** Helmikuun Helmet** joulukuu

Nellille Paljon paljon onnea kihlautumisesta! :flower:

Äitee2 Onnea kaksin verroin! :flower:

c81 Onnea tulevasta rouvautumisesta :flower:

Jahvetti Onni onnettomuudessa :hug:

Oma napa.

Ensin KELASTA Hermo menee. Ilmoittivat perjantaina että keskeyttävät opintotukeni 1.12 alkaen vaikka olen koulussa 14.12 asti ja sit alkaa joululoma. 4.1. 2008 alkaa vasta äippäloma. Joten KELA olettaa minun maksavan vuokran ja ruuat ja joululahjat jostain mistä lie. :kieh:

Kokonaisuudessaan jos he eivät maksa minulle joulukuun opintotukea olen ilman rahaa 1.12.07-4.1.08 ajalla siis uudenkin vuoden ilman rahaa... Ohho :headwall: Kirjoitin A4 kokosen raportin aiheesta jonka laitan huomenna postiin. Että pisti vihaksi!

Peittojen heiluttelusta. Meillä huomasin sen että iltaisin alkaa vaan paikat särkee ja koko touhu tuntuu epämukavalta. Mutta aamuisin se on jotenkin paremman tuntuista. Ei satu ja melkein kaikki asennot käyvät ilman hampaiden kiristystä.

Joululahjoja en ole ostellut mutta kai sitä jotain tarttisi ostaa siskoille ja vanhemmille ja isovanhemmille. Sitten on vielä 2 kummilasta joista toinen osaa jo odottaakkin jotain. Toinen on vasta 4 kk.

Jouluruokaa saatiin tänään napaamme. Kyllä se porkkana laatikko on parasta. :D

Niin se aika rientää kohta on itsenäisyyspäivä ja sitten jouluaatto ja sen jälkeen onkin vuodenvaihde ja avot viiminen kk kunnes saamme vauvamme syliin!

Sitä odotellessa :D

Niisku-neiti & rinsessa 30+4
 
Kinkkua :p kade oon!

Kemut on onnellisesti ohi ja päiväsankari nukahti jo yöunille. Otti juhliminen voimille toisella kun syliin nukahti sohvalle. :heart:
Kakku onnistui loistavasti ja muutkin leipomukset kelpas. Tuli syötyä ihan liikaa herkkuja....onneks ei pysty mittaamaan verensokeri kun vasta tiistaina kun ne liuskat unohdin hakea.
Kiin valitettavasti mulla ei oo oikein hyvää kuvaa tuosta kakusta. Tietenkään en muistanu ottaa pelkän kakun kuvaa, kaikki on aika kaukaa otettu niin ei koristeita nää. Voin kuitenkin kertoa että kakku oli pyöreä ja pursotin kukkia ympäriinsä reunoille alhaalta ylös ja sitten päällä oli 1v. kynttilä ja sydän maremelaadikarkeilla tehty sydän ja nomparellejä sydämen muotoisia v.pun-lila värisinä ympäriinsä pinnalla. Ihan nätti kakku vaikka itte kehunkin. :D

nellille kihlautumisonnittelut! :flower:

c81 onnittelut pian rouviintumisesta! :D

Äitee2 onnitteluita kaksinkertaisesti! :flower: :flower:

Flunssasta :wave: mulla ollu flunssaa pariinkin otteeseen tän raskauden aikana ja kyllä täytyy sanoa et sitkeämpiä tauteja ovat kun normaalisti. Nytkin tää tauti on ollu jo ainakin 6 viikkoa ja vieläkin nokka vuotaa...lääkärissäkin pariin otteeseen käyny ja ne mitään sano muuta ku panadoli panadoli....plaah. Eikä sekään mitään auta mihinkään. |O

