HELMIKUUN HELMET 2013 *syyskuu*

Sopi varmaan Anthonyn pirtaan, mutta mun mielestä kyllä mässättiin vähän liikaa synkkyydellä, hulluudella ja viinalla. Hauska jakso oli kyllä toki.. :D

Ja Annemiinille piti aiemmin jo laittaa, et manduca on tosi kätevä. Tarvis semmonen jostan bongata uudestaan. Liinaa olen ajatellut kanssa, mutten oikein tiedä mimmosta. Sitten mulla on hots ling kantopussi, se on ihan ok pikku aikojen kanniskeluun ja esim nukuttamiseen, mutta esim. manducan kans mulla onnistu kaikki kotityötkin:D
 
Onneks huomasin itekin, et alkokin jo kasilta. Viel toissailtana mainostivat et klo 21. Damn. :D Mut oli kyllä vähän turhan synkkä ja viinanhuuruinen jakso - erityisesti ahdisti se kovin Neukkula/DDR-tyylinen saunankuvatus. :LOL:

Vietävä, kun suolisto pitää hirveetä mölinää - pitäny jo useamman päivän. Raivostuttavaa. Ei siis mitään ilmavaivoja, mutta hervotonta pörinää all day long. :D

Nyt iltapalaa ja sitten pikkuhiljaa nukkumaan. :heart:
Öitä mammat!
 
Ai niin, kantoliina! Mulla on hug-a-bub-trikooliina, joka on hyvä pienelle vauvalle ja sitten on tukevampi pellavainen kudottu liina jonka olen ostanut jo esikoiselle. Mitenkähän sinne liinaan saisi kaksi vauvaa...? Tuosta Manducasta olen myös kuullut hyvää palautetta. Jos laittaisi toisen eteen liinaan ja toisen manducaan taakse? :D

uneton SweetP&:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan kaikille! :)

Olen myöskin menettänyt toivon että pahoinvointi loppuu. Eilen taas oksensin. :/

Piti sillaista kysyä kun stressi ja muu ahdistus ei tietenkään ole vauvalle hyväksi niin mitenköhän pärjään jouluna kun veljeni kuoli puolitoista vuotta sitten ja varsinkin joulu on sillainen aika kun se tulee voimakkaasti päälle. Koska joulut on koko perhe aina viettänyt yhdessä ja nyt emme enää joulua pysty viettämään. Miten pystyn välttämään jouluaaton ahdistuskohtauksen? Onko täällä muilla samanlaisia/kaltaisia kokemuksia?

Nyt juomaan teetä ja heräilemään. Vapaa päivä niin taitaa asunto saada kunnon siivouksen! :)
 
Bettis :hug:
Mä en usko, että pienen hetken kestävä pohjamudissa möyriminen on mitenkään vauvalle pahaksi, kyllä suru on surtava ei sille mitään voi.
Mä itse stressasin kakkosta odottaessa lähes koko raskaus ajan, kun vauva kerta oli yllätys ja esikoinen niin pieni. Nyt jo naurattaa, mutta mä stressasin kaikki aivan naurettavat asiat, pienet nuhat, nukkumiset, auton matkat you name it! Siis aivan kaiken, se 9kk ei todellakaan ollut mitenkään ihanaa ja harmoonista aikaa. Vauva olikin sitten koliikkivauva ja päivät itki ja kitise 7kk ikään saakka ja siitä eteenpäinkin oli todella tyytymätön. (Nyt onkin ihan hirmu ihana 5v) ja kyllä, jollain tapaa syytän itseäni, jos olisin vaan ottanut rennosti, niin ehkä vauvakin olisi ollut rennompi. Mutta se on takana nyt, sitä on turha enää murehtia. Mutta siis, ei kellään varmasti raskausaika ole pelkkää auvoa, surua ja murhetta tulee, mutta hetkelliset surun aallot tuskin tekee mitään henkistä/fyysistä vaurioo.

kantoliina
Nii, kun niitä on niin miljoona! Mistä ihmeestä sen tietää mikä sitten on itselle hyvä? Ja mä oon niin käsi, et oppisinko ees niitä solmuja? :D Täälä kyllä vissiin on joku liina/vaippa lainaamo käsittääkseni, tarvii varmaan sieltä kysästä.

