HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Hellurei kaikki Helmi-Hellut!

Jälleen kotosalla ollaan reissun jälkeen ja miestä odotellaan illaksi kotiin, kun ikävä jo on kova!Ikävää, että menetyksiä on taas tullut: Pahoittelut Magicarnie ja Marjiss :'( Uusille tervetuloa joukkoon!=)

Nappikeitto olit laittanut tuon listan tyttö/poikaoireista :heart: Myös sen mukaan poika olisi selkeästi tulossa...kaikki ennustukset tähän mennessä siis povaavat poikaa meille :) Poikaolo taitaa olla edelleen!

FB Itse käytän ahkerasti facea myöskin, mutta en vaan tässä asiassa luota facen salassapitoon, vaikka kuinka olisi salainen ryhmä. Tietovuotoa on tapahtunut ennenkin...toivottavasti ryhmään pääsee myöhemmin, jos siltä tuntuu?!

Närästystä tai ainakin hiipivää sellaista on täälläkin :x mutta muuten olo on mitä mainioin! Onkohan tämä jo ihanaa keskiraskautta sitten?! Painokaan ei ole noussut kun max. kilon. Kirpeet karkit ja salmiakki maistuvat myös täällä! Onneksi ei oo ainakaan verenpaineet korkeella.

Iloisia np-ultrauutisia on jo toisilla ollut. Ihanaa! TJ 6 yötä omaan. Sokerirasitus käy välillä mielessä ja vaikka se ei kuulemma ole mikään miellyttävä kokemus, niin kaipa sen kestää kuitenkin...kivaa lukea, että myöskään täällä kaikki eivät ole kokeneet sitä pelkästään inhottavana asiana :D

Mutta tässäpä taas tärkeimmät kuulumiset. Keep on going, Pearl-mommas!

Mansikki ja pikkumuu 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei ja hellät tunteet :)

Äitiyspakkauksen otan, oli se sitten millainen tahansa. Olen molemmista ottanut, enkä näe sitä rahaa sinänsä minään siinä tilalla, koska en ole vieläkään tuhlannut lapsiini yli sataa euroa paitsi tietenkin vaippoihin, mutta siis vaatteisiin ja varustuksiin tarkoitan. Ja tykkään säilyttää aina jotain siltä vuodelta myös muistona.

FB-ryhmään en aio liittyä. Siellä pitää kuitenkin sitten olla omalla nimellä enkä oikein halua nimeäni kenenkään tietoon, minusta on kiva olla minä ihan vain teidän kanssa :heart:

(.) Maanantai oli naamioitunutkin tiistaiksi :( mikään ei meinannut pysyä käsissä, väsytti ihan törkeästi ja pisteenä iin päälle öinen rakastelu aiheutti pientä punerrusta paperissa, kun päivän mittaan veskissä kävin. No arvaattehan sen, mitä piruja seinille maalailin koko päivän :( vaikka ihan hyvin tiedän, että on ihan normaalia, että limakalvot on herkillä ja nyt olisi kuukautistenkin aika, joka kuukausi on tullut tähän aikaan tämmöistä. Mutta kuitenkaan en pystynyt keskittymään koko päivänä mihinkään. Nyt sain lapset viimein nukkumaan ja taidan itsekin mennä maaten, oli sen verran kova päivä. Tuntuu, että mitä lähemmäs np-ultra tulee, sitä masentuneemmaksi jotenkin tulen. Verikoetuloksia kun soittelin, th sanoi niiden olevan ihan normaalit, ettei sen perusteella ainakaan olisi hätää jos ultrassa vain kaikki on hyvin ja yhdessä kai ne sen riskilaskennan sitten muodostavat. Jos jotakuta kiinnostaa (itsehän tietenkin googletin jo kaikenlaista tutkimustietoa, pönttö mikä pönttö) niin arvot olivat S-hCG-B-V: 43 ug/l ja S-PAPPA: 666 Mu/L . Joudun myös johonkin näytejutskiin viikolla 36 verensiirron vuoksi, kun molemmissa synnytyksissä sitä siirreltiin.

