**Helmikuun Helmet** lokakuu

Syksyiset huomenet!

Täällä on odotus palkittu ja liikkeet on alkaneet tuntua :heart: Pieniä sieviä tömhdyksiä tuntuu välillä, ja ovat sellaisia ettei niistä voi kyllä erehtyä =)

Eilen kävin kaupungilla ja löysin vaavelille henkkamaukalta kaks bodya ja sammarit, pitäähän ne kylähousut olla heti alusta alkaen :D
Sitten itelle löysin äitiysvaateliikkeestä kahdet housut ja paidan, luulis pärjäävän housujen osalta loppuajan. Se vaan että ne uudet housut antaa hieman motivaatioita pysyä suunnilleen kuosissa ku eivät tasan mahdu jalkaan jos kovin alkaa kiloja kertymään kinttuihin ja takapuoleen :snotty: Mutta nooh, lenkille vaan ja herkut pois... |O
Hmllä tosiaan oli aika kiva valikoima kietasubodeja, ite tykkään kyllä niistä ja luultavasti käytän niitä enimmäkseen vauvalla sitten.

Tiistaina olisi neuvola, saa kelan paprut täytettäväksi :) Mulla ei ole vielä kertaakaan mitattu tuota sf-mittaa.
Ja nyt oon huomannu että parina iltana ku olen sängyssä maaten laittanu ja vähän aikaa pyöriny ku uni ei tuu, nii vetää aivan kovaksi massun, vähän aikaa kestää ja loppuu yhtä nopeaa ku on alkanutkin.
Mut ei kai tuo mitään hälyyttävää ole...?

Tarpalle haleja ja jaksamisia sinne sängynpohjalle, nyt on tärkeintä että saat levätä kunnolla :hug:

Sateisia syyspäiviä! :wave:
 
Onks tää nyt enää normaalia saati kivaa! Mä oksensin yöllä, illan ruoat meni sen siliän tien.. Vielä tälläkin hetkellä on sellainen etova olo että ilmoitin töihin olevani tän päivän poissa. Aiemmin en olekaan vartavasten herännyt yöllä oksentamaan. Mulle tuli ihan kurkku kipeäksi siitä laattaamisesta :/
Mulla varmaan loppuu pahoinvointi sitten kun vauva syntyy..

Eilen täytin Kela-paperit ja toimitin työnantajalle, joka lupasi lähettää kaikki tarvittavat paprut sit Kelaan. Heti tammikuun alusta jään äippälomalle. Kyllä sitä toisaalta odottaa, ei jaksais töissäkään. Varsinkin tän ikuisen huonon olon takia, aamuiset kelloherätykset on ihan hirveitä. Toisaalta musta tuntuu edelleen epätodelliselta että meille tulee vauva..

 
Täällä jo selkeästi parempi olo. Nukuin koko yön läpi. Ja nyt jaksoin nousta sängystä ja käydä suihkussa. Tosin nyt tuntuu hiukan huimaavan. Eilen ei kylläkään pystynyt muuta laittamaan suuhun kuin yhden omenan ja vettä.

Eilen soitin neuvolaan, kun otettiin valkovuodosta näyte mutta se oli ihan kunnossa. Puolen päivän jälkeen pitää taas soittaa sinne niin tiedetään onko jotain virtsatulehdusta.

Pitäisi kanssa alkaa tutustumaan noihin kelapapereihin.
 
En oo vieläkään saanu vietyä Kelaan papruja. En nimittäin pysty ymmärtämään sellasta asiaa että kun työnantaja maksais meillekin sen 72 ekaa päivää ja kun oon tuntipalkkainen niin työehtosopimuksen mukaan mulle maksetaan sairausajan palkkaa...

Ei siinä mitään muuten, mutta kun oon kelan sivuilla käynyt laskemassa mikä mun se sairauspäiväraha tulis sit olemaan, niin se on saman verran kun kelan maksama. Paitsi että kelan raha olis ne 56 ekaa äitiyslomapäivää 15 euroo enempi ja vanhempainvapaan ekat 30 päivää muutaman euron enempi! Mitä hyötyä ja riemua siitä työnantajan maksamisesta sitten on jos siitä saa vähemmän? Vai sorretaanko tässä taas vaan tuntipalkkaisia.. Ottaa taas aivoon...

Tessistä sai sellasen kuvan että se on suurikin armonpala...
 
