**Helmikuun Helmet** lokakuu

Hellou taas!

eka galluppi: mä oon 28v (piti oikee tarkistaa, eka kirjotin 27... mut kerkeen täyttää 29 ennen vauvan syntymää ) ja mies on ööö 34 ja täyttää ennen vauvan syntymää 35v.

toinen galluppi: Nyt on neiti keskimäärin 4pv/viikossa hoidossa (vähän vaihtelee kuinka miehellä on vapaata) ja kovasti sitä on mietitty kuinka jatkossa. Mä olen aina ollu sitä mieltä että jos/kun meille vauva tulee niin neiti jää kotiin, mutta nyt tässä tuli semmosia muutoksia että tuo neiti vaihto heinäkuun lopussa hoitopaikkaa (englanninkieliseen päiväkotiin) ja nyt on sopeutunut tosi hyvin ja tarkotus olisi että siellä saisi jatkaa sitten eskariin syksyllä. Jotenki tuntuis tosi kurjalta ottaa puoleksi vuodeksi pois (ja luultavasti ei enää sinne edes pääsisi eskariin, saati sitten jos töihin palaan ennen eskarivuoden loppua niin kokopäivähoitoon) ja sitten syksyllä pitäis "alottaa alusta". Joten on tultu siihen tulokseen että parina päivänä viikossa jatkaa jotta pysyy ryhmän menossa mukana! Ja mukavampi alottaa sitten eskari tutussa paikassa/ryhmässä (ja pienmmässä ryhmässä kuin minne menis jollei tonne pääse) ja tutun open kanssa.

Oho, johan tuli siitäkin sepustus, toivottavasti saa selvän mitä ajan takaa :D

Jahvetti:
Meijän pitäis kanssa siivota, vielä on remppasotkuja ja tiistaina olis tulossa "kauneusvieraita" kun oon luvannu pitää kasvohoitoillan... Mutta kun mies rupes työvuorolistaa tekemään niin mä eksyin tänne... Illalla ois vielä kynttiläkutsut käsihoidon kera niin sen jälkeen ei kyllä enää voi siivota... :whistle: Toisaalta jos sitä ennen ei ehitä siivota ja mies tuon työvuorolistan tekee ni sehän vois sitten siivota sinä aikana ;)

Mutta palataan taas!

tere,

joululahjoista: Alustavasti on mietitty, mutta hankinnat jäänee joulukuulle. Paljon ei hankitakaan lahjoja -> yhdet/lärvä ja meillä on ollu vähän semmonen periaate, et sais olla jotain, mitä oikeest tarvitsee... Ja sitähän nykyihmisillä on tosi vähän, kun kaikkee tuppaa jo olemaan. Tykätäänkin hankkia lahjoiks esim. kosmetiikkaa, suihku- tms. vartalotuotteita, mitä tulis joka tapauksessa hankittua. Tai sit jotain muuta käytännöllistä, mutta samalla ihanaa.

Kävelysauvat löytyy täältäkin, yhteen aikaan kävin useastikin lenkillä niitten kanssa, enkä huomannu et ihmiset ois kattonu. :/ Tai sit en vaan yleensäkään kiinnitä muihin immeisiin huomiota tuolla hiippaillessa. B) Oon tossa myöhemmin lähössä lenkille, pitääkin ottaa sauvat pitkästä aikaa töihin... =)

Nyt huutelee isäntä syömään, joten :wave: ja aurinkoista sunnuntaita!

evaellen ja helmi 24+4 :heart:

Galluppiin: Minä olen 25v(ehdin täyttää just 26 kun vauva syntyy)ja mies on 27v.
Oon just ajatellu hakea vanhemmalle pojalle(3v2kk) päiväkoti paikkaa niin,että jos ens vuonna pääsis hoitoon ja olis n.10-12 pvää/kk koko päivän niin sais sit jo erilaisia virikkeitä ja leikkikavereita. Silloin se olis jo ainakin 3,5v kun olis hoidossa. Täällä kun on jonoa päivähoitoon. Sit mulla olis aikaa keskittyä sen hoitopäivinä keskimmäisen (joka olis sit 2v)ja vauvan leikittämisiin. :)