Noh, päivä kuitenkin sai iloisiakin käänteitä, kävin kahvilla vanhan ystävän kanssa, jota olen nähnyt joskus n. 10 vuotta sitten ja hänellä on laskettu aika jo 2 kk päästä. Hänpä oli niin yltiöpositiivinen, että tartutti sen sittemmin minuun ja päätinkin, että alan olemaan yhteydessä enemmänkin vanhoihin ystäviini, jotka ovat olleet unohduksissa, koska heti tuli niin hyvä mieli. Ajat ovat muuttuneet, me emme :)

Mutta nyt, ennenkuin kirjoitukset TAAS katoavat taivaan tuuliin (en osaa lukita läppärin hiirtä ja se tekee aina ihan omiaan) toivotan teille ihanat äidit mukavaa illan jatkoa :)

Viivi+Tiiti 11+2
 
Heipä hei! Alkoihan se aurinkokin paistaa kun loma loppuu, prkl... :D

helmiodottaja -85: Olen ihan tästä Kuopiosta ja ikää on 26v.
Sukupuolesta: hmm, ei kyllä mitään varsinaisia tuntemiksia ole ollut. Tyttövauvasta olen unta nähny, mut noi täälläkin listatut oireet viittaisi poikaan... Odottelen tuntemuksia :D

Huomennapa sitä pitäis lähtee kokkeillemmaan miltä se työnteko tuntuu :/ Viimeks tänä aamuna halailin pönttöö, joten paljoo ei sen puoleen lupaile pitkää työviikkoa :x Mutta tää tuleva mamma taitaa lähtee suihkuun ja sit nukkumaan, tuli talsittua tänään toi Kuopion Ikea läpi, nyt meinaa vätystää :D

Heidukka ja Mytty 9+2
 
Viimeksi muokattu:
helmiodottaja-85 Minä olen Suonenjoelta. Ikää 30.
50km matkaa Kuopioon ja synnärille :/
Voihan ähky ja turvotus.... en tiiä joko tämä masu on alkanut kasvaa... Mutta iltaturvotuksen kanssa on kyllä melkoinen potkupallo :D

Vissyliini 9+5
 
Heidukka ja Vissyliini: Kiitos, itse olen Ylä-Savosta ja matkaa kyssiin on noin 80 km...

Väsymys on ihan kauheeta, ei jaksais töissä olla yhtään ja kun tulee kotiin niin pötköttäessä menee melkein koko ilta. Todella tylsää. No jospa tää helpottaisi. Sekin inhottaa kun ei ole vielä varmuutta onko pikkunen elossa ja varmaan kaikki jo huomaa masusta kun niin turvottaa. Mut ei maha mittään!

Helmiodottaja-85 8+5
 
Neiti-81 Ei oo ollu mitään verenvuotoa, toinen on kyllä viellä masussa edelleen mut ollu 3viikkoa kasvamatta ja ilman sykettä :( mukana kulkee koko raskausajan ellei sit "pilkkoudu" ja häviä pikkuhiljaan. Se tuntuukin pahalta kun niin yllätyksenä tuli kun tosiaan ei mitään verenvuotoa ym... sit mietinkin että iskeekö ens ultrassa taas tunteet kovasti pintaan jos se viellä siel "kelluu" mukana :( ... No kaikella toivottavasti tarkoituksensa ja oon ajatellut tän niin et luonto osaa hoitaa ns.hommansa...
 
Heipsan! Tulipa tuossa lueskellessa mieleen, että mitäköhän mahtaa kuulua Iloksille? Hänestä ei ole kuulunut tässä ketjussa (viimeksi kesäkuussa) ja salapoliisityöllä tarkistin, että muissakin ketjuissa viimeksi heinäkuun alussa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Täällä kaikki hyvin, ensi viikon nt-ultraa odotellessa.
Keltakukka 11+3
 
Keltakukka: Samaa miettinyt, et mihin on Iloksi hävinnyt. Ei sillä, että täälä täytyis joka päivä käydä antamassa itsestään elonmerkkejä, mutta pitkä hiljaisuus alkaa ihmetyttään.

Helmiäiset: :( Surullista. Onneksi toinen jaksaa :)

Viivi76: Mun verikoe tulokset oli tämmöset.
pappa: 1087
-hcg-b-v 174
Normaalit kumpikin.

(.) Mun on käsi vieläkin kipeä ton eilisen verikokeen takia. Ei se yleensä ole ollut edes kipeä. Joku nuori tyttönen oli ja enemmän jutteli lapsille kun mulle. Mut kai se johtui siitä vaan kun en sitten ehtinyt sitä painamaan kun tarvi tyttöjä kädestä pitää. Juhuuu, voitin huutiksessa kaukalopussin, Eisbärchen. Kaikki on kehunu, et se olis talvivauvalla kätevä ja kyllä sen uskonkin. Oloissa ei mitään uutta, väsy, ruoka ei maistu ja unet karisee tosi herkästi. Mies lähti ennen kuutta töihin ja sitten saikin taas sängyssä pyöriä. Siitä ei mennytkään kauaa kun lapsetkin heräsi.

