**Helmikuun Helmet** lokakuu

c81
Hei, onko kenellekään tulossa mitään juhlia tässä loppu odotusaikana mihin tarvisi juhlavaatteita? Mie kovasti mietin, kun mies on lupaillut tehdä miusta kunniallisen naisen vielä ennen muksun syntymää, ja vaikkei varsinaisia häitä järkätä kuin ehkä kahdelle todistajalle - niin olisi kiva silti pukeutua. Mutta en halua miljoonia laittaa siihen..
Onko kenelläkään ideoita mistä saa edullisia mutta kauniita juhlavaatteita pallomahalle? Tietysti nyt on kaikenlaisia tunikoita joita voisi yhdistää siisteihin housuihin. Onko muuta ideaa kenelläkään? Ei tarvitsisi olla valkoista. Miten olette asian hoitaneet jos on sattunut kohdalle?
 
c81 onneksi olkoon :flower:
Me mentiin naimisiin raskauden alkupuolella niin ei ollut noita vaate ongelmia vielä sillon.
Kannattaa kattoa h&m;ltä,siellä on aina jotain äippä vaatetta puoleen hintaan.
Toivottavasti löytyy jotain kivaa päälle pantavaa.

Menis vielä viikko niin pääsis neukkuun ja saisin vihdoin ne äitiysraha laput ja muut :)
Nyt pitäis saada ittensä liikkeelle mutta on niin laiska olo.Ja siivota pitäis...Meijän kämppä on kun siitä yhdestä pesupulveri mainoksesta kun vaatteet sinkoilee pitkin kämppää :headwall: :ashamed:
 
Täällä flunssa puskee näköjään väkisin päällensä. Aivastelen jatkuvasti ja nokka vuotaa ja nenän alunen on jo ihan punanen niistämisestä. Silmätkin vuotaa. Ja muutamia kertoja kun on aivastanu niin lorahtaa pissaa housuun. Ei kivaa.
Jalat on alkanu turpoamaan ja sormat jo aiemmin. Varpaat ja jalkaterä muutenkin on ihan kohollaan. :|

Inhottava kun mä nyt tulin kipeäks ja pitäa miestä hoitaa kun eilen tosiaan oli leikkauksessa ja ei saa juuri mitää tehdä. :(

Nyt mennään molemmat lepäämään kun tyttö on mummilla hoidossa vieläkin, käytiin kattomas äsken ja huiskutti vain meille kun lähettiin. Tyytyväinen hoitopaikkaansa ja hyvä niin.

Tulipas omanapaista tekstiä...sorry

Jepsu ja Marttipoju 24+3 :heart:
 
C81 Miulla oli kaverin häissä kesällä äidiltä lainattu koon 52 hame ja Seppälästä ostin nätin tunikan. Nätit korvakorut ja kaulaketjun ostin niille kaveriksi. Eli ihan tavan vaatteet vaan vähän isommissa mitoissa. Tosin miulla ei sitä mahaa kovasti ollut vielä heinäkuussa.
Onnea häiden johdosta :flower: :heart: Kyllä se on ihanaa mennä naimisiin, sen päivän muistaa varmasti hautaan asti :)
Miun porukat meni naimisiin maistraatissa ja vieraina oltiin me lapset, mummot ja isäpuolen sisko. Toimituksen jälkeen mentiin ravintolaan syömään.
Miehen kanssa "naitiin" pidemmän kaavan mukaan Olavinlinnassa, jossa henkikirjottaja kävi vihkimässä ja sitten syötiin, juotiin ja tanssittiin reilun 60:n vieraan kanssa :heart:

Kiin ja My 25+4
 
kirjoitin äsken PITKÄT pätkät, mutta ne meni bittiavaruuteen :ashamed: Noh, myöhemmin uudelleen.

Tässä masukuvia rv 26+0 :D

http://www.aijaa.com/img/00025/1149169.t.jpg
http://www.aijaa.com/img/00088/1149176.t.jpg
http://www.aijaa.com/img/00055/1149179.jpg

Ja sänky :D

http://www.aijaa.com/img/00018/1149181.t.jpg

Jahvetti 26+1

Onko mulla ny tyttö- vai poikamaha nyt sitte? :LOL:
 
Ihku vauvamasu sulla, Jahvetti! Mulla kun oli se vararengas ennestään tuossa keskivartalolla, niin ei vieläkään ole sellainen ihanan pyöreä vauvamasu mutta pikkuhiljaa edes sellainen, että ihmiset arvailee...

