HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Pippari Todella paljon voimia huomiseen ultraan! Täällä on peukut pystyssä!

Nt-ultrasta: Te ketkä olette jo käyneet (nyt tai aiemmissa raskauksissa) niin tehdäänkö se sisäkautta vai vatsan päältä? En löytänyt neuvolan papereista enkä netistä mitään varmaan tietoa asiasta. Haluaisin vain kertoa miehelle, että osaa sitten varautua henkisesti, jos se on sisäkautta.
 
Itsellä tehtiin vatsan päältä, en niin kovin innostunut ollut sisäkautta tehtävästä.. Sovittiin kätilön kanssa että koitetaan vatsan päältä ja jos ei näy kunnolla niin sitten sisäkautta. Mutta siis hyvin näkyi!

Lääkäristä sen verran, että itsellä ensimmäinen aika rv 14, olisi ollut jo aiemmin mutta ilmeisesti lääkäritkin lomailevat joskus :p

Norpu+masuasukki 12+2
 
Np-ultra Mulla tehtiin vatsan päältä, mutta kuulemma jos ei siitä näe kunnolla, niin sitten oltas katsottu alakautta. Mulla ei siis tarvinnu.

Ikäerosta meillä lasten ikäeroksi tulee noin kaks vuotta. Eka tuli sektiolla eli vuosi suositeltiin väliä ennen uutta raskautta, muuten ois voinu tulla lyhyemmälläkin välillä minusta.

Tsempit kaikille ja erityisesti Pipparille huomista varten.
 
Mulla katottiin np-ultra alakautta ja vatsan päältä. Ja pissahätä ei sitten saisi olla jos alakautta katsoo. Meillä ei mies pienestä hätkähdä eikä se siellä päässä istu, et olisi nähnyt "sinne" :D
3 synnytystäkin on kumminkin mukana ollu niin ei semmonen kortsulla hunnutettu tappi paljoa heilauta :D

MrsR Voi jehna, ompa teillä lahjukset! Tarvisko oikein muuttaa? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Selis ja Viivi76
Pippari :hug:. Toivotaan parasta että syke näkyis ultrassa. Meillä ei neuvolassa musta ees kuunneella kun viikoilla 12+ ettei tuu turhia hälytyksiä.

Keltakukka mulla on jokasesta lapsesta tehty nt-ultra vatsan päältä. Pissalla ei saa käydä ennen vaan rakko pitäis mieluusti olla täynnä. Ehkä on vähän paikkakunta kohtasta miten tehään.

Kuntalisää saa meidän kunnassa 100€ ja sisarkorotusta 50€. Ei oo ollu kun muutaman vuoden vasta voimassa ja sisarkorotus vuoden. Ihan oon tyytyväinen että ees jotain plussaa!

Lääkäri on mullakin parin viikon päästä ja toinen sitten myöhemmin joskus 28 viikoilla muistaakseni ja olin viimeraskaudessa vielä 34 viikolla + synnytystapa-arvionnissa.

Ikäeroista on puhuttu. Meillä tulee reilu 6v6kk ja 2v8kk jos normiajallansa syntyy. Aikanaan oli reilu kuukaus vajaa neljä vuotta ikäeroa ja kyllä nuo muksut leikkii yhdessä vaikka ovat eri sukupuoltakin.

Äiti Maa mulla tuli myös hirmu jäljet verikokeesta ja pyörrytti. Siellä mä makoilin ultran jälkeen kun mua piikitettiin :LOL:. Vieläkin näkyy mustelma taipeessa, vaikka huomenna on jo viikko ultrasta.

Sokerirasitus on alkanu tosissaan nyt jännittää kun kahesti nyt on suoni karannu ja tulee hirveet jäljet käteen, lisäksi vielä mulle tulee tosi huono olo kun se veri tekee pahaa :ashamed:. Mieteinkin et josko vietäis muksut hoitoon ja mies tulis henkiseks tueks kun on lomalla silloin. Ehdottomasti kuitenkin haluun mennä kun mun ja vauvan parhaaks se on!

