** Helmikuun Helmet** joulukuu

Jepsu Laitahan sitten synttärikakusta kuva, kun olet laittanu valmiiks :wave: Miusta on niin kiva kattoo erilaisia koristeluja :D

Meinas taas ruveta närästämään :x Oon tänään ottanu 2 Pepcidiä ja 4 Rennietä heti kun oon tuntenu, että kohta rupee taas korventamaan. Pitää kokeilla tota nestemäistä Gavisconia, jota joku suositteli, taisi olla vakooja maaliskuisista ;) Taidan kyl ens kerralla neuvolassa ottaa puheeks tän närästyksen ja pyytää, että lääkäri kirjottaa jotain tujumpaa lääkettä. Miulla on kohta ruokatorvi palanu karrelle, jos tää jatkuu pidempään :( Muuten, ihan vihjeeksi, lakritsin makuset Renniet on ihan kamalia :x Maistuu anikselle, ei lakulle |O Piparmintut on parhaita.
 
ei voi olla totta!!! oon aamun eka!!! onkos kaikki muut adventtikirkossa? :LOL: musta ois ollu oikeesti ihan kivaa mennäkin, mutten yksin viitti... isäntä ei innostunu...

tänne ei kuulu tän erikoisempia. sunnuntaiaamusta nautiskellaan. yöllä on satanu lunta! näyttää kyllä nuoskalumelta ja nyt taitaa riputella vähän räntää. mutta maa on kuitenkin hyvin valkoinen! :D
 
Huomenta.

Täällä kirjoittelee eilen kihlattu nelli =) :heart: . Jep, mentiin kihloihin ja vietettiin mukava ilta kaksin. Syömässä käytiin, mutta se on kyllä aikamoista just nyt, kun kohtu korkeimmillaan ja ei meinaa mahtua..otin viel tulista mexicon kanaa :whistle: , mut ihme, ei käyny närästämään!
Soitin eilen vanhemmalle neidille (reilu 4v ) mummolaan ja kerroin sille, että me mentiin kihloihin..hiljasuus ja sit vaa, että MITÄ!? Toistin ja taas hiljasuus..sit se vaa tokas, -" voisitko hakee meidätki mukaan" :LOL: . Voi pientä. Sanoin sit, että kysyy mummolta puhelun jälkeen,mitä tarkottaa, mut oli jo unohtanu..tuli siis yllärinä tänä aamuna mun äitille, ku soiteltiin. Eipä tästä kukaan tiedäkkään.

Olo iha ok. Huilailu päivä tiedossa...ehkä anoppilaan käydää ostaa joululahja, mocca master, mut ei muuta. Tytöille ostin jo jamuutenhan minä en harrasta lahjoja, joten ei stressiä minulla yhtenäkään jouluna.

Mukavaa päivää kaikille!

:heart: nelli&pulla 30+3
 
Onnea Nellille!! :flower:

Olin viime yön yksin poikien kanssa,Isäntä oli kaverillaan saunomassa muutaman kaljan kera. Pojat sit rupes 2 yöllä yskiin ja tunnin ne yski yhdessä ja sit nuorempi nukahti 3 aikaan kun olin käyny muutaman kerran sen huoneessa ja annoin lääkettä. Vanhempi jatko yskimistä 4.30 asti ja nukku mun vieressä kun kerrankin oli isin paikka vapaa. Hitusen väsyttää.. :/
Mamitre 27+5
 
Onnittelut Nelli!! :flower: =)

Jiphei, oltiin eilen aamulla lähdössä Tampereella käymään, edelleen mökötyksissä, mutta en jaksanut ajatusta että hengailtas ympäri kaupunkia tuppisuina.. Joten tein asialle jotain.
Kun mies istu sohvalla aamulla niin menin tyynesti istumaan syliin ja kysyin että joko nyt huvittaa kertoo mikä vaivaa... Siitä se sit selkeni ja voitiin lähtee hyvillä mielin :)

Käytiin myös vähän kattomassa jääkiakkoo, en kyllä ole mikään himofani, muta ei siellä nyt niin tylsääkään oo istua... Ja kun pelikin meni hyvin niin kotiin oli kiva tulla, vaikka väsytti kyllä ihan sikana... Juteltiin siinä matkan aikana kaikki mitä ei viikolla voinu toiselle puhua :D