Mulla on ihan tajuton seksin himo ja mies ei anna. :ashamed: eiks ookki karmeaa!!! :'( En ymmärrä mikä nyt mättää..eilenkin vihjailin niin kivasti ja sanoin lopulta suoraan mutta hää tokas vaan et mennään nukkumaan, väsyttää. Valvoin ja peppuroin kokoyön ja näytin kyllä et ei kivalle tuntunu. :/ Nytkin niin makosasti tekis mieli mutta taitaa jäädä haaveeks kun menin sanomaan et supistelee... ihmekös tuo kun ensin hösäät ja leivot ja siivoat ja sitten tarjoilet ja laitat juhlia koko ajan jalkojen päällä.auts. Suppailee, jalat ihan kipeät ja turvonneet ja nokka vuotaa...ei mikään hirmu eroottinen yhdistelmä. :/
Mitäköhän sitä keksis että saisin sen ansaan ja tuonne jousille kanssain??!! :LOL: :LOL:
No joo, ehkä parempi tänään mennä vaan pötkölleen ja kattomaan bb finaalia. NIko voittakoon!

Jepsu ja Martti 29+5 :heart:

Jessus ku aika juoksee...viimenen kymppi kohta lähtee... :heart:
 
ihan ekaks onnitteluita, eli nellille kihlautumisesta, ceelle kohta akottumisesta :D ja äiteelle tuplaonnittelut pienistä :heart: :flower: tarrasukkia kovasti matkaan!

bb-finaali katotaan aivan varmasti, toivon että sauli voittaa ja jos ei se ni sitte niko. kadiki ihan ok mut riittaa en toivo voittajaksi.

me pyörittiin tänään kaupoilla ja voi vee miten särki issiasta |O veti pohkeeseen asti ja itse asiassa nytteki aika pahana et kauan ei tässä koneella viiti istua :/ jahas, vauveliki heräs iltamyllerrykseen :heart: venyttelee ilmeisesti :D
seksistä, tekis mieli kans aika paljo ja uniaki jo nähny ku panettaa niin pirusti :whistle: :ashamed: toivottavasti tänään pääsis vaakamamboilemaan B) oon kyllä aika väsyny että voi olla että haaveeksi jää.. taas...

nyt se bb :wave:
 
Niisku-neiti mulla samaa tuon opintotuen kanssa, maksavat nyt kuitenkin joulukuulta kokonaan. Huomasin tuossa sun tekstistä että jäät pari päivää myöhemmin ä-lomalle kuin minä. Vaikka ä-raha alkaa kertymään jo tammikuussa, se maksetaan takautuvasti vasta helmikuussa. Elikäs siis tammikuussa ei tuu rahaa mistään.. Eli minäkin joudun nyt sitten turvautumaan sossun apuun alkuvuodesta, toivotaan että sitä apua saa.. inhottavaa tämmönen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Ensin KELASTA Hermo menee. Ilmoittivat perjantaina että keskeyttävät opintotukeni 1.12 alkaen vaikka olen koulussa 14.12 asti ja sit alkaa joululoma. 4.1. 2008 alkaa vasta äippäloma. Joten KELA olettaa minun maksavan vuokran ja ruuat ja joululahjat jostain mistä lie. :kieh:
Jep, toi on ihan sikaperseestä! Meillä isäntä valmistuu nyt 13. päivä, joten eletään yhdellä palkalla tonne tammikuun puoliväliin, kunnes molemmat saa palkan. Sama homma oli aikanaan, kun mä valmistuin... Hanurista tosiaan, et kuvittelevat ihmisten elävän pyhällä hengellä. Ja nää tilanteet kun sattuu vielä mukavsti joulun & uudenvuoden aikaan, kun tosiaan ois normaalia enemmän menoja... ARGH! Niin, meillä on sentään ees se yks palkka, mut se vasta ois haitarista, jos molemmat valmistuis samaan aikaan tai ois toinenkin opiskelija...


 
evaellen Hanurista täs on se että mieheni on joutunut perumaan joulukuun tuen (opiskelee siis myös) Koska ollut samalla nyt töissä ja tulot ylittäneet sen rajan et kela puuttuisi asiaan joten mieheni ajatteli varmuuden vuoksi vielä jättää joulukuun palkan maksettavaksi tammikuuhun ettei kela tulisi perimään mitään takasin. Siis kaikki laskettiin sen varaan että minä saan opintotuen + veronpalautukset ja mieheni pelkän veronpalautuksen josta saa hänen osuutensa vuokrasta maksettua.

