**Helmikuun Helmet** lokakuu

Iltaa

C81 Kyllä ne liikkeet todella vahvistuu ja muuttuu loppua kohden enemmänkin työnnöiksi, tai niin minusta ne on tuntuneet loppuvaiheessa. Kantapään erottaa masun läpi jne =) . Ja kyllä ne sattuakin voi, jos pahaan paikkaan kovaa tönäsee.

Oli juu aika kauhee toi juttu, minkä Cruella laitto siitä vauvasta :'( .

Noista nimistä paljon puhutte..tyttöjen ainakin. Mitähän nimiä te oikein suunnittelette ;) ..tottakai kiinnostaa, jos oli jotai harvinaisempii. Mun neideillä on todella vanhat nimet ja varsinkaan esikon nimistä ei ole tullut vielä yhtään vastaan.. Muutakun kuolinilmoituksissa joskus. Nyt on pojalle ihan huippu nimi..tytölle ei oikein enää ois niin sellasta superhyvää ollukkaan.

Joululahjoista siis turhempaa hömpötystä ei mun mielestä voi keksii..no ehkä pääsiäiskortit. Mua ärsyttää joulun kaupallisuus ja kaikki kiire ja stressi, mikä saa ihmiset käyttäytymään iha mielipuolen lailla. Kauhea paniikki, onko ostanu krääsää tarpeeksi sukulaisilleen jne. Ei oikein tajuta sitä perimmäistä ajatusta. JA vaikka ei kristillisessä mielessä joulua viettäisin, niin minusta se, jos jokin on perhejuhla, rauhottumisen aika, syömisen aika jne :) . Mä panostan jouluna hyvään ruokaan ja siihen, että sitä todella riittää. Kuusen haluan aina ja jotain koristeita. Lahjoja en osta, kun omille lapsilleni ja nyt tänä vuonna kummipojalle. Kaikille oon sen ilmottanut, että minä en mitää kellekkään osta ja minä en mitää kaipaa.
Näin minä ajattelen tästä.

(.): Vetäsin nouremman kaa kevyet 2.5h päikyt :whistle: . Ja nukuttaa koko ajan. Alavatsalla ikävä paine ja alaselkä edelleen kun puukkoa sinne terottas :( . Jos yhtää enempi rehkii, kumartelee tai nostelee, käy supistelee. Mut eniten mua nuo menkkamaiset paineet tuolla häiritsee.. :/ . Pitääpä seurata tilannetta.

:heart: nelli&pulla 24+4

Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Joululahjoista siis turhempaa hömpötystä ei mun mielestä voi keksii..no ehkä pääsiäiskortit. Mua ärsyttää joulun kaupallisuus ja kaikki kiire ja stressi, mikä saa ihmiset käyttäytymään iha mielipuolen lailla. Kauhea paniikki, onko ostanu krääsää tarpeeksi sukulaisilleen jne. Ei oikein tajuta sitä perimmäistä ajatusta. JA vaikka ei kristillisessä mielessä joulua viettäisin, niin minusta se, jos jokin on perhejuhla, rauhottumisen aika, syömisen aika jne :) . Mä panostan jouluna hyvään ruokaan ja siihen, että sitä todella riittää. Kuusen haluan aina ja jotain koristeita. Lahjoja en osta, kun omille lapsilleni ja nyt tänä vuonna kummipojalle. Kaikille oon sen ilmottanut, että minä en mitää kellekkään osta ja minä en mitää kaipaa.
Näin minä ajattelen tästä.
Suurinpiirtein noin minäkin ajattelen joulun kaupallisuudesta, stressistä ja joulun perimmäisestä tarkoituksesta, mutta kuitenkin hankin yhden lahjan/läheinen. Nautin siitä antamisen ja saamisen riemusta, ja meidän jouluun lahjat kuuluvat perinteenä, niin aikuisille kuin lapsillekin annettuna. Mutta tapansa kullakin. =)

Nimistä: Täälläkin on nimi valmiiksi mietittynä. Ei oo kovin yleinen, tänä vuonna kastettu joitain kymmeniä kuitenkin. Toivottavasti ei hirveästi yleisty tässä. Nimi on vanha, suomalainen nimi, alkujuuret ovat tosin muualla maailmassa, kuten useimmilla "suomalaisilla" nimillä. Nelli: Uskallatkos paljastaa tyttöjesi nimet? =)

