**Helmikuun Helmet** lokakuu

heippo,

:hug: Tarpalle: toivottavast kaikki mennee niin hyvin kuin mahdollista! Kiinille tsemppiä ruokavalion noudattamiseen! Ajattele positiivisesti, että tää on lyhyt aika ja ehkä siitä on hyötyä pidemmän päällekin: ties vaikka innostuisit muuttamaan pysyvästi ruokavaliota! =) Persiistähän se kyllä on... ja sikavaikeeta... :headwall:

Jahvettiko on saanu toisena pakkauksen? Kylläpä te siellä päin saatte ne nopsaan, kun eikös se ollu Cruella kuka sai sen ekkuna? Täällä sitä odotellaan vielä. Tosin luulen kyllä, että saan omani vasta joulukuussa, koska se hakemus pyörii sen palkanlaskijan kautta. |O

Sitten omaa napaa: Meillä oli eilen se 4D-ultra, ja IHANAA oli! :heart: Se oli kokemuksena aivan mieletön ja mikä tärkeintä, nähtiin ja kuultiin, että kaikki on vauvelilla hyvin. :heart: :heart: Syke oli 147, painoarvio 695g ja syntymäpainon arvioi lähemmäs neljää kiloa, mikäli laskettuun aikaan asti puksutellaan. huh... :eek: No, eiköhän se ulos tule jollain tavalla. =) Sukupuolikin selvisi: vauva on tyttö! :heart: :heart: Lääkärin mukaan itsepäinen tyttö. :whistle: Typykkä oli nimittäin kasvot mun selkärankaan päin, eikä ekalla ultrauksella suostunut kääntymään, vaikka lääkäri kuinka vatkas mun massua. :D Odoteltiin sitten hieman ja lääkäri ultras hetken päästä uudelleen, jolloin vauva olikin kääntynyt siten, että nähtiin myös kasvot. =) Nyrkkiä tosin heristeli välillä. :D Saatiin mukaan paljon kuvia ja cd-tallenne, yritän laittaa kuvan profiiliin. Suosittelen ehdottomasti kaikille, joilla kyseiseen hommaan on mahdollisuus, oli nimittäin sen verran ainutlaatuinen kokemus. =) =)

Cruella: Kysyin siitä istukka-asiasta: Sanoi, että ei tarvitse pelätä, että se irtoaisi. Vuotoja voi olla, ja jos ei nouse kohdunsuulta, niin synnytystavaksi valitaan suunniteltu sektio. Mutta muuten ok. Mulla oli istukka onneks jo noussu sen verran, että alatiesynnytyskin on mahdollinen. =)

terkkusin,

ikionnellinen evaellen & helmi 24+0 :heart:
 
huomenia taasen :wave:

jepsulle kiitoksia ohjeesta, pitää varmaan vkl kokeilla, kuulostaa tosi hyvältä :p

evaellen: mulla varmaan se pakkauksen saaminen kävi niin äkkiä kun ei oo ollu mitään tuloja ja kelalla on kaikki mein tuoreet tiedotki ku vasta muutettiin yhteen ni mihinkään ei menny ylimäärästä aikaa, täytin vaa paprun ja se oli siinä. päätös tuli heti ja pakkauksen tuloon meni vissiin vkon verran, vähä reilu ehkä.
kiitos kun kysyit istukasta, mulla se ei oo ollukkaa kohdunsuun päällä et sen puoleen ei oo ollu ongelmia, se vaan lähinnä epäilytti että kestääkö iskuja huonommin kun takaseinäistukka.

omaa (.) ei mitään ihmeellistä. eilen juoksin pikku pätkän ku piti saada toi vilkastus kiinni ja kyllä teki kipeetä |O miten ihmeessä pärjään tammikuussa :kieh:

ainii, hieno kuva evaellen :heart:
 