No se on sitten eka vierailuni sossussa ja todellakin nostan tästä metelin! :whistle:

No kyllä sitä aina keksii jotain. Ottaa nyt vain suunnattomasti päähän.

Täytyy sitten kait hakea jotain apua sosssusta ton tammikuun vuokran maksuu. Miks ne ei vaan voi antaa sitä hemmetin rahaa. Kaikesta täytyy tehdä niin pirun hankalaa. :kieh:

Niisku-neiti&rinsessa 30+5
 
huomenia :wave:

peitot heilu eilen, jee! :D :LOL: eikä onneks sattunu vaa tuntu kyl ihan yhtä hyvältä ellei paremmalta ku ennenki :p ei oo paikat ainakaa viel kuivunu B)

ootteko muutes huomannu et tänään tulee ykköseltä 19.10 prismassa ihmeiden aika? kertoo kaksosten, kolmosten ja nelosten elämän alkuvaiheista mahassa. mielenkiintonen aihe.

oikee voittaja kyl bb:ssä B) sauli oli paras =)

siis miten toi tukien maksu oikeen menee? :attn: tuleeko kh-tuki enää tässä kuussa ja seuraavan kerran tulee äraha helmikuussa? voi pee jos näin on... pienet kelalle :kieh:

cruella ja ötö 31+0 (32 vko jo alkaa :eek: )
 
Mie en oo ees miettiny noita rahajuttuja, oon aatellu vaan, et kaikki kyl tulee ajallaan |O
Mietitääs...lokakuun lopussa tuli 2vko tili, marraskuun puolvälissä sairaspäivärahat, seuraavat nyt olikohan 15. päivä, sit lapsilisät 21. päivä, palkkaa pitäs tulla 24. päivästä alkaen jatkuen normaalisti maaliskuun puolväliin, maaliskuun lopulla pitäs mun tietääkseen tulla eka ä.pväraha... :whistle: Pitäski se lappu ettii ja kattoo, et millon se eka on maksussa :whistle:
Mutta jeejee, huomenna tulee veronpalautukset!!!!! :attn:

Äitee2 hirmusesti onnea :heart:



Jepsu mulla kanssa edellisissä raskauksissa on ollu todella tiukassa kaikki flunssat ja tosi useesti...eellinen ku loppuu, ni seuraava jo alkamassa |O Mutta nyt tässä raskaudessa suuresti ihmettelen etten oo *kopkop* kertaakaan ollu isommasti kipeenä...vaikka poijat oli kaikki!!! Ja yleensä minä oon meillä ekojen joukossa kipeenä... =)

Päätä on särkeny jo pari päivää, mitään en kyllä oo siihen ottanu, muuta ku unta :D Kun en noita tabuja tykkää vedellä...ihoa kutittaa välillä aivan järjettömästi, etenki kädet ja jalat (sääristä eniten), mietinkin jo, et oisko m,andariinit voinu aiheuttaa allergiaa, kun aina etenki niiden jälkeen kutiaa :whistle: Ennen ei kyllä oo mitään ollu... :/
Pumppu hakkaa nykyään kahvin päälle aivan holtittomasti, pitää kai kahvia vähentää :/
Mietinkin jo, että eikai nä ala olla raskausmyrkytyksen oireita kohta...viikon päästä neuvola, niin sit näkee tilannetta...viimeksi oli paineet jonki verran jo kohollaan :/ Tosin mulla on aina alkanu loppua kohti nousemaan, mutta mlkeen vasta 36 viikon jälkeen...

