**Helmikuun Helmet** lokakuu

Tyttiliini
Mun on pakko kysyä kun en tajua tätä valkovuotojuttua, jos jotakuta oksettaa niin kandee jättää väliin ;)

Niin, siis sitä mä ihmettelen, kun tiedän kyllä, että valkovuoto lisääntyy raskausaikana. Ja tiedän senkin, että sitä voi olla monenmoista. Mulla esimerkiksi on taipumusta siihen, että se on tosi vetistä, jolloin tietysti aina vähän hermostuttaa että ei kai sieltä tihku lapsivettä.

Mutta tämä uusin hämmennyksenaiheeni on se, että välilllä tulee ihan sellasta paksua limaista vuotoa. Ekan kerran tuli joskus pari viikkoa sitten pari päivää, mietin että ei kai se ollu limatulppa ja iskeekö keskenmeno/ennenaikainen synnytys. No se loppu sit mutta nyt tulee taas. Onko se normaalia? Onko kellään muulla samaa? Tulehdusnäytteet mulla on otettu, että siitä ei ole kyse.

Tosiaan sori, tää on niin ällöä verrattuna vaikka noihin ihaniin neulejuttuihin :ashamed:

Tyttiliini
Hissukka, meillä tutista vierotus meni niin, että otettiin kaikki tutit pois kerralla. Poika oli puoltoistavuotias. Ekana iltana se ihmetteli ja itkeskeli tähän, tokana iltana sama juttu, mutta siinä se sitte olikin. Ihmeen helposti meni, tuttipullosta meillä tapeltiin aika lailla vaikka siitä vierotettiin jo vuoden iässä...

Mutta mä oon kyllä myös kuullu tosta tutinrikkomiskonstista, sekin kuulemma voi toimia hyvin. Pitäisköhän sun leikata siitä isompi pala pois? Siis niin, ettei sitä oikein vois imeä?

tyttiliini Kirjoitinkin tuossa avaussivulla, että su- iltana tuli sellainen paksu limaklöntti, joka oli tosiaan kuin venyvää silikonia :x Pelkäsin sen olleen limatulppaa, mutta tänään nla:ssa kätilö tarkisti kohdunsuun, oli kiinni ja kanavaa jäljellä (vähän löysä tosin, mutta niin kuulemma usein uudelleensynnyttäjillä) eli tuskinpa sitäkään. Mitään tulehduksiin viittaavia oireita ei ole, mutta ajattelin loppuviikosta viedä varalta fluorinäytteen. Terkan mukaan hiivatulehdus voi joskus tällaista paksua vuotoa aiheuttaa. Tosin sen pitäisi olla jakuvampaa...
Mulla nyt ei mitään vetistä olekaan ollut, mutta ihan normaalia lukuunottamatta tätä paksua limaa :/
Johan oli sepustus :LOL:

Mutta kaipa sitä siis voi valkovuotoakin olla monenlaista, jos ei kerran sullakaan mitään tulehdusta ole löytynyt.

Järkyttävät iskias kivut vaivaa ja liitoskivut :/ Käveleminen on yhtä tuskaa ja nyt vielä pukkas flunssankin päälle.
Supistelut myös jatkuu.
Nyt on painon lasku pysähtynyt ja aamulla näytti, että ois tullut reilu kilo painoa lisää lähtöpainoon.
Saa nähä nytkö se painon nousu lähti sitten käyntiin, kun edellisissä raskauksissa sitä on tullut noin 20kg, mutta en nyt usko, että enään kerkeen saamaan noin paljon kokoon.
Varmaan tuohon painon nousuun on nyt vaikuttanut se, etten pääse kävelylenkkejä tekemään, kun niin kovat kivut.
Jaaha tulipas nyt valitettua oikeen urakalla :ashamed:
Nyt 22+2 :wave:

Hedukka mulla oli sf mitaa rv20+0 sen 21..Meni siis yläkatkon yläpuolelle :whistle: . Näin mulla ollu joka raskaudessa. Siihe vaikuttaa äidin anatomia--> pieni, lyhyt selkäinen esim jne. Myös istukka etuseinämässä voi hiukan vaikuttaa. Don't worry kamuseni. Tosin vähemmän kivaa se on tuolla rv35+++ ku edelleen huitelee sf-mitat yläkäyrillä. Ja silti mulla molemmat ollu 3.3kg, eli ees isoja.

