** Helmikuun Helmet** joulukuu

Iltaa

Vinja minäkään en viitsi ostaa taljaa, kun on tuollainen teddy-karva-pussi. Tokalla oli samanlainen ja tosi hyvä. Nukku sisällä kehdossa ja sen sisällä ekan kuukautensa.

Mulla on kyllä niin tuskanen olo, ku piti riehua koko päivä..ja eilienen siel kaupungissa :/ :headwall: . IHa omaa syytään, ku ei osaa olla tekemättä mitään. Mutta tässä kohta 10vkoa vain olleena, mieltä ainakin piristi tuo eilinen kaupungilla olo. Tän päivän hommat ois voinu sit jättää väliin. Kauhee ahdistus, sattuu kävellä, painaa häpyliitoksia ja häntäluuta, supistaa, ruoka ei maistu ja paha olo. Puukolla viiltelyjä tuolla toosan puolella runsaammin ja alaselässä välillä oikein tykyttää. Kiva. No,muistampa tässä nyt ottaa ihan rennosti jonki aikaa..sen siitä saa, ku tekee jotain.

En varmaa huomenna pääse koneelle, kun aamusta pitää puistoilla, että saa auton salaa pakattua, sit pakataan vaatteet ja mennää Heselle syömää :D . Eipä jaksanu ostaa saatikka tehdä mitää ruokaa ja tiskiäkin vaan tulee, ni käydään enne matkaa vetäsee hampaprit :p .
JOS vaan pääsen anoppilassa, käyn varmasti koneella jossain vaiheessa.
Muuten rauhaisaa joulunaikaa kaikille!
 
c81
anteksi hiljaiselo, on ollut kuolemantapaus perheessä, ja itsekin olin välillä sairaalassa. On nyt vaan niin väsynyt ettei jaksa kirjoitella vaikka kuulumisia käynkin lukemassa.
Vauvalla on kaikki hyvin, ja odotan jo kovasti että tulee ulos, vaikka yhtäaikaa pelottaakin..
Joulurauhaa toivotteleepi C 81 rv 30+5
 
Neuvolassa kävin maanantaina, sf-mitta 25,5. Painoa vajaa 8kg tullut koko aikana, kaikki muuten OK.

Torstaina Tyksissä ultrassa vasta-ainekontrollissa ja ei anemiaan viittaavaa vauvalla. Puhuttiin alustavasti et käynnistys viikolla 38. Painoarvio 1900 kg, viikkoja 31+2, raivotarjontaan oli kääntynyt ja hiukan laskeutunutkin kuulemma.

Oma olo helpottanut kovasti kun ei vauvan pää paina keuhkoihin koko ajan, öisinkin piti nousta ylös kävelemään ku ei henki kulkenut kunnolla.

Synnytyksestä Mies tulossa mukaan jos vaan lasten hoito järjestyy, molemmissa aikaisemmissa ollu mukana. Eikohän tuo hoitopaikka järjesty ainakin jos käynnistetään ku sit tietää etukäteen.

Joulujärjestelyt aika kondiksessa, mies siivonnut tänään: imuroinut, tampannut matot, pyyhkinyt pölyt, plokannut lasten lelut ym. Mä olen vaan kokannut ruokia valmiiksi ja leikkinyt lasten kanssa. Aika kivaa, välillä se osaa yllättää. Vatsa kyl ahdistaa jo sen verran et ei paljon kumarrella tai kauheesti imuroida.

Rauhallista joulua kaikille ja hyviä vointeja!

Victoria ja Onni-Ilona 31+4
 
nelHM mulla oli eilen tollanen olo. Illalla makasin saunan lauteilla enkä yksin ylös päässy, kun selkä oli NIIN jumissa koko päivän riehumisesta :'( Kun ois rautakanki laitettu selkään ja kasa kynttilöitä palamaan :'( :'( :'( Nyt jo parempi, kun tänään oon ottanu iisimmin =)

c81 :hug: :hug: Jaksuja!!

