**Helmikuun Helmet** lokakuu

Nelli Hyvä, että saivat katottua sinnuu kuitenkin ja tutkivat :hug: En osaa muuta kuin toivottaa vauvalle tarrasukkia :heart: Sie lepäät nyt ihan kunnolla, älä huoli siitä painonnoususta.

Mie olen vähän lipsunut dieetistä... :ashamed: Oli niin hyvännäkösiä karjalanpiirakoita, että sorruin syömään iltapalaksi, vaikka oli jo päivän hiilihydraatit syöty. Ja karkkia piti saada... Tänään oli aterianjälkeinen sokeri 6.3, että aika hyvä, vaikkakin yli rajan :) Maha on kauheen ilmakas, kun en ole tottunu syömään näin isoja määriä tuoreita kasviksia. Porkkana ja tomaatti käy muutenkin miun mahalle ja huulissa kirvelee tuo tomaatti, olisko jotain lievää allergiaa?
My on onneksi oma itsensä :) Potkiskelee tasaisin väliajoin. Ehkä vähän harvemmin kun aikasemmin, mutta kai pikkunen sillon riehui sokerihumalaansa, kun miulla oli arvot niin korkeet.

Tervetuloa Lily :wave:

Oottelen kovasti pakkausta tulevaksi :) Päätös tuli reilu viikko sitten, että ens viikolla pitäsi teoriassa olla paketti postissa :D Sitä kyllä oottaa kun lapsi joulua :xmas:

Kiin ja My 24+4

Tervetuloa joukkoon kummaan Lily! =)

Semmosta piti vielä tulla tänne kertomaan, että löysin toppatakin! =) Tilasin Mamani -nettikaupasta mustan toppiksen viime viikolla ja tänään hain postista. Maksoi n. 50e, joten ei paha siihen nähen, että takkipiina on ohi! :D www.mamani.fi löytyy kaikenlaista. :) Ainoo miinuspuoli tossa toppiksessa on, että teddysisus nöftää ainakin näin alkuun törkeesti... :/

:wave: eva & helmi 24+1 :heart:

voi jumankauta mulla on menny tällä viikolla joka ilta hermot NÄRÄSTYKSEN takia, ihan kauheeta ku tuntuu että joku käryyttää tulitikkua tuolla kurkussa, ei se näin aikaisin alkanu esikoista odottaessa eikä se todellakaan ollu näin paha!!! :kieh: onneksi piimä helpottaa, mut alkuviikosta ei sitäkään ollu ja ukko oli vetäny kaikki rennietki kaapista,niin ei naurattanu kyllä tippaakaan!

viikon päästä olis taas neuvola, pääse taas pientä sydäntä kuuntelemaan :D sentään jotain positiivista.

piipero86 & piipertäjä 21+0

c81
Voi Nelli, lepäile nyt!! Oliko sulla jo entuudestaan lapsia? Auttaako joku niiden kanssa ettei tarvi itseään rasittaa? Ota vaan rauhallisesti niin kaikki menee varmasti hyvin! :hug:

(.) EIlen tuli koko päivän ja illan suppareita - varmaan kymmeniä - ja osa tsoi kivuliaita. Sama on jatkunut nyt aamulla. Vetää ihan kaksin kerroin kun iskee kesken esim. vessaan kävelyn. PItänee taas yrittää sanoa ti neuvolassa, mutta eihän nuo viimeksikään reagoineet mitenkään :( PItää kokeilla taas juoda enemmän- jos se aiheuttaa niitä. Onneksi viime pe oli suppareista huolimatta lääkärissä kohdunsuu kiini, ja kohdunkaulaa yli 5cm - eli ei oo tuhojaan tehnyt siellä. Mutta kyllähän se ottaa silti päähän . Pitää ottaa vkonloppu tosi rauhallisesti.

Huomenia

Pitää taas kirjoitella.Olen myös pätkä 158cm. Eilen olo oli vaikea. Töissä huomasin etten jaksa seistä juuri yhtään. Alkaa ilmeisesti ottamaan palleaan ja olo muuttuu tuskalliseksi. Yritän nyt kuitenkin tämän ja huomisen olla töissä.

