**Helmikuun Helmet** lokakuu

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Mies sitten osti eilen vauvalle toppahaalarin, vaaleansinisen lassien haalarin jossa pupun kuva edessä.
Kuulostaa ihanalle!
Mie kaipaisn kovasti kaikkea 'pupu aiheista' meien vaaville, kun ollan sellaisia pupuihmisiä (eläviä kolme kappaletta asustaa meien vaavoina jo nyt ;) )
Netistä löysin Petteri Kaniini sisustustarroja, ja nty ois verhokankaiden metsästys jne. Onko kukaan nähnyt pupuverhokangasta missään myynnissä? Tai pupu aiheisia vaatteita? Mie haluaisin semmoisen ihan pupuhaalarin (korvineen kaikkineen) mutta netistä en löytänyt kuin Anne Geddes haalarin, ja maksoi tosi paljon. Ite olen niin poropeukalo etten osaa ommella :ashamed:

 
Hei!

Nelli, kiitos vastauksesta :). olen miettinyt itse samaa, että supistuksista ei tarvitsisi huolestua, mikäli ne eivät ole kipeitä, mutta tällaiselle ensikertalaiselle onkin sitten vaikeampi päättää, että ovatko ne nyt vaan epämukavia, vai oikeasti kipeitä... :D Rajaksi olen nyt laittanut sen, että niin kauan kun tuntuu pelkästään vatsassa (eikä siis "juili" esim. ristiselkään) ei huolta liene...

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower: Ja tervetuloa Hilari !

4D -ultrasta on ollut puhe. Itse haluaisin mennä sinne ihan turhamaisuuttani, mutta mies on vastaan perustellen, että "tämä vauva on saanut jo ihan tarpeeksi sädetystä ilman sitäkin"... Ja oikeassahan hän on, sillä olen juossut lähes kuukauden välein yksityisellä ultraamassa ihan vain että "onhan kaikki hyvin"... :ashamed: Tiedän kyllä, että ultraäänen vaikutusta sikiöön ei ole tutkittu (np-ultran tehnyt kätilö varoitteli niin), eli ei voi tietää miten "liika" ultraaminen sikiöön vaikuttaa. Itse olen kuitenkin ajatellut, että äidin stressin vaikutus on tutkittu (ja se on siis vahingollista sikiölle) ja mikäli saan lääkärillä juoksemisella oman stressitasoni laskemaan, niin hyvä niin.

Piipi79, Tsemppiä mielen myllerryksiin! Mulla itsellä on kanssa ollut jo parin viikon ajan ihan hillittömiä itkukohtauksia erinäisistä elämääni surua tuottavista asioista, vaikka aikaisemmin olen mielestäni pystynyt ihan hyvin tunteeni "handlaamaan". Eli varmaan kyse on ollut hieman myös masentuneisuudesta, joka tietysti valtaa näin raskaana myös helposti mielen... :snotty:

Huomasin muuten tuossa muutama päivä sitten huvittavan jutun oman kropan muutoksista... Olen intohimoinen kylpijä ja käyn kylvyssä monta kertaa viikossa (... joo-o, tiedän, että se on energian ja veden haaskausta, mutta kun sen on niin ihanaa... :ashamed: ). Ajoittain tapanani on ollut lopuksi laskea vesi pois ja makoilla ammeessa niin kauan, että se on tyhjä... No nyt sitten 10 kg painavampana ja isomahaisena ammeesta nouseminen ei ollutkaan ihan yksinkertainen toimenpide, kun ei ollut vettä enää kannattelemassa kroppaa! Siinä sitten ähkin ja punnersin, että sain itseni ensinnäkin kontilleni ja sitten ylös sieltä liukkaasta ammeesta... :LOL: Ja yksin oli pärjättävä, sillä miestä ei voinut apuun pyytää. Olin nimittäin alun perin mennyt kylpyyn suutuspäissäni "mököttämään" aiheesta, jota en enää muista... mutta tärkeä se varmaan joka tapauksessa oli... :LOL: :LOL:
 