MrsR + muut katsoneet. Joo siis hyi, se sauna oli kuvottava. Ihan kuin koko katto olisi ollut homeessa. En olisi mennyt sinne vaikka miljoona maksettas.. Ja ihan varmaan mun mummin sienisalaatti olisi ollut parempaa, hän tosin ei ole alkkis joten tuskimpa olisi siihen kelvannut :LOL:

(.) Meillä pikkuväki kaikki kipeänä, esikoinen ei päässyt eskariin, eikä mene vielä huomennakaan, saa nähdä meneekö keskiviikkonakaan. Saadaan pitää sadepäivää rauhassa. Mahassa ei mitään uutta.

Äiti maa & Usko 18+2
 
Hei!!

Täällä ollaan vielä vaikka ei listoilla näykkään, suuret pahoittelut, mutta raskaus on ollut tähän asti hermoja raastavan vaikea!!

Meillä siis selvitetään tällä viikolla onko tuleva poikaterve
vaiko sairas. Niskaturvotus ok ja kaikki veritestitkin negatiiviasia, ei siis 85% mahd downiinkaan
ultrassa on silti tehty löydös joka viittaa trisomiaan.
Toinen kauistus oli vkolla 13, sain karmean verenvuodon ja sairaalassa kuitenkin todettiin kaiken olevan kunnossa, mutta saatan saada istukan sijainnin takia vielä jatkossakin vuotoja.

Nyt siis vain päivitin teille kuulumisia ja vetäydyn taas lukemaan teidän ihania kuulumisia!
Kengu rv 15 kohta 16 =)
 
Heidukka Meillä kun on sama la niin taitaa olla sama äitiysloman alkupäiväkin :) Minä suunnittelin ensin, että olisin pitänyt lomat myös ennen äippälomalle jääntiä ja jäänyt siinä ennen joulua pois, mutta sitten peruin suunnitelmat.

Päätinkin pitää lomat tuossa puolen välin jälkeen rv 24-25. Silloin sitä vielä ehkäpä on kohtalaisessa kunnossa ja voi reissatakin, jos mieli tekee. Aion siinä pitää kaksi viikkoa lomaa. Loppuraskaudesta sitten olen töissä niin pitkään, kun kunto antaa periksi toivottavasti sinne tammikuun puoleen väliin asti.

Ajattelin, että pitämällä nuo lomat pois ennen töistä pois jäämistä sitä vähän saa ositettua tätä odotusta :)

Kantoliinasta täällä puhelitte ja minua se kiinnostaisi kamalasti. Kukaan tuttu ei ole sellaista käyttänyt eikä minulla ole siis minkäänlaista käsitystä ko. välineestä. Täytynee siis ottaa selvää :) Ja tuo manduca vaikutti aika kätevältä myös.

Paha olo iski eilen ja luulin sen johtuneen lauantain ahkeroimisesta. Eilen otin paljon rauhallisemmin ja keskityin vähemmän fyysisiin juttuihin. Silti paha olo, väsymys ja jonkin asteinen etominen tuntuisi vaivaavan tänään. Lisäksi vatsa on sekaisin ja heikottaa. Kuumetta ei ole mutta ehkä jokin muu vaiva on iskenyt. Hoitajalle ei enää tänään pääse, joten tämä päivä on vain kärsittävä.

Jos olo jatkuu vielä illalla aion huomenna mennä hoitajan juttusille.

Mut toivottavasti tämä tästä. Jos syöminen auttaisi..

