*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

:wave: taas tännekin puolelle!
Valkkarikeskusteluun on pakko osallistua, mulla on myös normaalitilassakin aina runsasta mutta tämän raskauden aikana on mennyt ihan överiksi. Tosin nyt on hiivatulehdus päällä, hiivat kolmella plussalla joten sekin vaikuttaa nyt vuodon määrään...! |O

Vauvan liikkeet näkyvät täällä jo ulospäin, mies ihastelee niitä iltaisin - mahaläski vaan löllyy :LOL:

-Ankka & Bebé 23+4-
 
Ninnu,Mulla kävi esikoista odottaessa noin että pissassa sokeria ja syyksi paljastui edellisiltana syöty mämmi flora vanillalla,ja siis sellanen puolikas 700g rovesta ellei enempikin tuli vedettyä kerralla:ashamed: Toisessa testissä ei sitten ollut mitään,enkä joutunu rasitukseen.

Vauvan asento masussa,parhaiten sen tietää potkujen suunasta...mulla ainakin potkii välillä ihan selkeästi tonne alas ja sitten toisinaan ihan ylös...kääntyilee nyt aika paljon. Sitten lähempänä synnytystä sen tunteekin jo ihan selkeästi kun heittää itsensä ympäri:D

aapelikaapeli,onpa teillä nyt jaksamista sielä: /Voimia kovasti:hug:

Täällä liikutaan todella ahkerasti pitkin päivää,kohta sais jo jalasta kiinni kun oikein venyttää:p Se on hyvä se:heart:

Repa ja säynävä 25+5
 
valkkarikeskusteluun runsas vuotohan on ihan normaalia, mutta limaisuus ei. siniziillä se ennakoi synnytystä, itsellänikin eilen ilmeni, ettäpaikat ovat turhan hyvin kypsyneet.

eli minä olen vuodelevossa. kohdunsuu on sormelle auki, sisäsuu avatunut ja vesikalvo on työntynyt kohdunkaulakanavaan aiheuttamaan lisäpainetta. lyhentymä 19+0-24+2 oli 2,5 cm. nyt koitetaan saada kotilevolla supparit pois. töihinpaluu on erittäin epätodennäköistä, mutta jos edes istuma-asentoon palaisin.
 
Vauvan asennosta: Minä erotan käsien terävämmät mutta hennommat iskut ja potkut selvästi, joten siitä on helppo päätellä asento. Masussa tuntuu päältä tunnusteltuna myös pään puoli isommalta mollukalta, kun siellä on myös hartiat yms. Pepun ja jalkojen suunnalla on sitten enemmän "tyhjää". Tänään ollaan taas poikittain :)

Mulla on nyt vähän ongelmia syömisten kanssa. Jäi reissusta herkuttelu päälle ja nyt on sokerit vähän koholla...Huomenna onneksi alkaa työt, niin ei ehdi sitten mässyttää koko päivää, eikä herkkuja ole koko ajan käden ulottuvilla. Viisi viikkoa olisi enää töitä jäljellä, sitten olen kotona ainakin kaksi, ellen kolme vuotta. Se saa kyllä olon iloiseksi, olen niin kotihiiri, että töissä käyminen ärsyttää. Jos sais töitä tehdä koko ajan kotona, ei olisi mitään ongelmaa :)

Commander ja Pepe 25+0 POKS
 
Viisi viikkoa olisi enää töitä jäljellä, sitten olen kotona ainakin kaksi, ellen kolme vuotta. Se saa kyllä olon iloiseksi, olen niin kotihiiri, että töissä käyminen ärsyttää. Jos sais töitä tehdä koko ajan kotona, ei olisi mitään ongelmaa :)

Commander ja Pepe 25+0 POKS
Millä rahalla sä meinaat jäädä kotiin. Tai siis, miten sitä pärjää pelkällä kotihoidontuella? Musta olis aivan ihanaa, jos vois olla lapsen kanssa pari vuotta kotona.

