HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Huomenta!

Täällä jo jännitetään kovasti, enää puoltoista tuntia, eli kohta täytyy alkaa lähtemään :-O

MrsR en oikein ymmärtänyt tuota yel-jutskaa, eli maksatko kuussa 200 enempi vai nostitko vuosittaisen tuloarvion 20000? Mulla on se minimisumma 148 euroa Varmalla.

Mä meinasin ensin myydä noi mun tuplarattaat mutta hoksasin justiinsa, että musta tulee mummupuoli kuukauden päästä ja sitten jos meillä nyt onni käy, niin vuoden päästä niille on kyllä käyttöä, koskapa tytärpuolella ei taida paljon muita paikkoja olla, minnekä lapsensa hoitoon lykkää. Ja mehän ollaan jo mainostettu, että tänne vaan :D Huomio! Minä olen se ihminen, joka nuoruuden hölmöyksissään päästi suustaan lauseen: en ikinä tee lapsia ja inhoan niitä. Ei pidä koskaan sanoa ei koskaan, koska nyt minusta on viimeisen kuuden vuoden aikana kuoriutunut oikein kunnollinen kotiäiti, joka puolustaa lapsiaan kuin naarasleijona :D

Noniin, nyt alan pakkautumaan autoon ja lähden kohti tuomiotani :) Kuitenkin olen luottavaisin mielin :)

Hauskaa päivää teille kaikille, ilmoittaudun toki heti, kun kotiin palajan!

Viivi+Tiiti 12 POKS
 
Terpat uusille:wave:!

Tuplarattaat tosiaan myin viime syksynä naapuriin. Nyt varmaan ostan samanlaiset käytettynä tutulta mitkä myin. Kolmepyöräset emman tuplat. Menevät tosi kevyesti ja niissä on isot pyörät ja se on hyvä!

Äiti maa samat tekstiilivärjäysoperaatiot ois edessä kun kuomu on auringossa haalistunut. Aattelin ettei siinä ainakaan mitään menetä.

Viiville ultratsempit!!

(.)Kävin eilen jo lueskelemassa täällä, mutta väsymys voitti. Oltiin koko poppoo puuhamaassa ja kyllä oltiin miehen kanssa vähintään yhtä poikki kun muksut. Hauskaa kyllä oli ja helle oli sen verran kova että oltiin uimassakin tosi pitkään.
Nyt on masukin pullahtanut niin selvästi esille ettei jää enää kellekkään epäselväks että jotain siellä kasvaa, muutama tuttu on uskaltanut varovasti jo kysyä.
Äitiyshellevaatteita tarvis saada, yhet shortsit mulla on mutta toiset tarveis saada kun on näin lämpimät kelit. Keskiviikkona ois eka mahdollinen päivä kun kerkeisin kaupoille, toivottavasti jotain vielä löytyis.
Mä oon nyt huomannu että se pahoinvointi on tosiaan alkanut hellittämään, jes. Etova olo on vähentynyt, mutta ei oo kokonaan kuitenkaan poissa. Helteet taas ahistaa että ei oo koskaan hyvä :LOL:. Ja siis mä tykkään olla raskaana :LOL:.

Selis ja wotwot 13+2
 
Selis Onko sulla mitään havaintoa, et millä olis hyvä värjätä? Mä oon kattellu, et sinellissä ainakin olis, et tupsuttelis sen värin siihen kuomuun, ainut, et tää tarvis silittää kiinni, se tulee olemaan hankalaa, sitä tuskin saa irti ilman voimatoimia ellei vallan mee rikki. Vaikka tosin, jos silittää niin hyvin kun pystyy ja pitää aina sadesuojan mukana niin kai se sen kestää. Hope so. :)

Viiville tsempit ultraan :)

Mites muuten Piia-Liisa? Jatkuiko se vuotelu? :|
 
Dodiin,

nyt on ultra lusittu ja viimeinkin hyviä uutisia meille :heart: pikkuinen siellä köllötteli, sydän hakkasi jotain päälle 150 lyöntiä ja riskiluku oli 1:13000 eli kuulemma tosi hyvä. Niskaturvotusta ei ollut, lukema oli 1,7 mm. Laskettu aika siirtyi 7.2.13

