** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
emmie, jospa se on vaan kääntyny jossain vaiheessa?? :whistle: :hug: Mulla viime raskaudessa rv 40+3 EPÄILTIIN, että olis perätilassa...menin neuvolasta suoraan ultraan, mut onneks oli oikein päin. Muta saattaahan ne viel näilläkin viikoilla kääntyä...mut uskon et veetuttaa ja rankasti |O
Voi olla... mutta oon tuntenut "potkut" samassa kohdassa about 2 kk... :(
 
Niin, ei se periaatteessa se koko muuten kuin et jos se tarjontavirhe on taas kun ei sille voi enää mitään jos on 4,5kg tulossa ja pää väärässä asennossa. No kyllä toi vaavi on niin fiksu et lähtee syntymään ennen sitä perjantaita. Toivotaan. ;)
 
:wave: heipsan vaan!
supistelee,ei supistele,supistelee,ei supistele... on tää kans.. aina loppuu kesken.. eilen illalla oli taas olo et mitä jos ens yönä.. no, ihan hyvä ettei tullu lähtöä,kun eilen jäi imuroinnit,kone täynnä likasia tiskejä.. halun et kotona siistiä kun lähtö tulee.. ja jos yöllä lähtö ja anoppi kotio hälytetään,en halu et alkaa sit siivoileen mun nurkkia..
jospa tänään sit kun muksutkin tarhassa ja saan rauhas pistää paikat kuntoon..
tänään ois vkot sillai et kolmonen syntyi,pojat ovat tähän mennessä jo syntyneet.. sitä niin varma ollu että ennen laskettua tulee..saas nähdä..
eilen kaatusin ulkona rappusissa pyllylleni..auts..oli hieman jäässä..onneksi sentään vain pyllylleni.. vaavi ei kuitenkaan pelästynyt ja päättänyt yksiöstä häippästä,vaan päätti pitää kovat bileet kotio päästyäni..väliin tuntuu et läpi meinaa tulla..

hieman alkaa olla haikea olo..viimene kerta kun saa kokea syntymisen ihmeen..on se vaan ihana tunne..yhdestäkään synnytyksestä ei ole jääny tunnetta et ei ikinä enää.. mut meil saa jäädä tähä neljään..

tiiti79 39+5
 
kyl vaan tääl muuten tulee kovasti tekstiä päivä aikana,monta kertaa täytyy käydä päivässä lukemassa kun jos jää yhteen kertaa ei meinaa jaksaa kaikkea.vkonloppu taisi hieman rauhallisempi olla..

monella alkaa h-hetki lähestyä eikä malttaisi odottaa..
olen kyllä ihan mielissäni toisaalta että on viihtynyt masussa.saanu kasvaa ja kehittyä rauhassa,minullakaan ei mitään jättiä ole tulossa..
varmaan joku 3-3,4kg.
pitkät odotuksemme varmasti palkitaan!

täällä muuten moni tuntuu tietävän sukupuolen..multakin monesti kysellään et tiänkö kumpi tulossa.. en tiedä,enkä olisi halunnut tietääkään..ihan kuin avaisi lahjan etukäteen..niin,ja eihän aina ihan 100% varma tieto..toisaalta helpottas ku tietäs kumpi tulee noin vaatteiden suhteen..mut minä haluan olla jännityksessä..
 
Pah, kampanjani kesti vuorokauden ja aloin taas miettiä raskaus- ja synnytysjuttuja. Täällä on muitakin näitä kohtalontovereita, jotka menevät yliajalla. Jaksamista teillekin. Kuitenkin teillä on nähtävästi edes jotain oireita, jotka antavat toiveita, että jotain voisi tapahtua lähiaikoina.... Mietin näitä omia merkkejä ja "huonolta" näyttää:
-valkovuoto on loppunut kuin seinään viikonloppuna, eikä mitään muutakaan ole tullut
- nukuin kahdeksan tunnin yöunet, eikä kertaakaan tarvinut käydä vessassa
- mitään paikkaa ei aamuisin/päivisin kolota, no iltaisin tahtoo selkää kolottaa
- kävely on tietysti mitä on...

