HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Ensari84 Itselläni ainakaan ei ole empimistä sen sokerirasituksen kanssa, olen aina ollut tietoinen, että siihen joudun viimeistään raskaana ollessa. On eri asia empiä kuin todeta, että se on epämiellyttävää. Mulle kaikki verikokeet ovat epämiellyttäviä - jopa pelottavia. Diabetes kaikkine juttuineen on enemmän kuin tuttu, isälläni on nuoruustyypin db ja sen kanssa on kasvettu enempi tai vähempi. Nykytiedot onneksi ovat sitä luokkaa, ettei jää mitään epäselväksi. Kaukana ne ajat, kun kaikki sokeri oli ehdoton ei... Tokihan se on oman ja lapsen parhaaksi tehdä, kuten neuvolasta suositellaan. Toistaiseksi sokerirasitus itselläni tapahtuu vasta raskauden puolivälin jälkeen, koska ainoa painava asia on toi mun painoni. Sitä murehditaan vasta sitten, mutta onneksi on jo tuttu käytäntö, kun alle kaksi vuotta sitten viimeksi kävin sokerirasituksessa muista syistä. :)

Neuvolassa käyty, hemoglobiini 146 ja paino noussut takaisin, kun meni se pari kolme viikkoa etoen ja yökkien niin ei ruoka oikein maistunut. Jahka tää ylenpalttinen väsymys tästä loppuu niin jaksaa taas liikkua toisella tavalla niin tasautuu vielä paremmin kohdilleen toi oma paino. Verikokeet meni sillä samalla kaavalla kuin mulla aina - suoraan vaan makuuasentoon, pari kiristyssidettä suonen näkyviin saamiseksi ja loppuvaiheessa kylmä, tuskan hiki sekä kalpea naama. Onneks ei se taju lähteny, tais auttaa kun söi väkisin ennen lähtöä. :)

Nyt syömään, tuli nälkä. :D
 
Huomenna on täälläkin ultra edessä, jestas että on ollut malttamaton olo jo viikon verran. Maha on tullut esiin, vaikka se vielä pelkkää turvotusta onkin. Tavalliselle tallustajalle tarkoitettuja housuja on turha edes kuvitella laittavansa jalkaan, ei onnistu vaikka miten yrittää :D Onneksi h&m myy äippävaatteita melko edulliseen hintaan. Mun mielestä ihan hölmöä hommaa maksaa yli 60euroa housuista ja paidoista kappaleelta, joita käyttää noin puolen vuoden ajan. Varsinkin kun edullisempia vaihtoehtoja on. Löysin niinkin hyvät housut, että oli pakko käydä ostamassa vielä toiset samanlaiset! Miksei ei-raskaana oleville valmisteta näin kivasti istuvia vaatteita :kieh:

Sokerirasituksesta ja terveydestä yleensä
Mun mielestä toi on ihan hölmö käytäntö, että melkeen kaikki joutuu siinä käymään kun eihän se yksi koe aina koko totuutta kerro jokaisen kohdalla. Eikä siinä kauheasti huomioida edeltävien päivien ruokavaliota, mikä sekin voi vääristää tulosta vaikka oliskin paastonnut ihan ohjeen mukaan. Ihmiset kun on yksilöitä ja jonkun toisen elimistö toimii eri tavalla kuin tilastojen mukaan ;) Virhetuloksiakin tulee, tosta edellämainitusta syystä mm. Ja jos on henkilö, joka ei muutenkaan syö sokereita, esim VHH, niin ihan varmasti elimistö menee "shokkiin" kun kertaheitolla kulauttaa lasillisen sokeria kurkusta alas.

Terveydenhoidon yksi epäkohta on just toi, että testit menee tilastojen mukaan eikä yksilötasolla. Tässä oiskin tutkijoille tekemistä, kuinka saadaan testi sopivaksi yksilölle eikä pelkästään ihmismassan keskiarvon mukaan.

