**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Vinja: äh, sillä mitään työesteitä ole, kehittelee jotain, nyt esim lapsensa sairauden, tai siis varotteli et yskii niin kovin et voi olla et jäädään kotiin. ja sillonhan se ei tietysti voi lähteä ultraan kun pitää jäädä lasten kanssa.se likka on kakonu jo yli kuukauden, en tajua miksei äitinsä oo vieny lekuriin. ja jos oikeesti ois kipee ni ei jaksais riehua ja kiljua ja kimittää koko iltaa...

onnea ultrassa käyneille :flower: meillä (mulla) keskiviikkona sitte.

SEE
Moikka pitkästä aikaa. Käyn kyllä päivittäin täällä lukemassa kuulumisia mutta huonosti jaksan kirjoitella.
Täällä liikeitä tunnettu jo pari viikkoa mutta nyt tänään kaveri antanut jo muutaman kerran kunnon potkuja, ihan pelästyin ja hypähdin tuolilla töissä kun potku tuntui niin lujalle. IHANAA. Vatsa on jo selvästi vauvamasuksi pyöristynyt.
Ihana kuulla teidän rakenneultrista. Itsellä se on vasta 1.10. Sukupuolen kysymisestä ollaan miehen kanssa mietitty ja päädytty siihen ettei sitä kysytä. Vahvasti mulla kyllä poika olo on mutta mene ja tiedä. Tavallaan olisi kiva tietää mutta...ajattelin että voihan se olla että sen ultrassa näkee koska itse osaa noita ultria tulkita koska olen niiden kanssa ollut työni takia tekemisissä.
Hankinnoista on ollut puhetta ja itse ei paljoa tarvitse hankkia kun omalta ja miehen siskolta liikenee niin paljon. Vaunut aiotaan ostaa ja olen miettinyt noita Emmaljungan City Crosseja ja siihen kova kantokoppa. Onko kokemuksia? Olen malttanut olla ostamatta mitään vielä pienokaiselle mutta rakenneultran jälkeen olen päättänyt alkaa ostamaan.

T:SEE rv 18+3

meillä oli kans niin et mies halus tietää kumpi mahassa kasvaa mutta minä en missään tapauksessa joten ei sitten kysytty. Mut lääkäri sano et ei sitä olis edes saanut selville kun on niin mahottoman vilkas vauva ja sen kyllä tuntee...

mut eikö vanhat ihmiset katso mahan muodosta kumpi on? Minulle on sanottu että poika tulee... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalle-Puh:
meillä oli kans niin et mies halus tietää kumpi mahassa kasvaa mutta minä en missään tapauksessa joten ei sitten kysytty. Mut lääkäri sano et ei sitä olis edes saanut selville kun on niin mahottoman vilkas vauva ja sen kyllä tuntee...

mut eikö vanhat ihmiset katso mahan muodosta kumpi on? Minulle on sanottu että poika tulee... :)
sykkeistä ja mahan muodosta on päätelty, joskus pitää paikkansa ja joskus ei =)

Jepsulle onnea pojasta :heart: :flower: :heart:
Kyllä se meidänki isännällä poika toiveissa oli, mitä sukupuoleen tulee, ja ilme oli sen mukainen :D . Kyllä mäkin pojasta haaveilin, iha vaihtelun vuoksi =) , ompahan sit molempia huushollissa. Ja poika olo on/oli vahvasti!

(.): Mulla aika hankalaa tänää. On varmasti aivan liikaa touhua ja menoja mun kropalle ja hankalaks tekee viel isännän poissaolo. Supistellu on aika napakasti plus noi muut issias ja liitoskivut, jotka ärtyy.Aika poikki olen henkisesti ja fyysisesti. Pakko vähentää touhua..tuntuu vaa että hukkuu paskaan ja seinät kaatuu päälle. Mulla vaa oli nii hankala toi toka raskaus noide suppareiden ja liitoskipujen kaa, ni oikei pelottaa, mite mä kahen tenavan kaa pärjään. Tarttee neuvolassa avautua keskiviikkona sille jääpuikolle, josko tuo jotai jelppiä keksis.

Onneks poju potkii nii paljon ja saan nauttia siitä..ja noista tytöistä, ku vaa jaksas. Yhyyyyy..valivali, sori :'( :'( :'(

Pitkästä aikaa pääsin lukemaan kuulumisia täältä. Tosi vilkasta keskustelua kun tullut niin mahdottomasti uusia juttuja. En millään pysty kaikkea lukemaan joten suuret pahoittelut etten kauheesti kommentoi.

