***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Ihanaa, Ciba, kun teillä lapsonen syö! :) Mä olisin niin onnellinen, jos tuo söisi puuroa, kasviksia ja hedelmiä.
Meillä kyllä tulee paljon annettu vielä purkkiruokaa
:ashamed: KOvin aina yrittää päättä että ei entaisi muuta kuin mitä itsellekin tekee. En sitten tiedä pitäisikö sitten noihin eineksiin osittain siirtyä. Helppoja kun ovat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil muuten tohon ruokailuun auttaa se että antaa iskän rahapussin käteen. Ruoka menee tosi hyvin alas kun eka heittelee kaikki kortit pois ja sitte alkaa leikkii kolikoilla :LOL:
:D meillä varmaan menisi ne kolikotkin :LOL: "kerran-jo-lamppu-vatsassa"-tyttö

Joo poika on kyllä aikamoinen hujoppi.. Vähä säikähin ku neuvolan täti näytti noita lasten käyriä ja poika on kuitenki ollu lyhyempi mitä tyty on nyt saman ikäsenä :eek: Kuinkakohan pitkä tosta likasta tulee :LOL: Hauskinta on että me ollaa molemmat miehen kanssa 168-173 joten ei olla mitää pitkiä :D

Mä oon muuten noihin ruokailuihin keksiny kaikkia arjen ratkasuja (siis kun laiska olen enkä pelkää syöttää eineksiä :ashamed: ) esim Pirkan valmisperunasose pakkasesta. Heittää pari kuutiota perunaa ja maitoa päälle ja mikroon niin avot pian on pojalle muusia nakkien kanssa :whistle: Mä tiän, saa ampua :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Ihanaa, Ciba, kun teillä lapsonen syö! :) Mä olisin niin onnellinen, jos tuo söisi puuroa, kasviksia ja hedelmiä.
Meillä kyllä tulee paljon annettu vielä purkkiruokaa
:ashamed: KOvin aina yrittää päättä että ei entaisi muuta kuin mitä itsellekin tekee. En sitten tiedä pitäisikö sitten noihin eineksiin osittain siirtyä. Helppoja kun ovat :D
No, eipä siinä mun mielestäni mitään pahaa ole, jos antaa purkkieväitä. :) Terveellisiähän nekin ovat. Kuin tekee, niin kuin perheelle ja elämäntilanteeseen sopii. :)

Ei mekään Anno pitkiä olla, minä 171cm ja mies 173cm, mut meillä kyllä mun puolella suvussa pitkiä, joten sieltä nuo neidin sentit taitaa tulla. Meilla on taasen niin päin, että tyty on koko ajan ollut sellaset 2-3cm poitsua pidempi, saa nähdä tasoittuuko. Mun kaverilla on ½ vuotta meidän jannua nuorempi poika, joka on aina ollut tasaisesti lähemmäs 5cm lyhyempi mitä meidän poika saman ikäisenä-hauskasti kuitenkin neuvola ennusti molemmista pojista sentilleen samanpituisia! :xmas:

Mä tiän, saa ampua :ashamed:
Haist home. :D Ihan turha on stressata ja ottaa paineita mistään epäoleellisista asioista. Sen, jos minkä olen oppinut tässä äitiysaikana. :)
Samaa mieltä. =) Pääasia että lapsi saa ruokaa eteensä, kyllä sitä gourmet-aterioita ehtii valmistaa sitten kun lapsi/lapset on isompia. Meilläkin maksalaatikko maistuu kiitettävästi molemmille ja kaikenlaiset pakasteet kalapuikoista vihanneksiin on harva se päivä arjen pelastus.

Vielä tosta ruoasta (kai mä hen synninpäästöä tai jotain) mut mä pyrin aina tekeen ruokaa sillee että jätkälle jäis seuraavaks päiväks lounaalle sitä mitä ollaa edellisenä päivänä syöty mutta aina ei jää. Ja meil syödään hävettävän vähän perunaa (mä oon tosi huono keittään perunoita :eek: ) niin noi pakastejutut on tullu tosi käteviks. Ja meijän jätkä muuten eläis nakeilla :p

Yks mikä meil oli vähä aikaa sitte tosi isona ongelmana oli se että poju halus aina syödä ite mutta koska ei onnistunu saamaan lusikkaan mitään niin alko syömään sitte puurotki sormin :x Siks meil syötiin vähän aikaa aamulla muroja (kuivina :D ), päivällä nakin paloja ym :D Wokit on kans ollu hyviä kun on sitte natustellu sormin niitä vihanneksia :LOL:

Joo tosta pituudesta tuli yks hyvä mieleen kun mä sillo tytyä odottaessa mietin että kattookohan porukka pitkään kun on kaks niiiiin pientä niin eipä oo kukaa katellu kun poika on jo melkee 2 vuotiaan pitunen :LOL:

Moro MUori! :) Tuo POP -juttu oli ehkä vähän helmikselle tarkoitettu; tiesin hänen ymmärtävän. ;)

Meilläkin lapsi söisi joka päivä nakkeja, jos saisi itse päättää. :D Ja meillä tosiaan tehdään lähes kaikkia ruokia aina isompi satsi siten, että pakastetaan sitten lapselle annoksia pakkaseen. Ne ovat käteviä arkisin. Eikä meillä tosiaan siis muutenkaan tehdä kahta eri lämmintä ruokaa edes vapaapäivinä, huh.

Joo tosta pituudesta tuli yks hyvä mieleen kun mä sillo tytyä odottaessa mietin että kattookohan porukka pitkään kun on kaks niiiiin pientä niin eipä oo kukaa katellu kun poika on jo melkee 2 vuotiaan pitunen :LOL:
:LOL: Mua välillä kans hymyilyttää jos huutonetistä vaatteita kattelen ja siellä lukee jonkun vaatteen kohdalla että 2-vuotiaan koko ja kun tarkempia mittoja katsoo, niin on jo pieni meidän neidille! :LOL:

Mulla on Huutiksessa koko ajan huutoja meneillään. Nyt en tosin ole jaksanut itse mitään sinne laitella; ajattelin, että venaan syksyyn ja menen itse kirpparille myymään. Ja sitä ennen tutut ja kaverit saa tietty valkata parhaat päältä. ;) Pääosin mulla on lapsen kampsut mennytkin siten, että tuttavat ovat niitä ostaneet.

Mulla on Huutiksessa koko ajan huutoja meneillään. Nyt en tosin ole jaksanut itse mitään sinne laitella; ajattelin, että venaan syksyyn ja menen itse kirpparille myymään. Ja sitä ennen tutut ja kaverit saa tietty valkata parhaat päältä. ;) Pääosin mulla on lapsen kampsut mennytkin siten, että tuttavat ovat niitä ostaneet.
Alahan ottaa jo kuvia :LOL: Siis munhan kannattaa hyödyntää helmi 08 tyttöjä näissä vaateasioissa kun kaikki samat menee samaan vuodenaikaan meijän nollaysille :LOL:

Minun pitäisi laittaa jotain juttuja myyntiin Huutikseen, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Nyt pitää mennä nukkumaan, kun tulee se aamuherätys sitten jo ennen kahdeksaa |O - edes viikolla ei juuri tarvitse herätä noin aikaisin.

Alahan ottaa jo kuvia :LOL: Siis munhan kannattaa hyödyntää helmi 08 tyttöjä näissä vaateasioissa kun kaikki samat menee samaan vuodenaikaan meijän nollaysille :LOL:
Paitsi jos teidän tytön kasvu menee pojan tapaan, niin moni 08 helmi rupeaa katselemaan teidän 09 helmen vaatteiden perään ;) - me siis jo rupeamme "perimään" vaatteita kummityttömme pikkusiskolta mallia kesäkuu 08.

Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Paitsi jos teidän tytön kasvu menee pojan tapaan, niin moni 08 helmi rupeaa katselemaan teidän 09 helmen vaatteiden perään ;) - me siis jo rupeamme "perimään" vaatteita kummityttömme pikkusiskolta mallia kesäkuu 08.
Ai nii joo en mä ajatellukkaa tota noin :D

Mä laitan sulle sitten Anno ekana kuvat noista tytön kamppeista. :D

Mä saan kuulemma huomenna nukkua pitkään, joten valvon myös niin pitkään kuin sielu sietää. Arkisin on herätys klo 5.30-7.00, ja viikonloppuisin miehen ollessa töissä (tänään) viimeistään klo 7.00, joten aion nukkua ainakin klo 9.00 huomenna. :)

Mullakin on huutoja siellä tasaiseen tahtiin ja kun viime kesä oli mitä oli, niin on sieltä kyllä kesäksi kivaa ja uutta vastaavaa edullisesti lapsille löytynytkin. =) Myin itse tässä keväällä kaikki neidin viime kesän vaatteet huutonetissä ja kivasti niistä nettosi B) meillä kun ei tosiaan ole syntynyt neidin jälkeen yhtään tyttöä lähipiiriin, poikia kyllä kuusin kappalein :D , niin ei oikein muuten saa noita eteenpäin. Pojan vaatteet kyllä menee kavereille eteenpäin samantien kun pieniksi jäävät. =)

Yhteistyössä