Piia-Liisa mä kanssa odotan koska tää pahoinvointi loppuis :x. En oo ku kerran ökänny mutta tää etovan olon kanssa eläminen kyllästyttää.... Viimeks helpotti joskus 16+ viikon tienoilla, huoh.

Päänsärkyä ei oo onneks ollu kun paristi, oon heti ottanut panadolia ettei pääse yltyy kovin pahaks. Viimeks oli loppuraskudessa niin hirveet säryt että oksat pois, sellasta en nyt haluu!!

Uusille vaan munkin puolesta tervetuloa :wave:!

Facebook-ryhmään en oo siis vielä päässyt mäkään. Viime perjantaina laitoin yv:tä, mutta en saanut laitetuks kaveripyyntöä jostain syystä. Jos joku ryhmässä olia vihjais ettei onnaa kaveripyynnön laitto niin ois tosi kiva.

(.) Masu senkun pullistuu :LOL:. Ei pysty enää salailemaan muilta... Taas on parille tutulle paljastunu tuleva perheenlisäys. Öllötysällötys olo jatkuu edelleen ja varsinkin öisin on repäsykipuja kun vaihdan asentoja varmaan puoliunessa liian äkäseen. Mahalla nukkuminen ei enää oikeen suju ja sopivaa asentoa saa hakea...
Mulla on jo vallaan käytössä aippähousut kun kaikki muut painaa jo inhottavasti masuun. Monet topit ja paidatkin tuntuu tosi kireiltä jo ja oonki miettiny et pitäis vielä käydä alennusmyynneissä kurkkaas josko jotain isompia peruspaitoja hankkis.

Selis ja wotwot 12+5
 
Täällä tehdään np-ultra aina alakautta, jatkossa sitten vatsan päältä. Näin mua informoitiin. Ilmeisesti siis aluekohtaista. :)

Äiti maa lahjukset on hyvät :D tonttien hinnatkin edukkaat - omarantaisia yli tuhannen neliön tontteja 20-35tuhanteen euroon. :p niin ja ihka uusi jäähalli nousee koulukeskuksen viereen loppuvuodesta - suunnittelussa mukana muuan Harri Koskinen.
 
Heippa mammat,

Np ultra takana ja kaikki hyvin. Niskaturvotus ja riskiarvot kohdillaan. Sielä se jo kovasti vilkutti ja onnen kyynel kasteli silmänurkkia.

Listaa taas päivitelty. Katselkaa omat tietonne!

Kuntalisä Meillä ei kunta maksele mitään extraa. Hieman harmillista mutta toisaalta ymmärrettävää.

Autosta Hei te joille kolmatta pukkaa tai te joilla jo kolme pientä vipeltäjää talosta löytyy!! Millaiseen autoon mahtuu kolme istuinta vierekkäin. Olemme Volvon maasturiin kallistumassa kun ei tunnu oikein malleja löytyvän ja haluasin kuitenkin jatkaa maasturilla ajamista. Onko vinkkejä antaa?! Kiitos jo etukäteen!

LOVE 11+6
 
Keltakukka olen kanssa miettinyt, että mihin Iloksi on kadonnut…oiskohan vaan kesä kiireitä ettei ole kerennyt koneelle! Kuntien ”lahjoista” minä ainakin vaan googletin Tampere+kuntalisä ja sillä löytyi tieto tuosta summasta.

Syysvuokkoaika samoilla mennään…minunkin miehelle tämä on ensimmäinen lapsi ja kovin jo odottaa, että se syntyisi pian :D

Äitiysvaatteet olisi pakko hakea mamma housut. Mulla tollasia paitoja löytyy mitä menee päälle, hameet/mekot on kans kätsyjä, mut viimeisetkin jalkaan sopineet housut kiristää jo pahasti. Nämä kesä ilmat on mitä on, niin ei paljon hame kelejä ole ollut. Josko huomenna löytyis kirpparilta sopivat mamma housut!