Neuvolassa meistä odottavista onneksi huolehditaan melko tehokkaasti, mutta ei sekään täydellistä ja täysin aukotonta ole. Muussa terveydenhuollossa voisivat kyllä vähän aktiivisemmin seuloa ns. "kansantauteja" ja elintapasairauksia, ne kun ovat paljon helpompia hoitaa varhaisessa vaiheessa todettuna. Esimerkkinä nyt vaikka diabetes: varhain todettuna pelkkä ruokavalio/painokontrolli voi auttaa, liian myöhään todettuna voi lähteä raajat irti tai näkö hävitä.

Eikä muuten neuvolassakaan varmaan olis mitään ylitsepääsemätöntä välillä napata hemoglobiinin lisäksi glukoosiarvoja. Kyseinen testi vie aikaa alle minuutin, ja tuloksenkin näkee heti. Ja voihan halukkaat ostaa mittarin kotiinkin, näin mä olen tehnyt jo pari vuotta sitten. Mahtuu käsilaukkuun, painaa noin 100g ja mittaus onnistuu parissa minuutissa :) Jopa multa neulakammoiselta onnistuu itse pistäminen sormeen, ei se edes tunnu pahalta verrattuna laskimonäytteeseen!
 
Äiti maa, on varmasti jännää, kun lapsi lähtee ekaa kertaa eskariin. Eihän ne eskaripäivät taida onneksi kauhean pitkiä olla? Toivottavasti osuu oikein hyvät ja pätevät ohjaajat teille ja yhteydenpito sujuu jouhevasti.

Pilkku_ kyseli liikkumisesta. No, minähän en saanut neuvolasta montaakaan ohjetta, mutta sen liikuntaohjeen sain. :D Tosiaan lajit, joissa voi saada iskuja (tai pudota) kannattaa jättää heti pois. Mutta myöskään vatsallaan maattavia harjotteita ei kannattaisi tehdä eikä 16. viikon jälkeen selinmakuulteen tehtäviä (painaa isoja verisuonia ja tulee huono olo). Sitten tosi kovaa treeniä kannattaa välttää, siis ihan äärisykkeillä, vaikuttaapi vauvankin sykkeisiin. Mutta tosiaan omien tuntemusten mukaan. Suurempi haitta on varmasti siitä, että jättää liikkumatta kokonaan!

Ensari84 Sullapa on kivasti asiat, kun saat neuvoja aina tarvittaessa. Ja huippujuttu nuo "ekstraultratkin". :D Ja onneksi alkaa selkäkipukin helpottaa.

Minä jään vielä harkitsemaan sitä facebookia, se kun on tunnetusti hanakka levittelemään tietoja käyttäjistään, joten en oo mihinkään ryhmiin oikein uskaltanut liittyä... Nössö.

(.) Liian aikaista oli riemu. On ollut koko iltapäivän huono olo ja äsken oksensinkin. No, ei kai se pahoinvointi seinään lopu...

P-L
 
Tervehdys masuille!

Lomareissulta palailtu. On se vaan kiva olla kotona taas. :)

Täällä on pulistu ihan hirmuisesti sillä välin, kun olin poissa. Kävin aina välillä lueskelemassa mutta en sitten viitsinyt kännykän kanssa alkaa säheltämään kommentteja...

Muutama oli joukosta joutunut poistumaankin taas. Pahoittelut ja voimahalaukset. Toivottavasti joukkomme ei enää vähenisi tällaisten suru-uutisten johdosta. :'(
Sitten oli myös iloisia ultrauutisia, niistä lämpimät onnittelut. :heart:
Ja tietenkin tervetuloa myös uusille helmimasuille! :flower:

Lomareissu siis onnellisesti takana. Tuli kerrottua myös uutiset molempien vanhemmille ja vastaanotto oli odotetusti oikein positiivinen. Vähän piti toppuutellakin innostusta, kun kuitenkin edelleen mennään riskiviikoilla. -Ja tietenkin heti kertomisen jälkeen iski hirveä taikausko, että nyt ei masussa enää ainakaan ole elämää, kun mentin siitä kailottamaan.. : / Mä en oikein ymmärrä itsekään miksi oon nyt tässä raskaudessa niin varuillani ja epäileväinen raskauden jatkumisen suhteen. Esikosta en juuri edes ajatellut, että jokin voisi mennä pieleen vaan oli jotenkin tosi luottavainen mieli heti alusta alkaen. Kurjaa, kun ei osaa nauttia vaan pitää pelätä. Jospa sitten np ultran jälkeen uskaltaisi jo hiukan rentoutua..