pöhinä :D ja mä hoksasin eilen saunassa, ettei mulla ole kohta enään napaa :D Vaik masu on vielä "pieni", mut korkein kohta sattuu just tuohon navan kohalle. Ultraajaki päivitteli, et vauva lekottelee pahimoileen just navan alla. Samoten huomasin ettei kynsien leikkaaminen onnistu enään nuin vain..
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Mies sitten osti eilen vauvalle toppahaalarin, vaaleansinisen lassien haalarin jossa pupun kuva edessä.
Kuulostaa ihanalle!
Mie kaipaisn kovasti kaikkea 'pupu aiheista' meien vaaville, kun ollan sellaisia pupuihmisiä (eläviä kolme kappaletta asustaa meien vaavoina jo nyt ;) )
Netistä löysin Petteri Kaniini sisustustarroja, ja nty ois verhokankaiden metsästys jne. Onko kukaan nähnyt pupuverhokangasta missään myynnissä? Tai pupu aiheisia vaatteita? Mie haluaisin semmoisen ihan pupuhaalarin (korvineen kaikkineen) mutta netistä en löytänyt kuin Anne Geddes haalarin, ja maksoi tosi paljon. Ite olen niin poropeukalo etten osaa ommella :ashamed:
Mulla ois täällä kaupassa myynnissä pupulakki, -tumput ja -tossut ;) Jos kiinnostaa saada kuvaa ja hintatietoja, voin laittaa yv:nä?
Itse ihastuin :heart:
 
Moi

Sain KYSIltä tulokset ja kaikki negaa, joten hyvä, ei tulehduksia tai muuta hälyttävää.
Tää päivä ollu iha perseestä..roudasin pimut puistoonki 2tunniks ja sen jälkeen vaa tapelleet ja kiukutelleet. Alkaa päässä kolista kotona oleminen, kun en kaupassa voi yksin, kun en saa nostaa. Se ollukin mun omaa aikaa tähän mennes..aaaaaaaaaargh |O . No, kaipa tää tästä, ei passaa ressailla, käy vaan enempi suppailemaan.

Todella omanapaista ja valitusta, sori. Eipä juuri kommentoitavaa nyt ollut.

:heart: nelli&pulla 25+0
 
Heippa,

Ei tullut keskenmenoa tässäkään raskaudessa, kun tänään on raskausviikkoja kasassa tasan 22, joten jos vaavi nyt pihalle pyrkii, niin menee jo ennenaikaisen synnytyksen puolelle.... voi jopa pysyä hengissä, vaikka parempi on, että pysyis nyt vielä ainakin 3 kk masussa!

Seuraava neuvola on - mun tuurilla - vasta 2,5 viikon päästä, joten todistuksen raskauden kestosta saan vasta silloin ja Kela-hakemuksiakaan ei voi aikaisemmin lähettää. Se vain mietityttää, että JOS mulle nyt sattuisi käymään huonosti ennen kuin olen saanut tuon todistuksen Kelaa varten, niin jäisinkö ilman tukia? Äitiyspäivärahaa ilmeisesti saa joksikin ajaksi myös kuolleen lapsen synnyttänyt äiti. JOS siis vaavi nyt päättäisi pyrkiä maailmaan ja tulisi vauhdilla pihalle... ennemmin kuin ehtisin sairaalaan... niin silloinhan kukaan ei voisi kirjoittaa todistusta raskauden kestosta, kun en kerta enää olisi raskaana?! Hitsi; eka neuvola-aika olisi kannattanut ottaa vasta, kun 10 rv:a olisi ollut täynnä, niin nyt olis osunut mukavasti neuvolakäynti just näihin aikoihin. Nyt ei kai auta muu kuin toivoa, että mitään kauheuksia ei tapahdu.

Skeptisin terveisin ja mukavia vointeja kaikille toivottaen,

Laa Laa rv 22+0
 
Laalaa, en tiedä tuosta asiasta, mutta älä edes mieti tollasia asioita!!!!! :hug: olet jo hyvillä viikoilla =)

c81, ikeassa oli ihuna pupu-pehmohelistin...kauan sitä käsissäni hypistelin, mutta en ottanu =)

Napa, mikä se on? Joo ei tosiaan oo mulla ollu napaa ainakaan 3 kuukauteen :LOL: :LOL: On taas ylläri millanen se on raskauden jälkeen :LOL:

Isänpäivälahjasta, en ole koskaan miehelle ostanut isänpäivälahjaa, syystä että eihän se mun isä ole :D Lapset sitten kun siihen kykenee, niin on tarhassa ja koulussa jotain tehneet...sama juttu äitienpäivän kanssa =) Mutta kukin tyylillään :D