Lahja kunnalta on Tampere lisä, jota maksetaan 120€/kk alle kolme vuotiaasta kotona hoidetusta lapsesta. (Perheen muista alle 3v. lapsista maksetaan 100€/kk.) Toi on kyllä ihan mukava lisä ja varsinkin, kun laskee vuosi tasolla niin ihan hieno etuus!! Tampere on kuitenkin iso paikka ja muuttovoittoinen, mutta täällä pointtina on varmaan se, että päiväkodit on aika pullollaan. Kaupunkia helpottaa jos lapsia hoidetaan kotona.

Halut on säilyny ennallaan. Mies on vaan nauranut, kun noissa opuksissa on lukenut, että halut saattaa vähentyä raskauden myötä…ei ainakaan vielä koske minua *koputtaa puuta* Kyllä sitä tulee toisistaan nautittua melkeen aina, kun on tilaisuus…hyvin harvoin jää päivä väliin, jos kumpikaan ei ole missään reissussa :p

Lapsien harrastuksista mun poika on vauvana (6kk) aloittanu äiti lapsi jumpan, joka oli ihan mukavaa käytiin porukalla vaunukävelyillä ja samalla ohjaaja (jolla itselläkin vauva) neuvoi lihas harjotteita. Toisinaan oltiin sisällä ja vauvan painoa apuna käyttäen jumpattiin tai vauva lattialla nauratettiin niitä itse samalla jumpaten…se oli kivaa! Joskus pari vuotiaana käytiin pojan kanssa temppunaperoissa missä rakennettiin itse aina lapsille temppurata ja sitten lasten apuna mentiin sitä läpi ja sitten siivottiin. Neljä vuotiaana poika meni yksikseen temppukouluun. Viisi vuotiaana kesä meni jalkapalloillessa ja nyt viime kevät uimakoulussa (15 käyntiä 105€) missä vanhemmatkin oli altaassa ja vanhempia opetettiin opettamaan lasta. Nyt syksyllä poika halusi sellaiseen uimakouluun missä minä en ole altaassa…tämä on nyt 17 käyntiä ja 119€. Ei ole lasten harrastukset mitään kauheen halpoja…varsinkin, jos lapsia on useampia! Ison kaupungin etuja on tietty se, että valinnanvaraa on ja hintojakin laidasta laitaan.

Eka lääkäri mulla on rv13+!

Voi pippari toivottavasti kaikki on hyvin!

Facebook ryhmään minäkään en saanut kaveripyyntöä laitettua, mutta viestin lähetin. Mitään ei ole kuulunut takaisin?!

(.) Enää kuusi nukkumaa nt-ultraan <3

Tiuhti ja Tipi rv11+2
 
Jaahas, maha ponnahti nyt sitten kunnolla esille tällä viikolla. Ei mene läpi enää läskinä eikä muunakaan, ihan on aidon tapauksen muotoinen :whistle: En ole saanut raahauduttua vieläkään äitiysvaateostoksille. Tänäänkin olin jumpparikoissa (MUKAVAT!) kun tuli vieras :saint: Enkä maininnut mitään raskaudesta, siinäpähän miettivät..

Huomenna aamulla labraan tekemään noin 10 testiä toksoplasmoosista hepatiitteihin ja hiveihin.. voi hyvänen aika. No siinä samassa otetaan kuitenkin se perinteinen pissanäytekin :) Tosi stressaavaa kun joudun käymään eri paikassa kuin neuvolassa nuo labrat tekemässä, ilmeisesti aina.

Lääkärihän mulla on joka kerran. Ensi viikolla np-ultra, jonka tekee joku asiaan vihkiytynyt spesialisti. Edellinen ultra oli parisen viikkoa sitten..(varmistettiin siis raskaus siellä)


Heräilen esikoisen vuoksi monta kertaa yössä - toivottavasti siitä ei ole haittaa.. nukun kyllä hyvin mutta herään esikoisen heilumiseen vieressä.. Tiedän että loppuraskaudesta en nuku hyvin niin nyt pitäisi sitä unta saada. huoh..

