*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

Haha, se siitä "mulla ei ole linea negraa", tänään nimittäin tajusin että siinähän se on koko mahan pituudelta, hailakkaana mutta kyllä siinä viiva on :D

Huomenna heti aamusta sokeritestiin, iiks!

pokemoni & myttynen 25+0 (pokspoks!)
 
Onko teille tarjottu neuvolassa tuota influenssarokotetta, vai onko sitä pitänyt itse pyytää? Mulle ei ole ainakaan vielä puhunut kukaan mitään, uskaltaakohan sen ottaa..?

Mua oikeasti harmittaa NIIN paljon, kun en tiedä onko vauva tyttö vai poika.. Joka kauppareissullakin pysähdyn katselemaan vaatteita ja muita tavaroita sillä mielellä, että jotain voisin ostaa, mutta hetken pyörittyäni saan jo pidätellä itkua kun mistään ei löydy mitään neutraalin väristä mikä kävisi kummallekin. Jotenkin tuntuu myös ettei mulla ole nyt samanlaista "suhdetta" tähän masuasukkiin nyt kuin aikaisemmissa raskauksissa, kun silloin olen tiennyt odottavani tyttöjä. Nyt mulla on mahassa vaan "joku". :ashamed: Rakas napero joka tapauksessa, sitä ei tarvi epäillä, mutta jotenkin tämä vauvan tuloon valmistautuminen on nyt tosi hankalaa!

Painoa mulla on tullut odotusaikana nyt 1,3 kg (kyllä, vain..!) ja olenkin tuota vähäistä nousua hieman ihmetellyt, mutta toisaalta on mulla ollut kropassa jo ennestään mitä kuluttaakin.. Neuvolassahan ne ovat huomauttaneet että eipä sitten laihdutella, vaikka todellakaan en ole syömisiäni säästellyt - pelkästään muuttanut ruokavaliota terveellisempään ja järkevämpään suuntaan. Mutta jos vauva normaalisti kasvaa niin en olisi vähäisestä noususta huolissaan, maha ainakin on jo hirmuinen pompo :heart:

Harjoitussupistuksia on nyt alkanut mahan kasvun myötä tulemaan enemmän, tuntuuko kenelläkään muulla nuo supistukset tuolla häpyluulla asti? Aikaisemmin en muista että olisivat tuolla saakka tuntuneet, ennemmin meni vaan masu kovaksi..

Linea negraa ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan :D Raskausarpia sitten senkin edestä :LOL:

Torstaina neuvolalääkäriin, palailen viimeistään sitten kuulumisien kanssa!

neitiniisku ja pienistäpienin 26+0 POKS!
 
Mäkin kävin ottamassa sen kausi-influenssarokotuksen eilen. Ainoa jälkioire oli semmoinen flunssan kaltainen jäykkyys illalla, mutta mitään muuta ei tullut, no pistokohta oli vähän arka. Mutta eiköhän nuo kestä, jos vertaa sitä että saisi sen influenssan ja olisi viikon +40°C kuumeessa ja kauheassa lihassäryssä.

Mutta nyt nukkumaan, hyvää yötä kaikille!
 
linea negra täällä on, haalee, mutta on kuitenkin. Ja jatkuu kyllä navan yli ja poikaa on meille lupailtu...raskausarpia ei toistaseksi oo tullut, vaikka maha onkin kasvanut aika kiitettävästi. Varmaan sitten loppuajasta niitäkin tulee.

influenssarokotuksesta ei oo täällä ollut puhetta, ei ole neuvolan tätikään sitä mulle tarjonnut. Tosin en sitä kyllä varmaankaan edes ota.

Tuli mieleeni tossa, että koskas niit synnytysvalmennuksia yleensä on? Kun niistäkään ei oo neuvolan tädin kanssa ollut mitään puhetta toistaseksi...

