****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Enhän minä malta pysyä täältä poissa, kun jännitän kaikkien teidän puolesta :)

Murunmamille tsemppiä, toivotaan että kaikki menee kuitenkin hienosti vauvan pienestä koosta huolimatta. Paljon on tosiaan pieniä vauvoja syntynyt, mutta syyt varmaan kaikilla vähän erilaiset, joten toisista tarvii lääkäreiden olla huolissaan ja toisista ei.

Voi jane, toivotaan todella, että sun ei tartte enää poksua! Jospa se siitä lähtisi ihan yhtäkkiä yllättäin käynnistymään :) Ja mitä tuohon peräruiskeeseen tulee, niin se oli kyllä mullakin odotettu hetki ;) SUURI helpotus!

Täällä on arki lähtenyt rullaamaan tosi hienosti, isommat lapset on olleet tosi ihania apulaisia ja pikkuinen nukkuu niin paljon, että aikaa on jäänyt hyvin myös isommille. Yöt tosin on aika katkonaisia, mutta nyt kun mies on "isyyslomalla" koko kuun, niin pystyn ottamaan hyvin päikkäreitä. Nukuttiin Nooan kanssa 3 tunnin päikkärit äsken :) Hirmu pitkiä pätkiä hän nukkuu, tullut vissiin siskoonsa, joka nukkui pari eka kuukautta noin 20-22 tuntia vuorokaudessa. Itselle pitää muistutella, että tässä ollaan vielä toipilaita, eikä touhuta liikaa. Unohtuu tuo haava esim. ylösnoustessa, kun ei kerran kipuja ole.

Vauvan möyrimistä masussa tulee takuuvarmasti pian ikävä. Nyt kyn ollaan paljon tissillä ja muutenkin vauva paljon sylissä/lähellä, se ei vielä iske. Mutta kun vauvan aika poissa äidin "sylistä" pitenee, niin sitten se ikävöinti mulla yleensä alkaa. Tämä kun oli viimeinen lapsi, sterilisaatio tehtiin siis sektion yhteydessä, niin tällä kertaa se voi iskeä sitten aika pahasti. Mutta saa nähdä. Tästä meidän perheestä on kuítenkin niin sellainen "täydellinen" olo tällä hetkellä, että en tiedä iskeekö vauvakuume enää.

Jaahas, jospa sitä vähän siivoilis ja pelais vaikka tuon keskimmäisen kanssa jotain, kun hän ei päässyt tänään kerhoon kuumeen takia. On tää nyt vielä helppoa, mutta eiköhän se arjen todellisuus iske päälle viimeistään maaliskuussa, kun mies lähtee töihin :)

Commander
 
Devilii: Sun oireet on kuin mulla ja vointi myös...alkaa olemaan olo jo niin väsynyt supistusten ja kremppojen kanssa et pikku hiljaa alkaa mietityttämään oma jaksaminen synnytyksessä/sen jälkeen, kun on valmiiksi jo ihan naatti kropan takia.

Eilen tuli myös alaselkä ja häntäluu kipeäksi johtuen varmaan siitä, kun vauva on jo kiinnittynyt. Nukkuminen on nyt siis jo ihan epätoivoista ja haluaisin vain, että nää supparit jossain vaiheessa muuttuis niin etteivät enää loppuisi siinä vaiheessa kun sairaalaan pääsee tai lievene epäsäännölliseksi. Huomenna on 40+0 neuvolakäynti ja todellakin toivoisin ettei sinne sitten enää tarttis mennä ilman nyyttiä :D

Joku kyseli ummetuksesta: Mulla on koko raskauden ajan ollut vatsa kovalla ja välillä joutunut ihan tosissaan miettimään millä sen saisi toimimaan...mulla auttaa luumujen ja leseiden syöminen sekä kahvin juominen tyhjään vatsaan. Johan toimii taas :D Viime päivinä tosin en ole joutunut turvautumaan noihin, kun vatsa tyhjenee aina, kun supistuksia tulee pidemmän päälle ja kipeämmin eli siis lähes joka päivä.

