****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Täälläkin yhdessä kasassa vielä kotona! Eikä merkkiäkään lähdöstä, noo ehkä vähän napakampia supistuksia on tullu,mut pääasiassa mahan kovettumista!!LAuantaina olis LA,mut yli mennään ..neukkutätiki sano että mulla on kuukausikierto niin pitkä, että seki tarkottaa että ei pitäs syntyy ennen laskettua...no mulla ei oo sinänsä kiire,ku ulos se kumminki tulee,mut Selkä on sanonu kyllä sopimuksensa ainaki irti, siis järetön kipu öisin...vai onkohan meillä vaa niin huono sänky :O!? arggh.

Voi ku ihanan pieniä ja terveitä vaaveja on kaikille syntyny ja kaikilla menny niin hyvin kaikki <3 mahtavuutta! JA
tooosi paljon onnea kaikille!

Tässä just tutteja ja pulloo keittelen, ja huomenna hoitotaso paikalleen ja ja kunnon siivous päälle. sitte voi vaan loppuajasta fixailla kaikkee ennenko vauva ulostautuu! Äiskä kyllä lupas vielä tulla viimeisteleen kaiken täällä sillä välin ku ollaa sairaalas!Sairaalakassiki pakattu,,muiden tarpeiden lisäks hulluna herkkuja ;D jos ne maistuis samalla tavalla ko tähänki asti :DD!! Liikkumaa pystyn ihan normaalisti, ja lenkkiä heittää koiran kans ja shoppailemassaki oon ollu n.6h per pvä ja ei oo ankkamaisuudesta hajuakaan.. :eek: eli tää ei tuu koskaan ulos??

hMm, eilen neuvolassa kaikki hyvin..sf oli jo kyllä 37 ,että ens maanantaina neukku ja sit laitetaan uuteen kokoarvioon,koska ite oon melko pieni/hoikka vaikka eihän se ulospäin näy miten sieltä mahtuu tulee!,.Veikkasi vauvan painon olevan nyt joku 3,5-3,7kg! Että mielellään sen ei tod tarvis olla mikää 4,5kilonen sitte!! Oma paino oli lähteny laskuun (uoh, en ymmärrä, syön ihan miten sattuu) mut pissasta ei ekaa kertaa löytyny mitääään :) kiva!

Onkos kukaan muu tehny tosta äippäpakkauksesta sitä ensi sänkyä? vai laittaaks kaikki suoraan häkkäriin? meil on se tehtynä, ja nätti tuli =)! mutta eihän se siihen kauaa mahdu. Niin ja ja sitte ku lähette synnörille, ja sinne voi ottaa omaa musiikkia, ni otatteko läppärin mukaan vai miten? muutenkin ois ihan kiva tuo läppäri ottaa,mutta kehtaako sitä sinne..luulee pian riippuvaiseks :D vaikka enpä sitä kiellä nyt näin päivien ratoksi :D..heh mut oikeesti? miten otatte sen musiikin sinne?

JEpsJeps,.Sekavaa tekstiä tuli, mutta tässä pyörii miljoona ja yks asiaa mielessä ja jännityski pistää ihan koko pakan meillä sekasin =)

Pauliis ja Nuppu 39+4 <3
 
Saraheinälle tsemppiä huomiselle!

Aapelikaapelin neuvot! :LOL:

Olen tässä viime päivinä mietiskellyt juuri tuota lapsivesien menoa. Itsellä kun on mielikuva jostain muutaman litran vesimäärästä, joka 'hulahtaa' jonnekin lattialle tai jtn :D . Esikoinen syntyi sektiolla, niin ei voi tietää :p . Samoin olen miettinyt, että minkälaiset supistukset sitä ihan oikeasti lasketaan niiksi supistuksiksi, joita pitäisi laskeskella... Minulla ainakin kun noita kivuliaitakin suppareita tulee, niin aina välissä tulee niitä 'harkkasuppareitakin'. Sitten mietin, että onkohan nuo kivuliaatkin ihan vaan harkkasuppareita...
Huomenna sitten sinne synnytystapa-arvioon =) .

