HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

Huomenta Helmimasut!
Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut kaikille ultrakuulumisista!

Itse en ole kovin aktiivisesti jaksanu nyt kirjotella kun oon ollu niin kauheen väsyny töiden alettua... Johtuneeko niistä kilpirauhas -arvoista...
Äitiyspakkaus: tykkäsin kovasti. Ihanan raikkaita värejä, otetaan varmasti!
Kestovaippailu: ei ole kyllä minua varten se touhu. En varmaankaan edes kokeile.
Liikeistä: ehkä olen pari kertaa tuntenu, mut varsinaisesti en kyllä vielä tunne. Kovasti odottelen että potkut alkaisivat tuntua.
NT-ultra: eilen käytiin. Kaikki hyvin, luku oli 1,4mm eli normaali kuulemma. Riskilukua ei vielä saatu. Mytyllä kaikki hyvin, kovin oli aamulla unelias, ei millään meinannu herätä vaikka miten ultrassa yskin ja myllytin mahaa :D Pää-perämitta oli 64,6mm ja ajlat sätkyttteli kovasti :heart: Laskettuaika pysyi samana.
Tänään olisi vielä kummipojan ristiäiset, viime lauantaina kastetiin kummityttö :D Huisketta ja hulinaa ollu ihan kiitettävästi, kerkeisi vaan jossain välissä kotia siivoilla ja levätä! Aina menossa!

Heidukka ja Mytty 12+6
 
Hei vaan!

Kylläpä on helle :cool:

Kestovaippailusta en ookkaan muistanu kirjottaa. Minua se ei kyllä jotenki kiinnosta yhtään, oon sen verran laiska ihan suoraan sanottuna:ashamed:, että ei innosta rueta liottelemaan ja pesemään konetolkulla niitä vaippoja vaan käytän mielummin ihan niitä tavallisia, eri asia tietenki, jos ne muovivaipat rupee jostain syystä tekemään jotain ihottumaa tms. niinku joku kirjotti, ni sitte voin harkita kestovaippoja. Minun puolesta joku saa kyllä multa ne äitiyspaketin mukana tulevat kestovaipat, jos vaan tarvii. Jos tarttee postittaa, ni saa maksaa sit postituskulut.

(.) Täällä on tullu syötyä viimeaikoina ehkä jo melkein liikaaki marjapiirakkaa. Sitä on niin helppo tehä, kun nyt on noita tuoreita marjoja kokoajan tarjolla. Minun isä on keränny meille varmaan jo vähän yli parikymmentä litraa mustikoita, joista menee kyllä suurinosa mehuksi, mut parit piirakat oon pyöräyttäny ja loput pakastanu. Sitten ku meillä on tossa pihalla noita puna- ja mustaviinimarjoja, ni niistä on tietenki pitäny tehä kans parit piirakat :D On muuten hyvää! Nekin loput pitäs vaan kehata kerätä pois tuolta puslista ja laittaa pakastimeen, ni saa sit syksymmällä tehä mehua :)

Eipä muuta tällä kertaa, toivottavasti kukaan ei nää punasta minun "kestovaippavastaisuudesta".

minä vaan -84 + juniori 16+0
 
Tervetuloa uudet!

Ja onnitteluja ihanista ultrakuulumisista! :)

Maarit* vaan sit lepäilee siellä ja ottaa lunkisti. :hug:

minä vaan -84 ällös huoli, mä oon ihan yhtä laiska ja vähäekologinen. :D Ollaan sit yhdessä yhteiskunnan vihollisia. :)

Nää lämpöset päivät on kyllä ottanu tosi koville - on joutunu nestettä juomaan koko ajan ja sen ansiosta ravaamaan vessassakin jatkuvasti. Ja oon ihan loppu aina iltaisin, kaikki energia menee päivällä töissä. Hmph.