Selis just sellaset emman rattaat mullakin on :) tosi hyvät oli mun mielestä :)

Hymyterveisin onnellinen Viivi+Tiiti 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Viivi76 niin siis just se vuosittainen työtulo 20 000e (eli 20k). Mä maksan muutenkin joka toinen kuukaus YELin niin summa on isompi, vaikka siitä nyt saakin sen -25%, kun on alottava yrittäjä. Tuleekin jännä loppuvuos, kun saa maksella hirveen isoja eläkemaksuja ja ennakot päälle (alveista puhumattakaan). Se minimityötulo kaiketi on jossain 9000e paikkeilla nykyään, kirpasee hieman siis tuo korotus, kun tulot ei ole lähelläkään sitä. :(
Hirmuisesti onnea ultrakuulumisista! :heart:

Hollannissa tervetuloa joukkoon!
Eroja näissä terveydenhuollon jutuissa on paljon, mutta monet maat ovat kyllä Suomeakin edellä tässä. Verrattain on halpaa toki, mutta jos veroja maksetaan terveydenhuollon ylläpitämiseksi Suomessa niin siihen nähden on kalliit polimaksut... Enkä ees viiti sanoa, mitä mieltä oon tästä kaiken keskittämisestä yhteen ja samaan paikkaan meilläpäin - ilta- ja viikonloppupäivystys on meillä 100km päässä eli ei kannata joutua tapaturmaan tai sairastua iltakahdeksan jälkeen. Ambulansseja on kyllä, mutta nekin käyvät tilanteen tarkastamassa vain, jos hätäkeskuspäivystäjän mielestä se on tarpeen (nehän on niitä ammattilaisia siinä avuntarpeen määrittämisessä). Ainakin näin maaseudun näkökulmasta terveydenhoito on kuralla - 10v sitten oli vielä vuoroilloin naapurikunnan (välimatka 37km) kanssa yöpäivystykset ja jos tarve vaati niin sitten keskussairaalaan. Voi niitä aikoja siis. :D
Noin muuten ei ole valittamista - suomalaiset lääkärit ja sairaanhoitajat osaavat hommansa loistavasti, olisivatpa vain hieman vähemmän kuormitettuja työssään. :)

(.) kadonneiden yöunien metsästys... nukuin viime yönä melkein 2h. Sitten kun olisin juuri nukahtanut päikkäreille, tuli appiukko käymään. Parin tunnin päästä ois taas kivasti nukuttanut, mutta sitten iski nälkä. :( Ihan on kuuppa sekaisin ja jäätävä päänsärky. Ulkona hiostaa, toivon mukaan kohta jyrisee. Viime yönä ainakin jyrähteli kivasti. Laitan kohta ukkokullan kauppaan - laktoositonta maitojuomaa ja muroja kiitos. :D Jatketaan näillä viileillä ruoilla - lämmin ei oikeasti maistu.

MrsR&MrR ja pikkuärrä 11+0 POKS!
 
Äiti maa: en todellakaan tiiä mihin niin paljon tarvitaan, mut ei mulla esim. neuvolassa otettu näytettä, että tässä on se ja sit niihin seulontoihin ja sit en tiiä mikä vielä... mutta kaks purkkia on kotona, jotka pitää viiä sinne kahden tunnin sisällä ja antaa vielä labraan näyte :D Selvinnee sitten tuloksista, mitä on tutkittu ...

Mutta kyllä osaa olaa maha kipee, ei silleen kun huonossa olossa vaan ihan särkyä... Varmaan johtuu osittain töistäkin ja sit toivottavasti enemmän siitä kohdun kasvamisesta... Mutta aamut on VAIKEITA!!! ja huomenna pitäis jo seiskaan mennä töihin, iiks! Pahaolo ehkä himena hellittää mutta ei kokonaan, rinnat edelleen hellät ja turvonneet.
 