Mulla lonkat paukkuu, kun vauva venyttelee tuossa lonkkien välissä lantiossa...ihan sattuu välillä |O
Kamalasti on alkanu pelottaa, et jos tästä tuleekin kamalan iso :'( Mie kun en mielellään yli 3,5 kilosta tekis :eek: Esikko oli 3,6 ja imukupilla tuli ulos...
Neuvolassakin viimeeks terkka sen jälkeen, kun olin noussu siitä pediltä, niin katto korttia, et minkäs kokosia nuo edelliset on ollu, niin en uskaltanu ees kysyä, että miten niin |O |O |O |O
Noh, maha mulla kyllä on aika pieni...et se taas puhuis pienen puoleen ja rv 28 neuvolalääkäri kuvaili tän "hyvinkin siroksi" :/ Ota siit sit selvää :kieh:
Miehen sisko tänää kysy, et millon on la (eka kertaa kysy!!!) ja kun sanoin, et tammikuun lopussa, niin yllätty! Anoppi oli kuulema puhunu keväästä jotain ja katto, et ei maha kyllä mikää iso oo :LOL: :LOL:
Tulee varmaa yllärinä sit monelle :whistle: Mietittiin tuos yks päivä, et mein naapurikaan ei taija tietää tästä mitään :LOL: :LOL: :LOL: Kesän jälkeen ei juuri olla tekemisissä oltu, et olis ees nähny, neku on tosi paljon pois tosta... =)

Joopa, huomenna siivous ja joulua odottamaan =)

Jahvetti 34+2
 
Täällä tää hereillä |O ! Menin nukkuu yheltätoista, kaheltoistajälke. heräsin (ekaa kertaa muute ) niin törkeen kipeeseen supistukseen, itku melkee pääs. Reilun tunnin valvotti, hikee pukkas ja muutama samanmoinen tuli lisää. Sit ku ne rauhottu, ni tää herra alko pukemaan itteensä läpi, ei saanu unta..näläkäkin tuli :headwall: . Meetvursti leipää ja maitoa vedän. Pakko mennä sänkyyn, koska mä en tod. saa nukkua aamulla. Ja reissupäivä..kiva.
 
Mie täällä taas valvoskelen ja mietin joulua. Mitenköhän saisin sanottua silleen nätisti appiukolle, että mie haluisin, että meiän porukat söis meillä joulupäivänä päivällisen? :/ Mie tiedän, että äiti haluaisi niin sen takia, että sen on helpompi emännöidä täällä miun luona (kun se tykkää olla emäntänä :D ) kun appiukon luona ja toisekseen meiän porukat ei voi sietää tupakan käryä :x Ja sehän siellä appilassa haisee... :ashamed: Siskoki tulee 2,5v. poikansa kanssa niin ei ole kiva :( Inhottava sitten kulettaa röökille haisevia vaatteita autossa ja tarttuuhan se haju hiuksiinki ja joka paikkaan :x
Anoppi saa kyllä hepulin. Se muutenkin pitää miun porukoita jotenki parempana väkenä, kun ollaan suomenruotsalaisia. Nyt se sit varmaan ajattelee, että ollaan oikein snobeja, kun ei kelpaa "rahvaan" luona syödä :| Mitä ihmettä mie teen?? |O Pitää puhuu miehen kanssa aamulla... Tai mie herätän sen nyt heti, kun en mie muuten saa unta, jos en saa tätä asiaa mielestä pois.
 
Kiitos kaunis kaikille kauniista sanoista ja osaanotosta. :flower:

Suurperheen äitylille ja C81:lle :hug:

Olen tässä nyt "kukkunut" jo muutaman tunnin ja oli kiva käydä lukemassa kaikkien kuulumisia. Joulukiireitä on monella riittänyt. Itse olen lähinnä keskittynyt siivoamiseen, sekä kotona että täällä mökillä. Eilen tosin tämä pari päivää kestänyt rehkiminen kostautui ja mahaan alkoi sattumaan oikein kunnolla... no siinä ei auttanut muu kun lopettaa tykkänään ja "murjottaa" sitten makuuasennossa, että mitä vielä olisi pitänyt tehdä...

Mutta, mikäli ei "nähdä" ennen joulua, niin oikein hyvää ja ennen kaikkea rauhallista joulua teille kaikille!

Pöhinä
 
Morgen,

c81 :hug: :hug: ja jaksuja! Ja :hug: kaikille kipuilijoille!

