***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Meillä syö leipää ja sitten kun lähestyn lusikan kanssa niin kääntää päänsä vastakkaiseen suuntaan tai ravistaa päätään kaikenaikaa puolelta toiselle... :D
Tolleenkin välillä, mut sit kuitenkin haluaa vielä ruokaa :D
Juu, näin tekee meidänkin neiti. :D Ei syö, jos ei itsellä ole mieluista syötävää kädessä. :xmas:

Niin ja meillä ei edelleenkään osoiteta suurta mielenkiintoa lusikalla syömiseen. Pari kertaa saattaa ruokailun aikana käyttää omaa lusikkaa suussa kun oikein kehutaan, muuten vetelee sujuvasti sormineen...
:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Tykkääkö teillä lapset paahdetusta leivästä? Meillä lapsi syö kyllä kaikkea leipää, mutta mieluisimpia ovat paahdetut ruis- tai kaurapalat ja grahampaahtis.
Eikö ne mene aika kovaksi? No, tietty lapsi oppii niitäkin syömään kun harjoittelee. Syöhän tuo jo tietty ruisleipääkin kokonaisena (pitää leipää kädessään ja haukkailee itse). =)
Paahdan sellaisiksi rapsakoiksi. Kovempiahan ne on kuin ilman paahtamista, mutta meillä lapsi rakastaa myös näkkäriä. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
En taida kysyä että mikä on POP? :LOL:
Polarn O Pyret. Aivan ihaaaaaaaania vaatteita lapselle ja äidille. http://www.polarnopyret.se/startpage.aspx?id=102
:flower: :flower: :flower:
Pitää varmaan käydä POP:ssa shoppaamassa kun lähdetään kesäkuussa Tukholmaan... :p Taitavat olla vähän halvempiakin lahden tuolla puolen?
Ovat kyllä halvempia, esim. jos pusero on täällä 14,50e, niin siellä oli sitten ehkä 12,50e.
Säästö se on pienikin säästö! ;) :D
 
Meidän neiti on sitten varmaan "outo", kun syö todella hyvin kaikkia ruokia mitä annetaan. Iltaisin ja aamuisin syö mieluusti puuroa. Nyt tosin ollaan pari kertaa annettu weetabixia. Leipää ei olla annettu ollenkaan kun syö muuten niin hyvin joten ei olla nähty tarpaalliseksi. Itse ei vielä ole kiinnostunut syömään. Lusikkaa kyllä hämmentelee lautasella. Ja lopuksi kun ruoka on syöty niin sitten lusikkaa laitta oma-aloitteiseti suuhun.

Äitienpäivää mennään viettämään mun vanhempien luokse, jonne tulee myös siskot perheineen.

Ensi viikko on loma, joten JEI!
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Mitkä ovat ne POPin Second-hand-päivät vai mikä se nyt oli? En jaksa kelata taaksepäin :ashamed:
Uudenmaankadulla ens lauantaina aamupäivällä. Sinne voi siis mennä myymään ja ostamaan POPia ja siellä myydään myös kevään -09 mallikappaleita -50%. Lähetkö messiin? :wave: Menemme sieltä sitten Vantaalle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Mitkä ovat ne POPin Second-hand-päivät vai mikä se nyt oli? En jaksa kelata taaksepäin :ashamed:
Uudenmaankadulla ens lauantaina aamupäivällä. Sinne voi siis mennä myymään ja ostamaan POPia ja siellä myydään myös kevään -09 mallikappaleita -50%. Lähetkö messiin? :wave: Menemme sieltä sitten Vantaalle.
Moneltako tuo alkaa? Olemme ilmeisesti tytön kanssa kahdestaan tuon päivän, mutta aamupäivän ohjelmaa emme vielä ole miettineet.
 
Olenkos mä muuten kertonut meidän neuvolakuulumiset? Ehkäpä en... Kävimme siis maanantaina 1v3kk -kasvukontrollissa: pituus oli 78,5cm ja paino 10040g. :) Hyvin on siis kasvut nyt. paino ei ollut enää kuin 6% miinuksella, mikä menee ihan normaalin vaihtelun rajoihin. :) MPR -rokotteen tyttö sai ja siitä ei, ihme kyllä, tullut mitään oireita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Meidän neiti on sitten varmaan "outo", kun syö todella hyvin kaikkia ruokia mitä annetaan. Iltaisin ja aamuisin syö mieluusti puuroa.
Kyllä meidänkin neiti yleisesti ottaen syö hyvin ja on varsin kaikkiruokainen, mut puurot on aika last season. :whistle: Vielä kuukausi, kaksi sit söi pari desiä puuroa hetkessä aamu- ja iltapalalla, mut nyt ei enää maistu. Joskus saattaa vetästä lautasellisen, mut aika usein on niitä päiviä ettei paljoa siitä syö. Poika teki saman jutun jokusen kuukauden vanhempana ja aika nopsaan sitten lopetettiin puuron keittely kokonaan ja alettiin antaa leipää, hedelmää, jugurttia jne. Neidillä vaan kun ei purukalustoa niin kauheasti ole, niin ollaan vielä pidetty puurosta kiinni, saa kyllä nyt jo muuta sitten lisäksi.