Hei vaan hellettä! Ei saatu tänne tänään ukkosia, vaikka on ollut tosi painostava ilma. Viime yönä oli sellainen puolen tunnin mittainen, kuulin hyvin, kun nukuin teltassa yön. :D

Heidukalla oli noita näytteitä. Minä en ainakaan pysy yhtään perässä, mitä milloinkin otetaan. Nytkin perjantaina, kun tutkittiin vuodon syytä, niin samalla otettiin tietty pissa ja pari putkea verta. Jotain niistä pikaisesti tutkittiin, kun lääkäri vaan totesi, että niissä kaikki ok. HIV ja hepatiitti on tässä viimeisen vuoden aikana tutkittu vaikka kuinka moneen kertaan (lapsettomuushoidoissa).

Noita poliklinikkamaksuja on saanut tässä vuoden mittaan maksella. Oisko varmaan kymmenkunta maksua (á 27,50) miehen kanssa maksettu (osasta käynneistä kun on jouduttu kumpikin maksamaan).

Äiti maa, kiitos kysymästä. Vuoto lakkasi sitten samoin tein. Ihan vähän tuli sitä ruskeaa, mutta siinä kaikki. Mikä lie. Kunpa nyt ei enää säikkäyttelisi. Nyt alan ymmärtää, miksi niin moni hankkii dopplerin.

Mulla alkaa viikon päästä loma ja tajusin, että loman jälkeen olen jo hitusta vaille puolessa välissä! Lomahan menee tietenkin kuin siivillä. Hui apua, meille tulee vauva eikä me olla vielä tikkua ristiin laitettu. Se mun ensimmäinen neulomuskin jäi hitusen kesken.

Nukuin parin tunnin päikkärit, mutta sen jälkeen tunsin olevani ensimmäistä kertaa piiiitkään aikaan oma itseni. Ei ole oikein mitään jaksanut tehdä, koko huusholli on ollut miehen kontolla (tosin hänen kontolla se on muutenkin enemmän). Laittelin ruokaa, siivoilin alakerran, pesin pyykkiä. Olipa mukava pitkästä aikaa tehdä kotitöitä niin, että ei ole paha olo tai tolkuton väsymys tai päänsärky tai migreeni niin kuin tässä pari viimeistä viikkoa... Pienet ovat ihmisen ilot. :p

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Mulla on viisi työpäivää ja sitten alkaa LOMA! Ja tervetuloa mukaan Hollannissa!

P-L 13+5
 
J+
Repäisykivut ovat taas täällä. Joka toinen päivä ne näyttää tulevan pinnalle. Viimeisessä tuntui oudolta, ihan kun jokin olisi irronnut (?) voi toki olla mielen kepposia. Ei vuotoa joten tuskin huolestymisen arvoista. Pelottavat ne on kun tulee niin yllättäen.

Selkä särkee edelleen. Eilisen huvipuistolun (en ollut laitteissakaan) tuntuu ihan kivasti selässä : /

Äitiysvaatteet hirveän hintaisia, eikä henkkamaukassa ollut. Juhlamekkokin pitäisi löytää, ja sininen sellainen. Muu ei kelpaa :LOL:

Ootteko jo olleet lääkärissä itse en ole käynyt kun ekassa neuvolassa ja nt-tutkimuksissa (ultra). Mikä tää lääkärikäynti on josta puhutaan. Mulle ei neuvolassakaan puhuttu sellaisista saati mistään verikokeistakaan. Pakko ottaa kun itse B- ja ukko + veriryhmäläinen.

J+ 13+3
 
Huomenta masuset!

Ihanaa, kun ei mene lomapäivästä turhaan aikaa nukkumiseen, kun esikko herätti jo puoli seitsemän aikaan... (Huomaattehan pienen ironian edellisessä lauseessa..?) ;)

Tervetuloa Hollannissa ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Viivi76!