Goldy & juniori 25+4
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Jalat on alkanu turpoamaan ja sormat jo aiemmin. Varpaat ja jalkaterä muutenkin on ihan kohollaan. :|
Mulla oli sama juttu - mutta lentosukat auttoi, on paljon parempi olla! Hain Emotionsista kympillä mustat lentosukat.. oisko ollu Kymensukan tekemät. Ihan loistavat, on tuohon polveen asti, ei paina, ja pitää turvotuksen pois. Suosittelen kokeilemaan ennen kuin hermot menee ;)

 
Moikka

Paljon taas juttua tullut, kun en eilen jaksanu enää koneella illasta istua..hmm..mitähän muistais/tarttis/osais kommentoida.. No noi lento -eli tukisukat on iha jees turvotukseen. Käytin itsekin aikasemmin. Nyt (kopkop ) ei kauheen kauheen pahana viel turvotus ole, niin en viitsi viel hankkia. Ja muutenki, jos turvottaa, tulee onneks jalkoihin. Tytötistä ku turpos naama, kädet, sormet varsnki, iha kaikki. Naamansa onki vaikeempi mitää tukea viritellä :/ .

Jahvetilla kans kiva pössykkä..en nyt tiiä kumpi maha..ehkä tyttö maha :whistle: :| .
Pitäs oma kuva päivittää, kun jaksas..

(.): Nyt sain sit tytölle se tarhapaikan..ei ihan mieluinen kyllä ole, mutta tyydyttävä on. Alottaa ti 6.11, joten nopeesti se hoituu hätätilanteessa ja kun soskut ja neuvolat sinne soittelee, vaikka yhtää vapaata paikkaa ei olemassa ole.
oma vointi suht hyvä tänään. Väsyttää vaan niiiiin vietävästi. En ymmärrä. Käyn ajoissa nukkuu ja päikytkin olen ottanut, mutta ei auta. Sunnuntaina lähtee tytöt mummolaan neljäksi yöksi, ni lepäilen kunnolla ja toivon supisteluvapaata aikaa. Kanmpaajan kyllä varasin, ja neuvolakin on ens ke :) .
Onkos joku käynyt iha normaaliin tapaan kampaajalla? Värjännyt tmv? Kyllä ne sanoo ainakin, että turvallista olisi.. Mä ainaki ajattelin iha hela hoidon ottaa.



:heart: nelli&pulla 25+1
 
Jahvetti Ehkä se enemmän poikamasulta näyttää, vaikkei ihan selkeä olekaan ;) Ihana kyllä! Päivitäpäs kuvaa, ja pian siitä voi sanoa "varmemmin" :LOL: Voi hyvin kääntyä vielä tyttömasuksi - takaapäin mulle mummo opetti paremmin katsomaan ;)

c81 Onnea! :flower: Alesta saa tosiaan nyt erilaisia mammapaitoja, joissa on lyhyet hihat. Sellaisesta lyhythihaisesta "sifonki"tyylisestä paidasta saa talvella mukavan (ja edullisen ;) ) juhlapaidan, kun laittaa alle jonkun siistin poolon tai pitkähihaisen. Käy juhlavien housujen tai hameen kanssa - mun mielestä myös häihin.
 
Jep, ei tuosta masusta kovasti voi sanoa :D Kuten ei edellisistäkään...mulla on joka kerralla ollu IHAN erilainen maha :LOL: Eka oli ISO, joka suuntaan levinny, toinen pieni jalkapallo tuos edessä, ihan pyöree ja tositosi pieni, kolmas vähän isompi jalkapallo, joka roikkui polvissa :LOL: Nyt on taas vähän ylempänä, ehkä lähimpänä ekaa masua =)

Mut tosiaan, kun lyhyt olen (158), niin ei oo paljoa vaihtoehtoja, mihin suuntaan se maha kasvaa--->eteen päin :LOL: :LOL:
 
c81 kiitos muistutuksesta! viimeks käytinkin niitä lentosukkia ja olivat hyvät. Pitääpä tonkia sellaiset esille, mut luulen joutuvani uudet ostamaan. Hälläköväliä kunhan vaan auttavat.

Jahvetilla on kiva maha! Kyl mä sanoisin tyttömahaksi...

Kelapapruja ei kuulunu vieläkään...hermo menee...ei edes myöntämispäätöstä oo tullu.

Jepsu ja Martti 24+ 3
 
Moikka!

Pöhinälle ja Evaellenille kiitos tsemppailuista 4D-pohdintojen suhteen sekä mielialamyllerryksiin =) Se matalapaine kesti tasan yhden päivän, eilen oli jo ihan normi olo ja raskaus on taas ihanaa :D Eilen tuli myös Ellokselta tilaamani vauvan toppahaalari, valkoisena. Aivan ihana :heart:

Nelli: mä olen värjännyt hiuksia jo useamman kerran raskausaikana ja mun kampaaja lähinnä naureskeli, kun kysyin mahdollisista haittavaikutuksista. Sanoi, että hehän eivät sitten pystyisi olemaan raskausaikana töissä lainkaan, jos väreistä jotain haittaa olisi, kun koko ajan ovat niiden kanssa tekemisissä. Joten turvallisin mielin tukkapiristystä hakemaan =)

c81: onnea tulevista häistä! Zarassa on nykyään myös äitiysmallisto ja sieltä löytyy juhlaviakin juttuja mammamallisena. Jos siis asut Zara-etäisyydellä B)
 
Hei millaisia ne kivuliaat supistukset on? :attn: Mua on iltaisin supistellut paljon, ja eilen yönä mahaan sattui niin etten saanut nukuttua ja samalla supisteli reilusti... sama on jatkunut tänään, en oikein pysty kuin makaamaan, silloin helpottaa vähän. Vähänkin jos joutuu kävelemään tai jotain tekemään, niin mahaan sattuu ja supistaa... tässä koneella istuminenkin on aika hankalaa. Yritän tässä samalla nukuttaa tyttöä päikkäreille. Millaisista oireista pitäisi lähteä neuvolaan/äippäpolille, eihän neuvolaan tähän aikaan päivästä varman edes enää pääse ja viikonloppu edessä?
 
