** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Niimpä! Hyvä juttu!!!!!!!!

Vaalean keltaista oli täälläkin mut eilen illalla tuli jo hiukan ja tänään sitte reilummin lisää. En kyllä miehelle mitään sanonu kun se lähti töihin tossa reilu tunti sitte. Välimallin synnytystä ennen en edes mitään tulppia bongaillu mut esikoisen kans tuli 2 päivää ennen kun synnytys supistukset oikein toden teolla alkoi.
 
Mulla on tullu useempana päivänä limatulppaa ja nyt aamulla joka käynnillä sellasia kunnon klönttejä.... mut ne supistukset joku vei...saakutti soikoon...oli jo niin lupaavaa...

*kohta saa mokkapaljoa...uunissa paistuu jo...nam*
 
Jahvetti:
Limatulppa bongattu täälläkin!!!!!!
Tää ei oo totta!!!! hermostuin äsken välimallille tuos läksyjen kanssa kun kiukuttelee, niin tuntu, kun jotain hulahti housuun...LIMATULPPAAHAN se siellä |O |O
Vaaleen keltasta oiiiiiiikeen sitkeetä RÄKÄÄ pikkusormen kärjellinen!!! OOOOOOOooooo...mie oon happy!!!!!
HURRAA!!! :D :hug:

Samanlaista muuten mullakin toi mönjä, keltaista "räkää"!
 
Mulla kesti ekan ponnistus 1h50min |O :LOL: :LOL:
Empä mie nyt mitään toiveita tän limatulpan kanssa elättele...oon vaan niin happy, et jotain tapahtuu ihan luonnostaanki eikä vaan avittamalla :D :D :D
Toivoa siis todellakin on, et tää lähtis viel itelleenki tulemaan :D :D
Maha on sellanen "menkkamainen" :/
 
Jahvetti Toivoa nyt tuntuis olevan itekseen käynnistymisen kans, kun mulla toi esikoinen on tullut ihan itekseen ja mulla samoja tuntemuksia, eli limatulppa ja alavatsa jotenkin jomottaa ja "kuumottaa" sillai taustalla, eli ei sillee kovasti vaan just niin kuin olis menkat alkamas. Sorry kun vertaan itseeni koko ajan mut on vaan niiin saman kuuloista tuo sun olos. :hug: :D
 
Mä päätin ottaa Kielon asenteen että ei sit ajatella vauvaa.. Tai ainakin voin yrittää. Mä lähdin shoppailemaan kauppakeskukseen koirille nameja, söin ihan reilusti samalla roskaruokaa jne. Lonkka on vaan kipee, supistuksista tietoakaan. Että tällä menolla mulle iskee sit törkeät kivut synnytyksessä vai?

En ole muuten minäkään mitenkään erityisesti rupatellut vauvalle. En ole soittanut mitään erityistä musiikkiakaan (mitä nyt cd-levyjä ja radiota ite kuunnellu), soittorasiaa oon kokeillu parin kerran. Laulamisen mä jätän muille jne. Edes mies ei ole jutellu mahalle. Mä oon sillä asenteella että se vauva kyllä tunnistaa ja kuulee meidän äänet kun jutellaan miehen kanssa.

Haa! menkkamaiset polttelut vois olla enne synnytyksestä? En tosin jaksa uskoa mihinkään, nimimerkillä jopa 4 pvää laskettuun.. Hassuintahan tässä on se että kaikki mut tuntevat ovat olleet koko ajan sitä mieltä että etuajassa tää syntyy. Joo, dream on!

Mutta Jahvetille ja Mirkkulille isot kädet limatulpan bongaamisesta! JEE!!

Jops, mä taidan mennä sohvalle syömään loput suklaalevystä :kieh:

 
tiiti79 mäkään en ole tuota sukupuolta kysyny! En oikein osannu päättää haluanko, ja isäntä ei halua tietää, ni jältettiin kysymättä. Jotain jännitystä :D
arvakkaa miten mun saunan pesu projektille kävi? nukahin ruuanpäälle 2.5h unet..oli isäntä käyny 2kertaa kurkistaan, mut ei ollu raskinnu herättää :eek: pitää tässä vähän aikaa ootella, jospa se inspiraatio tulis takasin..
jahvetille ONNITTELUT :attn:
 
Neuvolassa käyty, kaikki ihan ok. Antoi ajan ensi maanantaille (silloin 41+0) ja sanoi että jos silloin ei ole mitään tapahtunut eikä ala tapahtumaan, niin sitten torstaille tai perjantaille aika polille käynnistykseen. Hui :D Toivon kyllä että lähtisi itsestään käyntiin sitä ennen! Mutta tuli äkkiä jotenkin paljon todellisemmaksi koko synnytys...