Sukupuolioloista: Olen hiljalleen kallistumassa siihen suuntaan, että jos masussa on vielä joku elossa niin sen täytyy olla tyttö. Jostain kuulin/luin, että kahden naisen hormonit samassa kropassa aiheuttaa kaikenlaisia mielialaheittoja ja tässä raskaudessa ainakin sen verran helposti keittää yli, että siitä päätellen tulokas olisi samaa sukupuolta. =)
L.O.V.E: päivittäisitkö mulle siis tyttöolon, kiitos?

(.) Eilen oli aamusta melko voimakasta etovaa oloa. Tänä aamuna ei sitten taas mitään. Ihmeellistä, miten olot vaihtelee päivittäin. Yöllä heräsin ukkoseen ja sitten piti lähteä könyämään vessaankin, kun oli ihan hirvee pissahätä. Olihan muuten valoshow! Onneksi en pahemmin pelkää ukkosta. Ei ehkä olisi enää uni tullut silmään muuten.

Jaahas. Jos sitä tänään vaikka pääsis shoppailemaan niin vois katella, löytyiskö jotain housuja, jotka ei puristais masun kohdalta. Iltaisin varsinkin saa kyllä jo housuja availla, kun tuntuu, että painaa.

nessuli & nasu 10+1, eilen poksahdeltiin... =)
 
Ukkosta en pelkää, mutta yllätyin kovasti tyttären kertoessa partioleirillä vallinneen joukkohysteria ukkosen takia. Nuoret olivat juosseet päättöminä, kirkuneet, satuttaneet itseään mm. varpaankynsiä oli irtoillut, neniä oli hakattu seinään jne. Oli varmasti ollut aika ikävä kokemus 13v. tytölle, joka ei onneksi itse ukkosta pelännyt, mutta oli joutunut sietämään kymmenien lasten hysteristä touhoa.

Uusi viikko ja uudet kujeet. Tai ainakin noin ajatustasolla. Energiatasolla ei musta ole kujeilemaan ;). Ultra olis tänään ja hermostuttaa mahtaako masukilla olla kaikki kunnossa. Tylsää joutua odottelemaan iltapäivään asti... pitkä piinapäivä edessä.

Maarit ja Hattivatti 12+0 *poks*
 
Suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille! Nyt olisi kyllä jo aika huonojen uutisten loppua tässä ketjussa...

Itse olen hiukan ollut huolissani, kun eilisillasta asti on alavatsalla (ihan alhaalla, noin karvoituksen kohdalla) on sellaista melko jatkuvaa polttelua. Tasaista siis, ei vaikuta supistuksilta. Jotenkin luulisin kohdun olevan jo hiukan ylempänä, mutta en tiedä. Mitään vuotoa ei ole, mutta oudolta tuo tuntuu. Eilen kävin muuten kävelemässä, ja helle ei tosiaan tuntunut hyvältä. En oikein siedä kuumaa muutenkaan, enkä nyt varsinkaan. Lauantaina taas olin urheilemassa koko päivän, hyvin kevyillä tehoilla koko ajan, mutta paahtavassa helteessä. Harrastan siis kestävyysurheilua itse, tehot on nykyään treeneissäni pienet, mutta suoritus kestää kauan (tuntikausia). En tiedä, voisiko sekin vaikuttaa. Urheilu loppui, kun iltaa kohti alavatsassa alkoi painaa. Ehkä enemmän asento, koska tehot olivat hyvin matalat (keskisyke 120). Nyt jää kyllä urheilut vähemmälle, mutta jos vielä kykenisi lyhyempiin suorituksiin. Olen kyllä itse ymmärtänyt, että raskaskaan harjoittelu ei lisää riskiä ennenaikaiseen synnytykseen. Magnesiumin saannista olen yrittänyt pitää huolen, olen ottanut vähän ylimääräistäkin, jos on tullut paljon hikoiltua, ettei kramppailisi.