Tuosta kela asiasta. Kun itse kävin kysymässä samaa asiaa kuin monet muut niin sanoivat että menee vuoden 2005 verotuksen mukaan. Koska heillä vaihtuu verotusvuosi vuodenvaihteessa. Ja paperit tulee olla viim. joulukuussa Kelassa, 2kk ennen laskettua aikaa. Mullekin parempi näin sillä olin vielä 2005 opiskelija.

Hyvä sitten, jos äippäraha tosiaan tulee sen 2005 mukaan, koska mulla oli sillon isommat tulot, kun 2006!!! :D
Tosin nyt on vielä sitäki isommat (hei, Postilaisten tulot ei oikeesti oo koskaan ISOT!!!!!), muttei ihan sitä 20% mikä pitäs olla, noooh :/ :kieh:
Mut ilkeetä, kun antavat sitte tollasta tietoo :/ Minäki ihan kysyin, että kai tää menee 2005 mukaan, mut täti sano, että eikun 2006, koska menee niin liki vuodenvaihdetta :eek: Ja minä nyt oon kuitenkin ensimmäisenä meistä jäämässä ä.lomalle (24.12)...eli teillä muilla menee vielä lähemmäs.. :whistle: Noh, sama se :LOL:

Ja niin se olis taas perjantai :wave:

Normaalisti mulla olis perjantaisin siivouspäivä, mutta rakas mieheni lupasi, että siivotaan vaikka huomenna yhdessä :D No sehän sopii mulle :kieh: Alkaa meinaa oikeesti olla tosi raskasta huserata enempiä yksin :/ Saunan ja kylppärinkin se lupasi pestä :D
Eilen soitettiin välittäjälle ja sovittiin viikon päähän sunnuntaille nt ensimmäinen (ja tällä erää viiminen) esittely...ja myyntiehtoihin laitettiin, että tää talo vapautuu aikaisintaan maalis-huhtikuussa =) En mä nimittäin enää rupaa muuttoa tekemään :whistle: Enkä sitten ihan vastasyntyneen kanssa, kllä se pari kk sais mennä. Ja jos tää ei nyt tälleen mene, niin sitten keväällä koitetaan uudestaan =) Toki saa roikkua koko talven siellä välittäjän listoilla =)

Eilen illalla supisteli taas pitkästä aikaa aika mukavastiki, ei kipeesti, mut voimakkaasti. Ja ihan vaan sohvalla makasin sillo :/
Mahan ympäryksen mittasin Cruellan innoittamana :LOL: Ja oli tasan metrin!!! :eek: Vain n. 8cm pienempi, kuin tuosta kolmosesta viimeisilläni!! Huh...et joko tää on iso nyt tää maha, tai sit ollu sillon pieni :LOL: No, olihan se pieni sillo :D Kätilö meinas ensin, että on pyytäny väärän tyypin sisään, luuli mun olevan n. puolivälissä vasta :ashamed: :LOL: Pieni li maha, vaikka vauva normaali 3,2kg =)

Tälle päivälle pitäs keksii ohjelmaa. Meinasin jos tyhjäisin tuon pakkauksen sisustan tuonne paikoillensa. En pese vielä, kun ehtii vain pölyttyä, kun vauvan vaatteet on vain sellaisessa avonaisessa lankakorihässäkässä khh:n pöytätason alla :D Kätevä muuten, mut kerää sit pölyä :/ Mut eipä muuallekaan mahdu.
Ellokselta meinasin nyt tilata sen ruskeen haalarin sitten...kai mää otan kokoo 56cm?? :wave: :whistle: Kun se 62cm:kin on aika iso...eikä sen tarvis mahtua kun 2-3kk ja se 62cm:kään ei enää syksyllä menis...joo 56cm pitää ottaa :whistle:

Joko Cruella oot hakenu vaunut? :D :wave: Minkä väriset? saatko hyvät kaupantekijäiset? :D
Tuli mieleen, et oiskohaa pitän ostaa kimpassa...te vaunut ja me kaukalo, et ois saanu hyvät alet

:LOL: :LOL:

Jahvetti 25+1

Hei, pitkästä aikaa. Miksiköhän mulle kelassa ja neuvolassa sanottiin, että äippäraha tulee vuoden 2006 tulojen mukaan.
Eipä se sinällään mua koske, kun mulla ei ole ollut tuloja.
Neuvolassa kävin maanantaina ja kaikki ihan hyvin. Fundus oli 24 vai onko se fundus nimeltään? :D
Painoa oli tullut pari kiloa. :wave:
Nyt 24+4

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Miksiköhän mulle kelassa ja neuvolassa sanottiin, että äippäraha tulee vuoden 2006 tulojen mukaan.
Alkaakos sulla äippäloma vasta 2008 puolella? :wave: Se voisi selittää asian sun kohdalla =) Mulle samaa siis sanottiin, mutta mulla alkaa jo 2007 puolella... :/

Eikun nyt katoinki, et sulla la 4.2 eli tän voden puolella alkas...outoo :whistle:

nelHM :hug: tää on paikka jossa saa "valittaa"!!

Mulle passaa hyvin et menis 2006 vuoden tulojen mukaan, oli viimevuonna paremmat mitä 2005 tai saati tänä vuonna! Tuli tehtyä 2006 paljon yövuoroja ja ylitöitä :D

Nelli :hug: ja lepokäsky ;) Toivotaan, että kyse ois vaan keskiraskauteen kuuluvista supisteluista ilman "vahinkoa", mutta hyvä, että pääset jatkotutkimuksiin!

Vinja Kyllä synnyttäjät otetaan vastaan siellä sairaalassa, mikä on lähinnä silloin kun synnytys alkaa. Tiedän muutamia, jotka ovat "lomailleet" pienellä paikkakunnalla synnytyksen aikoihin päästäkseen yliopistollisen sijaan pieneen yksikköön synnyttämään. Tosin "väärästä" sairaalasta voidaan käskeä jatkamaan ns.omaan sairaalaan, jos synnytyksen katsotaan kestävän vielä ja aikaa siirtymiselle on... Eli kannattaa mennä viime tipassa ;)

Lily ja Katariina tervetuloa!

(.) mittasin huvin vuoksi mahan ympäryksen ja mitta näytti 85cm. Eli se kertokoon puolestaan... Nyt vasta olen äitiysvaatteilla saanut mahaa sen verran näkyville, että pari ihmistä on rohjennut kysyä mahdollisesta odotuksesta!

Toppapuvuksi haluan Dodipetton haalarin, mietin kokoa 50 vai 56cm? Haluaisin, että se ois oikeesti sopiva, kasvunvaraa ei kannata ostaa, ettei oo sopiva sitten toukokuussa :LOL: Ja kuinkahan kauan tuota toppapukua mahtaa tarvita, helmikuun ja maaliskuun? Silloinhan 50cm:kin vois riittää...
Ja vielä kun tietäis värin, valkoinen tai vaaleansininen? :headwall: Jos en pääse mihinkään ylimääräiseen kasvukontrolliultraan, sukupuoli jää tietämättä |O

Mulle tuli äippärahapäätös :D Yllätyin postiivisesti!!
Ja tosiaan, se on nyt laskettu 2005 tulojen mukaan!! Eli se kelan täti sepitti mulle soopaa, mutta hyvä niin, noin toivoinkin sen olevan :D
Kieltämättä ihan kiitettävä summa "kotona makaamisesta" :kieh:
Saman verran tuun kai saamaan sairaspäivärahaa :/

Tänään tuli Pohjolasta päätös vakuutuksen myöntämisestä. Ei saada Mylle syntymättömän lapsen hoitokuluvakuutusta :( Ilmeisesti ovat evänneet sen miun lääkityksen takia :ashamed: Saadaan hakea sitten, kun My täyttää 2kk, lasten hoitokuluvakuutusta. Tunnen itteni ihan toisen luokan kansalaiseksi.... :'(

piipero Miulle on neuvottu närästyksen kotihoitoon ruokasoodavettä (1tl ruokasoodaa lasilliseen), raakaa perunaa ja suolakurkun lientä. Miulla ei kylläkään auta pahaan närästykseen muu kuin Omeprazoli ja olen sitä käyttäny minimiannoksella. Toivottavasti sinnuu auttas joku noista, jos Renniet on loppu ;)

c81 Kurjaa kun noin kovasti supistelee :( Ihme, ettei neuvolassa ole otettu kantaa asiaan :eek: Meillä laitetaan heti päivystävälle lääkärille, jos on kipeitä supistuksia.