Äiti maa & Usko 12+4
 
Heipsan :) Eilen oli eka neuvola ja mulla oli kans hb 155 mut ei sanonut mitään veden huomisesta :eek: Eikös se ole vain hyvä että on korkealla.Laskee kuitenkin jossain vaiheessa.

asumisesta: Me asustellaan tälläisessä ikäänkuin omakotitalossa mut kuitenkin rivitalo mut v1905 rakennetussa talossa. 4h+k mut silti tuntuu et tila loppuu kesken :D

ikäerosta: miun esikoinen on kanssa menossa eskariin iso poika jo :/ Tiuhti83 täällä joudutaan kanssa ehkä vaihtaa kesken kaiken eskaria, pääsis lähemmäs kotia sitten kun jään kotiin. Vähän harmi mutta sitten olis sama mihin kouluunkin menee olis kivempi kun tutut lapset sitten.

Ja äitiyspakkauksen aion minäkin ottaa kun lapsi on meidän ensimmäinen yhteinen ja kaikki miehelle uutta. :)
 
Tervehdys kaikille!

Kovasti olette taas viikon aikana kirjoitelleet. :flower: Reissussa ollaan ulkomailla, mutta josko sitä muutaman rivin tässä päivittäisin kuulumisia, kun muut vielä nukkuu. :)

Ikäerosta on ollut puhetta. Meillä kun muut lapset ovat jo koululaisia niin ikäeroa löytyy.. 12v. ja 8v. :) Siksipä murua :heart: kutsutaan iltatähdeksi. Onko täällä muita 35v. odottajia? ;)

Pikku hiljaan alkaa tuntua, että voisi sitä jotkut mammahousut jalkaan pistään, mutta hyvin sitä vielä on normaaleilla housuilla pärjännyt. Masua illalla pömpöttää, että pikku hiljaan alkaa näkyä myös ulkoisesti että raskaana tässä ollaan. Lapsille ei olla vielä kerrottu mitään, mutta kohta vissiin alkaa olla aika.. tarkoitus on kertoa nt-ultran jälkeen ja nt-ultrahan on ens maanantaina (30.7) :) Dopplerilla ollaan melkein joka ilta miehen kanssa kuunneltu ääniä ja silitelty mahaa:heart:

Nyt on myös pientä kuvottavaa oloa ilmennyt ilta-aikaan, tosin sekin riippuu siitä olenko miten syönyt. Nyt kun olen jotain puputtanut, mikä maistuu pitkin päivää (vesimeloonia, viinirypäleitä, nektariina, punaisia omenia..) niin pahaa oloa ei ole tullut!


Neiti-81: Täällä myös pää tulee herkästi kipeäksi jos en muista päivän aikana tarpeeksi juoda. Juoma pullo pitääkin olla aina matkassa kun ulkona liikutaan. =)


Liikuntaa olen harrastanut useampana kertana viikossa (ihan niinkuin ennen raskauttakin) ja vielä ei ole ilmennyt supistuksia. Lenkkeilen (kävelen) ja pyöräilen pitkää matkaa (50-70km lenkkejä) Vauhti tosin on varmaan "hiipunut" siitä mitä se on ollut, mutta kyllä tuolla tyylillä hiki pintaan saadaan. Sen olen huomannut että jos en liiku, mulle tulee ällötystä pöllötystä, eli liikuttava on ja sehän on vaan hyvä asia. :)

Äitiyspakkauksen otan ilman muuta. Kaikki tavarat kun on hommattava uudelleen. :)

Asunnosta löytyy tilaa, sitä ei tarvi vaihtaa, mutta auto taitaa mennä vaihtoon, ainakin miehen mielestä.. :D


Mukavaa kesäpäivää kaikille!


Sirel ja iltatähtönen :heart: 12+0 POKS, POKS
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!
Jatkan vielä eilistä viestiä....