Täällä on vointi ollut todella väsynyt viime aikoina... :/ Nukkunut oon varmaan viikon tarpeiks tässä viikonlopun aikana. =) Ja tisut on ihan saakelin kipeet! |O |O |O Tilasin nettikaupasta semmoset tisuvillat lämmikkeeks. www.igulee.fi Voishan tuommoset tehdä ittekkin (tai teettää anopilla :whistle: ), mutta kun mää oon niin poropeukalo käsitöissä, ettei oo toista...
*muoks* Piti vielä lisätä, että täällä on kans noita "menkkamaisia" kipuiluja ja "viiltoja" silloin tällöin. Olen noista kysynyt neuvolassa, ja sanoi, että jos menkkamaiset kivut jatkuvat pitkään, niin pitäis mennä tarkistuttamaan alakerran tilanne. Mulla on lääkärineuvola ylihuomenna, joten sitä odottelen nyt. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Meillä kaikilla! =)

Nyt bb:n pariin ja nukkumaan,

evaellen & helmi 24+5

huomenia :wave:

jahvetti: utelias :LOL: :LOL: sanon sitte jos osu oikeeseen :whistle:

siruko: hienoa että kaikki kunnossa =)

hilunen: mulla on vielä ajoittain pahaa oloa, ei tietty läheskään samoissa määrin kun alussa mutta kuitenkin. ja mullakin pojasta oli tässä vaiheessa pahoinvoinnit muisto vain. saa sitte helmikuussa nähdä onko tämä nyt sitten tyttö =)

nelli: puhuit kun mun suulla ton joulujutun eli samoilla linjoilla mennään. meillä on nyt eka joulu saman katon alla miehen kanssa et saa nähä minkälaisia yhteentörmäyksiä tulee :whistle:

evaellen. täällä myös yksi täysin kädetön mitä tulee käsitöihin, että et ole yksin :D

tänään me lähdetään sinne susirajan huonommalle puolelle joten vähän harvemmin tulee muutamaan päivään kommentoitua. ihan hyvää tekee mulle olla välillä hissukseen :whistle: ens vkolla olis lääkärineukku ja samalla varmaan määrää sinne sokerirasitukseenki sitte.

cruella ja ötö 25+1

Tyttiliini
Siruko, kiva että oltiin susta turhaan huolissamme!

C81 , kiitos kysymästä, ihan hyvin on nyt mennyt. Olen ollut saikulla reilun viikon ja olen ainakin tämän viikon loppuun, katson sitten jaksaako töissä olla vai tuleeko heti supistuksia/vuotoa/muuta kipua. Aika kovasti olen pelästynyt vähästäkin kun on ollu vähän turhan jännää... Miten sulla nyt menee? Kirjoitteluistasi olen päätellyt, että flunssaa lukuun ottamatta ihan hyvin.

Aloin miettiä, että pitää todellakin nyt rohkaistua ja kertoa esikoiselle tästä vauvasta, se on suunnilleen ainoa henkilö tällä planeetalla joka ei vielä tiedä! Tai no, kai se tietää omalla hassulla tavallaan kun se jo kuukausi sitten osotteli mun mahaa ja sano että vauva tuolla B) Jätettiin kuitenkin selittelemättä tarkemmin kun tuntui, että tollaselle 2v 5 kk natiaiselle on tarpeeks vaikea selittää, että tulee vauva, vielä vaikeampaa olis selittää että eipäs tulekaan. Mutta toisaalta, ei sitä voi ikuisesti lykätä eikä tästä nyt tämän varmempaa varmaan tule. Ajattelin että kerron ens viikolla kun tulee 24 viikkoa täyteen mutta kuten huomattiin, eipä sekään mitään takaa. Parempi siis vain uskoa lujasti, että kaikki menee hyvin.

Potkuista, Nelli sitä kai jo kommentoikin että potkut on myöhemmin enemmänkin työntöjä. Mulla on sama kokemus, se varmaan johtuu siitä että loppuraskaudesta tilaa on niin vähän ettei beibi mahdu monottamaan kovin pahasti. On muuten tosiaan hurja fiilis ja näky kun kantapäät ja kyynärpäät näkyy mahasta läpi, mä työntelin välillä esikoisen raajoja hellästi vähän syvemmälle mahaan kun meni niin hurjaksi :LOL:

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttiliini:
Siruko, kiva että oltiin susta turhaan huolissamme!