Kävästiin eilen illalla moikkaamassa miehen ystävää ja samalla reissulla käytiin tsekkaamassa, onko Keskisen kyläkauppa vielä paikallaan. :D No olihan se. Onnistuin ostamaan oikeasti en mitään, mutta rahaa meni 70e. Perinteistä. :LOL:

(.) Olin paha ihminen, join puolikkaan (33cl tölkki) Batteryn tänään. Oli pakko saada vähän... :ashamed: Nyt selviänkin ehkä ensi kesän keskiviikkoon asti ilman. Maha se tuossa pönöttää, selkeästi on toi navan alus pystyssä. :heart: Silloin tällöin tuntee pienet liikehdinnät, muttei mitään merkittäviä kunnon liikkeitä kuitenkaan. Nyt odotan vaan kuumeisesti tiistaita, neuvola ja sydänäänet. Mä niin tiedän, että alan kyynelehtiä taas... :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
:kieh::kieh:

Voi pirkaleen pirkale. Tiiättekö mikä on kivaa. Leipoa piirakkaa ja kakkupohjaa ja huomata, et kettu, uunihan on paskana. Paistaa vaan yläpuolelta.. Nyt jäi sitten piirakka pohjan jostain kohtia raakaksi ja kakkupohjaa sai paistaa melki 2h..

Ja tietty SEKIN hajoaa, kun ylimäärästä pätäkkää ei juuri ole..

Et ei mulla muuta :kieh:
 
Tervehdys kaikille!

Miulla alko ke-to välisenä yönä puol kaks koskee mahaa kovasti ja sen jälkeen en sitten nukkunutkaan...torstaina sinnittelin töissä 8 tuntia ja sen jälkeen oli pakko lähtee päivystykseen...siellä miut otti vastaan yrmee hoitaja sanoin "keskenhän se tietysti menee"...no lääkäri otatutti miust pissanäytteen ja tulehusarvon ja ne oli ok...sit vaan kiitos ja näkemiin vaik kivut oli edelleen kovat(eivät siis kuunnelleet sydänääniä eikä ultranneet). No menin sit pe aamuna töihin ku saikkuakaan ei kirjoitettu ja kivut vaan jatku...no kävin sit tk:ssa jossa sain onneksi kuulla sydänäänet<3 Kivuille ei löytyny selitystä...nyt onneksi ei enää niin kovasti koske...pystyy jo nukkumaankin=) Mut kyl oli se hoitaja tyly ku heti veikkas päin naamaa tiuskasemalla et kesken menee=(

Oon jotenkin kaikin puolin romuna...ja viel ois yli 25 viikkoa edessä...huoh! Sorry tätä omaa napaa tuli taas. Tsemppiä muille odottajille ja varsinkin niille joilla raskaus ei ole ruusuilla tanssimista!

äitx2 ja riesa rv 14+4
 
Äiti maa voi hittolainen. Toi on niiiiiiiiiiiiin raivostuttavaa, kun joku perhanan masiina sanoo työsopparinsa irti kriittisillä hetkillä. Pikkusen voi potkaista, purkaa kivasti aggressiota. :kieh: Sen on myhmä uuni ansainnu, nih.

Kohta JIMiltä Kuopijon Poliisit-putki. Mä oon niin töllöttimen edessä. :LOL:
 
Kestovaipoista
Innostuin kuopuksella käyttämään harsoja ja villahousuja. Olivat mielestäni tosi käteviä eikä pyykkiäkään kovin paljon tullut. Hassua ettei lanoliinilla käsitelty villa päästä lainkaan kosteutta läpi mutta hengittää silti. Ei mielestäni ollut edes kovin paksu paketti. Mitenkään aikaisin ei tyttö kuitenkaan oppinut kuivaksi, vaan pottalakkoili oikein innokkaasti. Taaperolle harsosysteemin pukeminen oli haastavaa ja siirryimmekin tuossa vaiheessa käyttämään enimmäkseen kertishousuvaippoja. Tuota vaihetta ei kuitenkaan kestänyt niin kauan että olisin jaksanut perehtyä johonkin muuhun kestosysteemiin.