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Kengulle Tsemppihalit! Toivottavasti saatte pian hyviä uutisia. Ainakin ystävieni tapauksessa ovat joutuneet odottelemaan kirjettä kotiin saapuvaksi punktiotuloksista ilmoitettuun asti, kun asiat olleet kunnossa ja kun ei on tullut soitto aikaisemmin (kirjeetkin vielä kakkosluokassa :( ). Eli jos haluat voisit varmaan soittaa jo labraan ja kysyä. Tulehan kertomaan meille, kun saat tulokset!!

Mulla vaihtelee olotila kanssa, pahaolo tulee herkemmin selkeästi sokeripitoisen syömisen jälkeen. Mietin jotta oisko oiretta diabeteksestä, sokerirasitukseen en ole osallistumassa viime kertaisen kokemuksen takia, mutta paastoarvoja ja ruuan jälkeisiä arvoja pitää sitten mittailla. Eikä se herkkujen pois jättäminen huonosta olisi, mutta kun ne on niitä harvoja piristäviä asioita :)

Maarit ja Hattivatti 17 *poks*
 
Heipä hei!
Uusi odottaja hyppää mukaanne :)
Olen seurannut jo kesäkuusta asti teidän kirjoitteluanne liki päivittäin mutta kovan väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi en ole jaksanut alkaa rekisteröitymään saati kirjoittelemaan, yritetäänpä nyt sit...

7.2.2013/ 4.lapsi/ OYS

Meillä on uusperhe, minulla kolme ja miehellä kaksi lasta eli meille on kuudes lapsi nyt tulossa!! Hiukan oli läheisillä pureskeltavaa vauvauutisessa ;)

Alkuraskaus tosiaan meni sohvalla maatessa lähinnä, voi kysyä että oliko nyt muka joku kesä :( Hiukan alkaa olo koheneen, hb vaan oli laskenut liikaa joten nyt toiveissa että rautakuuri alkaa tehoamaan. Kyllä varmaan ikäkin jo vointiin vaikuttaa, kolmiseiska ei oo sama asia kuin parikymppinen ;)

Tässäpä aloitusta, vaikutatte mukavalta porukalta helmikuun helmet :)
 
Ei hitsit, kun en malta odottaa että tunnen pikkumurun liikkeet! Nyt on ihan epäuskonen olo, kun ei tee enää pahaa, eikä liikkeitä vielä tunnu..
No, pitää vaan yrittää luottaa että kaikki on kunnossa :heart:

Olette kyllä todella mahtavaa porukkaa! Tervetuloa joukkoon mahtavaan ketunhäntä :)

MyDream rv 16+5
 
Hellurei helmikuiset!

Myös mun kommentointi on jäänyt Niin vähäiseksi, vaikka teidän juttuja olenkin lueskellut viikottain! :)

Mä en ole vielä tuntenut mitään liikkeitä ja se ärsyttää kun kaikki muut jo puhuvat miten masussa möyrii :( varmaan olisin ihan huolesta soikeana ellei olisi tullut doppleria hankittua. Sillä olen kuunnellut n. Kerran viikossa ihan pienen hetken, ja taas on olo ollut huoleton <3

Parisuhde on meillä alkanut jo 7 vuotta sitten, ihan teineinä siis :D mentiin kihloihin 2010 ja häitä vietettiin talvisissa merkeissä viime
Helmikuussa <3 saa nyt nähdä jospa saataisiin vauva 1-vuotis hääpäivälahjaksi!