C81 , kiitos kysymästä, ihan hyvin on nyt mennyt. Olen ollut saikulla reilun viikon ja olen ainakin tämän viikon loppuun, katson sitten jaksaako töissä olla vai tuleeko heti supistuksia/vuotoa/muuta kipua. Aika kovasti olen pelästynyt vähästäkin kun on ollu vähän turhan jännää... Miten sulla nyt menee? Kirjoitteluistasi olen päätellyt, että flunssaa lukuun ottamatta ihan hyvin.
Juu, ihan hyvin jo - istukak on noussut ylös reilusti, eikä enää vuoda. Supistelee tosi paljon - mutta tänäänkin neuvolassa sanoi että on normaalia jos vaan saa ne levolal loppumaan. Samalla neuvoi muutamia liikkeitä ja asentoja mitä pitäisi työpäivän aikana kokeilla, niin voisi helpottaa. Yritä Tyttiliini ottaa rennosti (helpommin sanottu ja tehty) ja lepää paljon :heart: Olet ajatuksissa!

Moikka

Mulla noi jomotukset jatkuu ja olin yhteydessä KYSiin aamulla. Odotetaan urea plasman tulosta (tai joku tollanen ) ja jos se plussalla, niin lääkitys alkaa. Aiheuttaa näitä jomotuksia ja supistelujakin, mutta harvoin tekee kohdunsuuntilanteelle onneksi mitään. On vaan lääkittävä. Siitä en tiedä, miten/missä lääkitys tapahtuu, jos tarvetta on.
Jos nyt kuitenki supistelee ja jomotukset vaan pahenee tmv, ei varmaa ole muuta, kun osastohoito -eli lepo ainut mun vaihtoehto. Että ei nämä oireet ihan normaalia ole ja kuullostella pitää. Toivon vaan, että saisin pian selkoa näytteiden tuloksista ja vois edetä niiden mukaan.
No onneks tytöt lähtee sunnuntai aamuna isänsä kautta mummolaan ja haetaan vasta torstaina, joten tulee pidempi lepopätkä..pärjäis vaan tän viikon. Tytöt kyllä hyppii seinille, ku ei perhekerhoon ja ulos päästä :/ .

evaellen Mietin vielä nimien paljastamista. Ei mua se haittaa, jos joku niihin tykästys vaan toi "julkisuuteen" tuominen. Varmaa hölmöä ajatella ees niin, ku tuskin kukaan tuntee meitä..
Ja mäkin oon ajatellut noita tisuvilloja..kerrohan onko hyvät, kun tuleevat!!

:heart: nelli&pulla-poju 24+5

nimiasiaa piti tulla kommentoimaan. eli uskallettaiskos me paljastelle omia nimiehdotuksia tuleville tai jo olemassa olevia sisarusten nimiä. Huomasin, että monet on miettinyt jotain erikoisempia nimiä. Olis kiva kuulla muiden mielipiteitä ja ehdotuksia, ei kai meitä niiden perusteella kukaan tunnista tai tarkoituksella toisten nimiä kopioi. Ainakin itse ennemminkin jättäisin jonkun ehdokasnimen pois, jos jollain ois sama nimi mielessä tai olemassa. Ollaan nimittäin etsitty aikoinamme kaikille erikoisempia nimiä, ja yllättäen nimet nousseet samana tai seuraavana vuonna suosituimpien joukkoon :/ Tytölle on onnistuttu antamaan nimi, jollaista ei ole tullut vastaan =)
Mutta miettikääpä asiaa!

Ekaks gallupvastaukset:

Eli meillä sekä minulla että miehellä on ikää 31v. =)

Esikoinen (poika) on eskarissa, joten luonnollisesti jatkaa siellä vauvan synnyttyäkin, mutta kakkonen (tyttö ) tulee hyvin todennäköisesti jäämään kanssani kotiin hoitelemaan vauvaa. Tyttö täyttää maaliskuun alussa 5v. Hän on tällä hetkellä päiväkodissa, mutta vuodenvaihteessa jätetään se sitten pois ja neiti aloittaa 2x viikossa olevan kerhon. Hän odottaa kovasti jo tuota "kotiaikaa" ja uskon, että hänestä on ihan oikeastikin minulle jo apua vauvanhoidossa.

Paljon oli tullut tekstiä sitten viimekertaisen... Täälläkin muisti pätkii, mitäköhän pitikään kommentoida..? No joka tapauksessa kaikkille mammoille jaksuja ja :hug:

Tuosta nimiasiasta voin sen verran sanoa, että meillä tytön etunimeksi on ykkösvaihtoehtona Tilda :heart:
Pojalle olis ollut ehdolla Aatos ja Tiitus =)

Syyspäiviä!

