**Helmikuun Helmet** lokakuu

Saanukka mulla on nyt kans ollu ihan kauheeta pääkipua, tykyttää pirullisesti ja ei lääkkeetkään auta, pitää ens viikolla mainita siitä neuvolassa..

käytiin tänään pitkästä aikaa miehen,esikoisen ja miehen kaverin kans rossossa syömässä tukeva iltapala =) ei olis kyllä ollu oikein varaa, mutta on varmaan puolitoista vuotta aikaa viime kerrasta niin haluttiin vähä hemmotella itteemme, otettiin vielä esikoisen kans jätskiannos jälkkäriksi :p

ensi viikolla pitää käydä kyselemässä lippuja mauri kunnaksen kirjaan perustuvaan lasten esitykseen Hui Kauhistus!-kiltti kummitus juttu, liput oli 8e niin ajttelin että menen sinne esikoisen kans niin on vähä vaihtelua tähän arkeen =)

onko muut ruvennu jo miettimään tätä tulevaa joulua ja niitä joululahjoja..
mulla alkaa neki jo pyöriä mielessä ku on noita kummilapsiaki niin pitää niille miettiä että mitä minkäkin ikäinen tarvitsee/haluaa..ja tuo minun esikois poika, ku en leluja haluais ostaa ku niitä on ihan liikaki ja vaatteita tulee yleensä sukulaisilta..kyselin jo tuossa pojalta että pitäiskö ensi talveksi ostaa jo ne harjoittelu luistimet, niin ne olis ehkä varteen otettava vaihtoehto.. :whistle:
 
Huomenta!

Tänään sitä sitten ollaan yhtä lähellä omaa syntymää kuin viittäkymppiä! :kieh:
Rakas oli järjestänyt jo eilen mulle yllärisynttäripileet, mutta tulin kotii ennen aikojani ja pilasin koko jutun. Siis miehen mielestä, mä kyllä yllätyin kun tupa oli täynnä ihmisiä, olivat piilottaneet autonsa niin en osannut edes aavistaa että meillä ois joku...

Oli vähän liikkistä, tosin koska tulin töistä niin olin likanen ja hikinen ja rupusissa vaatteissa, tukka ehkä likaisempana kun koskaan... Mutta kaikki vakuutteli että ei haittaa :D

Vähän tuli surku rakasta kun sen mielestä ylläri meni täysin pilalle ja oli kuulemma suunnitellut juttua kauan. Musta ne oli kuitenkin aivan ihanat pileet :) oon kyllä sen sortin ilonpilaaja ettei paremmasta väliä...
Pitää keksiä tarpeeks hyvä joululahja jos se edes vähän korvais :ashamed:

Vaava varmaan ties jotain kanssa ylläristä eilen kun potkiskeli koko päivän, ei ole yhtenäkään päivänä tähän mennessä riehunut niin paljon masussa =)
Ja nytkin koputtelee siellä.... Tänään meillä onkin luvallinen namipäivä :p

Jahvetilta yritin eilen kysyä, mutta kone ei suostunu lähettään mun viestiä, että minkä paperin veit työnantajalle että sait sen 72:n päivän palkan?
 
Siruko, onko vauva alkanut liikkumaan?
Sanon sulle samaa, millä muakin lohduteltiin, eli luultavasti beibi vaan huilii siellä.
Se kyllä säikäyttää kovasti, jos on jo säännöllisesti päivittäin tuntenut liikkeitä.
Toivottavasti kaikki on hyvin :)

Täällä olo on ihan mainio. Mitä nyt öisin supistelee.
Töissä ei mitään ongelmia olla, ihmetyttääkin kun asiakkaat/kaveritkin kummastelevat, miten jaksan seisoa päivät pitkät.
Toivottavasti jatkuukin tämä hyvä olotila vuoden vaihteeseen asti.

Mies vaihtoi juuri työpaikkaa. Vähän mietityttää, pystyykö pitämään isyyslomaa (koeaika päättyy juuri helmikuun alussa.. ). Mutta eikös se ole vähän niinkuin isien oikeus..?

Äitiyspakkauksen olisi paree tulla ensi viikon aikana, viikko sitten sain jo päätöksen :kieh:

23+5
 
Morgen!

