**Helmikuun Helmet** lokakuu

Tyttiliini
C81, kiitos tsemppauksesta taas, tuli hyvä mieli =) Ja ihanaa, että sulla on tilanne nyt noin hyvä!

Niin ja Tarppa, toivotaan sulle nyt mahdollisimman monta lisäviikkoa vielä, vaikka kyllähän se lupaa hyvää että vauva on nyt jo noin hyvän kokoinen! Jokainen päivä ja viikko, jonka se saa vielä viettää kohdun suojissa, lisää sen mahiksiä pärjätä hyvin.

Ja toivottavasti Nelli saat pian ne vastaukset niin tiedät, mitä tehdä.
Mä olen muuten myös välillä lipsunut tuosta esikoisen kantokiellosta ja heltynyt nostamaan sen syliiin tai nostanut sen kun se kiukuttelee, ja sitä olen saanu katua kun on alkanu vihloa mahaa. Pitäis yrittää muistaa mutta kun se on vaikeaa...

Jepsu muuten, ei millään pahalla mutta ei kai sen harjottelijan ihonväri siitä mitenkään epäluotettavampaa sentään tehnyt? Sen kyllä tajuan, että huolestuttaa osaako harjottelijat asiansa. Mut ei niiden anneta mitään sellasta tehdä, mikä vauvaa vaarantaisi. Mulla oli synnytyksessäkin yks harjottelijatyttö ja se oli ihan jees, vaikkakin se puhu vaan ruotsia ja mun kielitaito meni ilokaasun mukana ;)

Tyttiliini jos luit mun tekstin niin muistaakseni se tumma tuki suluissa ja kerroin inhoavani harjoittelijoita. Verikokeenkin kun tää harjoittelija otti niin ei ees sormeen koskenu ku tökkäs sillä kynällä sormenpäähän. Jomotti muuten vielä kotonakin sitä sormea. :/ Ei muutenkaan noista hyviä kokemuksia, siis harjottelijoista!

Jotenkin kärmäntti päivä täällä tänään. Nukuttiin ihan liian hyvin koko sakki ja kaikki kun perseelle ammuttuja karhuja.
Pankkiin pitäs lainahommia mennä laittamaan ja sit siitä lähetään ostoksille n.100km päähän niin jotenkin jo pelottaa valmiiks. :eek:
Noh, kaippa se siitä. Ajattelin sen tukivyön käydä kattomassa kun toi alamaha ei tykkää yhtään nostelusta ja kumartelusta. Sattuu niin vietävästi. Neuvolas täti sano et varmaan löystyy paikat nyt nopsaa kun on uusi raskaus niin nopeasti. Mut kaippa mä pärjään ja pakkohan sitä on. :'(

Nyt meen valmisteleen lähtöä.
Päivänjatkoja,

Jepsu ja Marttipoju 24+1 :heart:

c81
Jepsu, jos vielä ehdit - niin tarkista paikallisesta Terveyskeskuksesta saako sen tukivyön lainaksi. Mulla on lainavyö - ja oikein hyvä! Saan pitää synnytykseen asti! KÄvin vasta tänään vaihtamassa kokoa suurempaan. Monessa kaupungissa niitä saa lainaan, ei kai vaan oikein mainosteta.

Vihdoinkin rakenne ohi. Vastas vaavi viikkoja 21+5. Tosin ihmetteli isoa vartalon ympärysmittaa sekä muitakin mittoja, menivät kaikki yläkäyrillä. Kyseli et onko ensimmäinen. Alku ultrassa aikaistivat La:ta viikolla, nyt eivät muuttaneet. Mietin vain ite et oisko sittenkin viikkoa vanhempi. Painoarviota ei antanut. Pää pyöreä :D Sokeri arvoja kyl ajattelin alkaa töissä mittaileen tiuhempaan. RR-arvoja olenki jo x2/vk mitannu (lääkärin määräyksestä). Isukki oli ihan ihmeissään, totes jälkikäteen ettei hän oikein ymmärtäny mitään! Näytti olevan ultraajalla niin vauhti päällä, ettei liiemmin selitelly/näytelly. Sukupuolta ei kysytty, ku isäntä ei halua. Enkä mäkään, oikeestaan :D no pääasia et kaikki rakenne jutut oli ok, ja istukkaki noussut kohdunsuunpäältä pois(on nyt vasemmalla sivussa). Pitää alkaa sokerin määrää rajoittamaan, vaik sokereissa ei ongelmaa ole ollutkaan...