IhanaOmena 11+2
 
J+
Halut ovat mullakin kovat, eletään ukon kanssa eri rytmiä hänen työnsäkkin takia joten yksin täällä joutuu puuhastelemaan. Orgasmin saadessa vatsaan nivusiin lähinnä sattuu. Onko tämä tavallistakin raskauden aikana että orgasmin saa mutta kaupanpäällisenä vihlova kipu. Orgasmikipu tuli vasta rv 9-10 tienoilla :confused:

(.) Sairasloma jatkuu ja jatkuu varmaan koko raskauden loppuun. Alaselkä kipeä, jossain asennoissa tuntuu viiltävä kipu. Selällään ja sivuttain samaa kipua. Sain para-tabs reseptin kouraani. Ei kai tässä muuta voi... Pitkä odotus luvassa : /
 
Viimeksi muokattu:
Varhainen huomen...
Täällä on valvottu lähes koko yö :'( aamuyöstä alkoi tosi kova alavatsakipu ja päivällä ollut rusertava vuoto muuttui vereksi. Keskenmenohan se sitten oli, ei jäänyt epäselvää :(
Minut voi poistaa listalta siis, mutta en haluaisi itseäni siihen menetyksen kohdanneiden listalle, jos vain sopii?

Hyvää jatkoa ja ihanaa odotusta kaikille teille helmimammoille.:heart::heart::heart:Toivottavasti meillä tärppää uudestaan vielä joku päivä!

Mansikki
 
Mansikki Voi ei!! :'( paljon voimia :hug:

Lääkärikäynti Mulla on ensimmäinen ensviikolla ja naapurikunnassa, kun oma terveyskeskus kiinni kesätauon vuoksi. Kaikkiaan niitä on 3 kertaa.

Asumisesta Me asutaan omakotitalossa maaseudulla, joten ei olla lapsen vuoksi minnekään muuttamassa.

Tuista Täällä pikkukunnassa ei ainakaan saa minkäänlaista lisää tai lahjaa lapsista.

Ultra Eilen kävin np-ultrassa anopin kanssa, kun mies ei sitten töistä päässy. Selvispähän siinä anopille ainakin, että heille ensimmäinen lapsenlapsi on tuloillaan, kun yhessä kateltiin kuvaruutua :D. Siellä pikkuinen köllötti tyytyväisen näköisenä ja vähän jumppaskin ja vilkutti meille kädellään selvästi :heart:. Mahan päältä siis sai ultrattua, muuten ei ois kuulema ylimääräsiä saanu ollakaan siellä huoneessa. Rakenneultra on sitten n. 8 viikon päästä eli viikolla 20+2, muita ultria ei täällä olekaan, jos en itse välttämättä halua ylimääräisenä.

(.) Täällä on (onneksi!) paha olo helpottanut tällä viikolla ihan kummasti, sitä on enää vaan ihan satunnaisesti n. kerran päivässä ja melko vähän aikaa. Maha on kyllä jo sen kokoinen, että ihan kun oisin jo...hmmm n. viikolla 16-18, mut ei haittaa, ihanaa kun maha kasvaa :heart:, onneksi paino ei oo kuitenkaa lisääntyny vielä juurikaan :). Nyt pitää lähtee "päikkäreille".

Minä vaan -84 + juniori 12+5
 
iao
Mansikki82 voi ei!!! tsemppiä kovasti ja jaksamista!!

Itsellä väsymys on niin uuvuttavaa ettei jaksa mitään,yöllä kun herää niin menee ainakin 2 tuntia että saa taas unen päästä kiinni ja sitten aamulla 6 ylös,ihan poikki!

