Helmikuun helmet 2014

Onnea Margareta! :heart:

Mulla on _kamala_ vauvakuume! Just miehen kanssa puhuttiin asiasta ja totesin, että katselen rauhassa ens kevääseen ja jos sitten vielä vauvakuume päällä niin ryhdyn miestä vähän pehmittelemään. :D

lulina, hui! Onneksi tyttö ja sinä taisitte selvitä säikähdyksellä. Vauvat on liukkaita, nopeita ja arvaamattomia. Vaikka miten yrittäisi varjella ja huolehtia, niin silti onnistuvat itseään telomaan. :)

Meillä ei ihmeempiä. Jäbä edelleen treenaa konttaamista ahkerasti. Ruokaa menee jo puolikas iso "pilttipurkillinen" per ateria. Ylös ei etuhampaat ole vieläkään puhjenneet, ikenet kyllä kutisee, helottaa turvoksissa ja punaisena. Josko ne sieltä kohta putkahtaisi esiin.
Arki soljuu tasaisesti ja nautiskellaan taas hetken rauhallisesta vaiheesta (kunnes sitten kohta taas kuitenkin tulee joku kausi joka aiheuttaa harmaita hiuksia, unettomuutta ja itkua). :p
 
miss_piggy
Meillä ei oo pahemmin edes seksiä harrastettu. Millonkas sitä harrastais kun oon aina iltasin niin pirun väsynyt että menen nukkumaan noin klo 22:00. Menkoista mulla ei oo tietoakaan kun on nuo minipillerit ja muutenkin epäsäännöllinen kierto ollut aina tyyliin 38-100 päivää ilman teroluteja tai mitään muita apuja. Jos joskus pikkukakkosta aletaan yrittämään niin otan heti clomit käyttöön. Tuskin ilman apuja tärppää..

lulina, meidänki poika tippui silloin joku aika sitten sängyn päältä lattialle ja mahalleen. Ei tullut myöskään mitään vaikka itki kamalasti jonkun aikaa. Terveyskeskuksesta hoitaja sanoi että vauvoilla on niin pehmeät luutkin että harvemmin sattuu mitään kun korkeammaltakin tippuvat. Kaverin vauva oli tippunu kaverin ja hoitopöydän väliin kun oli vaippaa vaihtanu, ja kunnossa sekin on :D

Meidän iltavalvotus-operaatio kusi nyt hieman. Oli pakko laittaa poika nukkumaan näin kasin aikoihin ja nukahtikin jo, kun heräsi viimeisiltä päikkäreiltä jo 17:30. Ei olis jaksanut millään valvoa pidempään. Yhdet nokoset otti taas tänään pinniksessä.
 
Kiitos onnitteluista :)

Löysin tänään jasper ja juniorin alesta Ticket to heaven talvihaalarin pojalle hintaan 62e! Ei paha! Ihanan punainen, oon huomannu et tulee ostettu tosi paljon tumman sinistä ni kiva saada vähän väriä pojan vaatteisiin. Ihanaa kun tekee löytöjä :)

Leo konttaa nykyään useammin kun ryömii, selvä muutos tapahtunut. Askeleita ottaa tukea vasten 2-4 (=pitää pöydästä kiinni). Ensi viikolla ois 8kk nla.
 
  • Tykkää
Reactions: Hortensia MacAnkka
Meillä KILJUTAAAA-AAAA-AAAAN ja kovaaaaaa! |O :D
Lisäksi tuo pieni riiviö on jostain, en tiedä mistä, keksinyt virnistyksen. Joskus aiemmin oli sellainen Eddie Murphy -virnistysvaihe ja nyt sitten eilen keksi virnistää niin, että nostaa leuan oikein ylös, taivuttaa niskaa taakse ja virnistää leveällä hymyllä niin, että hampaattomat yläikenet loistaa ja silmät on ihan sirrillään. Koomisen näköistä menoa. :LOL:

Kova homma myös opettaa seikkailijalle, mitä tarkoittaa kun äiti tai isi sanoo "soo soo". Nyt on tajunnut, että jotenkin se liittyy siihen tilanteeseen kun suunnistaa pistorasioita, sähköjohtoja, elukoiden vesikuppia tms. kohti. Katsoo hetken ja sitten hirveällä kiireellä yrittää ehtiä kiellettyyn paikkaan ennen kuin äiti tai isi ehtii väliin. :D

Meillä nukutaan nykyään päikkäreitä! Ei siinä mennyt kuin 7 kuukautta, että päikkärirytmistä tuli suht säännöllinen ja päiväunia saatetaan nukkua kerralla enemmän kuin puoli tuntia. Se tuo liikkuminen ja uuden opettelu uuvuttaa pientä poikaa niin, että uni maistuu (sitten kun seikkailuiltaan malttaa nukkumaan asettua).