Asunnosta: Asutaan tilavassa kerrostaloasunnossa , ei varmaan olla muuttoa suunnittelemassa ainakaan vielä.
Äitiyspakkaus:eiköhän oteta, kun on ensimmäinen lapsi tuloillaan.
Äitiysvaatteet:aiemmin kirjoitinkin, että en oikein "kehtaa" :LOL: vielä mennä
niitä hypistelemään ja toisaalta vielä menee omatkin vaatteet. Käytän muutenkin aika löysiä vaatteita. Pitää varmaan kuitenkin pikkuhiljaa jotain ostaa edes syksyä varten, että ei sitten käy niin, että ei oo yhtäkkiä mitään päällepantavaa:ashamed:

(.) Eilen illalla ja tänä aamuna tuli vähän ruskeaa tuhrua paperiin vessassa käydessäni...toivottavasti ei tarkoita mitään ikävää!? Nyt kyllä olisi oikean kiertoni mukaan (joka on 28 päivää) kuukautisten aika, joten toivon että se olisi sitä. Kipuja ei ole, paitsi tosi pientä menkkamaista jomotusta. Vaikka oon tietoinen, että runsaatkin vuodot voi olla ihan vaarattomia, niin ei sitä silti pysty vaan viittaamaan kintaalla :( Maanantaina on jo onneksi se ultra.

Mansikki ja pikkumuu 11+4
 
Tiuhti83 Onnea asunnon etsintään! Me löydettiin tää meidän koti puolen vuoden etsimisen jälkeen viime vuoden kesäkuussa, saatiin avaimet lokakuussa, tehtiin remppaa kuukausi ja päästiin asumaan marraskuussa. Ei kovin pikaista...

Tyttö/poikaoloista Minä en usko ollenkaan mihinkään tollaisiin ennusmerkkeihin, puhdasta tiedettä mulle vaan. :p Ja ehkä mulle ei tule mitään "olojakaan", kun en oikein niihinkään usko. Joka toinen kuitenkin arvaa ihan oikein, kumpi sieltä on tulossa, kun vaihtoehtoja on vain kaksi. Mutta minähän toivon tyttöä, ei mistään syystä, ehkä se on jotenkin "omakuva", kun olisi samaa sukupuolta kanssani, mikä lie. Mutta syyskuussahan se (toivon mukaan) selviää. Ja toivottavasti selviää, että en ala synnytyssalissa pettymyksestä itkeä. :LOL: Mutta varmaan sen kymmenen ihmistä on sanonut, että tyttöhän sieltä tulee, kun olen näin huonosti voinut.

Viiville tsemppiä, älä vaivu synkkyyteen. Kuten tiedät itsekin, niin se pikkuruinen veri ei meinaa mitään. :hug: Mitä tarkotit Viivi tolla "tuhlaamisella"? Siis että et ole vieläkään ostanut lapsille sadalla eurolla vaatteita, tarvikkeita, vaunuja, leluja jne? Oho, jos noin on! Varmaan joku muu on sitten ostanut? Vai oletko noin hyvin saanut käytettyinä? Aikamoista. =)

Mä luin tänään hesarista, että monet kunnat antavat vastasyntyneelle lahjan. Halsualla saisi tonnin vuodessa kolmen vuoden ajan, se on jo aikamoinen lahja. Ne taitavat usein olla pikkukuntien keinoja houkutella lapsiperheitä. En ainakaan ole kuullut, että täällä mitään annettaisi (paitsi täytekakkukahvit heti synnytyksen päätteeksi!). Mites teillä, onko lahjoja kunnalta tiedossa?

Neiti81 Kyllä särkee, kuuluu kuulemma kuvioon.

(.) Mulla nää olot vaan ei parane. Etoo ja välillä pitää oksentaa. Just luin jostain, että viidennes odottajista voi pahoin puoleen väliin raskautta. Minä kun haaveilin, et se olis loppunut tuohon ensimmäiseen kolmannekseen. Olisiko kolmas migreeni viikon sisällä. Väsyttää. Eilenkin naapurin pikkulapset leikki vielä pihalla, kun menin petiin. 10 tunnin unien jälkeen vieläkin väsytti. Vähän alkaa tympimään, että eikö tästä saa ollenkaan nauttia!

P-L 13+1
 
Samaa olen katsellut noista kunnista kuin mitä Piia-Liisa. Täälä ei saa yhtikäs mitään, omasta pankistamme ollaan saatu jotain pientä ja se on siinä. Täälä ei myöskään saa mitään kunta lisää ja kyllä, koen, että on epäreilua. Kyllä mulle kelpais tonni "ylimäärästä".
Ja mä ainakin olen saanut lapsiin tuhlattua monta sataa, varmaan useita tuhansia pitkälle. :D Vaikka kirppareilla tykkäänkin käydä ja ostella niin kyllä tulee osteltua kaupoistakin. Ja synttärilahjaksi saavat just sitä mitä toivovat, no kuuta taivaalta en hae ja muutenkin toiveiden täytyy olla vielä inhimillisiä ja ikään sopivia. Tulevalle 5v ostin uuden barbien, 32€ taisi muistaakseni olla.