Enää 8 viikkoa "eräpäivään" JEE :attn: Ja 10 viikkoa (10 viikon päästä rv 41...), niin kyllä pitäs olla jo nyytti kotona!!! |O KAMALA MITEN NOPIAAN AIKA MENEE!!!!!!!!

Jahvetti 31+4
 
Huomenta vain. Rahoista..mä olen kerrankin ihan onnellisessa asemassa noiden suhteen kun duunista maksetaan normi palkkaäitiyslomallakin. Mut kyllä on kokemusta kelan kanssa vehtaamisesta yh ajalta, kun olin kdinhoidontuella ja mies lähti enkä saanut asumistukea neljään kuukauteen kun kela "käsitteli" hakemusta. Persnetolla mentiin se aika ihan reilusti. Kaikesta kuitenkin selviää ja valitus palkitaan kelan kans. Voimia noiden kans painiville. Mikään ei tunnu niin raskaalta kuin rahan puute, joulun ja uuden vuoden aikaan varsinkin. :hug:

Peitot heilua täälläkin viime yönä ihan kahteen kertaan. On kyllä ihana päästä rouvaksi tolle miehelle, vaikkei peitot heiluskaan. :saint:

Huomasin ilokseni, et mul on hankittavana vauvalle oikeestaan vain vaatteita ja pinnis+patja. Siis sellasia mtä ilman ei selviä. Onhan sit tietty pehmusteita pinnikseen ja mobileita ja muita hörhötyksiä, joita aion myös ostella, mut sellasia pakollisia. Ainiin ja lämpöpussi.

Viltsu voi hyvin, kaikesta päätellen. Mellastaa sopivin väliajoin, edelleen tosin "väärinpäin" eli perätilassa/poikittain. En tiedä meinaako kääntyä, tila loppuu kohta. Nytkin tuntuu että varpaat tunkee kohdunkaulan ihan tuusaks. Istuminen on myös tuskallista selän takia, kun painopiste on tossa navan kohdalla niin ristiselkä on rasituksessa koko ajan. Mut selvitään.

Nyt suunnittelee miten vihkiminen hoidettais.

Vanamo+Viltsu 29+5

 
Mä luin jostain että rv 30 jotain olis hyvä alkaa venytellä paikkoja synnytystä varten.. Onko kukaan sellaista tehnyt? Kuulemma vois auttaa siihen ettei tarvis välilihaa leikellä.. Mä ilmoitin jo miehelle että se saa venyttelyn tehtäväkseen. "Nolona" totesi että se sit johtaa johonkin muuhunkin.. Mä olin vaan hyvilläni ilmoituksesta =)

Mä oon alkanu vähän jännittämään sitä että vauva syntyiskin etuajassa. Mun tuttu synnytti aikoinaan keskosen viikoilla 31+??. Ei siinäkään mitään mutta jotenkin tuntuu pelottavalta. Toisaalta tammikuussa vauva sais jo syntyäkin. Välillä mietin kans miten sitä tunnistaa jonkun lapsiveden tulemisen tai limatulpan??

Tai supistukset! Vkl:na maha oli tosi kova iltaisin, ilmaa oli jotenkin liikaa. Tukalan olonhan se teki.. Supistuksia ne ei musta olleet. Mutta kun joillekin voi pahimmat supparit tulla vasta kun synnytys alkaa.. Mietin että voihan supparit olla kivuttomiakin mutta silti avaavia.. :|

Mullakin alkoi 31.viikko! :attn:

 
Huomenta kaikille :wave:
Käynyt aina lueskelemassa teidän juttuja mutta itse niin laiska sitten kirjoittamaan :ashamed:
Kuuden aikaan aamulla heräsin vessaan ja pyyhkiessä huomasin paksua limaa jossa verta, joko se limatulppa voi irrota? Maha tyhjentynyt nyt ptikin aamua.
Ahistaa.. kuopus syntyi samana päivänä kun maha alkoi tyjhentyä.
Mitään supistuksia ei ole ja vauvakin liikkunut hyvin.
 
nelHM Onnea kihloista! Ja muille myös "nimimerkit unohtu jo" :ashamed: joita onnittelun arvoiset asiat on tässä koskettanut... :whistle:
Talvista huomenta :D Olen jotenkin yli virkeä tänään... :whistle: olo on kun leijailisi pilvissä vaan en tiedä miksi ;) Nälkä alkaa jo kurnia joten kohta kai sitä pitää alkaa ruokaa laittamaan :p broiskufileitä meinasin paistaa ja lohkoperunoita sekä kermakastiketta ja salattia! Nam nam :p Mulla on ruoka mielessä kokoajan, vaikka kaikki mitä syö aihettaa vatsa kipua...

Tarppa ja toukka 30+6
 
tuli noista suppareista yms mieleen että mun serkku sai tässä vähän aikaa sitten vauvan. toinen lapsi ja serkku on lekuri. mun täti oli siellä et jos lähtö tulee niin jää sitte isomman kanssa. serkku valitteli pitemmän aikaa että kun koskee nivusiin inhottavasti ja oli sitte aamulla päättäny lähtee synnärille tarkistamaan tilanteen ja oli ollu 7 senttiä auki! et ei ne lekuritkaan ja uudelleen synnyttäjät välttämättä noita supistuksia tunne ;)
 
Pitkästä aikaa! Lueskelin kuulumisianne ja paljon on tapahtunut. On ollut taas jotenkin muka niin kiirettä, ettei ole ehtinyt kirjoitella mitään.

Onnea kihlautumis sekä vihkimis uutisista :flower: ( en muista enään ketä tämä koski ;)

Itselläni alkoi viimeinen viikko töissä. Äippäloman pitäisi alkaa virallisesti 27.12, eli joulunpyhien takia jo 19.12 mutta jään ensi maanantaista jo pois, koska kylki ja selkä ovat aivan muusina. Istumatyötä kun teen ja työpäivät venyvät pitkiksi joka päivä niin ei tästä mitään tule. Lääkäri olisi patistanut jo aiemminkin pois mutta sitkeenä sissinä päätin olla tämän viikon vielä, että saisi pöydän pois.

Monet olivat hankkineet jo hirmuisesti kaikkia ihania tavaroita pienokaisille. Noloa myöntää mutta meillä on vasta pinnis sekä vaatteita. Vaunuja ollaan katseltu ja löydettiinkin aika kivat, jotka mahtuu autoonkin ilman että tarvii irrottaa mitään. Aika jännä, meillä on Farmari Audi A4, luulis että sinne mahtuu vaan eipä mahdu, kaukana tilvasta perärontista. Mutta Gesslainilla oli kivat näppärän kevyet vaunut, jotka mahtuu pieneen tilaaan. Lisäksi tilasin vauvalle kehdon, jota saa vietyä paikasta a paikkaan b kun ei paina juuri mitään. Tuonkin tilasin sen takia kun meillä on 2 kerroksinen asunto, saapi sit vaavi nukkua päiksyjään siellä missä minä touhuan. Loput pitäisi tässä pikkuhiljaa alkaa osteleen, sitähän taitaa olla vielä ja paljon mutta olen yrittänyt olla stressaamatta B)

Toivotaan vaan että hän pysyy masussa vielä ensi vuoden puolelle, että on sitten kaikki valmiina. Turvaistuin ja sitteri pitäisi kanssa hankkia, mutta nekin ehtii vielä. Toisaalta tekis mieli jättää ens vuoden puolelle alennusmyynteihin mutta sitähän ei tiedä onko sillon jo myöhäistä. La tosin vasta 1.2 mutta never know.