(.) Mulla on jalat aivan turvoksissa :eek: :eek: Hyvä kun sukat menee jalkaan :eek: Nytkö se siis jo alko...noh, myönnän että suklaata on tullu vedettyä aivan liikaa, muttei se yksistään voi näin vaikuttaa...taidampa vaan olla tyyppi.joka kerää kaiken nesteen itseensä raskaana ollessa...taitaapi siis mennä se 30kg rikki tässä raskaudesa :'( :'( Ekassa tuli 25kg, tokassa 16kg ja kolmosessa 30kg :'( :'( Noh, mutta saahan ne sit taas pois :D :D Palkinto se on se tärkein.
Petasin pinnasängynkin tuohon...ompas se ihana kera uusien Ikeasta hommattujen lakanoiden kera :D Täytyyhän nuo tuosta sit vielä pois ottaa ja pestä, kun ehtii pölyttyä, mutta on se kauniimpi siinä pedattuna, kuin pelkkä patja :D
Ja niin se alkoi 27. raskausviikko...vauvalla olisi jo jopa mahdollisuus jäädä eloon!!!!! Jos siis syntyisi, mitä en tietenkään toivo =)

Jahvetti 26+0
 
Heissan pitkästä aikaa.
Niin ne viikot vaan menee nopeesti :D Vaikka ensikertalainen en ookkaan niin mua on alkanu siis Pelottamaan synnytys :ashamed: Ne kauheet kivut ja se ponnistusvaihe kummittelee mun mielessä :/

Muuten täällä voidaan oikeen hyvin.Napaa ei myöskään täällä enään kohta ole :) Oonkohan mä ainut joka ei oo vielä ostanut vauvalle minkään valtakunnan menopelejä?Tuntuu että raha reikiä ois vaikka millä mitalla ja kaikkeen ei raha riitä.Oon päättäny että ostan ne sitten käytettynä ja pakkausta en aijo ottaa niin siitä saa jo muutaman kympin vaunurahaa...Sitä odotellessa.

Täällä on varmaan tätä ennenkin kysytty mutta kysyn nytten uudestaan:
Oon huomannu tässä muutamina päivinä kun kävelen että mahaan rupee sattumaan tosta oikeelta puolelta ja tuntuu että maha repee!Ei o kiva tunne.Mitä se on?

Hyviä vointeja kaikille
 
Mä oon jo osatnu isänpäivälahjan, "eka vuoden huolto"- kirjan. Tosi hauska, suosittelen..vähänki teknisille ja autoista pitäville miehille ainakin. Synttärilahjaks ostin sille "isän käsikirja"..se on oikei insinöörien kirja :D
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Onko mielestänne tyhmä idea antaa tulevalle isukille isänpäivälahja? Mitä se voisi olla??
Mie olen jo tilannut :D Tilasin sillaisen 'minusta tule isi' -paidan - ja isin kulta bodyn pikkuiselle..
Kuulostaa ihanalle :heart: Mistä tilasit??
Se oli tällainen sivusto: http://www.riikuski.net/
 
Sattuisko kukaan tietämään missä myytäisiin baby nalle puh pinnasuojia? Sellaisen kuva oli "leikin ihmemaa" -lelulehdessä, ja siellä todetaan, että myydään "hyvin varustetuissa tavarataloissa"... olisko joku nähnyt jossain?

Nim. Winnie the Pooh Fani
 
kokeillaanpas joko nyt pystyn tänne kirjottamaan ku kone on aina poistanu minun kirjotukset ku oon parina päivänä yrittäny tänne jotain selitellä..

tänään oli neuvola ja sain kelan laput ja heti tietenki ne täytin ja vein kelalle =) esikoinen oli neuvolassa mukana kuuntelemassa vauvan sydän ääniä ja tasasesti se siellä kuulosti pumppaavan.

supistuksista on ollu täällä aika paljon puhetta..mulla on parina päivänä ollu pientä kipua supistusten kanssa ja nyt pitää sit seurailla että ei pääse mitään ikäviä yllätyksiä tulemaan. oon luullu koko ajan että kivuttomat supistukset on ok, mut kaverilla on viikkoja 31 ja nyt maannu muutaman viikon sairaalassa ku oli kohdunkaula hävinny ja paikat hitusen auki, eikä sillä oo ollu supistusten kans mitään kipuja missään vaiheessa.. :/

piipero86 & piipertäjä 22+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Goldy:
Sattuisko kukaan tietämään missä myytäisiin baby nalle puh pinnasuojia? Sellaisen kuva oli "leikin ihmemaa" -lelulehdessä, ja siellä todetaan, että myydään "hyvin varustetuissa tavarataloissa"... olisko joku nähnyt jossain?