Ostin talveksi toppahaalarin jo joskus kesällä, kun sattui kohdalle osumaan -40 % alennuksessa oleva Ticketin tummansininen haalari. Tummansininen on kyllä niin meidän pojan väri, passaa hälle ihan törkeän hyvin! :)
 
miss_piggy
Meillä on käytössä tuo ä-pakkauksen haalari. Menee hyvin tämän talven ja lisäks on yks Lassien haalari jonka oon kirppikseltä ostanut.
Täällä ei edelleenkään ryömitä / kontata. Päikkäreitä on nyt nukkunut monena päivänä pinniksessä kun sain viimeinkin opetettua nukahtamaan sinne vaikka itse makaankin vieressä. Nukkuu noin 1-1,5h unosia pinniksessä kun vaunuissa ne oli oikeastaan vain noin 30min.

Täälläkin kiljutaan välillä tosi kovaa. Innostuu kiljahtelemaan ja huudahtelemaan. Sen verran ymmärtää että kun sanoo EI niin tietää että se tarkoittaa ei. Esim. kun istuu sitterissä vöissä ja alkaa roikkumaan siinä miten sattuu tai temppuilee syöttötuolissa niin kun sanoo EI niin tajuaa tehneensä jotain tuhmaa :)

Nukahti taas eilen klo 21 mutta silti oli tänään taas hereillä 07. Ekat unoset otettiinkin sitten 08:45-09:45
 
Meilläkin jesper juniorilta suht edullinen jonathan-merkkinen toppapuku tytöllä. Ei oo vielä käytetty, on tytölle vielä aika iso, kun on kokoa 80 :) Vk haalari siis, toistaiseksi pärjätty sillä et alle tarpeeks vaatetta. Äp:n toppahaalarin aattelin ottaa käyttöön jos tarve vaatii ja tuo uusi on vielä iso :) Siltä ainakin näyttää nuo ilmat et pian tarttee..

Meillä tyttö edelleen vaan ja ainoastaan ryömii.. Ei kyllä ees pyri konttausasentoon. Monesti kun tytön laskee lattialle mahalleen, jää konttausasentoon ja siinä jonkun aikaa kahtelee ja hytkyttelee :D

Meillä kans vaikuttaa, et neiti osais ei-sanan merkityksen ja nuo kielletyt paikat.. Kova on hinku just sähköjohtoihin ym, sitten kun tyttö näkee et sieltä se äiti nyt tulee niin vilkaisee hätäsesti taakseen ja hirveetä kyytiä lähtee karkuun :D Jotenkin niin naurattaa nuo pikkuiset <3 Tosin se ei aina järin mukavaa oo kun saa kymmeniä kertoja olla samasta nurkasta tyttöä repimässä pois ja joka kerta hirvee huuto ku ottaa niiiiiiin päähän kun äiti ei anna pureskella johtoja ;)

Selvittiin onneksi säikähdyksellä siitä toissa-aamun putoamisesta.. Mä en kyllä nyt uskalla enää olla tytön kanssa sängyllä, vaikka ei ois aikomustakaan kummallakaan nukkua..
 
Tulin vaan tänne teidän ketjuun kiittämään julkisestikin Hortensia MacAnkkaa ihanista vaatteista! :heart:
Pääsisitpä jäpän kanssa tätilään... :'( :heart:

Ihanaa vauva-arjen jatkoa kaikille helmikuisille samalla huikkailen :wave:

Ankka & Bebe 38+1
:heart: Ihanahan se oli saada pikkiriikkisille vaatteille käyttäjä lähipiiristä.

Mehän ollaan jouluksi suuntaamassa Ouluun ja siitä sitten vuodenvaihdetta huristellaan juhlistamaan Tromssaan. Voitais ohimennen piipahtaa siinä teillä, jos vaan teille sopii!? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Lulina, älä kanna huonoo omatuntoa! Näitä sattuu kaikille! Mä teen aina sillee et otan pojan mun ja miehen väliin tai jos mies ei oo sänyssä ni rakennan vallin Leon ja miehen peitosta ja tyynystä toiselle puolelle sänkyä.

Meillä imetys tyssänny, poika puree mua tosi kovaa! Tekee sen jo heti imetyksen alussa! Virnistää oikein sen jälkeen. Olen nyt antanut päivisin korviketta ja yöllä tissin ku sillo ei pure. Saa nähdä miten kauan maitoa tulee kun vaan 1 imetyskerta päivässä. Millasia määriä teillä juodaan päivässä?