Eilen kaatuin aika mukavasti ku töistä kotia käveleskelin. Kovin pahasti ei käyny mutta kintut ja kädet kippeenä nyt. Neuvolaan soitin aamulla ja sanoivat ettei pitäs mitn huolta olla, kuitenni on vauva melkoisen suojamuurin alla vielä, ja massukka ei tömähtäny maahan. Mutta se säikäyttää aina, ja varsinni nyt ku liikkeitä tuntuu joskus enemmän joskus vähemmän.

Täällä on nimet suunnilleen valittu, tytölle en ole edes jaksanu enää miettiä, mutta pojalle tulee joko hyvin harvinainen nimi (alle viisi suomessa :D ) tai sitten aika yleinen nimi, yleistyy vissii kokoajan.. Ja sitte tosiaan minun isän nimi toiseksi ja miehen toinen nimi kolmanneksi nimeksi. Ei vain olla oikein päästy miehen kanssa yhteisymmärrykseen että miksi pitää lapsella olla kolme nimeä, mutta mie haluan ku itelläi on :whistle:

Kummitkin ajateltiin jo hyvissä ajoin pyytää. Sitä vain olen miettinyt että onko viisi kummia liikaa vai riittäiskö se tuttu ja turvallinen neljä..

siruko mie oon myös 19, eli taidetaan olla nuorimmat täällä :wave:

cruella, en mie vielä tämän vanhempi :xmas:

Päivänjatkoja :wave:

Ekanakin TÄNÄÄN TULI ÄITIYSPAKKAUS!!!! :D Jee vähän sai mieltä pirteämmäksi.... ;) No sitten huononpia uutisia.. polilla kävin ja tutkimuksissa selvis ettei kohdunkaulaa ole jäljellä ennän kun vajaa 1,5cm ja se on REILUSTI etusormelle auki ja pehmyt! :eek: :eek: Lääkket määrättiin (emätin puikkoja) :x viikon kuuri supistuksiin ja sain valita olenko kotona levossa vai osastolla.. :/ No kotona yritän olla nyt ainakin vielä, sängystä ei saa nousta kun pesulle, syömään ja vessaan. :( siksi yritän tämän nyt pikana kirjottaa kun ei ole kannettavaa.... :headwall: Onni että vauva oli viikkoihon nähden iso, jo reilu 900g oli painoarvio! ;) Sairaalaan täytyy heti lähteä jos supistukset tuntuvat kivuliailta tai niitä tulee enemmän kun 2 tunnissa... :/ No nyt mene sänkyyn ja yritän käydä aina sillontällön täällä tilannetta kertoilemassa!

Tarppa ja toukka 25+0

Pitkästä aikaa kirjoittelen taas, lukemassa olen kyllä käynyt välillä mutta ei oikein aika tahdo riittää kirjoittamiseen.

Gallupista, itsellä on ikää 29 ja miehellä 27. Nippanappa ehdin tämän lapsen maailmaan saattamaan ennenkuin tulee pyöreät vuodet täyteen... ajattelinkin että synttärit menisi siinä ristiäisten varjolla, kun en ole mikään innokas synttärijuhlija. :whistle: Niin ja toista lasta odotellaan, esikoinen täyttää pian kaksi vuotta.

Joululahjoista otettiin viime vuonna sellainen systeemi käytäntöön, että lahjoja hankitaan vain lapsille. Siis omille, kummilapsille ja lähimpien kaverien lapsille, jotka nyt tuntuvat niin läheisiltä että halutaan lahja ostaa. Näin äkkiä laskien tulee mieleen kuusi "lahjottavaa". Olen ollut tyytyväinen tähän systeemiin, aikuisille on niin turha lahjoja edes hankkia kun kaikilla on kaikkea ja sitten tulee hankittua turhuuksia... säästyyhän nekin rahat lasten lahjoihin, jotka niistä eniten nauttii. =)

Nimistä mua niin viehättäisi antaa nimeksi Heli Emilia, mutta kun nimpparit menee sitten niin lähelle synttäreitä, en tiedä onko kiva... eipä meillä kyllä yleensä nimppareita ole juuri juhlittu. No, saa nähdä... toinen vaihtoehto tytölle olisi Heini. Pojalle mies tahtoisi ihan väkisin nimeksi Eetu, ja kiva nimihän se on, mutta kun on niin hirveän yleinen... se on kyllä ollut miehen mielessä tulevan pojan nimenä jo kauan ennen kuin yleistyi, eli tylsä olisi sitä hylätä vaan siksi että on muotinimi. Mutta mua vähän tökkii, kun tietää että pojalla tulisi olemaan kymmenen kaimaa kavereina... Muita vaihtoehtoja ei oikein ole, varmaan tosi miettiminen alkaa sitten kun näkee kumpi sieltä tulee, että saa rajattua edes puolet vaihtoehdoista pois... :kieh: Ai niin, Lumi olisi myös tosi ihana tytön nimi...

