** Helmikuun Helmet** joulukuu

Kiva kun on hyviä neuvolakuulumisia immeisillä :)

Mä en tajuu, miten joku jaksaa käydä täyttätyöpäivää, istuu tahi seisoo siel, iha sama. Hatunnosto!
Kyllä mä tän kotiäitiyden lasken ihan työksi siinä missä muukin työ, toki kotona on helpompi olla, ei oo kukaan vahtimassa..työpäivät vaan 24/7 :/ . Mut en just nyt itelleni parempaa duunia keksi :D .

Leivottiin äsken tyttöjen kaa suklaa unelmatorttu..mitäkän lätty lie siitäkin tuli? Kohta selvii..nyt ollu pari tuntia jääkaapissa..voiskin keittää iltasumpit, ku jäi päikyt nukkumatta :p :whistle: .

Ei ole vielä tullu päivällinen pihalle, jeeeeeee! Jospa tuo pysys nyt. Mut ei ainakaa luulis painoa nostavan, jos mikää ei sisällä pysy. Viimeksikin tullu vajaa 200g/vko..muistaakseni :whistle:

Mut illanjatkoja!
 
siruko: kiitti ymmärryksestä, toi tavaroiden "säilyttäminen" on kyllä superärsyttävää! Mäkin inhoan ylimääräistä romua.

Jahvetti: joo, mäkin ihmettelen, miten toi saikkuasia noin taas meni. Oli vissiin joku kommunikaatiokatkos mun ja lääkärin välillä :/ No, ei auta kun ens viikolla neuvolassa pyytää taas uusi lappu vielä loppupäiville. Eniten v*tutti vaan se pomon ilkeä kirjoitustapa :kieh:

Jotain hyvää tähän päivään: mies sai ylennyksen :D Jes, se tietää myös lihavampaa palkkapussia. Nyt oon niin ylpeä siitä :heart:
 
Sokereiden mittaamisesta: Meidän sairaanhoitopiiriin oli tullut just tällä viikolla uudet ohjeet. Eli sokerit on mitattava 1h (-1,5h) aterian jälkeen. Aikaisemmin oli 1,5h-2h. Nyt olen tehnyt uusia mittauksia sisätautipolia varten ja tänäänkin kaikki arvot ovat olleet pelottavan korkeita :'( Nyt ei mitata enää ollenkaan ennen ateriaa arvoja (paitsi siis aamun paasto)... Ihan oikeesti mua hirvittää... Mullahan noissa 1,5h-2h arvoissa oli vain satunnaisia ylityksiä...
 
Iltoja.

Tunnepuolisia muutoksia on täällä pelottavasti. Aamulla raivosin kuin mikäkin raivohullu. Ja nyt soneran perhe mainos itkettää. Siis se missä ne saa sen pienen vauvan ja kun se isi ei ehdikkään synnytykseen vaan sitten se äiti siinä soittaa ja vauveli itkee luuriin. Voi että olen ihan :'(

Ja nyt toi tunnin kestävä joulumielelle- konsertti saa mut ihan sekasin. :ashamed:

Huomenna on neuvola jee jee jee... Kuinka sitä jo ollaan odotettukkin. Täytyy pyytää et pääsee niihin sappi ja maksa arvojen mittaukseen.

Tänään pomppi pallurat 5 min ajan silmissä todella ärsyttävää. Ja nyt särkee pää ihan tajuttomasti ja ylävatsa on todella arka.

Kutinaa ei ole tänään ollut mutta vielä eilen sitä oli hiukan.

Vauveli onneksi hurjan vilkkaalla tuulella oli koko yön ja nyt päivällä. Istuessa hiukan kauemmin koneella alkaa jalasta tulla :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 32+2
 
Ihania massukuvia olitte laittanu!

Piipi mä ymmärrän sun kiukun tosta sängyn säilytyksestä. Ihan kun itellä ei olisi tarpeeks säilytettävää ja romua muutenkin. Pelottaa tuo kesä jo valmiiks kun muutetaan tonne ok-taloon et mitä kaikkea sinne löytyykään muilta tuotavaa... :/ Mulla esim anoppi jo nyt puhuu laittavansa meidän takapihalle viinimarjapensaan ittelleen...gaash...ihan kuin mulla ei ois siihen päätösvaltaa. Hittolainen.

Heltu onneks en oo käyny neuvolassa nyt et saisin uudet sokerinmittaustiedot. :D Mä mittaan yleensä 1,5h jälkeen ruokailun. tänäänkin mittaillut ja hyvät on arvot.