Mansikki82 Eiköhän oo vaan kaikuja menkoista :) Toivotaan näin.

Neiti-81: Juu särkee. Tänään ei, ihme kyllä! Mutta eilen sai taas herätä aamulla päänsärkyyn. Juoda täytys koittaa kauheesti, mutta kyllä mun ainakin tarvii silti se panadoli napata, et kipu lähtee pois. Mulla on muuten tosi hyvä kipukynnys, mutta päänsärky on etten vapaaehtosesti sitä kestä.

Oila: Tervetuloa mukaan, tänne odotetaan neljättä :)
 
Heippa,

tänään onkin taas ihan hyvä päivä, ei jomottele eikä tule tuhruja :)

Tuhlaamisesta juu siis luit Piia-Liisa ihan oikein, en ole käyttänyt lapsiini rahaa juuri lainkaan, paitsi niihin vaippohin. Ykköstä odottaessa sain niin pinnasängyn kuin vaunutkin (vaunut tosin olivat kirpparilta, olivat maksaneet oikein kympin) ja hirmiisesti vaatteita, vähän kaikkea kokoa ja näköä. Olen luonteeltani kai hamsteri ja koska olen myös jousimies, luotan luontaiseen tuuriini :D Kummastakaan lapsesta en kysynyt sukupuolta, enkä aio sitä nytkään kysyä. Mulla ei ole niin ollut väliä, minkä värisiä mukulat käyttää, ne laittaa vielä tänä päivänäkin toistensa vaatteita päälleen :D ja koska Sirel olen myös 35-vuotias, kaikki kaverini saivat lapsensa juuri hieman aikaisemmin minua, ostivat lapsilleen tuhottamasti merkkitavaraa ja antoivat ne sitten tarpeettomina ilmaiseksi minulle, kun eivät jaksaneet lähteä kirpparille myymään. Niinpä minulla on tälläkin hetkellä niin pojalle kuin tytöllekin jopa Lassien ja Remun haalareita joka kokoa aina 110cm saakka komerossa :D Ja olen osasta siis jo luopunut. Ikävikseni olen huomannut, että harvalle kelpaa käytetty, mutta onneksi niitäkin vielä löytyy, ettei tuota tavaramäärää tarvitse roskikseenkaan heittää. Ja itse asiassa taisin kyllä puhua lööperiä sen sadan euron kanssa, ostinhan minä satasella käytettyjä kestovaippoja tosiaan :ashamed: mutta nekin ovat kiertäneet nyt ympäri eurooppaa jo käytössä sen jälkeen ja palautuivat takaisin käyttööni :) eli oli aika hyvä ostos. Ajatelkaa, Belgiassa saat 150 euroa kunnalta, jos käytät kestovaippoja! Hurjaa. Tosin en tiedä, onko siellä mitään äitiysavustussta muuten. Synttärilahjoja en yleensä osta omille lapsille, koska saavat muilta niin paljon kaikkea. Itse asiassa en ole tainnut ostaa yhtään synttärilahjaa itse, jouluna taisin ostaa jonkun sukkaparin tms.

Sellaisia jorinoita tänään. Taidan ottaa torkut ennenkuin lähden taas töihin :) ei kyllä kiinnostaisi yhtään, mutta yritän sinnitellä silti. Että asiakkaat voi haista pahalle!

Hauskaa, ja eritoten aurinkoista ja lämmintä, päivää :)

Viivi+Tiiti 11+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piia-Liisa
Pahoinvointi teki täällä uuden tulemisen parin viikon tauon jälkeen. Tänään tuli hienosti aamupala ylös...:x No, ehkä se kuitenkin alkaa olemaan loppumassa. Jaksamisia niille, joilla pahoinvointi on tiheämpää, toivottavasti se kohta kaikilta alkaa loppua.

Varasin tänään ensi viikolle pikaneuvolakäynnin sydänäänien kuuntelua varten. Haluan vain tietää, että pikkuinen on hengissä vielä, kun seuraavaan oikeaan neuvolaan on aikaa. Ensimmäinen lääkäri on vasta toisen kolmanneksen lopussa, olikohan viikolla 26-28.

