***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Meillä pottaillaan hyvin vähän. Mummolassa on tullut useammin pissat pottaan kuin kotona :whistle:

Ja syytä löytyy sekä tytöstä että äidistä. Tyttö ei ole kovin innostunut, niin en ole jaksanut niin kovasti yrittää. Välillä istuskelee ihan kivasti, mutta välillä ei todellakaan suostu istumaan ollenkaan potalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Ai niin, mä olin tänään ihan äimänä, ku poju kakkas vaippaan! :eek:
Siis onko kakkinut muualle, vai eikö oo kakkinut lainkaan? :eek:
Jos sanon, ettei oo kakannut lainkaan? :whistle: :LOL: :LOL:

Ei ku siis kakkaa pottaan, hyvin, hyvin harvoin tulee vaippaan ja nytkin siis pitkä aika, kun on viimeksi vaippaan kakka tullut. Samoin lähes joka kerta tulee pissa pottaan =) Parhaimpana päivänä on kastunut vain yksi kestovaippa, yleisimmin 3-4 vaippaa päivässä kastuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Ai niin, mä olin tänään ihan äimänä, ku poju kakkas vaippaan! :eek:
Siis onko kakkinut muualle, vai eikö oo kakkinut lainkaan? :eek:
Mä en halunnu edes kysyä, kun en halua kuulla, että pottaan :whistle: siis kun meillä ei oikein pottailla ja syy löytyy minusta :ashamed:
Ei meilläkään pottailla :hug: . En oo siihen kovin paljon vielä panostanut, kun "luulen" että poika ei vielä oppisi kuivaksi ja aluksi kammosikin pottaa. Nyt istuskelee toisinaan housut jalassa potalla ja joskus jopa ilman housuja :D . Saalista ei oo vielä saatu...ja syy löytyy kans tästä mammasta! :wave:

*muoks. en oo ottanut asiakseni... :ashamed: ...mut on tuo esikkokin kuivaksi oppinut vaikka sama mamma ollu opettamassa :D
 
Minulla nyt muutenkin on mennyt usko koko kuivaksi oppimiseen, kun sitä on pojan kanssa nyt aika tasan 2 vuotta harjoiteltu (viime aikoina enemmänkin taisteltu). Viime päivinä on pojalta tullut taas kommenttia, että hän ei varmaan koskaan opi ja eilen sanoi, että pitää varmaan ottaa vaippa taas käyttöön. Jää nähtäväksi, kumpi lapsista tuon asian ensiksi oppii. Ja ikäeroa on kuitenkin 3 vuotta.
 
Mulla taitaa olla vähän häntäluu pipi, kun hoplopissa laskin pojan kans yhdestä liukumäestä, joka päättyi töyssyyn....

Jos kuulisistte, että joku lapsi sanoo likumäkeä liukkariks, niin hymyilyttäiskö teitä yhtään ;) Vai onko vika minussa :LOL:
 
Onnittelen kaikkia, jotka pottailussa onnistuvat. Ja olen ehkä hieman kateellinen niistä lapsista, jotka oppivat asian muutamassa päivässä (tai viikossa) - tämä siis koskee lähinnä hieman vanhemmassa iässä pottailun aloittavia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mulla taitaa olla vähän häntäluu pipi, kun hoplopissa laskin pojan kans yhdestä liukumäestä, joka päättyi töyssyyn....
Mulla on myös häntäluu kipeä, mutta eri syystä. Olin eilen kännykässä ja esikko alkaa aina silloin kun olen puhelimessa niin kamalasti juoksentelemaan ja keräämään huomiota. Olin istumassa keittiön jakkaralle, kun neiti veti tuolin mun alta... :whistle: Tuntuu että joka paikka on vähän niksahtanut... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hienoa Verkkis! Olisiko vinkkejä?
No mä aloin laittaa potalle heti, kun oppi istumaan itse eli meillä vasta tossa joulun aikoihin. Vieressä on korillinen kirjoja, joita sitten yhdessä lueskellaan ja katsellaan, kun potalla istutaan. Jotenkin kauheen helposti mennyt, heti toisella kerralla tais olla, ku tuli kakka pottaan. Mutta epäilenpä, että vielä saattaa takapakkia tulla, kun kunnolla tulee joku uhmakausi. Silloin voi olla, ettei potalle suostu menemään :whistle: Mutta tähän asti mennyt kyllä hienosti =) Luulenpa, että saattaa osansa olla myös noilla kestoilla, ne kun eivät ole niin pintakuivia kuin kertikset, saattavat houkuttaa enemmän pissaamaan pottaan :saint:
 