Tekstiä oli tullu taas kivasti...mitäköhän mun piti kommentoida...hmmm...

ainakin uusille tervetuloa!

Pusuapinalle :flower: onnea synttäripäivänäsi!

Joululahjoista oon miettiny mut en oo ostanu vielä. Tiiän kyl monia jotka alennusmyynneistä tonkii ja laittaa jemmaan jouluks mut eipä mulla sellainen onnistu. :ashamed: aina tahtoo jäädä viimetippaan. :ashamed:

Kinkkua oon himoinnu jo kyl tosi kauan ja aion kyl heti ostaa kun myyntiin tulee ja kaippa mä paistaakin sen joudun. :p :ashamed: Noloa mut mulla on nii tajuton himo siihen et pakko saada. :D

oma (o):

Jalkakramppeja alkanut tulla öisin ja magnesium kuurille tässä joutuu alkaa. Pohje meni toissayönä ihan jumiin ja oli tajuttoman kipeä.
Tosi väsynyt olo tän muuton takia ja jotenkin stressaa noi tulevat talohommat kun tästä se nyt sit lähtee... Öisin onneks saa nukuttua hyvin, tyttö nukkuu reiluja 12 tunnin unia niin ihan jees.

Nyt pitää mennä vessaan ja lähteä appiukon synttäreille ja siitä lähetään mun vanhempien luokse vkonlopuksi.

Hyvää viikonloppua helmet!

Jepsu ja Marttipoju 23+4 :heart:
 
Huomenta

Pikaseen ehdin kävästä ja kaikkea en joutanut lukemaan, sori.
Omasta olosta. Torstaina piti lähtee jatkuvien supistelujen takia KYSiin ilta ysiltä. Synnärillä hyvä vastaanotto, pääsin ihan saliin hoidettavaksi. Käyrälle seurantaan ja kanyylin kautta pikanesteytys, eli litra nestettä täydellä teholla. Tehoa joskus supistuksiin, ja näin mullakin teki. KÄyrälläkin tuli puoleen tuntiin kolme napakkaa, mutta vauvan käyrä oli superhyvä näille viikoille, kehuivat oikein. Lääkäri tutki paikat ja ultras, kanavaa jäljellä ja kohdunsuu kiinni, eli tilanne oikein hyvä. Pulla rt ja 600g painoarvio. Hyvät sykkeet. Osastolle jouduin seurantaan ja täyslepo, vessaan oli lupa. Nukiun yön hyvin. Aamulla ottivat lisää labroja ym käyrää. Ei supistellut enää. Sain eilen kävelyluvan puoliltapäivin. Lauantaihin ne mua ois pitäny, mutta mua todella todella ahdistaa sairaalsaa ja itkin vaan siellä, ni lääkäriltä sain luvan lähteä iltapäivällä eilen kotia.
Kirjotti sairaslomaa äippäloman alkuun. Tarhapaikat tytöille järkkääntys..mutta talousongelmat puskee vastaan. Siitä päivästä, kun tytöt menis tarhaan, mulla loppus tietty hoitorahat. Sairaspäivärahaan olen oikeutettu, mutta kun olen kotiäiti, saisin 55päviän karenssin. Joten rahaa tulisi vasta joulukuussa. Joten ei mitää mahiksia maksaa 400? tarhamaksuja ja menettää kaikki omat tulonsa. Mahdollisesti laitan vanhemman tytön 12pv/kk tarhaan ja saan sukulaisilta kaiken mahdollisen avun, kun joutaavat. Ton nuoremman kaa kaksin kuiteskin helpompaa, ku molemmat ois ja en tosiaan menettäs kotihoidontukea ja ois viel vara maksaa toi tarhakin. Ei auta, ku toivoa, että pulla pysyy kyydissä yli joulun, sit ei enää esteltäs. Huilaan kaiken mahdollisen ajan, mutta onhan se vaikeaa kotona. Nyt alkaa nää sukulaisetki tajuamaan tilanteen, ni uskon, että apua tulee aina ku mahdollista.

Nyt ei muuta, sori omanapasuus, kuulumiset ajattelin tulla vaa kertoon.