Kiin ja My 24+4

Ootko Kiin ajatellut hakea muualta vakuutusta? Mä vain ajattelin, että tehdessäni "vertailua" eri vakuutusyhtiöiden kesken, niin Pohjola oli tiukin kaikessa, myös korvauksissa... Ja se, ettei vakuutusta saa yhdestä paikasta, ei tarkoita sitä, etteikö joku toinen yhtiö sitä voisi myöntää! Eli älä sure!

Maanantaina on taas verenpaineen mittaus, ja nyt jo hermostuttaa... Mikä luonnollisesti tarkoittaa sitä, että jännittäminen = verenpaineen nousua... Voi plääh!

Mä olen miettiny tuota vakutusasiaa. Ei taideta sitä ottaa. Täällä pääsee jokatapauksessa "helposti" tk-lääkäriin. Tietty jos näyttää et tulee tarpeelliseksi ni otetaan sit ku lapsi on 2kk.

Meillä ei oo kellään lapsista mitään vakuutuksia. Ei olla moisia koskaan edes mietitty, mut osasyynä, kun kuuluvat liiton sairaskassaan, niin sitä kautta saa korvauksia...ennen kyllä paljon paremmin kuin nykyään :/
Meillä oli kyllä 2 ensimmäistä niin kovia sairastelemaan, että ois ollu vakuutusyhtiö konkassa :LOL: Onneksi sillon saatiin kaikki sairaskassalta takasi...ilmankos ovat ottaneet etuuksi pois :LOL:

heippa :wave:

kauheeta hulinaa ollu tää päivä tähän mennessä enkä oo kerinny edes lueskelemaan tein juttuja, eilen illallakaa en enää kerint koneelle. en varmaan muista läheskään kaikkee mitä piti kommentoida mut jälkitoimituksessa sitte B)

jahvetti: otetaan vaan uudelleen, niinku puhuttiinki. shoppailureissu tai uimaan tms. oli kyllä kiva nähdä =) ja aattele jos oltais synnärillä samaan aikaan, ois aika hianoo :D
vaunut mennään huomenna varaamaan ja maksetaan erissä eli saadaan vasta sitte ne kotiin ku on maksettu, luonnollisesti. ihan hyvä niin koska meillä ei oo tilaa säilyttää ku nytte on jo kahet rattaat täällä :kieh:

jepsu: hyviä oli pasteijat :p

pitäsköhän kokeilla niitä guarem-rakeita vai mitä ne nyt oli. jos neuvolasta kysäsen mitä mieltä ne on. eka käyn kyllä siellä rasituksessa et näkee mitä noi arvot on.

cruella, shoppailee ainankii, vaikka Heseenki uudellee :LOL: Mut mulla ei kyl oo uikkareita |O En taija enää osaa uijakaa :whistle: Millon lie viimeksi uinut. Mutta katsotaan...mitä keksitään.

Laitan nyt tännekin, eli mulla olis myynnissä yhellä 5kk käytössä ollut Emma-merkkinen pehmeä kantokassi, täysin uudenveroinen, harmaa. SEKÄ myyn pois sen äitiyspakkauksessa olleen kestovaippa-setin Tee tarjous tai tarjoa jotakin vaihdossa :D Meillä nää jää käyttämättä... =)

Oltiinpa tipahdettu kauas...jo toiselle sivulle...eiköhän tää tästä nyt korjaannu.

Mä kävin tänään viemässä Kelaan sen äippärahahakemusjutskan. Se on lojunut reilun viikon tuossa pitkin poikin. Oon tosi tosi väsy! Oon ollut tavallaan jo yli 3vkoa kipeänä...aluksi joku lentsu ja nyt se ei ota lähteäkseen. Kurkku tai nenänielu on oudon tuntuinen. Kuitenkin ab-kuuri menossa tällä hetkellä, mut ei ainakaan vielä tunnu tehonneen (4pv jo lääkitty). Täytynee varmaan kohta kipaista neuvolaan mittauttamaan tuo hb...