Äitiyspakkaus
En ole ottanut pakkausta kuin esikoiselle ja nytkin ajattelin ottaa rahana, mutta uusi pakkaus olikin aika kiva ja osa vaatteista oli pieniäkin. Nyt kun onkin kaksoset tulossa, voisi olla söpöä, jos olisi joitakin samanlaisia vaatteita. Ja voisivat ehkä alkuun uinailla niissä laatikoissa. Pinnasängyssä ovat nukkuneet vain kaksi ekaa, seuraavat sitten vaunuissa tai vieressä. Mutta mihin mies menee jos valtaan parisängyn kaksosten kanssa? Ehkä pitää totuttaa ne laatikkolapsiksi...

Aivan uuvuksissa - pakko mennä hätyyttelemään nukkumattia...

SweetP & :heart::heart: 12+2
 
äitx2 no on hittolainen ollu kamala hoitaja siellä. Ihan hirveää. :( Onneks kaikki kunnossa ja toivotaan, et nyt sit pysyykin sellaisena, ettet ihan oo hermot riekaleina loppuraskautta. :hug:

Nyt on niin iso wiha menossa, ettei ole tosikaan. Mehän siis ostettiin tää talo huhtikuussa miehen isoäidiltä ja ollaan puolet maksettu, kun toinen puolikas on siellä korkeakorkosella tilillä odottelemassa vapautumista lokakuun lopulla. Kauppakirjat on siis tehty, varainsiirtoverot maksettu ja kaikki on hyvin pitkälti jo meidän nimissä - talo vasta sit lainhuudatuksen jälkeen. Jokatapauksessa muori ei anna hetken rauhaa, vaikka asuu omassa kaksiossaan keskustassa, vaan ravaa täällä harva se päivä. Ja niillä omilla avaimilla. Kuten tänä aamunakin ennen kymmentä (mä siis nukun pitkään viikonloppuisin, kun viikolla ei oikein pysty - työt häiritsee :D ) ja huutelee sisään tultuaan "onko täällä ketään?" Se niistä unista, koska koirat tietenkin tykkää tosi paljon, kun tänne vieras ihminen tulee ja ite herää sellaseen slaagiin, et tekee mieli kaivaa kirves jostakin ja ruveta harventamaan. :kieh:
Toinen hauskuus tässä on se, että muori on nyt vinkunut vihjaillen itselleen tuota arkkupakastinta (joka on ihan liian iso siihen nykyiseen asuntoon) ja päätettiin nyt sitten miehen kanssa, että haetaan huomenna itellemme uusi arkkupakastin ja viedään samalla reissulla sitten toi nykyinen muorille. Jos se ei jonnekin mahdu, niin suoraan sanottuna ei kiinnosta. Ja ne avaimetkin otan vaikka väkisin pois viimeistään sitten, kun se kauppasumman loppu on maksettu. Täytyy vaan toivoa, että sitä ennen ei tapahdu mitään ikävää - muorilla ei oo ihan paras muisti enää ja käy täällä monesti silloin, kun ollaan töissä, niin saattaa jäädä ovet auki ja joku kivasti sitten tyhjentää huushollin kaikesta arvokkaasta. Ei tuu vakuutusyhtiöstä mitään eikä varmaan muorikaan niitä korvaa... ARGH. Mahtavaa tehdä isoja kauppoja sukulaisten kanssa - never again.