Seepia ja Sintti 38+1
 
Täällä sitä on taas valvoskeltu puoli viidestä lähtien, ilman mitään kummallisempaa syytä..

Toissapäivänä kävin taas näytillä synnärillä, tsekattiin josko olisi jo saatu kalvot puhkaistua. Tilanne ei ollut vieläkään tarpeeksi kypsä joten sain ajan huomiselle jolloin rv 41. Huomenna sitten käynnistetään synnytys joko kalvojen puhkaisulla tai muilla keinoin. Vauva tuntuisi olevan vähän pienempi kuin esikoinen, mutta kuitenkin nyt käynnistetään samoilla viikoilla kuin esikoinen syntyi. Tutkimus oli aika kovakourainen ja onkin tullut tässä sen jälkeen supistuksia ja polttoja enemmän. Mutta ei se synntytys vain ole itsekseen käynnistynyt. Nyt alkaa jo jännittää huominen.. Mitenhän nopeasti synnytys edistyy jos päästään kalvot puhkaisemaan..?

Tsemppiä kaikille!

Blue ja pienokainen 40+6
 
Blue onko kauheen kivulias se tutkimus? kun ne varmaan yrittää tarkotuksella oiken pyöräytellä kohdun suuta :D mulla olis huomenna eessä ja pelottaa :D
Mitä oon lukenu kaikkia juttuja ni ei oo mitn tiettyä rytmiä kalvojen puhkasun jälkeen miten synnytys edistyy. Jossain tapauksissa rytinällä ja jossain tapauksissa ei tapahdu mitään..

Meillä on vauvan ensisänkynä ihan kunnon ensisänky, sellanen nätti korisänky :)

Täällä kanssa kukuttu 4 asti!! No onneks toissa yön nukuin kuitenkin tosi hyvin ja jonkun 10h. Ens yö voi tosin mennä aika puihin kanssa kun on se poliaika ni varmaan vähän jänskää.. No tnä sit vaan päikkäreitä niin paljon ku pystyy :) Nyt alan kattoon jtn tylsiä ohjelmia ja toivon et nukkuisin viä hetken :)

Jane & Viltsu 41+2:heart:
 
Täällä kans ilmoittautuu uneton, vitsit kun saisikin nukuttua. Jahka vauva syntyy voi varmaan vähäksi aikaa heittää hyvästit pitkille yöunille...Pystyisipä nukkumaan varastoon...
Mua vaivasi viime yönä kauhea kurkkukipu, nivelsärky, pissahätä ja kaiken kruunasi jännitys tämän päivän lastenvalvojakäynnistä ja haikeus siittä, että jään taas pariksi päiväksi yksin, kun poika menee isälleen. Eli itkua ja matalaa mieltä luvassa tänä päivänä:'( Kauanhan siihen menee, että tottuu pojan isävierailuihin??? Ei sillä, etten tietäisi, että kaikki menee siellä hyvin, mutta kun on niin kauhea ikävä poikaa. Minun kanssahan poika kuitenkin on aina eniten ollut...
Auneliini+Jaakko 37+4
 
Kyllähän se sisätutkimus melko ikävä oli, juurikin pyöräytteli niitä kalvoja. Tuli aika hutera olo ja kovasti jomotuksia, mutta kyllä siitä selviää. Toivotaan, että sinulla Jane tutkimus tuo tulosta ja vauva lähtisi tulemaan pian.

Nyt kun on ollut aikaa odotella, on alkanut jo synnytyskin jännittämään (ja myös synnytyksen jälkeinen aika).
 