Yritin muuten eilen katsella mammajumppia pk-seudulta, mutta heikosti löytyi. Eikö todellakaan millään näillä suuremmilla ketjuilla (Elixia, Sats, Motivus, Esport, Forever, Fressi jne) ole mammajumppia? Löysin jostain äiti-vauva-jumppaa, mutta vauva vielä puuttuu, ja mammajooga ei kiinnosta, vaan nimenomaan tavanomaisempi jumppa. Onko jollain kokemusta jostain paikasta? Haluaisin syksyllä jumpata ja uida.
 
paulinmamma: Eikös ne niin lottois niistä karvojen kasvusta ;)
maarit: Joo voin kanssa kuvitella sen joukkohysterian, pelkään itsekkin toki ukkosta. Mua peloteltiin sillä ja pallosalamoilla koko pieni ikä. Nyt en enää tiiä mikä on totta ja mikä ei.
Viivi: Onnea ihanasti menneestä ultrasta :)
Piia-Liisa: Rentouttavaa kesälomaa! :D Toivotaan että on kohtuullisen aurinkoista, muttei liian kuuma kuitenkaan!

Viikon sai olla ilman pahoinvointia, mutta sitten eilen kesken työpäivän iski todella järkyttävä olo. En tiedä johtuko jostain viiruksesta vai siitä, että työpaikan lämpötila oli rapeat 32 astetta.. nyt saanu melkein 24 tuntia oksentaa puolen tunnin välein. Mikään ei pysy sisällä, ei edes vesi. :/
 
J+Näemmä käytännöt eroaa paikkakunnittain tän nla lääkäri käynnin kanssa, mutta siis lääkäri tekee sisätutkimuksen ja keskustelee sun kans jos tarvitset esim. jonkun särkylääkkeen tms. Etkö sä halunnu osallistua tähän riskitekijä seulontaan vai miksi sulta ei verikoetta ole otettu np-n yhteydessä? Tai annettu lappua joka viedään labraan ja sen kanssa otetaan verikoe missä katsotaan hiv sun muut hyppykupat?

Viivi:flower: onnittelut :)

nessuli Joo, komea oli show yöllä! Mä en ymmärrä noita mein lapsia, kauhea jytinä ja pauke ja kukaan ei ollut aamulla ukkosesta tietoinen :D

Maarit* Eikä? Ja ohjaajat oli missä?? Onneksi ei sentään isompia ole sattunut.

paulinmamma :D haha, empä ole moisesta kuullut.

(.) Niin vetämätön olo. Väsyttää ja laiskottaa, tarvis lasten kans viikolla ajella ideaparkkiin metsästämään sitä tekstiiliväriä ja samalla poiketa sinne hm:lle jos vaikka liikkeessä olis parempi valikoima kun netissä. En vaan tajua miten mä jaksan siellä kävellä, työntäsköhän lapset mua rattaissa :D Mulla on nyt joku ihme hamstraamis vaihe, kaikki vauvantavarat tarvis olla kondiksessa vaikka kiire ei tod ole mihinkään päin. Aamun etsiskelin mun hotslingiä enkä vieläkään löytäny :kieh: Ja sitten kun toi mun varastoiminen on jotain aivan naurettavaa, kaikki vaan sekaisin muovipusseihin, pussit kii ja varaston perälle... Ihana nyt sitten kaikki penkoa auki:mad: Miehelle ei parane valittaa yhtään, se on aina ihan hermona jos edes avaa varaston ovea..:whistle::LOL:
Perjantaina olis neuvola :) Kivaa.

Äiti maa & Usko 13+2
 
Äiti maa Oli siellä ollut ohjaajia, mutta kun nuoria on liki 100 ja ohjaajatkin teini-ikäisiä niin lopputulos on tuollainen. Eikä varmasti pari aikuistakaan olisi saanut joukohysteriaa loppumaan, se on vaikea hallittava jos kerran pääsee valloilleen.

Hassua joutua taistelemaan ruuan himon ja oksentamisen välillä. Nälkä ois, mutta oksettaa. Mulla sama ongelma useamman kerran päivässä.

