Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

Tänään on siivottu, tehny mahd reipas ja pitkä kävelylenkki koiran kanssa, käyty pikanen kieros lastenvaatekirpparilla ja neuvolassa käyty. Sf mitta laskenut, nyt "vaan" 37,5cm. Eiliset labrat kunnossa :). Vauva LASKEUTUNUT, niinku epäilinki noista häpyluu jne luiden kolotuksista, vielä on kuulemma matkaa alaspäin mut silti. Suunta on oikea :) Ens viikolla maanantaina uus aika, ois viel sijaiselle ni toivon ja rukoilen ettei sinne tarvii mennä. On ihan kökkö aikaki vielä. Mut tuskin tää ennen sitä kiusallakaan tulee...

Jos sitä tekis viel reippaana pitkän päivälenkin, illan vois sit "nuolla haavojaan/kolotuksia".
 
Elm
Täällä poksutaan tänään, 38 viikkoa täynnä. Aamupäivällä oli neuvola ja hyvältä näyttää. Sf mitta 33, verenpaineet ja muut ok. Vauva neuvolatädin mukaan "todella alhaalla", ja nyt tietenkin elättelen toiveita että ehkä tässä ei kuitenkaan tarvii sinne maagiseen päivään asti odotella.. Turha toive varmaan, mut jännä nähdä! Eilen illalla pari kovaa supistusta, mut hävisivät yhtä nopeesti kun tulivatkin. Tänään aamupäivällä kenkkumaist jomotusta alapäässä.

Vähän levoton yö eilisen mykkäkoulu/kiukuttelupäivän jälkeen, tänään tuntui mies olevan jo paremmalla tuulella ja jopa puheyhteys saatiin muodostettua. :p

Tänään kävin "anopin" käyttämässä lääkärissä ja pari tuntia tuli pyörittyä ostoskeskuksessa ja siltä kyllä nyt tuntuukin. Mieli tekis tehdä vaikka mitä siinä toivossa että jotain alkais tapahtumaan, nyt ei vaan jaksa.

Voi mä olen vähän kade teille pidemmällä oleville.. Neuvolatätikin yritti olla lohduttava kun totesi että "ei tässä mee kun korkeintaan kuukausi enää".. Jee. :D
 
  • Tykkää
Reactions: arya ja margareta91
Mä yritin olla reipas ja imuroida huushollin oikein huolella, supistusten toivossa tietysti. Ja supistiko kertaakaan? No ei tietenkään! :headwall:

Eiköhän tuo tyyppi pysy kyydissä vielä hyvän tovin. Olo on nimittäin mitä normaalein. Toki maha on täynnä vauvaa, mutta mihinkään ei kolota, ei tunnu painetta, ei yhtään mitään. Hmphf...

Jos tästä lähtis kävelylle koirien kanssa ja sit saunanpesuun. :kieh:
 
POKS 40+0! :)

Ei näy vauvaa ei.
Yöllä nukuttu parit parin tunnin tirsat, muuten meni ensin närästyksen ja pahoinvoinnin valvottamana, sitten pari-kolme tujakampaa supistusta piti hereillä (heti tietysti ehti innostua, kun vähänkin jotain tapahtuu). Eipä noita supistuksia sitten sen enempiä tullutkaan.

Nyt ajattelin vielä painua nukkumaan, jotta olisi sitten h-hetken viimein koittaessa mahdollisimman hyvin ladattu akut täyteen. Eli ehdin luultavasti nukkua vielä moooooonet unoset! :D

Hyvää ystävänpäivää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Inkku90
Hyvää ystävänpäivää kaikki rakkaat mammat!

Täälläkään ei tapahdu mitään mainitsemisen arvoista. Eilen supisteli pari tuntia napakasti, mutta kivuttomasti. Eipä niistä mitään sen suurempaa seurannut. Positiivista on, että sain nukuttua yön pitkästä aikaa kunnolla. Heräsin kyllä tunnin välein vaihtamaan kylkeä,mutta nukahdin aina samantien uudelleen. Ihanaa. Viimeiset kolme viikkoa olenkin valvonut vähintään kaksi tuntia joka yö.