Jaksamista Tarpalle lepäämisen suhteen! Ja Meillevauvalle myös voimia pahoinvoinnin suhteen! :hug:

Moni on täytellyt jo noita Kela papruja ja itsekin yritin saada niistä tolkkua eilen illalla. Jaksan aina vain ihmetellä, että miten kummassa noinkin yksinkertaisista papereista saadaan niin hitsin tulkinnalliset ja ohjeet ovat yhtä tyhjän kanssa... Tai ehkä vika on mun omissa "supertippaleipä" -ainoissa, joiden avulla saan yksinkertaisenkin lauseen monimutkaiseksi... :LOL:
 
Pakkaus tuli!!!!!! :D :D Jee jee, oon ihan täpinöissäni. Tulipa paketti samalla kotiovelle kannettuna, jotain hyötyä, kun on Postissa töissä B) :LOL: :LOL: Olivat pojat terminaalilla sanonu tälle mein jakajalle, että viittiskö koukkaa sen meille, kun enhän mää reppana saa sitä Postista haettuu:LOL: :LOL: :ashamed:

No joo, pakkaus on ihana, haisee sille mille muistelinkin :kieh: Eli pesuun menevät tuotapikaa...puku on kyllä juu tolkuttoman iso edelleen vaikka pienelle näyttääkin :kieh: Et kyllä se varmaan tulee se ruskea tilattua sieltä Ellokselta :whistle:

Ja Delipapilta sain samalla kotiintuotuna laatikollisen tavaraa, jossa oli mm. vaippoja, liivinsuojia, vanupuikkoja ja -lappuja, kertsihoitoalusta... =)

Kaiken kaikkiaan siis hyvä päivä!!! :D :attn:
Aurinkokin paistaa, että voisi vaikka kävelyllä käydä...

Jahvetti 24+6 Huomenna alkaa 26. raskausviikko....huhhuh :heart:
 
Posti toi just mun Carriwell vyön! :) Aloin vaan epäileen että onkohan se sittenkin nyt liian iso... Vai onko mun maha vaan liian pieni vielä (uskomatonta että voin elämäni aikana sanoa tuollaisen lauseen :eek:)

Kyllä se varmasti on hyvä myös käytössä, tuntuu ainakin kivalta päällä...
Yöllä töissä kun on muutaman tunnin juossut niin tulee aivan tajuton pissahätä ja sitte maha tuntuu jotenkin painuvan alaspäin sillon ja kasvattaa hätää ihan sietämättömäks... ajattelin jos tää vyö vähän sitäkin hillitsis ettei tarvis keskellä yötä soitella kenenkään ovikelloja :D
 
MOikka

Soittelin äsken neuvolaan ja meen huomenna. Illan suppaili aika lailla tonne puolille öin ja muutenki alaselkä, issias ja litoskivut pahenee. Alapäätä kirvelee oudosti :/ . Aamulla vein pissanäytteen, mutta negatiivista oli kaikki, että ei virtsatietulehdusta. Ainakaan uimaan mä ne lähe enää.. jos nyt ees siitä johtuu. Iha hyvä päästä juttelee, pääsen eri tädille, millä oon käyny ja hän vaikutti jo puhelimessa ihmiseltä, joka haluaa ja jaksaa kuunella. Sanoin vaan, että on niin harvakseltaan neuvoloita ja jotenkin mä kaipaisin enempi, ni varas ajan het huomiselle.

Hiivasta mullekin sano, että gefilus piimää suoraan tonne alapäähän, luonnilisin keino..tuota :x !! En nyt ainakaa tänää lähde ostaa..kattelempa huomenna neukun jälkeen, jos mitää hiivaa ees on.

:heart: nelli&pulla 23+6
 
Voimia Tarpalle ja :hug: ! Toivotaan että pikkuinen pysyy omassa pesässään mahdollisimman pitkään!

No kyllä kuulostaa nellillä vaivaa olevan ja mieli maassa-jospa sattuisi sinne neuvolaan tosiaan ihminen jolle voi mieltään purkaa, sekin kun usein helpottaa että saa sanoa mieltä painavat asiat ääneen... :hug:

Itselle ei ihmeitä, melko vaivaton päivä ollut tähän asti. Poika oli muutaman tunnin mummilla hoidossa ja maalailin sillä aikaa keittiön seiniä. Keittiö on rempattu jo keväällä, mut jotenkin on vaan jäänyt viimeistely roikkumaan! :p Nyt on se tehty ja seuraavaksi pitäisi maalailla sitten pojan huonetta, taikka tulevaisuudessahan se on sitten kahden muksun huone. Pitää vaan pohtia seinien väritystä sen pohjalta jos sattuu se tyttö tulemaan-ihan ei viitsisi vetää tyyliin siniseksi, mut onhan noita vaihtoehtoja mistä valita. Täytyy remppailla vielä kun jaksaa, ihan outoa kun viime raskaudessa alkoi jo tässä kohtaa olla siinä jamassa ettei kyennyt oikein mihinkään. Tai siis kyllähän tuo maha itsestään ilmoittaa =) jos liikaa rehkii, mut jos rauhallisesti touhuaa niin vielä sujuu.