Täytyypä nyt ruveta teille useemmin kirjottelemaan :) meillä muuten ihan Poikaolo! En tiedä mistä johtuu mutta siltä on tuntunut alusta saakka. Rakenneultrakin on vasta 20.9, eikä millään malttaisi odottaa niin kauaa! :) Raikasta syksyn alkua kaikille helmimasukeille <3
 
Kiitos Äiti maa ! :heart:

Kantoliinaa aattelin itsekkin hankkia, mistä olette ajatelleet sellaisen hankkia, mikä ei tietenkään maltaita maksaisi? :)

Mulla tosiaan on jo vaunut, sänky tulossa, vaatteita (vaikkakin vaan tytölle, että jos poika tulee niin tartteekin palauttaa, mutta onneksi on kaverilta saatuja :D ) ammekkin on kun sellaisenkin lahjaksi sain :)

ja edelleeen en jaksa odottaa rakenneultraa!
Muuten, kelan äitiyspakkauksesta kysyisin niiltä jotka sen ovat jo joskus saaneet, että kuinka kauan siinä sitten menee kun hakemuksen pistää menemään? Mulla on tossa lokakuun alussa neuvola ja siellä sitten jutskaillaan kela jutuista, mutta haluisin jo nyt tietää :)

Rv 18+2! :heart:
 
Bettis :hug: Se suruahdistus ja siitä seuraava stressi tuskin on vältettävissä, mutta ilmeisesti surusta johtuvat kyyneleet poistavat kehosta niitä ikäviä stressihormoneja, että jos itkustaa niin anna tulla - se helpottaa ja puhdistaa. Aina kun vain mahdollista niin miettii mukavia asioita, mutta mikäli sellaisia ei mieleen surun vuoksi tule niin tuskin siitä on mitään haittaa vauvalle. Elämässä tulee paljon asioita eteen, joiden outous ja yllättävyys aiheuttavat elimistössä stressireaktion - se on normaalia. Ole siis ihan huoletta. :heart:

Äiti maa ite kans järkytyin siitä alkoholin glorifioinnista jälleen kerran. Saahan sitä juoda, muttei nyt ehkä sellaista käsitystä tarvi antaa, et sillä tavalla menee aina suomalainen perheateria... Ja just se sauna... hyihyihyi. :D Menen tänään ilolla omaan saunaan, joka on kaikkinensa noin miljoona kertaa ihanampi kuin se luola Kalliossa. :)

Kengumamma hurjasti tsemppiä! Toivomme parasta ja eletään hengessä mukana :hug:

Tervetuloa joukkoon Ketunhäntä, tännehän mahtuu vielä montamonta! :)

Äippäloman alun tarkistin, ja se ois virallisesti 10.1, mutta pidänpä siinä sitten pari vaparia alle eli alotan suoraan siitä loppiaiselta sitten - jotenkin kivempaa, et on kokonainen viikko eikä puolivälistä. :D

(.) Nyt se sitten iski kunnolla, flunssa kuumeineen. Jee. Olen torkkunut koko päivän, ensin sängyssä ja sitten sohvalla. Olo on kuin puulla päähän lyödyllä. :D Onneksi mies toi töistä tullessaan nenäsumutetta, jos nenä menee yöllä ihan tukkoon. Olen tämän ja huomisen siis pois töistä, keskiviikosta eteenpäin pitäis jaksaa sitten normaalitahdilla. Onni on hiljaiset alkuviikot - tällä kertaa ainakin. Pikkutyyppi tuntuu välillä vetävän rallia - ei oo mitenkään oman suoliston pörinöitä ja murinoita, sen verran hentoisia tuntemuksia kuitenkin. :)
Jospa sitä kohta söisi taas jotain, aamupalan söin tuossa kahden paikkeilla. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 16+4
 
J+
Äippäloma alkaisi virallisesti 1.1.2013, mutta minulla lienee säästössä kesä+talvilomat joten varmaan kivasti ennen joulua päästään aloittamaan. Näin siis virallisesti.

Todellisuudessa en pysty työskentelemänä enää, supistaa, selkää särkee ja vatsassa tuntuu vihlaisuja. Hoitoalalla kun työskentelen niin ei ole edes kevennettyä työtä tarjota, joko kestät kivuilla tai kuuntelet omaa kehoa. Olen ollut 4,5h töissä ja jo kahden tunnin päästä alkoi oireet.