Mä en ole vielä rakenneultraa varannu, huomenna aattelin soitella siitä. Mies on niin liikkuvainen, että vaikea löytää päivää joka sille sopis. Pianhan se pitäis tehdä joten toivottavasti aikoja löytyy.

Mua on vaivannu kipu tuolla alaselässä/pakarassa ja fyssarin mukaan joku si-nivel olis liian löysällä, onko kellään muilla samankaltaista vaivaa? sain tukivyön ja jumppaliikkeitä, mutta kuulemma luultavasti pahenee loppua kohden vaan eli ei kovin ruususelta kuulosta tuo loppuraskaus.

Mulla tulee tässä vielä sellanen elämänmuutos eteen että ennen vauvan syntymää olisi edessä muutto Raumalle. Mies sai sieltä töitä ja muutto taitaa tän kasvavan perheen myötä olla ainoa vaihtoehto. Onko täällä muita raumalaisia joiden kans vois vaihtaa kuulumisia? Just nyt tuo muutto kuulostaa aika vaikeelta, kun koko kaupunki on täysin outo mulle eikä tunneta ketään joten aika yksinäistä on varmaan ainakin aluksi. Kaikki tuttu ja turvallinen jää tänne Keski-Suomeen.

Tässäpä ne tärkeimmät mitä nyt tule mieleen. Nyt kun on netti taas kotona niin pääsee enemmän mukaan juttuihin taas.

Heippa, täällä kouristellaan liitoskipujen kourissa.. jos oisin tienny kaikki vaivat aikanaan, en varmaan olis uskaltanut "hankkiutua" raskaaksi ollenkaan. Huono olo ja närästyskin vaivannu koko päivän..
Oli niin paljon juttua että selailin suurimman osan läpi, sori :/

Kaiken muun ihanan lisäksi mulla on varmasti korvatulehdus. Soitin päivystykseen, hoitaja totes "turha tänne on maanantaina soitella, ihan täyttä on".. panadolin voimin tässä on pärjätty, nyt kyllä tuntuu helpottaneen jo ilmankin. Että semmosta palvelua verovaroilla!
hauskaa alkanutta viikkoa nyt kuitenkin kaikille sirukon valivalivalituksesta huolimatta :D

-Siru&Onni- 20+0

Heippa kaikki,

nyt tän kaverin liikkeet on sit ruvennu oikein kunnolla tuntumaan päivittäin! :heart: :heart: :heart: Koko viime viikon tuntui mylläystä aina kun kävin illalla pitkäkseen ja tänään on sit tuntunu keskellä päivääkin, kun kokouksessa istuksin töissä ja sit nyt alkuillasta salkkareita kattellessa! :D Mieletöntä! Joku muukin (SEE?) oli tuntenut liikkeet just, :flower: sulle!!!

:flower: myös Jepsulle poikauutisista ja sille, jolla epäiltiin tyttöä!

:hug: kaikille kippeille ja oireitten kanssa tuskaileville. Mullon kans tuota issiasta (?) ja närkkimistä jonkin verran. :/

Pessi: Olikos teillä just se Brion pinnis kanssa? Kumman värinen? Me ostettiin se valkonen, ja sillon niitä ei Itiksen Stockalla ollu, mut tilasivat, ja kertoivat että saadaan hakea joskus kuun vaihteessa. Olenkin nyt tehnyt siivoja sitä varten. Joudun tyhjentämään yhden tilaihmelipaston ja survomaan kaikki kamat siitä johonkin... |O Persiistä. Oon tyhjentäny sen nyt tohon keittiön pöydälle ja osahan siitä lähtee väkisinkin roskiin, mutta mihin p*** mä tungen nää loput?

Siruko: Uskomatonta kyllä tosiaan kyllä tuo "asiakaspalvelu" toisinaan... |O Mulla on ollu tänään kans vähän "kaikki vituloittaa ja menee päin sitä" -päivä... Hynttyrä potkiskeluineen on ainoostaan lohduttanu mua tänään. =)

eva & helmieemeli rv 19+5

heipsan taasen tai huomenta kaiketi. eilen tuli simahdettua suht aikasin joten sitä sitte noustiinkin aikasin.

olivia: mulla ja nellillä on ainakin tota pakara-alaselkä kipua. pitänee ens kerralla neuvolassa asiasta mainita, mulla oli viime raskaudessaki meinaan tukivyö, siitä vois olla jotain apua nytteki. varsinki ku liitokset antaa helpommin periksi nyt.