Supistukset on alkaneet täälläkin oikein toden teolla... iltaisin tahtoo supistaa niin, että ei voi muuta kuin mennä pitkälleen. Ei pysty seisomaan eikä istumaan... menee kyllä lepäillessä ohi, joten ei kai niistä haittaa ole.

Kummeista on ongelma... yksi hyvä kaveri kun varmasti odottaa kummikutsua, mutta en tahtoisi häntä pyytää vaan "velvollisuudesta". Kun olen sivusta katsonut hänen toimintaansa kummina tuttujen lapsilla, niin hän kuuluu niihin kummeihin jotka käy kahdesti vuodessa katsomassa lasta, jouluna ja synttäreinä, tuo lahjat mutta ei muuten ole lapsesta kiinnostunut... mä haluaisin kummin, joka on läsnä. :/ En oikein tiedä mitä tekisin, takuulla suuttuu tämä kaveri jos hänet jätän kutsumatta kummiksi mutta en tahtoisi pyytää vain sen vuoksi ettei suutu... harmillinen tilanne. :(

Uudelleensynnyttäjille sellainen kyssäri, että kuinka usein teillä on neuvoloita? Mulla on rv30 vasta neljäs käynti neuvolan th:n luona, tuntuu tosi harvalta... no eipä tässä ole mitään isompia ongelmiakaan ollut, mutta silti. Kaksi ultraa on tietty ollut ja yksi lääkärikäynti, ja ehtii ennen tuota rv30 olla vielä toinen lääkärikäynti, mutta ihmetyttää vaan kun esikoisen odotusaikana oli th:lla käyntejä paljon tiheämpään.

Hissukka rv25+1

Rohkea aloitus babygirl
Aikas hauska juttu muuten, että Tilda oli munkin yks ehdotus tulevalle, jos on tyttö tietysti ;) Mies ei ihan lämmennyt, joten nyt ykkösvaihtoehtona Hilda :heart: Ehdotin myös Milkaa, mutta mies ei halunnut "suklaalehmää" :LOL:
Tosin "pelko" on, ettei päästä tuota nimeä antamaan, aavistus poikavauvasta meidän poikajoukkoomme nostaa päätään... Joten poikanimi edelleen hakusessa.

Hissukka Meidän vanhin on Eetu, silloin ei vielä kovin yleinen,eikä koulussakaan ole yhtään kaimaa samalla luokka-asteella. Tosin futisporukasta kaima löytyy.

Sain äitiysavustuspäätöksen, raha ois tilillä 25.10. kun en siis pakkausta ottanut. Pitäis heti viikonloppuna "törsätä" että menee oikeaan tarkoitukseen tuo raha :whistle:
Ootteko muut saaneet samalla äitiyspäivärahapäätöksen?

Nimistä, kai sitä voi paljastaa mitä mielessä on käynyt, jos joku sukulainen näitä lukee ja tunnistaa niin sitten sen tekee =)

Me ollaan ajateltu tytön nimeksi Meeri Matilda mutta Matilda olisi kuitenkin kutsumanimi. Jos poika olisi tullut siitä olisi tullut sitten Leevi Mikael B)

Tarpalle todella iso jaksu :hug: . Sulla tilanne on huono näille viikoille. Vauva kylläkin on iso viikkoihin verrattuna, mikä on hyvä. Laitoin yksäriä :) .

Mietin tässä uskaltasko lähtee ulos noiden kaa vai ei? Ku ei sais tehä mitää...tai lähinnä pukeminen ja kumartelu yms rasittaa ja toi selkä vaa pahenee ym painontunteet masussa. Kerran kilahdin tytöille ku kiukkusivat, ni heti kävi supistaa :( . Piiiiiiiitkä aika tää koko pv olla sisuksissa..auringonpasteessa viel.

tarpalle jaksamista :hug: ja lepoa vaan, kivempi varmaan kuiteski kotona kun osastolla.

saanukka: sun juttujen perusteella luulin vanhemmaksi =)

hissukka: mä oon nyt 3 kertaa käyny th:n luona, 1 neuvolaleku + 2 ultraa. ens vkolla olis toinen neuvolaleku. eli kk:n välein oon käyny.