Maarit* ja Hattivatti 12+0
 
Moikka! Hei kun te puhutte noista "tyttö oloista" ja "poika oloista" niin mua kiinnostaa kuulla mitä näihin oloihin sitten sisältyy :) Olisi kiva etukäteen arvuutella kumpikohan sieltä olis tulossa.

Itsellä pahoinvointi loppunut lähes kokonaan, väsymys lisääntynyt, mutta mielialat (ihme kyllä) tasoittuneet! Kohdun kasvun takia (ilmeisimmin) pientä menkkamaista kipuilua alamahassa ihan lyhyen aikaa eikä edes päivittäin, onko tää nyt sitten sitä nippailua vai mitä.. Niin ja viikkoja nyt kasassa 10+3

Todella pahoillani olen niiden puolesta, joilla raskaus on keskeytynyt :( Kovasti voimia ja jaksamisia!
 
zara- mulla ainakin se "tyttöolo" tulee ehkä eniten siitä, että tämä raskaus tuntuu erilaiselta kuin ensimmäinen ja siitä päätellen veikkaan asukin olevan eri "merkkiä" :) Ja tosiaan tuntuu, että jatkuvasti kiukuttaa eli pakkohan mussa on olla tuplamäärä naishormonia.. :LOL:

No joo. Totta puhuen arvauksiahan nämä vaan ovat ja 50 % todennäköisyydellä osuu oikeaan, jos osuu... Ekan kanssa oli "poikaolo" ja se piti paikkansa.
 
Hei!
Vieläkös mahtuisi mukaan? :)

Täällä siis Bliss / 6.2.13 / 4.lapsi / TYKS

Neljättä siis tosiaan odotellaan, Olen parin viikon päästä 37 vuotias ja ennestään meillä on 3 tyttöä: 1/04, 11/06 ja 4/10. Asustelemme Raisiossa, jonne muutimme Turusta vuosi sitten. Harmillista, että täälläkään, kuten ei myöskään Turussa, makseta mitään ylimääräisiä lapsiperheen etuuksia, ei siis kuntalisää tai muutakaan. Tai ainakaan kukaan ei ole meille niistä mitään maininnut...

Niskapoimu-ultrassa on jo käyty, siellä laskettuaika aikaistui reilulla viikolla. Olinkin hieman epävarma viimeisien kuukautisien ajankohdasta, kalenterini kun ei niitä ollut itsekseen muistiin merkinnyt... ;) Ultrassa kaikki oli hienosti, niskaturvotusta oli alle 1mm ja vilkas tyyppi siellä meitä moikkaili. :)

Raskaus näkyy jo varsin selvästi, mutta varsinaisia äitiysvaatteita en vielä ole käynyt ostamassa, legginsit, hameet, mekot menevät vielä hyvin päälle. aiemmat odotusajan vaatteet olen ehtinyt laittaa jo kiertoon, joten kohta on varmaan suunnattava ostoksille... Tai ryhdyttävä ompelemaan, olisipa vain aikaa siihen.

Migreeniä on ollut useasti tässäkin raskaudessa, kärsin siitä kyllä ihan normaalioloissakin. Panadolilla koittanut pärjätä, mutta pakko varmaan Panacod-resepti pyytää lääkäriltä seuraavalla käynnillä. Jokaisessa raskaudessa tutuksi tulleet repäisykivut sekä selkäkivut iskiaksineen ovat myös mukana kuvioissa, samoin kuin ruoansulatusoireet närästys ja vatsan polttelu. huoh. Nämä kaikki olisin voinut kyllä skipata tällä kertaa. Niin kuin toki huonon olonkin, joka pitää seuraa aamusta iltaan. Varsinaisesti oksentanut en kuitenkaan ole, vaikka ei se kaukana olekaan.

