä huomenna töihin, ihan mielenkiinnolla odotan miten selviydyn :'( Jospa tää tästä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Linea negrasta: mulla oli selkeä viiva napaan asti poikaa odottaessa, tytöstä ei ollut eikä nyt tästäkään masunasukki tytöstä viivaa ole. Itse uskon siis enenmmän vaihteluihin saman ihmisen raskauksissa kuin yleiseen viiva=poika, ei viivaa=tyttö tai toisinpäin ;)

babygirl rv 26+1
Mulla on (muistaakseni) kaikista 3 pojasta ollut lineanegrat, esikoisesta oli jopa ihan MUSTA ja alhaalta tisseinin asti =) Muista onneksi vähän haaleemmat :kieh:
Nyt alussa olin viivee haivaitsevinani (12 viikon tienoilla), mutta eipä enää näy edes häivähdystä :whistle: Ainoostaan napa on ihan pikkuisen tummennut, tai se mikä navasta on jälellä :LOL:
Eli ainakaan vielä ei oo tullut ja tyttöähän ne rakenteessa povas...saanyt nähdä sitten :whistle:

Ja minä muistaisin, että ainakin sellaisen uskomuksen linea negrasta oon kuullu, että jos se on napaan asti alhaalta, niin tyttö ja yli navan poika. Mut tosiaan enemmän kattosin asiaa jokaisen odottajan henk. koht jutuista =)
 
mulla kans on joku tai aika monikin arvellu että ennen joulua syntyy...on tuota mahan kokoa jo kertyny sen verran :eek: mutta no,eipä sille voi mitää,viimeksiki mulla oli aivan valtava maha ja vauva syntyessään painoi 2700g!että ei mikää jättiläinen,,,,kyllä on mullaki jo oireet niinkuin loppuraskauden ja vaikee olla välillä ,unet on ollu montaviikkoo huonot,aivan tympii tää väsymys :( no ei se auta kuin jaksaa,onneksi lopputulos on ihana sitten :) kun nyt jaksaa repattaa sinne asti!helmikuu tuntuu kaukaiselta,,,,voimia muilleki väsyneille!
 
mulla kans on joku tai aika monikin arvellu että ennen joulua syntyy...on tuota mahan kokoa jo kertyny sen verran :eek: mutta no,eipä sille voi mitää,viimeksiki mulla oli aivan valtava maha ja vauva syntyessään painoi 2700g!että ei mikää jättiläinen,,,,kyllä on mullaki jo oireet niinkuin loppuraskauden ja vaikee olla välillä ,unet on ollu montaviikkoo huonot,aivan tympii tää väsymys :( no ei se auta kuin jaksaa,onneksi lopputulos on ihana sitten :) kun nyt jaksaa repattaa sinne asti!helmikuu tuntuu kaukaiselta,,,,voimia muilleki väsyneille!
 
Että monenmoisia viivoja on! Mulla jatkuu kanssa yli navan, ei mikään kauhean tumma viiva mutta näkyy kuitenkin. Eka aattelin että ite vaan kuvittelen sen enkä mitään miehellekään sanonu, sitten kun käytiin miehen siskon kaa saunassa ni se heti sano että hei sullahan on toi viiva tossa. Että taitaa se ihan selvä olla :whistle:

Sykkeistä oon kanssa kuullu kumminkin päin että kummalla on korkeemmat, että ei niihin luottaa voi. Mutta hauskahan se on veikkailla noista (ja siitä kiinalaisesta...) kumpi tulee :D

Että pitkä viiva on, sykkeet samanlaisia kun tytöllä ja kiinailaisen listan mukaan poika. Että kumpihan tulee ;)

Nyt neiti tossa kinuaa vieressä että haluaa itse valita hymiön tohon että katotaas mitä laittaa :saint:

Ja nyt saunaan!
 