Yöllä sen näkee sitten onko aamulla enää työkykyinen, ja pääseekö ylös sängystä. Työterveyslekuri olisi paiskinut s-todistuksen kouraani jo pari viikkoa sitten mutta halusin kokeilla, onnistuisiko. Vaikea se on sumplia kevyempiä töitä kun henkilökuntaakin on alakanttiin. Eli s-todistuksella äitiyslomaan asti... :mad:

Potkut ja laulaminen Kun aloitan laulamisen niin vauva pysyy rauhallisena, mutta aina kun aloitan petteri punakuonon laulamisen niin tuntee vatsassa melskettä, eilen tuntui jopa vatsanpäältäkin kun tiukan otteen otin masusta. Mahtaako olla jorattava kipale vai vauvan hermoja raastava rällätys? :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
itse pyysin omaa äitiäni ompelemaan kantoliinan niin ei tarvitse hommata kuin kankaat ja saa juuri sellaisen kun haluaa. kätevää kun on oma ompelija :)

MyDream sama homma täälläkin. pahoinvointia ei enää ole mutta mitään ei tunnu niin tuntuu itsestä ihan hassulle.
 
Ehkä sun keho laulaessa jotenkin kivasti värisee J+ koska siis vielähän sen ei pitäisi laulua kuitenkaan kuulla :) mut normaalisti rv24 kuuloaisti on kehittynyt. Tai sitten se petteri biisi saa sutkin niin hyvälle tuulelle, et vauvallakin on kivaa.

MrsR Joo, olihan se ihan tieto, että viinafestit sieltä tulee ja muutenkin vajotaan synkkyyteen, mut ehkä kun en itse tykkää rällätä niin en tykkää sitä katsella enkä antaa kuvaa, et kaikki niin tekee. Se "perhe" oli kyl niin... No, jätän sanomatta, se naapurin mummo oli suloinen.
Mutta se sauna oli kyllä niin pohjanoteeraus, olis ees vieny sen vaikka kunnon savusaunaan. Tommoseen hiton slummiin missä pelkää astuvansa rautanaulan päälle ja saavansa kuoleman taudin välittömästi. Hyi hittoooo. Ja sama, täälä lämpiää oma, suloisen kodikas puusaunamme tänään, senkin olisin näyttänyt mieluummin :D ja ylpeydellä.

Ja tosiaan tervetuloa ketunhäntä:wave: mukaan mahtuu!

Täälä särkee selkää oikein urakalla, koetan pystyä oleen ottamatta särkylääkettä, mutta kohta varmaan on annettava periksi. |O auuuh..
 
Ketunhäntä: tervetuloa mukaan!

Kengumammalle: puolestaan toivotan voimia ja isosti peukkuja, että trisomia-huoli osoittautuu aiheettomaksi! Tässä kun tulee stressattua ihan ilman mitään syytäkään, niin pahalta tuntuu kuulla, että jollain on ihan todellisia huolia selvitettävänä.

Bettis, läheisen poismenoa on kyllä varmaan ihan hyvä surra kunnolla. On ymmärrettävää, että ajankohta voi tuoda tunteet pintaan. Itse olen omassa elämässäni todennut, että minulle tulee suurempi stressi siitä, että yritän kieltää tunteitani kuin että hyväksyn vaikeatkin tunteet ja suostun tuntemaan ne. What you resist, persists, sanotaan, ja ihan syystä. Jos yrittää pakottaa tunnetta piilooon, siitä menee vaan ihan fyysisestikin lukkoon, eikä tunne sisältä katoa mihinkään.

Toki on tilanteita, joissa voi lietsoa tunteitaan tarpeettoman suuriksi, esim. itsellä tämä keskenmenopelko on välillä sellainen. Silloin yritän rauhoittaa itseni vaikka ihan vaan hengittämällä, rentouttamalla kroppaa.

