**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Voimia Viuhtille myös täältä!

Tänäänkin lensi laatta ja vaikka yritinkin valita neutraalia juotavaa:maitoa! Mulla siis meneillään rv 12+2 (tai 12+3) mutta tää pahoinvointi on kyllä vaan yltynyt.

Ehkä mä alan uskoa tähän raskauteen enemmän kun on niin äklö olo. Huomenna on np niin sitten näkee totuuden.

Mäkin oon tän päivän kotona, järjetön migreenikohtaus alkoi eilen..

 
Voi Viuhti, mitä oletkaan joutunut kokemaan! Kovasti voimia tuon kaiken keskelle! Itke, huuda, raivoa, sure kunnolla ajan kanssa.

Sitten ihan muuta vaikka noiden huonojen uutisten jälkeen tuntuukin aina niin tyhjältä ja turhanpäiväiseltä näitä jonninjoutavia höpistä: Autoista olitte puhuneet.. Täällä kanssa edessä isomman osto kun kyytiin pitää saada mahtumaan viiden sijaan kuusi... Tosin aika harvoin meillä enään koko poppoo on liikenteessä yhtä aikaa joten mahdollisesti noilla kahdella nykyiselläkin pärjättäisiin. Jos joskus olisikin koko perhe lähdössä matkaan niin voisihan sitä sitten kahdella autolla liikkua?

Äitsyllä on kyllä hauskan näköinen kumpu! Joko on moni tullut onnittelemaan? ;)

Jospa sitä koittaisi päästä liikkeelle kun lupasin noille koululaisille että lähdetään tänään penaalin ja repun ostoon. Samalla pitäisi varmaan mammahousuja käydä ihmettelemässä kun omat rupeaa tuntumaan epämiellyttäviltä.

Rimpe+Mölli rv 11+2
 
Viuhti, olen todella pahoillani! Voimia surutyöhön. :hug:

Saanukka, mun aiempi viestini oli tainnut jäädä huomaamatta, kun en ole listalla. Eli laskettu aika 23.2. ja Naistenklinikka. Esikoista odotellaan :)

Maltan tuskin odottaa ensi tiistain ekaa neuvolaa, jos vaikka pääsis kuulemaan sydänäänet!
 
Päivät menee niin äkkiä etten oo kerenny ku vähän käydä täällä lukemassa muiden kuulumisia. Töissä teen välillä pitempää päivää ja kotona ei tekeminen lopu ikinä!

Mimolle kovasti voimia jos oot samassa flunssassa mikä mulla on jo kolmatta viikkoa!!!! Alko just kurkkukivulla ja pienellä kuumeella... Ei kiva, ei kiva.

Mulla ei edelleenkään ole sellasta "raskausmahaa" mutta pallea on ku ilmapallo. Ilmeisesti ruuansulatusvaivoja heti alusta alkaen. :eek:
Lenkille pitäisi päästä minunki, vaan aina kun töistä kotiin pääsee niin sataa vettä. Eilen oltiin jo pihalla lähdössä rattailla liikenteeseen niin eikö heti alkanu vesisade. Tylsää... Meillä on vielä raksahommat menossa, niin eipä siellä voi mitään tehdä rankkasateessa.

Mä olen kans miettiny noita kaksostenrattaita, toisaalta tekis mieli sellaset laittaa, mut mietin vielä pärjättäiskö me kuitenki vaunuilla ja rattailla. Ikäeroo näille pienimmille tulee 2v3kk. Sillon kun kolmas tyttö synty, kakkonen oli 1v11kk ja mulla oli sisaristuin vaunuissa. Oli se kyllä kätevä. Mut nehän ehtii ostaa ne rattaat vaikka sitte kun on vauva jo syntyny...