Minä oon myös jo keitellyt pullot ja tutit valmiiksi ja laittanut tiiviisiin rasioihin odottelemaan. Ajattelin, et ovat sit ainakin valmiiksi kerran keitettynä ja saahan ne sit uudelleen vielä putsattua, jos tuntuu, että edellisestä kerrasta on jo liian kauan.

Mun mielestä käynnistys tapahtuu aikalailla viimeistään tasan 42+0. En ole ainakaan kuullut, että se myöhempää olisi annettu raskauden edetä. Itse oon nähnyt nyt kahtena yönä unta, että meidän vauva syntyy käynnistyksellä. Se vasta olisikin jotain näiden kuukausien jälkeen ;)

Mami ja Nasu 39+6
 
Onnea kaikki vauvaantuneet!!!

En oo juur koneelle kerinny,vauva kyl nukkuu päivällä ihan kiitettävä'stä...ainakin vielä,toisin kuin veljensä. Yöt on hiukan levottomampia,ilmavaivaa jne. mut ok kuiteskin. Neuvolasta kävivät tänään paino nousee hyvin mikä ei oo ihme kun syö tajuttomasti,maitoa siis riittää:)

Mut nyt pitää taas mennä,koitan päästä vauvapuolelle tässä pikkuhiljaa....
 
Toivotaan ettei janen tarttis enää poksua :D. Jaksamista myös muille yliaikaisille ja kremppojen kanssa taisteleville!

Mahaa ja mylläystä tulee kyllä varmasti ikävä. Vaikka välillä tekee niin kipeetä että haluais vauvan heti ulkomaailmaan niin eiköhän tota pömppistä tosiaan tuu ikävä kuitenkin :p.

Mäkin keittelin tutit ja pullot jo muutama viikko sitten ja laitoin tiiviiseen rasiaan.

ON: Neuvolassa todettiin jälleen että vauva on poikittain. Eipä ollu ylläri. Oli kuitenkin viistosti pää alaspäin eli en usko että perätilaan enää saa itseään tungettua. Viikon päästä sitten oysiin jossa tekevät arvion synnytyksestä ja muusta. Neuvolasta saatiin ohjeet sitä varten jos lähtis synnytys käyntiin ja vauva ei oo kiinnittynyt, mutta aika kaukaselta tuntuu ajatus että tää nyt yhtäkkiä tulis ulos. Mut eihän sitä tiiä :>.
 
Mahaa ja liikeitä tulee varmasti ikävä, vaikka nyt jo kaipaileekin sen "oman" kropan perään :)

Täällä myös tutit ja pullot keitelty muutama viikko sitten ja suljettu tiiviisiin rasioihin. Neuvolasta juuri tänään kyselin tuosta steriloinnista ja siellä sanottiin että ekan kerran ihan hyvä steriloida, sen jälkeen ei oo niin justiinsa, tutit ehkä kerran viikkoon mutta muita ei välttämättä tarvitse steriloida.

Neuvolasta kotiuduin juuri, kaikki hyvin. Vauva on vähän laskeutunut mutta pää ei ole edelleen kiinnittynyt. Että lanssilla sairaalalle jos lapsivedet menee :)
Tänään ohjelmassa saunan pesu!

pokemoni & myttynen 38+1
 
No joo, ulkona on mitä komein auringonpaiste ja voisi lähteä lasten kanssa ulos, mutta kun ei voi, eihän tälle pullerolle ole mennyt toppatakkikaan kiinni enää moneen viikkoon :LOL: Onneksi ollaan jo loppusuoralla, pääsee pian taas pihallekin tästä mökistä :D

Mullakin pitäis huomenna muistaa kysäistä neuvolassa tuo että miten jos vedet menee, ei mulle ole kukaan sanonut mitään onko kiinnittynyt vai ei.. Ja mitähän se käytännössä sitten tarkoittaisi, jos ne vedet oikeasti menee kotona ja pitäisi siinä hakeutua makuulle, jätänkö minä sen lammikon laminaatille lillumaan ja pistän vaan samantien pitkälleni?