Tyttiliini
Hyi nyt ahdistaa, katsoitteko uutisia? Aika karskia kuulla, että Lastenklinikan hoitajista 78 prossaa on irtisanoutumassa. Ja että synnytyksiä "keskitetään". Hittolainen, jos toi toteutuu, tulee kyllä ruumiita, se on ihan selvä. Nyt olis tosiaan sitten parasta meidän kaikkien synnyttää raskausviikolla 40 tavallisella alatiesynnytyksellä ilman komplikaatioita terveitä lapsia, muuten voi tulla ongelmia. Niin ja näiden vanhempien lasten pareis kans pysyä terveinä, kun erikoissairaanhoitoa ei taida sitten tippua. Ihan järkyttävää! Mietin eilen ensikauhistuksessani, että miten sitä voi olla, jos vauvalle jotain käy tyhjien vaalilupausten takia. En menis vannomaan, etten kävis heittämässä pommia valtioneuvostoon. Todella ahdistavaa. Erityisesti ahdistaa kun olen muutenkin pelännyt läpi tämän raskauden verenvuotojen ja kipujen takia ja nyt vähitellen alko taas toivo viritä uudelleen, että jos kuitenkin tästä selvitään. Mutta ei hemmetti selvitä, jos joutuu synnyttämään käytävällä ja jos lapsi on ennenaikainen eikä saa tehohoitoa.


 
evaellen, mulla tuli juu pakkauspäätös 3 arkipäivässä!! Mutta itse pakkauksen tuloon meni siitä päätöksestä 2 viikkoa ja yksi päivä, eli vähän reilu se 2vko minkä lupaavat =)
Rahapäätöksessä varmaan kestää :/

Joku sanoi, että äippäraha laskettas 2005 tulojen mukaan...no mulle Kelassa sanoi, että kun menee niin loppuvuoteen, niin laskettaskin jo 2006 mukaan :wave: Noh, tiiä sitte :/ Mulle kylä se 2005 sopis paremmin, koska 2006 olin osa-aikanen ja palkka hieman (11%) pienempi...mutta siinähän on se, että 20% pitäs olla isommat, että otettas nykytilanteen mukaa :whistle: katsellaan nyt eka mikä päätös sieltä tulee =)

Tänään reffeille Cruellan kanssa :D

Jahvetti 25+0

26. viikko alkoi :heart:
 
Heips!
22 viikkoo täynnä ja olen ihan sika-väsynyt! :(
Liikkeetkin tuntuu jo onneksi.tämä raskaus on kuitenkin tosi raskas mulle henkisesti,menetin edelliskesänä yhden lapseni ja nyt nuo asiat kummittelee mielessä :( noh,onneksi saan noita terapiassa purkaa,mutta kuitenkin...
Kyllä mää sittenkin taidan ottaa sen äp:n rahana,kun selvisi että se toppapuvun koko ei ole mihinkään muuttunu,kokomerkintä vain(mikäköhän virka silläkin)
Hankintalistalla olisi seuraavaksi korikehto kera pyörien,turvakaukalo ja siihen se toppapussi,kapaloita ja lisää kestovaippoja...hhuooh..ollappa rikas! =)
 
Tyttiliini Tottahan on, että erikoissairaanhoito ajetaan alas, mutta uskon täysin siihen, että kiireelliset tapaukset hoidetaan. Vakituiset hoitajat uhkaavat irtisanoutumisella, mutta paljon on heitä, joiden uskon tositilanteen tullen vetäytyvän irtisanoutumisesta. Joukkoirtisanoutuminen ei ole lain mukaista, ja jokaisen olisi tehtävä henkilökohtainen irtisanomisilmoitus, ja uskonpa, että siinä vaiheessa monen pokka pettää. Tämähän on vain uhka ja kokeilu saada tahtonsa läpi.
Nyt näyttää kuitenkin siltä, että valtiolta ei lisärahaa heru. Valtiovallan puolella tiedetään myös, että Suomen sairaanhoidolla ei ole vara kaatua, joten hyvät varakeinot täytyy olla olemassa. Meillä on paljon yksityisillä hoitajia, jotka ovat valmiita tulemaan töihin. Monet nuoret hoitajat ja eläkeikää lähestyvät eivät ole työtaistelussa mukana ja perustyössä olevia sairaanhoitajia perehdytetään parhaillaan erikoissairaanhoitoon.
joten kyllä mulla kaiken kaikkiaan on luottavainen olo, ja toisaalta harmi hoitajien puolesta, pelkäänpä, että tekevät nyt itsestään syyttä korvaamattoman...