meillä räjähti sitte eilen oikeen kunnolla. sain sanottua (huudettua) mikä mieltä painaa ja vähän saatiin puhuttua asioista. mä oon ehkä hiukan ylireagoinu ja kuullu mitä haluan noista miehen puheista. mä kun oon semmonen hankala ihminen ja nyt raskauden aikana oikee perkele... no kuitenki, mies tulee huomenna mukaan ja varmaan nyt yrittää sitte tsempata tossa osallistumisessaki vähän enempi. ei se sanonu mut tunnen sen ja tiiän et tekee sen. vähä hävettää tää oma käytös mut minkä näille hormooneille mahtaa |O onneks täällä on muitaki kellä ei aina mee ihan niin putkeen. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalle-Puh:
Cruella DeVille :

Mun siskolla ne piti paikkansa mut sit sen näkee kun lapsi tulee ulos. Mun mies sano kyl et tää on tyttö. mut mulla ei ole mitään väliä...
mun kaverilla piti myös paikkansa, samoin mulla ekassa raskaudessa. sykkeet oli sillon 130-140 suurimmaks osaks ja nyt on ollu koko ajan yli 150 ja vahvasti tyttöolo. mut sen näkee sitte ens vuonna =)

Huomenta!
Pikaisesti ennen eskaritohinoita.Eilen neuvola ja selvisi miksei liikkeitä tunnu,ultra oli kirjannut että:istukka kauniisti edessä! =) ei tosin mulle viittiny sanoa! :( Aikasemmissa raskauksissa ei koskaan ole ollut edessä istukka ja mulla vielä taaksepäin kallistunut kohtu,joten selittyy sillä.Sydänääniäkin joutu tosissaan etsimään,vielä kun kaveri kuulemma liikkui ihan hurjana,kysyikin,että etkö tunne kuinka kaveri riehuu?mahasikin liikkuu!? :eek:
Kyllä helpotti taas levotonta mieltä! =)
Lisääntyneistä kiloista ei sanonut mitään,totesi vaan kun sanoin etten ole koskaan painanut näin paljon edes neljästä edellisestä viimeisilläni! :eek: ,kun vauva on syntynyt niin kyllä ne kilot siittä karisee hiljalleen! =)
Miten nuo sykkeet menee tyttöjen/poikien kohdalla??Vaikka mulla 4d ens viikolla niin olisi kiva katsoa kuinka nuo pitää paikkansa!eilen oli 145-152,mutta kaveri tosiaan riehu siellä yksiössään!
Mahan muoto mulla ei ole koskaan pitäny paikkaansa.

Nyt täytyy mennä.tulen paremmalla ajalla aamutohinoitten jälkeen!
Ainiin eilen meni tiskikone mäsäks ja ukko haki uuden,mikä tietää sitä että on kaks seuraavaa viikonloppua duunissa..noh,minkäs sille voi..en mä kyllä jaksais tän "armeijan" tiskejä tiskata käsinkään..joten turha tässä rutista,kun..... =)

mielikki: niinhän se uskomus menee että tytöllä olis korkeemmat sykkeet ku pojalla. mutta sehän tosiaan vaan uskomus =) kuten edellä sanoinkin niin joskus pitää paikkansa ja joskus ei =) vaikkei noihin ole luottamista niin silti ite kyllä nyt vertailen sykkeitä ja sitä millanen mahasta tulee. olikos se tähän meidän ketjuun mihin joku linkitti sen tutkimuksen mikä oli näistä tehty? se oli aika mielenkiintonen.

Tervehdys pitkästä aikaa!

En ole oikein jaksanut kirjoitella tänne kun on ollut aika paljon töitä (vaikka lukenut olenkin teidän juttujanne) ja sitten vielä toi kissa meinas tehdä kuolemaa. Unohti syödä niin nyt on sitten ollut pari päivää pakkosyötöllä ja -vedellä.

Aamulla kävin neuvolassa. kaikki kunnossa. syke kuului (155) ja potkujakin tuli doppleriin. ainoastaan ei toi hemoglobiini ole noussu. edelleen 106... vaikka olen obsidanteja syöny useamman viikon. Mutta ei th ollut mitenkään huolestunut. sanoi vaan että ota edelleen se yksi tabletti päivässä.

Mutta nyt vaatteiden vaihtoon ja töihin.