Tarppa ja Nelli ja muutkin supistuksista kärsivät. Mulla on aiemmissa raskauksissa supistellut kans ihan reippaasti, ja auennutkin kohdunsuu n.viikoilla 28. Kuitenkin kaikki menneet ihan laskettuun aikaan tai ylikin, ja on kai sellainen elimistö, että tietyssä raskausvaiheissa vain suppailee enemmän. Toivotaan, että teilläkin näin - mutta varovainen toki kannattaa olla. Jaksuja :hug:

Mitäs muuten toi 4d maksaa? Mietin, joskos kävis ekaa kertaa kokemassa senkin ihmeen - ihan vaan turhamaisuuttani :ashamed:

Te, jotka ootte saaneet äippäpakkauksen, tuliko äitiysrahapäätös yhtäaikaa? Ihmettelen, kun omaani ei kuulu, vaikka avustuspäätös tulikin... Eikä muista, miten tää menee, vaikkei olekaan ekaa kertaa pappia kyydissä ;)

c81 kysyin eilen mutta ei kuulemma saa! P....stä täällä tämä homma sillä oon kuullu et monilla paikkakunnilla/kaupungeissa saa lainaksi.

Zukulle onnitteluita hyvistä ultrakuulumisista!

nyt ruuanlaittoon et keretään liikkeelle.

Jepsu Mäki tukivyötä kyselin omasta tk:sta. Meinasivat et fysioterapian vyö on liian "tukeva". Et oikea odotusvyö on parempi.
Kiitos onnitteluista!!
Tääl taas eilisen ja tän päivän meinannu supistella. Onnek eivät ole olleet kippeätä, ni en ole huolestunu. Ens viikolla on kontrolli neuvola, ni pitää siellä taas puhua, toki aikasemminki jos kippeiksi muuttuvat. Enempi ovat sellaista painon ja kiristämisen tunnetta, ja jonkinlaista jomotusta. Aikasemmin oli enempi menkkamaisa kipua.

Tuttemui kyllä mulla on kans ollu supisteleavaiset ym vaivaiset raskuadet noi kaks edellistä, varsinki toka, mutta näissä määrin ei vielä ennen. Tosiaan suppailuja osasin odottaa ja varautua hiljentämään tahtia. Nyt ei todellakaan tartte tehdä mitään.

zuku hyvä ku rakenteessa kaikki ok =)

Tuttemui Meiän 4D maksoi 170? Joensuun Suinuun lääkäriasemalla :wave: Saahan sitä vaikka turhamaisuuttaan käydä ultrassa, jos on varaa maksaa ;)

Äippäpakkaus tuli!!! :D :D :D Mies lähti sitä juuri hakemaan postista. Mie en malta täällä odottaa |O Meille tuli päätös äitiysavustuksesta ja -päivärahasta samassa kuoressa 9.10. eli aika tarkaan 2 viikkoa meni :)

Kiin ja My 25+2

heipsan pikasesti täältä susirajalta :wave:

kiin ja nelli: kiitos masukommenteista =) kyllähän tota pötsiä tosiaan on, mieskin jo huomauttanu :whistle: :D ihme ettei se mun menoa vielä haittaa, makuulla kyllä tosiaan häviää tonne lantioon.

kiin:teillä ollu kyllä perusteellinen 4d, voi sanoo että hintansa väärtti =) tekis kyllä mieli mutta ei oo varaa ja kun ei haluta sitä sukupuolta tietää.