Tyttiliini mulla tulee kans tota limasta valkkarii, tai mitä lie. Joskus oiekn kunnon klöntit! Ei se ole kirkasta, vaan vaaleeta, hiukan saattaa olla kellertävääkn joskus, yök. Muutenki lorisee iha hyvin, juoksevaa useemmin, nyt pari päivää tuota limasempaa. En oo ees miettiny, että ois outoa :eek: ..ei kai?

Kevytmankolia mulla samat vaivat eikä ole kivaa. Valittaa vois urakalla, mut ei ainakaa ukko ja lähinkamu varmaa jaksa enää kuunnella.. Mullahan tuo painonnousu on kahdessa aikasemmassa raskaudessa johtunu suurimmaks osaks tuosta, että ei saa/pysty liikkumaan, kun pakolliset. Rehkimiset saa unohtaa. Nyt sama homma..5kg tullu nyt alkupainoon..ainaki, en ees uskalla käydä vaa'alla enää..käy vaa vi*uttaa. Tulkoot, kyllä ne taas lähteekin. Ja suklaan syöntiä en vaan pysty lopettaan. Mä syön joka päivä patukan, muute ei herkkuja mene, ruokaa kahdesti + aamu ja iltapala..joskus välipalakin otettava, mut harvemmin. Onneks en hotki isoja annoksia, vaan syön iha suht vähän kerralla, koska syön useemmin ja säännöllisesti.
Ja valita vaan, siks tää palsta mm. on! Nii mäkin teen!

(.): Kävin sit aamulla lääkärissä, no poskiontelon tulehdushan se taas on. Paria astetta kovemmat antbiootit nyt ja jos ei sill älähe, sit punkteeraus :x . Voi pee, siihen en kyllä hevin suostu!!!!
Ja taas oli toiseen korvaan tehny sellasen hirveen mustan köntin, isompi ku herne..pihdeillä ja suppiloilla kaiveli jonniin aikaa..viikko sit sama toisessa korvassa :/ . Ilmankos koski taas korvaan. Mut mite ihmeessä tollasii tulee, ikänä ei ole ollut :eek: :eek: . YÖK!

:heart: nelli ja pulla 21+6

heipsan :wave:

nyt ois neuvolassa käyty ja kaik taas ok, sykkeet 155-160, paineet 111/80, pissa puhdas, sf-mitta 22. painoo oli tullu kk 2 kg ja kun sitä kauhistelin tätsy totes vaa siihen et niin sitä pitääkin tulla ku oot raskaana, heh ja et nätisti sitä tulee. et ei kai sit kannata stressata sitä. kaikkiaan painoo on nyt tullu sellanen 7-8 kg. mut osa kyllä nestettä. seli seli isoveli :whistle:

c81: mä sanoin noista omista supisteluista neuvolassa ja se sano et kuuluu asiaan tollaset pienet ja nopeesti ohimenevät mut jos tulee kovin kivuliaiksi ja useesti toistuu ni sit pitää tehä jotain. uudelleen synnyttäjillä noi supistukset vielä aika yleisiä mut sun tapauksessahan tästä ei oo kyse. onneks oot kuiteski käyny äitipolilla kontrolleissa et asia on silleen hoidossa. mut näköjään on eroja saman paikan neuvolan tädeissäki... (kun muistaakseni puhuit jossain vaiheessa et sulle oli neuvolassa sanottu et noi kuuluu asiaan)

ja valkkaria tulee joo täälläki, välillä limasta välillä kellertävää ja ties mitä :x hiivatulehdus mulla on kroonisena et seki voi vaikuttaa tohon. ei kuulemma tarvi hoitaa jos ei oireita. no välillä on ja välillä ei. onneks nyt ei oikeestaan oo ollu mitään.