noista nimistä, mä en halua tavis- enkä muotinimiä vauvalle, esikoinenkin on vähän erikoisempi, useempi jo kastettu mutta kalenterissa ei vielä oo. mun oma nimiki tuli vasta parisen vuotta sitte kalenteriin. paljastuksia en ainakaan ihan vielä tee :whistle: kukaan teistä ei huoleta mut ku tätä palstaa pääsee tosiaan selaamaan kuka vaan ni siks en vielä julkista B)

muoks, mulla toi thermo-mamma-systeemi on mut käyttökokemusta ei oo ku viime odotus osu eniten kesälle.

verenpainet hyvä, hb noussu 113, painoa 330g/vko (yht. tullu 2,5kg raskauden alusta), pissa puhdas ja äänet hyvät :)
Tukiliiviä suositteli ostettavaksi tähän alamahakipuun ja rautalääkitystä tohon huimaukseen. Eipä siinä muu auta kuulemma. Sit oli harjottelijapoika siellä(tummaihoinen) ja mua inhotti todella paljon. Mä en voi sietää harjottelijoita noissa paikoissa...kuunteli ja paineli mun mahaa ja mä olin ihan kananlihalla et osaakohan toi hommiaan :ashamed: Nooh, kaippa noittenkin siis harjottelijoiden pitää jotakin kautta noi hommat oppia mutta silti ... :/

Tukiliiveistä mistä ootte niitä tilanneet ja mikä olis hyvä merkki?

Ai niin , sokerirasitukseen sain ajan 5.11. ja sit neuvolalääkäriaika olis 14.11.

Tarpalle jaksu haleja! koitahan vaan pysyä siel pedissä vaikka se kyllä ei mitään herkkupuuhaa ookkaan..
Nellille kans jaksamisia ja toivottavasti saat nyt levättyä! Koitahan sinäkin jättää kaikki ylimääräinen höösääminen pois. Niin, tiedän, helpommin sanottu kuin tehty!

nimistä tytölle olis laitettu varmaan Eerika tai Joanna, mut poika tulos niin luultavasti laitetaan Tuukka Mico Kristian. Ei se nyt kuitenkaan 100% varma oo, mut melko tod.näk.

Pitäs alkaa tekemään lasagnea...namskis.

Jepsu ja Marttipoju 24+0 :heart:

Voi ei... kirjoittelin pitkät jutut, jotka sitten hävisivät bittiavaruuteen... No uusi yritys (oli muuten tosi vaikea taas vaihteeksi päästä tälle sivulle...)!

Onnea hyviä ultrauutisia saaneille! :flower: Ainakin KatariinaVaan oli käynyt ultrassa kuuntelemassa "tyttöarvauksia" :)

Ikägallup, itse kuulun auttamattomasti senioriluokkaan, sillä olen jo 36. Onneksi mies, 31, pitää mut "nuorekkana"... ;)

Tuttemui, Mun hyvä ehdokas tytön nimeksi oli kanssa Hilda :) Mutta nyt kun lääkäri povasi sitä poikaa, onkin ollut vaikeuksia keksiä kivoja nimiä...

Tarpalle edelleen voimia lepäilyyn! ja Nelli, muistathan nyt sinäkin enimmäkseen lepäillä, sillä ei ne lääkärit turhaan ole niin kehottaneet tekemään... :)

Itselläni on ollut pientä huolta tuossa kuluneen viikon aikana, sillä liikkeet ovat tuntuneet aikaisempaan nähden hyvin harvakseltaan. Uskon, että syynä on varmaan vain vauvan asento, sillä muutamia muljahduksia on kyllä tuntunut päivittäin, mutta potkuja varmaan vain muutama koko viikon aikana. Samaan aikaan on supparit alkaneet tuntua voimakkaasti. Välillä ryömin/vaapun kuin ankka kotiin koiran ulkoilutuslenkeiltä, kun vatsaan ottaa niin kovin. En tiedä, pitäisikö asiasta huolestua enemmän... mielipiteitä?

