***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Juuh, nyt tuo mies on kyllä niiiin rauhallinen ettei tosikaan, ei paljon hättäile minkään suhteen... :whistle: :kieh: :LOL: Taisi tyhjentää energiavarastot jo lapsena tarpeeksi tehokkaasti! :LOL:
:LOL: :LOL:
Mut eiks kuitenki noin päin oo parempi :LOL:
No on toisaalta, mut arvaa miks meillä nää listat roikkuuu... :whistle: ei ole kiirettä enää mihinkään ei... :xmas: :LOL: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Juuh, nyt tuo mies on kyllä niiiin rauhallinen ettei tosikaan, ei paljon hättäile minkään suhteen... :whistle: :kieh: :LOL: Taisi tyhjentää energiavarastot jo lapsena tarpeeksi tehokkaasti! :LOL:
:LOL: :LOL:
Mut eiks kuitenki noin päin oo parempi :LOL:
No on toisaalta, mut arvaa miks meillä nää listat roikkuuu... :whistle: ei ole kiirettä enää mihinkään ei... :xmas: :LOL: :LOL:
Tiiät kuitenki syyn miks ei tapahdu :saint: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Juuh, nyt tuo mies on kyllä niiiin rauhallinen ettei tosikaan, ei paljon hättäile minkään suhteen... :whistle: :kieh: :LOL: Taisi tyhjentää energiavarastot jo lapsena tarpeeksi tehokkaasti! :LOL:
:LOL: :LOL:
Mut eiks kuitenki noin päin oo parempi :LOL:
No on toisaalta, mut arvaa miks meillä nää listat roikkuuu... :whistle: ei ole kiirettä enää mihinkään ei... :xmas: :LOL: :LOL:
Tiiät kuitenki syyn miks ei tapahdu :saint: :LOL:
:LOL: :LOL: Voihan sen tietty noinkin ajatella. :D
 
Höh, tytöllä on yskä ja näköjään jonkunmoinen nuhakin :/ . Yskä on ihan multa saatu, mä oon koko vkon yskiny keuhkot pihalle.. Mutku kuvittelin että jos antaa maitohappobakteereita, niin vastustuskyky paranis.. Ei näytä ei. ONNEKSI yöt on menneet hyvin eikä vaikuttanu uniin tuo yskiminen.
Nyt kun on ollut upeet kelit ja lämpötilakin keikkunut +15 asteen hujakoilla niin mä oon ainakin huomannu kuinka vaikee tolle tytölle on pukea mitään. Ku pitäis varmaan olla jotenkin lämpimästi ettei ihan kauheen pahasti sairastu johonki flunssaan. Mutta ettei pue kuitenkaan liikaa vaatetta! Nyt on ollu ulkonakin ihan lappuhaalarit, alla sukkikset, pitkähihainen body,takki, pipa(joko ihan kesäpipa tai himpun paksumpi) ja tietty kengät. Tumput on kyllä mukana mutta ei käytössä. Vaihtoehtoisesti vk-haalari ja alla sukkikset+body ja pipa.
Tossa eilen näin yhdellä samanikäisellä lapsella sen äp:n toppapuvun päällä. Mä oon sen kyllä jo säilöny pois..
Oli muuten hassu huomata miten vähän isommat lapset "näkee" vauvan ja tytön/pojan eron. Bussissa oli siis joku 2+ ikäinen tyttö, mä+mein tyty istuttiin ihan penkillä ja sit oli rattaissa vielä yksi meidän tytyn kanssa samanikäinen lapsi. Ja tää 2v tyttö nimitti koko ajan meidän tyttöä ihan vaan tytöksi mutta rattaissa olevaa vauvaksi.

Onks muille tullu jo poskihampaita, siis näille helmille? Jos on niin kuinka helposti/kivuliaasti? Kaveri just kertoi että heillä ollu viikon ajan kuumetta+kiukkua joten särkylääkettä kulunut kiitettävästi.. Mein tytyllä kyllä yksi poskihampaan kohta pullottaa mutta ei sen pahemmin ainakaan kiukutellut. Mielenkiinnolla vaan ootan kun on niin monesti kuullu että poskihampaat on kivuliaat puhjetessaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Eikö enää löydy 3-4 vuotiaille ns. tukevia kävelykenkiä? Tuntuu että joka paikassa on vaan lenkkareita tai krokseja... :/
En tiiä...meillä ei pojat taas käytä varmaan koko kesänä muita ku crocseja :/ :headwall: Noh, voi ostaa vaik joka päivälle oman värin, kun kopsuja ostaa :LOL:
Meillä esikoinen totesi eilen autossa, kun ajeltiin Kaivariin piknikille, että oho, mulla jäi crocsit jalkaan. Pihalla oon antanut käyttää, jos pitää jotain kipasta hakemassa. :headwall: :headwall: On sitten esikoisella vissiin alkanut kesäkausi. Jätkä oli kyllä todennutkin keskiviikkona Rukan rinteissä, kun oli jo väsy painanut ja sukset temppuilleet, että tää kausi on niin ohi. :LOL:

Vinjan porukoille paranemisia. :hug: Tiedän tunteen. Meillä ei neidin räkänokkaisuus meinaa millään hellittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Eikö enää löydy 3-4 vuotiaille ns. tukevia kävelykenkiä? Tuntuu että joka paikassa on vaan lenkkareita tai krokseja... :/
En tiiä...meillä ei pojat taas käytä varmaan koko kesänä muita ku crocseja :/ :headwall: Noh, voi ostaa vaik joka päivälle oman värin, kun kopsuja ostaa :LOL:
Meillä esikoinen totesi eilen autossa, kun ajeltiin Kaivariin piknikille, että oho, mulla jäi crocsit jalkaan. Pihalla oon antanut käyttää, jos pitää jotain kipasta hakemassa. :headwall: :headwall: On sitten esikoisella vissiin alkanut kesäkausi. Jätkä oli kyllä todennutkin keskiviikkona Rukan rinteissä, kun oli jo väsy painanut ja sukset temppuilleet, että tää kausi on niin ohi. :LOL:

Vinjan porukoille paranemisia. :hug: Tiedän tunteen. Meillä ei neidin räkänokkaisuus meinaa millään hellittää.
:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Poskihampaita tullu 4kpl ja muutamana yönä vähän kähnäsi, ei sen kummempaa =)
Meillä kun on vielä tää vauvavaihe päällä, niin hampaita on ruhtinaaliset neljä: kaksi ylhäällä ja kaksi alhaalla. Tukkaa ei oo juurikaan. Puhetta ei tuu. Eilen kyllä vilkutti ja sanoi ei-ei. Ja kontaten mennään edelleen. =)

No esikkokin alkoi puhua ja kävellä vasta 1v 2 kk iässä, joten kohta vois olettaa tänkin version suhteen edistystä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Poskihampaita tullu 4kpl ja muutamana yönä vähän kähnäsi, ei sen kummempaa =)
Meillä kun on vielä tää vauvavaihe päällä, niin hampaita on ruhtinaaliset neljä: kaksi ylhäällä ja kaksi alhaalla. Tukkaa ei oo juurikaan. Puhetta ei tuu. Eilen kyllä vilkutti ja sanoi ei-ei. Ja kontaten mennään edelleen. =)

No esikkokin alkoi puhua ja kävellä vasta 1v 2 kk iässä, joten kohta vois olettaa tänkin version suhteen edistystä. =)
Meillä on hampuja alhaalla 4, ylhäällä 6, juostaan kyllä, mut tukkaa ei juuri täälläkään ole, noh takana muutama kiehkura :LOL: :LOL:
Niin vauvan olonen kyllä muuten =) Eikä puhetta tulee kuin Kotka (Okka) ja Riku (Kiku) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Poskihampaita tullu 4kpl ja muutamana yönä vähän kähnäsi, ei sen kummempaa =)
Meillä kun on vielä tää vauvavaihe päällä, niin hampaita on ruhtinaaliset neljä: kaksi ylhäällä ja kaksi alhaalla. Tukkaa ei oo juurikaan. Puhetta ei tuu. Eilen kyllä vilkutti ja sanoi ei-ei. Ja kontaten mennään edelleen. =)

No esikkokin alkoi puhua ja kävellä vasta 1v 2 kk iässä, joten kohta vois olettaa tänkin version suhteen edistystä. =)
Meillä on hampuja alhaalla 4, ylhäällä 6, juostaan kyllä, mut tukkaa ei juuri täälläkään ole, noh takana muutama kiehkura :LOL: :LOL:
Niin vauvan olonen kyllä muuten =) Eikä puhetta tulee kuin Kotka (Okka) ja Riku (Kiku) :D
On se jännä miten nämä on niin eri oloisia vaikka saman ikäisiä ovatkin. =) :heart: Kuten oon aiemminkin sanonut, niin ei meidän neidistä vauvaa ole saanut tekemälläkään enää aikoihin :snotty: muutkin sanovat, että on vanhemman oloinen mitä on. Tietty kun on pitkä, on tuuhea tukka ja juoksee menemään, mut ei ole kerta eikä kaksi kun ihmiset on puistossa vähän hämmästyneet kun selvinnyt minkä ikäisestä kysymys kun ovat olettaneet että on vanhempi... :whistle: Aika usein varsinkin koko tuntuu korreloivan ikään ihmisten mielissä.

Hampaita ei meilläkään ole sen enempiä kuin 4+4, eikä kyllä nyt näytä että olisivat lähiaikoina lisääntymässäkään. Sanoja tulee äiti, isi, kiits=kiitos, ei, hei, tsau :D , hauva ja ylivoimaisena suosikkina kissa, joita etsitäänkin sitten joka paikasta.

Neidillä on nyt ollut sisävaatteiden päällä ihan verkkapuku ulkoillessa kun ollut lämpimiä päiviä, nytkin näkyy olevan vähän vajaa +20-tälläsenä päivänä tuntuu että vähempikin riittäisi, mut ei kauheasti uskalla vähentää kun neiti vähän nuhainen. Päässä on nyt ollut puuvillainen, korville tuleva kesähattu, vaikka sitäkin kyllä kiskoo jatkuvasti pois. :whistle:
 
No multa kyseli terveyskeskuksen sairaanhoitaja pari viikkoa sitten, että imetänhän mä vielä, kun olin neidin kanssa siellä käymässä. Hoitaja oli sitten ihmeissään, kun sanoin etten imetä. En jaksanut sanoa, ettei kai ole edes suositusten mukaista imettää yli yksivuotiaita. :whistle: Toi vaan on niiiiin vauvan oloinen vielä. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398565

Kyselen teiltäkii :wave: :wave:
Ja erityisesti, et kehtaisko pyytää tota lapsikorua 30v lahjaksi?? :whistle: Mun vanhemmilta. Äiti sanoi, että saan valkkaa minkä haluan...
Mulle ei ihan selvinny, millainen toi lapsikoru on, mutta pyydä ihmeessä, jos on annettu lupa valkata. Kai sun vanhemmat haluavat ostaa oikeesti mieleisen lahjan. Eikä sitä "toiseks parasta vaihtoehtoa" =)
 

Yhteistyössä