Tohon seksijutteluun on pakko kommentoida sen verran, että isännällä olis hirveet halut, itelläki kyllä paljon enemmän ku pillereiden aikaan, mutta kun meidän "vauva" on päättäny nukkua meidän vieressä niin meillä on ollu aika hiljasta... Molemmat kun on väsyneitä illalla, iskä raksalla päivät ja minä töissä + alkuraskauden väsyt niin ei oo ollu energiaa omaan sänkyyn nukuttamiseen. Heh... seli seli... laiskuus ja saamattomuus huipussaan.. :ashamed: :whistle:

Mun muuten tekis mieli jo kertoo töissä kahelle parhaalle työkaverille, mutta jotenki en vielä uskalla kun en oo niin varma et kaikki menis hyvin. Pomolle en uskalla sit kertookaan ikinäikinä... :eek:

Niin ja mun synnäri on OYS... (olikohan oikee lyhenne)
Ootteko muuten ajatellu vielä niin kaukasta asiaa ku synnytys, ;)
Sitä nyt lähinnä ajan takaa että toivotteko perhehuonetta?
Meillä oli ekaa kertaa nyt perhehuone kun kuopus synty, kun koulukkaat pärjäs isovanhempien avulla kotona päineen. Aiemmin olen ollu kyllä kerran yksityishuoneessa, mutta toi perhehuone oli huippu kun ei tarvinu jäädä vauvan kans kahdestaan. Mä olen ainaki sellanen pillittäjä että tykkäsin kun mies oli mukana. Nyt ei varmaan onnistu kun on tuo pienin vielä niin pieni...

Vähän on aikasia aatoksia mulla... :D

Hellurei!
 
Viitsisittekö lisätä minutkin listaan! :) la 14.2.

Täällä ei mitään ihmeellistä. Niskat on vain ihan jumissa, hartiat ei ole, mut niska tuolta hiusrajasta. Mies vähän eilen hieroi niin parani jonkun verran. Sitten päätä särkee aina välillä, iltaisin varsinkin. Mut kirjojen mukaan ihan normaalia :) Ummetus vaivaa välilllä edelleen mutta ei niin pahasti. Levolac auttaa mut en kuitenkaan uskalla liikaa sitä ottaa.

Huomenna on ultra, JeeJee :) Toivottavasti kaikki on hyin. Välillä pelottaa että jotain on vikana kun oireitakin niin vähän mutta maha on kyllä kasvanu.

Nimiä olen yrittänyt miettiä mutta pojalle tuntuu olevan hankala keksiä. Toinen nimi tulee olemaan sama kuin miehellä mut eka tuottaa päänvaivaa. Kolmaskin voidaan laittaa jos hyvä keksitään. Työlle on nimi valmiina, se tulee minun kuolleelta mummolta.

Kummeja tosi hankala miettiä kun suku on niin pieni ja saman ikäisiä on niin vähän. Miehen veli ja sen vaimo ainakin mutta minun puolella ei ole oikein ketään :|

Niin ja minun kohdalle voi laittaa sairaalaksi LKS. Onko ketään muita jotka synnyttää siellä?

annnas + Voitto 11+6
 
Pahoitteluni Viuhtille.

Autojutusteluun kommenttia. Meillä on molemmilla autot ja hiukan nyt on ollut puntaroitavana, josko toinen (isompi kai) vaihtuisi farkkuun. Pienempi riittäisi minulle yhden lapsen kanssa lähiliikenteeseen mainiosti, takaspömpeliin sopii vaunut renkaineen ja takapenkillekin on ovet, että istuimeen laittaminenkin sujuisi nätisti. Pieni auto vaan olisi kaupunkialueella noin sata kertaa farkkua kätevämpi. Ai miksi en käytä kaupunkialueella julkisia? Liian pieni city, ei toimivaa joukkoliikennettä. Kotimme läheltä kulkee linja-auto kaupunkiin päin kahdesti päivässä, kävellen ajattelin liikkua niin paljon kuin mahdollista.

Sänkypuuhista. Hiljalleen alkaa halut minulle palaamaan, mies kyllä olisi aina valmis. Kuvotus ja väsy eivät olleet omiaan innostamaan toimiin, nivussäryt myöskin olivat epämiellyttäviä. Nyt onnistuu muuten, mutta sisältä joku kohta tahtoo aina osua kohdalle ja silloin _sattuu_ ja varominen taas vie suurimman innon pois. Kaipa se tästä alkaa luontua, kun nyt sattuu jo paljon vähemmän kuin vaikka kaksi viikkoa sitten, eikä lantionalueen kiihtyvä verenkierto saa enää välittömästi aikaan pissahätää.