Mä jään nyt kotio tekemään töitä ja meinasin työskennellä osa-aikaisena myös äippäloman ja sen jälkeen kokeilen tehdä töitä kotona, jos se vaan pikkulapsen kanssa onnistuu.
 
Täällä on myös valkovuotoa ollut riittämiin, kyllä sitä normaalistikin runsaanlaisesti on, mutta ei kuitenkaan tähän malliin! Tuntuu vähän väliä siltä, että hiivatulehdus iskee taas eikä oikein itsekkään meinaa ottaa selvää, että milloin on hiivaista vuotoa ja millon valkovuota?

Onko muilla ollut kovaa pistävää kipua kävellessä? Minulla on ollut viikon sisällä muutamaan kertaan niin kova pisto alamahassa kävellessä, että olen harkinnut soittavani miehelle, että tulee hakemaan autolla kotiin. Auttaisikohan tukivyö ja mistä mahtaa johtua?
 
Enpä ole täällä käynyt kirjoittelemassa pitkään aikaan, tekstiä tulee niin paljon ettei pysy mukana, mutta nyt oli pakko tulla kommentoimaan:

Sinizii paljon onnea ensinnäkin pikkuisesta tytöstä ja jaksamista ja voimia jatkoon! Ihan tuli täälläkin tippa linssiin kun luin tilanteestanne. Toivottavasti pikkuinen jaksaa taistella ja selviää tästä eteenpäin :heart:

Rae 26+4
 
Kitrus: Käyttämällä järjestelmää törkeästi hyväkseni :( Eli olen tehnyt nyt raskaaksi tultuani vain määräaikaisia työsopimuksia ja työskennellyt ei-työsuhteisena freelancerina. Kun vanhempainrahakausi päättyy, voin jäädä työttömäksi ja saan ansiosidonnaista n. 800-900 euroa kuussa. Saman tein ensimmäisen lapsenkin kanssa, eikä kertaakaan tullut kutsua töihin. Jos tulee, jään sitten hetkeksi kotihoidontuelle ja ilmoittaudun myöhemmin uudestaan työttömäksi työnhakijaksi. Näin saan takaisin vuosikausia maksamani liiton jäsenmaksut. Törkeä tapahan tämä on, eikä varmasti moni hyväksy, mutta minulle on tärkeää olla lasten kanssa kotona ja kotihoidontuella se ei valitettavasti onnistuisi.

Commander
 
Onnea ja jaksamista siniziille, toivottavasti kaikki menee parhain päin! :) Itku tuli täälläkin kirjoituksestasi.


Äitiyspakkausta odotellaan, olisin kyllä voinu ottaa sen 140e mutta mies halusi pakkauksen :D

Liikkeet tuntuu minesti päivässä ja välillä käy niiin pirun kipeää. Luulin sen johtuvan tukivyöstä mutta sattu vaan samalle päivälle kun käytin eka kertaa tuota vyötä.

commander77
minä kans meinaanjäädä törkeästi työttömäksi, saan vain kyllä kelan surkeaa työmarkkinatukea mutta on sekin paljon enemmän kuin kotihoidontuki. Minun ammattitutkinnolla ei kuiten noita töihin osoituksia tule..
Äippäloman jälkeen meillä on kyllä edessä etelään muutto, että jospa löytyisi ihan töitäkin sieltä paremmin kuin täältä Lapista.

Tuuti85 Mulla on ollut kävellessä kipuja, siihen on auttanut kyyryssä käveleminen kuten vanhat mummot! :D Ja vauhdin hidastaminen.
 
Täälläkin on alkanut tuntua kipuilua erityisesti kävelyjen jälkeen, jos pidempäänkin kävelee, niin loppupäivästä kans mennään vaappumalla ja kyyryssäkin. Paineen tunne myös kasvaa aina iltaisin alapäässä, ei paljoa huvita muuta kuin istuskella/maata sohvalla :D Luulen että lantio alkaa löystyä ja siitä johtuvat nämä kivut..?

