Ilmeisesti vauvanhoito väsyttää sen verran, että vieläkin olen "hukassa" teidän ihanaisten äitien päivityksistä. En siis tiedä tarkalleen missä mennään, mutta mukana koita pysyä.
Rotarokotusta ei aiota ottaa. En edes tiedä miksi, ehkä koska haluan piikittää vauvaa myöhemmin (isommalla iällä vasta). 2kk nyt. En tiedä milloin se on ja mitä piikkejä sallimme miehen kanssa käytettävän. Perus piikki pyllyyn ja menoksi-ei ole mun juttu.
Nukuttaminen Makuupussit on osoittautuneet käteviksi, roikotan lasta pussissa ja kävelen lapsen nukuksiin tai heilutan pussia edestakaisin. Liikuttamista vaativa vauva meillä, ei nukahda pelkästään syliin yövaatteisillaan.
Refluksi-lääkitys edelleen päällä, jatketaan toiset 2vk. Toimii, vain väsymystä itketään täällä. Laksatiivinen vaikutus noilla makeutusaineilla, mutta vauvaa ei näytä haittaavan tai no aamuinen ähinä voi olla sivuvaitutusta.
Jälkitarkastus oli ja meni. "tervetuloa uudelleen". Kehuttiin lantionpohjanlihaksia. Ehkäisyssä sain itse päättää #ottamatta mitään#, eikä mitään sitten alettu tyrkyttämään. Paino pudonnut raskauden viimeisestä painosta 12kg, ja 4kg jäljellä lähtöpainoon.
Vauvan koko Vauva 2kk 4240g ja 54cm. Pituus ja pipo jäljessä, paino normiluokkaa. Täysimetys. Tuntuu että vauvan kasvun tarkkailu vain korostuu neuvolatoiminnassa. Ajatella tämän painoisia vauvoja on joillain vielä vatsassa.
Luonnonkumitutteja (anatomisia) alkanut syömään. Mikä on helpotus, rauhoittaa vauvaa nukahtamaan itsekseen. Pesen ne astianpesukoneessa yläritilällä (saahan?).
En herätä nukkuvaa lasta, pitimmät unet 4,5h. Yöt menee suhteellisen hyvin, aamulla heräilee useammin ja on hereillä pidemmän aikaa. Perhepeti tuntuu ottaneen vallan, vaikka mies vastustaa.
Äitin oma aika Tilasin kasvihuoneen ja kasvatan parhaillaan kukantaimia ja kesäkurpitsaa. Kirpparilta olen alkanut ostamaan isompia vaatteita lapselle, max 95cm.