Oikein hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Matilda ja Minime 31+3 :))
 
c81
Huomenia! Toivottavasti kaikilla oli hyvä vkonloppu!

Onnea Äiteelle!!!!

Toivotaan mulish että pikkuinen ei vielä ulos haluaisi - vaikka onhan kyllä viikot ihan hyvällä mallilla jo onneksi.

Hyvä Matilda että luovutat siekin! Tiedän että istumatyö on TOSI rankkaa selälle, en enää kyennyt olemaan. Ja nyt kotonakin vaikka on, on liikkuminen iltaisin kyllä ihan tosi vaikeaa. Ei kyllä viitsisi vaan maatakaan, on se pakko nyt jotain tehdä!

Tuli mieleen tuosta Meillevauvan viestistä, oletteko ajateluut ostaa mitään öljyä (Weledan 'synnytykseen valmistautumisöljyä' vai mitä se nyt on, tms) siihen venyttelyn lisäksi? Kun sekin kuulemma auttaisi.. vai onkohan ihan huuhaata. Ajattelin että kun pääsee kaupungille seuraavan kerran kävisi apteekissa. Onkohan ihan perus ceridalilla ja jollain weledan erikoisöljyllä paljon eroa?

Olen niinkateellinen teidän peittojen heilutuksista. Mies ei enää halua seksiä, eikä minua (tai ainakaan mun kanssa seksiä..) kun toi maha on niin iso, ja se pelkää tekevänsä vauvan olon epämukavaksi. En kyllä ala mitään jos on edessä muutama kuukausi selibaattia :( Ja se on jotenkin niin loukkaavaa, kun mies ei edes ikinä enää kehu nätiksi tms., jos jotain ulkonäöstä sanoo, on se sitten mun mahan koon kauhistelua tms. :'( Aika surku olo.. Kyllä musta tulee viehko morsian. *ska.
 
Alkuviikon huomenet =)

Nellille onnittelut kihlauksesta :flower:

C81 onnentoivotukset tulevasta rouviintumisesta :flower:

Äiteelle tuplaonnittelut ja toivotaan että kaikki menee tällä kertaa hyvin loppuun saakka :heart: :heart:

Mulish, sinuna ainakin soittaisin neuvolaan tai äitipolille ja kävisin tarkistuttamassa tuon verisen vuodon, äkisti kuulastaisi limatulpalta. Onhan toki tapauksia joissa se saattaa osittain irrota jo varhaisessakin vaiheessa ja silti raskaus jatkuu normaalisti.

Jahvetti, onneksi teillä ei kynttiläonnettomuudessa käynyt pahemmin!

Meillä myös vastaava tilanne lauantai-illalla kun esikko 5 vee päätti laittaa talouspaperinpalan palamaan sillä välin kun kävin vesassa. Paniikki iski pojalle ja huusi mut apuun kun palava paperi putosi paksulle pöytätabletille ja onneksi mitään vakavaa ei meilläkään päässyt sattumaan.

Tsemppiä niille jotka kelan kanssa taistelevat, ainakin Niisku-Neiti, Siruko ja Evaellen painivat raha-asioiden kanssa :hug:

Supistuksista kärsii moni, täälläkin niitä on useita päivässä, ei kuitenkaan säännöllisiä tai niin kivuliaita että saisi huolestuneeksi. Huomenna onkin neuvolalääkäri niin tietää vähän onko kaikki kunnossa.

