** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Pöh, väärä hälyytys. Neuvolan pissatikku ei sitten näyttänyt neukkutätin mielestä tarpeeksi värjäytyneelle, paineet kyllä oli koholla, mutta seuraillaan edelleen, ei vielä äippäpolille käynyt matka. No hyvä uutinenhan tuo on ettei myrkytys edelleenkään päällä, mutta toisaalta olisin jo niin kypsä...

Edit: muillekin tiedoksi, mä en tätä ainakaan tiennyt: Kuulemma jos ja kun sitä limatulppaa tulee edelleen pissan mukana, niin voi vaikuttaa tohon protskujen määritykseen!! Eli voi näyttää positiivista senkin vuoksi. :eek: --- Aina oppii uutta!

Nukuin tossa pari tuntia pahimpia viimeöisiä univelkoja pois... supistukset on kyllä muuttunu nyt täysin ja pahimpien aikana ei tiiä missä asennossa koittaisi olla kun sattuu maan niin perkuleesti. Jospa se muksu siis olisi tulossa ulos ihan omaakin tahtiaan piakkoin. Toivossa on hyvä elää, hah.

Halleluja ja herranhaltuun siis :kieh: Lähe sinä vaan Jahvetti siis ainaski ennen minua ;) ;) t. Piiju
 
kuulostipa kevytmelankolian synnytyskertomus tuskaiselta :eek: apua,tulee viimeisin synnytys mieleen,oli kyllä lyhyt (4h) mut niin pirun kamalan järkyttävän kipee |O mutta onnittelut vielä sinne :flower: mäkin haluun vauvan jo syliin... =) :heart:
 
Höö.. mulla tuli limatulppa viikko sitten, kohdunkaula on pehmeä, lyhentynyt ja kohdunsuu sormelle auki. Siltikään mitään synnytystä ei ole alkanut. Että se niistä ohjeista..

Nyt on kirjolohikiusaus uunissa. Saas nähä millaista siitä tulee. Eipä ole ennen tullut tehtyä sitäkään..

Raskauden jälkeisestä ehkäisystä on ollut puhetta. Mulla on edelleen kaapissa minipillereitä, joita voisin siis imetysaikanakin jo ottaa mutta mies on sitä mieltä että mulla pitäis olla jonkun aikaa hormoniton kausi eli kumilla mentäisiin.. Lisää lapsia saa tulla ainakin se yksi vielä. Pariin kertaa on mies kyllä sanonut että "neljää meille ei tule, ettäs tiedät..".

Kävelin sit 5 kerrosta rappusia kun kävin kaupassa. Ei mitään reaktiota. On kyllä vauva ollu tosi hiljainen pari päivää. Tai noh, nivuset ihan sikakipeet.

Nyt pitäis vihdoinkin tehä pinnissuojus, ostin pari viikkoa sitten jo Nalle Puh-fleeceä sitä varten. Niin ja se ruoka uunissa..

 
Hohhoijaa..

Täällä sattuu paikat ihan tajuttomasti. Jalka on puutunut koko ajan ei auta mikään. :/

Vauvelikaan ei ole tänään mitään hurjempia liikkunut. Eilen riehus niin kovin et sattus ja nyt ei muutakuin ehkä 5 pepun nostoa koko päivänäs... :/

Kait se sit iltaan kohden taas alkaa. Jotenkin ilta virkku toi meidän pallero. :LOL:
 
Ollaan rampattu kerran viikossa leffoissa, ulkona syömässä ynnä muuta.
Aina miettii, onko tämä nyt sitten viimeinen kerta vähään aikaan.. Sitä kun on tottunut niin itsekkäästi/impulsiivisesti toimimaan "mielihalujen" suhteen.
Kohta ei sitten voikaan niin vaan lähteä leffaan tms.