:heart: nelli&pulla 24+2
 
moips!

nellille jaksuja :hug: tilanne aika ikävä mut onneks näyttää nyt aika hyvältä ja että apuja alkaa tulemaan. toivotaan että vaavi pysyy vielä pitkään kyydissä.

siruko: luulisin että vaavilla vaan huiliaika, mä oon ainaki huomannu että välillä on pitkiäki aikoja ihan rauhallista ja sit alkaa jytinä. ja jos vauva potkii selkään päin ne ei tunnu.

evaellen: emman yhdistelmät on ne mein vaunut, kohta lähetään varaamaan. kovasti yritti myyjä emmaljungaa tyrkyttää mut eipä meillä sellasiin varaa ole eikä viimiselle lapselle ees viittis. luultavasti viimiselle :whistle: aika jännä oli se myyjä, et kehu emman matkikset et kestävät, meillä niiltä ostetut emmat ja se tietää sen, mut sitte nää yhdistelmät kuulemma vastaa laadultaa abc:tä eli ei kovin laadukas. mikäköhän ero niissä saman valmistajan rattaissa sitte on että toiset kestää ja toiset muka ei :kieh:

jahvetti: jutskaillaa mesessä kuhan keritään =)

pusuapinalle syntsäonnittelut :flower: sähän oot vielä nuori, mulla se alkaa jo olee toinen jalka haudassa ja toinen lehmän pa**an päällä, tiiä millon liukastuu :kieh:

oma (.) pieni potki ja heitteli volttia eilen ihan älyttömästi eikä rauhottunu vaikka heiluteltiin peittoja pitkästä aikaa :whistle: B) hyvähän se että liikkuu ja kiva seurata ku maha hytkyy :heart:
 
huomenta kaikille ja synttärionnitteluja pusuapinalle :flower: sekä :hug: Nellille!

Ikäasiasta tuli mieleen, kun Cruella sanoit olevas toinen jalka haudassa, niin galluppi: minkäs ikäistä väkeä täällä pyöriskelee? Meikku on 27v. eli just keskiverto suomalainen ensisynnyttäjä. :LOL:

Täällä on ihana aurinkoinen päivä, joten nää lähtis nyt ulos ja lenkille! :wave:

eva & helmi 24+3 :heart:
 
Saanukka, pakkauksessa on yksi kestovaippa, joka on kokoa "newborn 3-6kg" Siinä on tollanen päälivaippa ja sitten joku sisäjuttu (minä en noista mitään ymmärrä :kieh: ). En nyt ole hintaa sen kummemmin aatellu, mutta joku 5e+postarit, miltä kuulostaa? Tuo menis ihan normikirjeenä, ettei paljoa postarit tee... =) Sais sillä rahalla sitten tilalle itelle vajaan paketillisen vaippoja :D Ilmottele miltä kuulostaa, tai muutkin, tarpeettomana se meillä on =)

Pusuapina, mä kävin sillon Kelassa ja sieltä se jonkun lapun mukaan antoi...kuolemaksenikaan en muista mikä lappu se oli :/ Se kyllä sanoi, että työnantajalla pitäs niitä olla valmiinakin, mutta antaa varmuuden vuoksi. Jos et luota työnantajaan, niin käys kysymässä Kelasta ;) Minäkin oon kaikki käyny eka kelassa selvimässä :kieh: Oisko se ollu joku "työnantajan ilmoitus työtuloista" tai jotan...en nyt oo ees 50% varma :whistle:

nelHM, kysäsepäs neuvolan kautta sellasesta mahdollisuudesta, jos sulla tulis kotiapua kotiin!!! Eli lapset vois olla kotona, mutta sulla kävis päivällä esm. 4h kerrallaan kotiavustaja ulkoiluttamassa lapsie yms kotiaskareita tekemässä!!! Minä olisin nimittäin kolmosta odottaessa tällaisen sanut, mutta meillä asia järkkäänty niin, että mun äiti tuli aina aamulla hakemaan pojat niille...jouduin siis lähes täyslepoon loppuvaiheessa ja jos kotona ei lepo ois onnannu, niin sit osastolle makaamaan. Senkin kyllä maksaa joutuu, mutta on halvempi kuin tarha, etkä sinä siinä mitään rahoja menettäisi!! Kannattaa kysyä!! :hug:

cruella, joo mesessä saapi huudella...vaikka olisinki "onlinessä" niin saatan olla pois, jos e heti vastaa :D Useesti se unohtuu päälle kun yhtäkkii johonki lähtee... =)

