***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Meillä on jännitystä ilmassa, kun huomenna minulla on synttärit. Poika on taas ihan innoissaan, kuten äitienpäivänä. Selitti kovasti kuinka minä en saa herätä ennen kuin tunnen jalassa kutitusta. Ja selitti myös kuinka heillä on isin kanssa salaisuuksia.
:D :heart: :heart:

Ja onnea huomisen johdosta! :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Meillä on jännitystä ilmassa, kun huomenna minulla on synttärit. Poika on taas ihan innoissaan, kuten äitienpäivänä. Selitti kovasti kuinka minä en saa herätä ennen kuin tunnen jalassa kutitusta. Ja selitti myös kuinka heillä on isin kanssa salaisuuksia. Jäivät kahdestaan kauppaan tänään, kun kävelimme tytön kanssa kotiin enkä siis yhtään tiedä, mitä ovat suunnitelleet.
Onnea jo valmiiksi :flower: Ja ihanaa kun saat jännittää =) Lasten yllätykset ja tuo innostus on varmaan parasta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hienoa Verkkis! Olisiko vinkkejä?
En oo verkkis, mut haluan vaan työntää lusikkani soppaan.

Potalle aamulla heti herättyä, ruokailujen jälkeen, päiväunien jälkeen ja silloin kun kuuluu ähinää... :LOL:
Just näin! :flower: :D
Ei toimi meillä, kokeiltu on. :D Päikkäreiden jälkeen neidillä on yleensä kuiva vaippa, mut vaikka laittaa potalle, niin ei tee mitään ja eipä tuo loputtomiin jaksa siinä istua. :whistle: Ähinää meillä ei ole kuulunut kummaltakaan, molemmilla toimii vatsa niin hissunkissun ja kuin rasvattu salama, että harvemmin mistään näkee että tulossa on ja vaikka näkis niin housuissa on ennenkuin lapsi potalla! :LOL:
No, sitten ainoo vaihtoehto on teipata potta jalkojenväliin vaipan tilalle. :LOL: *huono vitsi*

Sama meilläkin...ollaan kokeiltu mutta ei oo saalista saatu! =) Odotellaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Meillä on jännitystä ilmassa, kun huomenna minulla on synttärit. Poika on taas ihan innoissaan, kuten äitienpäivänä. Selitti kovasti kuinka minä en saa herätä ennen kuin tunnen jalassa kutitusta. Ja selitti myös kuinka heillä on isin kanssa salaisuuksia.
:D :heart: :heart:

Ja onnea huomisen johdosta! :flower:
Onnea myös täältä! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hienoa Verkkis! Olisiko vinkkejä?
En oo verkkis, mut haluan vaan työntää lusikkani soppaan.

Potalle aamulla heti herättyä, ruokailujen jälkeen, päiväunien jälkeen ja silloin kun kuuluu ähinää... :LOL:
Just näin! :flower: :D
Ei toimi meillä, kokeiltu on. :D Päikkäreiden jälkeen neidillä on yleensä kuiva vaippa, mut vaikka laittaa potalle, niin ei tee mitään ja eipä tuo loputtomiin jaksa siinä istua. :whistle: Ähinää meillä ei ole kuulunut kummaltakaan, molemmilla toimii vatsa niin hissunkissun ja kuin rasvattu salama, että harvemmin mistään näkee että tulossa on ja vaikka näkis niin housuissa on ennenkuin lapsi potalla! :LOL:
No, sitten ainoo vaihtoehto on teipata potta jalkojenväliin vaipan tilalle. :LOL: *huono vitsi*