Tosi rasittavaa, kun toi työ/koulumotivaatio laskee vaan päivä päivältä vaikka kuinka yrittää suhtautua positiivisesti ja ajatella mukavia...No mutta, ei auta kun painaa ja koittaa selvitä :)

nelli & mytty 26+4
 
Mullakin linea negra ulottuu yli navan melkein tuohon rintojen alapuolelle asti, ja poikaa meillekin lupailtiin. :) Mun äidillä tuli kuulemma linea negra napaan asti kun mua odotti, ja tyttö siis tuli. Erään uskomuksenhan mukaan linea negra tulee vaan poikia odottaville, hihii... Itse en noihin myytteihin usko, vaikka onhan niitä omalla tavallansa hauska miettiä. :)

Neitiniisku: Mua taas vähän "harmittaa" että kysyin sukupuolta, ois ehkä sittenkin parempi ollut ettei tiedä. :) Mua on nimittäin alkanut yhtäkkiä mietityttään, että entä jos vauva oliskin tyttö... Koska eihän se ole 100% se rakenneultran näkymä. Nyt kun olllaan varauduttu siihen että vauva on poika, niin jos tuliskin tyttö, se ois omalla tavallansa "käsittelyn paikka" vaikka yhtä tervetullut on tyttökin, tietysti.

Mites muuten kuinka hyvin te muut luotatte rakenneultran lupaukseen sukupuolesta, ja miten aikaisemmin teillä tai teidän tutuilla on arvaukset/lupaukset pitäneet paikkansa? Mä yritän nyt ajatella että vauva on vauva, ei mikään sukupuoli, ja pääasia että se on terve. Saadaan olla onnekkaita, että kaikki on hyvin, ei se sukupuoli nyt niin tärkeä asia ole. :)

Mä en uskaltais itse ottaa mitään rokotuksia raskausaikana. :| En ole koskaan edes kuullut että niitä raskaana oleville tarjottais... poikkeus oli viime vuonna se sikainfluenssarokote. Vaikka kai tuo tavallinen influenssarokote on sit ihan turvallinen, kun sitä kerran on raskaana oleville on annettu. :)

Mitähän siniziille ja perheelle kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin! Mä kävin kans lukemassa tuolla maaliskuun pinossa rv 23 syntyneestä pienestä pojasta... Yritän koko ajan pitää mielessä etten itse valittais "pienistä turhista asioista" kun kaikki on kuitenkin muuten aivan hyvin. Muutenkin on paljon porukkaa joista ei ole kuulunut mitään aikoihin, onkohan useimmat tuolla kerhon puolella sitten?

Lunta oli maassa ihan kunnolla, kun aamulla heräsin! :heart: Ja sataa edelleen... Aivan ihanan näköistä! Tulee heti niin jouluinen fiilis!

~ Merve ja masupoika 26+2
 
Tuosta sukupuolesta... Rakenneultrassa toisaalta harmittaa että kätilö "veikkas" tyttöä, vaikka sanoi ettei ole täysin varma, koska nyt jotenkin ajattelee että se ois muka tyttö, mut en uskalla siihen luottaa ja hankkia tyttöjen rimpsuja kaapit täyteen. Silloin kun jouduin äippäpolille pari viikkoa sit tarkistuttamaan kummallisen supistelu/mahakivun takia niin kysyin siinäkin ja vauva piti jalkoja niin, että loi varjon just haaroväliin ja se jäi edelleen salaisuudeksi, mutta musta oli mukava että lääkäri sanoi että koska ei ole täysin varma näkymästä ei veikkaa mitään. Mulle siellä on vaan vauva, en oikeestaan ees välillä muista että se on joko tai, se on vaan vauva :heart:

Meillä myllätään pitkin päivää niin hirmusesti, että oikeesti ihan sattuu välillä ja kylkiluihin asti yltää jo potkut!! Katson telkkaria sohvalla, yhtäkkiä aivan hirvee jytkäys käy ja näen silmäkulmasta vatsaa sen enemmin katsomatta kuinka se nousee vissiin 5 senttiä potkukohdasta :O En ymmärrä missä välissä tää kaveri nukkuu :LOL: Kai sitte yöllä.... Muuten meille kuuluu ihan hyvää, ei kummempia. Muut ulkopuoliset surut ja murheet varjostaa, mutta vauvan suhteen kaikki hyvin.
 
Merve mä itse asiassa oon huomannu ihan täysin luottavani siihen ultran näkymään. :D Kun oon nähnyt, miltä tyttö näyttää ja sekä minä, kätilö että mies oltiin satavarmasti sitä mieltä, että tämä ei ole tyttö. :D Poitsu oli niin haarat levällään ja siinä näkyi pallit ja keskellä teräväkärkinen pippeli.