neitiniisku ja vau 39+1 :heart:
 
Kyllä mä olin niin "hysteerinen" esikoisen kanssa, että keittelin tutit ja pullot ihan säännöllisesti joka käytön jälkeen...Ja monen kuukauden ajan. :D Mutta hyvä tietää, ettei se oliskikaan tarpeen. :D

Missäs kaikki ihmiset ovat kun täällä niin hiljasta?!?!? Synnärillä kenties?!? :saint: :cool:

Pian neuvolaan...Kauhistelemaan nousevaa painoa. Turvotusta löytyy ainakin jaloista ihan kivasti, joten uskon painonkin nousseen sen mukaan.

May, 37+4
 
Kateellisena lueskele Commanderin & Repan hyvin alkanutta vauva-arkee :) Kiva et kaikki sujuu hyvin ja et commanderin sektiohaava ei oo kipee :) varmasti helpottaa kivasti kun ei tarvii kärvistellä kivuista.. Johan sä niistä jo kärsitkin hetken..

Taas eilen kun käytiin ikeassa ja mentiin kahveelle siihen ravintolaan ni tuli tosi huono olo ja otti selästä ja mahaan koski yms. Mut sit kun lähettiin ni kaikki loppu. Sanoinkin miehelle et mennään sinne istuun koko päiväks ja lähetään sit vasta kun synnytys on käynnissä kun näköjään siellä tulee oireita:D No kyllä mua vähän kotonakin selkää poltteli ja aamuyöllä kans, mut eipä tilanne mihkään oo muuttunu. Mutta ainakin jtn tapahtuu eli oon vielä hyvillä mielillä et vois kuitenki käynnistyä itellään.
Tänään olis taas siivouspv. Ei kyllä yhtään jaksais, mut haluisin huomisen käyttää kaverilla kyläilyyn kun taitaa huominen olla nyt vika mahku nähdä enää ketää :) Ja pakko kuiteski saada imuroitua ja pyyhittyä pölyt ettei vaavia tarvii tuoda pölyn keskelle..

On tosiaan varmaan jo moni synnyttelemässä tai synnyttäny kun ei kovin moni kirjottele :) jänskää. Pääsis jo itekki :p

Jane & Viltsu 41+1:heart:
Odotus on kyl ollu aika pitkä ku tein vielä positiivisen testin kun olin rv 3+3 :D huhheijjaa :)
 
Viimeksi muokattu:
ei täällä vielä missään synnärillä olla.

neuvola takana. pissasta taas löytyi protenia ja verta, mut meinas täti että limatulppaa tulee ja synnytys lähenee. verenpaineet oli ok. ja hb noussut 136 viimeksi alle 120. no viikon päästä uus aika.

nyt olisi kyllä hyvää aikaa synnyttää ku ulkona pakkanen. täälläkin aamu siivoiltu ja järkkää vaihdettu. ja ihan vaan siksi ettei ole tekemistä=)

aapelikaapeli 38+3
 
Neitiniisku oispa meilläkin päin :/ meillä tuiskuttaa lunta ja tuulee vaakasuoraan niin ei paljon viiti ulkoilla :)

Jane tuohan kuulostaa jo melko lupaavalta noi selän polttelut:)

Neuvolasta juuri tulin ja ei siellä mitään sen kummempia eli kaikki niin kuin ennenkin ja neuvola täti oli sitä mieltä ettei ole ihan vielä kiinnittynyt, mutta alhaalla on ja tuskin sieltä enään nousee eri asentoon. Kysyin myös pitääkö vielä lanssi tilata jos vedet menee niin ensin se sanoi, että ei enään tarvitse, mutta tuli siihen tulokseen, että jos ennen tiistaita menee vedet niin kuitenkin lanssilla sairaalaan. Oli kyllä ihan sitä mieltä, että ensiviikolla nähdään. Mikä on minulle ihan ok kun ei tässä tosiaan mikään kiirus vielä ole :)