Siivousurakka olis takana ja parin tunnin kärryttelylenkki ulkona typykän kanssa. Ihana kirpeä pakkanen tuolla(vaikkakin vain -3c) niin hyvä fiilis oli tulla sisälle. Ihanan raikas olo.
Tänään on ollu jotenkin todella energinen ja pirteä mamma liikkeellä. Useammin sais olla tällaisia päiviä. :D

Nyt meen kattomaan Housea ja sitten unten maille.

Öitä Mammat!

Jepsu ja Martti 31+2 :heart:
 
Sainpas päivitettyä masua =) eihän se vienytkään kuin koko päivän :kieh:

Niiskuneiti se on tosi herkkä mainos, miekin tykkään =)

Ja yhdyn Nellin kommenttiin, hatun nosto kaikille jotka vielä jaksaa töissä olla ja puhumattakaan niistä joilla on lapsiakin.. ite vaan täällä oleskelen jo ties kuinka monetta viikkoa peräkkäin, kyllähän sitä jaksaa kun mitään ei tartte tehdä.. no kotihommat tietysti on nyt ihan kokonaan mun vastuulla.

Alkaa olla kello jo sen verran ettei enää oikein juttu luista. Öitä vaan kaikille mammoille :wave:
 
Piipi Tuollanen esimiehen käytös vituttaa suoraansanottuna :kieh: Esimiehen pitäs olla työntekijöidensä tukija ja puolustaja. Harva esimies on vaan tällasta sisäistänyt :/ Enemmän ollaan ylpeitä siitä miten paljon työntekijöiden persnahasta saadaan irti ...
Onnea miehelle ylennyksestä :flower:

siruko Hirmusen pieni massu siulla :eek: Söötti minipönö :D

Hitto, että pelottaa huomenna mennä sinne neuvolaan :ashamed: Pakko kertoo niistä sokereista ja sit terkka kysyy, että oonko noudattanu dieettiä... en. Hävettää niin paljon, kun en pysty edes vauvan takia hillitsemään syömistäni... :'( Tänäänki oon syöny ihan liikaa hiilareita, onneks en mitään makeeta, mutta silti... Mie en kestä itteeni :headwall:
 
Siruko, tosiaan ihana siro masu sulla :) . Mut varmaa helpompaa elää sen kaa, vai?
Mulla taas sano tossa lähikaupalla, kun ekaa kertaa 2kk:een eilen sinne kävelin, että joko se kohta syntyy, ku roikkuu niin alhaalla :eek: . No ei mun mielestä ees ole kauheen alhaalla viel, ehkä se vähän on laskenut, koska painaa rakkoa ihan uudella tavalla..juu, ja sit sano sitä toispuoleiseksikin :kieh: , vidut ole!

Kiin tsemppiä huomiselle, rehellisesti vaan. Ihminen se sinäkin olet ja tuskin olet haittaa vauvalle saanut aikaseksi. Lyhyt aika enää (paitsi joulu tulossa. ), koita skarpata :hug: .
 
Piipi Tuollanen esimiehen käytös vituttaa suoraansanottuna Esimiehen pitäs olla työntekijöidensä tukija ja puolustaja. Harva esimies on vaan tällasta sisäistänyt Enemmän ollaan ylpeitä siitä miten paljon työntekijöiden persnahasta saadaan irti ...
Onnea miehelle ylennyksestä
Kiin: niinpä! Esimiesten mielestä ilmeisesti ihmisten ei pitäis lisääntyä ollenkaan vaan tehä vaan töitä koko elämänsä :kieh: Tsemppiä sinne neuvolaan! Juttelet vaan rehellisesti niistä sokereista, niin My voi hyvin, kun äiti saa oikeanlaista hoitoa :hug:

Jepsu: vai viinimarjapensas, voi kiesus noita sukulaisia :LOL:

Niisku-neidille kans tsemppiä neuvolaan, toivottavasti saat selville, mistä noi sun päänsäryt sun muut oireet johtuu :hug:

Äh, hirvee nälkä, pakko kai mennä vielä syömään jotain ennen nukkumaan menoa...

Öitä mammat!
 
Jessus kun teillä osalla on jo ISOT masut :D wau! Mulla taitaa mennä tuohon samaan koko luokkaan kuin olikos se sirukolla jonka profiilin kurkkasin myös. Suuret on kokoerot!