Mies oli kuulemma keskiviikkona lentäny työautolla aika kovaa ojaan :eek:
Ihme ja kumma, ei käyny miehelle eikä autolle mitään, mutta ilman vetoapua ei autoo ois kyllä saatu ojasta ikinä... Oli ollu pienestä kii ettei se ois heilahtanut vielä katolleen. Että edes tällästä ei voinu kertoa ku on niin jääräpäinen :kieh:

Nyt oli aamulla taas kiva heilutella peittoja kun viikko oli kydetty :) Tosin aina jossain vaiheessa alkaa vihloa mahaa ja vielä sen jälkeenkin jonkun aikaa... mutta ei se mitään ollu tähän astikaan tehnyt, ainakaan kohdunsuulle, niin en sitte tiedä onko supistelua vai vaan tilanahtautta masussa...

Arvasin että nyt kun työkaverit tietää niin hirvee kyselykausi alkaa kaikille... Millon jäät pois, kukas sun tilalle tulee, kuka tekee sen ja sen homman ku jäät pois, mitäs entäs jos koska kun... huoh... Mua ei oikeasti tällä hetkellä kiinnosta yhtään miten sen jälkeen työt hoituu kun jään pois. Piru kun siihenkin on vielä kuitenkin se kuukausi... |O
 
Joulukuuta :xmas:

Kiitokset uudesta pinosta Saanukalle :flower:

Pikaisesti käyn vaan lukaisemassa ja ilmotan samalla että hengissä ollaan.

Oli siitä peittojen heiluttelusta puhetta, meilläkin tapahtui tänään, piiiiiiitkästä aikaa! Enkä muistanukaan miten kivaa se on :whistle: :LOL:

Muuten meni viikonloppu ihan persiilleen kun ystäviltä tuli erouutisia, lapsikin heillä on.. :( Ja eilen sitten oma ihana mies päätti lähteä baariin. Ei siinä muuten mitään mutta kun mulla ei uni ota silmään ennen ku siippa on vieressä, ja valvoinki sitte koko yön, olin aamuyöstä jo ihan yliväsyny enkä saanu unta vaikka mies jo kuorsas vieressä. Että samoilla silmillä eilis aamusta lähtien! :D

Ai niin, ja annoin periksi miehelle, ja olen siis menossa yksin synnyttämään.. Ei kai sitä voi mukaan pakottaa kun ei kerran halua tulla. ai että jännättää näin ensikertalaisena. =)

Siru 30+6 (Toivotteleepi hyviä loppurutistuksia kaikille) :heart:

*MUOKS* JA isot onnittelut kihlauksista ja vihkimisistä ja kaikesta muusta, nickit unohtuu aina saman tien kun luen :ashamed: :flower: :heart:
 
onnittelut kihlauksesta nellille! :flower:

minä en tiiä mikä mielenhäiriö mulla eilen oli ku tuli yhtä äkkiä hirveä paniikki saada noita vauva kamoja laiteltua, pinnasängyn patjan päällisen pesin ja kopistelin patjan ja annan sen patjan olla tuossa parvekkeella varmaan useamman päivän ku on tuota pakkastaki melkein 10 astetta niin kuoleepahan pöpöt ja sitte pesin joitaki vaavin vaatteita, nii eilen illalla sitte nukkumaan mennessä mietin että hitoako minä nyt niistä hätäilen ku vielä on melkein 3 kuukautta laskettuun aikaan..nooh..

tänään on vatsassa ollu ihan älytöntä jumppaa, ennen 9 alotti ja kesti jonnekki yli 11, kivahan se vaan on ku ilmottelee itsestään :D

piipero86 & piipertäjä 27+3
 
Huomenta

Onnea Nellille kihlauksesta :flower: Melkoista juhla-aikaa, kihlat, joulu, vauva... :)

Siruko, minulla on sama homma että en nuku minuuttiakaan ennen kuin mies tulee baarista. Puolen yön aikaan alkaa jo sydän hakata pienen raivon vallassa ja sitten alkaa tekstarit viuhua, että tulehan jo kotiin. Sitten kun se tulee, niin en pysty nukkuun, kun se kuorsaa täysillä, korvatulpat ei auta. Seuraava päivä on meillä molemmilla sitten "krapulapäivä" ainakin olotilan mukaan. Onneksi se ei käy paljon missään...