Tillukas 12+0
 
Voi Viuhti, ihan kamalaa :'( Koittakaa jaksaa :hug: Kyllä tässä onnellinen saa olla, jos oma odotus jatkuu onnellisesti, nimimerkillä np-ultraa peläten ja odottaen...

Äitsy, sulla on kyllä jo ihana masu muodostunut! Niin selkeä vauvamasu eikä taatusti mitään turvotusta, kun noin hoikka olet. Mäkin olen näitä pitkätukkaisia ikäni ollut, mutta nyt ei enää oo noin pitkää ;)

Jepsun liikuntagallupiin: vähälle on jäänyt nyt alkuraskaudessa... Muuten harrastan n. 2-3 kertaa viikossa lenkkeilyä/spinningiä/kuntosalia. Nyt en oo jaksanut kun pari kertaa lenkillä käydä ja ihan puhki oon ollu sen jälkeen. Tosin viikonloppuna pelasin pesäpalloa (!) ja että oli lihakset kipeänä sen jälkeen :whistle:

(.) Mulla on koko ajan NÄLKÄ. Mua hävettää niin paljon täällä töissä koko ajan jotain natustaa... Mut on pakko tai alkaa heikottaa tosi paljon. Ostin sillon pari viikkoa sit isommat housut ja nyt pistin tänään ekaa kertaa jalkaan, ni enhän mä pysty ees näistä enää laittaan nappia kiinni! Kääks.
 
Pahoittelut tapahtuneesta Viuhti! Voimia uuteen yritykseen, jos saatte siihen heti luvan..

Sitten hieman omia (hyviä!) kuulumisia. Me käytiin tänään nt-ultrassa naistenklinikalla ja oli kyllä oikein mukava reissu! Ultrattiin ensin sisäkautta ja sen jälkeen vielä vatsan päältä, ja molemmilla kerroilla näkyi oikein kirkkaasti todella liikkuvainen vauva. Se sinkoili ympäriinsä, sätki, potki ja heitti kuperkeikkoja.. kunnes jossain vaiheessa sitten uinahti (eli saatiin ne mitatkin otettua). Mies oli ihan hämmästynyt siitä, että vauva on jo tässä vaiheessa näin eläväinen ja ihan ihmisen näköinen, kun ne ultrasta saatavat valokuvathan on usein vähän sellasia epämääräisiä, joista on vaikea erottaa päätä muusta ruumiista (ja niistä puuttuu tietysti kaikki liike). Niskaturvotus oli 0,9 eli reilusti rajan (2,5) alapuolella, ja muutenkin kaikki elimet oli "paikallaan". Kätilö esitteli siis tyyliin mahalaukusta munuaisiin ja selkärankaan kaiken mitä kuvissa näkyi, ja olin NelHM:n tavoin ihan yllättynyt siitä, miten huipputasoa laitteet oli.. kaikki näkyi niin tarkasti, varpaat ja sormet mukaanluettuna!

Lasketun ajan olivat sairaalassa jostain kumman syystä laskeneet olevan vasta 10.2. (kun neuvolassa olivat laskeneet sen olevan 6.2.) eivätkä lähteneet sitä enää muuttamaan, vaikka sikiö vastasi kooltaan viikkoja 12+5 tai 12+6. Eli jos Saanukka jossain vaiheessa ehdit päivittää mut tonne 10.2. päiväykselle, niin iso kiitos jo etukäteen!