Viime hetken paniikki kenties?
 
nyt on taas kämppä puhdas ja jaloissa se kyllä tuntuu,pakottaa ihan pirusti. kävin äsken suihkussa niin koklasin sitte samalla tuota värkin tilannetta,niin vauva on kyllä jo tosi alhaalla,hyvä että sormi mahtu :eek: sori tarkat yksityiskohdat.

esikoinen ei oo vieläkään kotiutunu, sano taas kerran puhelimessa että minä vielä 1 yön nukun, alkaa pää kohta levitä ku on niin hiljasta.. :headwall:
pitäs pakata se sairaalalaukku ku ei oo vieläkään saanu sitä aikaseksi.. :whistle:

nyt pitää lähteä nostamaan jalat seinälle, muuten ne räjähtää tässä illan aikana..

piipero86 & piipertäjä 36+1
 
Mihin Pusuapina on lähteny?? Synnyttämään? :eek: Näitä viestejä tulee sitä tahtia, että kursorisesti luen läpi nopeesti niin jää paljon olennaistakin lukematta :ashamed:

äippäHKI Ihonväristä johtuu tuo tosiaan tuo, että nännin kestää vaaleilla "huonommin" kun tummilla, koska iho on ohkasempi. Mitä tummempi iho, sen paksumpi nahka :D Miulla esim. on tosi tumma tukka (luonnostaankin ja sitten vielä pitää mukamas laitaa mustaa sekaan :whistle: ) ja ihan tummanruskeat nännipihat. Mie kutsun niitä kauniisti neekerinänneiksi :p

nellille onnittelut poitsusta :flower: :heart:
 
pessi tunnistan tuon fiiliksen, tosin meillä mennyt niin, että puhutaan joka viikko, et lähdetään leffaan ja mennään syömään, teatteriin jne jne ja sit kun pitäis lähtee, niin molemmat miettii et viitsiskö sano, et eikun ollaan vaan kotona. :whistle: et haetaan safkaa kotiin ja ollaan vaan. kai sitä on tässä viime vuodet jo niin eletty itsellemme ja toisillemme, että aika on tosiaan kypsä muutokselle. =) ihan varmasti tulee hetkiä että kaivataan sitä mahdollisuutta tehdä extempore asioita, mutta eiköhän me saada jotain muuta ja parempaa tilalle. huomisesta, lauantaiaamusta tosin ajateltiin, että aamiaiselle lähdetään ..joko tin tin tangoon tai ekbergille. :p se on ollut sellainen meidän viikonloppujuttu jompana kumpana vkl-aamuna. mut senkin perinteen voi säilyttää..pikku ihminen vaan lähtee mukaan. :heart:
 
Paniikki meinas iskeä tuossa ja vieläkin hiukan hermoiluttaa..

Kävin pissalla tuossa kahden kieppeillä ja tulin pois veskistä niin lorinalla kastu mun housut ja ei haissu pissalle. Haistoin :ashamed: ihan läheltä....
menin sit veskiin ja laitoin siteen ja ihan kun nytkin muutamia kertoja olis lorahdellu mut ei oo mitään vaaleanpunasta siteessä. onko laspivesi aina v.punasta? en viimeks niitä nähny ku salissa puhkasivat viimeks.

alaselkää jomottaa ja maha on jotenkin lörpöksi muuttunu...ihan ihmeellinen löllö. Miten tekisitte...soittasitteko synnärille vai hä? oon ihan ku ensisynnyttäjä kun käynnisteltiin tosiaan viimeks ikään mitää ikuna kotona tapahtunu...

Nyt meen ruuanlaittoon...
 
jepsu minulla kävin tänään vähän samantyylinen juttu..tulin vessasta ja sit vaan valui jotain pitkin jalkoja. no, ajattelin tietty, että nyt se sit tapahtuu, mut veskissa tutkin ja nuuhkin minäkin, ei vaaleenpunaista, ei makean tuoksuista, eli kai se sit oli vaan sitä toooosi vetistä valkkaria. olen kerran soittanut aiheesta äippäpolille ja silloin ne sanoi, että se side kastuu sit todella kunnolla kun kyseessä on lapsivesi. mut eihän se mitään vaikka soitat ja kysyt! parempi kysyä kuin miettiä koko ilta! =)
 
Niin ku mä just mietin et saako apteekista niitä tikkuja et millä vi kattoa onko lapsivettä? mun maha on ihan ihmeellinen, lörppö tms. tuli mieleen se kun salissa puhkasivat kalvot se olotila et miten löllykkä se oli...