Toivon kyllä hoitajille lisää palkkaa, mutta tämä taistelu, jolla verojen jälkeen voitetaan 80e/kk enemmän, tuntuu ylimitoitetulta.
Älä huoli, kyllä meillä sairaanhoito pelaa uhasta huolimatta kaikissa kiireellisissä tapauksissa :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Heips!
22 viikkoo täynnä ja olen ihan sika-väsynyt! :(
Liikkeetkin tuntuu jo onneksi.tämä raskaus on kuitenkin tosi raskas mulle henkisesti,menetin edelliskesänä yhden lapseni ja nyt nuo asiat kummittelee mielessä :( noh,onneksi saan noita terapiassa purkaa,mutta kuitenkin...
Kyllä mää sittenkin taidan ottaa sen äp:n rahana,kun selvisi että se toppapuvun koko ei ole mihinkään muuttunu,kokomerkintä vain(mikäköhän virka silläkin)
Hankintalistalla olisi seuraavaksi korikehto kera pyörien,turvakaukalo ja siihen se toppapussi,kapaloita ja lisää kestovaippoja...hhuooh..ollappa rikas! =)
:hug: Jaksuja! Tyhmä neuvo, mutta yritä keskittää voimasi tulevaan vauvaan. Mulla oli edellinen raskaus hankala keskenmenon jälkeen. Tai raskausaikaa en kokenut niin kamalan raskaaksi, mutta lapsen syntymän jälkeen iski jokin masis, luultavasti just käsittelemättömästä keskenmenosta johtuen. Onneksi olet päässyt purkamaan tuntojasi!

Meillä hankintalista näyttää samalta, tosin tuosta puuttuu vielä vaunut :whistle: Näitä ei ihan äitiysavustuksella ostella ;) Onko sulla kokemusta korikehdosta?
 
Evaellen, onnea tyttöuutisista!

Mielikkille :hug:, "mielenmöröistä" ei useinkaan pääse eroon millään muulla keinolla, kun kohtaamalla ne "silmästä silmään"...

Kyssäri kaikille mallia "rääpäle" -odottajille, eli siis lyhyille (lyhytselkäisille) naisille... Onko teillä ollut vaikeuksia saada ruoka ja juoma mahtumaan masuun vauvan alettua kasvamaan? Olipas hieman oudosti muotoiltu kysymys... Tarkoitan siis, että tuleeko teille syömisen jälkeen helposti "ähky" -olo? Itselläni on nyt parin viime viikon aikana tullut sellainen ongelma, että syötyäni normaalin (tai jopa normaalia pienemmän) ruoka-annoksen mulle tulee n. tunnin päästä aivan järkyttävän ähky olo, joka kestää jopa 4 - 5 tuntia. Sinä aikana en pysty kunnolla liikkumaan ja enkä edes juomaan vaikka olisi kuinka jano, sillä yksin kertaisesti koko vatsa on ylhäältä alas asti niin turvonnut ja täysi. Ja tuntuu kuin se voisi räjähtää minä hetkenä hyvänsä ja jopa hengittäminen on vaikeaa, kun tuntuu, ettei keuhkoilla ole tilaa laajentua... Ja tämän olon saa aikaan jo pari leipää, jugurtti ja iso lasi mehua aamulla... Olen siis tällä hetkellä vasta rv:llä 24+2 ja kauhulla odottelen mitä sitten tapahtuu, kun vauva alkaa tosissaan kasvamaan?! Luonnollisesti olen yrittänyt koko ajan pienentää ruoka-annoksiani, mutta päähän ei vain tunnut menevän se, että kuinka vähän todellakin saisi kerralla syödä... Tulenko siis loppuaikoina mahdollisesti syömään vain siemeniä kerralla vai olisikohan tämä vain ohimenevä "ongelma"...?