Kysympäs teiltä kanssamatkustajat... kun mulla aamuyöstä ennen klo2-4 yövessassakäyntiä ja aamusta ennen aamuvessassakäyntiä vihloo tosi ilkeesti alavatsaa ja tuntuu tuskalle nousta sängystä ylös :eek: pitää jossain ihme asennossa itsensä kammeta pystyyn. Rakko vissiin on liian täysi ja painaa pahasti, kun sitten kun saa tyhjennettyä niin helpottaa heti.
--- Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?

Muuten on kyllä edelleen tehotahti päällä :kieh: . Huvittaa kun töissä kaikki vanhemmat naisihmiset on koko ajan toppuuttelemassa, että älä sinä nyt tätä, anna minä autan... ... olen kyllä koittanut sanoa, että ei mitään hätää vielä jaksamisessa, relax. Tällä viikolla loppuu nyt työt ja pääsee joululomailemaan ja sitten mammalomailemaan =) ihana! Vaikka toisaalta pelkään jo valmiiksi mökkihöperäitymistä :/ siihenkin kun on taipumusta aina ollut.

Mitäs muuta... Samanmoisia kivuttomia supistuksia tulee päivittäin pitkin päivää kuin ennenkin, mutta kerran niistä ei näytä olevan mitään haittaa, niin siinäpähän supistelee. (Asian takia olen tosiaan lekurilla juossut ja mitään muutosta ei ole ollut havaittavissa ainakaan tähän mennessä.)

Niin ja ruokahalusta oli ollut puhetta myös :D mahdoton täälläkin! Ainut mutta puoli on vain, että tila loppuu aina ihan yhtäkkiä kesken ja tulee ihan mieletön ähky... pitäisi opetella syömään usein, usein, usein ja pieniä annoksia ;).

Tällä viikolla tuli merinovillaneulokset postissa, sormet ihan syyhyää päästä ompelemaan villavaippahousuja... :whistle: Olisko jollakulla kestoilijalla hyviä ompeluvinkkejä sen suhteen??

Piiju 31+2
 
Tyttiliini
Kiitos Kiin ja Kevytmelankolia selvennyksestä raskausdiabetesbisneksessä! Mä tosiaan luulin, että kun ei ollu sokereissa ongelmaa ekassa raskaudessa, esikoinen ei ollu yli sitä 4500 g ja mulla ei ollu ylipainoa raskauden alussa niin ongelmaa ei olis. Vaan eipä se sitte niin yksinkertaista ollutkaan. No ei se mitään, ei mua se sokerirasitus sinänsä haittaa eikä olis maailmanloppu vaikka dieetille joutuis, hyväähän se mulle tekis. Se mua vaan huolettaa, että toivottavasti ehdin saada tulokset ennen joulua!!! Aika karskia jos ei tiedä, pitäiskö laskea kaloreita vai ei.

Mulla on Piiju sama juttu aamulla, mahaa vihloo aamulla kun nousee. Mun mielestä se on kyl ihan tosiaan vaan täyden rakon aiheuttamaa kipua, vaikka ekan kerran vähän hätkähdin :D

Nyt me lähdetään pojan kanssa kaupungille vähän humputtelemaan, täytyy toivoa ettei huimaa kovin. Mutta rattaiden kanssa on sillai helppoa että niihin voi nojata jos heittää päästä B)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta mammat :wave:
Tulipa taas yö kukuttua, normaalisti oon kyllä sitten ollut kiukkunen ja väsyny aamulla mutta nyt tuntuu että ei paremmin vois mennä :eek: Yöllä kyllä kiukutti ja tuli jotenkin tosi levoton olo, vauva hakkas ylös ja alas ja molempiin kylkiin ja selkäki meinas räjähtää. Olin varma että nyt se syntyy. No, yhtenä kappaleena edelleen :D

Nelli periaatteessa on helpompi elää tän mahan kans, ja aivan ihanaa kun mahtuu niin monet oman kropan vaatteet edelleen, mutta tosiaan masu on ihan hirveän ahdas. Vauvan liikkeet tuntuu aika kamalalta, niinku se sais puhkastua multa keuhkot tai jotain :eek: Hengästyttää, ei pysty syömään ja vaikka pieni onkin niin selkä on ihan hajoamispisteessä. Ja mua ottaa päähän se että kukaan ei usko sitä, eihän tämmösellä masulla voi mitään ongelmia olla.. neuvolatätikin vihjas vähän sinne suuntaan. :headwall:

Piiju kiva kuulla etten oo ainut pienikokoinen :D Jännättää kyllä mitä ens tiistain neuvolassa sanotaan, kun viimeksi niin pelotteli että liian pieni on..