Ikäerosta: meillä tulee lapsukaisille näillä näkymin kolmen vuoden ikäero.

Facebook: täällä on ainakin yksi, joka tykkää enempi tästä palstailusta. En ole siis naamakirjaan siirtymässä. Toivottavasti en joudu jäämään ihan itsekseni tänne pulisemaan.

Napaa: kovasti pienillä oireilla tätä raskautta on menty eteenpäin ja mennään edelleen. Ihan pieniä nippailuja on tuntunut alavatsalla ja jonkin verran repäisykipuja. Varsinaista huonoa oloa ei ollut moneen päivään, kunnes tänään sitten illalla iski pitkästä aikaa taas etova fiilis. Johtunee siitä, kun venähti ruokailun väli vähän turhan pitkäksi. Ja sitten tietysti on aivan tajuton väsymys. Vai pitäiskö sanoa THE VÄSYMYS.. Varmaan huonolla hb arvolla on osansa tässä. Kuinkahan nopeasti lisäraudan syöminen auttaa? Vai pitäiskö heti suorilta lähteä vetämään jotain kettinkiä naamaansa? :LOL:

nessuli + nasu 9+1
 
nessuli mä olen kanssa kauhean väsynyt, mutta ei johdu hb-arvoista (tänään se oli 146)... terkkari sanoi, että on ihan tyypillistä se väsymys, vaikkei se raudasta johtuiskaan. Ootan kyl et väsymys loppuu niin pääsee taas normielämään kiinni... tai no normi ja normi. :D

pikku yllätys oot hyvinkin oikeassa, erityisesti sen yksilöllisemmän hoidon osalta. Toki jotkut raja-arvot täytyy määrittää, muttei niitä orjallisesti voi noudattaa.
 
J+
Ensari84 Selkäkivuista kärsitään täälläkin. Panadolia käytän ja ajonkin koko raskauden ajan käyttää jos tarve. Niin monta laatikkoa kun niitä on tullut ostettua. Selkäkipu minulla, tuntuu ristiselässä/alaselässä. Tunne on sellainen kun ettei nikamat liikkuisi lainkaan ja jumittaa. Puhisen ja ähisen sitten siinä.

(.) Taidan kärsiä Uniongelmista väsyttää, nukun muutaman tunnin, herään yöllä ja siitä alkaa valvomisem. Viiden aikaan alkaa väsyttämään ja puoli seitsemältä jo viimeistään herätys.
Turvotus aamulla ei mennyt sukat kunnolla jalkaan. Nilkat turvoksissa ja sukat eivät edes nilkoista mahtunut ylös?!? : /

Pakko hakea maustamatonta juggia kaupasta ja tehdä jääjugurttia :) himottanut koko päivän..

Lisäys Kelan Äitiyspakkaus soitin kyseiseen paikkaan tänään ja kysyin samalla milloin uusia pakkauksia saa. Vanhoja pakkauksia on kuulemma todella paljon joten voi olla ettei me helmikuiset välttämättä keritä saamaan näitä uusia. Joten varautukaa siihen :)
 
Viimeksi muokattu:
J+ Mulle on ihan sama tuleeko uus paketti vai vanha, kunhan joku tulee :)

nessuli: Mulla oli esikoisesta ihan sama, ei mun tainnu ees käydä mielessä, et vois mennä kesken. Semmonen kumma luottamus ja tais olla vielä kakkosestakin, kolmosesta saikin vähän jo jännitellä ja tää nelonen onkin ollu ihan yhtä tuskaa :D

Ja tuosta fb:stä, vaikka sinne itseni tunginkin niin ihan yhtälailla aijon käydä tääläkin. Ette te minusta niin hevillä pääse ;)

P-L: Eskaripäivät täälä meillä on klo.9-12 et ihan mukava aika mun mielestäni :) Syövät siellä koululla ja sitten taksi tuo kotiin.
Voi ei! Olisi se sun paha olosi jo saanut hellittää! Mulle palas kans väsymys uudemman kerran, taas on tarvinnu ottaa sohvalla nokosia..