Influenssarokotteen mä otin viime viikolla. Loppuilta vähän väsytti ehkä normaalia enemmän, mut ei muuta. :)
 
Mä jouduin oikein etsimällä etsimään sitä linea negraa, mutta löysin kuitenkin! :D Suht hailakka viiva, joka loppuu reilusti navan alapuolelle. Painoa mulle on tullut koko raskauden aikana vaan 4,3kg, mikä on kuulemma tosi hyvä neuvolatädin mukaan.

Me käytiin eilen ekassa lääkärintarkastuksessa ja siellä oli kaikki oikein hyvin :) Ei ollut onneksi mitään mainintaa sokerirasituksesta, pissa puhdas, kohdunsuu kiinni, vuodot normaaleja kaikin puolin, sf-mitta 22cm, sydänäänet 155 ja ultrallakin katottiin kun toukka mylläsi :heart: Ja näin ekaa kertaa silmillä ulospäin, kun vauva potkaisi! Makasin vielä pöydällä, kun lääkäri putsasi ultralaitetta ja tuohon navan yläpuolelle tuli selkeä patti kun tunsin, että neiti ultrasta ilmeisen kiukuissaan potkaisi ja kovaa! :D Saatiin myös Kelan paperit ja just äsken laitoinkin äitiyspakkaushakemuksen netin kautta. Soitin ja ilmoittauduin myös Haikaranpesään ja sain heti pakolliset synnytysvalmennusajat, jotka menee tammikuun puolillevälin molemmat. Tuli jotenkin kätilön kanssa jutellessa sellanen epätodellinen fiilis, että ei jumaliste, tää ihan oikeasti tapahtuu mulle NYT! Sitä jotenkin välillä "unohtaa" koko asian, tai ei sillä tavalla ajattele vauvaa tulevaksi, siis "oikeasti" tulevaksi, vaan se nyt vaan on joku toukka tuolla kasvamassa, mutta en jotenkin vielä osaa ajatella, että elämä ihan oikeasti muuttuu lopullisesti maaliskuussa. Olenkohan mä ihan pimeä? :D Sitä vaan porskuttaa päivät läpeensä normaaleja arkirutiineja ja vähän haaveilee vauvan tavaroista, mutta en vaan osaa kuvitella vauvaa meidän arkeen. Ehkä (toivottavasti) asia muuttuu piakkoin, viimeistään synnärillä :D

Rokotuksista ei ollut mitään puhetta neuvolassa, mutta en aio ottaa, jos sitä tarjoavat. En halua mitään ylimääräisiä aineita itseeni nyt. Mulla ei ole influenssaa ollut varmaan kuuteen vuoteen, en halua ajatella että tämä vuosi olisi erilainen. Tai ainakin toivon niin :D

Kyllä mäkin jotenkin luotan ultraan. Kaveri, joka on kolmen lapsen äiti (2 poikaa ja tyttö), sanoi ultrakuvista ihan heti, että se on tyttö, ei näytä pojalta yhtään. Mulle saattaisi olla aika iso pettymys, jos sieltä tulisikin poika, kun nyt olen niin tyttöön asennoitunut, mutta toisaalta ei sillä ole niin väliä, kunhan lapsi on terve. Vaikka tulisi hermafrodiitti, niin samalla lailla sitä lastaan rakastaa.

nelli, mulla ihan sama fiilis, voisin ihan hyvin jäädä jo saikulle ja siitä äitiyslomalle :D Päivät menisi mukavasti vauvan tavaroita ostellessa, järjestellessä ja omaa kotia lopullisesti laittaessa. Koiratkin olisi onnellisia, kun joku olisi aina kotona niiden kanssa ja lenkkeilymäärä varmaan triplaantuisi :D Noh, mutta mun työn luonne on sellanen, että en oikeasti usko enää pitkään olevani siellä (varmaankin viimeistään joululta jään pois), etenkään jos yhtään enempää alkaa supistelemaan tai toi maha poksahtaa joku päivä ihan valtavaksi. Mutta toisaalta toi työ pitää mut fyysisesti hyvässä kunnossa, kun tulee pakkoliikuntaa ja ulkoilua ja lisäksi kun tykkään työstäni, niin pääkoppakin pysyy kunnossa :D

Nanski ja toukka 23+6 (huomenna POKS!)
 