oma (.) eilen vauva jumppaili mahassa illalla siihen tahtiin että aattelin et tulee mahasta läpi B) hirveesti muljuaa muutenkin ja perätilassa ollu jonku verran kun ihan alhaalla tuntuu potkut ja rakko kärsii :whistle:
noista tuteista vielä että niitä on eri kokoja, vastasyntyneille omansa ja vähän vanhemmille omansa. täällä ei sairaalassa tuttia kovin helposti anneta joten otin oman mukaan B) tosin siitä ei ollu mitään hyötyä kun ei tuo suostunu sitä ikinä syömään ja sitte oppi imemään peukkua ja siitä on vaikee päästä eroon :/ tää tuleva kyllä opetetaan tutille, ettei vaan keksi peukkua.
nyt muihin hommiin taas :wave:

Ikägalluppiin nyt ihan ensimmäisenä vastailen: Minä 27 ja mies 24.

Yritin tossa eilen ja toissapäivänäkin päästä tänne, mutta oli niin jumissa ettei päästänyt sivuille ollenkaan. Nyt pääs kuitenkin.
Onpa monella ollut supistuksia, ilmeisesti tää raskauden n. puoli väli tekee nekin yleisemmäksi. Ja alavatsalla painon tunnetta. Se on musta ehkä tällä hetkellä kivuliain tunne mikä on. Kun on istumassa tai seisoo tai kävelee yli tunnin niin alkaa jomottaa. Sen+selän takia nyt saikulla taas. Kun ei kumpaankaan oikein auta muu kuin lepo ja liikunta kivun rajoissa. Töissä nää kumpikin hiukka vaikeita toteuttaa aina kun siltä tuntuu. Pah.

Niin nimiä..meillä olis kummallekin nimet valmiina. Pojalle Nuutti Mikael ja tytöstä tulisi Vilja Eveliina Linnea. Kumpi masussa on, sitä en vielä tiedä 100 % varmuudella, joten kumpikin nimi on varauksessa. Sukunimi lapselle tulee olemaan kesäisen kaunis ja harvinainen suomalainen nimi, joten siksi noin suomalaiset nimet lapselle etunimeksi. Esikoinen, jolla eri sukunimikin, on nimetty harvinaisella espanjankielisellä nimellä, tosin helppo kirjoittaa sekin. Tämän nimisiä on Suomessa vain 6 kpl, joten sitä en viitsi tänne kertoa, kun jo nimeään kantaa.

Äitiyspakkauksesta joku jo kertoikin että tuli noin 2 vkon päästä kun hakemus oli laitettu, joten mä taas matti myöhasenä joudun oottamaan vielä viikon. Työpaikalta sen eteenpäin laittavat ja ilmoittavat meillä kuulemma aina 6 kk tulot, ettei vaan jää mitään saamatta. B) Hyvä näin.

kiin Ihanan kauan te ootte siellä ultrassa saaneet ihailla pikkuista. Mäkin haluun! Katselin vain meiän alueen asemia, että olis saanut tonne jonnekin kahden kuukauden päähän seuraavan gyne ajan jolloin olis voinut katsoa 4d:llä, joten enpä nyt sitten viitsi odotella sinne asti.

Tarppa Lepoa vain vaikka varmasti kypsyttää sekin ajan mittaan. Onneksi jo tosiaan vauveli noin iso niin elin mahdollisuudet ovat varmasti hyvät, jos nyt jo syntyis. Äitini on leikkurissa töissä ja sektioilla syntyy ihan tuota pienempiäkin ja nykyajan lääketiede tietää keinot, joilla saadaan pieni elämä alkuun kohdun ulkopuolellakin. Tsemppiä vielä sinulle ja jarrusukat pikkuiselle! :hug:

(.) Liikuskelua iltaisin ja öisin? Yöllä nukuttais meidän kotona. Paitsi perheen pienin ei nuku. Eli jos tässä vaiheessa raskautta jo rytmi tuo,niin epäilen että sama kun on syntynyt. Ja äiti valvoo. Kivut ovat hellitäneet alavatsalla, mut tulee heti takas kun teen jotain muuta kuin makaan. Ja mulla ei meinaa nuppi kestää tätä kotona olemista. Mitään ei voi kuitenkaan sillälailla tehdä, kun heti on paikat kipeenä, mut ei jakasais olla paikallaankaan. Ja vielä tää viikko ainakin kotona. Esikoinenkin on jo niin iso, et hyvällä ilmalla se tulee sisälle vain syömään. Vois viihdyttää äitiään hiukan, kun oon mäkin sitä viihdyttänyt joskus. :headwall:

VanamoBr Vähän samoja "ongelmia" mulla kuin sullakin eli tämä kotona olo vähän kyllästyttää :/ Mun luonteelleni kun ei oikein sovi "vain olla". Normitilassa hääräilen AINA jotain, mieskin välillä huomauttaa että voisit sinäkin vähän rauhoittua ;)
No nyt olen yrittänyt täyttää päiviä ompelemalla pienelle kaikkea kivaa. Just sain valmiiksi pikkuruisen ulkomyssyn sellaisesta karvasta, josta ne Fredriksonin Ransu ja Viiru- hatutkin on tehty =)

Tuttemui: mulla 4d-maksoi 130e ja kävin siis Kaarinassa. Ultraajana oli n. 60v. erittäin mukavan oloinen mies. Meillä dvd:n pituus on n. 35min. Lisäksi saatiin kuvia, joista yksi siis profiilissani :heart:

Oletteko muuteen huomanneet jotain millä saatte pieneen liikettä, jos liikkeitä ei ole vähään aikaan tuntunut? Mulla toimi syöminen oikeastaan poikkeuksetta joka kerta. Vähän kun äippä saa murua rinnanalle, niin johan alkaa tyttökin tanssia :D

Tuleeko teiltä muilta jo maitoa niin että paidat kastuu? Mulla on tiputellut jo pari viikkoa ja nyt on sitten jo liivinsuojat käytössä ja niissä kunnon keltaisia laikkuja :ashamed:

Päivänjatkoja kaikille nyt lähden hakemaan lapsia hoidosta = )

c81
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Oletteko muuteen huomanneet jotain millä saatte pieneen liikettä, jos liikkeitä ei ole vähään aikaan tuntunut? Mulla toimi syöminen oikeastaan poikkeuksetta joka kerta. Vähän kun äippä saa murua rinnanalle, niin johan alkaa tyttökin tanssia :D
Mulla myös syöminen auttaa! Etenkin suklaa tai tulinen ruoka. Molemmat saa liikettä (toiv en aiheuta chilillä masun väänteitä pikkuiselle..)
Ja jos oikein huolettaa, niin nyt on kyllä tönäisyyn tullut usein vastaus tönäisyllä :) Tai jos kuuntelee musiikkia, ja musiikki loppuu - niin tule potkuvaade että pitäis saada lisää.. :D :D :D

huhhui... Taitaa olla tuolle reilulle sadalle eurolle muutakin käyttöä, kuin sukupuolen tarkistaminen 4D:llä :/ ;)

Mikähän siinä, kun mulle ei tosiaan tullu sitä äippärahapäätöstä? En tietenkään saakaan tulojen perusteella |O

Karkin syönnin olen huomannut minäkin saavan vauhtia Rudi Hassaniin. Toisinaan myös hedelmät saa pikkuisen pyörimään :) Tosin yritän nyt olla karkkilakossa jouluun asti :whistle: Himo on valtava, mutta oman ja vauvelin hyvän olon takia päätin nyt pidättäytyä karkista. Järkky olo, kun tuntee kaikessa omassa olemuksessa ylimääräisten kilojen vaikutukset. Eihän mulla niitä liikaa ole, eikä tullutkaan vielä kaiken kaikkiaan montaa kiloa, mutta kaikki ihan lyhyessä ajassa. Toisaalta kilot ei kyllä ookaan ainoa syy lakkoiluun, vaan penskasta asti jatkunut perinne :xmas: Jouluna karkki maistuu paremmalta, kun sitä on tosissaan odottanut.