Mutta nyt siivoilujen pariin =) Matotkin pihalle, kun on niin ihana ilma :D

Jahvetti 25+2
 
Kiitos Jepsu ja Cruella ja evaellen onnitteluista! =)

En tiedä meneekö tää ällöttävyyksien puolelle vähän, mutta äsken kun olin vessassa "kakkosella" :) niin pungertaessa alko yhtäkkiä pistään aikas terävästi oikealle puolelle mahaan. Istuin siinä sit ihan rauhassa muutaman minuutin niin samanlainen pisto jatku noin puolen minuutin välein. Sit kun pääsin kävelemään niin pisto tuntu noin 5 sekunnin välein. Tässä istuessa ei nyt ole tuntunut...

Mistähän mahto johtua? Aiemmin ei ole tuntunut tolta ja alkoi sattua vasta kun "väänsi". Jos ois ollu vasemmalla niin oisin epäilly jotain suolistojuilimista, mutku oli just oikee...
 
Tyttiliini
Mä kyllä Pusuapina sanoisin kokemuksesta niin, että ne suolistokivut voi tuntua melkeen missä vaan, erityisesti nyt kun kohtu tunkee sisäelimiä ihan uudenuutukaiseen järjestykseen! Voi tietysti olla muutakin muttei kyl oikeen kuulosta...
Siruko, tuliko liikkeet takasin? Mä tuskailin eilen samaa, että missä liikkeet, mutta säilytin malttini olettamalla että vauva lepäilee tai on kääntänyt selkänsä ja potkii selkärangan puolelle. Sitähän ei tässä vaiheessa oikein tunne. No, jotain sellaista se oli, sillä aamulla kun olin juonut kahvia alkoi taas hurja potkiminen.

Mitäs vielä... Niin Nelli, tuota raha-asiaa mä olen myös tuskaillut, sillä jos jatkan vielä vähän aikaa saikkua, joudun päivärahalle. No ei se sinänsä niin paha olisi, mutta kun ajattelin maksaa pois kaikenlaisia laskuja ja osamaksuja ym. niin kauan kun vielä saan palkkaa. Päivärahasta se on vaikeampaa, ja miehen tulot on mun tuloja pienemmät joten siitä suunnasta ei apua tule. Niin siis meidän esikoinen on päiväkodissa ja se on hieno juttu, koska mulla on nostokielto ja lepokäsky voimassa myös. Se vaan ei ole ilmaista.

No, pitää vaan kiristää vyötä ja pahimmassa tapauksessa vaikka yrittää lainata tai jotain. Ei sitä oikein voi tuon vauvelin turvallisuutta vaarantaa. Mä en kyllä tajua, minne mun rahat menee. Ei se palkka suuren suuri ole mutta ihan ok. Turhuuksiin meillä ei mun mielestä mene juuri mitään, mitä nyt leluja tai vaatteita pojalle tulee ostettua aika paljon. Baareissakaan ei nykyään oikeastaan käydä. Asuminen on tietty kallista kun asutaan keskustassa vuokralla. Niin ja huomasin, että ollaan ihan järkyttävän vakuutettuja, maksetaan varmaan lähes kymmentä eri vakuutusmaksua. Outoa... Asiasta toiseen pelkään muuten että mulle käy sama kuin Kiinille, eli vakuutusta ei ehkä tälle lapsukaiselle heru. Oli nimittäin vähän komplikaatioita edellisen raskauden lopussa ja nyt sitten näitä verenvuotoja. No, pitää sitte vaan pärjätä ilman.