Pöhinä 24+2
 
c81
Mie oeln myös 'rääpäle', eli n. 157cm pitkä.. mutta kun selkä on pitkä, ei vielä tuota ongelmaa ole niin kauheasti. Saan syötyä vielä ylättävän paljon. Mutta kuitenkin vähemmän kun ennen raskautta. Eilen hölmö kävin vielä vaa'assakin.. ei ois kannattanu.. tullut jo melkein 5 kg

Kun luin NelHM:n viestin, piti vielä jatkaa, että mullakin hengityksessä jo tuntuu tuo kohdun kasvu.. oli vaikea laulaa jo - ja meni tiistaina esiintyminen päin kuusta. Ei vaan ilmaa saa tarpeeksi että riittäisi niin ei. Vaikka jossain lukikin että keuhkojen tilavuus kasviais raskaana.. En oikein usko :(
 
Pöhinä minä olen lyhyt selkäinen jamuutenkin rungoltani altis kaikille vaivoille. Mulla oli edellisissä raskauksissa tuota samaa, kun vauva oli jo ylhäällä. Tuntui, että syödä ei voi, kun keuhkoissa ei ilma kierrä ja tosiaan ähky tuli pienestäkin. Onneksi tämä vaiva helpottaa loppumetreillä, kun vauva laskeutuu. Ensisynnyttäjillä se voi tapahtua hyvin myöhään, mutta mulla laskeutui toka raskaudessa jo tosi aikasin ja olo helpotti tuon vaivan puolesta.
Koita syödä usein ja pieniä määriä, en nyt muutakaan keksi.

evaellen onnea tyttäuutisista ja hyvistä ultrakuulumisista!

(.): Mulla tänään hiukan parempi päivä, hermo ei ole mennyt ja suuremmilta kivuilta on vältytty, toistaiseksi. Laitoin puistoon nyt sen tukivyön (anitan ) ja isännän löysät housut, ni ei hinkkaa sitä vyötä huonoon asentoon..ehket se autto vähän :/ . Tarttee nyt vaan yrittää pitää sitä ja toivoa, että olo olisi parempi pystyssä ollessa ja voisi vielä käydä pikku kävelyillä.. arse leviää silmissä, tosin on huolistani nyt pienin.
odotan neuvolaa ja keskustelua siellä. Ystävä ottaa tytöt hoitoon siksi aikaa ja tiedän, että ei tarvitse kiirehtiä sieltä pois.

Irtisanoutumisista.. juu, kyllä musta hurjalle ja ennenkaikkea uskomattomalle kuullostaa koko touhu. Luojan kiitos ei ole la marraskuussa!! Tammikuussa uskosin asioiden olevan jo järissään. Äitihän on KYSissä synnärillä töissä, niin aika ahdistava työilmapiiri siellä on..kuin koko talossakin on. Irtisanoutumiset ym ei siis koske häntä.
Tän päivän paikallisessa olikin infoa alustavasti mm. synnyttäjille, että mahdollisesti tulee turvautua toiseen sairaalaan..ja niitähän täällä saovsa riittää..siis ei! En keksi muuta kuin Savonlinnan, voiks siel synnyttää? Sinne varmaa pitäs, jos tulis itselleenkin komplikaatioita tmv vauvan suhteen ja tämä irtisanoutuminen toteutuisi. Mutta toivon, että me kaikki selvitää tammi-helmikuulle ja saamme täyden palvelun omissa sairaaloissamme!

:heart: nelli&pulla 24+0
 
Täällä yksi 158cm :wave: :LOL:
Kyllähän tuo aika nopiaan ähkyksi vetää :x Pitää syödä hissuksiin, niin ehtii ruoka siinä samalla vähän lasehtia =) ja mitään ihan hirmusen tuhtia ruokaa en kyllä pysty napaa täyteen vetämään :/

Hesessä käytiin Cruellan kanssa :D Otetaan joku kerta uusiksi!! =)

Jahvetti tasan 25+0
 
Tarppa: Voima :hug: Toivottavasti vauva jaksaisi vielä kasvaa useamman viikon masussasi.

