** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Mumetsu:
Tuli suihkussa mieleen, että...

Mitä jos lapsivedet menee suihkussa ja ei kuitenkaan ala kovat supistukset, niin mistä sen tietää?

Oliko tyhmä kysymys?

kyselee nimimerkillä lapsivedet lattialle päästäneenä ( ei kyllä nyt vaan edellisessä raskaudessa )
minä oon miettiny ihan samaa, mut oon lohduttautunu sillä et kai sen tuolla värkissään tuntee.. :/ vai tunteeko?

mulla kutiaa nännit ihan sikana tai no nyt illalla on kutissu tissit kaikessa kokonaisuudessaan, raapiminen vois vaan olla vähä helpompaa..

saunassaki kävin, mut eipä oo ollu mitään vaikutusta..hoksasin tässä illalla että ei tämä vauva saakkaan vielä syntyä,ainakaan viikkoon ku tilasin itelle verhokangasta että saan keittiöön uudet verhot, niin minun pitää keretä ne ommella ennen synnytystä :D joten jospa minä vielä viikon malttaisin olla hermoilematta, sitten alotan taas kunnon hampaiden kiristelyn, varokaa vaan :LOL:

piipero86 & pikkujätti 36+5
 
Iltoja.

Käytiin miekkosen kans saunomassa tosin se olin minä mahani kanssa yksin lauteilla. Mies ei jaksanut tulla mukaan. :LOL:

Nyt tekisi mieli vaikka mitä herkkuja mut ei ole kuin 2 omenaa jäljellä ja haluan syödä ne vasta aamulla. Ai että mä odotan pääsyä osastolle ainakin olisi ruokaa ne 3 päivää. :LOL: Miten niin syöppö :D

Nyt taidan mennä pistelee yöppäriä päälle ja sohvalle makoilee.

Palailen kyllä. :D

Niisku-neiti& rinsessa 39+4
 
Minäkin olin päikkäreillä ja kaupassa niin sillä aikaa on tullut tekstiä monta sivua.
Napan väristä on ollut puhetta mulla vaalean ruskea.
Annalle ja hänen miehelleen paljon onnea tyttövauvan johdosta ! :flower: :heart:
Piipi79 ja hänen miehelle onnea kihlajaispäivänänne! :flower: :flower:
Minä itse kävin saunassa en jostain syystä jaksanut olla kauaan.
maha ollut pinkeä .
Nyt tämä mamma laittaa koneen kiinni ja menee nukkumaan
Hyvää yötä kaikille ! :wave:
Äippä70 ja Vili-Iita 40+4
 
Lapsivedestä suihkussa: Mulla meni ekasta vedet ylempää eli tuli tuollaiset 1-2dl kerralla, ehkä sen huomaisi, että mitä punertavaa tuolla suihkun lattialla virtaa. Toisaalta tuo "läikähtely" jatkui ja jatkui, joten ei jäänyt epäselväksi, että mitä sieltä vähän väliä tuli. En tiedä miltä tuntuu, kun kaikki vedet menee kerralla. Tai siis toisesta puhkes kalvot lääkärin sisätutkimuksessa, eikä aiheuttanut mitään tuntemuksia.
 
Iltoja.

Huomenna olisi neuvola. Toivottavasti olisi se kivempi neuvolantäti taas ei sitä ikinä tiedä kumpi siellä huoneessa meitä on vastassa. Mutta kivempi jotenkin sille toiselle purkaa ajatuksia ja kysellä asioita kun sillä toisella on hiukan sillanen asenne että ken leikkiin ryhtyyn sen kestäköön. "hälläväliä" asenne.

Ei minkäänlaisia tuntemuksia ole esiintynyt tänään. Joten odottavaisin mielin nukkumaan. Vauva on ihanan riehakas tällä hetkellä joten uni tulee varmasti paremmin kun ei tarvitse miettiä koskakohan on viimeksi liikkunut.

Ja vaikka yö menisi taas pipariksi niin saa aamulla hiukan silti huilattua kun neuvola vasta klo 11.

Nyt taidan painua pehkuihin.

Hyvää yötä.

Niisku-neiti & rinsessa 39+5 KOHTA :D
 
Huomenta.