Viimeksi muokattu:
Influenssarokote,mulla ei oo sitä ikinä ollut (tautia siis) ainahan se eka kerta voi sattua just nyt ja ihan varmana on ikävä tauti,mutta jotenkin luulen et kestän sen silti mielummin kun otan rokotteen. Neuvolassa ei vielä ole puhuttu,mut ens ma on taas aika et saa nähä. Jos kauheesti rupee tyrkyttämään,voihan olla että sorrun kannassani:D

Sokerirasitus käyty,ei ollu nannaa puuhaa,mut onpahan nyt ohi...meinas juottaa mulle väärää litkua,onneks tajus just h-hetkellä...siinä sille selvis ohessa et joku toinen oli jo väärää ainetta juonu aikasemmin,ei ollu hyvällä tuulella kun alko mua pisteleen;)Huomen soittelen nlaan tuloksia.

Kyllä minäkin aika ihmeessä olisin jos tää poikaveikkaus osottautuis tytöks,sen verran selkeen olonen haarakuva ultrassa:p Mut koska en meinaa ihmeempiä hankkia vauvaa varten kun kaikki esikoisen jäljiltä,niin ei se kauheempi katastrofi olis jos tytöks muuttuiskin:)

Repa ja säynävä 26+4

Ainiin,äippäpakkauskin tuli viimeviikolla... ihanahan niitä oli taas hypistellä:heart:
 
Lähin eilen töistä pois kesken päivän, kun oli huono olo. Tulin kotiin ja nukuin 2-tunnin päikkärit. Oon vielä tänki päivän pois. Huomenna mulla ei ole tunteja muutenkaan, joten vasta perjantaina meen takas töihin. Veikkaisin että hemoglobiini on aika alhaalla. Se oli viime mittauksessa vaan 107 ja on varmaan laskenu siitä. Aloin nyt sitten ottaan lisärautaa. Lääkärineuvola on maanantaina, joten en taida käydä tässä välissä lääkärillä olon takia. Vauva kuitenkin liikkuu, joten eiköhän sillä ole kaikki ok.

Kuulin vasta, ettei me saadakaan niitä vaunuja sukulaisilta, joten nyt pitää sitte alkaa metsästään yhdistelmiä. Uutena en osta, jos ei oo ihan pakko tai saa sikahalvalla :whistle:

Joko mulla ja pikku-Kallella tuli 28 viikkoa täyteen? Alkaa mennä laskut sekasin.
 
Täälläkin oli sokerirasitustesti tänään, meni ihan hyvin.

En sairastele koskaan (kopkop) ja influenssaa ei ole koskaan ollut, joten en ota rokotettakaan jos sellaista tarjotaan neuvolassa :)

Ultran "veikkaukseen" pojasta luotan kyllä ihan täysin, oli ne vehkeet sen verran selkeät :D Mutta tytöt on kuulemma aina vähän epävarmempia veikkauksia kuin pojat, vaikka kaikille ystävilleni joille on povattu tyttöä, on tullut tyttö.

Täällä tuli pysäyttäviä uutisia, ystäväni oli eilen illalla autokolarissa (rekka törmäsi hänen autoonsa) ja nyt ystävä on sairaalassa. Lähden huomenna katsomaan häntä sairaalaan (ei sisäelinvaurioita tai luita poikki mutta kasvot ruhjoutuivat) toiselle paikkakunnalle. Juuri teen listaa että mitä kaikkea vien hänelle, perushygieniavälineet ja piristykseksi kynsilakkaa ja hiusjuttuja... Kyllä pelästytti, vaan onneksi ei tullut kuolonuhreja! (Tässä uutinen.)