issias vaivaa kävellessä ja välillä on hidastettava vauhtia kunnolla. inhottaa ku nyt pääsis vielä mahan puolesta reippaasti kävelemään. tosta tukivyöstä ei oo hevonkaa apua, varsinkaa kun unohtelen sitä kotiin :whistle: mut oikeesti pitäs olla sellanen mikä tukee kunnolla selkää. toi on sellanen rimpula, jotain uusinta uutta. lelu sanon minä. ei ainakaan raskaana olevalle sovi.

saatan toistaa itseäni kun en aina muista mitä oon kirjottanu :ashamed: mut ostin itelleni sellaset tosi tukevat urheiluliivien tyyppiset rintsikat. tai varmaan ne onki urheiluliivit. tosi tukevat ja hyvät. ei mitkään silmiä hivelevät mut eipä niitten tarvi ollakkaan. pojan odotuksessa en satsannu liiveihin ja se näkyy ja tuntuu :/ noi on edestä kiinnitettävät et niitä voi käyttää imetysaikanaki mikäli sopii.

Tervehdys =)

Ihania neuleohjeita oli linkitetty, tykkään kyllä tehdä käsitöitä vaan kun olisi aikaa. No josko talvella ehtisi tehdä vauvalle jotain ihanaa =)

Tyttiliini pohti valkkaria ja täällä sama kuin sulla ja monella muullakin että sitä riittää ja eri muodoissa :x Hiivatulehduksen aikana taas mulla ainakin erilaista niin että mulla tämä ns. limaisempi vuoto ei siihen ainakaan liity. Mutta kannattaahan kaikki mahdolliset tulehdukset tai bakteerikannan muutokset tarkistaa jos vähäänkään epäilyttää. Limatulppa mulla ainakin viime raskaudessa oli niin paljon suuri ja sitä todella riitti ja tulikin muutamana päivänä että en ole siitä ollut huolissani.

Nellille paraneimista poskiontelontulehdukseen niin että välttyisit punkteeraukselta :hug: Mä en varmaan ikinä antaisi sitä operaatiota tehdä :ashamed:

Ja nyt vielä oman navan rakenneultrakuulumiset eli kaikki pienellä hyvin, vastasi viikkoja ja mikä tärkeintä sydän oli ok, samoin kaikki muutkin rakenteet :heart: :heart: Painoarviota en saanut enkä sitä tajunnut kysyäkkään. Lindexillä piti käydä vähän ostelemassa söpöjä vaatteita :D

äitsy ja pieni 20+4

hyvää iltapäivää (vai joko se on ilta?) mammat!

jee, vihdoinkin pääsin siedettävää aikaan kotiin ja koneelle, ja ehdin checkata helmikuisten kuulumiset. nämä kyllä piristää kummasti päivää, vaikka välillä vaikeistakin asioista ja huolista puhutaan.

toi Pöhinän ja Pupin vaateihmettely kuulosti tosi tutulta, eli kiitokset Hissukalle neuvonannosta :). itse kävin viimeviikonloppuna (lapsettoman) kaverin kanssa ostoksilla ja ihmettelin ääneen sitä tavarapaljoutta.. kaveri sitten selitti juurta jaksain mulle, miten tarpeellisia ne kaikki mahdolliset variaatiot on ja kuinka tärkeää on hommata sellaisia ja tällaisia kuteita. huh huh, onneksi joillakin on noin hyvä yleistieto..

kiitokset myös tukivyövinkeistä! täälläpäin bebesin myymälässä taitaa olla noita anitan vöitä tarjolla, joten suuntaanpa viikonloppuna tai ens viikon puolella sinne kokeilemaan sopivaa. tosiaan mitään vaivoja ei ole vielä ilmennyt, mutta ajattelin vain noin ennaltaehkäisevästi hommata sen..