(.) Sykkeet on ollu kohillaan tänään, varmaan ihan turha mittailla verenpaineita. Toivottavasti päivä jatkuu hitusen paremmissa merkeissä - ainakin heti, kun ton muorin saa poies tuolta marjapuskista... Olot siis on kaikkinensa vallan mainiot, toivotaan että jatkuis tämmösenä. :) Nyt tuntuu siltä, että aamupala vois olla paikallaan. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 14+3
 
Tulin tänne poksumaan 13+0 POKS :heart: :D

Vihdoinkin mulla alkoi kolmen viikon kesäloma :) Lomalla olisi tarkoitus alkaa rouva ihmiseksi ja matkustaa viikoksi Pariisiin! Ihanaa! Ranskassa tosin on tällä hetkellä ennätyshelteet, mutta ehkä ne ilmat kerkeää vähän viiletä kun me keretään sinne. Mutta jos ei, niin sitten köllötellään vain puistoissa piknikillä :) No ehkei nyt ihan, mutta mun voinnin ja jaksamisen mukaan mennään.

Kestovaipoista En aijo alkaa käyttämään. Nykyisin esim. Pampersin vaipat on niin ihanan ohuita, hengittäviä ja hyvin imeviä. Ja en ole hirveän vihreä ihminen :ashamed: enkä oikeasti jaksa sitä pyykkäystä :ashamed:

ÄitiyspakkauksestaTykkäsin osasta vaatteista, esim. talvihaalari oli tosi nätti. Mutta sitten...ne oranssit ja ruskeat..Yäk :x Mutta joka tapauksessa otamme pakkauksen.

(.) Oma olo on ollut aika hyvä :)! Välillä tuntuu yhtäkkiä, että nyt lentää laatta, mutta keskittymällä sen saa pidettyä sisällä. Väsymys on helpottanut jonkun verran, mutta kyllä sitä vielä ihan kiitettävästi löytyy. Masu tuntuu alkaneen kasvamaan! Turvotustakin löytyy vielä paljon, mutta massu on alkanut muuttamaan muotoaan ja tuntumaan ulkoapäin erilaiselta. En malttaisi millään odottaa, että saisin vauvamasun ja siellä alkaisi tuntumaan liikkeitä :heart:

Bumble + masukki 13+0
 
JES! H&M:n nettisivuille oli viimein tullu syysvaatteet! Minähän tilasin parit mammafarkut ja paitoja ja sen maihinnousutakinkin. Pitäs ainakin hetkisen aikaa niillä pärjätä. :LOL: Sit kun tulee hirveen kylmä niin en liiku minnekään.

(.) Kummasti helpotti noi päikkärit hetki sitten, ei enää korvenna noi aamupäiväset tapahtumat niin paljoa. Sanoin vaan miehelle, etten kyl ihan hetkeen aio vapaaehtosesti muorin luo mennä käymään. Phuuh.
Joutuu silti ottamaan särkylääkkeen jonkun ajan päästä, juilii ikävästi päätä.
Nyt jatkamaan pyykkäämistä, vielä ois yks koneellinen jäljellä. Sen vaan kyl sanon, et toi kuivausrumpu on maailman paras keksintö. Saa työvaatteista karvanpätkät ja muut pois. :)
 
MrsR: Kiitos siulle..eiköhän tää tästä! Ikävä toi sukulaiskauppa kuvio...miulla kans kokemusta sukulaistalokaupoista ja ei sekään ihan putkeen menny! Tsemppiä siis teille!

Tänään oon siivonnu ja lenkkeilly ja huh ku tuntuu et oon ihan rapakunnossa! Mahaa ei oo enää jatkuvasti koskenu mut tilalle tullu toisenlaista kipuilua...en oikein ota selvää ovatko kipeitä supistuksia vai kohdunkasvua.

Hei...milloin sen vaavin pitäis nousta tuolta ihan alhaalt ylemmäs? olin yllättynyt kuinka alhaalta sydänäänet kuului rv 14+3.