Päivänjatkoja kaikille!

hilunen & kuukkeli 21+3
 
Tarppa olipa ihana lukea että vauva on vielä masussa! Varmaan tosi inhottavaa joutua vuodelepoon vielä näin aikaisessa vaiheesa, mutta pidä tavoite mielessä ja lue vaikka Pohjantähti-trilogia läpi! Tai kudo tulokkaalle villavaatteita... =) Laitoin jo aiemmin tänne tämän linkin, mutta laitan sen sulle vielä jos kiinnostaa: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=66 Tässä vaiheessa siis jokainen päiväkin on tärkeä, minkä vauva pysyy masussa! Mahdollisuudet kasvaa koko ajan... :hug:

Hiiva ei täälläkään tahdo jättää rauhaan. Kohta kymmenen viikkoa jo kiusannut... :kieh:

Noita neuvolakäyntejä tuntuu tosiaan olevan harvakseltaan :eek: Mulla on rv30 varattu vasta neljäs käynti neuvolan th:n luona. Tuntuu tosi vähältä... no, onhan siinä lisäksi kaksi neuvolalääkäriä ja kaksi ultraa välissä, joten kyllähän vauvan ja mun vointia seurataan, mutta sellainen mielikuva on että viime raskaudessa oli kyllä enemmän neuvolakäyntejä.

Tyttö heräilee taas...

Hissukka rv24+2
 
Jaahas, virtsanäyte oli kuulemma ok. th sanoi että muutama tulehdusbakteeri oli, mutta ei vaadi lääkitystä. Sanoi kuitenkin että jos tuntuu että supistuksia on paljon niin mulla on labraan lähete klamydia-testiin. Ei siksi että epäiltäisiin klamydiaa, vaan kun se täytyy olla tehtynä että pääsee jatkotutkimuksii. Tänään kuitenkin on ollut ihan hyvä olo. Ei ole juurikaan supistellut.

Jahvetti, olitko tilannut Delipapilta nuo tavarat?

Ciba 22+0
 
Onneks mie olen säästyny tolta hiivatulehdukselta :$ *koputtaa puuta* Niin moni täällä näyttää kärsivän siitä :(

Miulla on niiiiiin nälkä!!! |O Ihan päässä huippaa. Silti oli aamun aterianjälkeinen sokeri 7.8 :eek: :eek: (pitäs siis olla alle 6). Päivällä mittasin toisen kerran ja sillon oli 5.0. Näköjään nuo aamuarvot on miulla koholla niinkun monella diabeetikolla on.
Kiitos kaikille myötätunnosta :hug:
Tänään on kyllä pakko saada jotain hyvää :p Sokerittomia karkkeja voi vissiin huoletta syödä? Paitsi suklaata, kun siinä on paljon rasvaa, mikä sekin vaikuttaa insuliinintuotantoon.

Ciba Hyvä, että siulla oli asiat suht kunnossa :)

Omasta navasta kiinnostunut Kiin ja My 24+2
 
Tyttiliini
Olin niin pöljä, että lähdin poikaa kuljettamaan lääkäriasemalle yksikseni vaikka olen sairauslomalla. Ihan hyvä muuten, mutta mulla on nostokielto yhä voimassa. No, pakko oli kuitenkin nostaa, kun ipana sai skitsoraivarin keskellä odotushuonetta eikä antanu kenenkään muun koskea kuin äidin... Nyt taas kiristää mahasta ja särkee selkää vaikka olo oli jo kohentunut kovin. Kyl joo sitä pitää olla idiootti, aina mä luulen että no nyt ei enää tuu hankalia oloja jos on päivän ok!

Pusuapina,
onko tosiaan niin, että saat kelan laskurin mukaisen sairauspäivärahan mukaan laskettua äitiyspäivärahaa? Vai tessin mukaista? Sehän ei ainakaan meillä ole sama asia, tessin mukaan sairausajalta saa normaalia palkkaa ilman lisiä viideltä ensimmäiseltä sairastamisviikolta ja sen jälkeen siirrytään sitten kelan laskurin mukaan laskettavalle sairauspäivärahalle. Tai onhan se varmaan niinkuin sanoit, jäin vain miettimään, oletko tarkistanut!
 