SEElle, Tarpalle, Nellille, kevytmelankolialle ja muille kipeille ja kipuileville kovasti jaksamista tautien ja vaivojen peittoamiseen! kurjalta tuntuu, että teillä menee tää "ihana ja seesteinen" keskiraskaus ikävissä merkeissä. mulla on ainoastaan pieni flunssantapainen (lähinnä nuha) käynnissä, mutta koska mitään kuumetta/kurkkukipua/jne ei oo ilmenny, oon uskaltanu jatkaa elämää ihan samalla tavalla kuin ennenkin.

mies luki eilen sitä neuvolan vauvakirjaa ja siinä kuulemma toistetaan moneen otteeseen, kuinka raskausaika on niiiiiiin vaikeaa ja kuinka naisesta tulee ihan hirviö hormoonien vuoksi. samaan hengenvetoon hän sitten ihmetteli mistä ihmeestä on kyse, kun mä olen kuulemma vaan tasottunu raskauden myötä ja muuttunu huomattavasti lempeemmäks. en ollu itse ajatellukaan asiaa noin, mutta kyllä oikeastaan tarkemmin miettiessä huomaan, etten nykyään hermostu oikein mistään. aiemmin olin aika temperamenttinen, mutta nyt ei oikeastaan mikään hetkauta ja muutenkin tuntuu, että koko vauva-asia on vaan lähentäny meitä ja parisuhde on senkun vaan parantunu (luokittelin itseni jo ennen raskautta erittäin onnelliseksi, mutta näköjään siitäkin on vielä tie ylöspäin :)). onkos muut huomanneet parisuhteessa mitään eroa vauvan myötä? ainakin potkuista tuntuvat monet isät ilahtuneen.. :)

ahh, innostuneena luin taas teidän kirpparilöydöistä ja tulikin mieleeni, että sattuisko joku teistä pääkaupunkiseutulaisista tietämään hyviä kirppareita, joista löytyis lastentavaroita/vaatteita? googlettamallahan noita kirppareita kyllä löytyy, mutta jos osaatte vinkata jotain paikkaa, josta ootte tehny hyviä lastenvaatelöytöjä niin vinkit otetaan kiitollisena vastaan. en siis tähän asti oo yksinkertaisesti käyny kirppareilla (tiedän, aukko sivistyksessä!) kun omat vaatteet oon ostanu uutena, mutta noiden lastenkamojen kohdalla tuntuis fiksulta hommata osa käytettynä kun jäävät kuitenkin niin nopeasti pieneksi..

okei, tätä rouvaa odottaa nyt crosstrainer-treeni ja sauna salilla, kun ulkona on niin kurja sää, etten viitsi siellä reippailla.. hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Cruella DeVille Mä olen lähes vannomaton urheiluliivien käyttäjä. Töissä käytän lähinna vain urheiluliivejä. Ovat tarpeeks tukevia, vaikken mikään isorintanen olekkaan. Ku joutuu paljon kumartelemaan ja nostelemaan jne ni ei ole tarvinnu jännittää et pääseekö "pulahtamaan". Tosin viikonloppusin "nautin",ku voi laittaa jotain muun väristä alle kuin valkoista :) halut ne on hiirelläki :)
No tämä lähtee nyt tuonne uutta vasikkavauvaa juottamaan..et terkkuja ja voimia kaikille!! Onko joku Oulun seudulta? Etenki oulun eteläpuolelta? Ku laitat mulle yh:ta ni voitas faksailla esim messengerissä.

Syksyistä iltaa!

Ihana kun on voinu alkaa kynttilöitä jo polttelemaan :D

Tänne ei mitään uutta, kärsimättömänä odottelen vaavelin liikkeitä, ei tunnu vieläkään.. Tuossa lueskelin sängyllä mahallaan niin olin muka jotain tuntevinani, mutta en mene takuisiin että liikkeitä olisivat olleet... On tässä vielä aikaa odotella niitä, viikkoja vasta 19+4..

Täällä on myös ällötykseksi alkanu turhan paljon valkkaria vuotamaan, välillä oikein hulahtaa :ashamed: :x Säikähtää aina julmetusti ku tulee, ja häjissään pitää vessaan juosta.. :/

Eilen ostin ensimmäisen vaatteen vauvalle =) Ihanan sinisen bodyn :heart:
Itekki vähän öö aapisen laidalla noiden vaatteiden kanssa, pitää varmaan vaan monenlaisia hankkia, nyt tuntuu että tulen käyttämään paljon kietasubodeja ja sitten koko potkareita, meinaavat vaan olla hieman tylsän värisiä ovat, mitä jo nyt on tullu kateltua..
Pitää varmaan itsekkin lähteä kirppareita kiertelemään, jos sattus jotain kivaa löytymään.. Täällä päin ei vaan ole oikein mitään hyviä, ei auta ku kierrellä..

zuku, mie oon oulusta :wave:

Mutta nyt salkkareiden pariin :D

Täällä ultra toivottiin olevan vasta viikon 21 täytyttyä, jotta sydämen rakenteet ovat varmasti selvät. Hassua oli odotushuoneessa päätellä, että edelläni ollut oli myös puolimatkan ultrassa, eikä hänellä ollut vielä mahaa, kun omani taas kulkee jo selvästi rintojen edellä.