Yhteenveto: voin siis erinomaisesti, tenava liikkuu riittävästi... Ja mitä hittoa siis valitan? :headwall: Valitan sitä, että olenkohan sittenkin levänyt liikaa, ettei kropassa mitään tapahdu. Vai olisiko tämä tyyntä myrskyn edellä? Toivottavasti.. mutta prk:le jos ei mitään tapahdu itsestään, pääsen hotelli Oys:siin majoittumaan nähtävästi vasta kahden viikon päästä. Terveisiä vaan teille (en muista nimiä) , jotka olitte myös sinne menossa. :wave: Olette varmaan tekin siellä aiemmin kuin minä.

Ai, onko muuten seuraavassa väitteessä mitään perää? Yksi täti väitti, että jos etukäteen ei supistele pahemmin, niin ne kaikki supistukset tulevat synnytyksessä kerralla (-> sitä kipeämpää käy). Kehoitti lähteä harrastamaan mäkijuoksua... Silloin kun tuon kuulin, hihittelin itsekseni, mutta tulipa nyt vaan mieleen.... :/


Kielo ja "Hän, josta saa taas puhua" 40+2

 
kielo2008 olen tainnu myös joskus kuulla että voisi sit olla pahempia nuo supistukset..en tiedä..ei itsellä kokemusta.kaikissa raskauksissa alkanu supisteleem aikasessa vaiheessa.alkuunsa ihan vatsan kovettumisella,ja mitä pitemmälle edennyt sitä tuntuvampia.
 
Huh kuinka paljon tekstiä tullut, vaikka käyn useamman kerran päivässä lukemassa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja kielo2008:
Päivän tilastotieto itselle: Vau-kirjan mukaan useimmat lapset syntyvät juuri 40+2 viikoilla. Olisin halunut olla keskiverto synnyttäjä... :LOL: :LOL: :LOL:
Sopisi mulle, tänään 40+2 B)

Anna onnea vaavista :flower:

Jahvetti onnea sullekin edistymisestä, kyllä se vauva sieltä vielä maailmaan tulee. =)

Emmie täällä kohtalotoveri viime raskaudesta :wave: perätila havaittiin rv38+2. Mulle yritti neuvolan th myydä ajatusta että vauva on kääntynyt viime metreillä mutta enpä vaan usko... olisin tuntenut. Mulla oli vuotojen takia polikäynti rv29 milloin sydänkäyrässä kääntyi perätilaan (minkä tunsin oikein hyvin) ja kun silloin ultrattiinkin niin oli siis varmasti perätilassa. Neuvolan th:n mukaan olisi siis pitänyt sen jälkeen mun huomaamattani kääntyä ensin raivotarjontaan ja sitten joskus rv38 vielä perätilaan... ei mene läpi. :/ Mä tunsin sen käännöksen jo rv29 niin selvästi, tuntui että olisi tullut mahasta läpi, että ei se mun huomaamattani olisi kääntynyt edes keskellä yötä. Kävin polilla samana päivänä kun perätilaa alettiin epäillä ja lääkäri totesi että ei kannata edes yrittää ulkokäännöstä kun vauva on jo niin tukevasti kiinnittynyt asemiinsa. Joten sektio siitä tuli, kun lantiomitoissa oli vielä ahtautta. Tosin en olisi ehkä ulkokäännökseen halunnutkaan, joten sama sinänsä missä vaiheessa havaittiin... siitä kuulee niin paljon huonoa ja lisäksi kuulemma usein vauva kääntyy sitten takaisin perätilaan kuitenkin. Joko sä kävit polilla, mitä sanottiin? Tsemppiä matkaan, päädytään mihin ratkaisuun tahansa. =)

Täällä on olo kuin olisin seinää päin juossut, toivottavasti ei ole mikään tauti iskemässä päälle... nukuin tosi levottamasti ja näin painajaisia lukion historiantunneista ( :LOL: ) koko yön. Nyt sitten päätä särkee ja on ihan tokkurainen olo. Neuvolaan olisi aika tänään, saa nähdä mitä siellä sanotaan käynnistelyistä yms.