Maha on tullut esiin mutta vielä saan sen piilotettua eikä ketään ole ainakaan vielä kysynyt mitään :)

Iao ja Sintti 12+0 :heart:
 
Mansikki82 Eikä! :( Voi itkut sentään, voimia ihan kauheesti :hug:

L.O.V.E Meillä on vm98 opel vectra (vanha kun taivas, tiedän) mutta mahtuu 3 istuinta. Meillä on maxi cosin priori ja 2 oran turvavyöistuinta. Mikään ei ole mikään pikku istuin vaan aika rohjakkeita kaikki. Pari kertaa kun ollaan kauempana käyty niin ollaan lainattu anoppilaisten 07 farkku passattia (kun on diedel) ja sinne mahtuu jopa heikommin istuimet on tuohon vekkuliin.
Ja hyvin on vectraan mahtunu myös brion priori jalustalla, 1 ora ja maxi cosi :)

(.) Jeii! Mun vauvavarastoni sen kun kasvaa, voitin (taas) huutiksessa, nyt "sain" Grakon keinusitterin lähes pilkkahintaan ja täältä ihan läheltä =). Mä oon vieläkin niin traumatisoitunu koliikkivauvasta et minimisoin uhkan :LOL: Kakkonen, joka siis oli the koliikkivauva viihtyi vain ja ainoastaan sylissä tai baby björn sitterissä jos sitä kiikutti ihan koko ajan. Toi keinuu pattereilla :D

Määki haluisin jo mahan. Mutta tiedän ettei vielä hetkeen pompahda mihinkään. Kun makaa selällään niin alamahalla pitäs tuntua semmonen "kovempi kohouma" sitten se minulla alkaa näkymään. Vielä ei tunnu oikeastaan mitään muuta kun vanhat höttöt :)

Äiti maa & Usko 12+5
 
Mansikki82 :hug:.

IhanaOmena, täälläkin tuo masu on pullahtanut niin selkeeks ettei jää epäselvyyksiä. Mä kyllä oon monelle sanonut nyt kun ovat kaartaen yrittänyt kysyä kun ei kukaan oo vielä kehannu suoraan kysyy, meinaavat varmaan et meillä on grillikausi alkanut kun maha on kasvanu :LOL:. Musta kyllä tuntuu että äippävaatteiden kanssa masu näkyy entistä selkeemmin.

L.O.V.E meillä on tollanen ihan perus toyota corolla verso ja helposti menee kolme istuinta vieretysten. Esikoisella on jo turvavyöistuin että se vie kyllä varmaan hiukan vähempi tilaa kun oikeen turvaistuin. Mulla oli kanssa joskus jeepin maasturi siinä oli tosi ahdas takapenkki jos ois muksuja pitäny sinne laittaa, tsemppii etsimiseen.

Lasten harrastuksista: Esikoinen on käynyt yleisurheilussa oikeestaan läpi vuoden, koko vuosi taitaa olla 30€ eli kymmppi per kausi. Sitten keväällä ja syksyllä on jalkapalloa ollut, mutta ei oo vielä halunnut joukkueeseen. Lisäksi meidän koko perhe käy uimassa ohjatussa perheuinnissa ja nuoremmalla ei muita harrastuksia ookkaan. Ite ainakin oon huomannut ettei meidän muksut ainakaan kaipaa ees hirveesti mitään touhua joka ilta, tässä maalla asuessa touhua on jo muutenkin aikalailla ja keretään iltasin nähdä naapurin muksujakin. Mä en oo ikinä ottanut mitään paineita noista harrastuksista.

(.) Voihan väsymys.... ennen kymmentä menin jo nukkuu ja seiskalta herättiin. JA kyllä väsyttää vaikka kunnon unet sain nukuttu, ja vaan kerran piti yöllä käydä pissalla.... Tää väsymys on musta kaikkein inhottavin raskauden tuoma "vaiva" |O.

Selis ja wotwot 12+6
 
Äippäpakkaus Mä en tykkää pakkauksen väreistä ja suurin osa tavaroista meiltä jo löytyykin, niin otan rahana ja sijoitan kaksostenrattaisiin.