Nim. Winnie the Pooh Fani
Tänään tipahti postiluukusta uus hobby hall ja siinä mun muistaakseni oli =)

 
melon :wave: täällä kans yks joka ei ole hommannu vielä vauvalle mitään. Pari podya olen ostanu huuto.netistä, mut vaunut jne. on aateltu hankkia vasta lähempänä joulua tai peräti sen jälkeen! Sänky saadaan mun siskolta! Vaunuissa ilmeisesti pitkä toimitusaika, mut eipä tuo haittaa, ku ei sitä vaavia voi aivan heti panna ulos nukkumaan, ja meillä tulee olemaan lähinnä siinä tarkoituksessa. Uudet kuitenki ostetaan, et riittää sit seuraavillekki käyttäjille.
Mul on kans ollut tuota oikean puoleista kipua. Neuvolassa laittoivat kiinnitys/kasvukivuiksi. Mul istukka on vasemmalla sivussa (alhaalla).
"eka vuoden huolto"- kirjan kuulostaa tosi mukavalta, mistähän sellaisen löytäs :D
 
Hobbyhallin sivuilla oli nyt nallepuh aiheisia pinnasängyn reunasuojia ja lakanoita ainaki,,..mulla on aivan järkky väsymys!ei silmät taho auki pysyy,,,töissä pitäs jaksaa repattaa :/ mä olen kans haaaveillu meneväni 4d ultraan,,en oo ikinä sitä ko´keillu,,meillä ei täällä omassa kaupungissa sitä oo,,,mun kaksvuotias sai pupuaiheisen toppahaalarin synttärilahjaksi,,,ja cittarista löysin saman värisen pupulakin:)joku lastentarvikeliike oli myynyt niitä haalareita..elloksen sivuilla oli kans joku mutta en muista oliko se nallehaalari....semmosta.mulla on nyt kans tosi itkuinen olo,varmaan osa syy väsymys,mutta tympii tää olotila.ja mies kun ei ymmärrä lainkaan,,,hohhoijaa,,,,
 
Kääk! Tajusin tässä äskön että kun eka neuvolassa sain sellasen esitieto lomakkeen täytettäväksi en ole muistanut palauttaa sitä vaikka siinä lukee että palautettava Kysin synnytysosastolle raskausviikkoon 20 mennessä :eek: Mitäs minä nyt teen?? :headwall: :headwall: Ens viikolla on neuvola pitänee kysyä siellä sitte.. Juu isän päivästä, tää on meidän eka yhteinen lapsi jota odotellaan ja ajatteli siis tilasinkin jo tuommosen samanlaisen paidan kun tuolla joku mainitsi "Minusta tulee isä" ja ajattelin tehdä semmosen kortin johon laitan kopion ultrakuvasta ja pitäs vielä keksiä joku kiva "värssynpätkä" :/ OISKO EHDOTUKSIA?? Tuota asiasta kymmenenteen taasen, onkohan normaalia että mun maha tuli näin kipeeksi näistä supparin estolääkkeistä :| ihankun ois tehny miljoona vatsalihas liikettä tosi hellä alavatsa :eek: Eilen oli kipee kokopäivän ja aamulla ei sitte oleskaan ja nyt koskee taas... :| No pitää mennä taasen pitkälleen jos se helpottas :/ Sisko kävi tänään hiplaamassa kateissaan äippäpakkausta, silla on menossa 16 rask.vko ja odottelee vielä pitkään omaansa :whistle: Nuha alkaa pikkuhiljaa helpottaa onneksi! :snotty: Supistuksetkin on pysyneet kivuttomina toistaiseksi :D mutta valkovuoto on lisääntynyt ja muuttunut vetisekis :x Jospa tämä taas tästä...

Tarppa ja toukka 25+2
 
Enpäs oo hetkeen jaksanut kirjoitella, jos hiukan yrittäis osallistua taas.

Mamanin toppatakista tilasin sellaisen kun joku täällä antoi vinkin ja tänään tuli postissa ja on tosi mukavan tuntuinen. Kiitokset vinkin antajalle!

Ikägallup Minä ens viikolla 30v ja mies 24v.