Eilen käytiin tutustumassa sairaalaan ja paikkoihin minne sitte päästään ja oli ihan mukavan oloista :) Luulin, että olisi enemmän sairaalamaisempi osasto, mutta olikin ihan viihtyisä :)

Itsekkin ihmettelen missä kaikki on, mutta jos tosiaan olisi synnärit ruuhkautuneet :p

Yöllä heräsin kaksi kertaa hirveeseen paineen tunteeseen mikä oli kyllä ihan sitte pissahätää :D Näköjään pää painaa niin erilailla nyt rakkoa, että tulee toi paineen tunne :D

Huomenna poksutaan :)
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen.. Huomasin että olen tippunut pois ekan sivun listauksistakin. Ahkerasti olen käynyt kyllä lueskelemassa mutta esikoinen on pitänyt kiireisenä joten en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa..

Kaikille jo vauvautuneille Paljon Paljon Onnea!! :flower: Ja tsemppiä rv 40+ kärvistelijöille! Itselläni on vasta 37+6 ja on tuntunut jo monta päivää siltä että pitäisi päästä jo tositoimiin!

Olo on alkanut olemaan aika tukala kun vauveli on jo melko pitkään ollut kiinnittynyt ja painaa kovasti alakertaan. Lääkärineuvolassa oli kohdunsuu pehmennyt ja kahdelle sormelle auki ja kanava lyhentynyt senttiin, mutta saa nyt nähdä tarkoittaako mitään.. Supistuksia tulee epäsäännöllisesti mutta melko paljon päivän aikana. Jos vaikka saisivat jotain aikaiseksi :rolleyes: Ummetusta on täälläkin jatkuvasti mutta toistaiseksi luumut ovat auttaneet melko hyvin.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta vauvan kotiintulovaatteet katsoin tänään valmiiksi. Pulloja ja tutteja en ole myöskään vielä keitellyt, itseasiassa pulloa en ole vielä edes hankkinut. Täytyy varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä viime hetken hankinnat ja järjestelyt.

santtu 37+6
 
Kyselin siitä vesien menosta ja lanssin tilaamisesta, ja ei se terkka siihen oikein juuta tai jaata sanonut että kuinka kiire siinä on mennä makuulle (siis jos vedet menee ja vauva ei ole vielä kiinnittynyt). Ilmeisesti ei siis ihan kamalaa paniikkia tarvitse ottaa, rauhassa siivoaa vedet, soittaa synnärille ja tilaa lanssin ja sitten käy makuulle, tämä on mun suunnitelma tilanteen varalle. Huomatkaa tuo "rauhassa" :D
 
Moikka kaikille=) Ja onnea uusille vauvautuneille, ainakin vanilja rose oli yksi:flower:

Täällä paino/synnytystapa-arvio oyssissa käytynä (rv 38+2) ja sf-mitaksi lääkäri sai jo 40cm, vauvan painoarvio ois tällä hetkellä 3,7kiloa ja käynnistystä mennään yrittämään sitten vähän yllättäen jo huomenna aamusta. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut yhtään mitään vielä, joten saa nyt sitten nähdä millä lailla kaikki lähtee sujumaan. Jos ei mitään tapahdu, niin viikonlopuksi pääsee kotiin ja maanantaina uudestaan ultrataan ja jatketaan varmaan käynnistystä sitten.

Vähän jännittää ja kauhistuttaakin, kun ei oikein hajua mitä tulee tapahtumaan. Luonnollisesti alkava synnytys olis tietenki ollut parempi, mutta jos vauva on jo noinkin painava niin parempi tietysti jos syntyis nopeammin. Mietinkin tässä että voiskohan olla mahdollista, että viikot oliski oikeasti hitusen pidemmällä mitä on arvioitu, kun meillä ainakaan ihan lähisuvussa ei ole ollut isoja vauvoja, vaan päinvastoin pieniä. Mietityttää että minkähän takia on noin iso...