Tyttö- tai poikaoloista en vielä osaa oikein sanoa. Toisaalta tuntuu ihan samanoloiselle kuin aiemminkin, mutta jokin sisälläni silti "pelottelee", että ei se nyt kertakaikkiaan voi neljättä kertaa peräkkäin tyttö olla. ;) Ja emme siis tosiaankaan ole tätä neljättä sen vuoksi "tekemässä", että se poika olisi välttämättä perheeseen saatava, ei tosiaankaan! Tavallaan toivoisin edelleen tyttöä, ihan käytännön syistä, mutta kyllä molemmat ovat oikeasti aivan yhtä tervetulleita! <3

Ja erityisterveiset vielä Hemmille, jonka kanssa odottelimme noita vuoden 2010 huhtikuun pienoisiamme! Huomaatkos, laskettuaika onkin tällä kertaa meillä ihan samana päivänä! :D

Bliss ja vielä lempinimetön tulokas 12+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hemmi
Heippa vaan kaikille!

Ja tervetuloa mukaan uudet :)

Oloista Minä en ainakaan osaa yhtään sanoo, kumpi mahtaa olla tulossa, enkä kyllä halua sitä etukäteen tietääkään, että oikeestaan ihan hyvä, ettei "tunnu" kummaltakaan, mies heitti jo oman veikkauksensa, mutta saapa nähä sit menikö oikeaan ;)

Viivi Kiva kuulla taas lisää hyviä ultrakuulumisia :D

Äitiysvaatteista Itse kävin eilen hakemassa niitä kasan veljen vaimolta, ollaan onneksi melko samankokoisia ja hänellä sen verran vähän aikaa viime raskaudesta, että oli säästelly vaatteitaan minua silmälläpitäen :D

(.) Täällä alkoi viimenen lomaviikko helteessä, onneksi se paha olo on jääny lähes kokonaan jo pois. Torstaina on mulla se lääkärineuvola, joten sitä nyt sitten odottelen. Töihinpaluussa jännittää lähinnä, että miten paljon se väsymys painaa sitten, kun pitää herätäkin joka aamu siinä klo 4-4.30 |O Jospa siihen sitte taas äkkiä tottuu.

Minä vaan -84 + juniori 13+2
 
omppuf ja muutkin olettehan tietoisia näin helteellä, että jos työnantaja ei pysty huolehtimaan inhimillisistä työoloista siis että lämpötila työpaikalla pysyy alle 28 asteen. jos nousee sen yli niin taukoja saa pitää 10-15min/ jokainen työtunti...

Ty
 
  • Tykkää
Reactions: Omppuf
Pilkku_ liikunnasta: Mulla ainakin liikunta on aiheuttanut ylimääräisiä tuntemuksia kohdun seudulla. En tiedä mitä harrastat, mutta minulla tuntemuksia on tullut juoksusta ja pyöräilystä. Osallistuin vielä 11+0 päivänä triathlon-kisoihin, mutta tehot jäi melko vähäiseksi ja niin kävi sijoituksellekin :D Jatkan kyllä liikuntaa, mutta en enää revi täysillä.

Omppuf: Tsemppiä ton pahoinvoinnin keskelle. Helle ja oksentelu on varmasti todella tukala yhdistelmä (niin kuin pelkkä oksentelu ei riittäisi!). Myös muille pahoinvoiville toivon paljon voimia!

Ultrakuulumisia: Tänään käyty ultrassa ja niskapoimu oli normaalin 1,1m verran. Kaveri oli unten mailla, kuten ilmeisesti kaikkien meidän mahat päivisin :D Sieltä se sitten heräsi pyörimään, kun ultraaja hetken aikaa mahaa tökki. Päivät heittivät ja olisivat ultran mukaan 12+6, kun edellisen ultran mukaan ne olisivat nyt 12+2. Menen nyt siis edelleen tuon 12+2 mukaan, kun se sinne neuvolakorttiin kirjattiin. LA muuttui nyt 9.2.. Mutta kaikki siis ihanasti kunnossa! :heart:

Miehestä: mies oli ultrassa mukana ja voi hyvänen aika tätä touhottamista sen jälkeen. Ihan kuin eri mies. Ilmeisesti hän tajusi nyt vasta, mitä täällä oikein tapahtuu. Mutta hän siis touhottaa iloisesti, joten siinäpä sitten touhuaa. Tuntuu vaan niin hassulta, kun itse olen jo jokin aika sitten sisäistänyt tämän.