Mamitre: Millon olette muuttaneet Valkeakoskelle? Me muutimme sieltä pois heinä-elokuussa asuttuamme siellä lähes 10 vuotta. Yhä asustellaan "naapurissa" =) ja sekä mies että minä käymme Koskissa töissä.

evaellen Onnittelut suloisesta tyttösestä :flower: Eikö vain ollut uskomattoman ihana kokemus! Vauva tulee jotenkin niin "todeksi" kun hänet näkee siinä ruudulla ja näyttääkin jo niin valmiilta vaikka onkin yhä kovin pikkuruinen. Ihanaa!

zuku Tarkoititkohan Guarem-rakeita? Niitä käytetään mm. diabeteksen hoidon yhteydessä. En muista pakkausselostetta ulkoa, mutta muuta valmistetta ei äkkiseltään tule mieleen ;)

saanukka Juu mm. hennesillä (ja monissa muissakin liikkeissä) on tullut itsekin lähiaikoina pyörittyä ja hankittua tytölle kaikkea supersuloista. Kuten sinäkin, myös minä olen pienelle hankkinut jo sekä vyötärömalliset sammarit että samettihaalarit. Bodejakin alkaa löytyä jo melkoinen valikoima. Ja pitäähän mekko ja sukkahousutkin jo olla valmiina :D

pöhinä Mulla ei tässä raskaudessa ole vielä aivan täyttä ähkyä onneksi ollut, mutta ei paljon toisinkaan. Syötyä on kyllä tooosi pitkään kovin täysinäinen olo. Esikoisen la oli 23.1 ja silloin ajattelin, että jouluna voin varmaan syödä yhden herneen, kun olen heti täynnä :(

(.) itsellä alkaa tämä 2 viikon saikku olla lopuillaan ja su pitäis sitten mennä kokeilemaan töitä...Mitäköhän siitä tulee? Supistuksia tulee kyllä aika herkästi. päivät kotonakin vaihtelevat suuresti, välillä supparit ovat kiusana jo aamusta ja toisina päivinä niitä alkaa tulla vasta päivän touhujen mittaan. osahan on varmasti ihan normaaleja ja kuuluvat asiaan harjoitussupareina, mutta... Seuraava neuvola on marraskuun tokalla viikolla ja se onkin sit lääkärineuvola. Jos sinne asti nyt jotenkin jaksais, niin sit ehkä voisin jo heittää pyyhkeen kehään . Tietenkin jos sitä ennen en vain jaksa olla töissä niin sit en jaksa.

Mites muuten tuo äippärahan hakeminen noiden työtulojen perusteella menee? Voiko jo nyt hakemukseen laittaa ne 6kk tulot vai pitääkö ne tulot olla just 6kk ennen äippäloman alkua.
 
Hei

Kiitos kaikille enemmän tai vähemmän "ähkyilijöille" kommenteista. Tällä menolla munkin joulumenu tulee varmaan koostumaan yhdestä herneestä jollei vaavi päätä laskeutua hyvissä ajoin... :x

Babygirl, soittelin juuri tänään kelaan samojen asioiden tiimoilta ja siellä ilmoitettiin ensinnäkin, että raha määräytyy automaattisesti vuoden 2005 verotulojen mukaan, koska äitiysloma alkaa vuoden 2007 puolella (mulla se alkaa siis 31.12.2007...). Mikäli rahaa hakee 6 kk tulojen perusteella, tulee työnantajan täyttää "Y17" -lomake eli ilmeissti todistus maksetusta palkasta ja se tulee liittää hakemukseen. Lisäksi tuo 6 kk:n aika käskettiin mun tapauksessa laskea, esim. aikaväliltä 1.6. - 30.11. Ihmettelin itse hieman tuota "esim." aikaväliä, mutta niin minulle asia ilmaistiin... :)
 
Pöhinä, mulle Kelan täti sanoi, että koska menee niin lähelle vuoden vaihdetta mulla (24.12.2007) tuo loman alkaminen, niin lasketaan vuoden 2006 mukaan!!!
Että mielenkiinnolla nyt odotan että kumman mukaan se tulee :LOL: :LOL: :LOL: Jokapaikassa on niin eri tietoa.
Tosin itse toivoisin, että tuon 2005 mukaan tulis...
 
Näköjään riippuu KELAsta, minkälaisia ohjeita antavat...

Mulle sanottiin maanantaina, kun vein sen lapun henk.koht. KELAan, että se 6 kk tulot otetaan EHDOTTOMASTI 6 kk ennen äippäloman alkua, eli kun mulla alkaa loma 29.12.2007, niin se ajanjakso mikä hyväksytään on 28.6.-28.12.2007. Ja näin se lukee siinä KELAn esitteessäkin, oliko se nyt lapsiperheelle tukea vai mikä... Ja näin olen itsekin sen palkkoja laskiessa käsitellyt...