Täällä harjoitellaan tuetta seisomista, irrottaa tuesta hetkeksi otteen.
 
miss_piggy
En osaa sanoa maitomääristä kun tissiä juo usean kerran päivässä, 6-7 kertaa/vrk. Täällä ei ole purrut kertaakaan vaikka alhaalla on nuo kaksi terävää hammasta. Pitää aina imiessä kielen siinä hampaiden edessä.

Poika koittaa vetää itseään ylös pöydänreunaa vasten ja syöttötuolissa nousee aina seisomaan. Ei silti vielä konttaa tai ryömi.
 
Mäkin oon yrittäny kaikenlaisia viritelmiä tehhä, tyynyjä oli eissä mut tyttö oli saanu ne pois.. Patjan alle laitoin yhteen väliin kaikkea mahollista mut oppi ryömimään "ylämäkeen".. tyttö oli joku aika sitten mummulassa yökylässä, oli kans ollu patjan alla rakennelmat niin oli lähteny jo ryömimään mut mummu oli ehtiny jalasta nykästä.. Täytyy yrittää olla aattelematta asiaa, kuitenkin selvittiin säikähdyksellä ja kullanarvoisen muistuksen sain pinnasängyn merkityksestä ;)

Maitoa menee 600-800 ml päivässä, sellaisina päivinä millon jää päivällinen väliin niin menee aikalailla toi 800 ml tai ylikin. Joskus siis tyttö tykkää nukkua illalla pitkät päikkärit ja sillon jää päivällinen väliin. Ei tapahdu kovin usein, mut joskus kuitenkin. En jaksa stressata, vaikkei joka päivä tuukkaa sitä 5 ateriaa, varsinkin nyt kun syö taas ihan kohtalaisen hyvin :)
 
miss_piggy
Välillä ku täällä on ollu tissilakko, ja on korviketta pitäny antaa, niin ei poika oo juonu kerralla ku max 40-50ml. Tai no yhden kerran illalla veti 110ml ennen ku alkoi nukkumaan, mutta se on yks ja ainoa kerta :D
Taas kusi meidän talviaikaan siirtyminen. Mies lähti illalla pojan kanssa lenkille joskus 18 aikaan kun aiemmin ei voinut, täällä oli kauhea lumimyräkkä koko päivän.. No olivat tunnin lenkillä, niin poika ei ollut nukkunut silmällistäkään! En tiedä häiritsikö jätkää sitten katuvalot, tuuli vai se kun mies lenkitti tuohon aikaan, yleensä nukkunut tuolloin parvekkeella.
No pakko oli sitten laittaa nukkumaan 20 maissa.

Sattui pieni mokakin iltapuuron kanssa. Meillä kun on sellainen vauvan lautanen johon voi laittaa lämmintä vettä sisälle että ruoka pysyy lämpimänä. No, laitoin puuron sitten siihen, ja samalle lautaselle myös hedelmäsosetta sellaseen pikkulokeroon ja lappasin sitä pojan suuhun.. Enpä sitten tajunnut että tottakai se sosekin on KUUMAA kun oli siinä samalla lautasella :stick: voi töktök :headwall: Toivottavasti pojan suu ei palanut, kummasti se vain sitä söi.
Jotenkin olin niin ajatuksissani että olin vaan että lämmintä puuroa ja siihen nokkaan kylmää sosetta...
 
Unohtu muuten sanoa, et nyt kun tyttö on siirtyny kokonaan pinnikseen nukkuu, niin herää tuntia aiemmin.. Elikkä ku talviaikaan siirrytään nii heräillään meilläki joskus 7, ellei tää nyt sitte oo vaa ohimenevä vaihe (jospa).

Voi ei miss-piggy ! :D Mullekki aina käy noita ihme ajatuskatkosia, millon on avatut pilttipurkit huoneenlämmössä homehtumassa, millon kaatelen omaan kahviini tytön korvikemaitoja.. :D Hajamielisyyttä ilmassa.. :D Kerran luulin, että mulla on dementia ku unohin tytöltä kokonaan korvikkeet kun lähettiin kylään (ja olin varma että olin ottanu) ja sitä seuraavana jäi pullo.... :headwall: onneksi molemmille asioille löyty ihan luonnollinen selitys :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Oon nyt huomannu et meillä korvikemaito maistuu paremmin kun se on vähän liian kuumaa, sillee kun ranteen sisäkohtaan kokeilee ni tuntuu lämpöiseltä ei tietenkään polttavalta :) Mut onhan se tissistä tulleessaan lämpösempää.