täällä olisi uusi odottaja helmikuisiin =) la on 26.2.2008 ja viidettä lasta odotan.neljä tyttöä odottelee kovasti jo pikkuveljeä :) mulla on täysin erilainen raskaus kuin edellinen 2005 raskaus,.silloin supisteli alusta asti ja oli iskias ja liitoskipuja että itkua sai vääntää...nyt eioo ollu niin mitään oiretta!hiukan alaselkä kipua yöllä ja väsymystä,ei muuta...pitää puuta koputtaa....kunhan sujuis loppuun asti hyvin.kaikki lapset on mulla syntyneet viikolla 39.itte oon siis -79 vuosikas äippä =) tsemppiä kaikille odotukseen,ja voimia!

hilari tervetuloa!!
babygirl Meillä tämä pieni ei tykkää oikein autolla matkustamisesta..heti kohta alkaa melkonen rummutus. Samoiten pianon soitto ottaa korviin..:D Niin tai jos istuu liian pitkään paikallaan!

Tääl kävi just vakutusyhtiön ukko jutteleen vakuutuksista. Kysäsin siitä vauva vakuutuksesta! Oli mun kans samoilla linjoilla et täällä maalla on "turha". Lähimmät yksityiset päivystäjät iltosin on 90km päässä (siellä myös yhteispäivystys) ja viikolla pääsee todella hyvin lapsenkanssa lääkäriin. Sitte tietty jos on jokin harvinaisempi sairaus (tuossa yhtiössä esim. terapia käyntejä ei korvattaisi), ni olisi hyötyä. Mutta silloin on myös mahdollisuus hakea kelalta sairaanlapsen hoitotukea. Tultiin siihen tulokseen et ei ole meillä tuolle vakuutukselle käyttöä (toivottavasti). Tapaturma vakuutus tietty sit otetaan!

Oisko kenelläkään tietoa/kokemusta onko olemassa jotain sellaisia huumoripitoisia ukille tarkoitettuja kirjasia? katsokaas kun mulle iski ihan yllättäen joulufiilis ja lenkillä keksin että tän vauvan ainoalle ukille vois jonkun tommosen kirjan jouluksi hankkia! Mä jo suunnittelin samaisella lenkillä miten saisin kaksi koiraa pysymään paikoillaan niin että saisin niistä "jouluisen" kuvan niin voisin teettää siitä tän vuotiset joulukortit :)

Me käytiin reilu kuukausi sitten Lahden Hemossa 4D:ssä. Maksettavaa jäi noin 100e. Tosin ei saatu dvd:tä, kuvia vain :)
Kaikkialla ei siis ole rakenneultraa rutiinitoimenpiteenä, joten en todellakaan sanoisi 4D:ssä käyntiä turhamaiseksi... Pakko se on yksityiselle mennä, jos haluaa rakenteet selvittää :headwall: Selviäähän siellä niin paljon muitakin seikkoja, kuin vain sukupuoli (jota emme edes saaneet selville.. ).

Sain tänään postista sen Carriwell-tukivyön. Tuntuu vähän isolta, otinkohan liian ison koon?

Kelasta ei ole vieläkään tullut tukipäätöstä, vaikka yli 2 viikkoa sitten vein liput ja laput :kieh:

Tuttemui, mulle tuli äippärahapäätös n. 3 viikkoa pakkauspäätöksen jälkeen :wave:

Ikeassa vierähti tänään hela dagen...oon ihan poikki...yritän huomenna kirjotella enempiä =)

Jahvetti 25+6 Huomenna alkaa 27. raskausviikko...HÄRREGYYD!!!! :eek: :attn: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Me käytiin reilu kuukausi sitten Lahden Hemossa 4D:ssä. Maksettavaa jäi noin 100e. Tosin ei saatu dvd:tä, kuvia vain :)
Kaikkialla ei siis ole rakenneultraa rutiinitoimenpiteenä, joten en todellakaan sanoisi 4D:ssä käyntiä turhamaiseksi... Pakko se on yksityiselle mennä, jos haluaa rakenteet selvittää :headwall: Selviäähän siellä niin paljon muitakin seikkoja, kuin vain sukupuoli (jota emme edes saaneet selville.. ).