(.) Tänään olis taas verikokeet. Minä tyhmänä kun en tajunnut ottaa sitä suostumislappua mukaan siihen verikokeeseen mikä otettiin sinne np-ultraan, tää kun oli se mistä ne kattoo sitten ne hiv ja muut taudit. Nyt laitoin jo aamulla se paperin kassiin, et on kans varmana mukana. Toivottavasti ei ihan kauheesti satais, kun oon lasten kans liikkeellä. Mulla on kans taas vaihteeks jotain unettomuuttakin, kävin kolmen aikaan vessassa ja siitä asti pyörin kunnes miehellä soitti kello. Kuopus tuli hetken päästä miehen paikalle köllimään (kello oli ennen 6) mä olin juuri nukahtamassa kun pieni ilmoitti, ettei häntä enää väsytä ja lähti esikoisen kanssa alakertaan ja siellä alkoi taas semmonen mökä ettei ihan hevillä unesta kiinni enää saakkaan... :stick:

Äiti maa & Usko 12+3
 
iao
Huomenta!
Eilen oli eika päivä loman jälkeen ja selkä oli niin jumissa illalla,että pahaa teki :kieh:

Äiti maa Meillä eskariin lähtö edessä onneksi vasta ensi vuonna,ahdistaa jo pelkkä ajatuskin..

Ensari84 Kiva kun on lähipiirissä asiantuntijoita :) Mulla neuvolatätinä meen naapuri,joten extra ultrat täälläkin taas tiedossa :D

nessuli Mä en ekasta ees tajunnut pelätä mitään mutta sen jälkeen pelko onkin ollut persuuksissa koko ajan :kieh:

Ikäerosta Kun vauva syntyy niin esikoinen on 5v10kk ja toka 3v3kk (Siis jos syntyy ajallaan.. :D )

(.) No se selkäkipu ja tissit vaan jatkaa kasvamistaan. mutta muuten ihan hyvä olo :)

Iao ja Sintti 11+5
 
ESKARISTA, miettikääs, mulla menee esikoinen tokalle ja keskimmäinen ekalle... siis nyyh!! Mihin aika juoksee???? mä en eskaria kokenu sellaseks tunne ryöpyksi, mut koulun kyllä :) vaik onhan ne päivät sielläki viel eka ja tokaluokalla aika lyhyitä :)

Tänään neuvola.
Oma olo väsynyt, törttöröö, närästää ja heikottaa. :D Tää närästys on kamalaa :( (mulla ei siis perusrenniet tehoa ollenkaan)

Josko menis ottaa tirsat kun kuopus on ekoilla päikkäreillä... :)
Jos tää oloki helpottuis..

T:Neiti + MasuMussukat 9+4
 
Toivottavasti tännekkin jääpi porukkaa juttelemaan :) Ymmärrän kyllä facebookin plussat. Itse en pääse sinne liittymään, kun en enää naamakirjaa käytä eikä viitsi pelkästään yhden ryhmän takia liittyä uudelleen. :S

Onhan tuo vanhakin äitiyspakkaus ihanan näkönen! Silti varmaan otetaan rahana ja sijoitetaan niihin sisarusrattaisiin :) Törkeän kalliita nuo vaunut :eek:!