Te jotka omaa ikää murehditte...mun täti sai TERVEEN YLLÄTYSTYTÖN 47v. On koko suvun keskipiste :D arvatenkin! Tietty aluksi ollut sopeutumista kun "mummotautia" on odotellut ja oireille löytyi selitys...

Oih, taas on ihania ultrakuulumisia paljon, onnea vaan kaikille! :flower: Hauskaa, että tähän mennessä on tässä pinossa tyttöjä ja poikia "löytynyt" saman verran =)

Mullakin on nyt eilen ja tänään tuntunut kovasti mylläystä mahassa, nyt en usko, et edes ensikertalainen voi enää erehtyä ;) Kun on tuota flunssaa, niin välillä aivastelen ja sen jälkeen aina tulee tumps tumps, et eiköhän se pikkuinen siellä huitele :heart:

Hyvä Cruella, et saitte miehen kanssa vähän puhdistettua ilmaa, nää hormoonit on kyl pirullisia, kun itekin tajuaa, et välillä ylireagoi ym.

Onko muilla häntäluu kipeä?? Kun välillä tuntuu, ettei pysty istuun kovalla alustalla ollenkaan... Vai pitääkö täs peräpukamia pelätä, kun ei koskaan oo ollut, niin en tiedä onko se kipu tällästä :/

c81
Huomenia..
Onnittelut ultrakuulumisista! Me jännätään ettei ne rakenne ultrassa sitten 3 vkon päästä näytä vahingossakaan sukupuolta, tai lipsauta sitä, kun ei haluta tietää etukäteen. :) Ja mie kyllä jännään sen lisäksi sitä, että onko istukak nousuut, ja onko kaikki hyvin. Onneksi pikkuinen välillä antaa merkkiä itsestään, niin vähän rauhoittaa mieltä. Mutta harvoin tuntee, hyvä jos kerran päivässäkään. :( Istukka tuossa edessä vielä suojaa kovasti iskuilta.
Vai muillakin hormonit jyllää.. mie oon huomannut reagoivani kaikkeen kanssa ihan moninkertaisesti 'normaaliin' verrattuna. Miehellä on kestämistä. :(

Onko muille tullut paljon kivuliaita supistuksia? Ei ne kai normaalia voi tässä vaiheessa olla?? PItää neuvolassa perjantaina sanoa, mutta ihan hirvittää, että jos laittavat taas lepoon. (toki vauvan hyvinvointi on tärkeintä, mutta..) Mulle tule ihan kunnon suppareita - maha muuttuu kivikovaksi, ja vedet tulee silmiin kun suppaa oikein kunnolla. Pelottaa..
Milloin se seesteinen, energinen ja helppo toinen kolmannes oikein alkaa?? ei oo näkynyt...

t. tosi väsy ja surullinen C 81 + toukka

Aamulenkki heitetty ja typy nukkuu tyytyväisenä ulkona.

Cruellalle :hug: Hyvä et saitte puhuttua miehesi kanssa. Mulle oli tosi tärkeää et isukki oli mukana ultrassa ja näki vauvan kans.

Ciba oon kuullu et obsidanit on kuulemma aika huonoja rautavalmisteita ja neuvolas aina niitä suositellaan. Minä vaihdoin itte merkkiä viimeks ja alkoi hb nousta ihan silmissä. Äiti syö kans obsidania ja sil ei meinaa nousta hb ollenkaan. Otti sitten apteeksita Krauter bluesaftia (en tiiä miten kirjotetaan) ja nyt noussu hyvin veriarvot. Kokeileppa sitä jos auttas.

Puhetta oli noista mahan muodoista ja sykeistä. Tyttöä kun odotin niin mun maha oli todella leveä. nyt taas enemmän sellainen eteenpäin menevä. Tytöstä sykkeet oli aina 150 kieppeillä ja nyt 140 kieppeillä. eipä niitä vielä oo monesti kuunneltu mut ne kerrat mitä on.

Nyt mua on alkanu kuumottaa vauvanvaate ostokset ja tutin osto. :whistle: Mut aion olla vielä ostamatta sillä aikaa on vaikka muille jakaa sitten loppuajasta. Toivottavasti vaan olisi hyväkuntoinen loppuun asti eikä nyt menis 15 päivää yli lasketun ajan.

ON: kauhea hedari ollut eilisestä asti. Panadolit ei auta eikä nukkuminenkaan. niskahartia seutu on todella jumissa et johtuiskohan lie siitä. ukko illalla hiero mut ei apuja. :| ei taho jaksaa pystyssä olla ja huimaa.Plaah...
Erkki potkii ihanasti ja kun selvisi sekin että istukka on takaseinässä niin en ihmettele ollenkaan et se tumpsuttaa niin kovaa jo. Illalla nukutin typyä niin tuli niin mojova potku et huh.