äitx2 ja riesa rv 14+5
 
MrsR oi kääk... sivusta seuranneena todennut että kaikki kaupat jossa ollaan tekemisisssä ystävien/sukulaisten/tuttujen kanssa on AINA ongelmia... plääh :/ Sit vaan kiristämään kaikki avaimet pois kun kaupat tehty, vaik ei musta tod kuulu tulla omilla avaimilla toisten asuntoon:O:confused: En mäkään mene vuokrakämppääni kurkkimaan vuokralaisten elämää sillee että "KUKKUU" :D :D :D

ÄITx2, mulla on aina masukki viihtynyt alhaallaa tosi kauan, mahakin on aina ollu tosi alhaalla kyl. Nyt toinen on alhaal ja toinen ylempänä :D

(.)
tänne kuuluu remonttia, remonttia ja remonttia.
En tiedä mainitsinko että mun omistama vuokrakämppä vapautui ja täysremppaa sinne siis teen ennen uudelleen vuokrausta.
nyt on tapetit pois, seinät tasoitettu. ikkunan karmit skrapattu. Luvassa ois maalausta (kaikki seinät), ikkunan ja oven karmit, laminaattien laitto, lattialistat... arvatkaas paljonko kiinnostaa:stick: Mut pakko hoitaa. oli se niin kauhees kunnossa! Kuitenkin 4h+k (80neliöö) ettei ihan yhen päivän juttu.
tapettien repiminen oli ihan helvetistä :mad::vampire:

Muuten menee ihan kivasti :D Tosiaan kuumat kelit vaan saavat mut hulluksi.. hikoilen kuin pieni eläin:ashamed:

Maha rintamalla ei mitään uutta, kasvaa kasvaa :D
Liikkeitä odottelen...

T:Neiti +:heart::heart: 13+2
 
Närästyksestä onko muilla sellaista ongelmaa, että kun on syönyt, niin tuntuu, että ruoka nousee takaisin kurkkuun vatsahappojen kanssa? Ja sitten tekisi mieli oksentaa...Mulla näin käy välillä, ja äsken oli sitten pakko käydä halailemassa pönttöä :( Alkuraskaudessa tämä oli vieläkin yleisempää ja toivoisin jo pääseväni eroon tästä. Ennen raskautta olen pari kertaa joutunut vetämään Losec kuurin, kun on ollut ylävatsa tulessa ja närästänyt niin kovin. Mutta losecia ei vissiin voi raskausaikana ottaa. Rennie ja Samarin ei oikein mulla auta. Pitää vissiin soitella neuvolaan ja kysyä, että olisiko mitään vahvempaa lääkettä jota nyt voisi kuurina ottaa.

Bumble + masukki 13+0
 
Neiti-81 remppa on niiiiiiiiiiin... syvältä. Tsemiä ja jaksuja siihen hommaan! Me kans yritetään sinnitellä ton oman ongelman kanssa, josko se pikkuhiljaa loppuis toi täällä ravaaminen... Kiitos tsempeistä myös äitx2. :)

Bumble Kuulostaa refluksilta... melko inha asia, kärsin itekin siitä aika ajoin. Mulla onneks auttaa Samarin ja maitotuotteet, ne rauhottaa vatsahappoja jonkin verran, mut jos ei tunnu löytyvän apuja niin ehdottomasti neuvolaan puhelua/käyntiä ja kysymään, mitä järeämpää ainetta voi käyttää. Mä juon joka ilta yhden Samarinin, jos jättää juomatta niin yöllä taatusti herää siihen, että vatsahapot on noussu ruokatorveen ja sitten herätessään höräsee niin, notta meinaa tukehtua. Ei kiva. :mad:

Olipa jännä kattoa tota Junior Master Chefiä, oli muuten juupelin lahjakkaita lapsia töllötin täynnä. :) Nyt toljotan ennen saunaan menoa LIV D: Sopivan ikäinen äidiksi... Kaikkea kökköä sitä tuleekin katottua. :D Onneks huomenna on vapari, vois kattoa taas Something Borrowed-leffan, kun nauhotin sen boxille Canalilta. Oon ihan hervoton telkun orja. Pitänee pikkuhiljaa irrottautua ja ottaa mieluummin kirja kätöseen. :) Kirjoja oon rakastanu yli kaiken siitä asti, kun opin lukemaan ja vielä enemmän sen jälkeen, kun sain ikioman kirjastokortin. Kirjastokin oli ihan vieressä. :heart: Onko täällä muita lukutoukkia, nykyisiä tai entisiä? Tuntuu, ettei nykyään ole enää aikaa muka siihen lukemiseen, jatkossa vielä vähemmän... :)
 