(.) Olin eilen kylpylässä äitini ja 2 pikkusiskoni kanssa ja oli ihanaa.Sit käytiin ravintolassa syömässä ja mentiin äidille yöks.Meiän isä kun oli mökillä niin oli oikein perheen naisten iltama. Ja ihan ilman alkoholia tietty kun me kaikki siskot ollaan raskaana. Tuli siinä sit puhuttua raskaudesta vaikka mitä. :D

Tarppa oletkin sitten tässä iha lähistöllä, koska mä käyn kans VAS:lla kaikki äippäpoliseurannat :) . Ja neuvola samasessa talossa..hmm..missä päin asut? Vois vaikka yksärinä jutella, koska mitä ilmeisimminkin asutaan iha samoilla kulmilla.
Sulla tosiaan tilanne viel huonompi, kun paikat auennut ja kanavaa noi vähän. Mulla kanavaa huimat 4.6cm, eli siis hyvä tilanne, ultralla kattovat. Kohdunsuukin tiukasti vielä kiinni, painelemalla varmisti, että ei aukeakkaan..samalla siis se ultrakeppi alapäässä ku kohtua paineli.
Se osasto ei todellakaan muakaan houkuttele. Oli siellä puolesta yöstä seuraavaan iltapävään, aamulla alko itkeminen, eikä puheesta kätilöden kaa meinannu tulla mitään, joten sain tavata lääkärin ja pyytää lupaa kotiin aikasemmin.
Mulla supistelee kans ihan lepotilassa. Ne ei kyllä ole onneksi lähelläkään synnytystä vastaavia suppareita, mutta sillai, että tarttee olla iha paikallaan sen aikaan. Alaselkä on mullakin tulessa, se hieman huolettaa..Saan bakteeri ym viljelyt vissiin huomenna tietää, jotkut infektiothan voi aiheuttaa ennenaikasia supistuksia sekä synnytyksiä. Ja estolääkitys mullakin mahdollista, jos ärtyyvät pahaksi.
Mulla on VAS:n äitipolilla 3vkon päästä vasta seuraava kontrolli, mutta neuvola siinä välissä ja tarpeen mukaan pääsen aikasemminkin.
Jaksuja sulle paljon ja laita yv:tä, jos haluat. Tiedä vaikka rehvattas joku kerta sinä sairaalan alakerran kahvilassa :) .. jos käyntejä sattus samoihn aikoihin siinä talossa.

Tohon tokaan galluppiin: Mä oon kans hoitanu näitä molempia lapsia kotona koko ajan, mutta nyt vein tänä syksynä 4veen päiväkerhoon, on 2krt/vko. Ja nyt kun joudun olosuhteiden pakosta laittamaan tarhaan 4veen (toiseen ei vara ), niin ajattelin, että oman halunsa mukaan pyrin antamaan hänelle mahdollisuuden jatkaa vauvan synnyttyäkin. Tää toinen neiti pärjää ja mielellään saakin olla kotosalla.

:heart: nelli&pulla 24+3

tänään onki ollu aika liikunnallinen päivä, eka siellä dementiahiihdossa ja sitte uimassa. oli kyllä ihan tehokasta se sauvakävely ja reipasta vauhtia pystyin pitämään yllä koko ajan. ens su ois vielä sauvomista ja sitte taas normaalit treenit. saa nähä kuinka kauan mä pysyn vielä mukana. toi uinti on kyllä tosi tehokasta vaikkei se siellä vedessä tunnu. ylös noustessa oli vaan taas niinku lyijyllä vuorattu kroppa. ja painoo on tullu vkossa jotain kilo :eek: aika tiuha tahti mut mä en kyllä pahemmin herkuttele ja liikuntaa tulee harrastettua aika runsaasti joten siitä ei ainakaan pitäs johtua.