Viikonloppuna olis pienet syömingit lähimmille sukulaisille et pari päivää menee kokkaillessa, onneks hiukan saanut jaettua tekemisiä toisillekin, yks savustaa kalat, toinen tekee juustot jne. Et lihat, salaatit ja gratiinit ja leipomiset jää mulle. Äsken väänsin 100 lihapullaa ja pikkuleivät leivottu. Ja kaikki tarvikkeet hankittu, huomenna sit vaan kokkaillaan kaikki mahdolliset valmiiksi. Paahtopaisti uunissa, aamulla täytyy laittaa se marinoitumaan lauantaihin asti

Tarppa Mä sain vast tänään neuvolasta sen esitietolomakkeen ja käskettiin palauttaa ens kerralla, eli silloin viikkoja 27 ja jotain. Tuskin myöhäistä sunkaan vielä palauttaa. Aika erilaisia käytäntöjä sairaaloilla.

Goldy NallePuh-starttipakettia vauvoille myydään ainakin meidän Vapaa Valinnassa. Muistaakseni siinä on jonkunnäköinen pinnasuoja ja lakanoita ym. en tutkinut tarkemmin ku ei oo tarvetta ostaa. Oli samoilla hyllyillä kuin lakanoita ja pyyhkeitä. Makso vissiin 50 paikkeilla. En tiedä kummoinen lelu-lehdessä ollut, et saattaa olla ihan erilainen.

Oma vointi Kaikki ihan hyvin, pesin tänään talon ikkunat ja huomas et jaksaminen huonontunut mut ei supistele eikä muutakaan ongelmaa, iskias puukottelee vasemmalla puolella kun kääntyy tai istuessa nostaa jalkaa.

Neuvolassa kaikki OK, kohdunpohjan korkeus 19, eli jos näil mitoil mennään niin täti arviois et tulee isompi kuin esikoinen(2,5kg) mut pienempi kuin kuopus (3,8kg) Tommonen hiukan päälle 3kg olis ihan sopiva mun mielest.

Painoa tullu 5kg. Vauvan sykkeet OK, aika hassua et mul se ei ikinä ainakaan sano et laskee pulssia, kortissakin on vaan plus ja joku kirjain, voi olla N, P tai D. Äsken vaan huomasin kun katsoin neuvolakorttia. Monet täälläkin arvuuttelee niit tyttö ja poikasykkeitä mut mul ei oo niistä hajuakaan...

Kelan paperit sain mut en ota pakkausta ja päivärahaakin kävin kyselemässä jo aikaisemmin et sieltä suunnalta ei mitään odotettavaa.

Eikä taaskaan mitään kummempia kuin mukavaa jatkoa kaikille!

Victoria ja Onni-Ilona 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Victoria Crown:
Mamanin toppatakista tilasin sellaisen kun joku täällä antoi vinkin ja tänään tuli postissa ja on tosi mukavan tuntuinen. Kiitokset vinkin antajalle!

Viikonloppuna olis pienet syömingit lähimmille sukulaisille et pari päivää menee kokkaillessa, onneks hiukan saanut jaettua tekemisiä toisillekin, yks savustaa kalat, toinen tekee juustot jne. Et lihat, salaatit ja gratiinit ja leipomiset jää mulle. Äsken väänsin 100 lihapullaa ja pikkuleivät leivottu. Ja kaikki tarvikkeet hankittu, huomenna sit vaan kokkaillaan kaikki mahdolliset valmiiksi. Paahtopaisti uunissa, aamulla täytyy laittaa se marinoitumaan lauantaihin asti.
Uijui, mitkä mässingit... :p Mitäköhän kivaa itte keksis viikonlopuksi... :p
Mä olin se takkivinkkaaja; jep, takissa ei muuta vikaa, kuin armoton nukkaaminen. On kyllä käytössä vähentynyt tuo nukkaus. Etenkin kun tarrasin sitä sisusta teippiharjalla aika reippaasti. :whistle:

Tänne ei tän erikoisempaa... Olin kaverilla kylässä ja sain kokoontaitettavan hoitopöydän mukaani. Oujee. Saapi odotella varastossa pari kuukautta ja sit pesaisen sen ja pistän tohon kylppäriin. :) Pitänee ostaa siihen semmonen hoitoalunen vielä.

nukkumaan, :wave:

e & h 25+1
 

Yhteistyössä