Mulle sanottiin apteekissa että Rennietä saa syödä mielin määrin närästykseen. Ja jos ei yhtään auta niin SILLOINTÄLLÖIN voi ottaa Pepcid Duon, mutta ei kuurina tai usein. Ja supermega närästykseen olen ottanutkin yötä vasten niin on saanu nukkua. Ja mulla on ollu ongelmana se että röyhtäyttää, mutta ei saa röyhtäistyä ja sitten kun väkisin yrittää, tuleekin vatsansisältöä suuhun. Ja ruokatorvea polttaa ja korventaa.
 
Lukutoukka ilmoittautuu :) Kannan aina kirjastosta hervottomat kassilliset luettavaa. Tosin nyt kun työt alkoivat, en ainakaan arkena jaksa lukea kuin Hesarin (jota mikään verkkolehti ei korvaa). Telkun orjuudesta olen päässyt kymmenisen vuotta sitten, kun vietiin uuteen kämppään liian möhkälemäinen telkkari anoppilaan kakkosruuduksi. Ei ole ollut ikävä. Areenaa ovat katsoneet varsinkin lapset tietokoneelta ja DVD-leffoja välillä aikuisetkin. Saa nähdä hankitaanko nyt joku taulutelkkari, kun tulee kuitenkin se yle-vero. Kaikkl irti siitäkin lystistä ;)

SweetP & :heart::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
SweetP Mä taas luen kyl Hesarin digiversiona iPadilta, mutta tää paikallisempi Keskisuomalainen on ehdoton lukea paperiversiona - siihen kun on oppinut niin ei osaa kuin sen konkreettisen paperinhavinan ja musteisten sormenpäiden kanssa olla. :) Mulla on aivan järjetön määrä kirjoja lukematta, en ole koskaan aiemmin lukenut näin kauaa mm. Charlaine Harrisin uusinta - kolme kuukautta vierähtänyt, kun normaalisti menee max. päivä tai kaksi. :) Nyt on kyllä syksyn aikana otettava itteään niskasta kiinni ja jatkettava tuota lukemisen riemua. Haluan kuitenkin omankin lapsen "koukuttaa" kirjojen ihmeelliseen maailmaan - onneksi kaikki omat vanhat satukirjat ja muut on tallessa. :heart: Ja vieläpä todella hyvässä kunnossa. Televisio on vain jostain syystä niin helppo, kun päivät on niin voimakkaasti ihmisten kanssa tekemisissä ja joutuu puhua pulputtamaan niin telkun avulla saa itsensä kyllä nollattua - sitten siihen jää koukkuun ja nollaa itteään turhan tehokkaasti. :LOL:

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: SweetP
iao
Huomenta!

Täällä meinaa kirjoittelu jäädä mutta työt ja tytöt vie kyllä kaikki mun aikana :/ JA vielä pitäis siivota ja ruokaakin laittaa |O

Eilen töissä oli toinen kerta kun tuli monta kipeetä supistusta :O ja yritän istua ja hieroa mahaa,mikään ei auttanut.. Saa nähdä miten käy :/

Illalla sohvalla tunsin ekat kunnon liikkeet mahalla :heart: ja voi sitä tunnetta :D

Mites muuten kun mulla istukka edessä ja alhaalla niin koska nousee siitä pois? Mulla pitäis olla 18-19 viikoilla rakenneultra,niin aattelin et oisko jo silloin noussut ja mitä haittaa siitä oli ellei nouse?