Meidän pienemme on todennäköisesti tyttö. Hän on viikkojensa kokoinen (21+0) ja kaikki elimet ovat juuri siinä äntissä, missä kuuluukin. Ja me olemme niin ihastuneita, että pieni on ylipäätään terve. Potkii äitiäänkin usein ja tänään isäkin hämmästyi, miten hänen sormensa aivan nousi mahallani isin pikku prinsessan jalan osuttua kohdalle. Lääkäri ei sf-mittaa ottanut, mutta omin käsin tunnustellen jalat koukussa kohdun yläosa löytyy navan yläpuolelta.

Painoista olitte jutelleet. Minulla on nyt kokonaisplussaa +6,5 kg, mutta kun ottaa huomioon, että viimeisen viiden viikon aikana painonnousu on ollut yli kilo viikossa, niin pistää miettiään, että mitä sitten kuuluisi tehdä, kun on nälkä? Siis kun väitän, että banaanilla ja maidolla se on tullut. Juon maitoa helposti toista litraa päivässä ja syön banaania toista kiloa, plus kaikki normaali syöminen. Mutta jos banaanilla ja maidolla paino nousee liikaa, niin sitten nousee, en ole ainakaan karkeilla mässännyt. Vaikka ehkä tämä nälkäkin taas tästä inhimillistyy, tämä viikko on viime viikkoa parempi.

täällä on tuosta valkkarista puhuttu ja kuulun myös siihen sakkiin sitä tulee ja paljon ja koostumuski muuttuu aikas usein..
tämä on mulle ihan uus juttu ku ei mulla esikoisen aikana todellakaan ollu mitään tämmöstä hiivaa, tämä on ihan kauheeta, YÖK! :x

ai niin, unohdin kysästä tämmöstä..onko ihan normaalia että tuonne alapäähän jomottaa/sattuu ihan perke**esti ja tuntuu että koko värkki työntyy ulos? samalla on p*run ihanat iskias tyyppiset kivut päällä :kieh: ku tänään oli tuommonen olo, eikä se helpottanu missään asennossa..

ku mulle on ihan uutta tämmöset kivut ku esikoista odottaessa kipuja oli vasta synnytyssalissa..

ihania juttuja.. (syön tässä samalla iltapalaa) :LOL:
piipero, uskoisin että ihan normaalia on.. täällä on ulkosynnyttimet turvoksissa, ja miehen mukaan paikat on ahtaat :D mulla tuntuu lisäksi sellaisia vihlaisuja aina sillon tällön, vähän niinku puukkoa pyöräyttäis.
Tillukas oli käynyt ultrassa, onnea tytöstä :) meilläkin todennäköisesti tyttö, ja päätin nyt luottaa siihen tietoon. onhan mulla ollut tyttöolokin melkein alusta asti :D
zuku kyseli Oulun seudulta olevia, täällä 1 :wave: no ei nyt ihan Oululaisia olla sentään, mutta Oulaisista kuitenkin.. np ja rakenneultrat käytiin oulussa :)

Heissan pitkästä aikaa...
Täällä rakenneultra ohi. Kaikki oli vaavilla hyvin ja sukupuolta kysyin, mutta lääkäri ei varmaksi sanonut. Poikaa kuitenkin veikkaili... Saas nähä... Mulla vaan meinaa tuo hb olla matalalla. Viimesimpiä tuloksia on ollu 101 ja 100. Nyt oli vaan 98. Pittää nyt yrittää oikeen urkalla syyä rautaa ja kaikkea rautapitoista ruokaa, että saa sen kohoamaan. Pitää käydä ton alhaisen hb tason takia ylimääräisissä mittauksissa ja jos ei ala nousemaan, niin verikokeisiin, joissa tutkitaan oonko käyttäny kaikki elimistön rautavarastot tyhjiin tms.