pokemoni & myttynen 25+1
 
Jotenkin jääny kirjottelut tänne paljon vähemmälle sen jälkeen, kun menin takas töihin. Nyt teen vaan istumahommia ja se ei onneks oo lisänny noita supistuksia, joten yritän nyt jaksaa viettää aikaani siellä, ni saan sitten vähän palkkaakin vielä ennen äippälomaa. Eihän tässä oo enää ku 7 viikkoo, kun oon jäämässä ensin lomalle ja sit äippälomalle. Ja ei kai Pokemonillakaan enää oo 3kk ennen äippälomaa, kun eikös meillä oo samana päivänä la:kin... Vasta tän viikon maanantaina käytiin neuvolassa hakemassa noi kelan paperitkin, niin ei vielä vähään aikaan päästä hypistelemään pakkausta. Sen verran tuo työssäkäyminen näköjään kuitenkin väsyttää, ettei si jaksa himassa kauheesti istuskellä koneen edessä, kun on jo koko päivän sitä tehny :p . Sokerit on onneksi pysynyt hyvin aisoissa ja paino samoin. Oli tullut 6 viikossa kokonaiset 300g painoa, kokonaispainonnousun ollessa nyt noin kilo =) Neuvolantäti oikein kehaisi, että olen hyvin jaksanut pysytellä ruokavaliossa.... Muutenkin kaikki ihan ok. Hemoglobiini vaan tipahtanut 111, vaikka rautaa olenkin jo sen 6vkoa syönyt. Perjantaina jo neuvolalääkäri ja taitaa siellä sitten taas ultrailla.

Influenssarokotteen otin kun kävin neuvolassa, vaikka vielä siinä ovella mietin, että viitsinkö....

Linea negraa en ole itseltäni löytänyt ja ei mieskään mitään tummempia viivoja nähnyt. Tosin ei edellisessäkään raskaudessa ollut moista. Raskausarviltakin olen ainakin vielä välttynyt.

Väsähtänyt Seepia ja Sintti 25+1
 
Äitiyspakkauskin saapui jo! Olen kyllä tyytyväinen, että otin sen, vaikka meiltä löytyykin -09-pakkaus. Tässä pakkauksessa on parempi talvihaalari (sen saa pienemmäksi) ja löytyy myös se vanupuku. Jotenkin tuntuu, että vaatteitakin on enemmän. Se talvipipo vaan on aika valtava, kokeilin just esikoisen (1,2v) päähän, ja se oli sille hyvä. No sen pitäisi kutistua pesussa ainakin vähän.

Hellu ja 27+6
 
Iltaa!

Neitiniisku voisittehan te käydä jossain 3d-ultrassa? Ne on kyllä kalliita, mutta jos se lieventäisi stressiä jotenkin :)

Pokemoni kamala uutinen :( Onneksi ei hengenvaaraa sentään ole :(

Linea negraa ei täälläkään ainakaan vahvasti näy...ihan kuin sen oisin haaleena nähny :)

Onko teillä mahan karvat kasvanu jotenki enemmän? :D tuntuu, että täällä ainakin on ja toivottavasti ne katoaa synnytyksen jälkeen :)

Mulla on ollu nyt 4 vapaa päivää ja joka yö oon saanu nukuttua korkeintaan 4tuntia :( en tiedä mikä valvottaa, mut alkaa kypsyttämään... Osa syy heräilyyn on pissahätä ja se, että poika potkii ja myllää ja kääntyilee yöllä ihan kamalan paljon, siitä en siis valita myllätköön niin paljon kuin haluaa :)

Meille pitäs ensi viikolla tulla vissiin jo vaunut ja äippäpakkaus, ei millään jaksa ootella :heart:

Ja kauhee stressi iskeny päälle, että miten mä osaankaan pukea pojan niin, että se maaliskuun pakkasilla pärjää :/

Happynow ja pieni mies 25+0 poks :heart:
 
Heippa kaikille!!
Täällä sama "ongelma" kuin muutamalla muullakin, käyn lukemassa joka päivä viestit mutta ei vaan saa jostain syystä aikaiseksi kirjoittaa :)
Itsellä ei näy linea negraa mutta karvojen kasvun olen kyllä huomannut, olo kuin gorillalla näin liioiteltuna.
Meille sanottiin Naikkarin rakenneultrassa, että on poika ja 4D ultrassa lekuri sanoi ettei ole epäilystäkään siitä etteikö poika tulisi.
Eilen aloitin pyykkirumban ja aloin pestä vauvan vaatteita. Ehkä siksi kun olen saikulla iskias vaivan vuoksi. Eilen illalla oli vaikeuksia päästä kävelemään kun sattui niin paljon molempiin kankkuihin/lonkkiin.
Kyllähän tässä alkaa jo miettimään, että kohta on jo lokakuu ja laskettuaika vaan lähenee... Olen myös koittanut pohtia sitä, että onko synnytyspelko vaiko ei. Kuinka kova tuo kipu loppujen lopuksi sitten onkaan. Tyhmää pohtia näin etukäteen mutta välillä sitä vaan jää mietiskelemään.