mä oon hakenu tarhapaikkaa tolle esikoiselle ens kevääksi, jonot kyllä pitkät että saa nähä kuinka käy.

lueskelin tänään kuolin-ilmotuksia, huvinsa kullakin :whistle: ja bongasin aika kivan ja erikoisen nimen mein vauvalle jos on tyttö =) tietty isännän hyväksyntä vielä tarvitaan. niin ja tää ei siis ollu kuolleissa vaan omaisissa B)

Moikka!

Ikägallupiin: itse olen 28v. (kuten nimimerkistä varmaan voi päätellä ;) ) ja mies on 30v. Koen myöskin olevani aika keskiverto ensisynnyttäjä, täällä kaupungissa jopa vähän keskivertoa nuorempi.

Nellille ja Tarpalle hurjasti voimia suppareiden kanssa selviytymiseen! :hug: On varmasti vaikea yrittää olla tekemättä mitään raskasta, mutta vauvan puolesta sekin varmasti onnistuu.

Liikkeistä, mä oon kans huomannu, et pikkuisella on välillä kovia potkupäivä ja välillä vaan pienesti tuntuu sillon tällön. Enää en heti stressaa, jos hetkeen ei oo tuntunut, kun luottaa siihen, että taas kohta tuntuu.

(.) Mä oon nyt tosissani pohtinut sitä 4D-ultraa... Jotenkin vaan tuntuu niin "turhamaiselta" mennä kalliiseen ultraan lähinnä sukupuolta selvittämään, mutta saishan siinä taas katella vatsansisäistä elämää tarkasti =) Mies yrittää käännyttää mua, et ooteltais vain synnärille asti sukupuolen selviämistä ;) Jotenkin vaan tuntuu, että vauva tulis vieläkin konkreettisemmaksi, kun tietäis kumpi on tulossa.

Tänään meillä on ollut aktiivinen päivä, oon siivonnu ja käytiin pitkällä ja reippaalla kävelylenkillä ja vielä peittojakin on heiluteltu ;) Lenkki oli lähes tunnin ja sen jälkeen olin kyllä aika sippi, vaikka muuten ihan hyvältä tuntuikin.

Rauhallista sunnuntai-illan jatkoa, mammat!

t. Piipi + pieni 23+2

Oon ihan poikki!!! Koko viikonloppu on menny siivoilun ymsmerkeissä ja tänään lähdettiin vielä iltapäivällä mun vanhemmille kävellen...mutkan kautta mentiin (n. 2km) ja suoraa tultii kotio (n. 1km)...oon L-O-P-P-U!!! Viimeset parisataa metriä suunilleen nuolin tietä, kun laahustin :kieh: Tuli niin mummomainen olo että...mitähän se on sit tammikuussa |O |O |O
Nyt pötkölleen... :kieh:

Sunnuntai-iltoja

Täällä on ollu niiin laiska päivä taas vaihteeksi että ihan ällöttää :ashamed:
Käytiin tänään kirpparilla mut sieltä ei mitn löytyny ja illan oon sitte vaan herkutellu :whistle:

Ikägalluppiin, mie oon 19 ja mies 20, kerkeää täyttää 21 ennen ku vauva syntyy..

Joululahjoja on tullut mietittyä mutta mitään ei vielä ole ostettu, jospa ne kerkeäisi.. Eilen satoi mukavasti lunta illalla.