Vauveli on taas istuskellut pari päivää ja tämän hetkinen asento onkin sitten vähän epäselvä :D Ihanaa tuntea pienen pää tai peppu vaihtelevasti tuossa kyljen alla :heart:

Meillä anoppi järjesti eilisillä esikon synttäreillä ikävän välikohtauksen puuttumalla mun ja pojan erimielisyyteen pleikkarilla pelaamisesta, mihinkään ei saisi sanoa lapselle ei kun sitä huutoa on kuulemma niin kamala kuunnella :eek: Ja minä kamala ja katala äiti menin itsekkin korottamaan ääntäni kun poika siinä nyrkit pystyssä raivoaan pui mulle...Noh tämä oli kyllä odotettavissa, anopin hampaissa olen ollut aina mutta tämä oli mulle jo liikaa että mun kotiin tullaan huutamaan mulle ja arvostelemaan mua äitinä lapsilleni :kieh: Ja kappas kun asiasta tulee vielä riitaa miehenkin kanssa joka ei vielä kolmenkympin iäsääkään tiedä asettuuko perheensä vai äitinsä puolelle :kieh:

Nyt junnu haiskahtaa sen verran pahalle että kutsu käy... :wave:

äitsy ja pieni 29+2
 
Maanantaihuomenet! :wave:

Nellille onnittelut kihlautumisesta :flower:

Viikonloppu meni kivasti kotosalla ollessa, sai taas touhuta ja siivota ja laittaa vauvaa varten valmiiksi. Anoppi osti meille pinnasängynkin ja pitihän se koota jo, patja pitää vielä hommia siihen ja loput koristukset (katos ja mobile)
:heart:

Meillä heiluteltiin peittoja kaks kertaa viikonlopun aikana! :D :heart: :eek: Ja ei sattunu eikä tehny pahaa muutenkaan, jospa se taas tästä
:whistle:

oma napukka: Supistelee välillä aika kovastikkin, masun vetää ihan kovasti ja kipeetä välillä tekee mutta tulevat harvakseltaan ja eivät kauaa kestä nii jospa ne tästä. Pitää ens viikolla neukussa sanoa kaiken varalta.

Tällä viikolla ei oliskaan ku 3 päivää töitä ja piitkä viiikonloppu edessä :D Saa levähtää ihan kunnolla ja alkaa odottamaan joulua..
Kattooko kukaan muuten The Joulukalenteria? Ite kattoin sillon penskana ku tuli ja nyt on myös katottava, vaikka ei se niin hyvä enää ole..
BB:stä, onneksi sauli vei voiton! =)

Itsekin pitäis alkaa tässä kelan kanssa saikkaamaan mutta jotenni on sellainen olo että ei jaksais yhtään!

Viikonjatkot :wave:
 
Soittelin äippäpolille ja sanovat ettei vielä syytä huoleen jos ei supista tai vettä tule. Huomenna on onneksi neuvola,otan puheeksi siellä myös jos pääsisi vaikka varmuuden vuoksi lääkärille piipahtaa.
 
Äitee2 onnea tosi paljon =)
Kaksi päivää supistellut urakalla. Viime yönäkin ihan karseita supistuksia ja selkä ihan jumissa ja vatsa kipeä, kun niin kovasti supistaa.
Neuvolaan soittelin ja sanoi, että ei hätää, jos ei ole säännöllisiä. No viikon päästä on neuvola, joten katotaan sitten siellä tuo alapään tilanne, jos supistukset jatkuu.
Nyt 31+0
 
Heippa!

Heräilin tuossa puolituntia sitten ja tulin tähän koneelle niin aloin miettiä että paljonkos niitä viikkoja nyt sitte on ja koskas on seuraava neuvola... sit yhtäkkiä välähti että piru, se synnytysvalmennus piti varata! Jos siis vielä mahdollista... Soitin neuvolaan ja täti sanoi että valmennukset toimii taas, soittele Tampereelle...

Täti treella oli vähän yllättynyt että la on jo 10.helmikuuta, mutta selitin että olivat kuulemma peruneet kaikki jostain syystä tossa marraskuun alussa...
Nyt on valmennukseen sitten aika 10.tammikuuta, kuukausi ennen, hui =)

Tyhmä kysymys, jonka unohdin siinä hötäkässä kysyä sieltä, mutta eikö isätkin saa ihan tulla mukaan siihen valmennukseen? Koska mulla kuitenkin tunti ajoa Tampereelle enkä mielellään kyllä yksin ajelis siinä vaiheessa enää...