Minnis ja Dude 28+1
 
Huomasimpas tässä itsekkin että linea negra menee reippaasti yli navan :D (siis poika tulossa) En oo sitä aikasemmin huomannu mut mies otti masukuvia niin niistä sit näkyi että ylettyy aika ylös.. Mutta tosin tosi haalea viiva on.. Raskausarpia ei täälläkään ole tullut yhtään, mutta tuon karvankasvun mahassa oon huomannu kans :D äidiltä kysyin että onko tosiaan voinu mahan karvat lisääntyä ja kyllä se sanoi että muistaa itelläänkin lisääntyneen.. :)

Mä en influenssa rokotetta kyllä ota.. En uskalla kun niistä voi niitä sivuoireita tulla vaikka kuinka pitkän ajan jälkeen viä..
Mulla olis sit ensviikon sunnuntaina viimenen työvuoro:) Jipppiii.. Ensin on talviloma ja 1.12 alkaa äippäloma harvennettuna:) Talviloma alkaa sopivasti kun sillon on muutto viikkokin.. Saa sit rauhassa muuttaa ja siivoilla molemmat asunnot.
Ihana poikani pysyy sinnikkäästi pää ylhäällä. Äskenkin kivasti rummutti tonne alas ja päällä pukkaila oikeeseen kylkiluuhun.. Mun luilla ja kaikella muullakin loppuu tila :D Tänään taas vapaa koska en halunnut mennä yhden työkaverin kanssa samaan vuoroon.. Otin sit mieluummin huomiselle iltavuoron ja tän vapaaks. Kyseinen neiti on 31v ja käyttäytyy kun 14 vuotias. Ei jaksa kuunnella sen mäkätystä ja kiukuttelua yhtään enään. Onneksi kohta pääsen pois :D
Nyt aamupalalle :p

Jane & Viltsu 28+2:heart:
 
Helpotuksen huokaus :whistle: Selvisin sokerirasituksesta puhtain paperein, eli arvot oli ihan kohdallaan. Eipä tuon ruokavalion tarkastuksesta tosin mitään haittaakaan olisi. Painonnousu on ollut niin hurjaa tähän mennessä ja viikkoja kuitenki on vielä jäljellä ihan kiitettävästi..

Synnytyspelkoa ei oikein ole, ei tainnut olla esikoisestakaan suuremmin. Lähinnä jännittää, että miten menee esikoisen kanssa kun tulee lähtö synnyttämään ja miten sitten poika suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Vauvasta on juteltu jo jonkin verran, mutta ei oikein käsitä että vauva tulee sieltä masusta uloskin..

Täällä taitaa vauveli viihtyä usein poikittain kun liikettä tuntuu sivuilla.

Blue ja pienokainen 27+6
 
Hellu,mitä,mitä...saako sen toppapuvun pienemmäks:pKerro lisää... mustakin on kivempi pakkaus kun se 2007,minkä sain esikoiselle...


Karvankasvua
en oo huomannu enkä muista et sitä olis ollu esikoisestakaan...raskausarvet ei oo tullu,pojasta tuli muutama jotka huomasin vasta varmaan vuos synnytyksestä...:Doli niin minimaalisia. Yleensähän ne tuleekin vasta ihan lopussa kun nahka oikeen venähtää...