Ja mulle kehtasivat sanoa, että menee 3 viikkoa ennen kuin käsittelevät koko pakkausasiaa ja toimitusajat päälle!! No, meikku rupee soittelee ens viikolla, että eikö jo... Katsotaan kauanko jaksavat mun kyselyä... :LOL: Isäntä meillä oli kyllä sitä mieltä, että ehtiihän se myöhemminkin, mutta minä en ole... :saint:
 
babygirl kyllä!! Kävin farmacasta lukaseen, ja nuita rakeita voi käyttää raskausaikana...

Pharmaca fenicasta lainattua
"Guarkumi on ravintokuitu, jota saadaan Cyamopsis tetragonolobus -pavun endospermistä. Guarkumi on polysakkaridi, josta muodostuu yhdessä veden kanssa viskoosia geeliä. Guarkumi viivästyttää merkittävästi mahan tyhjenemistä sekä myös hiilihydraattien imeytymistä ohutsuolesta. Tällä tavoin se vähentää verensokerin nousua ja insuliinipitoisuuksia. Pitkäaikaisessa käytössä guarkumi alentaa paastoveren sokeritasoja n. 1-2 mmol. Seerumin kolesterolipitoisuuksia laskeva vaikutus johtunee kolesterolin vähentyneestä imeytymisestä, sappihappojen erittymisen lisääntymisestä sekä maksan kolesteroliaineenvaihdunnan lisääntymisestä. Näin guarkumin vaikutukset näyttäisivät muistuttavan sappihappoja sitovien resiinien vaikutuksia. Guarkumi yksin käytettynä pienentää seerumin kokonais- ja LDL-kolesterolitasoja n. 10-15 %."
"Koska guarkumi ei imeydy, ei sen käytölle raskauden ja imetyksen aikana ole estettä"
Mut ennen käyttöä varmistakaa ehdottomasti terkkarilta/lääkäriltä mut vois olla ihan hyvä vaihtoehto...Eikä nyt mitenkään älyttömän hintanen esim.100x5g maksaa ilman n.20? (pienempiäkin pakkauksia on saatavissa)
 
Aivan... Kyllä on kirjavat kommentit Kelalla asiasta, jonka nyt ainakin meikäläisen maalaisjärjellä pitäisi olla suhteellisen yksinkertainen... :D Kai se on paras vain täytellä kaikki mahdolliset "arpalipukkeet" ja katsoa sitten loppupelissä, että minkälainen "voitto" tuli kotiin... :LOL: :LOL:
 
Kävin neuvolassa..ja hyvä niin! Pullan syke romahti 90 kun kuunteli, samantien äitipolille käyrälle, mutta tasaantu onneks 140. Kuulemma napanuora joskus tekee puristuksen ja voi laskee sykkeen. Mutta eniten, mikä tässä huolestuttaa..piirti käyrällä kaksi supistusta :( . Ne on muutenkin lisääntyny nyt. Äitipolin gynelle lähete. Tekeevät tutkimuksia ja ottaavat näytteitä, jossa selviää mahd. ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuus. Kattoovat kohdunsuun tilanteen ym. Nyt ei tää terkka halunnu tehdä sisätutkimusta, että ei ärtyisi yhtään. Ja KYSiin herkästi, jos supistelee yhtään tiiviimmin. HUH HUH :'( . Toivottavasti pysys nyt kyydissä ja loppus nää suppailut.
Paineet oli ok, vähä yläpaine viimekertaisia koholla. Mutta painoa oli tullut 1.4kg lisää viikossa! Siis sitä tää teettää, ku ei kertakaikkiaan pysty liikkumaan ja nyt todella uskonkin tuohon, että ei kannata turhia rasittaa. Olihan tossa heittoa, ku eri aikaa päivästä mitattu, mut kilokin viikossa, ei hyvä.

Sellasta..sori omanapasuus.
 
