***Helmikuun Helmet 2008*** vko 10

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Säälittää tuo meidän pikkuinen kun sillä on taas niin hankalaa jäädä nukkumaan vaikka silmät ei pysy auki :'( Tää on aina tällaista kun sillä on vähänkään joku kipeä.
:( :hug:
Mites siun jalka? :wave:
Kipeä ja turvoksissa ja violetti...ei pysty varaamaan painoa ollenkaan päkiälle. Kai se on oikeasti murtunu :'( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Säälittää tuo meidän pikkuinen kun sillä on taas niin hankalaa jäädä nukkumaan vaikka silmät ei pysy auki :'( Tää on aina tällaista kun sillä on vähänkään joku kipeä.
:( :hug:
Mites siun jalka? :wave:
Kipeä ja turvoksissa ja violetti...ei pysty varaamaan painoa ollenkaan päkiälle. Kai se on oikeasti murtunu :'( :'(
Voi ei :snotty:
Mulla mustu sillon puol jalkapöytää vaikka oli vaan pikkuvarvas murtunu |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mä olin kuorruttamassa mokkapaloja :p
Mä tein päivällä suklaakakkua gluteiinittomasta jauheesta ja tein sitten kuorrutteenkin jauhopussin kyljessä olevan ohjeen mukaan. Tuli tosi valuvaista kuorrutetta. Hyvä kun mitään jäi ite kakun päälle. :headwall:

Gluteiinittomasta täytekakkupohjastakin jouduin tekemään kaks versiota, kun keliakialiiton sivuilta poimitun ohjeen mukaan tehty kakku jäi raa'aks sisältä ja palo mustals päältä. No jauhopussin kyljessä olevalla ohjeella sitten onnistu. Niin, ja sitte tosiaan intoonnuin tekemään suklaakakunkin jauhopussin ohjeella, mutta kuorrute meni kököks. :headwall:
 
En nyt tiedä mitä kuorrutetta Muori teki, mutta esim. suklaakuorrutetta mokkapaloihin ei voi tehdä juoksevasta tai kevyestä margariinista...ne ei jähmety. Ainoastaan voi ja ehkä 80% Oivariini jähmettyy.

Nimin. kokemuksen syvällä rintaäänellä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
En nyt tiedä mitä kuorrutetta Muori teki, mutta esim. suklaakuorrutetta mokkapaloihin ei voi tehdä juoksevasta tai kevyestä margariinista...ne ei jähmety. Ainoastaan voi ja ehkä 80% Oivariini jähmettyy.

Nimin. kokemuksen syvällä rintaäänellä
Ihan ehtaa 80-prosenttista leivintamargariiniä laitoin (laktoositonta tosin). Ohjeessa oli kyllä epäilyttävän paljon vettä. Muistaakseni muissa käyttämissäni ohjeissa ei oo ollu vettä lainkaan. :whistle: Mutta kun nyt tosiaan tein kokonaan ton pussin kyljessä olevan ohjeen mukaan. Vaikka ei kai tavallisessa mokkapalakuorrutteessakaan taida olla mitään gluteeiinillista. Tein siis gluteiinitonta kakkua.

Tulipa sepustus. :D

Musta mun kuorruuttet on kyllä ennen jähmettyneet leivontamargariinistä tehtyinä. :whistle:

 

Yhteistyössä