Täällä ruoka maistuu hyvin vaihtelevasti, voisinaan menee hyvin ja toisinaan 2-3 lusikallista. Ruokamääriä vähensin jo kun ei millään mene samaa määrää kun aikasemmin. Ostin muutamn purkin velliä, seuraavan kerran ku puuro ei maistu niin kokeillaan velliä. Iltasin menee meillä 210ml korviketta.. ja 2dl puuroa ja 1 piltti purkki hedelmäsosetta. Siis sillon kun ruoka maistuu. Ihmettelen vaan et mihin mahaan tuo kaikki menee...
 
miss_piggy
Huhhuh... Kylläpä tosiaan margaretan pojalla on melkonen ruokahalu :D Illalla meillä menee edelleen noin desi sitä puuroa ja pari lusikallista hedelmäsosetta kyytipojaksi. Sitten tissimaitoa kun menee nukkumaan.
Viime yönä syötin ekan kerran joskus 02:40 ja sitten vasta 06:30 kun poika alkoi heräillä. Aamunokosia ei suostunut nyt millään nukkumaan pinniksessä. Huusi ja itki pää punasena varmaan 40min kunnes annoin periksi ja pistin kamariin vaunuihin nukkumaan. Nukkui joku 30min.

Dementia täälläkin vissiin vaivaa, aloin keittää aamulla äsken itelleni kahvia. Sanoin miehelle että miks tää keitin ei toimi... No toimis ehkä paremmin jos ne vedet kaataa sinne keittimen sisään eikä jätä siihen pannuun :D
 
  • Tykkää
Reactions: lulina
Huomenta! |O
Ihan vähän vaan väsyttää. Jäbä heräsi neljältä (siis vanhaa aikaa viideltä) syömään eikä sitten enää jatkanutkaan uniaan. Voi morjens! Nyt sitten on käymässä "päikkäreille". :stick:

Huh, sain eilen viimeinkin oman autoni myytyä. Sen myötä voinkin rauhassa olla jäbän kanssa pidempään kotona. Vanhempainvapaa loppuu 12.11. ja hoitovapaa jatkuu siitä toistaiseksi. :)
 
miss_piggy
Täälläki isäntä itte nukahti eilen illalla vanhaa aikaa 21:11, ja heräsi tänään uutta aikaa 06 (vanha 07), eli just niihin aikoihin mitä arvelinkin.

ostin eilen pojalle tetroissa sellaista Muksu-valmispuuroa joka vaan lämmitetään mikrossa. Tykkäs tosi paljon tuosta puolukkaisesta, joka maistuu ihan vispipuurolle. Söi sitä vaikka kuinka paljon. Maksaa jotain 1e purkki, mutta kyllä sitä välillä ostaa jos kerran muuten tuo puuro alkaa tökkimään.

Mulla loppuu vanhempainrahakausi 12.11, pitää ilmoittautua työkkäriin tosiaan 13.11 että pystyy hakemaan työttömyyskassasta ansiosidonnaista.
 
Meillä ollan nyt nukuttu tosi hyvin muutamana yönä ja aamuna. Viimeyönä nukkumaan klo 21 ja heräsi 5 (uutta aikaa klo 4) söi ja jatko unia, heräsi puoli 6 (uutta aikaa) koiranunihaukintaa ja otin viereen ja nukuttiin puoli 8 asti kunnes miehen kello soi, siitä hetki torkuttiin ja alko päivä kerranki ilman alkukiukkua ku väsyttää. Eli meillä rytminsiirto meni kuin itsestään :)

Ruoka ei maistu. Hedelmäsoseita menee jonkinverran mut ruokaa tosi huonosti. En tiedä kai sit pitää vaa antaa enemmän maitoa..Jäbä vaan vetäisi kuinka paljon vaan, yöllä joi 250ml... En tiedä miten rajoittais määrät oikein..
 