Väsymys myös vaivaa, ei huvita eikä jaksa! No vali vali, kaikki on kuitenkin ihan hyvin täällä :)

Ja jos jaksaisin niinitsekin tekisin samoin kuin Commander tuon rahan kanssa, itsestäni kuitenkin tiedän että mieli palaa takaisin töihin, vaikka nyt kyllä odotankin innolla pitkää taukoa töihin :)

pokemoni & myttynen 24+2
 
kääkkis
Tuohon kotihoidontukeen, niin itse olen ollut sillä koko ajan mitä tässä kotona on hengaillut, eli 4,5 vuotta ( enemmän tietty olen saanut sinä aikana, kun olen ollut äitiyslomalla). Mun työpaikka lakkautettiin kokonaan kun odotin kuopusta, joten ei ole edes paikkaa mihin palata :( Kuitenkin olen saanut onneksi nyt kaikki äitiyslomat palkkatulojen mukaan, kun syntyneet alle 3 vuoden välein. Ollaan kyllä tultu ihan hyvin toimeen, vaikka saankin alle 400 e kuussa ja päälle lapsilisät.
Olen myös viihtynyt kotona hyvin, varsinkin kun auto on käytössä, eli pääsee tarvittaessa kotoa poiskin. Ainostaan on tietty vähän yksinäinen olo ajoittain :(

kääkkis ja "osku" 28+3
 
Täällän valkovuodon tulo lisääntynyt kummasti raskauden kuluessa, mutta kun ei ole mitenkään epämäärästä niin ei oo ollut mitään ongelmaa. Vähän ällöttäväähän se on, mutta minkäs teet...

Tänään oli myös mulla lenkillä ollessa aikamoisia kiristyksiä (supistuksia siis varmaan) ja sitten tuntui sellasta vetoa oikeella puolella nivusissa. Mutta hengissä selvisin silti, tosin kävelyvauhti ei kyllä päätä huimannut...

neuvolakuulumisia paino on siis noussut nyt 11kg alusta ja 2 viikon päästä kutsuu sokerirasitus. Toivottavasti ei oo siellä mitään häikkää kuitenkaan. Muuten kaikki hyvin, hemoglobiini ja verenpaineet kunnossa. Ja tänään oli lääkärineuvola, joten sisätutkimuksessa kaikki myös ok, kohdunsuu kiinni ja kiinteä ym. Ja sitten koin mukavan yllärin kun lääkäri ultrasi samalla, siellä se meidän pieni mylläsi ja potkutteli kovasti :)

nelli & mytty 25+4
 
Tillukas,nyt sitten vaan lepoa... mulla kun noita limoja kans näkynyt niin mielenkiinnolla odotan lääkärin lausuntoa asiasta. Mulla onneks ei oo noita suppareita kunhan vaan malttaa olla liikaa rehkimättä..esikoisen aikaankin olin auki rv36 jo 3cm mutta niinvaan mentiin käynnistykseen loppujenlopuiks,kun ei niitä supistuksia koskaan kuulunut. Sitä en sitten tiiä mistä hyvästä ne paikat sitten oikein aukee...

Miä olen tässä kotona notkunut jo kohta 2,5vuotta,eikä tee mieli entisiin hommiin,ei kyllä oo vakipaikkaa odottamassakaan,mutta voisin periaateessa saada entisen duunini takasin. Kotihoidon tuilla mennään ja tullaan menemään seuraavatkin kolme vuotta,sit lähen varmaan opiskelemaan. Jos jäisin ansiosidonnaiselle tulis kutsua kaikenmaailman työnhakukurssille ja vastaaville,ei kiitos. Sitäpaitti meillä on taloudellisesti sen verran hyvä tilanne et pärjäillään kyllä,eikä oo päässy vielä kyllästyttämäänkään...ei kauheesti viihytä neljän seinän sisällä,käydään kerhoissa yms.=) Mutta varmasti sitten kun aika on,on ihan kiva päästä tekemään muutakin...tää on loppujenlopuiks pieni hetki elämästä kun lapset on ihan pieniä:heart:

Repa ja säynävä 25+5
 
Tillukkaalle hermoja vuodelevon kanssa! Ja muillekin joilla limavuotoja tai supistuksia ym. ottakaa varovasti ja jaksuja!
Siniziille Jaksuja ja Voimia! :hug:

Tänään käyty sokerirasitus. Ei niin ällöttävää litkua ollutkaan kuin luulin. Eka tunti oli helppo, toisella rupes jo paha olo tuleen. Sitten vaan kiireesti syömään! Nyt täytyy vaan ootella terkan soittoa. Toivotaan parasta!