Anoppilassa käytiin eilen ja saatiin matkaan miehen vanha keinuhevonen ja sitte joitain vaatteita, ihania töppösiä ja tumppuja :heart:

Neuvolassa pe ku kävin nii nyt ei tartte syödä enää rautaa ja paino oli noussu ihan yököttävän paljon, saa nähä millanen turjake sitä on loppuajasta :snotty:

Mutta maajussien pariin :wave:

Uijui, eilen eka kertaa näin kun maha pomppi vaavan liikkeistä :)
Oli niin hauskan näköstä, tuli vaan mieleen yks kauhuelokuva jossa nainen odotti zombi-vauvaa ja sen naisen maha liikku ihan samalla tavalla... :whistle:

Joku lihas selässä on nyt ottanut itseensä ja ssattuu ihan pirusti tohon vasemmalle... Saako raskaana käyttää mitään lihasvoiteita?
Mobilatista oon kuullut että ei sais, mutta meillä ois tollasta urheilu/hevosvoidetta, voiko sekään olla luvallista?

aika hieno toi kimin maailmanmestaruus :D tiukille meni kyllä B)

saanukka: luulin sua paljon vanhemmaks B)

pusuapina: mobilatissa lukee että neuvoteltava lääkärin kanssa jos on raskaana että kai niitä voi satunnaisesti käyttää. kannattaa kysästä.

kyllä otti tiukille eilen valvoo bb talk shown loppuun |O muutama hetki tuli pilkittyä B) me lähetään pojan kanssa huomenna virojoelle kyläilemään että koneelle pääsen satunnaisesti kun ei siellä viiti hirveesti istuskella. yritän kerran päivässä päästä kuulumiset lukemaan etten ihan kelkasta putoa :whistle: :D

c81
Saako taas valittaa?
Iski flunssa, sekä miuu että mieheen - ja on pakko olla töissä, kun tuurataan lomalaisia. Miksi aina silloin iskee tauti päälle? :snotty:
Huomenaamulla on neuvola - jos sais ne Kelan laput.. Ois kiva päästä hipelöimään äippäpakkausta jo..

Ihana ilma :D Lapsilla on syysloma koulusta, välimalli lähti jo ysin jälkeen mummolaan yökylään...esikoinen ja kuopus meneepi huomenna =)
Minä oon eilisestä asti fiilistelly 10 vuoden takasia tunnelmia =) Tasan 10v sitten olin samassa vaiheessa raskautta...tai no reilu viikko vähemmän...mulla oli la 11.2.1998 :D Tulee siis esikoiselle ja kuopukselle aika tarkkaan 10v ikäeroa :D Sillon olin vaan nuori (18v) ja nätti...enää vaan nätti :LOL: :LOL: :LOL: No jooh...on tää odotus nyt aikalailla erilaista =) Ikää tullut lisää, sekä kokemusta =)

cruella, pitäskö ens viikolle keksiä jotain =) Tää viikko on jo joka päivä jotain, ja tekin taisitte reissuun lähtä...

pusuapina, soitap neuvolaan ja kysäse..infoa sitten meitä muitakin noista voiteista :D

Niin, cruella, minkäs nimen sieltä bongasit :LOL: Melle kun ei enää lehteä tule :/ Meillä on tytölle ollu nimi valmiina 10v jo...jokohan päästäs sekin käyttää kuleksimasta :LOL: :LOL:

Jos lähtis ruiskuun ja sitten miehen seuraksi jotain järkevää hommaamaan... =)

Jahvetti 25+4 kamala miten aika menee kuin siivillä...kunnes se taas lopussa hidastuu =)

Pusuapina Mulle antoi lääkäri luvan käyttää voltaren emulgelia, mut kannattaa kyllä kysyä ihan lääkäriltä.

Ikägalluun Ikää itsellä 23, joulukuussa 24. Mies 30. Niin ja kolmas lapsi tulossa.

Joululahjoja ei olla osteltu, enimmäkseen mietintä asteella :D

Lapset kotona koko ajan, ei meillä ole ketään kuka katsoisi joskus. Tyttö käy kerhossa 2 kertaa viikossa.