On tää taas....
 
jepsu:soita ihmees synnärille.virtsaa jos se on ni puolen tunnin kuluttuu se rupee sit löyhkää virtsalle ihan kunnolla,jos ei haise ni sit vaa tarkastuttaa.lapsivettä saattaa jollai tulla ihan kunnol jollai taas sitä tulee tosi vähä!
soita ihmees,tulehusriskitkii on olemas jos nyt jäät vaa ihmettelee ja sit se olikii lapsvettä.
 
nellille ja kevytmelankolialle ISOT onnittelut!
jepsu Ei lapsivesi ole aina v.punaista..kannatan tuota ajatusta, että soitat äippäpolille..
leipomisesta mä viime lauantaina leivoin pakkaseen munkkeja, 4piirakkaa, vähän rieskaa ja hiivaleipää...aattelin et jos loppuvat heti, niin tilaan sit vauvatuliaisiksi :D varuilta aattelin varata viel esim.patonkeja. Meil pitää aina olla jotain "vierasvaraa" pakkasesta, lähimpään (pieneen) kyläkauppaan on 20km ja vähän "isompaan" kauppaan reilu 30km.

Aamulla isäntä sai kuninkuus idean, pyyhkästiin tuohon 100km päähän ostoksille. Löydettiin Sotkasta ihan mukiinmenevä hoitopöytä.. vauvalta ei enään puuttuis kuin punkka.. haluaisin sellaisen telineellä olevan, mut en ole vielä täältä löytäny, pitänee Oulusta käydä kattoon. Meil ei pesuhuoneessa ole pöytätasoa, ni tuosta telineestä voi sit veet päästää suoraan lattialle..ei tarvi lähtä esim. saunasta punkkaa kantamaan..
Tääl tullu lunta taas koko päivän..ei ole paljolti viittiny nokkaansa ulos näyttää..
 
Hei täältäkin taas =)

Tulin Tuttemuin kuulumisia katsomaan, voi miten elämä voikin olla joskus julmaa. Toivon teille voimia että jaksaisitte uskoa parempaan huomiseen. :hug:

Monet on jo saaneet nyytit syliin, onnittelut kaikille. :flower:

Täällä edelleen kasassa, supistukset on kipeitä ja valvottaa mutta ei vaan tihene. La maanantaina..

Voikaahan paksusti. Tsemppiä kaikille loppuodotukseen. =)

siru 39+4
 
Mä kävin supistusten hakumatkalla kiertämässä korttelia. Koirat oli ihan fiiliksissä lumesta ja mennä posottivat minkä hihnoilta pääsivät ja mä lyllersin perässä. Vähän painaa alhaalla ja supistelikin mutta eipä kauheesti.

Mä oon jotenkin löytänyt uunin. Eilen lykkäsin kanafileet paistumaan ja tänään tein sitä kiusausta. Viikonloppuna vois tehä makaronilaatikkoa.. Miten mä en ole aiemmin :whistle:. Ehkä siihenkin tarvittiin äitiysloma :LOL:

Muutoksesta oli kans puhetta. Onhan se iso elämänmuutos, varsinkin kun esikoinen tulossa. Mekin ollaan välillä vaan lähetty viikonloppuisin ulos syömään. Leffareissuja me jostain syystä suunnitellaan tarkemmin. Mies on jo tossa sanonut että jääpähän rahaa enemmän säästöön kun ei tosta vaan syödä ulkona. Tokihan elämä muuttuu mutta ei sen tarvi olla mitään huonompaakaan. Mä ainakin oon aatellu että kyllä vauvankin kanssa voi liikkua, ehkä ekat kuukaudet on mieluusti kotona opettelemassa uutta elämää mutta ei vauva mikään este ole. Enemmän mä taidan oottaa kaikkea uutta kivaa minkä vauva/lapsi tuo tullessaan. Ja mekin ollaan oltu yhdessä vasta vajaa neljä vuotta..