Niinhän sitä lupaillaan. Poikakin on aika moneen kertaan luvannut, että ei enää ikinä kakkaa eikä pissaa housuihin. Nyt on taas luvannut, että kun täyttää seuraavan kerran (eli 5 vuotta) niin sitten ei enää tule housuihin. Ja siihenhän ei ole kuin 8 kuukautta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mulla taitaa olla vähän häntäluu pipi, kun hoplopissa laskin pojan kans yhdestä liukumäestä, joka päättyi töyssyyn....
Mulla on myös häntäluu kipeä, mutta eri syystä. Olin eilen kännykässä ja esikko alkaa aina silloin kun olen puhelimessa niin kamalasti juoksentelemaan ja keräämään huomiota. Olin istumassa keittiön jakkaralle, kun neiti veti tuolin mun alta... :whistle: Tuntuu että joka paikka on vähän niksahtanut... :/

:LOL: sori :LOL: Onneks poika ei ole noin vahva, tekis varmaan samoin :kieh:
 
B)

Pottailusta tyty kyllä istuskelee mielellään potalla, mut tasan kaksi kertaa on sinne pissit tehnyt. En ota ressiä, pojankin kanssa homma loksahti kohdalleen hetkessä kun oli loksahtaakseen. =) Poikaahan käytettiin potalla monta kertaa päivässä sieltä 9-kuisesta alkaen, eipä sinne kyllä kauheasti tulosta tullut, mut totuteltiin ja mielellään siinä istui. Sit teki siinä1½-vuotiaana ykskaks ihan täyden stopin, eikä suostunut istumaan potalle enää ollenkaan, vaan huudoksi meni kun näyttikin pottaa. Annettiin sit olla ja silloin oli kans sopivasti kesä aluillaan niin sai sitten kesällä mennä peppu paljaana-huomasi kyllä että mitään hajua pissin tai kakan tulosta ei poitsulla ollut, ei ilmoitellut hädästään mitenkään ja teki minne sattui. Sit vaan syksyllä huomattiin että nyt alkais näyttää siltä että sai juonesta kiinni ja tartuttiin siihen ja otettiin vaippa kokonaan veks. Suostui taas tauon jälkeen pottailemaan ja parissa viikossa oli kokonaan päiväkuiva ja ikää silloin 1v11kk. Eipä tässä ole kyllä aikaakaan neitiä potalla istuttaa samaan tahtiin kuin veljeään, mut eiköhän tuokin ajastaan opi ja kesällä meillä menee taas pieni paljaspeppu. :D
 
Meillä on jännitystä ilmassa, kun huomenna minulla on synttärit. Poika on taas ihan innoissaan, kuten äitienpäivänä. Selitti kovasti kuinka minä en saa herätä ennen kuin tunnen jalassa kutitusta. Ja selitti myös kuinka heillä on isin kanssa salaisuuksia. Jäivät kahdestaan kauppaan tänään, kun kävelimme tytön kanssa kotiin enkä siis yhtään tiedä, mitä ovat suunnitelleet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Onnittelen kaikkia, jotka pottailussa onnistuvat. Ja olen ehkä hieman kateellinen niistä lapsista, jotka oppivat asian muutamassa päivässä (tai viikossa) - tämä siis koskee lähinnä hieman vanhemmassa iässä pottailun aloittavia.
Milloin olette aloittaneet harjoittelun? Onko mahdollista, et olis herkkyyskausi menny ohi sillon ku aloititte? :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Niinhän sitä lupaillaan. Poikakin on aika moneen kertaan luvannut, että ei enää ikinä kakkaa eikä pissaa housuihin. Nyt on taas luvannut, että kun täyttää seuraavan kerran (eli 5 vuotta) niin sitten ei enää tule housuihin. Ja siihenhän ei ole kuin 8 kuukautta :/
Mietin...onko asiaa tutkittu, jos on jotain rakenteellista? :wave: Kun hyvin ainakin poika kuulostaa tietävän miten pitäisi toimia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hienoa Verkkis! Olisiko vinkkejä?
En oo verkkis, mut haluan vaan työntää lusikkani soppaan.

Potalle aamulla heti herättyä, ruokailujen jälkeen, päiväunien jälkeen ja silloin kun kuuluu ähinää... :LOL:
Just näin! :flower: :D
Ei toimi meillä, kokeiltu on. :D Päikkäreiden jälkeen neidillä on yleensä kuiva vaippa, mut vaikka laittaa potalle, niin ei tee mitään ja eipä tuo loputtomiin jaksa siinä istua. :whistle: Ähinää meillä ei ole kuulunut kummaltakaan, molemmilla toimii vatsa niin hissunkissun ja kuin rasvattu salama, että harvemmin mistään näkee että tulossa on ja vaikka näkis niin housuissa on ennenkuin lapsi potalla! :LOL:

 

Yhteistyössä