Vinkkejä otetaan siis vastaan hyvistä tuplaratas- kokemuksista!? 800e on ehdoton kipuraja, kaikkine hilpetööreineen siis. :)

Luulis kyllä että helmikuiset sais jo uudet äitiyspakkaukset kun niitä vauvoja tulee kauheasti, ainakin tällä alueella! :D

omppu 10+3
 
Hei kaikille ja onnea iloisista ultrauutisista! :flower:

(.) Tänään oli np-ultra ja siellähän se pikku kaveri nukkui. Piti vähän terkkarin koputella mahaa, että saatiin kaveri hereille ja np mitattua. Kaikki näytti olevan kunnossa ja np tais olla 1,1mm eli ihan ok. Sokerimittarin sain samalla mukaan ja nyt pitäis aloitella mittaukset :| Mulla ei oo enää oikeestaan ollu mitään samoja oireita kuin alkuraskauden aikana ja olin viikonloppuna jo ihan varma, et ei siellä mahassa enää mitään ole. Testailin sit työpaikan ikivanhaa dopplerin romua ja sain sykkeet kuuluviin, helpotti huomattavasti ultrajännitystä :)

Asumisesta tällä hetkellä asutaan pikkuruisessa kaksiossa ja jossain vaiheessa etsitään isompaa, vielä ei ole mitään kiirettä. Neuvolassa eivät edes asunnosta kyselleet mitään.

LA muuttui: rainy88/ 2.2.2013

rainy88 ja kirppu 12+3 :)
 
Helmiäiset / 2. & 3.lapsi (KAKSOSET) / Kät/H
Meillä la muuttui 2.ultrassa 7.2 ja enää meille ei ole tulossa kuin 2.lapsi
Heimoi kaikille pitkästäaikaa! Meillä tosiaan oli viime torstaina toinen ultra jossa ilmeni toisen sikiön sykkeen puuttuvuus, toisella taas kaikki oli vallan mainiosti kaikinpuolin :heart:
 
ulB
Ihania ultrakuulumisia teillä! :)

Nappikeitto kyseli: Esikoispoika vm 2010 eli ikäeroa tulee 2v9kk. Ja tästä on tyttöolo ollut ihan alusta asti. Tää alkuraskaus on ollut ihan erilainen ja paljon raskaampi ku ekasta.

(.) Täällä vissiin aina yhtä hyvää päivää kohden sitte useampi kamala. Eilen taas lensi ja tänään oon iha raato, muuten vaan. Lupasin kyllä itelleni tyhjentää yhen kaapin ja piirongin, mutta saas nähä. Onhan tässä tätä päivää vielä jäljellä. On tää jotakin niin kamalaa, että välistä ihan itkettää. Toivon niiiiin kovin, että pääsisin vielä nauttimaan tästä raskaudesta. Sentään lohduttaa kun kuulee sykkeen :heart: En pariin päivään löytänyt ja eilen kävi ilmi, että kasvua tapahtunut ja löytyi ylempää kuin häpyluun reunalta :)
Kauppaan pitäs vielä raahautua, eikä käryä mitä sieltä tois. Alkaa tehä mieli kaikkea mitä lukee :D (paitsi vaaleeta leipää, örgh..)

Huoh.

ulB & helmis 9+6, huomenna poksuu taas
 
Ikäerosta meille on tulossa 2v10kk ikäero jos syntyy ajallaan. Poikanen tosin syntyi jo 37+1. Ja mulla on myös ollut Tyttöolo. Kun on myöskin ollut ihan erilainen raskaus kun esikoista, tähän mennessä. Huonoa oloa on ollut vain muutamana päivänä ja muuten olo ollut ihan "normi", he parempi kun normaalisti, nukun hyvin, ei oksetti eikä väsytä kummemmin. Vielä olis 9 yötä ennen np ultraa. Olen kyllä dopplerilla saanut hyvin jumputuksen kuuluviin, joten ehkä mä jaksan odotella :)

Napsis ja pikkutyyppi 10+0 *poks poks*
 
Kauheasti piti kommentoida, mutta mitäköhän kaikkea se oli :confused:

Äitiyspakkaus Tässä linkki asiasta kiinnostuneille Äitiyspakkaus 2012 - Kysy lapsiperheen etuuksista - Suomi24

Ikäero Esikoinen on 6v. ja aloittaa eskarin syksyllä! Mun "vauva" on NIIN iso poika jo, että menee eskariin! Kyl tätä äippää jännittää ainakin ihan kauheesti! Surettaa vaan se, että poika joutuu varmaan vaihtamaan eskaria kesken kaiken muuton takia!