Mulla ramppaili äsken taas massua, mutta meni onneks ohi. Tällä kertaa auttoi kakkosella käynti... B)

Oon sit tänään lähdössä äiskän luokse Keski-Suomeen, sen mies tulee hakemaan mut iltapäivällä. Mies jää tänne :'( kun se menee huomiseks duuniin. Se tulee sitten joulupäivänä töistä päästyään perässä. Viimeks ollaan oltu eri paikoissa jouluna vissiin kaheksan vuotta sitten, kun mies oli rauhanturvaajana, eikä päässy lomille jouluks. Onneks miehen duunipaikallakin "vietetään joulua" siten, että ne laittaa siellä kaikki pöperöt ja jokainen vie jonkun lahjan. Ja sillä menee aika siellä hujauksessa, kun juhlapyhät on sen alalla kiireisintä aikaa. Harmillista, mutta parempi, et on nyt duunissa, kun vauva ei oo vielä syntyny. Ens joulu onkin sitten se tärkein! :heart: :heart: :heart:

Kattokos kukaan eilen Täällä pohjantähden alla? Mä katoin, vaikka väsyttikin niin maan perusteellisesti. Se on mun mielestä yks parhaita suomalaisia teoksia niin kirjana kuin leffana. :)

Käytiin eilen viemässä haudalle uus lyhty ja kynttilät, niin voitteko kuvitella: Joku oli varastanu haudalta vihreät kukkamaljakot ja yhden lyhdyn! :eek: :eek: :eek: Helvetti ihmiset on törkeitä!!! :( EI oo näköjään mitään häpyä... :( oon kyl kuullu niinkin törkeistä jutuista, et ois viety jopa kukat ja palavat kynttilät... :(

Pitäisköhän mennä keittelemään puuroa ja lukemaan lehteä... :/ Mies nukkuu vielä, antaapa nukkua vaan... :heart:

eva & helmi 33+4 :heart:

 
Huomenta :wave:
Täällä kans oltu hereillä puoli neljästä, pötkötellyt kylläkin sängyssä mut pyörinyt kilpaa vauvan kanssa... on se niin väärin kun ei saa edes rauhassa nukkua...
kyl väsyttäis mut ei se auta kun ei saa unta niin ei tuolla sängyssä jaksa joko päivää lojuta... :)
 
Heippa!

Uijui, työpäivät ne vaan vähenee B) Huomisen kun vielä jaksais niin sit olis kaks päivää varmaa vapaata ja sitte enää 5 päivää töitä... Jihuu!

Vai on täällä suulaita mammoja... meikäläinen on yleisesti ottaen aika hiljasta laatua, ainakin vieraiden joukossa, mutta korvaan sen sitten kotona kahestaan miehen kanssa ja pölötän loputtomasti :D
Yks päivä mies kysyi jo todella tuskastuneena että miksi sää puhut noin paljon... :p

Joo-o, oli eilen tosiaan ne hautajaiset. Kun oltiin menossa sinne niin mies lupas lohduttaa kun mä alan itkemään... sanoin että en mä itke, vähän vaan liikutun. Kuinkas kävikään kun vasta istuttiin penkkiin ja odoteltiin alkua, itkin kun viimestä päivää, en pystynyt yhtään hillitsemään :/
Ja koko toimituksen ajan masu oli kova kun kivi... ja vaava heilu aivan tajuttomasti. Ei ihme kun äiti oli ihan tolaltaan... No onneks se on ohi, pääsee jatkamaan joulua... Eivät siis olleet kovin läheisen hautajaiset, entinen pomo vain, mutta oli äärettömän mahtava persoona, jotain jäi nyt maailmasta puuttumaan kun hän ei enää täällä ole...
Eniten jäi suruttamaan hänen tyttärensä puolesta, 17-vuotias tyttö ja olivat tosi läheisiä.. :'(

Huoh... no, menenpä minäkin välillä nukkumaan, silmät siristää siihen malliin että eivät kauaa pysy auki...
 
Täällä onkin jo aamuitkut turautettu. :'( Tuli yhtäkkiä niin haikee olo kun ei mennä mun vanhempien luo aatoks ja voi ja voi...Nooh kaippa se tästä. Pakkohan tähän on tottua että omaa joulua on alettava kehittämmän jo ihan lasten takia, vaikka ottasivat aina meidät vastaan kun mennään. :'(

C81 suuri osanotto suruunne! Jaksamisia ja paljon voimia! Tulehan kertomaan omasta voinnistasi kun jaksat. Toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin vaikka olet sairaalassa joutunut olla.

