** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

niisku-neiti...no eikös kuulostakin jotenkin oudolta? mä ainakin haluun uskoo, et se ei voi pitää paikkaansa. mut jos se on jotenkin et iho on muutenkin sit ohuempi tms. herkempi vaaleilla..jos miettii vaikka ruskettumistakin. itse tosin kyllä rusketun hyvin, mutta..nooh..en tiedä. :/
 
merbau minulla ei tuota kutinaa ole ollut..enemmän sellainen tunne, että mahanahka on hellä/kipee..johtuu tietty siitä venymisestä. oletko sä koettanut jotain rasvaa? ja voiko ne maksa-arvojen heittelyt kutista myös mahassa, vai onko se enemmänkin käsien ja jalkojen kutinaa se?

posti-setä toi just meille sen vaavi-sängyn :heart: on kyllä aika söpö. pari hyvää supistustakin sain kun sitä tuolta laatikosta pois hommasin. :p nyt ei puutu enää kyllä mitään..neiti voisi alkaa saapua kotiin tämän viikonlopun aikana! ;)
 
mun pitää kyllä koputtaa puuta ja olla tyytyväinen..en nimittäin ole löytänyt yhtään viirua mahasta!! miehellekin olen sanonut, että tutki nyt tarkkaan, mut ei niitä ole. tosin, minulle käy tietty niin, että vika päivänä saan sit viiruja oikein urakalla ja sit kohta on tissit nahattomina ja verellä!!! :LOL: :LOL:
 
Mulla on revennyt koko alapää... Siis ennen ajelin karvat pois on jotenkin kivempi sit mennä synnyttää ja kun sitä vuotoakin sit on niin karvat vaan takertuvat... Nyt olen kasvattanut karvat kun häpeän niin viiruista karvoitusaluetta. :ashamed: Oikea seepra pimppi :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
niin, mä oon ammatiltani leipuri-kondiittori että ehkä senki takia tulee leivottua ja tuntuu että pitää aina olla jotai kotitekosta vieraanvaralle :p ;)
HEI...jos sulla nyt sattuu oleen ylimäärästä aikaa ja jaksua, niin meille saa leipoa :LOL: :LOL:
Ettei pääse taidot ruostumaan äitiyslomalla :whistle: ;)
 
hissukka:limatulppa alkaa rusehtavalla vuodolla,sitten kun se irtoaa niin kahdenvuorokauden sisällä alkaa synnytys.mutta kaikenlaisia vuotoja voi olla aikaisemminkin joista ei kuulemma tarvitse huolestua. esim.sisäinen tutkimus saattaa aiheuttaa vuotoja,jotka ei merkkaa mitään.miulle kerto synnäri lääkäri,kun kyselin limatulpasta ku tuntuu olevan yhellä sun toisella sitä ja itelläni nyt 3synnytys enkä tienny mitää siitä.monet ei ees huomaa sitä kun lähtee yleensä synnärillä liikkeelle kovista suppareista!
oisha se kiva ku irtois ni tietäs et lähtö lähellä!
marzu
 
Täälläkin kutiaa maha, etenki tuosta sivuilta. Villapaidan hihoilla on hyvä raapia, niin ei oo ihan verillä :p

Nukuin sit 1½h tossa. Vähän pönttö olo. Herätessä maha oli IHAN ylhäällä ja IHAN kireenä, hyvä kun sängystä pääsin ylös...viel hirvee vessa hätä, ni meinas ihan paniikkia iskee :LOL: :LOL:

Mie täällä katellisena muiden limatulpista yms luen :snotty: :snotty: Oikeesti se masis iskee iha justiinsa :'(

Tiiti79, juu mie kanssa oon 28v (-79) ja oon kyllä sitä sterilisaatiookin miettiny, mut ei ei...se on ihan liian lopullista, kuitenkin lapsentekoikää jälellä sellanen 15 vuotta ainankii, eihän tässä tiiä miten elämä heittelee. Vaikka tosiaan nyt tässä tilanteessa nää lapset on tässä, kunhan tää jääräpää kuopus ulostautuu :kieh:

Niisku-neitieiköhän ne lääkärit ja kätilöt oo nähny jos vaikka minkälaisia :LOL: :LOL: Tosin itelläki rehottaa ihan mukavaan malliin. Joku viikko sitte yritin siistiä, mut yhden haavan jälkeen jätin suosiolla synnytyksen jälkeiseen aikaan :LOL:

Että semmosta taasen. Mies tulee ihan kohta kotiin, et hiljenen varmaan iltaan asti...synnyttämään EN ole kuitenkaan lähteny (heheh, ei enää ees naurata)...