Piimää alapäähän...ei houkuttele yhtään mutta jos se teho on testattu niin kaippa sitä vois testaa ellei toi rasva ala vaikuttaa. :whistle:

Nyt olis talopaketti tilauksessa ja sisäänmuutto sijoittuu vkolle 26 eli juhannuksen tienoille. =) Hui kun tuntuu hurjalle tämä koko projekti kun ei osaa uskoa et meille tulee oma talo. Oon niin onnellinen :saint: :heart:

Uunissa paistuu juusto-kinkkupasteijat ja asunnossa ihana tuoksu. :p Kaveri perheineen tulee käymään niin jotain pöytään laitettavaa ajattelin pyöräyttää.


Typy vaatii leikkikaveria...

Jepsu ja Marttipoju 23+1 :heart:
 
Emmie näistä mitään tiijä, mutta tessissä lukee näin:

"Työntekijälle maksetaan sairausajan palkan mukaan laskettua palkkaa äitiysvapaan alusta lukien ajalta, johon sisältyy 72 arkipäivää."

Mun sair.päiväraha on jotain 62 euroo josta verot nyppästyä jää jotain 49?, joka on sama mitä saan kelalta korotetun tuen jälkeen.

Kysyin kelalta netin kautta, että onko mun pakko ottaa tota työnantajan maksamaa palkkaa kun kelan korotettu on isompi (siis enkös mä saa sitä korotettua sen 56 päivää kun en oo 2006 tai ylipäänsä koskaan saanut äitiysrahaa?.)
Vastasivat että "Päiväraha maksetaan työnantajalle palkan määrään asti. Eli jos palkanmaksun ajalta tuleva päivärahan määrä on suurempi kuin palkka, erotus maksetaan itselle. "

Eli eikö ole hölmöä että siinä välissä maksetaan työnantajalle, joka maksaa mulle ja sitten se ylijäävä maksetaan kelasta myös mulle, kun voisivat suoraan kelasta maksaa kaiken meikäläiselle, sama lopputulos?

Ei helv... Voi kun voittas lotossa miljoonia niin ei tarvis miettiä tälläsiä typeriä...
 
ciba, laitoin sinne pyynnön, että jos sais pari vaippanäytettä :D


cruella, koitan tavottaa sua mesestä =) huominen tahi perjantai...??? 10-11 välillä Karhulan Hese...? pitäsköhä vaihtaa numeroita, jos jotain tuleeki :whistle: Ei oottele turhaan :kieh:
 
Cruella teen aina niin et kinkkusuikaleita juustosiivulle(ihan normaali juusto esim. arkijuustoa nyt käytin) ja juusto rullalle ja se sinne torttutaikinalevyn puolikkaan sisään. siis ostan valmiita torttutaikinalevyjä ja niistä teen sit kolmion muotosia.haarukalla painaa reunat ja munalla voitelee... Nyt ostin myllynparas torttutaikinaa ja siitä väänsin. Oli muuten sika hyviä. :p Ja vieraillekin tuntui maistuvan.

Helppoja ja nopeita tehdä. Nyt en ollu pitkiin aikoihin tehny ja kyllä mies kiitteli kun tein. Ne menee ihan hujauksessa. Nytkin se niitä napsuttaa tuolla iltapalaksi. =)

Ja nyt närästää....aargh...toivottavasti ei vaan noi pasteijat sit tehny. AAttelin niitä lisää just hakea. nälkä. :kieh:

Öitä mammat!

Jepsu ja marttipoju 23+1 :heart:
 
Hissukka kiitos linkistä! Kiva iski viime yön aikana Flunssa :snotty: järkyttävä nuha ja kurkku on kun tulessa, kuumetta ei ole mutta pää on kun haminan kaupunki. :/ Aivastuttaa kokoajan.. ja sittekun aivastelee "lirahtelee" :ashamed: ei voi olla totta!!! :eek: Pitääkö tässä tenat pöksyissä maata helmikuulle asti sängyssä???? :headwall: :headwall: :headwall: Jotain positiivistä tähän päivään.. tuli päätös pakkauksesta, parinviikon sisällä pitäs tulla! :D Ja päiväraha päätös lähti takasin valituksen kera... :/ omaa hölmöyttäni en tajunnu että se lasketaan 2005 verotuksen mukaan olin sillo opiskelia ja nyt ollu pari vuotta töissä ja haluun että ne työtulot huomioidaan eikä opiskelijan päivärahat... ;) Nyt iltapalan kautta takasin sänkyyn...

Tarppa ja toukka 24+1
 

Yhteistyössä