Oila tervetuloa mukaan. Meille kanssa tulossa viiden lapsukainen, esikoinen pian 13v. eli ikää on minullakin hitusen ;)

Pahoittelut kaikille suru uutisen kohdanneille Musta tuntuu kyllä, että näitä surullisia uutisia on tässä ketjussa ollut huomattavasti normaalia enemmän.

Ummetus macadamiapähkinää kourallinen tai pari ja hitaasti suussa mössökki jauhaminen saa mahan takuuvarmasti toimimaan. Jos ei pähkinät maistu, niin apteekista magneesiamaitoa (säilyy jääkaapissa pitkään ja voi käyttää imetysaikanakin, jos esim. synnytyksestä tulee peräpukamia). Se vie myös närästystä pois eli tuplatehon saa ja maistuu ihan hyvälle kylmänä.

Viivi76 verensiirron takia otetaan vasta-aineet rv 36 kieppeillä. Mulla otettiin viimeksi kaksi kertaa, kun haluttiin varmistua tulosten tulosta synnytykseen mennessä. Niissä menee pari viikkoa ja suppareiden takia mietittiin, että saattaisi tulla reippaasti etuajassa. Toki ne voi ne vasta-aineet tarvitttaessa selvittää synnytyksen yhteydessäkin.

Neiti-81/ päänsärky riittävästi vaan vettä ja muista myös suola. Mieluiten hyvälaatuinen merisuola. Sitä voi heittää vaikka ripauksen veteen ja tehdä porevettä, jos sulla on sellainen hapotuslaite :)

Sirel Mä en ole 35v., mutta ylitse kylläkin eli 38v.

Lahjoista Anoppi vie lapset shoppaamaan synttäreinään ja saavat ostaa muutamalla satasella haluamiin tavaroita. Yhdessä kyllä ollaan sovittu etukäteen vähän mitä ostavat ja missä raja kulkee esim. 100€ puhelin ja siihen kuulokkeet ja jotain pientä korua tms.

Joululahjat Lapset saa toivoa 5 lahjaa ja ne saavat. Isommiksi, kun tulevat niin eivät saa 5 kallista lahjaa vaan sitten esim. 3 lahjaa. Miehen vanhemmat ja sisko ostavat aina listalta, äitini ei (eikä kyllä olisi rahasta kiinni!). Osa lasten kummeista ostaa kanssa toivottuja lahjoja eli pidän aina huoli, että listalla on halvempiakin lahjoja.

Rakenneultran tekee meille kanssa erikoislääkäri mahdollisen perinnöllisen sairauden selvittämiseksi.

Pipparille tsemppiä ultraan. Mulla ei koskaan ole noilla vk löytynyt sydänääniä ja se on varsin normaalia, joten kokeile olla murehtimatta!

J+ tsemppiä selän kanssa! Pyydä tarvittaessa Panacodeja, ne auttavat paremmin kuin pelkät Panadolit.

Mansikalle pahoittelut

Paha olo vaivaa aina ruokailuiden yhteydessä. Onneksi pysyy ruuat alhaalla. Mä oon kyllä jotenkin niin pönttö, etten malta olla nostelematta tuota kuopusta. Se on niin ihana ja halittava, että tuntuu mahdottomalta olla kantelematta pienokaista. Sillä sitten on seurauksensa ja saan ikäviä suppareita aikaan. Miestä sai taas aamulla potkia sängystä pystyyn, kun en enää kymmenettä kertaa jaksanut nostaa neitiä pahanteosta pois.

Maarit* ja Hattivatti 11+3
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille=(

Ultrakuulumiset täältä: Kaikki oli hyvin ja harvinaisen selkeät kuvat kätilö sai=) Ultran mukaan laskettu aika 10.2 mut ei muutettu ku menkkojen mukaan 12.2. Koko 4.7cm=) Kovasti siellä liikkui ja vilkutteli=)

L.O.V.E: en osaa punaisella laittaa mut laskettuaika 12.2 ja EKKS synnytän=)

äitx2 ja riesa 11+2
 
Aika jännä, miten eri käytännöt on eri kunnissa. Mekin ollaan MrsR:n kaa saman sairaalan alueella ja täällä "kylässä" tehdään 12 viikon ultra vatsan päältä eikä puhettakaan muusta (ohjeissakin on jättää rakkoon virtsaa). Tää on kyllä varmaan vähän hölmö kysymys, mutta mikä joitain miehiä kammottaa siinä sisäkautta tehtävässä ultrassa?