Onnea kaikille jotka ovat vauvaa hakemassa! Tai jo saaneet nyyttinsä!

Mulle muuten iski kauhea synnytysahdistus eilen. Hetken jo tuntui siltä, että ehkä Mä perun koko jutun :/. Nyt taas odotan vauvaa innolla.

39+6
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Katrinainen- mullekki tulee toisinnaan noita, perutaan koko juttu fiiliksiä, tätä on kyl hiukkasen paha enään perua ;)

Viime yö oli taas pettymys, ei menny lapsivedet, ei supistellu.. Kokotti ja kolottaa edelleen kaikkiin alapään luihin mut eipä se juurikaan mitään merkitse. Hulluksihan tässä tulee.

Muilla hyvin runsasta valkovuotoa? Tosi inhottavaa ku kokoajan alushousut märkinä ja kyllä joka kerta toivon et se ois tihkuvaa lapsivettä, mut ei. Ei sit millään.

Tänään vois lattiat pyykätä ja käydä toisel lastevaatekirpparil. Sit ajatelin hakee leipomosta hyvää leipää viikonlopuksi ja ite tehä pullaa iltapäivällä. Saa nähä miten jaksaa. Kovasti tekisi mieli tehä pöytävaraus ravintolaam illaksi/ huomiseksi.


40+5 (oisko SE päivä tänään ku mäki synnyin 40+5??!!) :D
 
Täällä hulahtelee vetistä valkovuotoa pöksyyn ahkerasti. Yöllä olin jo ihan varma, että lapsivettä tuli kun reisiä myöten märkänä yhtäkkiä, mutta eiiiiii. :D

Ajattelin näin ystävänpäivän ja lasketun ajan kunniaksi siivoilla urakalla. Leipoakin voisi jotain. Illemmalla taas lenkille. Tuskin noista synnytyksen käynnistymisen suhteen on mitään hyötyä, mutta kuluupa odottavan aika edes hitusen nopeammin. :)
 
Voi ärrrrsytys!

Olipa mukava ylläri huomata, että palkanlaskija on sössinyt mun äitiyspäivärahahakemuksen. Sieltä on Kelalle ilmoitettu, että työnantaja ei maksa mulle palkkaa äitiysloman ajalta, vaikka asia on toisin. Nyt sitten on tipahtanut tilille niin äitiyspäiväraha kuin palkkakin. Kiva puhelurumba Kelaan ja työnantajalle takana. Rahat nyt sitten seisoo tilillä kunnes palkanlaskija selvittää sotkun. Ärrinmurrin. :headwall:
 
Täälläkin olla yhdessä paketissa. Neuvolan mukaan pää on kiinnittynyt ja vauva laskeutunut. Jotain tuntemuksiakin on. Supistelee (ei kovin kipeästi) ja alapäätä ja erityisesti nivusia vihloo. Muutama yökin on mennyt ihan plörinäksi. Viime yönä särki alaselkää niin, että en voinut nukkua. Ei kuitenkaan supistellut. Noh, keskinmäärin ensisynnyttäjillä menee kai 8 päivää yli, että ihan rauhallisin mielin vielä pari viikkoa. :)

Vauvalle on hankittuna jo kaikki tarpeellinen, mutta kummasti sitä katselee kaikenlaisa extraa näinä extrapäivinä, khöm... Toivottavasti en osta kaikkea. :D

Pahoittelut muuten undercovergirlille suuresta menetyksestä ja paljon jaksamista! En tiedä olitko kirjoittanut asiasta tähän keskusteluun jotain tai halusitko muuten kertoa, mitä tapahtui?

Ja onnittelut kaikille pienokaisensa jo saaneille!