Jahvetti 40+1
 
heips! ei täälläkään viiruja masussa,rinnoista huomaa kun oikee ihoa venyttää ni sit sellasia vaaleita raskausarpia.toivotaan ettei tuu enää kun ei oo muissakaa raskauksissa tullu.
tosin ikää on tullu ekasta raskaudesta 19v. lisää.APUVAAA!!!!
 
Heipä hei! Sairaalasta eilen kotiuduttiin ja vähän on poitsu kellertävä, mutta ei vielä valohoidon tarpeessa.
Tänään käytiin antaa labraan verikoe pojalta ja saa nähä onko arvot laskusuunnassa, niin ei tarvii poitsua viedä takas sairaalaan.

En sitten ehtinyt nelliä ja pullaa näkemään, kun päästiin kotiin.

Tässäpä synnytyskertomukseni

28.1 jäin synnyttämätömien osastolle käynnistykseen.
Kohtu oli sormelle auki ja kohdunkaula normaali, mutta pehmentynyt.
Noin klo: 12 (en kyllä muista ihan tarkkaan) sain ekan käynnistys pillerin alapäähän ja siinä sitten vaan otettiin käyrää vauvasta ja odoteltiin iltaan asti kunnes alkoi tapahtumaan.

Klo: 23 jotakuinkin alkoi säännölliset supistukset, jotka muuttuivat aste asteelta todella kivuliaiksi.
Suihkussa helpotin kipua ja kun se ei auttanut sain petidiini puudutuksen reiteen, josta ei ollut apua.
Tuskaisena kävelin pitkin käytäviä ja suihkussa yritin lievitellä kipuja.

29.1 Klo:5.00 Kuuluu alapäästä poksahdus ja lapsivedet menee ja alkaa todella rajut supistelut.
Soitan miehelle, että lähtee tulemaan sairaalaan.

Klo:5.45 Siirryn synnytyssaliin ja saan ilokaasua.

Klo:7.15 Supistukset voimistuu edelleen, mutta kohdunkaula edelleen normaali, edistystä ei tapahdu.

Klo:7.40 Olo sietämätön ja saan paracervikaalipuudutuksen, todella koviin supistuskipuihin ja ponnistamisen tarpeeseen. Ponnistus lupaa en saanut edelleenkään.

Klo: 8.45 kivut yltyvät ja taas saan paracervikaalipuudutuksen, jotta en lähtis ponnistamaan.

Klo:9.50 Spinaalipuudutus, koska taas ponnistuttaa ja edelleen kohdunkaulan reunat jäljellä ja ponnistus kielletään. VOi ei!!

Klo:10 Edelleen reunoja jäljellä ja lisätään supistuksia oksitosiini tiputuksella, jotta kohdunkaulalta häviäisi reunat.

10.25 Spinaalipuudutuksen ja epiduraalipuudutuksen yhdistelmän laitto.
Siinäpä oli hankala olla selkä köyryssä, kun supisteli.

Lääkäri tarkistaa tilanteen ja kohdunsuunreuna onkin paksuuntunut uudestaan ja synnytys ei edisty, kivut kovenee.

Klo:12 Pelkkä epiduraali ja katetrointi. Kohdunsuun reuna alkaa vihdoin ja viimein pehmenemään

klo:12.45 Supistukset helpottavat, mutta ponnistustarve taas voimistuu, kätilö alkaa hieromaan kohdunsuun reunaa ja kieltää ponnistamisen taas.

13.15 Viimeinen kohdunsuun reuna saadaan painettua, vauvan pään taakse.
Ja saan vihdoin ja viimein luvan ponnistaa.

Ponnistaminen oli yhtä tuskaa, kun vauvan päänympärys 38,5cm.
Repeämiä ei silti tullut alapäähän.

13.47 Ihana poikavauva syntyy. Synnytys kesti 14tuntia45min. Laskettiin säännöllisten supistusten alkamisesta.

Miehestä oli uskomaton apu synnytyksessä, tosin taisin hänen kädet mustelmille puristaa=)

Tuossapa tuo kertomus vähän ehkä virallisesti, kun tuosta paperista lunttasin.
Toivottavasti jaksatte lukea=)
Itseasiassa en muista synnytyksestä kuin jumalattomat kivut ja ilokaasua vetelin niin paljon, että maailma oli ihan sumussa.