Synnytyspelko,Olo on kun menis ekaa kertaa taas koko hommaan,kun en juur muista viimekerrasta mitään... kaikki tapahtu hirveen äkkiä. Ja mullahan toi eka synnytys oli käynnistetty,et sikälikään ei vastaa normia synnytyksen etenemistä. Vieläkään ei oo hajuu oikeista synnytyssuppareista,eikä oikeen kivuistakaan kun kaikki meni puudutusten suhteen nappiin ja synnytys siis nopea. Muistan kun käynnistysaika oli varattu ja sinne sairaalaan lähettiin,olo oli hiukan kun teuraalle menis... että toiveena olis että alkais nyt ihan itsekseen,mut miten lie sitte kun kätilö puhu laiskasta kohdusta.
Oli miten oli,en ajatellu asiaa kauheesti etukäteen viimeksikään,ja saman linjan aijon pitää...jokainen synnytys on niin erilainen muutenkin,että ainakaan toisten kauhukertomuksia ei kannata kuunnella tai kauheesti etukäteen suunnitella.

Nyt meen soittaa sokerirasituksen tuloksia,hiukan jänskättää...:p

Repa ja säynävä 26+5
 
Minnis, täällä kanssa yksi joka samasta syystä sairaslomalla. Eilen imuroin ja pesin lattiat (ihan kevyesti, en mitenkään rehkien) niin jo alkoi sellainen särky että huhhuh. Alaselän ja kankkujen lisäksi kipeytyy alapääkin ja mies nauro kun kävelin illalla kuin joku 80-vuotias :D. Ei tulis kyllä töissä olosta mitään kun kaikki potilaat on vuoteessa tai muuten täysin autettavia.

Karvat kasvaa täälläkin hurjaa vauhtia, ihanaa :D. Ärsyttää kun ei tuonne kriittisiin paikkoihin enää oikein kunnolla näe..mies on kyllä tarjoutunut avuksi mutta en tiedä uskallanko sen käsiin höylää antaa :D:D.. Linea negraa ei oo ilmaantunut, ja poikaahan meillekin lupailtiin :heart:. Selvästi kyllä itsekin se nähtiin, varsinkin kun poitsu oli ko. hetkellä niin tyypillinen mies, eli käsi haaruksissa =):heart:.

Wippii, 27+6 :heart:
 
Tämä mamma ottaa taas itseään niskasta kiinni ja tekee muutakin kuin vaan lukee kirjoituksia ja päivittelee :whistle:

Täällä ei linea negraa ole, mutta sitä en odottanutkaan. Ei ole aiemmissakaan tullut =) Raskausarpia on edellisistä raskauksista ihan tarpeeksi, joten toivon ettei niitä tässä raskaudessa lisää ilmestyisi.

Neuvolassa kaikki oli tiistaina hyvin, käyrällä mennään, painoa tulee "sopivasti" ja paineet on normaalit. Ajattelin kuitenkin suorittaa pienen ruokaremontin ennen joulua, jotta voin sitten herkutella hyvällä omallatunnolla :p Vauva oli myös kääntynyt pää alaspäin vihdoinkin ja toivottavasti myös pysyy niin.

Itselläni ei varsinaista synnytyspelkoa ole, mutta kyllä se mielessä on koko ajan enemmän. Tytöt tullut sen verran nopeasti, että mietityttää millä vauhdilla tämä kolmas synnytys etenee. Mutta en ole sitä ruvennut kuitenkin sen enempää pohtimaan ettei ala ressaamaan. Menee miten menee, kunhan lopputulos on toivottu :heart:

Kovasti ollaan isänpäivää suunniteltu ja menukin tuli tyttöjen kanssa suunniteltua eilen. Sunnuntaita odotellessa ;)

Mami ja Nasu
 
Neuvolakuulumisia, kaikki hyvin sekä mammalla että vauvalla =) Ja pitänee heti alkuun korjata tuo kokonais painonnousu, eli mulle onkin tullut vain +600 grammaa koko raskauden aikana! Lääkäri sitä ihmetteli sen verran että pisti kaiken varalta kilpirauhaskokeeseen labraan, sinne pitäis nyt joku aamu raahautua..

Sf-mitta 23cm, pikkuinen siellä pää alaspäin edelleen köllötteli, syke 152 ja painoarvioksi saatiin noin 850 grammaa :) Voi kun hän on niin piskuinen :heart:

Kohdunsuu edelleen kiinteä ja mittaa sillä 3cm, joten se huoli oli onneksi turha että olisi jotain kypsymistä alkanut tapahtumaan raskaan työn vuoksi. Jospa tässä nyt jaksaisi vielä sen 4 viikkoa sinnitellä, jään sitten vuosilomille ja jatkan siitä äippälomalle. Lääkäri sanoi kyllä että ei pidä mitään sankaria leikkiä, jos rupeaa ottamaan voimille niin sitten hakea saikkua..