Evaellen onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttövauvasta! :flower:

Nellille paljon voimia ja jaksamisia! Toivottavasti vauveli ei etukäteen aio ulos pyrkiä! Koita sinäkin lepäillä kun vaan pystyt ja kaikki ylimääräinen homma pois. :hug: :hug: :hug:

oma (o): Ylämahakipuja taas...jos vielä huomenna niin soitan neuvolaan. Luultavasti kuitenkin johtuu tästä muuttorumbasta kun ei osaa olla yhtään paikoillaan. :/ Kokoajan joku kyl yrittää muistuttaa et säästä selkää ja älä kanna, mut eipä tästä muuten valmista saa. Nyt kuitenkin enää vanhan kämpän siivoaminen ja that´s it! Aamulla saatiin kunnon show mahanheilutuksen muodossa. Varmaan 10min potkuja tuli ja mieskin nauroi ja ihmetteli vieressä et onpa pojulla jumpat käynnissä. Futari tulee kuulemma. :D

Nyt pitää mennä syöttää typyä..

Jepsu ja Marttipoju 23+2
 
Mielenkiintoista kuinka eri tietoa Kelalta saa.. Mulle sanoivat että 2005 vuoden verotus on se vahvistettu ja näkevät koneeltaan toistaiseksi vain sen. Eli sillä mennään kun ei tulot ole nousseet tarpeeks.
 
Nellille :hug: :hug: :hug: ja kovasti voimia! Täällä ollaan hengessä mukana!

Kelan meiningeistä: Toista niin byrokraattista ja epäselvää laitosta ei olekaan. Työssäni törmään päivittäin Kelan epäselvyyksiin ja todellakin ohjeistus riippuu täysin työntekijästä ja päätöksistä ei ota erkkikään selvää: asiakas saattaa täyttää paperit aivan oikein työntekijän ohjeistuksen mukaisesti ja sitten tulee päätös, että jokin etuus on hylätty, kun asiakas on täyttänyt väärän lomakkeen. |O |O

Pienistä toppapuvuista: Aiemmin oli puhetta niistä Lindexin pusseista; tossa Hakaniemen Lindexillä niitä näytti olevan kaks kappaletta vielä jäljellä, jos joku liikkuu täälläpäin ja on kiinnostunut.

Kiitos kaikille tyttö- / ultraonnitteluita toivotelleille! =)

eva & helmi 24+1 :heart:
 
Tyttiliini
Tuttemui, toivottavasti olet oikeassa joukkoirtisanomisten suhteen, kiitos rauhotteluista :) Ja Nelli, eiköhän kaikki kuitenkin ole ihan ok, onhan ne supistukset ihan normaaleja etenkin uudelleensynnyttäjillä näillä viikoilla. Mutta hyvä että katsovat!
 
Että mua hävettää :ashamed: Kun ei jaksa kirjotella niin ei jaksa, lukemassa oon kyllä päivittäin käynyt mutta ei muka ehdi kirjottaa :headwall: Ja sitten ku rupee kirjottamaan niin ei enää muista mitä piti kirjottaa kun niin paljon olis asiaa |O

Tarppa tsemmppihalit sulle, koitahan jaksaa makoilla, ei varmasti oo helppoa. Toivotaan että pikkunen jaksaisi vielä mooonta viikkoa olla masussa!

Mä oon kanssa lyhyt (sen 158cm), esikoisen ajalta en muista että ois kauheen ähkyks vetäny eikä ainakaan vielä oo semmosta tullut. Mut tarkemmin jos aattelee niin kyllä mä vähän pienempiä annoksia syön, ehkä :whistle:

Mä oon kanssa vähän miettiny noita irtisanomisjuttuja, että jos täältä toi synnäri suljetaan niin kuinkahan kauas sitä pitää mennä. Mutta oiskos näin että jos oon reissussa niin saan mennä synnyttää sinne mikä on lähinnä, eli jos tuo sattuis olee suljettu (mikä ilmeisesti saattais olla mahollista ilman noita irtisanomisjuttujakin :/ ) niin jos majailen porukoilla niin saankos mennä niitten lähisynnärille, minne on matkaa reilu 20km kun täältä olis sitten arviolta 150km (kuin myös porukoilta sinne samaan sairaalaan)??

Tää nyt on tällasta turhaa miettimistä, ja ainakin toivottavasti turhaa tässä vaiheessa!!

Nelli voimia sullekin! Lepäile sinäkin niin paljon kuin mahollista!

 

Yhteistyössä