Sain tänään postista sen Carriwell-tukivyön. Tuntuu vähän isolta, otinkohan liian ison koon?

Kelasta ei ole vieläkään tullut tukipäätöstä, vaikka yli 2 viikkoa sitten vein liput ja laput :kieh:
Ei todellakaan ollut tarkoitus kaikkien 4D-käyntejä tuomita. Silkkaa väärinymmärrystä, anteeks :hug: Tarkoitin siis puhtaasti omaa tilannetta, eli me ollaan rakenneultra saatu ja käyty, mutta sukupuoli jäi tietämättä. Olen miettinyt 4D:n varaamista ihan siksi, että sukupuoli selviäis ja kun se nyt kuitenkin on itselle kokematon juttu. Meille siis "turha" ekstrakäynti, turhamaisista syistä :ashamed:

Iltaa!
Babygirl: mä oon nyt huomannut n. viikon ajan, että rintsikoihin on alkanut tulla maitotahroja... Samoin rinnat on ollut toooodella kipeät, paljon kipeämmät kuin koskaan |O Soittelin jo neuvolaankin, että voiko olla rintatulehdus, kun pisti ja kuumotti niin kovasti. Sanoivat, että jos kuumetta tulee, niin sit lääkäriin, muuten auttaa lämpö ja hieronta. Ja nyt tuntuu onneks pahin kipu helpottaneen.

Mä oon myös huomannut, että pikkuinen alkaa potkimaan heti, kun mä syön jotain =) Varma keino saada kontakti ;)

4D:hen voi olla, että mennään ens viikolla ja ihan turhamaisista syistä... Mut osittain myös mun mielenrauhan takia, että varmasti on kaikki kunnossa pienellä. Samoin mua jotenkin stressaa, kun tuntuu, et vauva on edelleen aika abstrakti asia; en saa mitään hankittuakaan, kun kaikki on muka niin poika- tai tyttöjuttuja. Pyörittelen vaan kaupassa ja lähen pois ostamatta mitään :ashamed: Eli tuntuu siltä, että oisin henkisesti valmiimpi synnytyksen jälkeen uuteen perheenjäseneen varmistuksen jälkeen. Olikohan nyt tarpeeks perusteltu itselle toi käynti... :whistle:

Mulla on muutenkin ollut nyt pari päivää ihme masennuskausi, tänään itkeskelin miehelle ja purin tuntemuksiani. Mieli myllertää näistä kehon muutoksista ym. Mut kai se taas tästä. Mies toi töistä tullessaan suklaata ja pussin karkkia B) Niitä maltilla napostellen...

Sori omanapainen jutustelu!

Moippa,

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
4D:hen voi olla, että mennään ens viikolla ja ihan turhamaisista syistä... Mut osittain myös mun mielenrauhan takia, että varmasti on kaikki kunnossa pienellä.
Me käytiin 4D:ssä nimenomaan tuon mielenrauhan takia, vaikka saatiinkin kunnallinen rakenneultra. Toisena syynä oli myös kokemus; onhan se ainutlaatuinen tilaisuus nähdä tuleva vaavinsa jo nyt. =) Ja sukupuoli haluttiin tietää, kun se kerta oli mahdollista. Teillä on Kiin ollu kyllä todella perusteellinen ultraus! Onnea hyvistä kuulumisista! :flower: Me käytiin Hgin Femedassa, maksettavaa jäi n. 150euroa. Meininki kesti n. 45 minuuttia, saatiin dvd ja parisenkymmentä kuvaa. Profiilissa olevassa kuvassa tytsyllä on molemmat jalat (jep, pikkuakrobaatti, äitiinsä tullut ;) ) tossa kasvojen vieressä. Ja hauberikin näyttää yhtä lihaksikkaalta kuin isukillaan. :LOL:

Omaa napukkaa edelleen: Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola. Jep, se oikea eka jäi väliin ta:n kesälomien takia. :| No, olipahan kokemus tavata ekaa kertaa oma terveyskeskuslääkäri. |O Osas se onneks kyllä tehdä alakertatutkimuksen hellävaraisesti ja varmaan ihan suht asiantuntevakin, mutta jos mua joku luonteenpiirre/ tyyli lääkäreissä tms. ärsyttää, niin nössöily ja vätystely. |O |O Tyyppi oli ensinnäkin puoli tuntia myöhässä, ja olin sentään aamun eka asiakas. terkka sanoi, että se on sen tyyli: On kuulemma aina myöhässä. Ei hel** Tyyppi oli kuin löysä lapanen ja puhui niin hiljaa ja säikysti, että jouduin useita kertoja pyytämmän toistamaan kun en kuullut. |O :ashamed: toi purkaus...
Joka tapauksessa hommat oli kaikki jees: pissat ok, sykkeet 150, painoa +183g/viikko, yhteensä tähän mennessä 1,4kg! :D Kohdunpohjan korkeus oli 25, eli yläkäyrällä mennään. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, mutta mitä toi pituus tarkoittaa? Kun en sitä hoksannu lekurilta kysyä... :/ Verenpaineet oli korkeet 127/88. Ei vielä hälyttävät, mutta ihmettelen itte, kun viimeks oli 108/60... Sanoi, että jos mahdollista, niin vois itte seurailla niitä ja ajattelinkin, et jos kävis ens viikolla joku päivä mittaamassa... Seuraava neuvola onkin sitten jo kahden viikon päästä, joten saas nähdä sitten... Epäilen itte vähän, et jänskäsin alatutkimusta ja olin hiilenä siitä lääkärin myöhästymisestä, et josko nuokin ois pikkasen nostellu paineita... :/

Nimistä: Kivoja nimiä ootte pähkäilleet, ja joillain tais olla ykkösvaihtoehtoina Tilda ja Hilda? Meillä nuo oli kans "listoilla", mutta on päädytty yhteen toiseen nimeen. En halua sitä tähän kirjoittaa; jotenkin haluan pitää sen salassa kaikilta vielä. :/ No, isännän kanssa siitä tietty puhutaan, mutta ei vielä täällä tai muille. =)

Vitsi mä oon kade teille pakkauksen saaneille! Ois niin ihanaa päästä hipelöimään niitä jutskuja. :D

Nyt vissiin nukkumaan... :wave: mä taidan muuten aikasta usein olla viimonen täällä... :whistle: No, tytsy on tullu kyllä äitiinsä, koska sekin riekkuu ja potkii mieluiten illalla ja yöllä. :whistle:

eva & helmi 25+0 :heart:

Illalla kirjottelin pätkän mut sitä en saanu millään lähetetyks tänne. Aina viestin lähettäminen epäonnistui. :headwall:

Eilen tosiaan ostin anitan tukivyön ja ainakin tuntuu hyvälle. Toivottavasti tämä nyt jelppii enimpien särkyjen kanssa.

kakan vaihto tauko....

No niin...

Evaellen pituus tarkoittaa kohdunkaulan pituutta.

Mä en varmaan kertonukkaan omaa sf-mittaani, se oli 24+0 n22cm.
Kivasti massu kasvaa keskikäyrän yläpuolella.

Mies sitten osti eilen vauvalle toppahaalarin, vaaleansinisen lassien haalarin jossa pupun kuva edessä.

Nyt pitää mennä aamupuurolle pimun kanssa ja sit voitais lähteä kaupungille kärryttelemään kun isi on leikkauksessa niin ei sitä vaan mietitä täällä ja jännitetä. Iskä kuitenkin tänään jo kotiutuu ja tyttö menee yökylää mummille ja papalle. Mies saa saikkua ja kantokiellon pariksi viikoksi. :/

Poju potkii tasaseen ja tuntuu olevan aika villi. :heart:

Jepsu ja Marttipoju 24+2 :heart:

Yhteistyössä