Mullakin oli nyt sitten tullu maitoa viime yönä :eek: piti nakata yöpaita pesuun kun hirveet läiskät oli tullu, ja aamukahvillakin vielä pari tippaa. Odottelin sitä kyllä mut nyt jotenki tuntuu ihan hölmöltä :D
Meidän mummo sano muuten joskus että toivottavasti pystyn juomaan kahvia raskauden ajan ja jälkeen, että se kuulemma auttaa maidon tuloon. Oiskohan noin? Yleensä oon sitä mieltä että vanha kansa tietää mutta toisinaan taas.. :D

Tuli tosi omanapaista taas, oli kyllä paljon asiaa mielessä mutta nyt kaikki unohtui. No pitää palailla vielä linjoille jos muistuu mieleen =)

Viettäkää kiva päivä :flower:

siru 32+4
 
siruko ihana massu sulla, siro! Mulla oli poikaa odottaessa 14 vuotta sitten tuommonen :whistle: tyttöjä tehdessa on kin sitten ollut tämmöset römppämasut kuten profiilissa näkyy :eek: :eek:
Aamuisin mullakin on "rakko" kipuja varsinkin jos ei ole käynyt vessassa yöllä useammin kun kahdesti :kieh: todella raivostuttavaa juosta pisulla kokoajan...

Tarppa ja toukka 32+3
 
Huomenta...ihana pakkanen ois ulkona, -7, mut ei taijeta ulos päästä, kun ei mulla oo tarpeeksi lämpösiä housuja laittaa :ashamed: Pitää vissiin nuuskutella ovenraosta :LOL: :LOL:

Täällä heilu peitot eilen ainakin kuukauen tauon jälkeen!!! Huhhuh :saint: No, seuraavaa kertaa ootellaan varmaan sinne synnytyksen jälkeiseen aikaan :ashamed: Sen verran on supistellu sen jälkeen yms :snotty:

Mullakaan ei mikään iso maha mielestäni enää ole. Yhessä vaiheessa oli tositosi jätti, kun kasvoi tuohon mittaan NIIN äkkiä, mut tuntuu, että sen kasvu olis pysähtyny :/
Esikoisestahan mulla oli oikein jättien jätti masu...kaveri ootti samaan aikaan kaksosia, la kuukauden mun jälkeen ja meillä oli saman kokoset mahat!! Et seki vähä antaa osviittaa siitä koosta!! :kieh: Sf-mitta oli sillon näillä viikoilla 33-34cm ja nyt se on vaan 27cm... :/ No noista kahesta edellisestä on myös ollu minimaha =)
Tää vaan on niin eteenpäin työntyvä, et silleen tosi paa, kun ei voi juur kumarrella tms...mutta saishan se vähä isompi olla... :D Mut tuo vauva taitaa olla aika sopiva :D

Mie kanssa nostan hattua niille, jotka viel töissä käyvät tässä vaiheessa (itehän jäin saikulle viikolla 19!!!!) JA viel sen LISÄKS hoitavat kodin ja isommat lapset!!! :hug: Se on NIIN paljon rankempaa, ettei sitä melkeen osaa ees kuvitella :ashamed: Työtä ihan 24/7 ...ei niiltä kotitöiltäkään pakoon pääse vaikka töissä olis ;) Ja vähemmän niitä on aikaa tehä, jos töissä käy...mie kyl nautin tästä kiireettömyydestä, mutta oikeesti, alkaa iskee tylsyys, kun mitään ei voi tai pysty tai jaksa tehä.. |O |O |O

Mut joo...nyt siivoomaan :D

Jahvetti 33+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heltu:
Sokereiden mittaamisesta: Meidän sairaanhoitopiiriin oli tullut just tällä viikolla uudet ohjeet. Eli sokerit on mitattava 1h (-1,5h) aterian jälkeen. Aikaisemmin oli 1,5h-2h. Nyt olen tehnyt uusia mittauksia sisätautipolia varten ja tänäänkin kaikki arvot ovat olleet pelottavan korkeita :'( Nyt ei mitata enää ollenkaan ennen ateriaa arvoja (paitsi siis aamun paasto)... Ihan oikeesti mua hirvittää... Mullahan noissa 1,5h-2h arvoissa oli vain satunnaisia ylityksiä...
Onkohan tuo sitten paikkakuntakohtasta, kun neuvolassa kävin tällä viikolla ja mitään ei moisesta mainittu.
Sanoi vain, että jatka mittailua, vaikka arvot ovat olleet hyvät ja edelleen se 1.5-2 tuntia on se raja.
Kun onhan ne sokerirasituksen raja-arvotkin erilaiset eri paikkakunnilla.
Ja ohjeeksi olen alusta asti saanut, että vain aterian jälkeen mitataan. Ainoastaan aamuarvo ennen aamupalaa. Ja mittaukset kolme kertaa päivässä ja kolme kertaa viikossa niinä päivinä, kun itse haluaa.