Varsinaiset ruuat tyty kyllä vetelee hyvällä ruokahalulla. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Mitkä ovat ne POPin Second-hand-päivät vai mikä se nyt oli? En jaksa kelata taaksepäin :ashamed:
Uudenmaankadulla ens lauantaina aamupäivällä. Sinne voi siis mennä myymään ja ostamaan POPia ja siellä myydään myös kevään -09 mallikappaleita -50%. Lähetkö messiin? :wave: Menemme sieltä sitten Vantaalle.
Moneltako tuo alkaa? Olemme ilmeisesti tytön kanssa kahdestaan tuon päivän, mutta aamupäivän ohjelmaa emme vielä ole miettineet.
Alkaa klo 10, ja ajattelin mennä sinne heti silloin. Siitä ehkä lounaalle jonnekin ja iltapäiväksi kyläilemään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Mitkä ovat ne POPin Second-hand-päivät vai mikä se nyt oli? En jaksa kelata taaksepäin :ashamed:
Uudenmaankadulla ens lauantaina aamupäivällä. Sinne voi siis mennä myymään ja ostamaan POPia ja siellä myydään myös kevään -09 mallikappaleita -50%. Lähetkö messiin? :wave: Menemme sieltä sitten Vantaalle.
Moneltako tuo alkaa? Olemme ilmeisesti tytön kanssa kahdestaan tuon päivän, mutta aamupäivän ohjelmaa emme vielä ole miettineet.
Alkaa klo 10, ja ajattelin mennä sinne heti silloin. Siitä ehkä lounaalle jonnekin ja iltapäiväksi kyläilemään.
Täytyypi laittaa harkintaan. Vaikka juuri tänään ajattelin, että nyt lapsilla on kyllä niin hyvin kaikkea vaatetta, että mitään ei enää tarvita. Mutta ainahan sitä voi katsella :saint:
 
:wave:

Kamalasti juttuja :ashamed: Mitäs mie muistaisin...

Meillä poika syö ihan ok... Kamala herkkupeese se kyllä on, kehen lie tullu :whistle: Puurot menee ok, tänään jopa tavallinen neljän viljan puuro. Muksu puuroihin tottu taas hetkellisesti kun iskä oli kotona kun mä olin leikkauksessa alkuviikosta :D Suurinta herkkua on iskän riisipuuro mihin tulee kermavaahtoa minkä pojat yhessä aamulla aina vatkaavat :heart: Pojan siis pitää olla mukana kaikissa kotihommissa... Se muuten imuroi meillä aina loppuun kun mä jätän sille imurin :D Muroista meillä menee Cheeriokset, herkuttelija kuten sanoin :D Ruoista syö kaikkea samaa mitä mekin, ekaa kertaa pääs pari viikkoa sitte Mäkkiin ja veteli innolla lasten hampparia. Ranuihin en uskaltanu antaa koskea :ashamed: Purkkiruokaa tulee tosi harvoin syötettyä, sen on korvannu jotkut einekset kuten pinaattilätyt. Pojan herkkua eineksistä on perunasoselaatikko. Hävettää sanoa että sitä on ostettu kun on niin helppo tehä itekkii :whistle:

Huomiselle äitienpäivälle ei oo suunnitelmia, tai no mies leipo äsken ja tossa odottaa aika herkullisen näkönen sitruunapiirakka :p Mihinkään ei onneks tarvi lähteä, oltiin vasta meijän porukoilla ja anoppi on oman äitinsä luona niin saadaan olla ihan kotona keskenämme. Lahjaa tuskin saan (musta tuntuu että mun lahja meni siinä kun mamma sai tänää me and i vaatteet kotiin :p ) mutta mä uskon että sen Escadan uus kesätuoksu me käydään mulle hakemassa kun kaupoille mennää B)

Mitäs vielä.. ei kai mitää :D Mä hörpin kahvia täällä ja nautin kun meijän pikku kipakka nukahti äsken B)
 
Ai nii käytii neuvolassa lasten kanssa toissa päivänä. Poika on edelleen pitkä kukkakeppi :D
Pituus 84 senttiä ja paino 10 300 g muistaakseni. Tyty ottaa varmaan sen kohta kiinni kun se on kohta jo 6 kiloa :LOL:
 
Ciba tolleen meilläkin on tähän asti menny syöminen, kaikki kelpaa (sitä yhtä ranskisreissua lukuunottamatta :whistle: ) mutta tossa oli pari viikkoa syöminen tosi huonoa :/ Liekö sitten syynä oli tulossa oleva mahatauti ja sitten sen jälkeinen aika. Sillon "opittiin" että jos ruoka/puuro rupeaa tökkimään niin leivän kanssa sitä menee lisää. Nyt on joitakin päiviä syönyt "entiseen malliin", mutta välillä on tarjottu leipää vaikka ruoka on osittain syömättä ja loppu ruoka onkin mennyt siinä siivellä. Ja niin kauan kun ruokaa kuitenkin syödään en nää mitään pahaa siinä että leipää meneekin sivussa, kunhan ei käy niin että halutaan vaan leipää ja jää ruoka syömättä....

mutta nyt lähden nukkumaan! Kauniita unia kaikille ja mukavaa äitienpäivää!!
 

Yhteistyössä