Siskon kanssa nukuttu yö takana (lapsuudenkodissa), jonka seurauksena alaselkää jomottaa. Sänky oli toki huono, mutta sisko oli kuullut mun "voihkivan" yöllä, mitä en itse muista. Oli ajatellut että kohta tuo synnyttää
Otin särkylääkkeen, ja meni ohi. Katsottiin muumia =) Alapäässä välillä arkoja tuntemuksia, ainakin autoon mennessä. Olisiko tullut yksi hassu supistus nyt iltapäivällä päiväunilla.
Valmistelut synnytykseen Apteekkiin poikkesin, ostin Emla-laastareita 2 kpl pakkauksen, sattui olemaan sopiva määrä kolikoita taskussa. =) Minulla kun oli tuo streptokokki positiivinen, ajattelin helpottaa kanyylin laittoa. Minulla suonet sellaiset "karkurit". Ja muutenkin kivempi ettei satu. Sisko kommentoi sitten "laita alapäähänkin, niin ei satu". Jei.
Soitin sitten synnärille kätilölle, sain ohjeeksi lätkäistä laastarin oikeaan käteen peukalon puolelle, kun lähdetään ajalemaan synnäriäkohti. Saa siis vaikuttaa min 1h-max 5h. Matkaa 2,5h
Ja ihan ok suhtautui asiaan, ja sanoi että heilläkin on noita tarjota, mutta tosiaan vaikutusaika saa olla min 1h. Ehdotti myös että laitan molempiin käsiin
jos sattuu neulan kanssa vahinko...
Tekniikkalaji tämä valmistautuminen.
Kysyin tuosta mun "pettymys" synnytystapa-arviosta, josta oli aiemmin puhetta palstalla. Sanoi että alatutkimus olisi ollut aiheellinen varsinkin kun kyseessä on ensisynnyttäjä, mutta hän tuli päätelmään että jokainen ensisynnytys on tavallaan yhtä koesynnytys, että ei välttämättä synny alakautta vaikka niin olisi "tutkittu".
"Syntyy tai ei synny alakautta"-riittää mulle
Lapsi ei saa lähteä syntymään ennen huomista klo 22 "auto tulee huomenna uuteen kotiin"