Huomenta,

Onhan täällä muitakin yö/aamukukkujia. Tosi huonosti nukuttu yö takana. Heräsin kahdentoista aikaan ja oli pakko tulla pariksi tunniksi katsomaan telkkaria ennenku uni tuli uudestaan silmään. Kädet puutuu nukkuessa niin että on ihan yhtä tuskaa ja huono olo vaivaa aamuisin. Nytkin ihan krapulainen olo kun tullut nukuttua niin huonosti.

Tänään käynti kätilön luona sektioajan sopimisen ja käytännön juttujen kuulemisen kans. Lisäksi huolettaa vielä kovasti oman ukin tilanne, hän sai eilen aivoverenvuodon. Tänään hänellä on leikkaus edessä ja jännitän että miten siinä käy.

Eipä täällä voinnissa kovin ihmeellisiä muutoksia ole tapahtunut, iltaisin ja öisin tosin tuntuu semmosta vihlontaa ja pistävää kipua tuolla alakerrassa, en tiiä avautuuko siellä paikat pikkuhiljaa. Yhtään supistusta en kyllä ole tuntenut.

Anteeksi sekava teksti, tuntuu ettei pää ole nyt yhtään mukana.
Terveisin Sanuliini ja öttiäinen 38+6
 
Huomenta kaikille :)

Pauliis meillä on ihan suoraan pinnasänky käytössä, mutta ajattelin siihen semmosen pienemmän pesän tehdä peitosta :)
Meidän osastolle ei voi edes viedä konetta tai varmaan voisi viedä, mutta siellä ei ole langatonta käytössä. Luulen kyllä etten itse ainakaan siellä konetta tarvitse :) Ipodin voisin kyllä ottaa jos musiikkia haluan :)

Bluelle onnea jo nyt huomisen johdosta :)

Jane toivottavasti paikkojen pyörittely saisi sinulla vauvan aikaan :)

Auneliini tuossa varmasti riittää totuttelua :( Mutta eiköhän se ala toimia ihan varmasti ajan kanssa :/

Sanuliini toivottavasti ukkisi leikkaus menee hyvin.. odottaminen on varmasti inhoittavaa :hug:

Mulla on migreeni näköjään tekemässä tuloaan reilusti yli kahden vuoden tauon jälkeen :stick: iskis sit kunnolla päälle eikä vaan vihlois toista silmää koko ajan :( onneks on kaihtimet ja pimennysverhot ja siihen vielä tummat verhot päälle niin pääsee auringonpaistetta karkuun päivälläkin jos on tarve :)

Nyt taitaa alkaa mulla sitä limatulppaa irtoamaan housuun valahtelee jotain ja pyyhkiessä on erilaista ku valkovuoto. En ainakaan usko et olis valkovuotoa :/ tai mistä minä tiedän :)

Tänään poksutaan taas 38+0 =)
 
Tulin just neuvolasta ja siellä oli sijaisena vanha kätilö (työkokemusta takana yli 40 v.) oli aivan ihana! :heart: Neuvolakäynti venyikin tunnin pituiseksi kun sen kanssa juteltiin kaikenlaista. Tuli hyvä mieli. :) Neuvolassa kaikki oli ok. Vauvan pää oli MELKEIN kiinnittynyt ja tää kätilö veikkas että tulee varmaan ihan lasketussa ajassa tai sit menee ihan pikkuisen yli. :) Ei laittais mua yliaikakontrolliin kun uskoo että vauva tulee itellään. Mutta ens viikolle varattiin vielä käynti ja siellä sit päätetään, tuleeko se lähete vai ei. :) Tää kätilö antoi vinkkejä miten kotikonstein vois synnytyksen käynnistymistä vauhdittaa; rakastelua, lattialla konttimista esim. lattioiden jynssäystä, kävelylenkkejä yms. :)

pauliis: Meilläkin on äitiyspakkauksen laatikko vauvan ensisänkynä. Ostettiin siihen sellanen reunapehmuste ja lakanat ja siitä tuli oikein nätti. :)

janelle tsemppiä huomiselle polikäynnille! :) Toivotaan ett sulla ois pian vaavi sylissä :heart:

Kaikille muillekin mammoille paljon voimia tähän loppurutistukseen! :hug:

~ Merve ja masupoika 39+3
 
Täälläkin ollaan edelleen yhdessä koossa. Kipeitä supistuksia on tullu nyt kolmena iltana ja kävely välillä sattuu niin!!!!!! Viime yönä oli lonkkasärkyä ja kauheen levottomat jalat sekä supistuksia, joten oli pakko napata panadolia ja sitten sain hetken edes nukuttua.

