**Helmikuun Helmet 2008**

Ihanaa tuizu!! Tervetuloa! Ku saatas noi meidän muutki helmikuun ketjun porukat tänne =) ..tai maalismasuihinhan ne menis. Ja toivotaan todella, että kaikki on ok. Aina voit lekuriin, jos mietityttää, ainaki neuvolaan kantsii soittaa!
 
Ultrakuulumisia. Alkio löytyi kohdun sisältä, sydänkin sykki. Koko vastasi viikkoja 6+3, +/- 4 päivää, eli laskettu olisi se ovulaationkin perusteella arvioimani ystävänpäivä-15. päivä. Noinkohan sitä saisimme karkausvauvan, jos oikeen hanakasti pitäisi polvia ristissä ;). Lääkäri uskalsi luvata 95% varmaksi vauvan syntyvän elävänä, kun sykekin jo näkyi. Kipujen lääkäri epäili johtuvan tehdyistä leikkauksista ja endosta, joka kuitenkin tuolla kiusii.

Kiitos teille, jotka kerroitte myös kärsivänne vatsakivuista, se lohdutti paljon. Kun tiesi, että se on normaalia. Lääkäri käski vaan lepäillä ja ottaa lääkettä, jos oikein sattuu. Kuulemma liiasta kivusta tuleva stressihormoni ei ole kehittyvälle hyväksi. Itselläni siis se lämpö ei auta.
 
Huono olo sitten palasi takaisin, oltuaan melkein kaksi viikkoa poissa. Tämä päivä on ollut yhtä tuskaa. Ei millään olisi jaksanut touhuta lasten kanssa vaan olisi tehnyt vain mieli pistää pitkälleen ja nukkua. Väsymys on nykyään ihan armoton.
Kävin eilen ekassa neuvolassa. Vähän petyin kun kuvittelin pääseväni ultraan, koska noista viikoista ei ole varmaa tietoa. Yrittikin varata minulle aikaa, mutta eihän heinäkuussa mihinkään pääse, muuta kuin yksityiselle tietysti. Mennään siis vielä arvion mukaan eli nyt olisi viikkoja 7+1. Toivottavasti tuo pitää paikkaansa, sillä huolestuttaa muutenkin niin kovasti se mitä kaikkea olen tehnyt tietämättä olevani raskaana.Lomareissulla tuli otettu alkoholia monenakin päivänä. Lisäksi olin jokin aika sitten kahdella antibioottikuurilla yms. Arvatkaa vaan syytänkö itseäni...
:hug: kaikille ikävän uutisen saaneille.
 
Huh, olipa lukeminen teiän kuulumisissa, vaikka pari päivää olen ollu poissa :) Ihan ensimmäiseksi meillevauva ISO :hug: Voimia suruun ja uuteen yritykseen.

Oltiin ekalla neuvolakäynnillä tänään. Kauhee kasa lippulappusia ja esitteitä saatiin ja se miun himoitsema Vau´kirjan Vauvan odotus- kirjanen :D Pissa oli puhdas ja hemppari 124. Verenpaine ok. Saatiin "np-ultraan" aika heinäkuun puoleenväliin vaikka kieltäydyttiin kaikista sikiöseulonnoista. mennään kuitenkin rakenteet kattomaan ja tarkastamaan la. Mie en vaan halua tietää, jos vauvassa on jotain vialla, syntykööt sellasena kuin syntyy. En halua sen tilanteen eteen, että pitää päättää tehdäkö abortti vai ei, niin paljon tätä lasta on toivottu ja odotettu :heart:

Meillä on 6 kissaa ja aina ollut muitaki elukoita, joten ihan varmasti olen toksoplasmoosin sairastanut joskus. En ole turhia varonut meiän kissojen kanssa. Laatikoita ei näin kesäsin edes tarvii siivota pahemmin, kun käyvät pihalla tarpeillaan, keittiön ikkuna on aina auki niin pääsevät kulkemaan miten lystää.