Asuminen Kovasti oon koittanu ettiä meille nyt jo syyskuun alkuun uutta asuntoa, että poika ei ehkä joutuisi vaihtamaan eskaria sitten kesken kaiken. On vaan kamalan hankalaa löytää/saada sopivaa asuntoa. Kolmio olisi hakusessa, mutta ei millään meinaa löytyä sellaista sopivan hintaista mistä pääsisi kulkemaan hyvin julkisilla...jatkan etsintää! Viimeistään lokakuun alussa haluisin muuttaa, että pystyn osallistumaan vielä ainakin tavaroiden pakkaukseen ja purkuun, vaikka kantaminen jäisikin muille!

L.O.V.E Voisiko etusivulle lisätä halukkaille punaisella tai sinisellä tyttöolo/poikaolo? Minulle voisi laittaa tyttöolo

Nyt on pakko rientää :wave:

Tiuhti ja Tipi rv11+1
 
Täällä olisi yksi helmikuinen odottaja lisää, jos vaan sopii... Kuten moni muukin, olen lukenut ketjua ensimmäisestä positiivisesta testistä alkaen (14.6.). En ole kuitenkaan uskaltanu tulla mukaan, kun on pelänny joutuvansa heti ilmoittamaan suru-uutisia, joita tässä ketjussa on ollut kyllä aivan liian paljon...

Kävin eilen neuvolassa ja täti sai sydänäänet kuulumaan - siinä syy miksi uskallan nyt tänne ilmoittautua :) Sanoi siis raskauden olevan ainakin 9-viikkoinen (minä kun en ole laittanu menkkoja ylös:ashamed:). Lasketuksi ajaksi arvioitiin 23.2., joka siis ultrassa tarkennetaan kunhan sinne joskus posti tuo kutsun.

Toinen "ongelma" oli tänne kirjautuminen: en voinut kirjautua vanhoilla tunnuksillani, sillä olisin paljastunut liian monelle (tahdomme vielä pitää raskauden salassa). Ei muuten millään meinannu löytää nimimerkkiä, joka ei jo olisi ollut käytössä :D

Olenkohan ainoa "suurperheellinen" tässä ketjussa? Lapsukainen on nimittäin meidän perheen 5. lapsi. Vanhin kolkuttelee jo täysi-ikäisyyttä eli siitä voitte päätellä etten ole mikään nuori (ulkokuoreltani) enää :D

Tässä omaa napaa tällä erää eli oila/23.2.2013/5.lapsi/sairaala tod. näk.OYS
 
Ultrakuulumisia

Niskaturvotusultrassa tuli käytyä tänään, ja pikkuinen jaksoi oikein hyvin. Vähän jouduttiin toista kiusaamaan kun nukkui ihan sykkyrässä, mutta suostui pienen suostuttelun jälkeen kääntymään sopivaan asentoon näytille. Siellä ne pikku kätöset ja jalat heilui, ja sydänkin naputti kovaa vauhtia menemään :heart:

Päivitätkö mut :)

pikku yllätys/3.2.2013/1.lapsi/JS
 
Hellou!


Täällä eka neuvola takana, kaikki ok, hb oli 156:whistle: ja neukkutäti vihjailikin että mun pitäs vedenjuontia petrata.
13.8. ois np ultra ja kuulemma nyt kaksosien kanssa ultrataan 4 vkon välein :heart:

HELMIÄISET, onneksi toisella vauvalla kaikkii ok, pahoittelut toisen menetyksestä:hug: Oliko sulla jotain vuotoja tms?
:ashamed:Aloin itekin pohtia että toivottavasti molemmat jaksavat nyt kyydissä....