Onko teillä ollut flunssaa raskausaikana, minulle iski virustauti keskellä viime viikkoa (tuli herpekset ja kaikki), eilen lauantaina se muuttui räkätaudiksi, ääni on maassa, lämpöä on ollut myös. Meinaan vaan, että kuinka tarkkaan nämä taudit on hoidettava pois ennen töihin menoa? Äitini kertoi jutun, jossa hän meni raskaana ollessaan eräänä tiistaina normaalisti neuvolaan ja mainitsi siellä, että eilisiltana oli hieman lämpöä. Lääkäri oli kirjoittanut mitäään sanomatta sairauslomalapun. Äitini oli sitä vähän ihmetellyt, että onkos tässä joku virhe, kun loma on vähän pitkä, niin lääkäri oli tokaissut suivaantuneena, että "kyllä minä tiedän, kuinka pitkän loman minä kirjoitan, raskausajan infektiot on hoidettava kunnolla". No äitini oli sitten lähtenyt kotiin miettimään, miten ilmoittaa kahden viikon sairausloman työntantajalleen...

Niin että huomenna neuvolaan ja lääkärille, tuleekohan saikkua, kun räkätauti on vielä päällä ja eilen illalla oli ainakin vielä lämpöä ja tosi kipeä olo? Monestihan se pahenee iltaa kohden, päivät on vielä ok. Nyt ei ole kuumetta.

Kipsu 29+6
 
Hei vaan pitkästä aikaa :wave: ,
vihdoin ja viimein sain aikaiseksi kirjautua sisään ja näin ollen tännekkin kirjoitella. Sillon tällöin olen palstalla käynyt, mutta vähemmän aktiivisesti kuin alkuhuumassa.
Tällä siis kaikki hyvin, lukuun ottamatta peräpukamia :ashamed: , sukurasitteena ovat joten osasin niitä odottaakkin. Pikkuhiljaa on ruvennut valkenemaan että demed, helmikuuhan on ihan justiin, koitan olla lietsomatta itteäni paniikkiin tulevan synnytyksen tiimoilta...Eli kovasti siis täällä kotia laitellaan, mies teki juuri sängyn valmiiksi ja nyt aloittelee hoitotason tekemistä. Turvakaukalo pitäisi vielä ostella ja muutamia muita hiukka pienempiä hankintoja.. kirpputoreilta olen onneksi jonniin verran vauvakamaa löytänyt (onkohan etelä-suomessa jossain päin ihan lasten/vauvan tarvikkeisiin erikoistuneita kirppiksiä??).

Oikein mukavaa joulun odottelua (ja odottelua muutenkin) kaikille :)

-nipsuli rv 29+2-
 
Onnea Nellille :flower: !!

Minä ompelin tänään 4 kipaletta sisätäyttövaippoja. Alkaakin kohta olla NB- ja S-kokoisen kestisvarasto kunnossa :) jahka tuota vaippojen ompeluvimmaa saa silti laantumaan ihan hetkessä. Merinovillaribb ja -interlock kankaat on vielä tilauksessa, tulisivat nekin jo, niin pääsisi niistäkin villiksiä ompelemaan...! Onko kukaan muu aloittamassa kestoilua helmikuussa?
 
c81
Piiju, mie olen! Tuolla on 30 vaippaa odottamassa käyttäjää..
Tai siis luulen että alkuun pari ekaa viikkoa käytän osittain myös kertiksiä, jos voimat ei riitä, mutta tarkoitus olisi pääasiassa käyttää kestoja.
 
Hei vaan minultakin pitkästä aikaa vihdoin ja viimein sain aikaiseksi kirjautua
sisään ja näin ollen tännekin kirjoilla.Silloin tällöin olen palstalla käynyt,mutta
vähemmän aktiivisesti kuin alkuhuumassa. :wave:
Saanukalle kiitos tosi paljon joulukuun pinosta =)
Nellille paljon onnea kihlajaisestanne :flower: :hug: !