Meille ei muuten tullut mitään suhdelukua down-seulonnasta, eikä muutenkaan mitään tarkempia tuloksia. Pelkästään kirje, jossa todettiin tuloksen olevan normaali, eikä tarvetta jatkotutkimuksille toistaiseksi ole.

Sitten yksi asia vielä, onko teillä muilla haluja normaalisti? Olen itse ennen ollut tosi halukas, mutta nyt en oikein meinaa löytää intoa seksiin millään, ja miehen puolesta harmittaa:( Limakalvot on aika herkät, ja himot ihan kateissa, vaikka haluaisin haluta, eikä mies mitenkään ällötä. Seksiä kyllä harrastetaan lähes päivittäin, kuten ennenkin, mutta ne himot puuttuu... Toivottavasti tämä korjaantuisi pian.

Huomenna alkaa jo 14.viikko! :heart:

Pilkku_ 12+6
 
Pilkku_ Mulla ainakin halut vähentyny tosi paljon. Meillä se on johtanu siihen, että seksiä harrastetaan paljon, paljon vähemmän. Mieshän siitä jo huolestui, että mitä tämä nyt on, mutta tuntui ymmärtävän kun selitin. Ja kyllä siis ehkä kerran viikossa edelleen harrastellaan. Mies on "onneksi" paljon poissa, niin ei koko ajan tarvitsekaan käydä kuumana :D

Kuntien lisistä: Mistä saitte selville näitä kuntien antamia "lapsilisiä"?
 
Pilkku_Ompa sulla myöhään ensimmäinen lääkäri, mulla oli jo ja viikot on nyt 12+4.
Meillä puolestaan on aika aktiivista tuolla makkurin puolella, ettei ainakaan raskaus tässä kohtiin vaikuta, mutta jahka tuo vatsa kasvaa niin sittempä lopahtaa mun kiinnostukseni ihan täysin.
Mutta on ihan normaalia, että halut lopahtaa, kyllä ne taas palaa. Nyt kun alitajuntakin varmasti kelaa vaan koko ajan asiaa et on raskaana niin en yhtään ihmettele, et nukkuminen tms menee seksin edelle.

Viivi Mä ostan itse just siksi kun tiedän ettei lapset tule isovanhemmilta ainakaan saamaan mitään toivomaansa. Vaikka meinasin kyllä pyörtyä kun toivat kuopukselle 3v lahjaksi toivomansa baby born:in mutta et siihenkin oli osallistunut koko sen puolen suku. Anoppilaisista puhe siis, heillä ei kyllä tuntuisi missään vaikka ostaisivat joka päivälle oman nuken, mutta ovat varmaan piheimpiä ihmisiä mitä tunnen. Mun äiti taas aina kysyy toivomuksen mutta tuo jotain ihan muuta sälää. Kummeilta en oleta edes mitään ihmeitä kaikki kuitenkin nuoria perheellisiä, rahat menevät ihan elämiseen heilläkin. Toisaalta huvittaa ja kyllä vähän v*tittaakin, kun koko oman lapsuuteni sain kuulla äidiltä kuinka mun mummoni ei ikinä tuonut mitään (ei kai kun ei päässyt kun kauppa autolle) lahjaksi ja nyt itse toimii kuitenkin lähes samoin! Joten, me ostetaan edes se 1 mitä toivottu pitkään :) Nytkin kuopus olisi häneltä toivonut niitä sylvanian families perhettä mutta saikin hepan ja kärryn joka on jo rikki : /

Tulipa taas vuodatus. Katselin jo syksyksi jotain harrastuksia lapsille, tsissus kun on tyyriitä nekin. 30min uimaharjottelua 36€/kk, baletti 60€/h! Huh huijakkaa, ilmoitan isommat temppujumppaan ja that's it. Kuopus ei tarvi vielä sen ihmeempiä :). Mutta kyllä noilla harrastuksilla osataan vanhempien pussit tyhjentää tyylillä. Onneks on noita opistoja, niillä on edullisemmat hinnat.
 
Viivi, minähän olen "vasta" kolmekakkonen, mutta lähipiiristä ei ihan kauheasti löydy vauvakampetta, jotakin nyt varmaan. Monella alkaa olla jo kouluikäisiä lapsia, joten vauvatavarat on jo laitettu kiertoon. Siskollakin taisi olla tallella matkarattaat, ei mitään ihan vauvalle.

Ensimmäinen lääkäri Onpas nyt erilaista käytäntöä. Mä tapaan lääkärin joskus rakenneultran jälkeen, olikohan viikolla 24? Aikaa ei siis vielä ole annettu.