Täällä on voitu pääosin hyvin ja rauhallisesti, joskin tänään on ollut kummallista alavatsan kivistystä kahteen otteeseen. Aamulla varsinkin kävelyn jälkeen kivisti ihan hirveästi pari tuntia, sain sen sitten hengittelyllä rauhoitettua. Illalla töistä palatessa kivisti uudestaan. Ennen ei ole ollut mitään tällaista, onko kyse jostain kohdun kasvukivuista? Ei siis ole mitään vihlontaa vaan ikään kuin moninkertaista menkkajomotuksen oloista, joka kestää siis pitkään, eikä aaltoile.

Liikkeiksi taisin tulkita jotkut ihan muut pulputukset noin viikko sitten, kertapa mitään ei ole sen jälkeen tuntunut. Ei kait nyt ehkä vielä pitäisikään, kun ensimmäinen raskaus kyseessä.

Tuuliannanliina ja rakas 16+3

Vielä yksi kysymys raskausviikoista: perjantaina kun kävin neuvolassa, laskettiin että olisi 15+5, vaikka ultrasta laskien (siis ultrassa nähdyn sikiön koosta) olisi ollut jo rv 16+0. Eikö raskausviikkoja päivitetä sikiön koon mukaan, jos ultrassa poikkeaa kuukautisista lasketusta?
 
Tervetuloa uusille! :)

Manducaa kannattaa ennen ostoa kyllä testata, että hyväksyykö vauva sen, on nimittäin sen verran kallis ostos. Meillä nimittäin esikoinen ei suostunut siinä olemaan, onneksi ei ehditty ostaa omaa. Poika huusi kuin vietävä kun siihen laitettiin ja kokeilin monia kertoja ja eri iässä, milloinkaan ei siinä hiljaa ollut. Eli emme osta tälle tulokkaallekaan ennen kuin ollaan testattu, sopiiko se hänelle. Onneksi on kaverilla manduca, jolla voi testauksen tehdä.

Sokerirasituksessa käyty ja tulos normaali :D JEEEE!!! Paha olokin on helpottanut, en ole oksentanut varmaan viikkoon. Ja nyt kun se loppui, niin heti tulee olo, että onkohan siellä nyt kaikki kunnossa... Juup, ei tästä km-pelosta pääse varmaan ennen kuin lapsi on sylissä :(

Rakenneultra siirtyi ja on nyt 1.10. Tai oikeastaan minä siirsin sen, kun olis ollut muuten 11.10. enkä minä vaan jaksa odottaa... :D Ja olis ollut viikkojakin silloin jo 21+5, juuei. Onneksi niitä aikoja oli, tietty jos olis mennyt hankalaksi niin sitten olisin odottanut.

Ja nyt viltin alle, lentsussa edelleen mutta tänään menin jo töihin. Jospa se tästä...

cannes ja piskunen 16+3
 
Äitiyspakkaus Ensin ajattelin että otan sen uuden pakkauksen mutta tuuliviirinä tänään sitten päädyin rahaan, satuin nimittäin löytämään niin suloisen toppahaalarin kaupasta että arpapeli ratkes :D Eikä meillä se pahvilaatikkokaan (vaikka kivannäköinen on) mihinkään mahtuis kun kaikki komerot on täynnä ;)
Selkäkivut "Kivasti" juilii täälläkin, välillä saa huutaa nostoapua että pääsee sohvalta ylös :D Kun sais hemoglobiinin nostettua eikä supistelis, niin vois alkaa uimassa käymään...Liikkuminen jääny todella vähiin :(
Bourdain Ihan hauska se Suomi-jakso, toki viinanhuuruisuus hieman häiritti, mutta iloseltahan tyyppi vaikutti ja tykkäs juoppomummon ruoistakin :D

Kiitokset tervetulotoivotuksista :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuuliannaliina Mun käsittääkseni muutaman päivän heittoja ei muuteta. Jos on yli 4 päivää eroa niin sitten. Mulla oli np-ultrassa vastas päivää pienempää, mutta tällä samalla on menty. :)