Hissukka rv40+2
 
Taas tontilla riehuttu...ei apuja. takasin tahtoo ne yölliset supistukset...plaah...muuten oon todella kipeä kans...alamaha on niin ku veitsellä kääntäs...

nyt meen nukkumaan hetkeksi...enpä paljoa oo nukkunu nin jos pikkasen koittas....
 
sukupuolesta:meillä se taitaa olla varmuus 98% oikea, sukupuolessa.se on otettu kromosomitutkimuksessa ei ultrassa!jouduin/pääsin ikäni puolesta lapsivesipunktioon,sieltä sai tietää sukupuolen varmuudella.
moni ei halua tietää,en miekää enne.nyt oli vaa niin pakko niin pakko..(malttamaton).
39+1
 
jepsu minkälaisella aikataululla teidän talo-projekti? siis koska muuttotouhut tulevat? meillä olisi tarkoitus kesällä.. viimestään koulujen alkuun mennessä..pakko.. tuntuu et kokoajan menee pidemmälle.. mies kun tekee tosi paljon itse,muiden pitkien työpäivien lisäksi.. ja jossain välis käy metsälläkin.. miten tuo jaksaa.. ja minä valitan tääl kotona..
ja meillekin aikaansa antaa,eikä hetkenkä omaa rauhaa.. mitä ny sit siel mettäs..
 
Heipparallaa.

Neuvolassahan minä. :D

Siel oli joku opiskelija mukana mikä puhui vain englantia. Kiva hänen mielestä vauvani on huge ja vatsa hardi. :LOL:

Eli oikeesti.

rv 39+5
paino 111kg eli +-0kg /vko jee :D
turvotus ++
RR 108/70
pissa ok
sf-mitta 37 Vauva vaan jatkaa kasvamistaan ja pää on laskeutunut lähtöasemiin MEILLE ON TULOSSA JÄTTI VAUVA!!!
rt
:heart: 140
liikkeet++

Ja nyt sitten mainitsin et olen huolesta soikeena kun en tiedä vauvan kokoa kun tuntuun kasvavan vaan vaikka pitäs ulos tulla. Terveydenhoitaja vastasi siihen että ei se nyt ole kuin 4100g VASTA!!!

Hyvä etten siihen tuolille pyörtynyt.

Ens viikolla pääsen ultrattavaksi ja sitten tiedetään mitä ruvetaan tekemään mutta jos vauva ei ole kuin tuon 4100g ei lähdetä käynnistämään vaan vasta 41+5

Äitini oli ihan järkyttynyt koska hänen viimeraskaudessa TYKSISTÄ oli sanottu että liian iso vauva on tulossa painoarvio silloin rv 38 3600g Joten se käynnistettiin.

Miks neuvolantädit on noin perseestä!

Hyvä jahvetti että soitit. Pääset sinä ainakin nyyttiä vihdoin ja viimein hakemaan.

Mä olen täällä varmaan vielä ens vuonnakin.

Mua pelottaa et jos vauveli menehtyykin kun on niin iso. Ja ekan kerran vasta mulle kerrottiin vauvan noin paino tähän asti sanottu kun olen kysynyt et kuinka iso mahtaa olla niin vastaus aina sama ei kauheen iso muttei pienikään.

Nyt vois kylläkin vituttaa olan takaa. Mut antaa olla. Soitan huomenna äippäpolille ja kyselen asiaa. :'(
 
Minäkin täällä mietin, että pitäisikö olla enemmän liikkeessä, kun mitään supistuksia ei vielä ole tullut? Minulla siis 37+ raskausviikko menossa.... Alko pelottamaan, että jos synnytyksestä tulee kovin kauhea, jos supistuksia ei sitä ennen tulekaan! Limatulppaa eikä muitakaan oireita vielä ole.
Viimeyönä vauva kyllä selvästi venytteli paikkoja alhaalta, mutta eipä ne mitään supistuksia ollu.