Nyt pitänee palata taas työasioihin, niin voi sitten perjantaina lähteä hyvällä omallatunnolla lomille. Kiva lukea teidän kivoista kuulumisista ja voinneista, jatkan itse paremmalla ajalla :). Mukavaa päivää ja tsemppiä niille, joilla ultra on vielä edessäpäin!
 
heh, unohdinpa tohon liikuntajuttuun kommentoida, vaikka tarkoitus olikin :). eli siis mulla on taas urheiluinto palannu pahimpien pahoinvointien jälkeen ja oikeastaan viimeisen kuukauden ajan oon taas jaksanu käydä ahkerasti (3-5 kertaa viikossa) kuntosalilla ja aerobista tekemässä (eli crosstrainerissa tai kuntopyörällä). viime viikolla uskalsin aloittaa taas juoksemisenkin ton crosstrainer-treenin sijaan, kun vatsa ei enää vastustellut (alkuaikoina just juokseminen tuntui alavatsassa tosi epämiellyttävälle, mutta nyt on tuntunu taas oikein kivalta).

saliohjelmaa muutin ainoastaan vatsallaan tehtävien liikkeiden osalta siten, että samat lihasryhmät tulee jotenkin muuten treenattua. noita vatsallaan tehtäviä oli tosin vain muutamia, eli isoja muutoksia ei tarvinnu tehdä. vatsalihasten tekemistäkin oon kevennetysti jatkanut (lääkäri ja kuntosaliohjaaja sanoivat että omia tuntemuksia kuunnellen voi näin alkuvaiheessa ihan ongelmitta jatkaa) mutta muuten oon jaksanu melkein samoilla painoilla ja samanlaisia sarjoja kuin aiemminkin.

kestävyystreenin osalta sanottiin neuvolassa, että ne sykerajat on vähän yksilöllisiä ja sitä 150 ei kannata niin kovasti tuijottaa. runsaasti urheilevat ihmiset tietää usein ihan fiiliksenkin mukaan sen rasitustason ja se pointtihan olis, että treenissä ei menis maitohapoille (jolloin taas sikiölle voi tulla happivajausta). itsellä on onneksi melko matalat sykkeet kovemmillakin tehoilla, joten juoksulenkitkin on menneet ihan mukavasti kunhan vaan aloittaa rauhallisesti ja nostaa sykkeitä hitaasti. yks tuttu urheilulääkäri sanoi samaa, eli aika huoletta kyllä uskallan tällä ohjeistuksella jatkaakin. itseä kuunnellen :).

mutta nyt vihdoin työn pariin..
 
Viuhtille paljon :hug: . En edes osaa kuvitella tuntemuksianne, olen pahoillani!

Tänne ei mitää. Ärsyttää nää kelit, kauheen pahalla päällä oon ollu aamusta asti ja tytötki tapellu ja kitissy, vaikka raahasin ne puistoon tossa sateessa ja saivat ulkoilla :kieh: .
Mietin tässä, josko piiiitkän tauon jälkeen palaisin salille taas paristi viikkoon. Siitä tulee niin hyvä olo ja toi selkä pysys parempana. On nii jumissa vieläkin yläselkä ja alaselkä taas kipuilee. Joten taidan pakata kamat ja hurauttaa sinne nyt, ku neitoset nukkuu ja isäntäki lomalla viel.

:heart: nelli&pulla 12+6
 
Viuhtille iso :hug:

Kovasti on tullut huonoja uutisia tänne nyt lähiaikoina! :'(

Mulla sit taas ratkes nää ihanat pp:t käyntiin. Siis peräpukamat. Muilla riesana? Maha ollu ripulilla koko päivän ja nyt sit vuosin taas verta ja kokeili sormilla(hyi mua :x ) peräaukkoa ja siinähän ne pallukat kovana taas kellutteli...ette usko kun mua raivostuttaa. Pitääpä niistäkin lekurille nyt mainita kun kovasti verta vuotavat. Itku tulee kohta niittenkin takia. Kiva mennä aukomaan haaroja pöydälle kun kauheat pukamat pullottaa ulos. :LOL: :'( huh huh... sorry tää kiva purkautuminen alapäästäni mutta potuttaa niin p...keleesti ku kaikennäköisiä vaivoja niitä on. Luulin noistakin päässeeni. :/

Laattakin meinas tuossa lentää jokin aika sitten et en tiiä onks jotain mahatautia liikkeellä vai normaalia raskauspahoinvointia. Plaah...

Katellaan lääkärin jälkeen josko se antas mulle jonkun kuurin noihin pukamiin et lähtisivät pois. vaikka hirttämällä.