Sain täytettäväksi ne sairaalan esitietolomakkeet, sinne pitäis olla sit 4 viikon päästä nimetkin keksittynä :O Niin ja lääkäri pisti konsultaatiopyynnön äitipolille siitä, että tarviiko mun käydä siellä synnytystapa-arviossa, kun edellinen synnytys oli sektio.. Enpä ole kyllä tuota synnytystä vielä kummemmin miettinyt, toiveissa tietysti olisi alatiesynnytys jos sille ei mitään estettä ole.

neitiniisku ja pienistäpienin 26+2 (voi hurja kun aika menee nopeasti!)
 
Noniin... narahdimpa minäkin sitten ihan puskista tuossa sokerirasituksessa että ilmeisesti ihan hyvä että se täällä otetaan kaikilta yli 25v,koska en kuulunut mihinkään ns.riskiryhmään....
Mulla tuo viimeinen arvo ylittyi hiukan (lukemaa en muista),kaks ekaa oli tosi hyviä kuulema. Jäi mietityttään että mistä se nyt sitten kielii,kun tuon viimosen arvon ylittäminen on ilmeisesti harvinasempi tapa narahtaa... onko kellään tietoa asiasta?

Mieli on ollut jotenkin maassa,oon aika tarkka ollu ruokavalion suhteen jo muutenkin ja pelkään että mulla ei kauheesti oo mistä parantaa... et entä jos niitä arvoja ei sitten näillä avuin saa korjattua: /

Repa ja säynävä 26+5
 
Juuri kävin kelan sivuilla nettipankkitunnuksilla kattomassa että joko olis päätöksia alannu tulemaan niin kas kummaa, eilen oli myönnetty äitiyspakkaus. Nyt ei muuta kuin jäädään sitä odottelemaan seuraavat 2 vko :p Aivan niinku pieni lapsi odottelis nyt saavansa jotain :p :)

Sasuma ja taapero 24+4 :kiss:
 
Pitääkö siihen sokerirasitukseen mennä, jos painoa on tullut neuvolan mukaan liian paljon? Mua jänskättää kauheasti ensi viikon neuvolalääkäri, kun painoa on tullu ihan hirmuisesti lisää, varmaan jotain 800-900g/vko... :/ Oon omasta mielestäni syönyt ihan tavallista ruokaa ja samanlaista kuin aina ennenkin, tietysti nyt vähän enemmän tota makeanhimoa on viime aikoina ollut... :ashamed:

Raskausarpia mulla on rinnoissa, mutta ei vielä ainakaan mahassa... Mutta karvoja on sit mahassa sitäkin enemmän, hassua! :D Oon kans ihmetellyt, mistä tuo karvojen lisääntyminen mahaan johtuu.

Mä sain kans Kelalta eilen kirjeen, että mulle on myönnetty äitiyspakkaus ja pakkauksen pitäis olla mulla 2 viikon kuluessa. Toivottavasti tulis pian! :heart: Vaunut saadaan hakea maanantaina, jee!

Täällä oli muuten aikaisemmin puhetta turvakaukaloista, niin jos joku on jo sellaisen hankkinut niin millaisen?! Meillä ois se kohta edessä, mutta en ole niihin yhtään perehtynyt, ja että millainen ois hyvä. Meillä on 10 v. vanha auto, jossa ei ole sitä isofix-mahdollisuutta. Nyt oon miettinyt tollasta Britaxin Baby Safe Plussaa, hintaa Babystylessa 129 e.

Tossa äsken kun sohvalla makoiltiin miehen kanssa, tunsin kun masukki siirtyi ihan kokonaan massun oikealle puolelle, mieskin sen huomasi ja yhdessä naureskeltiin, kun oikealla puolella mahaa oli sellainen valtava kumpu! Pidettiin sitten kättäkin siinä ja mietiskeltiin, olikohan se vauvan peppu vai selkä vai mikä... :D :heart:

~ Merve ja masupoika 26+3
 

Yhteistyössä