OILA, täällä on tulossa pikku nelonen ja YLLÄRIvitonen:wave:

T.Neiti +masuMussukat 9+4
 
Onnea iloisista ultrakuulumisista! :heart: Minäkin tahdon jo ultraan, ärrimurripur.
Helmiäiset voi kuinka ikävää... onneksi kuitenkin yksi vahva syke, se on kovin hyvä asia. :hug:

Asumisesta meidän ei tarvitse onneksi etsiä uutta asuntoa (taloa), hyvä jos saadaan tätäkään täytettyä. :D Asuttiin kaksin jo aiemmin 4h+k+s ... Tilaa pitää olla, mistä lie johtuu. :) Jotenkin aina mieltänyt, että omilla lapsilla soisi olevan omat huoneet, kun sellainen on itselläkin aina ollut. Ei se huoneen jakaminen paha asia ole, mutta lähtökohtaisesti omat huoneet. :)

Sukupuolesta en osaa vieläkään sanoa mitään... en oikein tiedä, mikä olo on. Ei ole kauheammin vertailupohjaakaan. :D Noin äkkiseltään, mitä olen kuullut, tyttöä tässä odotan, mutta aika näyttää, pitääkö paikkansa. :)

Neiti-81 täytyykin pitää mielessä, jos omat hb-arvot vielä nousee, että vois lisätä veden juomista. :)

(.) Kaikki närästää ja luumut ei liikoja nopeuta tuota suoliston toimintaa. Argh. Ja taas nukuin melkein 12h yöllä, välillä toki olin hereillä, mutta kaikkiaan 10h ainakin sikeässä unessa. Täällä edelleen himoitaan kaikkea kirpeää - Missä X-karkkipussi pitää melkein koko ajan olla vieressä. :D Pitää pyytää isäntää kohta hakemaan kaupasta kasviksia, kanaa ja kermaa. Pitää saada riisiä ja kermassa haudutettua kanaa ja kasviksia. Nam. :) Tänään vois mennä saunaankin, jos uskallan irroittaa eilisen verikokeen jäljen peittävän Hello Kitty-laastarin... aina yhtä kamalan näköstä noi verikokeen jäljet, mustelma ja hervoton reikä. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 10+2
 
(.) Kaikki närästää ja luumut ei liikoja nopeuta tuota suoliston toimintaa. Argh. Ja taas nukuin melkein 12h yöllä, välillä toki olin hereillä, mutta kaikkiaan 10h ainakin sikeässä unessa. Täällä edelleen himoitaan kaikkea kirpeää - Missä X-karkkipussi pitää melkein koko ajan olla vieressä.

MrsR&MrR ja pikkuärrä 10+2
Mua närästää kans ihan kaameesti :O inha vaiva.

Nyt munki alko tehä mieli kirpeitä karkkeja:p
 
Huoh että on ollut raskas, mutta toisaalta huojentava päivä.
Aamun vessakäynnillä huomasin että verenvuoto oli alkanut, äkkiä soitto neuvolaan että ottaako ne mut vastaan. Neuvolatäti ei löytänyt sykettä sillä ultralla millä mahan päältä kokeillaan. :| Lähetti mut sitten äitiyspoliklinikalle samantien, mä olin jo ihan varma että no niin, se on sitten tuulimuna.
Lääkäri otti mut vastaan ja tutki sillä ultralla mikä sisälle laitetaan ja siellä näkyi heti pikkuinen ja sydän läpätti niin mahdottoman kovaa :heart: Kyllä itku pääsi, olin niin huojentunut että kaikki oli kunnossa :heart:

Meyme + pikkuinen 8+5
 
Tervehdys kaikille! Kotiuduin äsken lasten kanssa parin päivän vantaan reissusta=)

Huono olo alkaa helpottaa onneksi. Ylihuomenna np-ultra. Väsymys kyllä kova!

Ikäeroista: kun vauva syntyy esikoinen silloin 8v6kk(poika) ja toka 7v3kk(tyttö).

äitx2 ja riesa rv 11+1
 

Yhteistyössä