Miksi tänne ei muuten pääse kännykällä kirjautumaan? Pääseekö muut?
 
hyvää ystävänpäivää kaikille!

joo, neuvolassa käyty. eipä ollut oma täti, joku eläkkeeltä töihin raahattu täti...
sf 34 ja sykkeet,pissa, hb jne ok.
tyyppi on laskaeutunut, mutta pää ei kuulemma ole aivan kokonaan kiinnittynyt.. argh.
käski vaan liikkua jos vaan kunto kestää.

mä romahan.

muutenkin kaikki on jostain syvältä taas tänään.. yö meni supistuksien kanssa valvoessa. mies keitti aamulla kahvin sijaan myrkkyä. jääkaapissa ei ollut muuta kuin valo. mies ei lähtenytkään mukaan neuvolaan. neuvolan pihasta ei ollut vapaata parkkipaikkaa ja kun vapautu, joku fakiiri kerkesi siihen varmasti ennen minua. auton sain jonnekkin esson pihaan ja kiipeä sitten se mummontappomäki ylös neuvolaan hammasta purren kun supistaa ja joka paikkaan kolottaa.

anteeksi kun valitan. tänään ei vaan jaksa.
 
Siskon kanssa nukuttu yö takana (lapsuudenkodissa), jonka seurauksena alaselkää jomottaa. Sänky oli toki huono, mutta sisko oli kuullut mun "voihkivan" yöllä, mitä en itse muista. Oli ajatellut että kohta tuo synnyttää :D Otin särkylääkkeen, ja meni ohi. Katsottiin muumia =) Alapäässä välillä arkoja tuntemuksia, ainakin autoon mennessä. Olisiko tullut yksi hassu supistus nyt iltapäivällä päiväunilla.

Valmistelut synnytykseen Apteekkiin poikkesin, ostin Emla-laastareita 2 kpl pakkauksen, sattui olemaan sopiva määrä kolikoita taskussa. =) Minulla kun oli tuo streptokokki positiivinen, ajattelin helpottaa kanyylin laittoa. Minulla suonet sellaiset "karkurit". Ja muutenkin kivempi ettei satu. Sisko kommentoi sitten "laita alapäähänkin, niin ei satu". Jei.

Soitin sitten synnärille kätilölle, sain ohjeeksi lätkäistä laastarin oikeaan käteen peukalon puolelle, kun lähdetään ajalemaan synnäriäkohti. Saa siis vaikuttaa min 1h-max 5h. Matkaa 2,5h :) Ja ihan ok suhtautui asiaan, ja sanoi että heilläkin on noita tarjota, mutta tosiaan vaikutusaika saa olla min 1h. Ehdotti myös että laitan molempiin käsiin :D jos sattuu neulan kanssa vahinko... Tekniikkalaji tämä valmistautuminen.

Kysyin tuosta mun "pettymys" synnytystapa-arviosta, josta oli aiemmin puhetta palstalla. Sanoi että alatutkimus olisi ollut aiheellinen varsinkin kun kyseessä on ensisynnyttäjä, mutta hän tuli päätelmään että jokainen ensisynnytys on tavallaan yhtä koesynnytys, että ei välttämättä synny alakautta vaikka niin olisi "tutkittu".

"Syntyy tai ei synny alakautta"-riittää mulle :)

Lapsi ei saa lähteä syntymään ennen huomista klo 22 ;) "auto tulee huomenna uuteen kotiin"
 
Oma napa päivitys! :D

Eilen tuntui vähän kipua mahassa. Tänään koitin sohvalla maata, mutta sattui selkä ja maha ja vaihdoin sänkyyn. Siinä nukuin sitten myös jokusen tunnin. Sängystä noustessa sattu haarovälissä niin, että jalat meinas mennä alta. Niinpä kohta koiran kanssa ulos saa lähteä myös mies, ei uskalla yksin mutta haluan raittiiseen ilmaan.
Kivut jatkuu edelleen, toivon mukaan sitten kunnolla voimistuukin nopeaan ettei tartte montaa päivää tälläsiä kummia kipuja kestää!

Päivällä kävin neuvolassa, oman neuvolatätin näin sen verran että hän kertoi lähtevänsä kotiin, kun edelleen kipeä. Mutta varatäti oli tällä kertaa ihan fiksu, vaikka SF -mitan saikin 36cm eli selkeästi edellisiä n. 32cm suurempi... Vauvan sydän sykki tasaisesti. Nyt vasta lopulta tajusin influenssarokotteen ottaa, kun niin moni ollu kipeenä. En mä itseni kannalta pelkää, mutta vauvakin saa siitä suojan. Vaikuttaa tosin vasta kunnolla 2 viikon kuluttua.