No joo, se siitä. Ikägalluppiin tiedoksi, että olen 33 ja odotan toista, eli koko Suomen tilastoissa kait vanhahko ja pääkaupunkiseudun mittapuun mukaan aika tavallisen ikäinen :D
 
Jahvetti kotiavusta ei meille ole tässä kylässä hyötyä, koska kokonaista kaksi työntekijää olemassa ja monta kriisiperhettä. Pystysivät tarjoamaan EHKÄ max. 4h/vko. Ja tuttua se mulle on, kun yh:na sain vastaavaa palvelua kunnalta Kuopiossa.
Ton tarhan ne lupas ja niiden on pakkokin hommata, koska mun tila vaatii. Yhtään paikkaa ei ole ja jonot valtavat, mutta joutuuvat sen siis hommaamaan. Ja mä oon paljon kelaillu, toi että esikoinen on 3pv/vkossa tarhassa, helpottaa tosi paljon, koska ton pienen kaa menee asiat iha helposti kaksin ja vältyn raivareilta, ku eivät tappele keskenään ym, mikä nyt normaalisti on. Saan nukkuu päikkyjä jne. Ja esikolle tekee tosi hyvää päästä ikästensä seuraan, on niin reipas ja aktiivinen 4vee ja olikin innoissaan tarhasta. Sekä mun mielenrauha, omatunto ym paremmassa jamassa, kun ei tarvii vasten tahdoin mun viedä pikku neitiä tarhaan ja ei sekää sinne mielellää jäis. Että henkinen mielenrauha säilyy näi paremmin.
Äiti ottaa viikoksi tytöt luokseen viikon päästä ja muutenki vapaillaan tulee tänne avuks. Joten eiköhän tää tästä jotenkin.

IkäG: minä olen 25v. ja mies 29v.

Ja kiitos jaksuista. Tännekin purkaminen helpottaa..henkinen stressi kaiken muun vaivan lisaks on huima nyt näiden uusien järkkäilyjen takia..joten kiitti teille :)
 
Pusuapina Varmaan ihanat bileet =) Kiva kun järjestetään tuollasta yllätystä :)
Miulla kans välillä nipistää jostain kohdun paikkeilta, kun äkistelee vessassa. Kai ne ligamentit ja muut siellä paukkuu, kun vatsaonteloon tulee painetta.

Pessi Kyllä jokaisella miehellä on oikeus pitää isyyslomaa, kun vauva syntyy. Ei riipu siitä miten kauan on ollu töissä.

nelli Saahan sitä olla omanapainen, kun tollanen tilanne on :hug: Mutta onneks kaikki menikin sitten parhainpäin ja vauva päätti vielä odotella tuloaan :D Hankalaa varmaan taloudelliselta kannalta, mutta minkäs teet :/ Asioilla on onneksi tapana järjestyä aina jotenkin :)

Ikägalluppi: 27v.

Joululahjoja olen jo hankkinut ja muutamat tehnyt itse, kun tykkään kutoa :)

Oltiin tänään Issikka Hulinoissa, paikallisessa islanninhevostapahtumassa, kääntymässä ja sen perästä mentiin kaverin tallille rakentamaan lisäkarsina uudelle hevoselle. My ei ollut moksiskaan moottorisahan äänestä :) Kaverin mies totesin, että tytöstä taitaa tulla metsuri :D My on ottanu rennonpuoleisesti tän päivän, liikuskelee harvakseltaan.
Kohta syömään. Kalasoppa on tulilla :p

Hevostytöt Kiin ja My 24+5
 
Onpas tullut tekstiä! Nyt mulla aika omanapaista.. Mä oon koko vkl:n treenaamassa koiran kanssa lisää agilitya, tänään vauva potkiskeli ihan reilusti koko päivän, nyt se enää kutittelee.

Mä mietin välillä joululahjoja.. Oikeestaan pitäis kirjoittaa niitä ylös koska siihen mennessä kun vihdoin joskus meen ostamaan, oon jo unohtanut mitä pitäis ostaa..

Ikägalluppia: mä oon siis ensisynnyttäjä ja vissiin jo "vanha" sellainen. Nyt 30 ja jos muksu syntyy ihan ajallaan niin ehdin just täyttää 31. Mun mies on 33.
 