Jaksamista kaikille vauvojen ja vauvamasun kanssa:heart:=)

saraheinä 38+2
 
Minä en ainakaan oo synnärillä! :D Voi kunpa olisinkin... Mut just kyllä ajattelin samaa, että onpa täällä hiljaista. :)

Saraheinälle tsemppiä huomiselle! :)

Mulle sanottiin rv 36 neuvolassa tuosta vesien menosta että jos menee eikä pää ole kiinnittynyt, niin ei tarvi ambulanssia tilata... kuulemma joku vanha käytäntö. Mut aika jännä sit, että toisaalla sanotaan eri lailla.

Täälläkin on ihana auringonpaiste ja kävin pitkällä kävelylenkillä. Eilenkin illalla kävin. Mut olo on hyvä, ei tunnu tuo kävely missään... Ärsyttävää kun on tylsää, niin tekis koko ajan mieli syödä jotain hyvää. :ashamed: Ihan hirveesti tekee koko ajan mieli karkkia, suklaata yms. Pitää yrittää hillitä itsensä, ettei kasvata vauvaa liikaa sokerilla. Huomenna ois taas neuvola.

~ Merve ja masupoika 39+2
 
Saraheinälle tsempitykset täältäkin :) toivottavasti lääkkeet tehoo hyvin ja saisit jo huomenna synnytellä!
Näköjään ne kuitenkin aika herkästi käynnistää.. Toivottavasti ottais mutkin sisään jo perjantaina :p

Aika rankkaa toi siivous. Varsinkin uunin pesu :D toi uuninluukku pahasti tiellä kun yritti sitä jynssää.. No mutta nyt on taas 1,5h uurastus takana ja selkä vaan jumissa. Ruoankin tein mutta nyt on taas ihme päivät menossa ja ei oikein sapuska maistu. Täytyy varmaan kohta syödä ihan vaan vaavin takia, viiti koko päivää olla syömättä :/

Mikäs siinä on et täytyy heti makuulleen mennä ja ei voi mennä omalla autolla jos vedet menee kun pää ei oo kiinnittynyt? Kun meille ainakin sanottiin synnytysvalmennuksessa, että kun kuitenkin se pää on alhaalla ni ne vedet ei pääse sieltä kaikki pois ja istukka tuottaa lapsivettä koko ajan lisää.. Sit jos se olis selvästi enemmän verisempää kun vetisempää ni sit pitäs lanssi soittaa.. Nohh vähän joka puolella neuvotaan muutenkin erijuttuja.

Meilläki tuiskutti aamulla ihan hirveesti ja tuli lunta, mutta nyt on niiin kaunis aurinkoinen sää että. Mutta mua hei huvita tonne yksin lähtee ja sunnuntainkin lenkki kerrytti nesteitä kilon verran et parempi vaan lepäillä :D

Jane & Viltsu 41+1
 
Täällä vielä yhtenä kappaleena poksumassa 40+0 :D Neuvolassa kävin tänään ja kaikki ok. Paino oli tippunut jostain syystä 1,5 kg/vk mut ei siitä kuulema tarvinnut huolestua. Sykkeestä näki myös, että vauva liikkui, mutta itse en jostain syystä tunne enää läheskään kaikkia liikkeitä; terkkari meinas, et on sit kääntynyt silleen ettei ne tunnu tohon mahalle. Kiinnittyneenä neiti on ollut kauan ja kovin alhaallahan se on, kun melkein tuntuu et on palljo jalkojen välissä :D

Olen huolissani hieman tästä flunssasta, mikä ei lähde pois. Kysyin siitä neuvolassa ja hän meinasi ettei tarvitse olla huolissaan, kun vauva saa kuitenkin alkuun äidin vastustuskyvyn. Mutta sen sijaan kuopuksen kanssa jouduttiin osastolle parin viikon ikäisenä, kun meni niin tukkoon...Onko muilla kokemuksia/tietoa siitä,miten pitää olla/tehdä vauvan syntyessä, jos itse sairaana?