Mulla streptokokki positiivinen, mutta ei se B streptokokki vaan G. Neuvolatäti sanoi, että ilmeisesti sillon ei sitä antibioottiakaan sairaalassa laiteta.

Katotaan, josko vauva syntyis viikonlopun aikana! :)

RV 39+3
 
merineitsi-mulla saman kuulosia kipuja, lonkissa, häpyluussa, nivusissa ja oikeastaan kaikissa alapään luissa sekä alaselässä joka tekee sen et varsinkin oikea jalka pettää alta. Sit ku tulee ns harjotussupistus ni noi luut on tulessa. Tätä kestänyt viime su lähtien, lisääntyen. Suosittelen lämpimästi panadolia ja lämpösuihkua...

Kunpa synnytys lähtis käyntiin viikonlopun aikana!
 
Täältäkin hyvää ystävänpäivää kanssa odottelijoille ja jo jakautuneille!!

Alkaa kyllä huumori itteltä loppua....iskias tyyppisisä kipuja päivittäin. Oikein semmoisia sähköiskumaisia, jotka pakottaa irvistämään :mad: Vaimeita supistuksia tulee aina rasituksen jälkeen, mutta ei tietoakaan mistään muusta....huoooh....Ja limatulpan menosta kuitenkin jo kaksi(!) vkoa.....eli ei sen meno näköjään mitään vaikuta...

Kukakohan seuraavaksi jakaantuu?? Veikkaan kyllä Hortensiaa :D

Meillä kotona nyt kaikki valmiina jo vauvalle. Kaukalon suojat pesty esikoisen jäljiltä. Vaavisänky tilattu (tulee ens ke:na), vaipat hankittu jne...henkisesti sitten toinen juttu....Vaikka haluaisin, että maha jo poksahtais, niin toisaalta on alkanut jotenkin jo valmiiksi säälittämään esikoinen, joka tulee saamaan sitten vähemmän huomiota : / Onneksi sillä on nyt menossa semmonen "isi" kausi....mun pieni... :heart:

Kohta saunaan rentoutumaan....Tuli tänään siivottuakin ja josko sitä vielä sen viimosenkin ässän vetäsis hihasta...heh...rv 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Illasta jännää jomotusta alamahassa ja selässä. Ehkä menkkamaista tms :) Mutta ihan vähän vaan...
Väsy painaa jo kroppaa ja mieltä. Kaupassakaan jaksa pyöriä ja kotoa lähteminen on jo saavutus :D Kauanko tätä vielä kestää ;)
 
Huomenia!

Yöllä herätty yhteen oikeasti kipeään supistukseen, mutta tuli vain tosiaan tuo yksi ja siihenkin sekottui kaikenmaailman olkapää- ja käsivarsikivut. Myöhemmin tuli pari supistusta lisää ja aamulla oli haarovälin luut ihan törkeän hellänä. Vauva on jossain toooodella alhaalla ja painaa ikävästi. Menkkajomotusta, mutta kun ei supistele. Eilen illalla ja päivällä supisteli kyllä ihan ahkerasti, vaan kun eivät ole säännöllisiä ja tosissaan kipeitä, niin mitäs niistä innostumaan. Taidan kohta luopua toivosta ja odotella rauhassa hetkeä kun synnytys käynnistetään. :D

40+1
 
Tällä valuu veristä limaa. Ja supistelee noin 20 minuutin välein kohtuullisesti. Yöllä supisti kuitenkin 10 minuutin välein eli hiipumassa nämä minun supistukset. Kävin vuodon takia synnärillä näytillä. Kuulema limatulppaa ja avautumisvuotoja. Saa nähdä montako päivää tässä vielä menee vai päästäänkö illemmalla tosi toimiin.

40+0
 

Yhteistyössä