Niin tosiaan Kelassa kyselin milloin saan äitiyspaketin...nainen katsoi minua pitkään ja sanoi...menee tuonne ensi vuoden puolelle :snotty: . Mä katsoin nenänvarttani pitkin ja totesin ei voi olla totta... :/ Sanoin että samassa tilassa olevan kanssasisarenikin ovat saaneet sen 2-3vkon päästä. Totesi jos sen nyt niin kovasti haluat jo...vooooooinhan sen sitten laittaa tästä samantien menemään. Sitten totesi että...juup, se tulee sitten 2vkon päästä. :eek:
Sitä nyt sitten tässä odotellaan. Äippärahat ei varmasti paljon päätä huimaa, mut jospa sitä jotenkin pärjäisi sitten. On se ainakin vaikeampaa lähteä rahoja kuluttamaan kahden lapsen kanssa...joten jospa ne sitten riittäis hyvin :) .

pilvipouta rv24+4

Sainpas pakkauksen tänään. Tosin en jaksanut edes penkoa sitä läpi, masentaa niin paljon. Yhtään potkua en oo tuntenut koko päivänä, ja paniikki sen kuin kasvaa.. Tähän mennessä liikkeet oli jo ihan päivittäisiä (ja useita kertoja päivässä) Kaiken lisäksi pitää olla yksin kotona, jostain syystä kukaan ei vastaa puhelimeen tänään?! :'(
(24+5)

perjantai-iltoja!

Tänään oli jo se neuvola. Heräsin aamuyöllä puoli viideltä jumalattomaan pääkipuun, päätä puristi aivan ketusti! :/ Ja ei auttanu särkylääkekkään. Onneksi tämä ei tullut uutena, joskus ollut ennenkin. Sitten kävin varalta työterveyslääkärissä verenpaineet mittauttamassa, kunnossa olivat, onneksi. Sitten vielä soitin hysteerisenä neuvolaan että eihän vauvalla vaan ole mitn, niin pääsin kuunteluttamaan sydänäänet, siellähän ne kuulu :heart: Senkin takia soitin neuvolaan ku koko pääkipuaikana en tuntenut vaavelin liikkeitä, sitä alkaa sitte miettimään vaikka ja mitä :ashamed:
Samalla sain kelanpaprut ja täyttelin ne tuossa ja pitäs postiin viedä, toivon mukaan ei sen mukaan pakkauksen saanti viivästy.

Päivä mennyt levähdellessä tuon pääkivun takia, töistäkin aikasemmin lähdin ja sain nukuttua kolmen tunnin päikkärit, eikä siltikään kipu hävinny. Ja jotenni ei tee mieli syödä särkylääkkeitä ylimääräisiä :snotty:

Neuvolassa tosiaan sydänääniä kuunneltiin huimat kymmenen sekuntia ( :eek: )
mielelläni olisin niitä kuunnellu kauemminkin :heart:

Jahvetti, millasta hintaa pidät niillä kestovaipoilla? Ja onko pakkauksessa muutes minkä kokosia ne?

voi pee... Taas hävis teksti jonnekkin... |O |O

Mitäs siinä oli... Tervetuloa KatariinaVaan! Poppoo eikun kasvaa! :D

Tuttemui: Mikäs merkki toi Dodipetto on? Jostain nettikaupasta vai? Cruella: Mitkä vaunut hankitte?

Meikku saa vanhempainrahan onneks vuoden 2006 tulojen mukaan, äippäloma kun alkaa sopivasti 2.1.2008. Eipä tuo palkka huimasti suurempi ollut vuoteen 2005 verrattuna, mutta olipahan kuitenkin... :whistle:

Vakuutusta ei aiota ottaa ennen helmin syntymää. otetaan varmaankin sitten se vauvavakuutus, muttei sekään vielä satavarmaa ole... :/

Hormonit hyrskyi taas tänään töissä: sain ihan hervottoman itkukohtauksen. En onneks asiakkaiden edessä... :whistle: Onpahan sitä kyllä hilluttu välillä tässä himassakin oikein kunnolla... :LOL:

illanjatkoja,

evaellen & helmi 24+2 :heart:

Yhteistyössä