Saraheinälle onnea huomiselle!

Lapsivesien menosta: Itseläni meni vedet esikoisen kanssa rv 40+4. Huomasin heti, että se oli vihreää. Soittelin synnärille, jossa käskivät herättää miehen ja saapua sairaalaan pikimmiten. Ei ollut kuitenkaan mikään älytön kiire ja omalla autolla sinne mentiin. Supistukset alkoikin vähän ennen sairaalaan pääsyä ja neiti syntyi siitä 6h päästä. Missään vaiheessa ei mistään lanssista ollut puhetta enkä todellakaan tiennyt oliko neiti kiinnittynyt vai ei...raivotarjonnan tiesin kuitenkin.

Kiva kuulla Repan ja Commanderin arkea :)

Laita Santtu tiedot mulle niin lisään sut takaisin listalle, jos oot sieltä vahingossa tipahtanut pois. Se ei ole ollut suinkaan tarkoitus :)

Kovin on tosiaan hiljaista, mutta voi hyvinkin olla, että vauvauutisia alkaa kohta satelemaan, kun niitä ei pariin päivään ole tullut ;)

Voimia kaikille ja toivotaan, että ne jotka on yli lasketun ei enää poksuisi vaan saisivat jo nyytin ;)

Mami ja Nasu 40+0 POKS ( kahdessa aiemmassa raskaudessa ei tän jälkeen ole enää poksumisia tullut; saa nähdä miten nyt käy)
 
Vielä vesien menosta: joo, tuntuu olevan aika montaa mielipidettä siihen miten pitää toimia jos ei oo pää kiinnittyny ja vedet menee. Meilläkään ei oo matkaa sairaalalle kun muutama kilometri, mutta terkka oli siltikin sitä mieltä että ihan varmuuden vuoksi, ettei se napanuora luiskahda ulos. En sitten tiedä miten siellä sairaalassa ollaan, saakohan sitä sitten ollenkaan liikkua vai onko sitä kiinni sängyssä :rolleyes: No, jos synnytys nyt käynnistyy niin toivottavasti alkaa suppareilla :)

aapelikaapeli: näin toimin! :LOL:

saraheinälle tsemppiä!

ON: nyt on sauna putipuhdas, pesin sitten samalla läträämisellä pesuhuoneenkin. Ei tunnu missään! Aamulla kävelin neuvolalta kotiin ja matkalla on yksi iso ylämäki, joka kyllä hidastaa vauhtia aikalailla ja saa aikaan mahan kovettumisen. Tänään yritin silti pitää vauhtia yllä... Viime yönä heräsin ensimmäistä kertaa suppareihin, tosin edelleen ihan vaan harkkasuppareita, ei kivuliaita mutta vähän napakampia jo. Ei mulla Ihan Oikeasti ole vieläkään mikään kiire, mut jotenkin nyt on ihanaa kun uskaltaa touhuta täysillä, enää kun ei se ennenaikaisuus kauhistuta :) Ja ihanaa kun saa kämppää puhtaaksi ja voi tehdä pikkuhiljaa siivoushommia. Miehelle nauroin että sitten kun mulle yhtäkkiä iskee päälle että nyt riittää, niin sitten siivoan päivät, ja sit kun mies tulee kotiin töistä, se saa puristella tissejä (jotta oksitosiinia erittyisi), sit sekstaillaan ja lopuksi mennään saunaan! Se oli ihan mukana, ihanaa kun saa miehen tuen :LOL:

muoks, piti vielä sanoa tohon painon nousuun, mulle ei oo nyt maittanut ruoka juuri ollenkaan ja oon touhunnut paljon enemmän kuin aiemmin ja silti paino oli noussut 500g/vko :snotty: turvotus tuntuu hellittäneen sormista, en sitten tiedä että mikä tuota painoa noin nostaa...
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta lapsiveden menosta...
Mie olin kylästelemässä kun mulla toi lapsivesi ekankerran lähti valumaan klo 14.15. Ei kait mulla käyny mielessäkään et siinä ois jokin kiire sairaalaan ku vesikin oli kirkasta. Siinä me kahvittelimme kaikessa rauhassa vajaan tunnin ajan, jonka jälkeen ajoin kotia & soitin synnärille. Sieltäki kehoitettiin vain laittamaan side housuihin & tulla näyttäytymään.