Mulle on mennyt raskaus aika ihan hyvin.Äitiyslaatikko saimme 14.11 ja ensimmäinen äitispäiväraha saamme tammikuun lopulla.Sokerirasitus tehtiin 2.11.Josta vastaus oli 1.5.5 ,2.7.1 ja 3.7.8 Eli tulokset olivat hyvät luojan kiitos ! Viimesessä neuvolassa 19.11
Verenpaine 129/88
HB 136
syke 148
Liikeet ++
Neuvolassa todettiin vauvan olevan muuten terve mutta pienen kokoinen.Liikeet on tuntunut =) Tänään potkut tai liikeet ensikerran tuntui aika kivuliaalta mut ohi meneviä.Yöt jostain syystä menee puoliksi valvoessa.Supistuksia on jonkin verran. ja närästystä myös. muuten kaikki on ok ! =)
Tällä hetkellä hankittu
Hoitopöytä
pinnasängy
turvakaukalo
sitteri
vauvan keinu ja pomppukeinu
rintapumppu
vauvan vaateita eri kokoisia
vauvan vuodevaateet
äitispakkaus
rintakumi
Vaunut ym.

Hyvää joulun odotusta kaikille ! Koitetaan jaksaa loppuun asti ei ole
pitkä aika hoo hetkeen !! :hug: :hug:

Äippä70 ja Vili-iita 31+2 :wave:
 
Kiitos onnitteluista kaikille =) !

Joku kyseli viirustaudeista ym flunssista. Mulla on ollu tässä raskaudessa jo kolme, yleensä en ole kipeenä ku pari kertaa vuodessa :/ . Saikuista en osaa sanoa mitään, kun kotiäiti olen. Mutta kyllähän ne on aina kehottanut lepäämään kunnolla, mutta eipä ole juuri onnistunut, liekkö se syynä, että taudit kestäneet parisen viikkoa. Nytkin nenä vuotanu ja silmät ku särellä ja nekin vuotaa..Varmaa taas joku pöpö tullu :( . Vanhempi neiti kuulemma kans mummolassa tarvinnu lääkettäkin jopa, kun yskiny ja täkänen..no ei ollu perjantaina kun lähtivät.

Mutta nyt lähden huilaamaan, ennen kuin muruset tulee kotia. Oon pitäny joulukorttitehdasta, meni 3h 28:aa korttia tehdessä, HUH! Kaupassakin oli pakko ja kauheet ruuhkat oli.. lahjat sain just pakettii, ne kaikki kolme :D .

Illanjatkoja..Kuinkas moni kattoo BB-finaalin..? :wave: :wave:

:heart: nelli&pulla 30+3
 
Kipsu lohduttavaa kuulla etten ole ainut, joskus tuntuu vähän pahaltakin olla niin riippuvainen toisesta.. ja joo, krapulapäivää täällä nyt vietellään, koko päivä maattu ja päätä särkee ja antaisin vaikka oikean käteni jos joku tois jättiannoksen grilliruokaa :LOL:

Harmittaa tosi paljon kun oli tarkotus lähteä tänään ostamaan vauvalle turvakaukalo.. :(

Sairasteluista, en kyllä osaa sanoa oonko ollut sairaana vai en koska mulla on muutenkin ympäri vuoden allergista nuhaa. Kipeänä mulla harvoin edes kuume nousee, joten en tunnista mikä on allergianuhaa ja mikä virusta tms. Niisku-neiti olis ihan osuva nimi mullekin :D

Ja kestoista, ite kovasti oon innostunut parantamaan maailmaa, siis kierrättämään ja ruvennut miettimään omia valintoja kaupassa jne.. ja päätin jo kerran että otan kestot käyttöön kertiksien rinnalle. Noh, nyt kun oon yrittäny lukea niitä kaiken maailman oppaita niin on alkanu tuntuun etten ymmärrä niistä yhtään mitään ja koko kestoilu on yhtä tähtitiedettä. Noh, kaverilta saan pari all-in-one juttua niin niitä ainakin kokeilen :) Se on hyvä pointti että 1 kestovaippa päivässä on 365 kertistä vähemmän vuodessa.
 