Ei ilmeisesti ollut kellään kuntalahjoina mitään hauskoja tavaroita tai astioita, sellaisistakin siinä Hesarin jutussa puhuttiin. Tarkennuksena vielä, et täälläkin maksetaan kyllä kotihoidontukeen kuntalisää, en älynny sitä mainita siinä, kun pohdin noita synnytyksen yhteydessä saatavia lahjoja.

Olitteko muutes huomannut, et isän vapaita ollaan pidentämässä. Esim hesarissa uutinen. Tosta ei nyt käy vaan ilmi, että paljonko niitä voi pitää yhtä aikaa (nythän se on se 18 päivää?)

Selis Musta tuntuu, et mulla on "tosi" iso maha ja vielä äippävaatteet korostaa, mutta ei vaan kukaan ole töissä sanonut mitään. Siskonlapsia näin tässä yks päivä ja hekin huomasivat, et on jo maha ja taputtelivat, että täällä on vauva (siis tiesivät kyllä jo raskaudesta).

Ja pahoittelut vielä keskenmenon kohdanneille, kylläpä tuntuu tosiaan olevan paljon.

P-L 13+2
 
heippa pitkästä aikaa!!
pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille.

Tänään meillä oli nt-ultra ja kaikki oli mallillaan. Pituutta kaverilla oli 6.6cm eli vastas viikkoja 12+6, on siis neljä päivää isompi kun millä viikoilla mennään. Riskiluvuksi downiin tuli 1:13000, iän puolesta riski oli 1:830, mutta seuloista saatiin tuo 1:13000. Täällä ultrattiin sekä alakautta ja mahan päältä. Eikä miestä kyllä hätkäytä alakautta ultraukset, on ollu toki hoidoissa mukana ja
synnytyksessä eli tuttua puuhaa... Pikkuinen oli unten mailla ultrassa, joten vähän piti herätellä mutta kyllä sitten vähän siellä jumppaili. <3

Äitiyspakkauksen meinaan ottaa, vaikka esikolta kaikki tallessa onkin. Ainut mitä pitää ostaa on turvakaukalo, ja vaatteita jos tulokas onkin tyttö. Kovasti mulla kyllä poikaolo on, mutta kenneultrassahan sen sitten näkee, ehkä.... :)

äiti maa: meilläkin esikoinen aloittaa eskarin, miten voikin olla jo niin iso poika <3 Pitäs vielä käydä vähän collareita ostamassa kun jätkä venyy koko ajan pituutta niin että aina jää vaatteet pieniks. Nyt pitää ostaa jo 130/134cm riippuen vähän merkistä.

ai niin ja tervetuloa uudet tulokkaat :)

yritän tsempata kirjoittelemaan useemmin, oon kyllä käynyt ahkerasti lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta kun oon yleensä puhelimella ei tuu niinkää kirjoiteltua... :/

nyt ruuannlaittoon

hiippis 12+2
 
Hiippis81 Herttinen kun onkin pitkä poika teillä! :D Mä just hain paketin missä oli pojalle uusia eskariin. Lindexiltä tilasin ja 116cm housut, toiset saa melki kaksin kerroin solmia, et pysyy päällä, toiset oli ihan ok. Paidat on 122cm. Noi on kyllä kaikki kolme todella siroja ja miinus käyrillä kasvaa kaikki.

Ärsyttää kun ei sieltä eskarista oo vieläkään tullu mitään paperia mistä sitten selviää kaikki, et mitä tarvitaan ja mitä ei. 9 pvä pitäs alkaa koko homman ja mun mielestä se paperi olisi saanu tulla jo! :xmas:
 

Yhteistyössä