Manducat ja liinat
Tuo on aivan totta mitä canneskin sanoi, kaikki ei sovi kaikille. Musta tuntuu, et suurin osa liinoistakin on ihan hurjan kalliita ja pahimmassa tapauksessa jää vallan käyttämättä. Kokeilla kannattaa jos vaan on mahdollisuus. Mä luulen ettei mein koliikkikitivinku olis kans manducaa hyväksyny, ei neidille kelvannu kun syli ja heiluvat vaunut. Kuopus sitten nukkuikin siinä monet unet ja kauppareissut. Olipa muuten asuntomessuillakin siinä mukana :)

Tsempit kaikille flunssan kourissa riutuville! :flower:
 
Iltaa arvom Mammat!

Ketunhäntä tervetuloa joukkoon!

Saatiin tänään aika rakenne ultraan on 4.10. Niiiiiin pitkä aika vielä...... Tänään on on ollut kipuaja vähän masussa... Mitä lie kipristää, olisko ollu töissä vähän turhan kiirettä ja vähän vapaita... No nyt kuiteski alko kaks vappaata!
Jotenkin on turhauttavaa kun ei oo oikein oireita ja ei tunne liikkeitäkään vielä.. toivottavsti pienellä on kaikki hyvin.., siihen kai se on luotettava... No eipä tähän päivään muuta ihmeellistä, nyt väsyttää jo niin kovasti että taitaa aivotkin mennä lukkoon... Hyvää yötä kaikille!

Heidukka ja Mytty 15+5
 
Ihana, kun te ootte sitä mieltä, et rakenneultraan on miljoona vuotta ja nähtävästi mulla on tuossa edellä ilmotetuista ajoista vimosin eli 5.10 :D ja silloin mulla on rv21+1 muistaakseni menossa. Pitkähän se aika on odottaa, mutta saimme itse päättää ajan ja päädyttiin tuohon sitten ihan käytännön syistä. Kätilö oli sitä mieltä, että on hyvään ajankohtaan raskaudessa - pitäisi selvitä kunnolla sukupuoli ja kaikki. Siispä kärvistellään vielä epätiedossa monta viikkoa, mutta onneksi aika menee hurjaa kyytiä. :)

Kantoliina-asiaa itsekin tuossa mietin, että voisin ehkä pyytää jotakuta taidon omaavaa tekemään sellaisen, kun kävisi kankaat etsimässä paikallisesta kangaskaupasta (jossa on kuulemani mukaan kaikenmaailman ihania kankaita). Sellainen voisi olla mukava olla olemassa ja kokeilla sitten, tahtooko pikkuinen siinä olla. Itse olin kuitenkin sellainen babysitter-vauva, kun olin hurjan seurallinen alusta asti, joten äiti joutui pitämään meitsiä pöydällä babysitterissä, että sai tehtyä hommansa. :D Eli lisäksi se babysitter tullee ostettua.

Pitäisi varmaan ruveta tekemään listaa, mitä kaikkea pitää ostaa. Ihan ensin pitäis kyl löytää se uus automobiili jostakin, jonka mittojen mukaan sitten kaikki muut. :)

Tuuliannaliina mulla ainakin muuttui np-ultrassa laskettu aika eli mittojen perusteella 3pvä aikaistui ja se on nyt merkitty sitten äitiyskorttiinkin. Siis tarkentuu kyllä ja tarkennettua ainakin mulla nyt käytetään. Riippuu ilmeisesti alueen käytännöstä, miten toimitaan. :)

cannes onnea hyvästä sokerirasitustuloksesta! :)

Rakas mies on tänään ollut pelastava enkeli - haki ruoat, teki ruoan ja saunassa hieroi jalat pitkän kaavan mukaan. Olo on euforinen, pian varmaan laitettava pää tyynyyn täälläkin.
Kauniita unia mammat! :heart:
 
Ketunhäntä tervetuloa!