Paljon onnea Nellille kihloista! :flower: Ja VanamoBr sormuksesta! Ja kohta c81 rouviintuu, jo on juhlia... :D

Mä aion BB-finaalin kyllä tänään kattoa, varsinaista suosikkia ei oo, mut ehkä Niko jos joku on pakko sanoa.

Meillä on tänään laitettu jouluvalot paikalleen, ihanaa :heart:

t. piipi + pikku :xmas: 29+2
 
Heippa,muistatteko miuta??tipahdin juhannuksen aikoihin tein seurasta pois.

Nyt olen onnellisesti uudestaan raskaana ja kaksosia odotan,päivä kerrallaan mennään liikoja suunnittelematta.

Mukavaa loppukiriä teille :flower: ei ole enää montaa kuukautta kun saatte pienet syliinne.

Äitee2 ja Sisut 7+2
 
ONNEA sulle äitee2! :flower:

kestoilla aiotaan täälläkin: hankittuna on harsoja, nauhavaippoja, pari perusvaippaa, yks aio, muutamat kuoret ja yhdet ostovillahousut. anopilla on tekeillä muutamat villapökät hahtuvasta parhaillaan. eiköhän noilla pärjää alkuun... =)

flunssat ja muut sairastelut on jääny multa kokonaan pois raskauden aikana. =) tavallisesti mulla on ollu se 2-4 flunssaa/vuosi, mitä keskivertosuomalaisella onkin, mutta nyt en oo ollu koko raskausaikana sairaana! *koputtaa puuta* :D pari kertaa on tässä syksyllä tuntunu nenä tukkoselta aamulla, mutta oon huuhdellu ahkerasti nenää sarvikuonolla ja uskon, että se on auttanu, ettei flunssa sit ole tullukkaan... harrastaako joku muu nenähuuhtelua?

mites on jepsulla kemut menny? (eikös ne tänään ollu?) me oltiin 4-vuotissynttäreillä ja siellä oli hurja meno päällä. huh huh... :whistle: muutaman vuoden päästä nuo kemuttelut on sit eessä meilläkin... :eek: tuli vähän herkuteltua; oli sairaan hyvää suklaakakkua tarjolla... :p

mä aion kans kattoo bb:n. kannatan varmaankin nikoa, mutta periaatteessa se on ihan yks hailee kuka voittaa, kun kukaan ei oo mikään ehdoton inhokki tai suosikki ollu missään vaiheessa. itse asiassa tällä kaudella on muutenkin ollu jotenkin pliisuja tyyppejä. vai onko sitä itte vaan jo kyllästyny koko soopaan? aiemmilla kausilla oon nimittäin seurannu tosi tiiviisti sitä, mut nyt en oo ees lähellekään joka päivä kattonu sitä... :/

palaillaan taas,

eva & helmi 30+4

ps. kiin: siitä keltasesta ammeesta vielä: aattelin, et otetaan se sittenkin käyttöön kotiin, kun harvemmin tulee varmaan porukoilla oltua nin pitkiä aikoja, et tarviis kylpeä... alunperin olin ajatellu semmosta tulpallista, mutta voihan sen veden lorotella varovasti vähitellen pois...
 
Onnea nelli kihlauksesta :heart: :flower:

Ja äiteelle onnittelut uudesta raskaudesta :heart: Onnea matkaan sisujen kanssa ;)

Piiju Meillä tulee kestot ainakin osittaiseen käyttöön. Olen ajatellu, että päivällä käytettäisiin kestoja ja sit yöllä ja matkoilla kertiksiä, ainakin siihen asti kunnes kestojen käyttö alkaa olla rutiinia :) En aio noiden kestojen kanssa itteeni stressata, jos pyykkääminen alkaa hirvittää tai löröt tulee kokoajan lahkeesta :D

Kipsu Mie taisin tässä syksyllä olla räkätaudissa (ei hitto tätä mammadementiaa :headwall: ) eikä sillon kyllä tullu mieleenkään käydä lääkärissä. En ole kuullu, että tavan flunssa mitän vauvalle tekisi :eek: Oisko sitten eri asia ihan loppuraskaudessa?

nipsuli Helsingissä on Hakaniemessä lastenvaatteiden secondhandshop :wave: Ne ei tietysti ole yhtä edullisia kun kirppikset, mutta kivoja ja tosi siistejä vaatteita sieltä saa kohtuuhintaan. Olisko sen paikan nimi ollu Fanfaari tai jotain sinnepäin. Se on sillä kadulla, mikä jatkuu suoraan, kun tullaan alas 2. Linjaa. Samalla kadulla on Satu Silvon ravintola, biljardisali ja lemmikkiliike (tai oli ainakin reilu 2v. sitten, kun asuin siellä).