Olo alkaa olee semmonen että josko mä kohta synnytän. Tänäänkin aamupäivän välillä supistanu kunnolla, välillä vaan vatsaa kiristäny ja hammasta purren kävelin vessaan kun paine ihan kamala tuolla alhaalla.

Alkanu jopa ihan pelottaa että millon joutuu lähtee :O

Jenni ja Jeppis 38+1
 
kääkkis
Heippa kaikille :wave:

Meillä tuhisee 6.2 syntynyt poikalapsi :heart: Mitat: 4585g ja 55,5cm

Niinhän siinä kävi, että synnytys käynnistyi spontaanisti lauantaina 5.2 sen ya-kontrollin jälkeen. Klo 21 jälkeen alkoi olla jo n.6 min supistusten väli ja klo:23 lähdettiin sairaalaan miehen kanssa. Olin siellä jo 3cm auki ( HUOM. kohdunsuu oli ollut aamulla täysin kiinni) ja menin ammeeseen. Olin ammeessa noin 30 min. kun alkoi tuntua painetta. Kätilö tarkisti ja paikat olivat jo 7 cm auki. 00.30 mentiin synnytysaliin ja sain spinaalin, jonka jälkeen lapsivedet menivät. Vettä lorisi vähänväliä ja kätilö veikkasi, että vauva syntyy ennen kahta. Sitten tapahtui jotain, jonka olin kyllä aavistanut ( kaikki sujui taas liian hyvin), synnytys alkoi pysähtyä :( Vauva ei laskeutunut, vaan potki aivan vimmatusti ja omat supistukset alkoivat hiipua. Lääkäri kävi toteamassa, että kohdunsuu alkoi sulkeutua kiinni ja teki sektiopäätöksen. Tunnin ajan sitten odoteltiin ja sitten lähdin leikkaukseen, mies jäi odottelemaan synnärille vauvaa. Epiduraali laitettiin ja sain olla hereillä todistamassa pojan syntymän, joka tapahtui klo: 03.51. Lääkäri joutui tekemään paljon hommia että sai pojan ulos kun oli niin harteikas, eikä olisi alakautta mahtunut tulemaankaan lisäksi kun oli avotarjonnassa ( kasvot ylöspäin). Sai kuitenkin 9/9 pistettä ja oli terhakka :) Olin tosi väsynyt ja nukahtelin kun parsivat minua kasaan. Sen verran kuulin, että istukkakin oli valtava, 1 kg, ja samoin kohtu. Synnytys pysähtyi siis sen takia, että oli väärässä tarjonnassa ja iso.
Pojan sokeriarvot olivat tosi hyvät joka mittauksella, ei siis ole sokerilapsi ja on tosi sopusuhtaisesti kookas mittasuhteiltaan :)
Yksi yö on oltu jo kotona ja hyvin meni. Onneksi ostettiin varuiksi korviketta, niin sain yöllä nukuttua yhden 3h pätkän, muuten meni jatkuvaan tissittelyyn. Päivisin oma maito riittää, mutta yöllä tarvitsee tuota lisuketta myös. Varmaan kun maito nousee kunnolla, niin riittää sitten yöevääksikin :) Siskotkin täällä kovasti hoitavat pikkuveljeä :heart:

Voimia kaikille loppuodotukseen :heart:

kääkkis ja Osku-poika 4 vrk
 
Oi vihdoinkin kääkkis! PAAAAAALJON onnea reippaasta miehenalusta :) Harmi, että meni sektioksi, mutta hienoa, että sekä vauvalla ja sinulla on kaikki hyvin!