Meillä tietää molempien perheet (vanhemmat ja sisarukset) ja ne kaverit, jotka on älynneet kysyä. Ei olla ruvettu valehtelemaan tai peittelemään raskautta. Työkaverit tietää myös.

nelHM Inhottava kommentti äidiltäsi :( Kyllä äidin vähintään pitää tukea tytärtä raskaudessa eikä olla tollanen. Turha äitis on ylpistellä tiedoillaan, kyllä laitoshuoltajat loppujenlopuksi tietävät aika vähän hoitotyöstä ;) Kyllä kuulemalla sieltätäältä juttuja oppii asioita vuosien varrella, mutta aika hataralla pohjalla mennään. Olen meinaan kerran melkein tapellut yhen keittiöhenkilökuntaan kuuluvan kanssa osaston toiminnasta, kun väitti niin kivenkovaa tietävänsä yhtä sun toista, enkä mie voi tietää, kun olen "vaan" opiskelija :LOL: :LOL: Kehtas vielä väittää, ettei miulla ole hoitoalan koulutusta, "kyllä hän tietää". Olen kuitenkin lähihoitaja peruskoulutukseltani :D

mimoniandra ja Takku 8+3
 
Minä eilen neuvolassa kävin ja pelkkää paperien täyttelyähän se oli. Hemoklobiini oli laskenut 145 jopa 119 ja sain määräyksen popsia multitabsia, jossa rautalisä.
Sydänääniä ei kuunneltu.
Seuraava etappi sitten on odotella ultraan pääsyä.
Täällä olikin paljon tullut Kyssiin synnyttämään menijöitä, kiva juttu. Itsekin sinne sitten menen.
Nyt 8+2 :wave:
 
Varovainen kädennosto, keskiviikkona tein plussan :heart: :heart:

Kuusi viikkoa keskenmenosta vasta, sain neuvola ajan jo ensi torstaiksi, elikkäs 5.7 .

Miten se l.a nyt lasketaan, tuosta km:sta? :eek:

Onnea kaikille pienen helmen kantajille :heart:

Pssst, lisääkö joku miut tuohon listaan :wave:
 
Kiitos tsempistä kaikille, mutta aika varmana tässä olen, että meille varmistuu sama diagnoosi kuin Meillevauvalle :hug: Tuhruvuoto on jatkunut nyt jo pitkälti yli viikon ja neuvolantätikin myönsi, että usein tuulimuna ilmoittelee itsestään juuri tällaisella vuodolla. Vaikka silloin kun ekassa neuvolassa kävin, niin koitti vaan kovasti rauhoitella, ettei tuo vuoto tarkoita mitään :kieh:

Tuizulle siis pientä "tilastoa" täältä palstalta, että taitaa olla nyt, että noin puolella tuhruilleesta porukasta tuli ikävämpi loppu raskaudelle, toisella puolella vuodoista huolimatta jatkuu homma hyvin. Kannattaa nyt siis odotella se viikko-pari ja mene sitten ultraan mielenrauhan saamiseksi. Tsemppiä!

Itsellä on ihan ok olo henkisesti, paitsi mietin, että miten sitä jaksaa samaan yritysrumbaan lähteä heti uudestaan... Eli miten jaksaa taas sen menkkajännäilyn ja sit stressin, et onko kaikki kunnossa ja pahan olon ja väsymyksen uudestaan. Kun nyt on ollut tosi väsynyt olo koko viikon ja koko ajan pakko syödä jotain. Olo tuntuu tuplasti pahemmalta, kun ajattelee vielä, että kärsii turhaan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kuinkas monella uudelleensynnyttäjällä on muutes ollu raskausajan diabetes? tai joutuuko joku siihen rasitukseen automaattisesti? itellä se ois taas eessä :x
Minä kuulemma joudun, kun toisesta lapsesta mulla oli raskausajan diabetes.
Moi!
Mulla olis myös ekassa raskaudessa raskausajan diabetes jota hoidettiin ruokavaliolla. Oletan että sama on edessä.
 