Keltakukka Mä siis luin hesarista, ja sieltä sain tuon Halsuan tiedon. Omasta kunnasta arvelen, että olisin kuullut joltakulta, jos täällä jotain isompaa jaettais. Kakkukahveista kerrottiin synnytyssairaalan sivuilla.

Haluista Seksiä päivittäin :LOL: Meillä meni kaikki halut vauvantekovuosina, sitä harrastettiin pakolla viisi kertaa kuussa oviksen aikoihin, ei muuta. Onneksi tilanne oli molemmilla sama, niin ei kumpikaan kärsinyt. Yllättävän nopeasti on palannut haluja takaisin, kun jo muutama viikko plussan jälkeen harrastettiin "ihan huvin vuoksi". Pari, kolme kertaa viikossa ja kumpikin on ollut tyytyväinen. Enemmän ollaan edelleen tuolla halitus-sylitys-linjalla edelleen. (Ja eihän me edes nähdä joka päivä...)

Lahjoista Minä pelkään jo nyt sitä, että lähipiiri kantaa jonnin joutavaa rojua meille. Kyllähän sitä sitten pitää jotain teeveestä tuttua muovikrääsää olla, kun lapsi on isompi, mutta toivottavasti sitäkin kohtuudella. Anoppi ostelee ainakin muille lapsenlapsilleen jonnin joutavaa rojua, mutta sillä puolella onneksi näyttävät myös suosivan kimppalahjoja. Lahjoihin käytetään huomattavasti pienempiä summia kuin meillä. Mun äiti on käsityöihminen ja on vaatettanut lapsenlapsiaan, jota arvostan kovasti ja osa pehmeistä paketeista on lapsillekin mieluisia.
 
Olin tänään nt-ultrassa. Jostain syystä jännitin sitä ihan kamalasti etukäteen. Olin ihan varma, ettei siellä näy elonmerkkejä tai sitten on jotain muuta pielessä. Kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa ja laskettu aika pysyi samana. Rakenneultraankin saatiin jo aika. Onko kellään muulla niin, että rakenneultran tekee lääkäri? Mulla on lääkäri oman perussairauden vuoksi. Nyt jännittää jo sekin, että seuraavassa ultrassa saattaa löytyä jotain.

Meillä on kanssa lääkäri jo tässä vaiheessa. Menen ensi viikolla lääkärille ja silloin on 13+2. En muista, koska on sitten seuraava käynti.

Meillä tulee ikäeroa vähän yli 4 vuotta. Toivottavasti lapsista on vielä seuraa toisilleen, vaikka eivät olekaan ihan lähekkäin syntyneitä.

Asumisesta: Meillä on tosi ahdasta. Asutaan kerrostalokolmiossa, mutta lastenhuone on tosi pieni. Ehdottomasti tarvitaan lisää tilaa. Haaveissa on muutto muutenkin vähän rauhallisemmalle alueelle ja rivariin tai omakotitaloon. Vielä ei ole löytynyt meille sopivaa taloa kovasta etsinnästä huolimatta.

Omassa kunnassa ei ole mitään ylimääräisiä tukia. Täällä syntyy muutenkin paljon lapsia. Kuntalisää sai vielä esikoisen aikana, mutta tämänhetkistä tilannetta en tiedä. Sen lopettamisesta on ollut puhetta niin monta kertaa.

Vilperi 12+3
 
Kyllähän mä tähän oon koittanut varautua, että samoin käy kun viimeksi. Silti jotenkin on toivo elänyt, että ei vaan VOI sattua kahdesti täysin samoin. Neuvolassa ei sydänääniä löytynyt (rv 11+0). Tästä illasta ja yöstä tuleekin kiva. Huomista ultraa ja tuomiota odotellessa :'(

-Pippari
 
Kuntalahjuksista meillä ainakin on ollut (en tiedä, onko vielä ensi vuonna voimassa) kotihoidontuen kuntalisä +100e/kk TAI ilmainen päivähoito vuodeksi. Saadaan jo nyt uudisasukkaan asumistukea yhteensä 5 vuotta, 250e/hlö/vuosi eli nyt se 500e/vuosi ja sitten joskus pikkuärrästä se kolmas mokoma lisää. :) Yleensä kuntien omilta nettisivuilta voi etsiä tietoa aiheesta. :)