Tsemppiä edelleen kärvistelijöille, kyllä ne vauvat sieltä joskus vielä tulee!

Meillä nukuttiin viime yönä 10 tuntia vain kahdella tissittelyllä, onpa ihanan levännyt olo :)

Commander
 
Onnea kääkkis potrasta pojasta :heart:

Oma neuvolakäynti takana, ei mitään uutta auringon alla.. Sf-mitta oli nyt tipahtanut yhdellä sentillä, mutta en ole minkäänlaista mahan laskeutumista itse havainnut. Vaulla kaikki hyvin ja seuraava aika ensi viikon torstaina, siellä tehdään sitten lähete yliaikakontrolliin jos ei ole syntynyt. Ei edelleenkään mitään oloja että tulossa olisi :)

Tarttee varmaan sopia joku tosi tärkeä meno/tapaaminen ensi viikoksi, niin saadaan muksu ulos yksiöstään ;) Tai kunhan ei käynnistykseen asti tarvis mennä ainakaan!

neitiniisku ja vau 39+2
 
Meille syntyi eilen aamulla kymmeneltä ihana pieni prinsessa!

Tiistaina kävin vielä koiran kanssa lenkillä ja pilateksessa (väitän sen käynnistäneen synnytyksen!). Tasan kello kahdeksalta illalla alkoi suoraan säännölliset supistukset alle kymmenen minuutin välein. Puolelta öin mentiin jo alle viiden minuutin. Suihkuttelin kotona lämminvesivaraajan tyhjäksi ja sitten lähdettiin sairaalaan. Pääsin suoraan ammeeseen jossa kärvistelin 01.30-04.30. Siinä vaiheessa oli viisi senttiä auki. Viideltä sain epiduraalin jota lisättiin uudelleen seitsemältä. Tasan yhdeksältä olin kymmenen senttiä auki ja vauva laskeutunut. Pienten yritelmien jälkeen ponnistusvaihe kirjattiin alkaneeksi kaksikymmentä yli yhdeksän ja vauva syntyi 09.59. Suurin piirtein oppikirjamainen esikoisen synnytys siis. :) Vauva oli kakannut lapsiveteen ja napanuora oli kahteenkertaan ympäri, mutta kummastakaan ei aiheutunut mitään vaaraa.

Viikkoja kasassa 40+4. Vauvan paino 3260 ja pituus 49cm. Pidetään tällä hetkellä huonekaverin kanssa sairaalan topakoiden tyttöjen huoneen kyseenalaista titteliä, eli vauva osaa kertoa kun asiat ovat huonosti.

Nyt harjoitellaan vauva arkea!

Minulla on kone mukana sairaalassa kun joku sitä kysyi, vaikka eihän sitä juuri ehdi käyttämään. Ja tuleva mummo on tuunannut äitiyspakkauslaatikonkin prinsenssaa varten,eli sillä mennään alkuun!

Juhannuslikka ja kuutti 1vrk
 
Onnea vauvoista!

Ensisänkynä meidän lapsella on äippäpakkauksen koppa. Esikoiselle tein siihen reunapehmusteet ja -frillat ja samalla mennään, ensilakanoina on pakkauksen omat lakanat. Esikoinen oli kopassa niin kauan, että alkoi yöllä liikkua unissaan ja hakata reunoja niin, että pauke vain kuului! Ei sitä montaa yötä viitsinyt kuunnella. Koppa laitetaan pinnikseen, niin ei tartte pelätä, että se tippuu tai jotain.