 
Jahvetti Vitsi, kun meilläki peitot pöllyäisi :ashamed: Mie en vaan kertakaikkiaan pysty, kaikki asennot painaa mahaa ja taju meinaa mennä, kun pyörryttää (joo, siis miun mies on vaan niin hyvä :p ). Oli meillä yks päivä taas suihkussa petting- meininkiä, mutta ei se ole sama asia :(

Piiju Miulla kans koskee virtsarakkoon aamusin, vaikka ei olis kovin täynnäkään. Kohtu ja vauva sitä varmaan painaa koko yön niin on aamusin hellänä, en tiiä... :/

nelli ja Piipi Kiitos tsempeistä =) Reilun tunnin päästä olis se neuvola :|

Kiin ja My 32+4
 
Ei sujunut raskaus kuten olisi odottanut, kohta 2kk kohtu ollut jo tyhjä :'( kaksosia odotettiin, mutta toinen oli lopettanut kasvun rv17 ja toinen rv 19/20 rakenne ultrassa todettiin :'( En osannu mitään aavistaa kun ei potkuja esikoisestakaan tuntunut ennen rakenne ultraa. Neuvolassa sydänäänet saatiin vielä mukamas molemmilta viikolla 18 :'( . Uutta saadaan yrittää 6kk tauon jälkeen, sen verran pahasti kerkes kohtu tulehtua :'( en sitten tiedä yritetäänkö huhtikuussakaan.

heinälato :'(
 
Heinälato, voihan surku :'( , mutta voimia ja jaksamista :hug:

En olekaan kirjoitellut pitkään aikaan työt on vieneet kaiket voimat, mutta nyt sitä jäätiin sitten pois töistä ja äippälomalle =)

Matkustamisesta, mites teillä muilla on joulusuunnitelmat? Me oltaisiin menossa 500km päähän sukuloimaan joulun ja uuden vuoden ajaksi. Neuvolan terkka ei kyllä suositellut, kun lähtiessä viikkoja minulla olisi jo 33+5 ja tullessa 35+3. Lisäksi vauva on jo laskeutunut alaspäin ja mahakin muuttanut muotoaan. Viime viikkoina minulla on tuntunut vihlontaa varsinkin iltaisin kohdunsuulla, sen vuoksi sain lähetteen lääkärille enne reissua, että tarkastaa tilanteen. Kuitenkaa mitään supistuksia ei ole ollut, en edes tiedä miltä ne tuntuvat.

Mites, oletteko reissanneet enää näillä viikoilla ja miten on onnistunut? Vähän on sellainen olo että lähtiskö vai eikö lähteä...

Hedukka 32+5
 
me ollaan menossa kans jouluksi 500km päähän,,,aattelin kyllä uskaltaa,,jalkoja vaan pitää heiluttaa ja kävellä välillä ettei mitää verisuonitukosta tule,,sanoi neuvolassa äsken,olen aikasemmissaki raskauksis saman matkan matkannu,,,heinälato: :'( :hug: ,,,otan osaa...
neuvolassa kaikki ok,eilen kävinki osastolla käyrissä,sielläki kaik ok,nyt saikella loppuajan.onneksi.ei jaksa enää repattaa,kotonaki tarpeeksi hulinaa,,,,
 
Heinälato :'( otan osaa! :hug: Todella ikävä homma!
Toivottavasti pääsette pian yrittämään uutta vauvaa ja kaikki menee hyvin. :hug: Jaksamisia!

Hedukka me käytiin tytön odotusaikana reilun 500km:n reissulla ja silloin oli lokakuun alkua ja la oli 19.11. Neuvolassa vain neuvoivat että pysähdelkää usein vaikka bussipysäkille ja käy kierrä autoa pari kertaa ympäri ja taas jatkaa matkaa... ei tuu tulppaa tms ja jaksaa paremmin. Kuitenkin mentiin kahdella pysähdyksellä toi matka ja hyvin jaksoi.