miss_piggy
Meidän jäpikkä oppi sitten tänään vetämään itsensä ylös tukea vasten. Pinnasängyssä on sellainen tukipuu siinä ylhäällä että sänky pysyy kasassa kun se yksi laita on pois, ja olen siihen käärinyt huivin etten lyö yöllä päätäni kun imetän, niin siitä tukipuusta poika otti kiinni ja kiskoi itsensä seisomaan :D Oli hyvä opetella siinä ku pehmeä sänky johon sitten kaatua kellahti (meidän sängyn puolella siis seisoi ja temppuili).
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Heips..
Täällä sairastellaan, on silmä- ja korvatulehdus. Neiti on kaikesta huolimatta ollu ihan hirveän reipas. Lääkäri käyntikin sujui hyvin vaikka joutuivat tekee korva huuhtelunkin.
Aloin epäillä korva tulehdusta kun haroi korvaansa mutta eipä juuri huomattavia oireita ollut. Nyt illan ollut vähä kipeä, panadoli tuntui kuitenkin auttavan.
Meilläkin tyttö tippui sängystä ja itkuhan siinä tuli itelläkin. Ja kauheat syyttelyt ihteään kohtaa. :(
Neiti konttaa jo tosi hyvin ja nopeasti paikasta toiseen. Jo sen 1 kk kontannu. Nousee tukea vasten seisomaan. Istumaan oppi 2 vko sitte. Pää onkin kolissut tästä hyvästä jonnin verra kun pittää innostua istumisen taidosta.
Nopeasti tuntuu että kehittyvät nyt pienessä ajassa. Täällä kun on konttaus, istuminen, ylös nouseminen opittu lähes kuukauden aikana. Ennen tätä kun ei ees ryöminyt.
 
Meillä ryömitään edelleen ja ahkerasti hytkyttelee konttausasennossa, treenaten jalkojen ja käsien liikuttelua. Istumaan ei vielä itse nouse. Tukea vasten kokeilee itseään jo ylemmäs hinata, muttei ole polviseisontaa vielä keksinyt.

Tänään herättiin viideltä. :headwall:
Silmäpussit roikkuu jossain polvissa ehkä... Tästä kyllä aion painella nukkumaan jahka sällin saan päikkäreille.
 
miss_piggy
Täällä kanssa herättiin tätä talviaikaa TAAS noin klo 06. Ja eilen nukahti uutta aikaa joskus 21, eli kello oli kuitenkin "kesäaikaa" jo lähemmäs 22. Silti nukkuu noin lyhyitä pätkiä..
Muutenkin nukkunut nyt öisin tosi huonosti, heräilee tunni, parin välein itkien, en tiedä mistä johtuu. Onko kamari liian pimeä, vai onko jotain vaivoja, kutiaako sitten ikenet tms... Mutta aika katkonaista on itselläkin tämä nukkuminen.
Mietin myös että mistähän tiedän tuleeko mulla tarpeeksi öisin maitoa pojan tarpeisiin...
 
Meillä kanssa poika nukahti eilen vasta yhdeksältä (vanhaa aikaa klo 22 siis). Ja aamuyöllä söi neljältä, nukahti hetkeksi ja alkoi sitten taas levottomasti pyörimään. Viideltä sitten heräsi eikä enää saanut nukahdettua uudelleen.
Päikkäreistä ei tule oikein yhtikäs mitään taas vaihteeksi. Eilen nukkui päivällä parit puolen tunnin tirsat, sitten illalla nukahti puoli kuudelta ja oli pakko herättää seitsemältä, kun oli iltapuurot syömättä vielä ja iltapesut tekemättä. Oli siis omasta mielestään jo yöunilla...

Äsken nukkui vartin torkut ja heräsi. Laitoin supon ja nyt sitten halusi itse tulla tissille unta hakemaan.
Ihan selvästi puhkeamassa olevat yläetuhampaat vaivaa. Äsken tuolla vaippaa vaihtaessa huomasin, että vihdoin ja viimein molemmat yläetuhampaat kuultaa jo ikenen läpi. Eli pari päivää vielä ja sitten toivottavasti helpottaa noiden hampaiden osalta, kun puhkeavat läpi.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Meillä siirtyi päivärytmi paremmin kun olisi voinut toivoa! Eli tunnilla aikasemmaksi kaikki. Tällä hetkellä poika nukkuu klo 20-7.30 välin putkeen, aamupalan syö klo 08, päiväunet 09-11, lounas heti herättyään, päiväunet klo 13-14, välipala heti herättyään, päivällinen klo 17, (tässä välissä saattaa ottaa pienet unet) ja siitä valvotaan tuonne kahdeksaan saakka jolloin on iltapala ja siitä suoraa unille.


Nyt kun ollaan alettu harjaamaan tuota yhtä minihammasta niin ostettiin tuollaista vauvojen tahnaa jota käytetään ihan vähän. Jotenkin tuntuisi hassulta pestä pelkällä vedellä, enhän mä omia hampaitanikaan vaan vedellä pesisi. :D

Meillä kävellään tukea vasten. Poika nousee kävelytuolia vasten seisomaan ja kävelee. Seuraava hankita meillä on siis taaperokärry. Sillä voisi olla hieman helpompi tuota uutta taitoa treenata.
 

Yhteistyössä