(.) Kuinka alas maha voi pudota ilman, että vauva on kiinnittynyt? Alapuoli on jo kohti maata, eli mahan alapuolen ja häpykummun välinen kulma on selvästi alle 90 asteen. Ja vauva edelleen muljaa puolelta toiselle! Suppareita on omiksi tarpeiksi, mutta enpä ole vielä alkanut kelloa katsomaan. Ei ole vaan tuntunut vielä sille, että niillä mitään tulisi ulos. (38+3)
 
heissan,
jouduin hyppäämään teidän kuulumisien ohi ja syykin on seuraava:
viime perjantaina 4.2.2011 (rv 38 ) huomasin illalla että Vera ei ole liikkunut.
söin muutaman karkin ja join mehua, ei mitään, päätin odottaa aamuun. aamulla
lähdin tyksiin kontrolliin ihan sillä asenteella että hetki maataan käyrällä,
kaikki ok ja kotiin. mutta tilanne ei mennytkään niin. lääkäri ultrasi ja totesi
että sydän ei lyö enään. se oli kuin kuolinisku. itkin hysteerisenä monta tuntia
käytävässä, onneksi siskoni tuli tuekseni. mies oli kotona muiden lasten kanssa.
sain pillerin joka kuolluttaa istukan, sen vaikutusta piti odottaa 1 1/2
vuorokautta.
maanantai aamuna takaisin tyksiin ja käynnistykseen.
maanantai iltana, 7.2.2011, meille syntyi niin täydellinen tytär, Vera.
napanuora oli kietoutunut tiukasti nilkan ympärille ja estänyt hapen saannin.
vietimme monta tuntia Veran kanssa ja koitimme hyvästellä. puimme hänet
vaatteisiin joilla hänen piti kotiin tulla sekä sormeen pujotimme
vauvasormuksen. ei niihin hyvästeihin silti ikinä valmis ole...
elän tällä hetkellä varmastikin jotain shokkivaihetta -toimin kuin robotti.
järjestän hautajaisia ja teen kotitöitä niin paljon kuin ikinä ehdin.

tästä syystä en pysty vastaanottamaan vauvauutisia tällä hetkellä, tämä ei koske ainoastaan teitä vaan lehdistäkään en pysty niitä lukemaan.

ottakaa liikelaskenta tosissaan ja menkää kontrolliin jos yhtään siltä tuntuu!
 
Kääkkikselle Oikein paljon onnea pojasta!! :flower: Kiva ettet käynnistykseen joutunut, mutta harmi että meni sektioksi.. Mutta onneks molemmilla kaikki kuitenkin hyvin :) onnea koko perheelle!

Juhannuslikalle suuret onnentoivotukset nyytistä :):flower:

Vitsi et jännää kyl niin paljon se huominen, näin jtn kauhu uniakin siitä :D No ihan sama oli kuinka kova kokemus tahansa ni kuhan pojalla kaikki hyvin ja toivottavasti käynnistäis synnytyksen se pyörittely :) Nyt vaan makaan huomiseen aamuun asti!! ei tiä jos sinne sais vaikka jäädä tai palata heti illasta ;)

Voimia kaikille kärvistelijöille:heart: tänä viikonloppuna sit pyöräytellään taas urakalla vaaveja:heart:

Jane & Sinnikäs Viltsu Rakas 41+2:heart:
 
Herranjumala! En osaa mitään lohduttavaa sanoa, otan osaa suuren suureen suruunne Kaksplus5:':)flower: Voimia koko perheelle! Aivan kamalaa<3 Varmasti vaikeaa kun täytyy jaksaa muiden lasten vuoksi, mutta toivottavasti toisista on myös apua jaksamisessa.
 
Vierailen tuolta huhtikuisten pinosta, on tullut teidän helmikuisten matkaa seurattua, kun mukana silloin alkuun olin.

kaks plus 5 Olen todella pahoillani puolestasi, ja voimia koko perheelle. Meidän Väinö-pojan kohtaloksi tuli myös napanuora, vajaa neljä vuotta sitten. Nyt on surun aika, mutta ajan kanssa helpottaa, koskaan ei unohdu.

Scala
 

Yhteistyössä