***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Tsempit ruokailuongelmien kanssa painiville :hug:

Äitienpäiväsuunnitelmat ovat varsin mukavat: mies ja poika lähtevät kisoihin ja vievät tytön mummolaan, jotta äiti saa lukea tenttiin :eek: Lähtö siinä 8.30-8.45, joten aamuherätys tulee ajoissa. Poika on niin odottanut äitienpäivää ja haluaa tietysti tuoda ruoan ja lahjat sänkyyn. Onnistui pitämään suunsa kiinni suunnitelmista tähän iltaan asti, kunnes sitten ennen nukkumaanmenoa selitti huomisen aamun ohjelman :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Niitä ei taida kukaan lapsi vastustaa :LOL:
Joo, ne taitaa kyllä upota kaikille... *nimimerkki kenen lapsi on yleensä syönyt mitävaanmissävaan niin ei purkki kelvannut kun ranskiksia oli muilla...*
Meillä ranut pidetään aina piilossa servetin sisällä niin kauan, kunnes lapsi on syönyt syötävänsä purkkieväästään. Heh, tänään söi siis sen 1/4 purkillista, eikä maittanut enää. Ranuja sitten jaksoi vaikka kuinka. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Onko tapana rasvata lapsi aina kylvyn jälkeen? =)
Mä en oo rasvaillu jollei ole tarvetta, nyt kyllä tarvii rasvailla kun on kuivia länttejä jaloissa ja masussa.
Mä joskus esikkoa rasvasin ns. muuten vaan, ilman että oli kuivaihoinen. Rasvauksen jälkeen sitten iho muuttuikin kuivaksi... :eek: Voiko olla totta? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Meillä ranut pidetään aina piilossa servetin sisällä niin kauan, kunnes lapsi on syönyt syötävänsä purkkieväästään. Heh, tänään söi siis sen 1/4 purkillista, eikä maittanut enää. Ranuja sitten jaksoi vaikka kuinka. :D
tosta on kyllä meillä jo aikaa, ei olla ko. paikoissa käyty, mutta pitää varmaan kokeilla tommosta seuraavalla kerralla :D Tai todennäkösesti pitää eka syöttää purkkiruokaa ja sitten vasta hakea muut, kyllä tuo tajuaa jos piilossa on jotain muuta :whistle: :D
 
Ei tosiaan kannata rasvat, jollei ole kuiva tai punoittava iho. Meillä lapsi rasvataan kunnolla aina kylvyn/saunan/suihkun jälkeen ja niinä iltoina, jolloin tehdään pienemmät pesut rasvataan ne pestyt alueet. Aamuisin rasvataan kuivat kohdat, kasvot ja pepun alue.
 
En ole rasvaillut kummankaan lapsen ihoa, kun ei ole onneksi ollut tarvetta.

Ranskikset maistuvat meilläkin tytölle. Muuta ruokaa saa kyllä ujutettua väliin, joten yleensä kokonainen ruokapurkki menee aika helposti siinä sivussa.
 
Täytyiskö mun kokeilla ensi viikolla ostaa noita valmisruokapurkkeja ja kokeilla josko niitä saisi tuputettua... :whistle: Konstit on vähissä. :xmas:

*muoks. jäi purkkiruuat pois kun poika hermostui nähdessään että mä kaivan laatikosta ruokapurkkia. Jos nyt vaikka laittaisi ruuan lautasellle niin ettei se nää... :xmas: Jos niissä vaikka olis sellainen erilainen maku joka maistuis vaihteeksi.

Jostain pilttiruuasta tuli rintakehäihottuma mutta kun en muista mistä!!! :headwall: Luulen että on paprikalle allerginen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Tsempit ruokailuongelmien kanssa painiville :hug:

Äitienpäiväsuunnitelmat ovat varsin mukavat: mies ja poika lähtevät kisoihin ja vievät tytön mummolaan, jotta äiti saa lukea tenttiin :eek: Lähtö siinä 8.30-8.45, joten aamuherätys tulee ajoissa. Poika on niin odottanut äitienpäivää ja haluaa tietysti tuoda ruoan ja lahjat sänkyyn. Onnistui pitämään suunsa kiinni suunnitelmista tähän iltaan asti, kunnes sitten ennen nukkumaanmenoa selitti huomisen aamun ohjelman :heart:
Kiitos. :) Ihana poika! :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Meillä muuten toimii se, että jos rupee esim. puuro tai muu ruoka tökkimään niin antaa leipää tai hedelmää käteen niin sitten menee sitä puuroa/ruokaa vielä lisää :eek:
Meillä syö leipää ja sitten kun lähestyn lusikan kanssa niin kääntää päänsä vastakkaiseen suuntaan tai ravistaa päätään kaikenaikaa puolelta toiselle... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Meillä muuten toimii se, että jos rupee esim. puuro tai muu ruoka tökkimään niin antaa leipää tai hedelmää käteen niin sitten menee sitä puuroa/ruokaa vielä lisää :eek:
Ei toimi meillä. Meillä sitä paitsi lapsi syö suurimmaksi osaksi itse, niin silloin kun on lusikkaruoan syönyt, niin laittaa lusikan nätisti joko lautaselle tai pöydälle, eikä ole niitä sen jälkeen huomaavinaankaan. Itse tarjoan yleensä kerran vielä, johon tyttö tavallisesti vastaa: "Ei." ja pyörittää päätään. Sen jälkeen syöpöttelee yleensä rauhassa vielä leipää ja kurkkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
En taida kysyä että mikä on POP? :LOL:
Polarn O Pyret. Aivan ihaaaaaaaania vaatteita lapselle ja äidille. http://www.polarnopyret.se/startpage.aspx?id=102
:flower: :flower: :flower:
Pitää varmaan käydä POP:ssa shoppaamassa kun lähdetään kesäkuussa Tukholmaan... :p Taitavat olla vähän halvempiakin lahden tuolla puolen?


Ei olla rasvailtu lapsia suihkun jälkeen muuten kuin molempien poskia tai harvoin tulevia kuivia länttejä-molemmilla herkästi ilmoihin reagoivat ja punoittavat posket, helpottaa onneksi kun kesä tulee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Meillä syö leipää ja sitten kun lähestyn lusikan kanssa niin kääntää päänsä vastakkaiseen suuntaan tai ravistaa päätään kaikenaikaa puolelta toiselle... :D
Tolleenkin välillä, mut sit kuitenkin haluaa vielä ruokaa :D
:LOL: :LOL: Mä olen tainnut luovuttaa liian helpolla...
Kyllä mäkin joskus tarjoan vielä toisen, ehkä kolmannenkin kerran, mutta yritän kovasti välttää tuputtamista aiemman ruokahistoriankin vuoksi.

 
Meillä toimii heikommin, jos on leivänpala kädessä, mutta kun antaa vain pienehköjä paloja sitä mukaa, kun ruokaa menee, niin silloin saa enemmän menemään. Tuntuu, että viime aikoina on tarvinnut enemmän tuota muuta oheisjuttua, että saa ruokaa menemään. Mutta yleensä se normaali annos kuitenkin sitten keinolla tai toisella menee, joten se kai on se pääasia. Itse syömisessä on myös tullut selkeä taantuma, joidenkin ruokien kohdalla tyttä innostuu syömään itse, mutta esim. puurot on melkein pitänyt taas syöttää kokonaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Tykkääkö teillä lapset paahdetusta leivästä? Meillä lapsi syö kyllä kaikkea leipää, mutta mieluisimpia ovat paahdetut ruis- tai kaurapalat ja grahampaahtis.
Eikö ne mene aika kovaksi? No, tietty lapsi oppii niitäkin syömään kun harjoittelee. Syöhän tuo jo tietty ruisleipääkin kokonaisena (pitää leipää kädessään ja haukkailee itse). =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
En taida kysyä että mikä on POP? :LOL:
Polarn O Pyret. Aivan ihaaaaaaaania vaatteita lapselle ja äidille. http://www.polarnopyret.se/startpage.aspx?id=102
:flower: :flower: :flower:
Pitää varmaan käydä POP:ssa shoppaamassa kun lähdetään kesäkuussa Tukholmaan... :p Taitavat olla vähän halvempiakin lahden tuolla puolen?
Ovat kyllä halvempia, esim. jos pusero on täällä 14,50e, niin siellä oli sitten ehkä 12,50e.

 

Yhteistyössä