 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
vauvalta ei enään puuttuis kuin punkka.. haluaisin sellaisen telineellä olevan, mut en ole vielä täältä löytäny, pitänee Oulusta käydä kattoon. Meil ei pesuhuoneessa ole pöytätasoa, ni tuosta telineestä voi sit veet päästää suoraan lattialle..ei tarvi lähtä esim. saunasta punkkaa kantamaan..
Tääl tullu lunta taas koko päivän..ei ole paljolti viittiny nokkaansa ulos näyttää..
--Vähän aikaa raksutti että punkka (meillpäin sänky =) ) telineellä?? Kunnes tajusin että kysessähän on vanna :LOL:

Leivoskelusta on tääläkin innostuttu, nyt varsinkin tuota muffinsivuokaa oon testaillu, vois jotain suolasiakin piiraita sillä väsätä. Pakkaseen oon pistäny aina sillon tällöm, pitäs vaan päästä sulattaan tuo pakkanen mutta siihen tarttis kunnon miinusasteet pihalle :headwall: . Kyllhän noi mokkapalat rupes päässä pörrään tääläkin :p , mullakin on tainu jotain onkelmia niitten kanssa joskus olla...


Uuniruuat
on mullakin nyt POP! Jotenkin niin helppoa ja vaivatonta, ainoaa vaan että perunoitten kuoriminen ei oo lemppari hommaa mut minkäs teet, pakastesuikaleina ei vaan maistu hyvältä potut :x

Elämänmuutos jänskättää kyllä, sitä on kymmenen vuotta tuon äijän kanssa kahren menty niin mietti välillä että kuinkakohan tästä eteenpäin...ja tähän asti tuo "oman lapsen" kasvattaminen on ollu niiiiiin helppoo, mutta nyt kun se on oikeesti tapahtumassa niin välillä epävarmuus iskee :eek: . Ja hitsit, musta tulee äiti...ja mun äitistä mummi jne.. Niin ihanaa ja silti hämmentävää.

Ehkäsyä mietin myös mä...kumet ei nappaa, saati sitten pillerit niin vaihtoehdoks jää...öööö...ei seksiä :LOL: . E-pillerit nosti verenpainetta joten liekkö nuo mini-pillerit sitten ois paremmat??

-n-
 
nipsuli ja zuku mä täällä kans kelasin ja kelasin et mikä ihmeen punkka?? ;) meilläkin se on sänky, mutta tässä tapauksessa se tosiaan taitaa olla amme. hauskoja nämä erot sanoissa eri puolilla rakasta suomeamme! =)
 
heipsan :wave:

kauheet määrät tekstiä taas ni lueskelen ku saan pojan nukkumaan. nyt vaan nopeesti kysymys yllätys yllätys kelasta :kieh: voipi olla tyhmä mut blondi oon et yrittäkää ymmärtää :saint: eli siis mulla alko äitiysloma joulukuun lopussa ja tänään tuli eka äippäraha ja eilen on maksettu kh-tuki eli mä saan siis pojasta kh-tukea ja vauvasta äippärahaa? pakko kysellä viisaammilta ettei sit tartte vaan mitään maksella takas B)
 
Iltoja.

Meillä päin aina puhuttu punkasta siis ja tarkoitettu juurikin sitä vatia missä lasta uitetaan. Tosin olenkin turusta. :LOL: Mut sitten joskus mieheni puhui et menee punkkaamaan... Eli nukkumaan.. :LOL: :LOL: :LOL:

Noh kyllähän niitä kaikkia on. pikkusiskonikin oli menettänyt jossain hermot kun olivat törmänneet sanaan sipsuttaa ja turussa se ainakin tarkoittaa että hiippaillaan/kävellään varpasillaan ja jossain muualla se tarkoittikin kutittamista. tai jotain... :LOL:

Noh kyllä meitä turkulaisia aina nauretaan ihan sama mikä sana olis kyseessä. Se riittää kun sanoo jotain ni se jo naurattaa... :LOL:
 

Yhteistyössä