Ovat alkaneet täällä töissä "häiritsemään" mua työn teolla, joten en ole siksi vähään aikaan ehtinyt kirjoitella...
Onnea kaikille hyviä rakenneultrauuutisia saaneille!!! :heart: :flower:
Meillä oli myös rakenneultra eilen ja KAIKKI OLI HYVIN! Tosin mun "ehdottomat todistusaineistot" tytöstä (eli tyttöolo, yli 150 sikiön syke ja "leviäminen ympäri pirttiä") heitti iloisesti häränpyllyä, sillä lääkäri totesi, että aivan varma POIKA ja esitteli kaverin "sukukalleuksia" usemapaankin otteeseen
Lisäksi saimme pippelinkuvan mukaamme "todistusaineistoksi", että voimme sitten tulla reklamoimaan, mikäli muuksi vielä muuttuisi... =) Kävimme siis yksityisellä rakenneultrassa, vaikka Helsingissä kaupunki tarjoaisi kyllä kätilön tekemän rakenneultran. Me kuitenkin halusimme lääkärin tekemään sen ja siksi valitsimme naistenklinikan ylilääkärin yksityisvastaanoton... Oli muuten aivan ihana setä ja kyllä kaikesta huomasi, että "kokemus tuo varmuutta"!
Ainoa hieman "pelottava" asia oli, että vauva on kuulemma "isokokoinen kaveri", jonka syntymäpaino tule olemaan neljän kilon luokkaa...
Itse taas olen alle 160 senttinen "rääpäle"...
Huolestuneena kyselin lääkäriltä, että "miten se voi olla niin isokokoinen, kun olen niin välttänyt sokeria ja rasvaa...?" Vastaus oli, että tämä poika nyt sattuu olemaan isokokoinen ja totesi, että aikuisenakin tulee mitä ilmeisesti olemaan vähintään 190 senttisen isänsä mittainen (mies nimittäin oli mukana ultrassa ja oli luonnollisesti poikauutisista niin polleeta että...
). No, viime yönä sitten näin painajaisia isokokoisista vauvoista...
Niin ja vauva on kuulemma vielä perätilassa... Kertoisiko viisaammat, että mitä se käytännössä tarkoittaa? Onko normaalia, että tässä vaiheessa on perätilassa ja sitten myöhemmin "tilat" muuttuisivat?? :attn:
Nimistä ja sukunimistä on ollut puhetta... Meillä koko eilinen ilta tsekkailtiin pojan nimiä, kun olin tähän asti niin varmana tuntemuksistani katsellut vain tytön nimiä... :ashamed: Olen aikoinani sanonut "reteesti" miehelleni, että hän saa päättää sukunimen ja minä päätän etunimen... :kieh: (Olemme kyllä naimisissa, mutta meillä on kummallakin omat sukunimet). No, käytännössä asia on kyllä niin, että yhdessähän asiat päätetään. Mies oli muuten aivan kauhuissaan, kun kerroin hänelle, että lain mukaan lapsen sukunimi tulee aina äidin sukunimen mukaan (mikäli vanhemmilla siis on eri sukunimet), ellei toisin ilmoiteta... Ja näin ollen äiti myös loppupelissä päättää sukunimestä, mikäli kummatkin haluaisivat oman sukunimensä lapselle...
Niille jotka ovat huolissaan liikkeiden tuntemisesta... Rakenneultrassa lääkäri sanoi, että näillä viikoilla (eilen 19+6) voi tuntea liikkeitä "myllerryksenä", mutta varsinaisia potkuja ei aina niin tunne. Ja tämä oli tosiaan vuosikymmeniä alalla olleen ylilääkärin kommentti, joten älkää olko huolissanne ! :hug:
Jepsu, minusta se Erkki-nimi olisi niin suloinen... =)
Pöhinä 20+0