Piipi79 :hug: Toivotaan että kaikki on hyvin

Kiva lukee teijän neuvola käynneistä.Menis viel 4viikkoo |O niin mäkin pääsisin B) Mulla on maha ollu monta päivää jo kipee kummaltakin puolelta tuolta alhaalta.Heti jos jotain koittaa tehä esim.kotihommia niin sen sitten tuntee kyllä vattassa.
Pahaolo senkun jatkuu,mutta onneks ei oo tarvinnu pönttöö mennä halailee.
Mutta nyt pitää häippästä selvittää noiden riitaa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Minä eilen neuvolassa kävin ja pelkkää paperien täyttelyähän se oli. Hemoklobiini oli laskenut 145 jopa 119 ja sain määräyksen popsia multitabsia, jossa rautalisä.
Sydänääniä ei kuunneltu.
Seuraava etappi sitten on odotella ultraan pääsyä.
Täällä olikin paljon tullut Kyssiin synnyttämään menijöitä, kiva juttu. Itsekin sinne sitten menen.
Nyt 8+2 :wave:
Mä vähän luulen että mulla tuo sama paperin täyttely VAIN edessä ensi torstaina :/ tyhmä tämä Kuopion systeemi. Ultrahan on sitten kymppiviikolla, se ainokainen minkä kaupunki edes tarjoaa... pyh.

Kiva että tulevia KYS-asiakkaita on näin paljon!! *positiivisesti yllättynyt*
Tiiä vaikka nähtäisiin livenäkin jatkossa =) tosi kiva juttu!

Piiju 7+1
 
Niin se vaan on että ei sitä tiedä, kun tosiaan osalla on vuotoa ja silti kaikki hyvin, lääkärissä käynti vaan viisastuttaa, mutta tosiaan odotan vkonlopun yli. Laskin väärin viikot eli rv4+5, laskuri näytti väärin.

hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
c81
Hei!
Mulla alkoi eilen kesken työpäivän kirkas runasa vuoto.. karkasin suoraan päivystykseen, jossa kolmen tunnin odotuksen jälkeen pääsin lääkärille, joka laittoi keskussairaalaan.. sieläl ultrattiin, eikä osannut lääkäri sanoa mikä tilanne on. Näkyi ruskuaispussi, mutta koska oli vielä niin pieni ei mitään sen sisllä. Ei siis tiedä onko tuulimuna, vai onko siellä tosiaan vaavi. Uusi ultra on ens pe aamuna. Siihen asti saitsulla lepäämässä. Yritän ajatella positiivisesti. Ja tänään ei ole kyllä (ainakaan vielä) tullut verta.. mutta jos se on tm, niin voisi tulla pois sitten, että pääsisisi suremaan. On jo yksi km takana, ja on nyt hermot riekaleina jos tulee uusi :(
Minua siis näkyy varmasti vähemmän lähiaikoina linjoilla, mutta tulen kertomaan kuinka kävi.
Viikonloppuja kaikille..
 
Täällä kaksosten odotus saanut ikävän lopun. Tänään kättärillä tutkimuksissa kun takana 2sektiota ja kohtu repesi toisessa sektiossa kun oli niin ohut ja mulla tosi pieni kohtu. kumminkin silloin oli kyse vaan 2700g vauvasta. Kohtu äärimmillään. Nyt tutkittu ja todettu olevan paljon riskejä kohdun kestämiseen kahden odotuksessa. jouduttais leikkaa todennäköisesti tosi tosi aikasin eli liian aikaisin. Yhden vauvan kohtu olisi kestänyt. Ja sit löysivät vuotoa kohdussa joka voi olla alkavaa keskenmenoa. Joka tapauksessa joudumme keskeytykseen alkuviikolla :'( :'(
Emme uskalla enää yrittää kolmatta ettei vaan kävisi samanlailla. :ashamed: Kokoajan mietin miksi piti näin käydä ja miksi ei ollut vaan yhtä minkä kohtuni olisi pystynyt kantamaan.Nyt yritän ajan kanssa päästä asian yli ja nauttia kahdesta ihanasta tytöstäni ja miehestäni. Olen Itkenyt silmät päästäni :'(
Mä toivotan teille muille oikein ihanaa odotusta ja nauttikaa sitten helmikuussa pienistä vauvoistanne. Voikaa hyvin!

t: Ninna
 
No onpas tullut taas useempi huono uutinen!
Meille tapahtui yllättävä käänne raskaudessa. Tosiaan toissapäiväinen yksityisen gynekäynnin jälkeen tulos oli että tuulimunahan tää on. Eilen vein ite lähetteen Jorviin ja ne siirsi mut samantien päivystykseen kiireellisyyden takia. Tänään sitten aamusella mentiin jotta lääkkeellisesti saatais tuulimuna poistumaan (mulla on kohdunsuu yhä kiinni tiukasti).
ONNEKSI lääkäri ultrasi vielä kerran ja yllätykseksi löytyi tuulimunan takaa hyvämuotoinen sikiöpussi jossa pikku alkio/sikö jolla sydän sykki :heart: !!