Kipujen kanssa kamppaileville myös :hug:

Valvojia on taas ollut paljon. Itse nukuin ihme kyllä melkein läpiyön, mitä nyt tytön pyörimisiin heräsin muutaman kerran ja yskimään tietenkin.
Tää on ihan järkkyä tää rykiminen. Mulla on jokapaikka niin tuhottoman kipeenä kun pitää kuputtaa....auuts.

Kinkku paistettiin eilen ja ai hitsi kun se oli niin hyvää. Nam. :p söin niitä pitkiä säikeitä sieltä kinkun alapuolelta jotka lilluu siinä rasvassa ja sitten saikin illan juoda vettä. Onneks ei närästänyt. :ashamed: Saapa nähä paljon tulee painoa joulun ajalta. :eek: sanoin neuvolassa että en aio stressata sokrujen päälle vaan nautin ja syön oikein kunnolla ja sitten joulun jälkeen taas ruotuun, josko tää flunssakin olis jo sitten parempi eikä arvot heittelis miten sattuun.

Nyt mennään tytön kans aamupuurolle!

Jepsu ja Martti32+5 :heart:
 
Eilisen vuodatuksen jälkeen täällä tunnelmat palanneet ihan hyvälle mallille. Eilinen päivä ja ilta meni itkeskellessä..ihan hysteeriseenkin malliin mutta ilta toi tullessaan sitten keskustelun ja sovinnonkin. Hyvää kait oli miehelle tehnyt olla omissa oloissaan ja miettiä asioitaan..minä tietysti olin käsittänyt asioita osin ihan väärin varmaan hormonienkin hyrräämisen vuoksi. ILtasella istuttiin sylikkäin sohvalla ja kylläpä läheisyys tuntuikin hyvälle.
Joulu menee varmaan ihan rauhallisissa merkeissä..nuo 4 vanhempaa poikaani lähtevät tänään isälleen illalla ja palaavat ke takaisin..toivottavasti siellä menee kaikki hyvin. Me vietetään täällä joulua pienemmällä porukalla pojan, miehen ja miun vanhempien kanssa.

Miulla tää raskaus on ollu ihan älyttömän rankka fyysisesti ja myös henkisestikkin..kovasti on nuo hormoonit häirinneet elämänmenoa ja lisästressi siihen päälle niin eipä ole varmaan kellään ollu hauskaa. Onneksi loppumetreillä ollaan jo tämän raskauden kanssa ja enempää lapsia tähän taloon ei enää tule..Tämä vauva saa olla se viimeinen..prinsessa prinssien jälkeen josta nautin ja iloitsen.. Odotan vaan kovasti että näen pienen ja saan syliin :heart: Mieskin oli eilen tänne takasin ajaessaan yhtäkkiä saanut ajtuksen päähänsä..herranenaika..hälle syntyy kohta tytär :) Kyllä hääkin tätä pientä varmaan sitten kovasti odottaa..on vaan välistä jotenkin niin lukossa noiden tunteiden ja niiden näyttämisen suhteen. LIsäksi miettii tuossa että taitaa terveyskin horjua jostainsyystä kun on usein niin voimaton ja haluton olo..on menossa labratutkimuksiin enskuun puolella. Berocca kuuria tuossa suunnitteli itselleen kun se on aiemminkin häneen tuonut puhtia..josko nytkin.

Tänään pitäisi vielä joulupuuhien jatkua..kinkku illalla uuniin..lahjat pakettiin kun yhtään en ole vielä paketoinut. Mielialakin tänään kun on paremmalla tolalla niin josko hommatkin paremmin luistaa. Tänään otan ihan rauhallisesti :)

Kaikille toivotan erittäin hyvää ja lämmintä joulua. Käyn täällä kuitenkin lukemassa aina vähänväliä mutta muuten taidan touhuta itselleni sitä kadonnutta joulumieltä takaisin. Kiitos kaikille kun olette olemassa :hug: :)
 
Hyvä, että suurperheen äitylin asiat järjestyivät.

Täällä on kuusi koristeltu ja koristeet muutoinkin paikoillaan. Yksi kakku ja tortut pitää vielä käyttää uunissa ja aamulla laittaa kinkku ja porkkanalaatikko uuniin. Mies käy aina välillä kurkkimassa jääkaapille, ettei kinkku ole varmasti pötkinyt karkuun.