Ihanaa, kun närästys on ollu poissa tänään *koputtaa puuta* Kahvia en uskaltanu juoda ollenkaan ja siitä se näköjään on johtunu, kun ei tosiaan ole korventanu yhtään.
Oltiin kaupassa tuossa pari tuntia sitten. Ai että supisti muikeasti :| Kipeetä ei tehny, mutta koko maha oli ihan kiree, kova pallo ja tuntu, ettei saa happea kunnolla. Nytkin kiristelee vähän tuossa alavatsalla. Ihan oudon tuntusta, kun ei ole ennen kokenu tuollasta "kunnon" supistusta :D
Viime yönä ramppasin ylhäällä vessassa ja kinttuja rasvaamassa :/ Miulla on atooppinen iho, joka varsinkin talvella reagoi ihan kaikkeen... Saunan jälkeen jalat ja pakarat on rutikuivat pari päivää ja niihin saa hölvätä rasvaa aamuin illoin ja vähän siinä välissä. Ja ne kutisee niin pirusti! |O Miulla on reseptillä allergialääke kutinaan ja sitä otin joskus aamulla, kun taas heräsin kuoputtamaan. Olinkin sitten niin väsyny yön jäljiltä, että nukkua tuhhuutin kahteen iltapäivällä :eek: Vieläki väsyttäis...

Kiin ja My 30+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
nipsuli Helsingissä on Hakaniemessä lastenvaatteiden secondhandshop :wave: Ne ei tietysti ole yhtä edullisia kun kirppikset, mutta kivoja ja tosi siistejä vaatteita sieltä saa kohtuuhintaan. Olisko sen paikan nimi ollu Fanfaari tai jotain sinnepäin. Se on sillä kadulla, mikä jatkuu suoraan, kun tullaan alas 2. Linjaa. Samalla kadulla on Satu Silvon ravintola, biljardisali ja lemmikkiliike (tai oli ainakin reilu 2v. sitten, kun asuin siellä).
Sen liikkeen nimi on Kikapoo ja sijaitsee Toisen Linjan ja Hämeentien kulmassa. Taisin kyllä hiljattain kuulla, että olis kiinni, mutta en tiiä, et oliko vaan lomalla tai jotain se täti, joka sitä pitää... En oo itte käyny pitkiin aikoihin siellä, mutta olin ajatellu tossa joulukuussa pyörähtää... Jos vaikka tuhlais "kinkkurahat" (sen huiman 270e -verot) siellä...


 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Kipsu Mie taisin tässä syksyllä olla räkätaudissa (ei hitto tätä mammadementiaa :headwall: ) eikä sillon kyllä tullu mieleenkään käydä lääkärissä. En ole kuullu, että tavan flunssa mitän vauvalle tekisi :eek: Oisko sitten eri asia ihan loppuraskaudessa?

Kiin ja My 30+6

Moikka, en ole menossa lääkäriin siis flunssan vuoksi, vaan ihan muista syistä, mutta meinaan vaan että mitäköhän se sanoo flunssasta kun ei se sitä huomaamattakaan voi olla. Virustauti se on kamaline kurkkukipuineen kaikkineen, ei ihan pelkkä syysflunssa... Mietiskelen siis vaan ylipäätään raskausajan infektioita ja niiden hoitamista meikäläisen mittakaavassa "yliliioitellusti". Helpolla en minäkään yleensä lääkäriin mene. Vauva on muuten ollut monta päivää jo ihan eleetön (liikkuu kyllä hieman), perusralli on ollut poissa pitkään. Kai sekin kipee on :snotty:

Nyt koejoulukinkkua maistamaan, kämppä tuoksuu jo :p
 

Yhteistyössä