Omalla autolla ajoin synnärille noin 3 km & sisällehän sitä sit jäätiin ku toditettavasti se oli lapsivettä jota tihku. Kello oli silloin jo 15.30. Vedet eivät siis menneet kerralla vaan valuivat vähitellen päivän ja illan aikana. Supisteluja mulla oli tasan ykx kpl veden lähettyä tihkumaan, joten Oxytociini tippaan jouduin. Lisäksi todetun Streptokokin vuoksi mulle aloitettiin I.V. antibiootti. Lapsi oli maailmassa 13.5 tuntia sen jälkeen kun vesi ekan kerran lähti huilaamaan.

wendy + Nöttönen 12 vrk
 
Onnea kaikille vauvansa saanneille :flower:

Joo täälläkään ei olla synnärille asti vielä päästy :)

Eilen kyllä yritin käydä jo vauhtia ottamassa mut kotiin pääsin odottelemaan supistuksia :) elikkä eilen kävin äitipolilla käyrillä kun vauva ei liikkunnu tarvittavaa 10 liikettä, ja alussa käyrilläkään ei ollut aktiivinen ja ajattelin jo että nyt se on sitten menoa ja ilman nyyttiä ei kotiin pääse mut meiän vauva päättiki sitten puolen tunnin päästä aktivoitua käyrillä :D No minä oisin ollut kyllä valmis jo jäämään tosi toimiin mutta vauva ei näköjänsä ollut :D Lääkäri sitten tutki kohdunsuun tilanteen ja ultrasi ja sain painoarvionki (3,8kg). Kohdunsuu auki 3,5cm ja kohdunkaulasta vissiinki jäljellä paksu reuna, istukka kalkkeutunut mut toimiva vielä, lapsivettä vähän muttei kuitenkaan liian vähän, lääkäri sanoi että synnytys on lähellä (kas kun en sitä ite tienny :D ) mut tarkkaa päivää ei suostunnu sanoo ku kysyin :D Nyt vain tosiaan odotellaan et supistelut alkaisi kaikki on muuten valmista :) Onko kellään teistä ollut tuollaista tilannetta kohdunsuulla ja kauanko meni että synnytys alkoi? Tämä on ihan uusi tilanne mulle kun kaksi aikasempaa on käynnistetty ja näin pitkälle ei ole mennyt. Supistuksia on alkannu jonku verran tulemaan mut tosi epäsäännöllisesti ja ei pahoja hieman napakoita vain :)

Sori kun taas tuli omaa napaa vaan :)