Täällä kaikki normaalilla mallilla. Iskias kipua ei vielä tänään ole ole ollut, ehkä sain välipäivän siitä vaivasta :whistle:
Poika liikkuu kovasti, tyttökin jo erottaa mahan päällä näkyvät liikkeet.
Kelan paperit odottas tossa hyllyssä..jotenki ei ole saanu vaan aikaseks viedä :ashamed:

Täällä ihana viikonloppu takana! Oltiin isännän kans kylpylässä nautiskelemassa! Tuntu tuo "uinti" tosi hyvältä, ku maltto ottaa maltilla. Naureskeltiin et on tenava ihmeissään et mihin porinakattilaan se nyt hänet pisti :D Nukuttiin ja syötiin, aivan liian hyvin..ku on vieläki maha ihan täynnä. Täytyy nyt alkuviikosta ottaa vähän iisimmin. Tulee illalla vieraita, et jos tekis vaikka omenapaistosta ja vaniljajäätelöä :) ja vaik patonkia kyytipojaksi :D
Mä olin eilenillalla ihan järkyttyny :D vetäsin paidan päälle (on tähän asti mennyt ongelmitta), kirras mahan kohdalta..liekkö tuo ylensyönti :LOL: Piti isännällekki näyttää et KATO..
voisin ostaa ylijääneitä äitiyspakkauksen kestovaippoja, tuo 5?+postarit kuulostaa minusta hyvältä hinnalta. Jos sul on ylimääräinen ni laita yv:tä
gallup meil esikkoa odotellaan, mä 27 ja isukki 35

Te jotka olette siinä olleet, onko sen jälkeen heikko olo? Kauanko? Tarvisko olla ns.kuski mukana, ettei itte tarvis sit kotiin körötellä jos heikottaa.
Itellä sokerirasitus edessä keskiviikkoaamuna. Kai sitä töihin kuitenkin pystyy sit sen jälkeen menemään, seisomatyö kuitenkin.
Jos tällasta vähän mulle valottaisitte :) Kiitos! :hug:

Olittepas taas olleet ahkeria, enkä millään muista kaikkien kommentteja.. :ashamed: Mutta joku kyseli Dodipetton toppapuvusta, on joo enimmäkseen verkkokauppamerkki, mutta myös erikoisliikkeistä saa, aivan ihana ja laadukas italialainen mallisto. http://www.dodipetto.com/gb/mignolo.html Siellä jotain herkkuja, mutta ei tosin kuvaa siitä ihanasta toppiksesta...

Galluppia oli kahdenlaista: ikää tuli lauantaina 31v, pakoilin perheen kanssa mökillä ;) Käytiin mm. n.neljän kilsan vaellusretki makkaranpaistoineen. Tosi mukava reissu, vaikkakin meinas vähän alamahaan painaa loppumetrit. Ehkä ei ois kannattanut tehdä edellisenä iltana sauvakävelyreissua mäkisessä maastossa :whistle: Siis nuo dementiasauvat toisinaan käytössä :LOL:

Lastenhoitogalluppiin: Meillä hoitaja kotona, joten luonnollisesti jäävät kotiin sitten kun itse jään lomalle.

Joululahjoja ei vielä olla ostettu, mutta ens viikonloppuna lähdetään miehen kans kahdestaan Ouluun teatteri/hotellilomalle, ja ajateltiin käyttää 300e lahjakorttia, joka saatiin kun auto vaihdettiin pari viikkoa sitten. Oli muuten mukava lisä näin joulun alla - ei tarvi miettiä mihin käyttäs :D

Marie82 Mä olin sokerirasituksessa, mutta ei mulla kyllä ollut yhtään heikko olo sen jälkeen.
Itse ajoin sinne autolla ja ajoin poiskin.
Se on varmaan niin yksilöllistä.
Kyllä mullekkin labratäti sanoi, että jos heikottaa niin pääsee makaamaan, mutta mulla oli ihan okei olo.