Ai niin ...tervetuloa uusille!
 
Eilen kävin ensimmäisessä neuvolalääkärissä. Kokemus oli positiivinen, sillä koskaanhan en ole tuosta sisätutkimuksesta perustanut ja tällä kertaa se meni niin mukavasti ja sujuvasti ohi . =) Lapsella ja äidillä edelleen kaikki hyvin. Kohtu vastasi mittojaan, kohdunkaula kiinni ja kiinteä ja ne sydänäänet :heart: . Siellä se meidän veturi jyskytti. Kovasti oli tälläkin kertaa menossa ja lääkäri tuumasikin, että vauhdikas kaveri täällä kasvaa (Sama lääkäri ultrasi tuon meidän veitikan edellisellä viikolla ja silloinkin vauhtia riitti) :LOL: . Syke muuten oli 165.

Viuhtille paljon jaksamista surun keskelle :hug: .

Minun laskettua aikaa voisi korjata kahdella päivällä aiemmaksi eli la ultran mukaan on 20.2.08.

Pottu ja Papu-Aapo 11+0
 
heips :wave:

ihan ku ois eilen ja tänää tähän asti ollu vähän helpompaa ton pahoinvoinnin suhteen. toivottavasti se nyt tästä pikkuhiljaa alkas hellittää. oli joku toinenki kuka voi vielä 12 vkon jälkeen pahoin, sulle sympatia :hug:

tosta liikkumisesta vielä, sykerajat tosiaan yksilöllisiä ja varmaan huippu-urheilijoilla ja kovaa liikuntaa harrastavilla erilaiset ku taviksilla samassa rasituksessa. ite oon pitäny rajana tota suositeltua 140 koska noissa sykkeissä oon ite ainaki aika hengästyny.

cruella ja ötö 13+2
 
Puuuuh :wave:

Pääsin tänään pois kerrostaloista!!! :attn: Opettelin uuden, kolmannen autopiirin. On tässäki kyllä muutama kerrostalo, mut vaan muutama =) Kyl tääkin aika rankka on verrattuna niihin 2 muuhun autopiiriin mitkä osaan...mut kerrostaloja parempi, kai :p Katsotaan =)

Tänään oli äitiysfarkutki eka kertaa töissä päällä, eikä kukaan mitään sanonu, vaikka maha paisto kilsan päähän :LOL: :LOL: Ehkei sitä kehtaa naiselta kysyä lihomista ;)

NT-ultran vastaus tuli tänään...riskiluku 1:4002...eli häviävän pieni mahdollisuus kromosomipoikkeavuuteen =) Hyvä hyvä!!

On muuten supistellu vähän nyt töihin menon jälkeen :| Pitää seurailla ja jos enempi alkaa, niin sit on pakko alkaa hiljentää tahtia :|

Jahvetti 13+6
 
Heippa =)

Pikaisesti selailin teidän juttuja, tytön nukkuminen on nyt vähän huonoa niin en ehtinyt kunnolla paneutua... luen sit uudelleen jos ehdin. =)

Tyttiliini mietit miten esikoinen suhtautuu... meillä on myös tyttö 2v3kk kun tämä uusi tulokas syntyy, ja on myös mietityttänyt mitä asiasta miettiin. Tytöltä kun löytyy luonnetta... no, aika näyttää, toivottavasti ei ota pahasti itseensä. :/

Viuhti jaksamista :hug:

Saanukka kiitos kun ryhdyit listan päivittämiseen, mulla ei enää aika eikä energia olisi riittänyt siihen hommaan tämän remontti- ja uhmapyörityksen keskellä! Hyvä kun jaksaa päälleen pukea ja jotain syötävää välillä järkätä, alkaa olla voimat loppu :ashamed:

Liikkeitä on tuntunut rv13 alusta melkein päivittäin, eilen heitti sellaisen voltin että jopa ulospäin näkyi :eek: Makoilin sängyllä ja yhtäkkiä alkoi kauhea myllerrys mahassa, varmaan pikkuinen heitti voltin ja se oli joko pää tai peppu mikä siinä vasemmalla muljahti ihan näkyvästi. :heart:

Hissukka rv13+2
 
Viuhti :hug:

Soitin tänään Hämeenlinnaan sairaalalle. Sanoivat ettei heillä pysty lainkaan saamaan ultraa nauhalle, kun VHS-kone meni rikki. Eivätkä ole hankkineet uutta, kun monellakaan ei enää noita VHS-koneita ole. Meillä on kylläkin kolme :D . Harmin paikka! Olisi ollut kiva muisto tälle tulokkaalle, kun isosiskostakin on VHS:llä kuvaa masussa. No, täytyy pyytää mahdollisimman monta kuvaa ja ottaa vielä niistä digikameralla kuvat (alkuperäinen kun lämpöpaperia tms. kuva häviää ajanmittaan).
Aina ei voi voittaa...

Mulle voi siis lisätä synnäriksi tuon K-HKS...jos lyhenne siis oikein... Mielestäni on noin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Soitin tänään Hämeenlinnaan sairaalalle. Sanoivat ettei heillä pysty lainkaan saamaan ultraa nauhalle, kun VHS-kone meni rikki. Eivätkä ole hankkineet uutta, kun monellakaan ei enää noita VHS-koneita ole. Meillä on kylläkin kolme :D . Harmin paikka! Olisi ollut kiva muisto tälle tulokkaalle, kun isosiskostakin on VHS:llä kuvaa masussa. No, täytyy pyytää mahdollisimman monta kuvaa ja ottaa vielä niistä digikameralla kuvat (alkuperäinen kun lämpöpaperia tms. kuva häviää ajanmittaan).
Aina ei voi voittaa...
Minäkin marssin sinne ultraan videokasetti kädessä, ja sain kuulla että laite on rikki. Harmi :/ Jos teillä on ylimääräiset turhat videot, niin lahjoittakaa sinne uudet :D tai ota videolaite mukaan ja pyydä kytkemään ultrakoneeseen ultrauksen ajaksi :D en kyllä tiedä onko ihan noin yksinkertaista. :whistle:

Sanoivat meillekin, että uusia ei hankittu kun niin harvalla on enää videot ja dvd-tallennusmuotoja on niin monenlaisia. Jälkikäteen tuli mieleen, että mikseivät hanki sinne yhtä dvd-tallenninta ja myy sieltä siihen sopivia levyjä, kyllähän katsomaan yleensä pystyy omalla laitteella mitä tallennusmuotoa vaan, eikö niin? Pystyisivät ottamaan vähän voittoakin halutessaan, kyllä esim. 5-10 ? olisin maksanut ihan mielelläni jos ultran olisi saanut mukaan. Eli annapa palautetta jos olet samaa mieltä, itsellä tuli vasta jälkikäteen mieleen! =)

Niin ja meillä ei tutkittu juurikaan muuta kuin niskaturvotus, ainakaan ei ääneen kommentoinut. Tosin masussa oli niin vilkas tapaus, että mittauksetkin oli vaikeita, eli ehkä siksi ei tullut mitään lähemmästä tarkastelusta... Viime kerralla ultraaja kyllä tutki ties mitä ja selitti koko ajan mitä näki. Ehkä heilläkin on sitten jokaisella oma tyyli hoitaa juttu.

Mulla on tänään masennus- ja itsesäälipäivä. :ashamed: Äsken juuri mietin, että jos tästä kuolisin pois niin kukaan ei varmaan edes huomaisi. Mutta sitten alkoi jo naurattamaan perään :LOL: Mä olen kai liian skeptinen luonne edes kunnon itsesääliin! :D
 
Hissukka: mä voisin kyllä siitä tosiaan maksaakin, jotta saisin ultran tallennettua! Tää on tätä mun tuuria, että juuri heillä on laitteet rikki! Ihan hyvä idea tuo levymyynti, luulen kuitenkin että ovat kaavoihinsa "kangistuneita"...aika kauan kestää ennenkuin noissa laitoksissa tulee uudet tuulet. Saati sitten uudet koneet.