Kait se nyt sit on vaan myönnettävä et mulla ei ole muuta elämää ku tää kone ja tää keskustelupalsta. :LOL:

illan viiminen ja aamun eka :LOL:

noh mikäs siinä. :D

yö meni ihan mukavasti nyt vasta heräsin ensimmäisen kerran ja kävin pissalla. Tyyntä myrskyn edellä ja katin kontit. :LOL:

palaillaan

Niisku-neiti&rinsessa 39+5
 
Huomenta :wave: ,
Mä täälä ootteleen että saapi soittaa päivystykseen tuolle miehelle ajan (oonko ainoo joka joutuu aikuisen miehen asioista huolehtimaan :whistle: )..Kovin oon miettiny että vaikuttaakohan tuo influenssa esim. maidon tuotantoon, jos tulisin kipiäks ja joutusin synnyttyshommiin..voisko pienelle ees tarjota maitoa, vai oisko niin suuri riski sairastua että ei ees tarjottas..ja niin, ennen kaikkea voisinkohan ees vauvaa hoitaa... :eek: |O :'(

-n-
 
c81
Mie hullu sitten kävelin eilen 1,5km vanhempien luo. tyhmä tyhmä tyhmä :headwall: :headwall: :headwall: .. nyt nimittäin särkee ihan jok apaikkaa.. kävellessä suppaili, mutta sen jälkeen oli pari h ihan hiljaista. Yölläkin heräilin suppareihin ja selkäkipuun, jaaamulla jatkuu .. mutta ei ne oo nitä oikeita, mistä vois iloita, nää on niitä 'kunhan kiusaksi kosken' suppareita :(
Ei se mitään.. mun 'tule milloin tulet'- kampanja jatkuu, ja alan hurisuttelemaan vaaville vaippoja laina koneella kohta :)

Mukavaa sumuista talviaamua joka mammalle, ja yritetään joku lähteä tänäänkin sinen laitokselle.. joohan? ;)

C81
 
Täällä valvottu melkeinpä koko yö supistellen. Ei ne nyt mitään synnytyssuppareita oo mutta välillä tuli 2min väleinkin. alapää on ihmeellinen ja kävely TODELLA hankalaa. Vessassa käydessä taas pyyhin vihreetä limaa ihan mukavasti. alaselkään supistukset tuntuu pahimmalle mutta yöllä oli niin että ylämahassa asti tuntui kun joku olisi vetänyt pussin suuta umpeen...tollasia mulla oli tytöstä vasta salissa. :D Nooh, mutta eipä täällä hätiä mitiä...en oo lähössä vielä minnekkään...

Ukko kyselee aina kun irvistän et joko mennään??!! sanot sitten heti plaaplaaplaa...ihan reppana jo paniikissa kun sillä on työyöputki taas edessä...

toivottavasti supparit nyt kovenisi niin päästäis hakemaan Martti kotiin! peukut pystyyn!
(katotaan vaan niin tällasta laimeeta supistelua on lopun iltaa tai sit tyssää tähän...)

Uninen Jepsu ja Martti 39+1 :heart:
 
Huomenta vaan :wave: Taas yksi aamu lähempänä raskauden loppua...mutta sit, milloin se on, ei voi kukaan tietää :snotty:
Varmaan tossa ysin jälkeen soittelen sinne polille sitten, joten mirkkuli pidetäämpäs ne linjat auki :wave: :wave: :kieh:
Tuli nukuttua harvinaisen hyvin, ennen 11 jo olin unessa ja vähän ennen kuutta herätys, enkä heränny kertaakaan =)

Että semmosta :wave:

Jahvetti ja JO hemmetin paljon viikkoja omaava masukki :headwall: :headwall: :headwall:
 
Mulla oikeesti tuli jo itku tuossa, ku kävin takkaan puita lisäämässä :'( :'( :'(
Alkaa mieli olla aika herkässä näemmä :headwall: :headwall: :headwall:
Ja s**tana jos ne polilla sanoo, et vasta joskus ens viikolla pääsee, sit mie repeen |O |O

Jahvetti jo 40+6 :snotty: *hukkuu kohta itsesääliin*
 
Jahvetti kovasti oisin lähössä mutta taitaa nää supparit olla taas tässä...alapäähän tuikkii ja vihloo kyllä kokoajan et kaippa siellä jotain tapahtuu..Mara kaivaa tunnelia sormellaan... :LOL: hiljaa hyvä tulee!

Veskis just kävin niin vihreetä limaa edelleen tulee ihan kivasti. Oispa nyt ees vaikka veriviiruja niin tietäs pikkusen et ois lähtö lähempänä.... Jotenkin tuntuu et tää mahakin olis valahtanu alaspäin...

Täytyy varmaan lähteä hakemaan tomusokeria tuolta työpaikalta :D jos vaikka leipos noita mokkaploja ja samalla metsästäs kipeitä suppareita tuolta kaupasta...