Nimistä...me ei keksitä millään nimeä tälle poitsulle mut onneks on aikaa vielä paljonkin. Niin erkkihän tästä ei tuu kummiskaan. Mun äiti kielsi sen laiton. :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt kahveelle jos piristyis...

Jepsu ja Erkki 19+0 (jo 20 raskausviikko, järkkyä!)

Ovat alkaneet täällä töissä "häiritsemään" mua työn teolla, joten en ole siksi vähään aikaan ehtinyt kirjoitella... :D

Onnea kaikille hyviä rakenneultrauuutisia saaneille!!! :heart: :flower:

Meillä oli myös rakenneultra eilen ja KAIKKI OLI HYVIN! Tosin mun "ehdottomat todistusaineistot" tytöstä (eli tyttöolo, yli 150 sikiön syke ja "leviäminen ympäri pirttiä") heitti iloisesti häränpyllyä, sillä lääkäri totesi, että aivan varma POIKA ja esitteli kaverin "sukukalleuksia" usemapaankin otteeseen :LOL: :LOL: :LOL: Lisäksi saimme pippelinkuvan mukaamme "todistusaineistoksi", että voimme sitten tulla reklamoimaan, mikäli muuksi vielä muuttuisi... =) Kävimme siis yksityisellä rakenneultrassa, vaikka Helsingissä kaupunki tarjoaisi kyllä kätilön tekemän rakenneultran. Me kuitenkin halusimme lääkärin tekemään sen ja siksi valitsimme naistenklinikan ylilääkärin yksityisvastaanoton... Oli muuten aivan ihana setä ja kyllä kaikesta huomasi, että "kokemus tuo varmuutta"!

Ainoa hieman "pelottava" asia oli, että vauva on kuulemma "isokokoinen kaveri", jonka syntymäpaino tule olemaan neljän kilon luokkaa... :eek: Itse taas olen alle 160 senttinen "rääpäle"... :eek: :eek: Huolestuneena kyselin lääkäriltä, että "miten se voi olla niin isokokoinen, kun olen niin välttänyt sokeria ja rasvaa...?" Vastaus oli, että tämä poika nyt sattuu olemaan isokokoinen ja totesi, että aikuisenakin tulee mitä ilmeisesti olemaan vähintään 190 senttisen isänsä mittainen (mies nimittäin oli mukana ultrassa ja oli luonnollisesti poikauutisista niin polleeta että... :) ). No, viime yönä sitten näin painajaisia isokokoisista vauvoista... :whistle: Niin ja vauva on kuulemma vielä perätilassa... Kertoisiko viisaammat, että mitä se käytännössä tarkoittaa? Onko normaalia, että tässä vaiheessa on perätilassa ja sitten myöhemmin "tilat" muuttuisivat?? :attn:

Nimistä ja sukunimistä on ollut puhetta... Meillä koko eilinen ilta tsekkailtiin pojan nimiä, kun olin tähän asti niin varmana tuntemuksistani katsellut vain tytön nimiä... :ashamed: Olen aikoinani sanonut "reteesti" miehelleni, että hän saa päättää sukunimen ja minä päätän etunimen... :kieh: (Olemme kyllä naimisissa, mutta meillä on kummallakin omat sukunimet). No, käytännössä asia on kyllä niin, että yhdessähän asiat päätetään. Mies oli muuten aivan kauhuissaan, kun kerroin hänelle, että lain mukaan lapsen sukunimi tulee aina äidin sukunimen mukaan (mikäli vanhemmilla siis on eri sukunimet), ellei toisin ilmoiteta... Ja näin ollen äiti myös loppupelissä päättää sukunimestä, mikäli kummatkin haluaisivat oman sukunimensä lapselle... ;)

Niille jotka ovat huolissaan liikkeiden tuntemisesta... Rakenneultrassa lääkäri sanoi, että näillä viikoilla (eilen 19+6) voi tuntea liikkeitä "myllerryksenä", mutta varsinaisia potkuja ei aina niin tunne. Ja tämä oli tosiaan vuosikymmeniä alalla olleen ylilääkärin kommentti, joten älkää olko huolissanne ! :hug:

Jepsu, minusta se Erkki-nimi olisi niin suloinen... =)

Pöhinä 20+0

Yhteistyössä