Mun pitäs keksiä jotain juhlavampaa päälle työpaikan jouluruokailuun mutta kaikki mun juhlavaatteet on kokoa 36-38 ja ei todellakaa mee päälle. Kaupoista en löytäny yhtikäs mitään mielenkiintoista...Plaah..

Oltiin taas liikkeellä parisen tuntia ulkona.ihana fiilis...

Jepsu ja Martti 31+3 :heart:
 
heinälato, pahoittelut tapahtuneen johdosta, ei voi käsittää miten surullista :hug:

Eilen meinas työpaikkakin mennä ihan sekasin kun kuultiin että meidän entinen pomo oli tiistaina kuollut keuhkosyöpään. Oon niin lamaantunut asiasta, vaikka odotettavissa olikin, etten osaa edes itkeä... :|
Se oli kyllä sellanen persoona että kun vaan tajus mikä se sen "juttu" oli niin siitä ei voinut olla pitämättä. =) Oli myös todennäköisesti paras pomo mikä mulla tulee koskaan olemaan...

Viime viikolla muuten kun peittoja siinä heiluteltiin niin miehelle iski yhtäkkiä kammo mun päällä olemisesta. En muista kerroinko, mutta kerron uudestaan sitten :p
Nyt se pari päivää sitten varovaisesti arveli, että heiluttelut saattaa vähän vähentyä joksikin aikaa kun on alkanut tuntua niin sairaalta että se lapsi on siinä vähän niinkun mukana matkassa ja tuntee kun se liikkuu... En kyllä ole yllättynyt, oon ylpeä että se kesti näinkin pitkälle =)
Ja niin kun aina jankutetaan, niin eihän seksiä ole pelkästään se sisään-ulos -juttu, että eiköhän me jotenkin pärjätä :D

Neuvolassa päästiin mekin käymään keskiviikkona. Painoa oli tullut jopa enemmän kun arvioin, onneks ei sitten ollut se painonvartija paikalla :)
Hb oli noussut edelleen 117-->121, vaikken kehotuksista huolimatta ole "muistanut" ottaa rautatabuja.

Vaavalla tuntui olevan asiat mallikkaasti, kauhea meno päällä kun isukki yritti kuunnella sydänääniä =)
Sf-mitta oli 27 cm, aiemmin kulkenut käyrän ylärajoilla, nyt hyppäs suoraan keskivaiheille. Kuulemma kääntymisen takia. Oli siis viidessä viikossa tullut vaan kolme senttiä lisää...

Välillä sitä tuntee itsensä niin ei-raskaaks että vois juoksulenkille lähteä, mutta tänäänkin huomasin jossain vaiheessa töissä että maha tuntu yhtäkkiä siltä niin kun sinne ois joku just työntänyt kasan tiiliskiviä! Kyllä se sitten meni ohi, mutta harvinaisen raihnaiseks sitä alkaa toisinaan itsensä tuntemaan.

Uijui, kyllä huomaa taas ettei suutarin lapsella ole kenkiä, omat joulukortit vieläkin kirjottamatta ja lähettämättä, vaikka postissa ois kuinka töissä :D Nyt pitää alkaa työstämään että kerkiää...
 
Heinälato voimia koko perheelle etenkin äipälle ja isukille!! :hug:
uutta "yrittämään" sitten ku aika tuntuu siihen sopivalta ja olette valmiita!!
Pusuapina :LOL: hyvä hän se on jo nyt aloittaa, ettei jää ihan viimetippaan :LOL:
Ihana kun on v.loppu edessä, ollu tosi piiiiiiiiiiiiiiitkä viikko. Illalla aattelin lämmittää pikkasen uunia, jos sitä vaik huomenna sais vähän leivän ja pullan puolta leivottua. Pitää ottaa isäntä paisto kaveriks ts.viereen vahiksi, ettei tule ihan mahottomasti rehkittyä.
joulusta: me vietetään joulu täällä kotipuolessa. joku päivä vuorotellaan toisen perheen kanssa tuossa navetta "vuorossa", et kumpainenki perhe saa yhden "vapaan" joulupäivän. Aattona varamaanki käydään päivällä miehen kotona syömässä ja sit iltaa viettämän mun siskon perheen luo... tai sit toisipäin. Joulupäivänä mennään mun vanhempien luo koko suvulla syömään. Isompia joulu juttuja en ole ajatellu laitella, ku einiitä näin kaksin saa mahottomasti tuhottua.
 

Yhteistyössä