Pikasesti tulin käymään... en jaksa kaikkia juttuja lukee kun on tullu niin paljon tekstiä, myöhemmin sitte kun on enempi aikaa :ashamed: :ashamed: Ikä galluppi tuntuu olevan menossa: minä 33 ja mies 44 ;) Supistellut Taas pitkin päivää :( ja aika hiljasta ollu ei juuri potkuja ole tuntunut tänään :/ No pitää mennä pitkäkseen ja katella tilannetta :/ Ensi kertaan :wave:

Tarppa ja toukka 24+4

Ai niin ja flunssa vaivaa edelleen kuumettakin oli ei onneks enää mutta nenu vuotaa... :| :snotty:
 
Tarpalle jaksuja kauheesti! Kävitkö sillo KYSillä, ku supisteli ja tilannetta pohdit? Oliks sulla paikat kiinni vai oliko tehny jotain? Ottiks ne sua osastolle? Ihan vaan omanki tilan vuoksi kiinnostaa kohtalotoveri. Ja minkälaatuisia sun supparit on? Siis iha lähelle synntyssuppareihin verrattavissa vai paljon lievempiä, mutta kuitenki tekee kipeetä? Ottivatko käyrää ja piityikö siihen?
Toivottavasti et loukkaannu tai hermostu kysymyksistä, mutta kiinnostaa, ku itekin kärsii vastaavanlaisista vaivoista..

 
ikägalluppi: odottelen toista muksua ja tällä hetkellä oon vielä 20 mutta viikon päästä on taas yksi vuosi lisää :D isäntä täyttää loppu vuodesta 27.
en edes uskalla ajatella mitä mies ostaa synttäri lahjaksi, ku se tiedetään molemmat että se on tosi onneton tuossa lahjan ostossa, mut pääasia että edes yrittää ja että edes muistaa koko synttärit =)
 
huomenta :wave:

vkl aina niin kiireisiä ettei kerkee edes koneelle ku satunnaisesti. tänäänkin taas menoa ja meininkiä B) ei kerkee toi junnu nukkua ees päikkyjä mut eipä toi ollu eilen ainakaan moksiskaan.

jahvetti: sama juttu se on mullaki ton mesen kanssa et kone on päällä mut ite saatan olla kilometrien päässä :whistle: mut näkeehän ne viestit sitte myöhemmin. mut jos tosiaan asiaa on ni kannattaa mieluummin laittaa tekstari B)

pusuapina: mulla on noita pistoja ja viiltoja kanssa ja välillä pitempäänkin. harmittomina oon pitäny.

ikägalluppi: 32 vee ja mies täyttää ens kuussa saman.

oma (.) eilen oikeen särki jonkun aikaa häpyluuta, inha tunne |O ja sen jälkeen viilteli alamahaa kun taisin olla huonossa asennossa. eilinen oli kyllä sellanen päivä ettei paljon kerinny istuskella et oisko noi ollu sitte siitä johtuvia. pääasia ettei kestäny kauan.

toivottavasti aurinkoista päivää kaikille, mä lähden aamupäivällä dementiahiihtämään :wave:
 
c81
Huomenia täältäkin.. tullut taas nukuttua TOSI huonosti.. taitaa olla päiväunien paikka vielä jossain vaiheessa. Eilen joutui jo lenkile vetämään miehen ulkoiluhousut. PItäisi ettiä jostian mittanauha ja mitata se vyötärön ympäryys ihan uteliaisuudesta.
Ikägallupiin. Mie olen 26, täytän 27 ihan heti vaavin synnyttyä ja mies on 32.
 
Huomenta

Täällä neidit lähti isänsä matkaan, joten mulla täysin huilipäivä tiedossa. Ilma on ihana, aurinko paistaa ja pakkasta reilu -5C. Olo kyllä ei niin hyvä, alaselkään juilii tosi pahasti, menkkamaisesti ja alamaahanki välillä. Eilen käpyttelin pikku lenki, about puol kilsaa ja yhtää ei kärsiny kovaa tahtia mennä. Joten pakko kai se on uskoa, että nyt vaan hissunkissun joka asia.

Mukavaa päivää kaikille!

:heart: nelli&pulla 24+3
 
Saanukka, sulle on yyveetä =)

Ihana ilma!!! =)
Olin kyllä aatellu, että täään kävis kirpparilla, mut isäntä ja poijat vei auton mennessään, niin empä taida ehtiä. Menee kiinnikin jo klo 14 :/
Eilen siivottiin koko kämppä, mies pesi saunan ja pesuhuoneen lattiasta kattoon :D Matot viskottiin pihalle ja lattiat luututtiin kunnolla...kylä nyt on siistiä :D -taas hetken :/ uus siivous tehtävä viikonpäästä, kun on se esittely :/

cruella, mulla on tuolla dementiasauvat, mutta tasan yhen kerran on tullu käytyä :p Silloki tuntu, et ihmiset töllää vaan :kieh: Jäi toinen kerta menemättä :whistle: Vaikka paljonhan noita tuolla näkee =)

Ikägallupiin lisään vielä sen, että mies on 32v =) Ja itse sen 28v olen.