Täällä oksennellaan vieläkin silloin tällöin aamuisin lähinnä. Ei onneks kovin suurta oo enää... Pahoinvointia on silti vielä paljonkin. Että tällaisia kuulumisia... En jaksa enää kovin aktiivisesti lukea näitä, ku meinaa KOKO AJAN ja alituiseen väsyttää ja heikottaa... Ja kun töistä viimein pääsee kotiin, on niin rikkipoikkiväsyny, ettei jaksa enää tehä mitään.. Joten sori, ku en kommentoi teidän juttuja... Mut jospa tää olo tästä kohenis. Nyt nukkumaan!!

Napsu ja nöpö 20+1

SEE: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja paranemisia-näissä hommissa taitaa valitettavasti kerätä enempi ja vähempi kaikki taudit!

Meillevauva ja Napsu: täälläkin edelleen ajoittain kuvottavaa oloa useampana päivänä viikossa, oksentamaan ei sentään ole tarvinnut ruveta, mutta kyllä tämä kuvotuskin jo alkaisi riittää...On onneksi huomattavasti helpottunut ja vähentynyt, mutta tuntuu että saisi jo häipyä kokonaan, loppuu varmaan vasta helmikuussa! :LOL:

Tyttiliini: taisit pohtia esikoisen mahdollista mustasukkaisuutta. Meillä ikäeroksi jää sellainen 2v3kk ja kovasti jo mietityttää miten esikoinen mahtaa suhtautua. Meidänkin poika ensimmäinen ja pikkukakkosen syntymään asti ainoa lapsenlapsi ja myös lapsenlapsenlapsi. :D On hurmannut paitsi isovanhemmat, myös mun mummin ja papan ja tottunut olemaan kaikkien ihailevien katseiden edessä ja keskipisteenä! Poika osoittaa mustasukkaisuuden elkeitä meidän koiran ja mummin ja papan kissojen osalta ja onhan se pikkusisarus kuitenkin vähän eri juttu...Ollaan jo miehen kanssa mietitty miten pyritään poikaa huomioimaan ja aikaa antamaan vauvan syntymän jälkeen, tuntuu että asiaa pitää pohtia ihan konkreettisesti jotta lasku isoveljeksi olisi mahdollisimman pehmeä.

Tutista vieroittamisesta oli myös puhetta. Tehtiin loppukesällä niin, että käytiin heittämässä pojan tutit pikkusorsille-tai siis ensin näytettiin tuttia ja sit iskä vaihtoi sen vaihvihkaan kiveen jonka heitti lampeen! :D Poika oli silloin 1v9kk, eikä ollut syönyt tuttia varmaan puoleen vuoteen kuin yöunille käydessä-siltikin nukkumaan käyminen oli viikon verran vääntämistä, kun yleensä käy nätisti sänkyyn ja nukahtaa itekseen. Toteutettiin siis koko homma kylmästi kerralla, eikä tuo sen viikon jälkeen ole enää lutsutinta kaivannut.

Omaan napaan...Kovasti jo ylihuomista rakenneultraa odotan, ei millään malttaisi! Kaikenmaailman epämääräisiä vihlaisuja on kyllä huomattavasti enemmän kuin esikoisen aikana ja muutenkin tuntuu että maha ja muksu jotenkin roikkuu alhaalla ja painaa milloin mihinkin. Täytyy varmaan perehtyä itsekin noihin tukivöihin ja käydä hommaamassa sellainen!

hilunen & kuukkeli 20+3

:flower: ja onnea kaikille kivoista rakenneultrakuulumisista! Ainakin tillukas, Napsuh ja äitsy80 oli muistaakseni olleet ultrauksessa. =) Ja onnea tyttöuutisista tillukkaalle ja poikaepäilyistä Napsulle! Meillä jännätään sukupuolta 4d:n asti ja se olis ei ens mut seuraavalla viikolla... :whistle:

Mitäs muuta täällä olikaan puhuttu... Niin paljon juttua tullunna... No siirrytään omaan napaan: Meillä tuleva isukki tunsi liikkeet ensimmäistä kertaa tänään! :heart: :heart: Oli kyllä isäntäkin liikuttuneen oloinen, ja sanoikin, että tuntuu tosi ihmeelliseltä tuntea, että siellä tosiaan on ihan oikea ihmisalku. :heart: Hynttyrä liikuskeleekin nykyään reippaasti, mutta täällä liikkeet ei niinkään ole potkuja, vaan tuntuu kuin vaavi sulavasti uiskentelisi ympäriinsä. Liikkeet on jotenkin viipyilevän rauhallisia ja enemmänkin kutittelevia, kuin teräviä ja äkkinäisiä. Liekö tuleva lapsi rauhallinen toisin kuin vanhempansa... ;)

eva & helmieemeli 22+0

ps. Cruella: Mulla on kans tukivyö enempi tuolla kaapissa kuin käytössä. Eihän sitä koskaan tiedä, jos sitä joku siellä kaapissa tarvii... :whistle:

Neuleista vielä piti lisätä... Mä oon ihan tumpelo käsitöissä, mutta r-rakastan kaikkea itse tehtyä! Onneks mulla on ihanan kätevä anoppi, joka on jo ehtinyt värkätä monenlaista villavaatetta. Joku oli hyvillään, ettei anoppi oo noheva ompelutöissä :whistle: , niin miepä oon hyvilläni että mun anoppi on. Tulee nimittäin alus- ja pussilakanat jne., mitä vaan älyää pyytää, ihan ilmatteeks ja itsetehtyinä tonne hynttyrän kaappiin... :whistle:

Helou pitkästä aikaa!!
Eipä taas koneelle juuri kerinnyt, kun töissä piti olla, kokonaiset 3 päivää!! :LOL:
Seuraavan kerran menenkin töihin vasta n. 2 vuoden kuluttua!!!!! :attn: :attn: :attn:
Sain saikkua 24.12 asti, jolloin alkaa ä.loma =)
Muuten olisin alottanu ä.loman varhennettuna, eli 29.11...eli sellainen 1½kk tässä tuli nyt "ylimääräistä lomaa" =)
Saa nähä miten saan ajan kulumaan...

Jahvetti 22+6

Noista neuleista, mul just työn alla tuolt tekstiiliteollisuuden sivuilta siitä vaaleanpunaisesta setistä se jakku kaverin tytölle, tosin oranssina. Omalle vaaville en vielä oo aloittanut mitään, sisarusten neuleet ihan kunnossa vielä et katotaan nyt teenkö ees. Hahtuvasta meinasin patjasuojan tehdä kuopukselle ja vauvalle, ei tartte niit muovifroteita sit käyttää enää. Kypäräpipot tein tytöille pari viikkoa sitten, pysyy korvat ja kaula lämpimänä.

Issias vaivaa ain välillä, liitoskipuja ei ihme kyl oo pahemmin ollu eikä vanha sektioarpikaan vaivaa kuten viime raskaudessa. Yskä jatkuu jo toista viikkoa, aamulla kävin lääkärissä ku neuvolasta kehotettiin mut ei se mitään vikaa löytäny, tavallista pidempi flunssa ja poskiontelot hiukan ehkä turvonneet mut seurataan vielä ennen ku lääkekuuria aloitetaan.

Ja parina aamuna taas saanu oksentaa, tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai siit limasta mitä kurkku täynnä koko ajan.

Mul ei oo tota sf-mittaa muuten mitattu kertaakaan vielä. Viimeks täti kädellä koitti vaan ja sanoi et kohtu tuntuu ihan norm. kokoiselta. Sama täti ollu joka raskaudessa, täytyykin kattoa edellisistä neuvolakorteista kui aikasin on mitattu silloin.

Tytöt menee huomenna mun äidille yökylään, meinattiin käydä kattoos se uus Ganes-leffa ja käydä ihan rauhassa syömässä ja nukkua ja nukkua =)

Eipä kummempia, mukavaa jatkoa kaikille!

Victoria ja Onni-Ilona 20+2

Yhteistyössä