Kohta kerrotaan minun vanhemmille ja jännittää! :D
Keltakukka + Greippi 12+2
 
Keltakukka onnittelut ultrakuulumisista. Kerrohan mitä vanhempasi sanoivat?

NT-ultra takana ja kaikki ok. Turvotusta 0,8-0,9mm ja verikokeissa tuli kanssa käytyä. Nyt ehkäpä uskaltaa taas hetken olla levollisin mielin raskauden suhteen. Kovasti olisi kätilö halunnut vaihtaa LA:ta myöhäisemmäksi, kun kk mukaan olisi ollut 4 päivää vähemmän ja ultran mukaan päivän vähemmän ja alle 4 päivän eroa ei vaihdeta. Mä sitten pidin pääni ja sanoin, että kun on kaksi ultraa tehty ja molemissa saatu 11.2. LA:ksi, niin en suostu muutokseen. Sai sitten hakea toisen kätilön auttamaan tietokoneen rukkauksessa, että sain tahtoni lävitse :D

Maarit ja Hattivatti 12+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Omppuf
Äiti maa: hotsling? Hä? Mikäs se on?

Omppuf: Ai kamala, mikä pahoinvointi! Toivottavasti laantui jo! Ja kiitos loman toivotuksista, vielä neljä aamua...

Keltakukka Voi miten minua hymyilytti miehesi. Ihanaa, miten miehet muuttuvat höperöiksi, kun on lapsista (etenkin omista) kysymys.

Minusta tuntuu, että meillä mies tajusi tän asian jo ennen mua ja on antanut mulle vaikka mitä hienoja ohjeita. Kuten "muistathan juoda, kun se lapsiveden määrä kasvaa nyt". Ja mitä pitää syödä jne. Eihän niihin voi muuta vastata kuin "kyllä äiti". :LOL:

Kukas täällä oli se motskarimimmi... en nyt millään jaksa kaivella edellisiltä sivuilta. Siis miten sillä abortteja tehtiin? Tai mitä riskejä siinä nyt muutenkaan on? Ellei nyt onnettomuuteen joudu. Minä en ole moponaisia, mutta kyllä toisinaan istun tuon miehen kyydissä (aika harvakseen) eikä ole tullut mieleenkään, että siinä ois jotain riskiä...

Ensi viikolla toka neuvola.


P-L 13+6
 
Piia-Liisa Se on siis semmonen ihuna vauvankantopussukka (nii tyhmä ei taas tajua puhua asioista niiden oikeilla nimillä) :D Semmosella kivalla retrokuosilla vielä, mä en tajua mihin mä sen nyt oon laittanu..
Se motskamimmi on Viivi

Keltakukka Mulla kyllä tuntuu hipaisuja ihan mihin aikaan päivästä vaan kunhan ehtii hetken olla aloillaan ja kuulostella. Onnea hyvistä ultra uutisista :)

Onnea myös Maaritille* samoista uutisista :)

(.) Mies tuli ja meni taas samalla oven avauksella. Mutta ehti siinä kysyä, et uskaltasinko mä jättää lapset yöksi hänen nuorimman siskonsa kanssa. Olin ihan että, :confused: mihin minä olen menossa, ja että miksi en uskaltaisi. 18v mutta luotettava nuori on kyllä ja nyt kun kaikki kolme ns. on aika isoja niin en näe syytä miksi en uskaltaisi. Ja heidän kanssa pärjää ihan kokematonkin. Miehellä on kuulemma jotain mun päänmenoksi keksittynä. IIk :D
 
Äiti maa no googlellahan tuo(kin) juttu olisi selvinnyt. Mistä noista kantosysteemeistä tietää, mikä olisi itselle paras... pitää varmaan jossain käydä kokeilemassa.

Ja tunnetko sinä jo vauvan liikkeet? :heart: Pitääpä kuulostella tarkasti illalla, että tuntuisiko joku suolen kurina vauvalta! :D

P-L
 

Yhteistyössä