Lääkäri totesi että sekä hän että mun oma gyne ovat menneet halpaan. Nyt raskautta seuraillaan rauhassa ja esim se rv 12 ultra on tämän takia Jorvissa.
Tuo sikiö vastasi raskausviikkojen mittoja (onkin 7+4 eikä luulemani 7+5..).

Eli näin meillä! Sattuneesta syystä mun ajatukset ei pyöri niin paljon enää mahan ympärillä koska jouduin tottumaan ajatukseen että tää raskaus meni harakoille. Silti pidämme sormet ja varpaat ristissä että kaikki etenee normaalisti.

 
Olen todella pahoillani puolestasi Ninna! :hug:

Itse olen tänään käynyt sekä ultrassa että neuvolassa. "Onnilla" kaikki ok. Neuvolan täti meinas että LA 6.2 mutta ultrassa vastas viikkoja 7+4, joka tod.näk. vastaa todellista. Epätodellinen olo, siellä se todellakin on!
 
Voimia sinulle Ninni1 :hug:

Sain tänään varattua sittenkin sen ennenaikaisen ultran, olis ensi viikon torstaina, ei malttaisi odotella että selvyys tulisi tästä =)

Onko se muutes niin että ennen ultraa kannattaa satsata vaikka veden juontiin että näkyisi paremmin?

Voi ku mie niin toivon että kaikki olisi täällä hyvin, täällä töissäkin niin kuoleman hiljaista nii koko ajan tulee vaan mietittyä vaavelia että kaikki menis hyvin ja entä jos entä jos kysymyksiä päässä pyörii ihan liikaa..
 
Pikaista päivityskäyntiä... =)

Iltatahti tulehan ilmoittamaan sitten mitä testi näyttää. Listalta en sua vielä poista. :D

c81 voimia odotteluun :hug: toivotaan parasta!

Ninna1 :'( voi kun kamalaa :hug: Mä toivon ikuisena optimistina, että se alkava keskenmeno mitä epäilivät, veisi mennessään vain toisen sikiön ja toinen saisi kasvaa omassa rauhassaan loppuun asti. Voimia koko perheelle :hug: Haluatko että poistan sut nyt jo listalta?

Meillevauva oho mikä yllätys! Onnea! =) Olipas hyvä tosiaan että ultrasivat vielä! Mikäs sun LA ja muut tiedot olivat, kun ehdin jo ottaa pois listalta? :ashamed:

Nyt täytyy rientää...

Hissukka rv8+3
 
c81toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
ninna1 voimia sinulle kamalasti :hug:
meillevauva ihan uskomaton juttu,tosi hienoa =)
täällä edelleen oireettomana porskutellaan.miks se paha olo ei voi jo alkaa.... :D ;) tulis edes sellainen tunne sit et olis raskaana.eilen illal oli taas aikast kovia maha ja selkäkipuja ja kipitin veskis vähän välii kattomas et joko vuotaa mut ei onneks ainakaan viel oo tullu mitään... =)
jotenkin vaan koko ajan sellainen tunne et tää mene taas kesken...noi kivut on niin inhottavia.perkule kun ei saa nyt varattua aikaa sinne ultraankaan kun ei mitään tietoo et koska tuo mies pääsee kuskaa mua sinne...sil on työvurot ihan sekaisin :/
no jos jotain raskausoiretta on niin väsymys on kovaa...mut sitä nyt on muutenkin :/
ei olla kerrottu rakaudesta viel kellekkään eikä kerrota ennenkuin on varmaa et kaikki on hyvin,ollaan ennen aina kerrottu heti ja sit tulikin ne 2 ikävästi päättynyttä juttuu niin ei huvita enää juoruta... :/

hulipumpsis 7+0
 

Yhteistyössä