Niin siis lisäyksenä vielä että tuo kipu tuntuu muutenkin kuin supistellessa, mutta silloin eniten. En osaa sanoa liittyykö juuri supistuksiin vai onko esim. kohdun kasvukipuja... tosin kovempia sitten kuin yleensä. Tällaista ei ole ennen ollut... :/

Hissukka rv25+4
 
voi pärse tätä palstaa tök tök tök
Niinpä!

Eli jos nyt tulis perille, niin Jahvetti, just sen karvahuppupuvun tilasin, on kyl ihana livenä =) Otin koon 56cm, kun ajattelin, et sit voi siirtyä suoraan äippäpakkauksen pukuun, kun tulee pieneksi... Näyttää ihan hyvän kokoiselta vastasyntyneelle.
 
Hissukka: Nuo kuulostavat aika kovilta kivuilta ja oman mielenrauhan vuoksi menisin heti, kun vain mahdollista, tarkistamaan tilanteen äippäpolille. Jos kivut jatkuvat vielä ensi yönä, niin yöunethan siinä menevät jo pelkästään siitä, kun vain miettii, että onko kaikki kunnossa.

Pidän peukkuja!

Laa Laa rv 22+1
 
c81
Soita hissukka äitipolille ja kerro niille - osaavat sanoa kannattaako tulla tarkistamaan tilanne! Saat mielenrauhan. tuolta minusta tuntuu kun supistaa - ja välillä tulee sellaisia menkkakipuja. Oma neuvolantäti sanoi että jos eivät lepäämällä helpota, pitää otta yhteyttä neuvolaan/äippäpoliin. Siis jos kylkiasennossa makaaminen tms auta.
Jaksuja ! :hug:
 
pitää vissii kirjottaa pikku pätkinä että saa tekstiä tänne :kieh:

vielä täällä rekkajonojen keskellä, huomenna varmaan kotiin. paska homma toi stora enson juttu :/ mulla kaveri ja sen mies siellä töissä ja nyt kenkää molemmille ja esikoisen la tammikuussa et tosi paskaan saumaan :(

jahvetti: mulla ihan samanlainen maha :D kai se poikamaha on ku työntyy eteen mut eihän se mitään kerro ;) ja turvotusta täälläki, jalat on ku norsutautisella :x

hilari: ainaki meilläpäin myy lastentarvike erissä vaunuja. vaunut saa sitte kun on kokonaan maksettu.

c81. onnittelut :flower: me eletään susiparina varmaan hamaan loppuun asti... mulla muutes kakski noita pupuhaalareita, toinen sellanen pehmonen vaaleensininen ja toinen vaaleenruskee, on kyllä söpöjä :heart: niistä tuskin raatin luopua vaikka ei lapsia enää tuliskaan. säästän lapsenlapsille :whistle: :D

hissukka: sinuna soittasin neuvolaan, varmuuden vuoksi. kun tosiaan vkl tulossa. neuvoohan ne kyllä sieltä äippäpolilta vaikka viikonloppunaki.
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
c81. onnittelut :flower: me eletään susiparina varmaan hamaan loppuun asti...
Kiitos (ennenaikaisista) onnitteluista kaikille :)
ÄLä ny vaan Cruella sano vielä kenellekään.. kun ei sitä ikuna tiedä jos toi pyörtää sanansa. Se on sellainen soutaja ja huopaaja. Kunhan pähkin että mitä sitä laittais päälle. En mitään valkoista rinsessamekkoa eronneena halua - mutat en kyllä halua farkuissakaan vihille! Pitää pistää mietintään. :)

 
Mihinkähän mun viestini hävisi?

No koitin siis soittaa neuvolaan, mutta ei vastata. Täytyy sitten äitiyspolille soitella, jos ei ala asettumaan nuo supistukset... toivottavasti ei ainakaan pahene iltaa myöten niinkuin yleensä.

Lepo auttaa hiukan joksikin aikaa, mutta heti kun täytyy ylös nousta niin alkaa taas. Mutta kun olen kaksin esikoisen kanssa, niin en millään voi vain maata... nyt on vähän parempi olotila, kun tyttö on päikkäreillä ja saa vain levätä.

Kiitoksia kaikille neuvoista =)
 

Yhteistyössä