Me vietämme "kuherruskuukauden" ennakolta. Mies menee töihin vasta ensi vuonna ja vihkiminen on viikon päästä. Saamme siis nauttia toisistamme sinne saakka. Olen niin onnellinen, että olen saanut tavata tämä miehen. Eihän hän täydellinen, mutta kukapa olisi. Vaan tämä on minulle oikea. On aivan uskomatonta, miten syvän masennuksen lomassa saatoin tutustua uuteen ihmiseen ja riittävästi toivuttuani uskalsin antautua maailman suurimman voiman, rakkauden, vietäväksi. Rakastan tuota miestä niin suunnattoman paljon ja olen onnellinen hänen kanssaan.

Näissä suloisissa tunnelmissa toivottelen teille kaikille rentouttavaa ja rauhallista joulua! Toivon mukaan kaikki ovat joulun jälkeen vielä yhtenä kappaleena ja ensimmäinen meistä saa kultaakin kalliimman aarteensa syliin vasta ensi vuonna. Seuraavana jouluna saamme katsoa lapsiemme kanssa kuusenvalojen ihmeitä silmät ymmyrkäisinä :heart:

Tillukas 32+4
 
tässäpä olis perjantain neuvolakuulumisia

paino: 550g/vko
paineet: 124/66
h.globiini: 120
sf-mitta: 26cm
syke: 135-140

muuten oli kaikki ok mut tuo sf-mitta huolestutti neuvolan emäntää, niin otettiin seuraava aika kolmen viikon päähän ja jos ei oo sitten noussu tuo mitta paremmin niin mietitään tarvitaanko ylimäärästä ultraa/lääkärin tarkastusta..no toivottavasti ei tarvita.

meillä alkaa naapurit täällä kerrostalossa syödä vähä tätä joulumieltä, perjantai yönä heräsin puol 2 ku yläkerrassa oli taas tappelut ja siellä ilmeisesti emäntä otti taas osumaa ja 5v tyttö huusi sen minkä pysty, mut ilmeisesti se mies lähti sitte vetämään sieltä niin se loppu siihen. viime yönä minun mies oli ennen 4 heränny taas samaan tilanteeseen ja sitä oli kuitenki jatkunu yli tunnin ja se nainen oli vaan huutanu että elä lyö, niin tuo minun pässi ukko ei ollu edes poliiseja soittanu, minä ajattelin tänään noista soittaa, oon joutunu ennenki soittamaan, ei muuten minuakaan hetkauttaisi mutta se 5v kärsii ihan turhaan tuommosesta, äitinsä vaan on niin tyhmä että ei älyä lähteä tuosta suhteesta. ja tällä hetkellä toinen naapuri huudattaa stereoitaan taas niin että laulujen sanat kuuluu meillekki eikä ole edes seinänaapuri, just tämän takia olisin halunnu välttää tämän kerrostalo joulun.. :/

mutta se niistä uutisista..joulustressi on takana päin, tortut tein tänä aamuna ja siivosin eilen. nyt enää kuusi lämpimään ja koristeet päälle niin siinä se sitten on :D

OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE! :xmas:

piipero86 & piipertäjä 30+3
 
piipero86: On todella tärkeää, että joku puuttuu tuollaisiin tilanteisiin!!! perhe ei välttämättä saa koskaan apua, jos kukaan ei puutu. Lastensuojeluilmoitus kannattaa tehdä paikallisille sosiaaliviranomaisille ja AINA kun on tilanne päällä, soittaa heti poliisille. Ikävää, että teillä on häiriöitä talossa. Noista musisoijista tekisin itse ainakin valituksen isännöitsijälle, jos ei asiallinen huomautus asiasta auta... Mä oon asunu koko ikäni kerrostaloissa (sekä vuokra että omistus), eikä missään oo ollu häiriöitä. Työn puolesta olen kuitenkin ollut paljon mukana "asumishäiriöasioissa", eikä ne helppoja oo kenellekkään osapuolelle. :(

Täällä tehdään lähtöä mutsille, toivottavasti ei oo ruuhkia paljoa...

Lämmintä ja rauhallista joulua kaikille! :heart: :hug: Luultavasti tulen kuitenkin jossain välissä pistäytymään täällä.

evaellen & helmi 33+4 :heart:
 
Meillä on torttujen paisto loppusuoralla ja alan silittämään joululiinoja :xmas: Hyvää joulua jokaiselle :heart: Saatiin sovittua se joulupäivän päivällispaikkakin ihan ilman riitelyä.

c81 Oli mukavaa kuulla siusta pitkästä aikaa :hug: Otan osaa teiän perheen suruun :(

Kiin ja My 33+6
 
rauhallista joulunaikaa kaikille mammoille!