Unet taasen ollu sitä sun tätä ja olo sen mukainen... vauva on aktiivinen ja en oikein jaksa innostua tästä olotilasta (kuten aikaisemminkin olen viestinyt ;) ) Minusta tuo Kielon metodi kuulosti juuri minulle sopivaksi. Saan itselleni niin kovat syyllisyydet kun en jaksa soittaa musiikkia tai aktivoida vauvaa nyt kun se on vatsassa... Kaikki vaan kyselee, että olenko muistanu tehdä sitä sun tätä... pitäisi laulaa ja soittaa kitaraa ja niin edelleen... Niillä ei taida tulla mieleen, että toisilla tämä äidiksi kasvaminen ei ole pelkkää autuutta ja ihanuutta! :( ja että ehtii sitä varmaan vauvan kanssa leikkiä vielä syntymänkin jälkeen. Mur mur (hormonit ne täälläkin jyllää.... :kieh: :kieh: )

Jahvetti, kiva että asia etenee ja tsemppiä kaikille muillekin tuskailijoille.
 
joo kyllä täälläkin mietityttää toi paino...viime viikolla kun jouduin käymään pojan heikkojen sydänäänien vuoksi sairaalassa niin silloin poitsu paino "vasta" 3300 eli nyt olis varmaankin 3.5 ja viikkoja on tällä hetkellä 37 eli yli 4 kiloinen tulee jos menee loppuun :/ kiva vääntää ulos :( muutenkin ihmetyttää että mix turhaan pitää sitä tuolla mahassa jos sydänäänet on 100-110 välissä kun suositukset on 120-160.näkeekö ne siellä sairaalassa että onko sillä vaikka napanuora kaulan ympärillä??noh tänään neuvola pitää kysellä :/ tuntuu tyhmältä kun tää on jo kuitenkin kolmas raskaus ja olo näin tietämätön....

julkku 37
 
minä hoksasin tänään että minä en saa enää mitään väliaika tietoja tuosta minun värkin tilanteesta, ku ei ne neuvolassa ikinä tutkaile paikkoja, niin nyt saan aina yksinään vaan jännätä että onkohan paikat jo raollaan? vieläköhän kanavaa on jäljellä? vaikka ei se oo ikinä mitenkään kivaa ollu ku ne noita paikkoja ronklii mut on ainaki tienny tilanteen jne.

siis kutiaako teillä muilla nuo nännin pirulaiset? mitä tämä niinku on?! |O huomasin just että toisessa nännipihassa on ihan verinen halkeama ku ilmeisesti sen kerran tullu raavittua, tietenki joku syöpäläinen tuolla tisissä :x

tänään ei oo ollu yhtään paha mieli (ainakaan vielä) , eilen minä olin jo hermoromahduksen partaalla, mut nyt vaan odottelen sitä anttilan pakettia että pääsen ne verhot ompelemaan, sitte voinki lähteä synnyttämään ku on uudet kuosit ikkunassa :D

mulla on nyt ollu parina päivänä ihmeen paljo kivuttomia suppareita, nyt ei varmaan taas pariin viikkoon tuu mitään ku täällä "suuni aukasin" asiasta. värkkiä vihloo sillon tällön, mut ei ne kuitenkaan mitään merkkaa meikäläisen kohdalla :D

piipero86 & pikkujätti 36+6
 
Piipero,
mulla sama tilanne. Neuvolassa paikkoja ei ole koskaan tutkittu eikä varmaan enää tutkitakaan. Eli epävarmuudessa eletään. Olishan se kiva, että olisi itsellä jonkinlainen tietous asioista. Mutta eipähän tuolla minun tapauksessani ole mitään tapahtunut, kun kait sen sitten tuntee. "Pikkusen" alkaa selvästi nyt loppumetrit olla, kun alkaa näitä hermoilemaan....
Voisikin ommella ja tehdä käsitöitä. Vaikkei minulla ole kipuja, olo on jotenkin niin tukala ja täysi, etten jaksa kykkiä ompelukoneella tai kangasta leikkaamassa. On ollu pakko siirtää nuo ompeluhommat myöhempään. Tykkään kyllä kovasti näpertää omilla käsillä. Suunnittelilla on kyllä pari projektia joita voi väsätä sohvalla puolimakaavassa asennossa, jossa viimepäivät olen viettänyt.
Pitäisköhän vetää nutut niskaan ja lyllertää bussille ja tehdä pieni kapuntikeikka. Ei ois varmaan pääkopalle pahitteeksi.... :LOL:
 

Yhteistyössä