Sama meilläkin...ollaan kokeiltu mutta ei oo saalista saatu! =) Odotellaan...
Siinä tulis sit liikkumisellekin vähän vaikeuskerrointa kun potta haaroissa kulkis! :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Niinhän sitä lupaillaan. Poikakin on aika moneen kertaan luvannut, että ei enää ikinä kakkaa eikä pissaa housuihin. Nyt on taas luvannut, että kun täyttää seuraavan kerran (eli 5 vuotta) niin sitten ei enää tule housuihin. Ja siihenhän ei ole kuin 8 kuukautta :/
Mietin...onko asiaa tutkittu, jos on jotain rakenteellista? :wave: Kun hyvin ainakin poika kuulostaa tietävän miten pitäisi toimia...
Lääkärissä on kyllä käyty, mutta ainakaan yleislääkärissä ei mitään havaittu. Ja ei se varmaankaan ole mitään rakenteellista, koska aina kun keksimme jonkun uuden palkintosysteemin, menee päivä tai kaksi ihan hyvin, mutta sitten tyssää. Pottailu on aloitettu enemmissä määrin muistaakseni 1,5 vuoden iässä, kun poika meni päivähoitoon. Ja päivävaippa jäi sitten kerralla pois 2v4kk iässä. Eikä niitä vahinkoja hoidossa juuri tullut, kun oli säännöllinen rytmi.
 
Pojalle olen sanonutkin, että jos mielenkiintoiset leikit aina estävät pissalle menemisen, niin on pakko laittaa lelut pois ja istuttaa ressukkaa potalla koko päivä. No, siihen ei vielä olla menty - ehkä pitääkin kiinnittää se potta poikaan, niin ei tarvitse paikallaan istuskella ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Ja ei se varmaankaan ole mitään rakenteellista, koska aina kun keksimme jonkun uuden palkintosysteemin, menee päivä tai kaksi ihan hyvin, mutta sitten tyssää.
Joillakin lapsilla on sen verran touhua ja kiirettä leikeissä ettei aina huomaa/muista/malta mennä pytylle vaikka pitäisi... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Ja ei se varmaankaan ole mitään rakenteellista, koska aina kun keksimme jonkun uuden palkintosysteemin, menee päivä tai kaksi ihan hyvin, mutta sitten tyssää.
Joillakin lapsilla on sen verran touhua ja kiirettä leikeissä ettei aina huomaa/muista/malta mennä pytylle vaikka pitäisi... =)
Välillä voikin käyttää termiä "ei aina", mutta viime aikoina se on taas ollut ennemminkin "ei koskaan". Mutta ehkä se tästä. Jos vain minun hermoni kestävät...
 
Mitäs tänne? Hiljaista on näemmä ollut. Täällä on ollut aika kenkku sää koko päivän. Aamupäivällä puuhailimme kirppiskamojen kanssa (ihan sairaasti lähtee kiertoon kampsua :eek: ) ja maalailimme sormiväreillä. Tyttö tosin ei halunnut käsiään liata, vaan tahtoi pensselin. Äidin hienopyrstö. :D :p Ulkoilimme myös, vaikka välillä vähän satoikin. Probleemina vain on nyt se, että meillä ei ole vk-pukua, koska 74cm -puvussa lahkeet sóvat sen verran lyhkäiset, että laitoin sen pois. Kaksiosaista pukua en viitsi käyttää kuin kuivilla tai kuivahkoilla keleillä, mutta onneksi on kurikset. Lapsi olikin tosi söpön näköinen kuriksissa ja kumpsuissaan. :heart: Ei kyllä tykännyt yhtään tallustella kumppareilla, vaan halusi kulkea sylissä ja hiekkiksellä istuskeli pääosin paikoillaan ja touhuili hiekkaleikkejä. Iltapäivällä kyläilimme ja kotosalla olimme vasta seitsemän maissa, joten rattoisastihan se tämäkin vapaapäivä meni. Huomenna olisi tarkoitus mennä Mimiä ja Kukua katsomaan Maailma Kylässä -festareille. Toivottavasti on kiva sää. :)

Täällä on nyt syömälakkoiltu ja kärttyilty melkein viikko. Parina päivänä on myös ollut vatsa löysähkönä. Mietin, että johtuiskohan toissa viikon mpr:stä (mammanako se vinkkasi mulle alunperin, että oireet voivat tulla vasta parin viikon päästäkin?), hampaista vai onko jotain säätiloihin tai ikään liittyvää. :/ Kipeä hän ei kyllä ole, kun touhuilee normaalisti ja kävelee kovasti. Lämpöä tai mitään muutakaan ei ole. No, ehkä tämä tästä ohi menee, mutta ihmetyttää vaan miten vähillä eväillä näyttää pärjäävän. :/
 

Yhteistyössä