Nyt meikkiä naamaan ja töihin

Iao ja Sintti 15+4
 
Täälä kans ilmottautuu yksi kirjoja rakastava :)
Mun suuri haaveeni olisi kun mulla on tommonen ns. huoneeksi rakennettu vinttikomero, joka siis nyt toimii mun isona walk in closettina :D, et siis se olis joku päivä mun kirjastoni :heart: Kirjastossa käydään ahkerasti lasten kanssa, tossa kylällä on niin ihana pönttöuunilla varustettu vaaanha talo jossa kirjatomme toimii. Harvoin sieltä uutuuksia löytyy, mutta ne sitten tilataan kaupungista jos vaan menee tilaamaan. Mary higgins Clark:keja oon tällä hetkellä kahlannu läpi.
Tällähetkellä lukeminen on suht helppoa, mutta jos tämäkin on vaativa vauva niin ei voi kuin haaveilla..

MrsR Voi kurjuus mimmonen tilanne, todella ahdistavaa. Me asuttiin aikoinaan miehen mummulasa jonka siis hänen äitinsä omisti. Ei anoppilaiset usein käyny, mutta ihan riittävän usein kumminkin, et se ahdisti ja aina oli jotain sanomista. Tosin nyt kun niitä on sen 10v kattellu, niin tiedän et appiukolla on aina jotain sanomista, se melkeinpä puhuu vaan lämpimikseen niin, et aina on jotain negatiivistä sanottavaa.. Se oli kyllä niin ihana paikka, lääniä aivan tolkuttomasti, pihassa navetta ja vanhoja suuleja ja naapureita kaukana. Talo vaan kävi armotta liian pieneksi meille :(. Nyt on talossa tilaa ja tontti ihan ok, et sen jaksaa hoitaa:D mutta naapureita aivan liian lähellä.. Tai ei niitä ole kun 3 mutta 1/3 on ihan idiootteja..:kieh:

(.) Tyttösen synttärit saatiin juhlittua vaikka uuni heittikin hanskat tiskiin.. helkkari soikoon sitäkin. Musta tuntu koko ajan, et kaikki kyttää mun mahaa :D ja mä ilmeisesti nyt vainoharhailen kun sain anopilta lahjan! Yleensä ne ei ihan kauheesti harrasta mitään lahjomisia mutta hämpä antoi mulle oikeasti kauniin kaitaliinan ja pussillisen vaaleanpunaisia ja vaaleansinisiä lankoja.. Heti tuli tunne, et se tietää! Olispa hyvä jos tietäs :saint:
Mahassa ei uutta, liikkeitä on tuntunut nyt vähemmän mutta niinhän se on, kun vielä on pienellä hyvin tilaa liikkua, niin pääsee kääntymään niin ettei liikkeet tunnu.

Äiti maa & Usko 16+2
 
Kestovaipoista piti nopsasti kirjoittaa, että meillä aiotaan kyllä kokeilla niitä. Tarkoitus on käyttää pelkästään kestoja kotona ja kertiksiä sitten kylässä/reissuilla. Joten tosiaan, jos joku tahtoo luopua tulevasta äitiyspakkauksen kestoista niin voin ostella niitä pois :)

lauwra & sulo 12+6
 
MrsR jos olette tehneet jo kauppakirjan ja maksaneet puolet asunnosta, niin olettehan tietoisia omistuksen siirtyneen teille eli lainhuudatuksen 6kk aika on lähtenyt liikkellee siitä, kun olette maksaneet 50% osuuden kauppahinnasta. Itse pyytäisin kyllä avaimet takaisin ja sanoisin etten pidä siitä, että meille on avaimia muilla. Ottakoon nokkiinsa tai ei. Tsemppiä! Itse kävin samantyyppisen keskustelun isäni kanssa ja kyllähän sitä jaksettiin jauhaa vielä, kun äidille jäi avain meille. No mä pidin pääni ja sanoin ettei meille tule kukaan kenen en halua tulevan ja kukaan ei tule omialla avaimillaan oltiin me kotona tai emme ja vara-avaimet äidilläni on asia erikseen(asuu naapurissa ja lapset joskus joutuu lainailee niitä).