mulla ei linea negraa ole, pojasta tais hailakka olla, varma en oo. maha on ihan ku oisin rantapallon nielassu mut nyt oon vähemmän lihonu ku pojasta ja sillonki kyllä oli "poikamaha". mut eipä noi oikeesti siis mitään kerro B)

tänään oltii siellä kuntojudo/pilates systeemissä ja tuli riehuttua ja se kostautu heti. nyt on häpyluu NIIN KIPEE |O ihan ku siihen ois lyöty jollain :/ ja muutenki liikkuminen ollu koko loppupäivän tosi kömpelöä ja kävely sattunu. no ehkäpä tämä jotain opetti :kieh:
 
Nolompi kysymys :

Onko teillä alapää turvonnu? Musta tuntu et ihan turvoksissa on ja katoinkin niin heti kun kamelinleuat :LOL: ihan järkky turvoksissa.
ja sekstailuhalut on viimosetkin kadotettu kun nää pukamat vaivaa niin maan p...sti. Kakkosella tuossa pakotin itseni käymään niin sattu ihan sairaasti enkä tohtinu pönttöön vilastakkaan et tuliko verta. :ashamed: iso pallukat löytyy täältä. Lääkäri vaan viimeks totes ku niistä mainitsin et ei niille voi mitään tehdä nyt. :eek: ja niinhän se on. nyt meen syömään luumuja....

Sorry mitä juttua mut pakko avautua niistäkin...on tää niin järkkyä! :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Nolo Jepsu ja Martt i25+5 :heart:
 
Jepsu Mie ostin tukivyön tällä viikolla ja auttaa nuihin vatsalihaskipuihin. Selkäkipuja miulla ei olekaan ollut. Ootko varma, että olet sen laittanut oikein, kun ei auta mitään? Miulle myyjä painotti, että vyön pitää edestä olla vatsan alla ja selän puolelta ihan vyötäröllä niin sillon se on oikein. Jos on vaan vatsan ympäri niin ei varmasti toimi niinkun pitäisi.
My ei vaan tykkää tästä vyöstä ollenkaan :D Tyttö potkii vyötä aina kun istun ja kohta joudun ottamaan vyön pois, kun alavatsa on niin arka tytön rymistelystä :/ Seistessä on tosi hyvä ja jaksaa olla liikkeella paljon paremmin, kun vatsaa ei kivistä.

Miulla kans alapää ihan turvoksissa. Pienet häpyhuulet on kun ohuet nakit :ashamed: Ei nyt ihan, mutta ihan sormiin tuntuu pullukoilta pestessä. Kun pidemmän ajan on jaloillaan niin alkaa särkeä :/
 
Tervehdys kanssa sisaret!
lineanegra kuten profiilissa näkyy himmeä on (poikaa odottaessa mulla suorastaan musta...)... :whistle: tyttöähän tässä odotellaankin...
Ja TURVOTUKSESTA alapäässä |O KYLLÄ LÖYTYY!!! :x Mätää mansikkaa muistuttaa... *suonikohjukin tullut häpyhuuleen*voi yäk!!! :headwall: :headwall: Tämä päivä on ollut rankka.. juu *vali,vali* :ashamed: mutta supistellut on ja iltaa kohden pahentunut :/ selkään ja lonkkiin koskee |O |O Katellaan vielä vähn aikaa tartteeko lähtee näytille jospa levolla menis ohi TAAS yhden kerran :|

Tarppa ja toukka 26+5
 
Huh... :p Lajittelin kaapillisen + pahvilaatikollisen vauvanvaatteita koon mukaan. Kaappiin laitoin takasin kaikki 60cm ja alle ja loput lajittelin 10cm välein muovipusseihin, jotka varastoin johonkin kaappiin, johon saan tilaa :eek:
Mie olin miehelle ihan hermona, että meillä ei ole vastasyntyneelle mitään sopivaa vaatetta :D Onneks se Elloksen tilaus ei menny perille... 2 hyllyä kaapista on täynnä paitaa, bodya, housuja, sukkia, tumppuja, collegeasuja, ulkoiluvaatetta ja muuta tarpeellista :) Ei tasan tarvii ostaa yhtään mitään enää ja seuraavat kootkin on odottamassa omissa säkeissään.
 