Ollaanhan kaikki varovaisia kynttilöiden kanssa ja tien päällä!

Jepsu perheineen alkaa nyt joulun viettoon :xmas:
*******************************************************
Uppo-Nallen jouluruno

Kuusen alla on kummaa puhinaa,
karvaisen kuonon jouluista tuhinaa,
heilahtaa kuusen katveessa tassu,
kurahtaa vihreän varjossa massu,
joulukarhu on asialla
oksien peitossa kuusen alla.

Karhulla mielessään jouluiset ilot,
purkki ja lahjat ja omenakilot.
Siksipä heilahtaa karvainen tassu,
siksipä kurisee massu,
että on tarpeen hetkinen vartoa,
odottaa, paastota, punoa vartoa.

Jälkeen koulun on odotus joulun
kaikkein kauneinta maailmassa.

Karhun mielessä joulu väikkyy
kynttilän valo silmissä läikkyy
mieli on auvoinen, mieli on avoin
viettääkseen joulua jouluisin tavoin.
(Elina Karjalainen)
 
Viimeiset tortut leivottu, kinkku uunissa.. Jalat ja selkä aivan puhki, mutta nyt on hyvä alkaa nauttia joulun tunnelmasta. Kateissa ollut joulumielikin pikkuhiljaa löytymässä =)

:xmas: :xmas: Rauhallista joulua kaikille! :xmas: :xmas:

Sutska ja Onni 33+4
 
iltoja :wave:

tänään vielä lennetty ja huomenna ap yks vierailu ja haudalla käynnit mut sitte rauhotutaan. kinkku paistettiin yöllä ja tänään aamulla maistettiin, nami :p

hyvä että suurperheen äitylin asiat selvis, joskus nää hormonit tekee tepposia, oon huomannu :whistle:

ceelle jaksamista :hug:

oma (.) oikein hyvä olotila, ei supistele eikä oo kipuja. eilinen siivouskaan ei aiheuttanu mitään paitsi selkä vähän jumiutu ja loppuvaiheessa imurointia maha meni kovaks ja alko alamahaa juilia niinku aina rasituksessa. meni heti ohi ku lepäs. jalat on turvonnu pökkelöiks ja lisää on luvassa mut nou kän duu, kinkkua aion syödä B) nyt otan soffan selkään ja toivotan kaikille rauhallista joulua :xmas: :hug: ja olkaa varovaisia liikenteessä ketkä johonkin on lähössä. me joudutaan huomenna vielä tonne rekkojen sekaan, vähän pelottaa :/ tässä tilanteessa on hyvä että ei oo lunta, rekat sivummassa.
huomenna 34 vkoa täynnä, kolmen vkon päästä vauva olis täysaikanen :heart: äkkiä on aika menny =)
 
Pikaisesti joulukiireiden lomassa tulin vielä käymään =)

C81 , lämmin osanotto ja :hug: :hug:


:D :xmas: :heart: Kaikille haluan toivottaa suklaarikasta ja rauhallista joulua :D :xmas: :heart:


Poistun nyt joulunviettoon ja palailen pariinne myöhemmin :wave:

äitsy ja pieni 32+1 :heart:
 
Joululahjoista:oli puhetta... Luulen, että ukon sukulaiset vetivät tänään pohjat. Olivat mummolassa käymässä, olimme vieneet lahjat sinne valmiiksi, jos emme ole paikalla, kun sukulaiset tulevat käymään. Olivat avanneet joululahjat heti ja sitten kun saavuimme paikalle kiittelivät niistä... Pitää jututtaa anoppia, että kenen idea se joululahjojen avaaminen oli, musta ja ukosta tuntui vain tosi oudolta, kun etukäteen (aikuiset ihmiset) avaavat joululahjat. Ukko sanoikin, että ensi vuonna pitää vissiin lahjaan kirjoittaa, että saa avata vasta aattona. :attn: :kieh:

Tänään tuli laatikot tehtyä ja kinkku on parhaillaan uunissa.

Hyvää joulua kaikille helmiksille!!!

Heltu ja Rymy 30+6
 

Yhteistyössä