Lisäksi sanoi, että jos sitä vähän veristä vuotoa mitä mulla oli torstaista maanantaihin, tulee vielä lisää niin voi lähteä saman tien :eek: voivat sitten tipalla vauhdittaa synnytystä. Ja jos on supistuksia, vaikka vähänkin, tai epäsäännöllisiä... tai "epämukava olo" :eek: ihme kuinka käytännöt vaihtelee näin paljon, th:n mukaan mä pääsisin käynnistettäväksi vaikka saman tien ("epämukava olo"? Kun on rv40 --> niin mitä muuta se olo voi olla?) ja taas täällä moni paljon pahemmista oireista kärsivä, niin ei sitten millään! Mutta kuulemma, kun on yli lasketun ajan niin voi herkästi lähteä sitten suoraan synnärille. Mä aion kyllä silti odotella että lähtisi ihan "kunnolla" käyntiin mieluummin, ei siellä polillakaan kiva ole montaa päivää kärvistellä... nyt jo stressaan miten ikävä tulee esikoista ja kotiin muutenkin. Ja tiedä sitten, olisivatko polilla ihan samaa mieltä käynnistelystä kuin tuo th... passittaisivat pian kotiin takasin. No, toivotaan että tämä masuasukas ymmärtää syntyä tänä perjantaina klo 16 kuten suunnittelin. :D

Hissukka rv40+2
 
Heips.

Onnea jahvetille limasta!!! :hug:

Kyllä se siitä.

Itselläni bongasin sen noin 2 viikkoa sitten ekan kerran ja sitten viimeviikolla lisää ja su tuli hiukan. Nyt holisee valkkaria ei kiva mut edistystä kun on pari päivää ollut aika kuivaa touhua.

Mut sitähän sanotaan et limatulpan bongattua voipi päästä synnyttää samana päivänä tai sitten 2 viikonpäästä. Myö menen vissiin pitemmän kaavan kautta :LOL:

Mun täytyy mennä hetkeks pötkölleen kun vihloo ja juilii ja särkee ja kuumottaa ja pistelee ja mitäviel toi alapää sitten keksiikään. Sattuu niin suatanasti. :whistle:
 
Niin ja kysäisin siitäkin että voidaanko synnytystä vauhdittaa tipalla tai käynnistellä ihan normaalisti vaikka takana on sektio, niin oli ihan hölmistyneen näköinen ja sanoi että ei kai sille mitään estettä ole. Eli joko mä olen ihan vanhaa tietoa lukenut (toivottavasti) tai tuo th ei ole ihan ajan tasalla. :whistle: Kun oli tosiaan sen näköinen, ettei ole koskaan kuullutkaan moisesta asiasta... no, toivottavasti lähtee tulemaan ilman mitään vauhditteluja/käynnistystä, niin ei tarvi tällaisia edes pohtia. Mutta eniten hirvittää jos menee taas sektioon. :(
 
Ai niin siitä että neuvolassa ei olla katottu kohdun tilannetta käsikopelolla.. Mun äiti kertoi että koska neuvoloissa ne tädit on terveydenhoitajia eikä kätilöitä, niin ne ei edes saa tehä sisätutkimusta.

Mutta että neuvolan tädit tultaisiin jossain vaiheessa vaihtamaan takaisin kätilöiksi..

 
Onnittelut limatulpista :flower: Hassua, että tollasestakin voi onnitella... :whistle: Mulla tollasta keltaista limaa on tullut jo toista viikkoa, lääkärin sisätutkimuksen jälkeen alkoi. Joko on tulppa tullu toooosi pikkuhiljaa ulos tai sit muuten vaan röörit putsaantuu...

Täällä leivottu kans mokkapaloja, just kahvin kanssa vedin ison palan :p Jos sit isoimman osan laittais pakkaseen vierasvaraksi vauvavierailuja varten.

Aamupäivällä kävin reippaalla puolen tunnin lenkillä ja pari kipeääkin supistusta on sen jälkeen tullut, maha on nyt koko ajan pinkeä. No, tuskin tässä tämän kummempaa vielä tapahtuu.

Hienoa, että ootte saanu jo äippäpoliaikoja Jahvetti, mirkkuli ym. "ylikypsät" =) Tiedä vaikka teidän vaavit on deadlinet saatuaan päättäneet ulostautua ihan itekseen :D

Nyt vähän levähtämään leivontasession jälkeen sohvalle,

t. Piipi + typykkä 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Hienoa, että ootte saanu jo äippäpoliaikoja Jahvetti, mirkkuli ym. "ylikypsät" =) Tiedä vaikka teidän vaavit on deadlinet saatuaan päättäneet ulostautua ihan itekseen :D
Näin teki meijän esikoinenki :LOL: Käynnistys oli sovittu keskiviikoksi 18.2.98, mutta jo maanantaina 16.2.98 aamulla hän päätti pistää kalvot säpäleiksi ja vauhtia touhuun :kieh: :kieh:
Tosin käynnistäähän sesit jouduttiin kummin, mut 2 päivää aiemmin kun piti =)
 
Kerroin sit miehelle noista limoista...no sehän innostu :LOL: :LOL: Nyt se tuol pihalla jo oottaa, et lähtään lenkille ja kuulemma illalla sen pelin jälkeen pitäs viel saunoo :LOL: :LOL: Yhtä ässää ei kuulemma enää suostu...jos sieltä nyt sitä "pöpösuojaakin" jo valuu pois :/ No, eipä kyl ittiäänkää juuri houkuta :x
Mut parempi mieli tuli kyllä...2 ilosta asiaa tässä päivässä...sain sen ajan sunnuntaiksi sekä nuo limat :D :D Ei kahta ilman kolmatta tosin...oisko se kolmas, et päästäs synnyttää :kieh: :kieh: No way... |O

Jahvetti 40+6 ,kohta jo 41+0 |O
 

Yhteistyössä