Marie82 Itse kävin esikoista odottaessani kahdesti sokerirasituksessa. Mulle hankalinta siinä oli se 12h paasto :D . Aamuun ajan otin, joten mahd. nopeasti pääsin syömäänkin rasituksen jälkeen. Pahaa litkuahan se on ja ei siitä varmaa kellekkään hyvä olo voi tulla, mutta en mä mitenkään pahoin alkanut siitä voimaan. Väliajat oli pitkiä, joten pääsin pitkälleen, koska nälkä oli kova ja ei jaksanut istua. Että ei mulle niin kamala kokemus..laktoosi testi pahempi..sata kertaa :x :x , varsinki kun selviää että on laktoosi-intoleranssi :LOL: , tai no nauru on kaukana. Että hyvin mielin vaan sokerirasitukseen, vauvan parhaaksi kaikki kokeet ja testit tehdään :) .

(.): Eka päivä nyt ilman apuja tän tilansa kanssa. Lähdettiin me ulos, tytöt puki niin reippasti itse, joten paljoa ei rasitusta tullut. Tunti törötettiin. Kohta esikoinen lähteekin kerhoon ja pääsen huilaamaan pienemmän kaa. Naapuri kuljettaa. Yks kipee suppari tossa äske tuli, mutta en nyt siiät huolestu, yksittäinen kun oli. Mutta taitaa kuiteski jäädä astianpesukoneen tyhjennys nyt välin, ni ala enempää.

Raikasta pakkassäätä kaikille!

:heart: nelli&pulla 24+4

Pusuapina Mie olen käyttäny hartioihin Ice Poweria. Kysyin apteekista, että saako käyttää ja on kuulemma ihan turvallinen. Miulla auttaa tuo tosi hyvin, särkyvoiteista ei ole apua :/

c81 Paranemisia :hug: Äläkä rehki siellä töissä yhtään enempää kun on pakko :( Pötkölleen joka välissä missä kerkeet.

zuku Nuo äippäpakkauksen kestot on ihan kamalia tönkköjä ja paksuja :x En tykkää yhtään. Jotenkin tuntuu se pintakin sellaselta, että varmana falskaa. En tietysti ole vauvalla kokeillu, mutta jotenki epäilyttäviä on B)

Marie82 Miulla oli huono olo sokerirasituksen jälkeen, mutta koheni kun pääsi syömään kunnon ruoan. Kuvottava olo oli, huimas ja hikoilutti. Pötköttelin päivystyksen pritsillä väliajan. Olin kuitenkin loppupäivän ihan normaalisti töissä.

Viimenen päivä työharjottelussa ja nyt alko SYYSLOMA :D :xmas: Jesh! :p Tulin justiinsa töistä ja lähetään kohta ukon kanssa kaupunkiin. Mie olen sen verran saanu jo noita joululahjoja kasaan, että pitäs laittaa jo pakettiin eli joulupaperi on ostoslistalla :xmas:
Sokerit on nyt pysyny hyvinä =) Aamun paastosokeri oli 5.7 ja aterianjälkeinen 5.5 eli just niinkun pitääkin. Ihmeellistä, että viikon dieetti voi vaikuttaa näin paljon :eek: Varsinkin, kun mie olen kuitenkin sortunu syömään karkkia ja pullaa vetelin eilen :p Jos tätä rataa mennään niin tuskin mitään insuliineja tarviin :)

kevytmelankolia Siehän olet alottanu joulukoristelun aikasin :D Miulla on tapana laittaa valot ikkunaan itsenäisyyspäivänä ja kuusi vasta talvipäivänseisauksena eli pari päivää ennen joulua :heart:

Kiin ja My 25+0

Heissan taas!