Nämä pienet ongelmani ovat kyllä aiheuttaneet sen, että kieltäydyin kutsusta lähteä viettämään ensi viikonloppuna mökkiviikonloppua saareen, joka sijaitsee 30 - 40 min. venematkan päässä. En nimittäin halua ottaa minkäänlaista riskiä sen suhteen, että jotain tapahtuisi, sillä näillä viikoilla vauvan ainoa toivo olisi ongelmatilanteessa päästä välittömästi korkealuokkaiseen hoitoon. Isäntäväki tosin pitää mua varmaan ihan neuroottisena, sillä emäntä itse on silloin 35. (tai olisikohan peräti 36.) viikolla raskaana... Itse puolestani en voi muuta kuin ihmetellä heidän ratkaisuaan lähteä isännöimään kaveriviikonloppua (lue: ryyppäysviikonloppua) merimatkan päähän... Mutta jokainen meistä tekee omat ratkaisunsa perheensä hyvinvoinnin suhteen. Itse kaksi keskenmenoa kokeneena en ole valmis ottamaan mitään riskejä, tiedän nimittäin liian hyvin miltä menettäminen ja suru tuntuu.

Joulusta on myös ollut paljon puhe. Olen yleensä ollut aina oikea jouluihminen ja rakastan joulun tunnelmaa. Tänä vuonna meidän perheessä ei anopin terveydentilan takia taida kuitenkaan joulua tulla, mikäli hän ei jaksa jouluun saakka. Suunnitelmat ovat kuitenkin valmiina joka tilanteeseen, sekä joulun viettoon että rauhoitettuun suruaikaan...

Pöhinä 25+0

Alkaa jotenkin tuntua todellisemmalta se että meille tulee vauva.. Lähinnä siksi että töitä on jäljellä kutakuinkin pari kuukautta. Mä esim ostin pehmopepuista imetysliivit ja "juhlavamman" äitiyspuseron pikkujouluihin. Jotain tuttinauhoja (tai mitä lienevätkään) kattelin mutta se on taas niin hepreaa toi tutin käyttö (siis käyttävätkö vastasyntyneet?onko kaikki tutit samankokoisia/-laisia?..) että en niitä tilaillut. Niin ja liivinsuojaparinkin jo tilasin.

Mun mies oli tuntevinaan jo vauvan sijainnin mahan päältä! Voisko se olla jopa mahdollista? Kyllähän mä tunnen sellaisen painon tunteen mahassa ja oletan sen olevan vauva..
Mä oon mennyt jo sekaisin viikoistakin. Jos en tarkista kalenterista niin en muista..

Pöhinä mä en sinuna lähtis mihinkään tollasiin, joten ihan oikein teit, kun kieltäydyit.
Supisteluista..ne kannattaa aina ottaa vakavasti, jos ovat kipeitä ja tulee toistuvasti. Rasituksessahan supparit on ihan normaalia, jos eivät vaan tule kivun kera. Näin on ohjeet ja kahdesta aikasemmasta raskaudesta kokemukset. Osasin siis tässäkin raskaudessa odottaa tätä, että rasituksessa alkaa supistelee, mutta tää nyt on menny jo vähän yli siitä. Aikasemmin selvisin vaan vähentämällä liikuntaa.. Tosin eipä ole ennen ollutkaan kahta duracelia tässä samaan aikaan, kun raskaana on, joten uskon senki vaikuttavan.

Cruella kiva pössykkä sullakin :D ..pikku herra kurkkii kans taustalla :heart: .
Ja samaa mieltä olen sun kanssa noista nimien paljastuksista..en itsekkään halua nykyisiä ja tulevaa vielä ainakaa paljastaa...varsinkaan nykyisiä..ihan tän anonyymina pysymisen takia.

Meillevauva tosta tutti hommasta. On nii yksilöllistä, mite laitoksella sitä tuttia tarjoovat vauvalle. Mutta itse henk.koht. olen sitä mieltä, että ehdotomasti se taito tulee opetella heti synnyttyään. Esikko ei osannu syödä tuttia, no söikin sit tissiä vaik puolen tunnin välein, että sai lutkuttaa tarpeensa. Tokalle tyrkytin heti alusta ja oppi taidon, oli tosi paljon helpompaa esim. n5-6kk:n ikäsienä kuletella häntä kylillä. Jos pitkästy vaunuissa, tutti suuhun ja hiljeni :) . Ku ei siin iässä viói istumaankaan viel nostaa, ni tylsistyyhän se siellä.
Laitoksella jos esteleevät tutin antoa vauvalle, johtuu sitä, että haluaavat varmista imemisen rinnasta, että siis sujuu se ja tottuu siihen ensin..näin ainakin TAYSissa joskus oli.
Tuttinauhat..no niillä nyt et vastasyntyneen kanssa tee mitää..hiukan isompana sit on hyvä =) .