Päänsärkyä on täälläkin, menikin kivasti pari kk ilman, mutta nyt on juilinut useana päivänä inhottavasti... Onneksi tavallista päänsärkyä vaan, migreeni olis vihonviimeinen. Seksihaluista voi sanoa sen verran, että ei ole. Ihan kamalaa. Heti plussauksen jälkeen oli vielä aikamoiset himot ja halut, mutta nyt on ollut todella kuivaa sillä saralla. Sääliksi käy kyllä ukkokultaa, mutta minkäs teet, kun ei yhtään huvita. :( Ehkä se tästä, kun tämä karmee väsymys väistyy niin jaksaa peuhata muutenkin kuin vain peiton kanssa nukkuessa. :) Läheisyyttä ja jonkinlaista koskettelua enemmän kaipaan kuin itse yhdyntää tai mitään seksuaalista.

Piia-Liisa mä kanssa pelkään, että toi lahjahommeli lähtee käsistä. Nyytti kun ois ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille ja ensimmäinen lapsenlapsenlapsi miehen mummille niin kyllähän sen jo tietää, että kaikkea turhaakin nurkkiin tulee... Täytyy vaan yrittää selventää, että ne lahjat tulee sitten minun hyväksynnän kautta eli pliis, kiitos vaan tarpeellisia. Niin kuin se ikinä mitään auttais, mutta ainakin voi yrittää. :D

Pippari luotetaan nyt siihen, että huomenna tulee hyviä uutisia :hug:

(.) Mä oon niiiiiiiiiiiiiiin väsyny. Onneks oon lomalla, mutta piru kun kaikenmaailman lehtimyyjät ynnä muut häiritsee koko ajan. Tänäänkin soitti jostain hiivatin pesuainepuljusta, että olenko yrityksessä se, joka vastaa pesuaineostoista.. juu en oo, oon vuokratuolilla. Siitä huolimatta rupee kauppaamaan tuotteitaan myyntiargumenttina, että saat kuule tällaisen superluksuslomalahjakortin Espanjaan kaupan päälle, kun ostat satamiljoonaa litraa meidän pesuaineita et eikö tollainen loma ois aika mahtava. :D Juu, niitähän ei saa netistä tai matkatoimistosta ite varattua ollenkaan. :LOL: Ei tyyppi tajunnu, kun jatkoi edelleen. Sit oli jo pakko sanoa, et oon kuule lomalla eikä kiinnosta nyt kyllä tippaakaan. Sitten tulikin kiittihei ja luuri korvaan. :kieh: Ei oo ny sympatiaa yhtään tollasille. Noin muuten siis ihan ok olot, mitä ny se närästys ja ummetus vaivaa oikein urakalla. Seuraavaks varmaan ostettava jotain ihan oikeeta maitoa, niin johan loppuu ummetus. :D Rinnatkin on edelleen arat, muttei ehkä ihan niin herkät kuin aiemmin. Alavatsa on turpea ja muutenkin turvottaa ihan jatkuvasti. Ja edelleen toi teiniys vaivaa, kun naama kukkii kilpaa kesäkukkien kanssa ja tukka rasvottuu noin kolmessa minuutissa. :D Repäisykipuja on välillä, liian nopeat liikkeet ja aivastelu/yskiminen niitä aiheuttaa. Muuten olo on kyllä vallan onnellinen. :heart: Seuraavaksi voisin hyökätä jääkaapissa olevan Schoko Puddingin kimppuun. Nam.

MrsR&MrR ja pikkuärrä 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Pipparille kovasti onnea huomiseen ultraan! Ei varmasti lohduta, mutta tiedän kaksi tapausta tuttavapiirissä, jossa noilla viikoilla ei ole sydänääniä löytynyt, ja ultrassa kaikki on ollut kuitenkin hyvin. Meillä ei neuvolassa kuunnella ennen 12. viikon täyttymistä, koska silloin ei kuulemma vielä välttämättä löydy äänet. Tietysti yhden huonon kokemuksen jälkeen ymmärrän tuntemuksesi, mutta toivotaan vielä parasta:hug:
 
Täällä pk-seudulla on tosiaan ainakin omassa kunnassani luovuttu perusterveiden äitien alkuraskauden lääkärikäynnistä säästösyistä. Eli lääkäreitä on kahdesti. Yrittivät vielä neuvolassa ehdotella, että tuon lääkärikäynnin voisi hoitaa omalla gynekologilla (omaan piikkiin) mutta en todellakaan maksa satasta (tai yli) tuollaisesta käynnistä, joka kunnan kuuluu järjestää ja olla maksuton.
 

Yhteistyössä