Tarpalle ja nellille jaksuja, ottakaa rennosti...juu ite pitäs kanssa, mut helpommin sanottu kun tehty :whistle:

Mutta palataanhan =)

Jahvetti 25+3
 
Heitämpä minäkin Gallupin kehiin teille, joilla on jo isompia (alle kouluikäisiä kuitenkin) lapsia, että
Jatkaako he hoidossa vielä vauvan synnyttyä, jos tähän asti ovat hoidossa olleet? Vai otatko kotiin?

Meillä tuo kuopus 4½v on ollut hoidossa ja jatkaa myös vauvan synnyttyä. Meillä on ollut 16 päivän sopimus pk:n kanssa, mutta nyt jo ensikuusta alkaen vähennetään 9pv/kk (koska olen jo sairaslomalla), eli käytännössä poika on hoidossa kuukaudesta 3 viikkona 3 päivää (ma, ke, to), isännän iltavuoroviikkoina ei mene ollenkaan =)
Itse en pidä järkevänä ottaa tuota kaverin kaipuusta kärsivää vajaa 5 veetä kotiin, kun kotona ei arkisin ketään kavereita ole, kun ovat tarhassa =) Saan itsekin nauttia vauvasta paremmin, kun yksin hänen kanssaan päiviä viettelen, isompien ollessa koulussa...hieman saa olla itsekäskin ;)
 
Jahvetti minä oon nyt ollu kesän alusta asti 5v esikoisen kans tässä kotosalla ja oon miettiny että jos pojan laittais hoitoon vaikka alkuvuodesta niin sais ite lepäillä vielä rauhassa loppu raskauden ja sais sitte vauvan kanssa olla rauhassa ja esikoisella alkaa ensi syksyny eskari niin olis ilmeisesti suositeltavaa että keväällä viimestään jonnekki hoitoon että sais oman ikäisiä kavereita niin ei tarttis mennä eskariin sitte ihan yksin, ku nyt sillä on kaikki kaverit just vuoden vanhempia tai nuorempia.. kävin kyllä viime viikolla kysymässä harapaikkaa niin jos pääsis haralle niin sitten poika pitäis laittaa jo aiemmin hoitoon..
mut toisaalta haluaisin esikoisen mukaan vauvan hoitoon heti alusta, niin en tiedä sitte pistänkö poikaa hoitoon ollenkaan..

olipas ympäripyöreä vastaus.. =)
 
nelHM En kysissä ole käynyt, vaan Vas:in äitipolilla ja päivystyksessä. Polilla käyn nyt joka viikko tarkastuksessa+ sitte normaalit neuvolla käynnit. ;) Juu, mulla oli viimeksi paikat auki reilusti sormelle ja kohdunkaulaa jäljellä vajaa 2cm. Käyrää ei otettu vaan joka kerta on ultrattu... viimeksi ala kautta kohdunkaula ja masun päältä vauvan vointi... Supistuksia on kahdenlaisia, mulla ollu sellasia kivuttomia että maha kovettuu :whistle: ja sitte semmosia samantyylisiä kun synnytys poltot :headwall: alamahaan menee kovaksi ja selkä on tulessa :kieh: :kieh: :eek: ne kestää yleensä 15sekunnista minuttiin ja on TOSI INHOTTAVIA!!!!!! |O |O Nyt niitä on alkanut tulla vaikka lepäisikin kokoajan... :( tiistaina seuraava aika polille sillon päättäävät estolääkityksestä :headwall: Toivottavasti en joudu osastolle, on inhottavaa jos Kysille joutuu :'( vähän turhan pitkä matka tulla päivittäin kotiväen kattomaan.. minä KUOLEN ikävään ja en osaa nukkua vieraassa paikassa :ashamed: Nyt vähän huolestuttaa kun ei ole tuo toukka paljoo liikuskellut muutamaan päivään :( no tiistaita odotellessa tämmöstä!

Tarppa ja toukka 24+5
 

Yhteistyössä