Jepsu ite käytän jo komatta raskautta sitä Anitan tukiliiviä. Se reuna kyllä kiristää ylämahaa jo nyt, mutta on paremmin säädettävissä kuin Carriwellin vyö. Ne on sit aika niukan kokosia. Mulla ois koko M joutavana, ei kertaakaan käytetty, kun ei mahdu, jos joku pienempi mahanen sen haluis ostaa. Halvemmalla saa, ku uus :) . Anitassa taas M koko on juuri sopiva ja menee loppuun asti..ainaki aikasemmin on mennyt :whistle: .

Tällä kertaa ihan pääsin sinne asti..oli siis ultraajakin paikalla. =) Kaikki oli hyvin,painoarvio 495g. Sanoi pienikokoiseksi,mutta katoin liberon sivulta ja tällä viikolla vauvat painaa n.450g et ei se kait ny kovin pieni oo.Samalla vein vanhemman pojan päiväkoti hakemuksen ja kelaan paperit joten nyt ootetaan sit pakkausta!!

Tarppa Kauhialta kuulostaa, kun noin paljon olet auki :eek: Mutta eiköhän tuo levolla tasaannu :) Miten siulla on sitten kontrollit? Joudutko usein juoksemaan vastasuudessa sairaalassa?

Cruella Ihana pömppä siulla :heart: Mie ajattelin, että oon ainut turbomaha täällä :D mutta näyttää sitä muillakin olevan.

Sitten (.) Käytiin vihdoin siellä kovasti odotetussa 4Dssä! 1½h kesti ultraus ja oikein perusteellisesti ultraskin. Tuntu, että saatiin kyllä rahoille vastinetta. Kallon ja reisiluun mitta vastasi aikaa, kaikki elimet on paikallaan ja terveet. Mahan ympärys vastas viikkoja 26+4 eli reilua viikkoa isompi massu on tytyllä kuin pitäisi, äitiinsä tullut pullukka :ashamed: Ultraava lääkäri sano, että kannattaa noudattaa tarkasti sitä diabetesdieettiä, ettei pyrähdä kovin isoksi vauva.
Kuvia saatiin mukaan reilu 10 ja CDllä vielä lisää liikkuvaa kuvaa sydämestä ja vauvasta. Ihanasti tallentui videolle, kun My haukotteli :heart: :heart: :heart: Sitä mie olen renkannut jo moneen otteeseen uudestaan, kun on niin söötin näkönen. Aika epäselviä kuvia tuli, mutta kyllä niistä jotain kasvonpiirteitä erottaa. Profiilissa yks kasvokuva :heart: Miusta typy on ihan isinsä näkönen :saint:

Nyt pitää taas mennä ihastelemaan kuvia :D Mie olen ihan onnesta sekasin... Yhessä kuvassa näkyy muuten pikkunen pimppikin, niin että maallikkokin sen erottaa pimpiksi eli tyttö"diagnoosi" varmistui :heart:

Kiin ja My 25+1

Huomenta

Ekaa kertaa taidan olla aamun eka :) . Pitää vähän muuttaa omia sääntöjään, kun olen aina olut asenteella, että koneella en istu, kun tytöt hereillä, mutta nyt istun kyllä! Päivät sisällä niin pakko tässä jotain itsekin tehdä omaansa, hyvinhän nuo tuolla ylhäällä touhuaa keskenään, kotisleikkejä =) .

Kiin ompas tosiaan tullut rahoille vastinetta, 1.5h on piiiiiitkä aika, mutta mielelläänhän sitä vauvaansa kattoo :heart: . Hyvä kun kaikki näytti olevan tytsyllä kunnossa.

(.): Olo on..no, en oikein tiedä. Ei se sellanen normaali ole ollut varmaan viikkoon. Heti käy suppailee, jos oikeesti tekee, esim. yöllä nuorempi neiti oli vaivihkaa tullut meitin sänkyyn, heräsin ku potki selkään. Kannoinpa sit fiksuna sen sänkyyn, ni sit supisti ja vihlo hetken ajan. Äsken toi astianpesukoneentyhjennyskin vähän aiheutti tuntemuksia. Eilen illasta oli tosi pahaa vihlontaa vähän tuolla sivummalla mahaa..en tiedä mitä oli, mutta meni levolla ohi.
TOIVON että soittaavat KYSiltä tänää ne tulokset, jos jotain on, pääsis alottaa lääkityksen. Ja päivähoitopaikasta vanhemmalle tytölle odotan kasn tietoa.

Omiks lörinöiks meni taas :ashamed: .
Kivaa päivää kaikille!

:heart: nelli&pulla 24+6

Yhteistyössä