Synnytys pitkittyi tuon kohdunkaulan kypsymättömyyden takia, kun yrittivät sitä kypsytellä ja samalla estää minun ponnistamiseni.
Ja silti synnytyksen oli pakko tapahtua, kun lapsivedet oli mennyt.
Yhdessä vaiheessa harkittiin jo sektiookin, mutta onneksi siihen ei ryhdytty.

Mutta nyt vauva-arki on lähtenyt kivasti sujumaan, kun kotiin pääsi.
Imetyskin onnistuu, vaikka sairaalassa siitä ei tullut mitään.

Mitään traumoja ei silti synnytyksestä jäänyt, kätilöt ja lääkärit sekä opiskelijat olivat tosi ihania!!!!

Sitten onnittelut minultakin kaikille vauvautuneille :heart: :heart:

Tuttemuille osanotto, en pysty muuta sanomaan, itkettää kovasti :hug:
 
PERÄPUKAMAT:SAAPUI MIULLE VASTA 2PÄIVÄÄ SITTEN LUULIN ETTEI TUU!!!!NO MUT SEKIN VIEL,
KUTINAA MASUSSA TÄÄLLÄKIN!
EHKÄSYSTÄ:MIULLA OLI SE HORMOONIKIERUKKA MONTA VUOTTA OLIN KYLLÄ TOSI TYYTYVÄINEN,EI OLLU MENKKOJA SE KYL TUNTU ALUKSI TOSI IHMEELLISELTÄ.
MUTTA SITTEN SIIHENKII TOTTU!
perhana tuli isolla,mut en jaksa enää pyyhkii ja kirjottaa uuellee.
 
Voi teiän kanssa,aamulla aikasin luin juttuja sivulla 3 ja nyt kun tulin koneelle oli jo sivu 6. :D
Laminaatit on laitettu ja taikamaalilla maalailtu seiniä.Viä tarvis pönttöuunin edusta laatottaa ja laittaa listat.
Mulla alko pari pvää sit kurkku kipu ja tuntuu olo vaan menevän pahempaan suuntaan..no ihmekös kun eilenkin vaan touhotin. Tänään nukuin tossa päikyt,lapset on vielä hoidossa. Kotiutuvat joskus 17 aikoihin.
Ooon nyt lämmitelly vaan taloo ja juonu panadol hottia.

Nellille isot onnittelut pojasta! :flower:

Mamitre 36+3
 
Hilarille onnea matkaan tosiaan! 300km päähän synnyttämään, mä laittaisin teltan siihen synnärin ovelle pystyyn jo nyt jos olis tollanen matka!! :eek: :whistle: Huh, ei tule täällä pk-seudulla mieleenkään tollanen, kun synnräille matkaa 7minuuttia.

Ja noista pakasteista niin mäkin suosittelen noita vaasan pakastejuttuja, ne takuu helppoja ja aina maistuvia eikä tarvi ressata nyt jo mokomien sukulaisten takia. Jos jotain helppoa haluaa pakkaseen ite tehä niin kuivakakut on aika jees, suklaiset erittäin ok pakastamisen jälkeenkin.

Meillevauva
Mokkapalat kummittelee, siis mä oon viimeksi tehnyt niitä yläasteella ja edelleen KAIKKI tekee niitä! Hassuinta tässä on se että vaikka mä oon kokannut ikäni (ravintolakoulussa niitä ei kyllä tehty..) niin mä en osaa tehä niitä! :whistle:
Mä en saa niitä myöskään onnistumaan vaikka kaikki muut kakkuset toimiikin ok. Just nyt on tiikerikakku uunissa tytön synttäreitä varten. Siinä muuten ärsyttävää tahmaa se taikina..jah. :/

Painonnousustakin uskallettu jutella, mulle tullu nyt 14 kg, yhteensä se 88 kg nyt siis paino. Viimeiset neuvolakäynnit on vaihdellu turvotuksen mukaan et paljonko aina painoa on tullut.

Nyt muuten on pakko häipyä kun alkaa jomottaa jalkaa, turvonnut toi oikea jalka, vasen ei niinkään. Ei pitäis olla mitään muuta kuin laskimosta johtuvaa mut, tulppaa pelkään tietty silti.
|O

Vanamo+Viltsu 38+2 :heart:
 

Yhteistyössä