Mulla oli eilen masennus- ja itsesäälipäivä! Mies sai sitten sitä jupinaa kuulla: sä et huomaa mua, oonko mä enää ees tärkeä jne... Aivan kuten edellisessä raskaudessakin :D .
 
Tyttiliini
Voi Viuhtia, kamala tilanne, jaksamisia sinulle!

Minä pelkäsin samaa kohtaloa kun eilen oli vuotoa. Sain aamulla lähetteen Kättärille ja siellä ultrasivat, kaikki oli kuitenkin onneksi hyvin. Vähän jäi vaan ikävä fiilis siitä lääkäristä... Se oli aika ronski, ilmoitti mulle että kyllä niitä kuule niitä keskenmenoja paljon sattuu, mitä enemmän on ikää sitä todennäköisemmin (olen 33v, en tiennyt olevani ikäloppu...). Ja vielä se jatkoi, että ihan hyvältä nyt näyttää mutta jos lapsi on vaikka mongoloidi niin ihan hyvin voi tulla vielä ulos 12 viikon jälkeenkin.

En tiennyt itkeäkö vaiko nauraa. Ihan ihme juttuja. Tietysti tiedän, että raskaudessa on riskinsä, tarvitseeko sitä vielä iloksensa pelotella? Ja siksi toisekseen, kuka ihme puhuu vielä mongoloideista? Kaikenlaista...

Kateellisena luin, että joku oli ihan vallan laihtunut... Mulla on kyllä ollut huono olo, mutta siitä ei ole seurannut laihtumista, päin vastoin. Vähän ihmetyttää, en ole mielestäni kyllä mitenkään hirveästi mässännyt ja liikkuakin yritän (viimeksi oli loppuraskaudesta verenpainetta, joten haluan pitää kuntoa yllä ja painoa alhaalla). Mutta ponnisteluistani huolimatta KAIKKI farkut kiristää. Hittolainen. Ja viikkoja tulee vasta huomenna 11.

Toivottavasti kaikilla menisi nyt kaikki hyvin, täällä on tosiaan ollut turhan paljon huonoja uutisia.

Tyttiliini 10+6
 
niin viuhtille osanotot :hug:

Jahvetti: niin sulle tuli se veriseulan tulos? kauankos siihen meni? mulle sano et 2-3 vkoo menee. mitäs meil oli ultrissa väliä? mitään muista :ashamed:

Pilvipouta: se toimiva kerho on helmihiput. laita yytä mamitreelle ni saat sen salasanan.

meitä taitaa olla aika monta kellä tulee edellisen ja tulevan lapsen ikäeroks reilu 2 vee =) mietityttää kyllä joo ton esikon suhtautuminen...
mulla on noita masennus- ja itsesäälipäiviä vissii joka päivä, ainaki nyt näitten pahoinvointien kanssa taistelessa :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Jahvetti: niin sulle tuli se veriseulan tulos? kauankos siihen meni? mulle sano et 2-3 vkoo menee. mitäs meil oli ultrissa väliä? mitään muista :ashamed:

|

Mulla oli 19.7...ja tänään tuli tulos, eli aika tarkkaan 2 viikkoa... 1 päivää vaille =)
 
mie liittyisin joukkoon, jos soppii? Ei vissiin kukaan ollu täältäpäin, eli että ois menossa E-KKS:sään synnyttämään? ei ainakaan sattunut silmään.
Elikkäs täällä odotellaan kolmatta pientä syntyväksi 10.2.2008.
Ensimmäinen lapsi,poika on syntynyt 31.10.2004 eli tulee syksyllä kolme vuotta, ja toinen, tyttö, on syntynyt tasan vuosi sitten, 1.8.2006. Molemmat ovat tosiaan syntyneet Lappeenrannassa, kummallakaan kerralla en ole ehtinyt kivunlieityksiä saada, ovat tulleet vauhdilla, mitenköhän tämä kolmas...
yhdessä ultrasa olen jo käynyt, siinä varmistettiin raskauden kesto ja samalla olisi voinut mitata niskapoimun, mutta en halunnut siihen tutkimukseen ollenkaan.
 

Yhteistyössä