Pitkästä aikaa, tosin olen lueskellut näitä päivittäin mutta nyt vasta saa itseään niskasta kiinni ja kirjoitettuakin jotain kun tämä työmotivaatio ei ole ihan parhaimmasta päästä. On meinaan nimittäin lakkouhka päällä ja ens viikolla pitäisi alkaa, ja näillänäkymin alkaakin. Viikko olisi ihan ok, mutta pitempi jakso alkaa tuntua jo ikävästi palkkapussissa :(

Löysin pikkuiselle viikonloppuna toppapuvun, ostin Lenne merkkisen ruskea/beigen haalarin 56cm ;) vaikka tiedänkin tytön olevan tulossa, en silti uskalla luottaa tähän tietoon ihan 100% varmasti. Siihen sitten ostettiin vaaleanpunaiset hanskittaat ja pipo. Oi että kun niitä oli ihana nyplätä.

Tänä aamuna olin sokerirasituskokeessa, helpostihan se meni. Ei minkäänlaisia oloja ollut ja se juomakin oli ihan ookoo. Tosin näin jälkeenpäin ois pitänyt sanoa, että heikottaa, olisi päässyt makoilemaan. Meinaan se 2 tuntia ois mennyt paljon nopsempaa torkkuessa kun valveilla :eek:

Huomenna olisi sitten neuvolalääkäri ja tulosten kuuleminen. Toivotaan, että arvot olisivat hyvät. On meinaan tullut syötyö pikkasen tota suklaata ja karkkia ylipäätään. Toinen asia mikä mua ihmetyttää on mun paino, se on noussut tänä koko aikana 500g.. ja vauvan paino-arvo on 600 g että kai mä oon sit vähän laihtunut jossain vaiheessa mut ei kai toi vaarallista ole. Masukaan ei ole mikään järisyttävä, huomaa että jotain on mut ei mikään megapallo ;) no vielähän se ehtii kasvaa oikein kunnolla.

Ikägalluppia joku kyseli, minä ehdin täyttämään 27 ja mies 34. Koiraneitimmekin täyttää joulukuussa tasan yksi vuotta ;)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Matilda & Minime 25+3

Tyttiliini
Missä ihmeessä on Siruko? Mietin vaan kun hän niitä liikkeitä pohdiskeli tuossa joku päivä sitten. No, luultavasti vain kiireissään.

Joululahjoja mietin juuri kauhuissani! Evaellen sanoi, että heillä on tarkoitus ostaa vain yhdet lahjat per pää ja nekin tarpeellisia. Kuulostaa mahtavalta mutta ei meillä nyt onnistu, kun on tuo esikoinen ja sen lisäksi mun kummilasten määrä on kolminkertaistunut sitten viime joulun (yhdestä kolmeen, ei niitä vieläkään ihan kauheasti ole :LOL: No oli kuinka hyvänsä, aika paljon pitää hankkia, mä en ole mikään käsityöihminen todellakaan joten en edes suunnittele tekeväni itse. Niin ja sitten mun mies on varsinainen lahjahirmu, se ostaa ihania lahjoja ja miettii ne tosi tarkkaan, joten ei sillekään voi mitä tahansa ostaa. Ja sitten on meidän molempien vanhemmat ja sisarukset ja niiden miehet ja siskon lapset... Aijai, pitää varmaan ryhtyä toimeen, koska vaikka ostetaan lahjat vaan lähimmille, niitä on aika paljon, vuosi vuodelta enemmän.

Hoitopaikkagalluppiin sen verran, että meillä poika on päiväkodissa kokopäivähoidossa nyt, ajattelin sitä osapäiväiseksi sitten kun jään äitiyslomalle, tai jos joudun (taas) loppuajaksi sairaalaan niin sitten synnytyksen jälkeen. Ehkä olisi viisainta saman tien päättää, että pidetään se hoitopaikka vaikka helmikuun loppuun kokopäiväisenä. Eihän sitä ikinä tiedä, jos joutuu vaikka sektioon, sillon voi olla helisemässä ekat viikot ja kaikki apu tulee tarpeeen.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Yhteistyössä