Eli huomenna poksutaan sitten taas :D

Murmeliina80+masuasukki 39+6
 
Mulla ekasta tihkutti lapsivettä, kun mentiin synnärille supistusten takia, en edes tajunnut, että valuisin lapsivettä kun koko raskauden (niin kuin tämänkin) aikana olen valunut koko ajan "jotain". Kätilöt oli ihan, että sähän valut lapsivettä (kauhean syyllistävään sävyyn)...Mie siinä itkua äänsin, etten tiennyt, odotin koko ajan sellaista leffa"räjähdystä" niiden vesien kanssa...
Mä olen kanssa keittänyt kaikki pullot yms. rekvisiitat jo jokunen viikko sitten, kun olin koko ajan varma, että vauva syntyy kesken kaiken. Ei syntynyt onneksi=)
Tänään käytiin pojan kanssa ihan ex tempore Lidilissä ja sieltä tarttui mukaan vauvan sukkia (isoveli valitsi) ja hoitolaukku, joka maksoi 15€. Oli kiva ja tilava,saa sitten nähdä kuinka kestää, mutta toisaalta ei toi hintakaan päätä huimaa.
Vauvan liikkeistä; mäkin olen huomannut, että liikkeet ovat hieman vähentyneet, liikkeitä tuntuu muttei enää niin selvästi, mutta silloin kun Jaakko aivan innostuu maha heiluu edelleen puolelta toiselle:LOL:
Tuosta lanssilla menosta, mulle sanottiin vain että joka tapauksessa (siis joko suppareiden tai lapsiveden menon takia), pitää mennä lanssilla sairaalaan ja olen pikkuhiljaa alkanut hyväksyä sen. Tuntuu vain niin hurjalta mennä lanssilla.
(.) Mulle iski nyt talven eka flunssa, kurkku on kuin raastinrauta ja nieleminen sattuu, eikä tuo närästys auta asiaa olleskaan. Toivottavasti ei nosta kuumetta. Poika lähtee huomenna isänsä luo, aamusta pitää jaksaa vielä käydä siellä lastenvalvojalla, mutta loppupäivän vietän kyllä sitten teemukin kanssa visusti peiton alla. Onneksi tuo miun muorikoira tykkää tuutia koko päivän ja tyytyy pelkkiin pikalenkkeihin välillä.
Väsymyskin on hurjaa, onneksi tuo minun pikkumies jaksaa lepäillä äidin kanssa:)
Mutta nyt ruoan laittoon!
Auneliini+Jaakko 37+3
 
Murmeliina: Mulla kutakuinkin sama tilanne alhaalla ja vielä olen täällä :) Ekaa kertaa olen itsekin tässä tilanteessa, kun aiemmin neidit on tullut ihan ilman ennakkovaroituksia. Mutta siis pari viikkoa sitten synnärillä yritettiin saada vauva maailmaan, mutta neiti oli toista mieltä 12h jälkeen. SIlloin todettiin, että kanavaa vähän jälkellä ja auki n. 3 senttiä. vauva oli myös kiinnittynyt ja lähtökuopissa. Kätilö kuitenkin sanoi, että voi tulla seuraavana yönä tai mennä useampi viikko ennen kuin synnytys käynnistyy kunnolla ja näin kävi mun kohdalla. Joka päivä on enemmän tai vähemmän supistuksia ja limatulppaa lähtenyt yms. mutta kunnon toimiin ei olla vielä päästy. Viikonloppuna käytiin tarkistamassa vauvan liikkeitä niin kätilö totesi, että käyrillä tosiaan näkyy, että useita supistuksia tulee aika lyhyellä väliajalla, mutta eivät ole tarpeeksi säännöllisiä ja napakoita. Tämän raskauden jälkeen on siis pakko todeta, että ne tosiaan voi olla erilaisia :D Toivotaan, että sulla kuitenkin nyytti tulisi vähän nopeammin maailmaan eikä tarttis odottaa niin kauaa!
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että ambulanssilla tarvii mennä sairaalaan vesien mentyä vain ja ainoastaan, jos vauva on PERÄTILASSA. Siis täysaikaisesta vauvasta kyse. Ja meiltä on synnärille matkaa 50 km...Joten, mä ainakin uskon terkkatädin sanaan. :D

Täti myös sanoi, että jos vauva lähtee nyt syntymään, niin ei tarvitse peruuttaa ensviikolle sovittua neuvola-aikaa tai mitään...Mä siinä ihmettelin, että en kai mä nyt vielä ole menossa synnyttämään ja lupasin ihan varmasti mennä vielä ensviikollakin siellä käymään. :)
 
tytöt0406 kiitos vastauksesta :) eli täällä jatketaan odottelua no korkeintaa tätä odotusta jatkuu enää 2 viikkoa kun tulee 42 viikko täyteen niin sitten käynnistävät synnytyksen :D Ei sillä että mitenkään malttamaton olen :whistle:
 

Yhteistyössä