Jännä juttu, olin koko yön autopiirillä ja maha oli loppumatkasta ja kotona ollessa hyvän aikaa ihan piukea... Kerrostalolenkeillä ei ole läheskään tollasta, vähän voi nipsiä toiselta puolelta mahaa ja sekin menee pian ohi... Saattaa siis olla että sittenkin juoksen portaita ja pyöräilen ihan otnne uuteenvuoteen asti =)

Ja BB... Mulle oli ihan sama kuka niistä kolmesta voittaa, kunhan se ei ollu Kadi! Eka kausi kun oon lähes täysin tyytyväinen voittajaan :D

Niin ja Meillevauva kyseli siitä venyttelystä... Minähän siis olen aivan hysteerinen ollut siitä lähtien kun välilihanleikkelystä edes kuulin, siis joskus kesällä. Kaiken muun vielä ajatus kestää, mutta en tahdo sitä pienenpientäkään viiltoa jos ei oo pakko... revetköön itsestään...
Aion kyllä hankkia just tuota Weledan öljyä, toimii tai ei, mutta oon sitten ainakin tehnyt itse asialle jotain :saint:

Ja ei mieskään ehkä oo pahoillaan jos pääsee venyttelemään, kohtahan se joutuu mun alapään ajelemaankin, kun en meinaa itse enää nähdä mahan taakse :D
 
onneks ei tarvi enää venytellä lihoja :whistle: B)

pusuapina: tietenkin mies saa tulla mukaan valmennukseen, on jopa suotavaa. siis molemmillehan se on tarkotettu =) mä kävin sillo pojasta yksin koska ei ollu miestä eikä se hirveen hauskaa ollu ku kaikki muut oli pareittain :/

ukko sano eilen ku piti päätä mun mahan päällä et mun maha lorisee :eek: siis mit vit se tarkottaa??
 
Mukavaa maanantaita!

Äitee2: valtavasti onnea tuplien odotukseen :flower: Ihanaa, että teilläkin tärppäsi taas.

Voimia Kelan kanssa taisteleville :hug: , itellekin on vielä vähän epäselvää, että mistä sitä rahaa sit oikein tulee ja missä vaiheessa :/ . No, onneks nyt tulee veronpalautusrahat ja vielä palkka ainakin kertaalleen.

BB:stä: ihan hyvä, että Sauli lopulta voitti, kun Nikolla ei sitten kuitenkaan ollut mahkuja ihan voittoon asti yleisön mielestä ;)

(.) Viime yö oli taas yhtä tuskaa, en saanut unta ja siirryin joskus puoli neljän maissa vierashuoneeseen nukkumaan. Jostain syystä saan siellä nyt paremmin nukuttua, vaikka miehen kainaloon onkin sitten ikävä. Selkä ja lonkat oli taas niin kipeät, täytyy tänään neuvolassa kysyä jotain niksejä säryn helpottamiseksi...
 
Matilda81 meil on kans Farmari Audi A4 ja olen kanssasi samaa mieltä. Ostettiin Brio kompit 2007 ja telakallinen turvakaukalo, ku takana turvavyötki on onnettoman lyhyet. Eikä toivoakaan että jos on 2 turvaistuinta, et kolmas mahtus keskelle istumaan!
Venyttely? Miten käytännössä toteutetaan?
Pusuapina Isä on enempi kuin tervetullut mukaan. Jokunen vuosi sitten on ollut isälle "pakollinen" jotta on päässyt synnytykseen mukaan. Meillä isäntä käy osassa, mm. vauvan hoitoa käsittelevässä osiossa, synnytys osiossa ja itse synnytysosasto käynnillä.
 

Yhteistyössä