Voi olla että kestää kävellä tuo pitkän pitkä matka tuohon kulmalle...on nuo sisäreidetkin aika kipeät kun supparit niihinkin jytäs illalla. Seksistäkin kieltäydyin...siis minä :LOL:

Nyt kaupoille...

J ja M
 
Lapset laitettu maailmalle ja hiljaisuus valtasi taas talon :'(
Kukaan ei varmaan mun valitusta jaksa enää kuunnella, mut mie en vaan enää jaksais...kolmas yli menny raskaus neljästä on jo liikaa :headwall: :headwall: :headwall: Vaikka kunka tietää, et kyllä se sieltä tulee, niin alkaa tää olo todellakin olla sellanen, et ei hitto |O
Mun elämän viimesiä päiviä raskaana tässä vietellään, et pitäs kai yrittää nauttia niistä, mut ei voi. Kaikki pahat asiat vaan valtaa mielen ja huoli pikkusesta, kun viimeksikin kävi miten kävi |O :headwall: :headwall: Vaikka ei se sitä sano, et aina kävis niin, jos paljon menee yli, mut...

Soittasko joku mun puolesta sinne polille :wave: :wave: Mie en meinaa uskaltaa...tuntuu, et mie murrun siin puhelimessa, jos ne alkaa empimään :'( :'(

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Jahve ja tää yks neiti/herra itsepäisyys 40+6 :headwall:
 
Huomenta!

Jahvetti tsemppiä soittamiseen :hug: Oot muuten päässyt "meidän elämään", olin illalla pesemässä neidin hampaita kun se rupes nauramaan kauheesti ja hoki "jahvetti, jahvetti". Se kun tulee välillä tähän koneen viereen noita nimimerkkejä lukemaan kun tässä oon niin oot jääny mieleen :LOL:

Jepsu
mitäänhän mä en mistään oikeesti tiedä mut mulla pisti silmään toi vihree lima, kun eikös sillon jos lapsivesi (siis enhän mä tiedä tuleeko sulta lapsivettä vai jotain muuta) on vihreetä niin vauva on kakannut sinne ja sillon ne koittaa saada vauvan nopeesti ulos? Ootko kysyny mistään tosta?

Hoitovapaasta ollut puhetta. Nyt on alusta suunnitelma semmonen että olisin kotona siihen saakka kun Urmi on 1v. Toisaalta olis kiva olla ehkä kauemminkin, mutta ei taida olla taloudellisesti mahdollista. Katotaan nyt miltä tuntuu sitten lähempänä!
Joku mainitsi että saa hoidossa heinäkuun ilmaseksi kun alottaa hoidon syyskuussa (vai oliko lokakuussa..), on kyllä kunnilla/kaupungeilla näköjään ihan eri säännöt. Täällä pitää alottaa sillon kun toimintakausi alkaa, eli elokuun puolessa välissä. Mut se mikä tääl on pari vuotta ollut niin on kyllä hyvä että jos on kesän lomalla juhannuksesta-elokuun puoleen väliin niin sen lisäksi että heinäkuu on ilmanen niin kesäkuu ja elokuu on puoleen hintaan. Tänä vuonna mekin pystytään se hyödyntämään, jos vaan on taas tänä vuonna!

Mua huijattiin viime viikolla neuvolassa kun se lääkäri sano että peppu niin kiinni kylkiluissa että suunta on vaan alas ja ulospäin. Ei pitänyt paikkansa, kyllä Urmi on ylemmäs ittensä vielä saanu kun viime viikolla vaan välillä paino kipeesti tonne kylkiluihin ja nyt ihan koko ajan.

 
Kiesus kun mulla on kuuma...kävin kaupassa ja hiki tuli...järkyttävää...

Vinja en oo kyselly ja joo tiesin et laspivesi jos vihreetä nii yleensä myrkytyksestä kyse...mut en tosta limasta tiiä ku sitä nyt on tullu muutamanpäivän ajan ihan kiitettävästi... Täytynee huomenna kysellä neuvolassa jos sinne asti pötkitään...


Varulta pitää käydä googlettamassa... :kieh:
 
Jepsu voihan se vihreys toki johtua jostain vaikka tulehuksestaki...mut ei ehkä ihan normaalia jos on vihreetä :whistle: :/ Tai mistä mie tiiän kun ei oo koskaa mitään tullu :kieh:
Mut mulla jyskää takaraivossa NIIN paljo toi vihree lapsivesi, et mie olisin varmaan jo puupääauton soittanu :ashamed: Kolmonenhan meillä oli syntyessään keuhkokuumeessa vihreen veden takia :snotty:
 

Yhteistyössä