Raskausviikoista niitä ei lähdetä ultran takia muuttamaan, jos ero on +/- 4 päivää tai alle. Silloin mennään kk lasketun päivän mukaan ja aika usein huomaa, että kalenterit heittää eli vaikka laskettuaika ois tiistaina eli viikot vaihtuisi tiistaisin, niin ei välttämättä kalenterista katsomalla saa samoja tuloksia eli neuvolassa voi tiistaina käydessä olla tasaviikon sijaan esim. rv +6. If you know what I mean :)

Cannes onnittelut sokerituloksista

Tänään ja huomenna kivoja lounastreffejä tiedossa tulevien mammojen kanssa. Kiva saada uusia tuttavuuksia samassa elämäntilanteessa olevista. Me kun aloitettiin tuttavapiirin ekoina ja jatketaan näköjään tuttavapiirin vikoina :D

Maarit ja Hattivatti 17+1
 
En tiedä onko vielä enempää ollut puheenaiheena. Mutta tuleeko teillä ystäville/sukulaisille nyt samoihin aikoihin lapsia?
Täälä ei ketään, ei sukuun eikä ystäville. Toisaalta jopa vähän orpo olo, kun kkh tuellakaan ei enää ole moni, että voi kökkönen, jääkö sitä ihan "yksin" jos kaikki meneekin töihin. Onhan täälä meilläkin (jopa) noita mammakerhoja, mutten ihan koe niitä omikseni, kun kuitenkin oon vähän ujo.. Mutta menen kyllä jos alkaa siltä tuntumaan, et uusia naamoja nyt..:)

MrsRKyllä sun kelpaa =) Minä jouduin eilen illalla miehen puolesta myymään ruohonleikkuria :kieh: mää sitten inhoon, inhoon sitä kyttäämistä, et tuleeko se ostaja vai ei, onko se joku pöpipää jne jne.. Kyllä leikkuri sitten uuden kodin sai jahka pappa tajus, et tarvii painaa starttia eka, et lähtee käyntiin. Minä kun en tienny, niin en tajunnu ees sanoa. Sitten vielä sitä saunaa sytyttään.. Klo.23 jälkeen olin vasta sängyssä..

Mun rakenne ultrani on 21.9 ja mä en jaksa odottaa sitä! Nyt hetihetiheti! :saint:

Äiti maa & Usko 18+3
 
J+
Työkyvyttömyys pakko soittaa työantajalle ja kiittää että antoivat minun kokeilla vielä vaikka s-todistuksen olisin saanut jo kokeilemattakin. Selkää särki koko yö, ja edelleenkin tuntuu. Samoin vatsa. Uutena oireena nyt oikean jalan puutuminen, tns kipukohta pakaran alla. Huoh, mitä tässä vielä voisi lisätä? Tuntuu etten tee muuta kun valittelen.
Mutta mitä tässä todellisuutta yrittää kaunistella, näin nyt tämä raskausaika täällä. Toivottavasti synnytys ja vauva-aika sitten mukavempaa :D

Rakenneultra on 21.9. Hirveen aikasin jotkut saa aikoja viikkoihin nähden. Ite roikkuu aina siellä häntäpäässä. Se tuntui ainakin epäreilulta kun ekaa rakenneultraa odotti. Kun hakuaisi olla ekana :)

Muita raskauksia on tuttava raskaana. Toki hyvin alussa, mielestäni ei oikein ajattele järkevästi. Miettii jo nimeä muksulle eikä viikkoja ole kun 5-6 korkeintaan. Toki saa olla onnellinen mutta hillitä voisi. Voihan pahimmassa tapauksessa olla tuulimuna, kohdunulkopuolinen tai jotain muuta. Malttaisipa odottaa kriittisemmät viikot ja alkuraskauden ultraan ennenkun facebookissa huutaa : / vaikka onhan se huudettu jo..
 

Yhteistyössä