Tyttöjen synttärit oli eilen ja puuhastelemaan piti sitt ruveta. Kostautui mahakivuilla, mutta onneksi meni ohitse levolla. Ip neuvolalääkäri saa nähdä onko sillä ultraa. Jos ei niin turha kuvitella, että sisätutkimustakaan tekee. Mä en sitä turhaan anna kenenkään tehdä.

Maarit ja Hattivatti 15 *poks*
 
Heippa!

Täällä yksi uusi äippä ilmottautuu mukaan!
26v olen ja kolmatta lasta nyt odotan rv 12+4, eli la on 28.2. Tämä raskaus oli aikamoinen yllätys, mutta ei mennyt kuin pari tuntia testistä kun oltiin molemmat jo täysillä hommassa mukana =). Esikoinen aloitti tänä syksynä koulun ja kuopus täyttää talvella 2. Aikaisempien raskauksien väliin mahtui 3 keskenmenoa, joten aikamoista jännitystä nytkin on ollut...

Heidukka
: Sanoit että sulla oli kilpirauhas-arvoissa jotain häikkää..mulla on ollut kilpirauhasen liika-ja vajaatoimintaa ja nyt raskauden alussa (ehkä vieläkin) oli vajaatoiminnan puolella. Muistatko minkälaiset arvot sulla oli?

Äitiyspakkaus otettiin vaan esikoiselle. Mulla on kaapit täynnä vauvanvaatteita ja raha kelpaa aina =). Muuten meillä taitaa olla aika hyvin tarvikkeet, mutta vaunut täytyy ostaa.

Kestovaippoja en ole kokeillut, enkä tee nytkään poikkeusta...olen muutenkin niin huono pyykkääjä..

Viime yönä näin taas kamalaa keskenmeno unta, mutta onneksi on kotidoppleri, jolla voi aina tarvittaessa varmistella sykkeitä=).
Pahoinvointi vaivaa vielä, mutta nyt oksentelu painottuu onneksi enää aamuun ja iltaan.

Annimanni 12+4
 
Uusille jälleen tervetuloa! :)

Issias on vaivannut mua ja pari päivää olen ollut sairaslomalla. Nyt meen kokeilemaan töihin. Torstaina olisi se neuvolalääkäri, joten siihen saakka yritän pärjätä selän kanssa töissä. Harmi, kun mulla ei ole mahdollisuutta vaihtaa työtä kevyempään, tai edes "liikkuvaan" työhön, vaan työ on pääasiassa seisomatyötä. Issias ei tuosta seisomatyöstä tykkää yhtään, se on kaikista pahin seistessä paikoillaan.

Pahoinvointia ei ole enää juurikaan, tai jos alkaa häjyä tekemään, niin se menee nopeasti ohi, eikä enää oo tarvinnut oksentaa. Väsymystä on edelleen ja etenkin, jos sattuu valvomaan myöhälle, niin se kostautuu seuraavana päivänä. Eilenkin nukuin kahdet päikkärit.

Vieläkin on hieman epäuskoinen olo koko raskaudesta, niin kauan tätä ehti toivoa. Ei olla hankittu vielä yhtään mitään. Ollaan kerrottu tutuille ja kavereille sitä mukaa raskaudesta, kun on nähty, mutta esim. fb:ssa ei olla asiaa kuuluteltu, vaikka mieli tekisi. 5 Viikkoa, ja on jo puoliväli sitten menossa! Ja jos on lääkäriin uskominen, niin en enää edes ole kauaa töissä :O Mihin tämä aika menee??

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 15+0
 

Yhteistyössä