Ihana masu Tarpalla :D

Mä en viel hetkeen aatellu pessä noit vaatteita. Tai kaikki kirpparilta haetut oon kertaalleen pessy (tapa, että menee aina ekana koneesee) , mut pakko on kaikki pessä vielä sit lähempänä h-hetkeä, kun ehtiivät pölytyä :whistle: Kun meillä ei vaatteille muuta paikkaa ole, kuin sellain avolankakori khh:n pöytätason alla, niin mukavasti kerää pölyä, kun käyttämättöminä ovat :/ Eihän ne sit enää, kun käytetään.

Mulla taitaa isoin vaate olla kokoa 62cm...yhtään en oo isompia ostanu...sit vasta kun näkee kumpiko sieltä tulee :D Tai eiköhän mummo sen homman sitte hoida ;)

Pikaseen meinaan vielä haukata jotain pientä, aamulla klo 8 se rasitus :ashamed:

Jahvetti 27+3
 
Mä olen pessyt vaatteet sitä mukaa kun ostanut.. sekalainen kokoelma on 50-74 senttisiä, aika paljon poikavaatteita.. :/ oon kyllä päättänyt jo sukulaisten tuomia vaatteita laittaa takaisin päin kun rupee oleen varastot täynnä. pakkauksen vaatteita en oo vielä pessyt, mut eipä niillä kiire oo kun ovat niin isojakin.
 
Mulle tuli justiinsa äsken AHAA-elämys, että 2 viiko päästä torstaina (eli 2 viikkoo 4päivää) mulla lähtee käyntiin viimeiset 10 viikkoa!!! Oon eläny tätä raskautta vähän kuin 10 viikon pätkissä...0-10, 10-20, 20-30, 30-40...ja nyt lähtis jo viiminen!! Hitaasti aikamenee, mutta viiminen jo!!! |O |O |O
Kohta meillä on pieni tuhisija oikeesti!!! No, joulu ensin :D
 
c81
Mulle tuli Jahvetti sama ahaa-elämys (toki mulla melkein kk enemmn kun siulla..) - mutta alkaa iske paniikki. Ihan positiivinen paniikki - mutta paniikki kuitenkin! Alkaa jännittämään.. Se alkaa olla kuitenkin aika lähellä jo.. huh!
 
Tyttiliini
Varmaan johtuu siitä, kun mulla on viikkoja vasta reilut 24, mutta ei kyllä yhtään tunnu että aika menis nopeasti tai että raskaus olis loppusuoralla. No, normaalia, kun eihän se mulla (toivottavasti) ole B) Nopeemmin tää silti on menny ku eka raskaus, joka veny ja vanu ja tuntu kestävän miljoona vuotta. Tietysti poitsu ottiki kohtuajasta kaiken irti ja synty vasta rv 41+1. Olin niin onnellinen ku supistukset viimein alko, että kikattelin vaan samalla ku roikuin ovenpielessä (olin yrittämässä makuuhuoneesta keittiöön kun ensimmäinen kunnon supistus iski). Nyt on ollu vähän päinvastaset fiilikset.

C81, ehkä teidän kannattais yrittää sitä Pohjolaa? Mä ainakin yllätyin siitä, ettei ne hylänny meidän hakemusta, ja mulla oli sentään vähän häikkää edellisessä raskaudessa plus verenvuotoa tässä.

Linea negrasta vielä, tajusin tässä lukiessani teidän juttuja että mun linea negra on hävinny! Se oli alunperinkin heikko, mutta ajattelin että se vahvistuis niinku pojasta, mutta ei, nyt sitä ei oikeastaan enää ole. Niin ja meille luultavasti tulossa tyttö. Mutta enpä tiiä, toisaalta mun mahan asento ja "habitus" sekä sykkeet on ihan samat ku pojastaki. Eli joko ne ei merkkaa mitään ja tulossa on tyttö. Tai sitten linea negrasta ei voi päätellä mitään ja meille tulee toinen poika. Niin ja sykkeiden perusteellahan meidän poikaki olis tyttö :LOL:

Heittäydyin kuiteski vähän taikauskoseks ja mietin, että toisaalta ekassa raskaudessa iho voi hyvin ja pahoinvointia oli vaan se 12 viikkoa eikä kovin pahaa. Tällä kertaa voin reippaasti pahoin 16 viikkoa ja vieläki ajoittain ja naama oli/on ku pitsa. Että voisko se uskomus pitää paikkansa, että tyttö vie äidin ulkonäön ja voimat ;)

Musta olis kyllä kiva että se tyttöennustus pitäis paikkansa, kun meillä on jo poika. Mies taas harmitteli, kun meillä on niin hyvä poikanimi keksittynä ja sen mielestä se rimmaa hyvin esikoisen nimen kanssa.. Kaikenlaista! Molemmat on tietysti mielettömän tervetulleita. Aikamoista ylellisyyttä kun uskaltaa jo tällasta vähän miettiä eikä tartte joka sekunti pelätä ettei sieltä ketään tulekaan.
 
Neuvolassa käyty, ei osannut terkka sanoa juuta eikä jaata selkäkivusta. Voi kuulemma olla lihasvamma tai nikama sijoiltaan tms.
Lepäilen nyt ainakin tän ja huomisen. Todellakin toivon pääseväni loppuviikosta takaisin töihin, palkka kun ei yrittäjänä juokse :(

Sf-mitta 25. Painoa tullut alusta 5,4kg.
Synnytysvalmennus alkaa jo tällä viikolla =)
Ei ole linea negraa vielä ilmestynyt.

26+1
 
Huomenta kaikille!
Vaivainen olo on täälläkin jo! :(
Vielä pitäs tämä asunto saada myytyä ja muutettua uuteen ennen laskettua.
Voi että tuli paha mieli viikonloppuna anoppilassa.Tämä mun viides raskaushan oli täysi yllätys ja anoppi oli siitä miehelle ilkeästi huomautellut mm. että HÄN ei enää jaksa!! :eek: Ja mukulat ei todellakaan ole olleet siellä paljoa hoidossa,vielä viety yhtä kerrallaan ettei anoppi vaan rasitu!!Miehen siskon penskoja hoiti aikonaan joka viikonloppu!!Noiden kommenttien takia en sitten ole viittiny edes mennä sinne,kun en ole ihminen joka vaan miellyttääkseen tekis tollasta.Nyt sitten viikonloppuna kävästiin siellä,niin olo oli kuin näkymättömällä..kukaan ei sanonu mulle sanaakaan!!!Olin kuin ilmaa!! :eek:
silti anoppi oli aiemmin valitellu miehelle kun en ole käynyt!!Ei helvetti!Taidan olla viemättä mukuloita sinne
taas pariin kuukauteen,ettei vaan rasitu! :kieh: sit se soittelee miehelle ja ihmettelee kun ei viedä lapsia sinne! :headwall:
Mää en oikeesti jaksa tollasta,oon kestäny tota jo yli kymmenen vuotta niin ei vaan enää jaksais!!
Eniten tulee paha mieli lasten puolesta! :(
Tietty sitä kaipais itekkin hieman tukea,kun tää raskaus on ollu vaikeempi kuin edelliset ja vielä kun oli täys yllätys...tai kai ihmiset sit kelaa,että kun on viides "niin menee siinä rutiinilla" tmv.Oman äitini kanssa en ole vuosiin ollut tekemisissä,isästäni ei ole kuulunut 20 vuoteen mitään :(
Noh,onneksi on muutamia ystäviä tossa,mutta kuitenkin
on tunne että olen ihan yksin tämän raskauteni kanssa.Tuntuu että vieraat ihmisetkin on kiinnostuneempia kuin miehen suku,vieraat kyselee koska la jne.,mutta näille olen kuin ilmaa!! :(

Sori tämä valitusvirsi,mutta tekipä hyvää naputella pari kirjasinta melkeen rikki! =)
 

Yhteistyössä