Äitiys pakkaus tuli tänään <3 Kaikkee ihanaa hypisteltävää. Pitää alkaa kohta järjestämään vaatteille paikkaa. Kun vain saisin maalattua yhen lipaston mitä oon kaavaillut vauvanvaatteille. Pesisittekö vauvalle tulevat vaatteet jotka on saatu kaverilta? Ne on siis kolmivuotiaan vanhoja (vauva ajan) vaatteita, jotka on kyllä pesty kun ne on laitettu säilytykseen.

Talventaika ja Eikka 24+4
 
Iltaa :)

Tillukas harmi, että jouduit vuodelepoon, vaikka mitä sitä ei tekisi oman vaavin eteen :)

Kävin lukemassa maaliskuisten pinoa niin sielläkin on syntynyt ihan pikkuinen poika vain 533g ja 28cm :/ täytyy vaan toivoa parasta, että nämä pienetkin jaksaisi voimistua...

Tollasia asioita kun lukee tai sellaisia, että alkuraskaus on ollut ihan hirmu raskas niin pistää kyllä arvostamaan omaan oloaan tällä hetkellä eikä tarvii joka asiasta valittaa kun kaikki olisi kuitenkin niin paljon turhempaa kuin mitä jotkut ovat kokeneet :/

Hirmuinen pesänrakennusvimma meneillään. Kaikkea pitäisi ostaa ja haalia ja saada kaikki nyt ja heti..pitäs varmaan hieman rauhoittua :)

Happynow ja potkiva pikkumies 24+1 :heart:
 
heissan,

talventaika kyllä mä pesisin. pesen muutenkin kaikki uudetkin vauvan vaatteet.

itse olen myös ollut nyt kotona n.4 vuotta ja kodinhoidontuella. ja sillä jatketaan. mutta on se sen verran pieni tulo että ei sen kanssa elätä 6 taikka 7 henkistä perhettä, ei sitten millään. eli miehen lompakolla ollaan vähän väliä :p odotan oikein helmikuuta jo rahankin takia kun saan palkan mukaan äippärahan ja sitten kun muutamme toisen kunnan puolelle niin siellä maksetaan kuntalisää. hui, mihin joudunkaan sen kaiken rahan kanssa :whistle:

muutoin ei kummallisempaa. kiirusta pukkaa raksalla kun joulu lähenee ja työtä tuntuu riittävän ja riittävän vaan.

voikaahan hyvin :wave:
 
Voi että, kyllä pysäyttää nuo pikkuisten syntymät. Toivotaan, että maaliskuisella poitsulla kova taistelutahto ja kaikki menee hyvin. Kyllä vaan osaa arvostaa sitä, että oma pieni pysyy tuolla mahassa turvassa ja kasvaa ja kehittyy siellä.

Talventaika minäkin aion pestä sekä uudet, että saadut vaatteet jokatapauksessa. Saadut vaatteet on 4v ollut laatikossa, joten luulen niiden olevan kyllä pesun tarpeessa.

Huijasin muuten eilen, painoa olikin tullut alusta 10kg, mutta liikaa se silti neuvolan tädin mukaan oli...

Tsemppiä ja jaksamista kaikille rakennus- ja remppa-asioiden kanssa touhuileville. Meillä tosiaan vuosi sitten valmistunut talo ja ihan liian hyvässä muistissa on se kiire ja rankkuus, mitä kaikkea siihen rakennusaikaan kuului. Onneks nyt on enää pikkujuttuja, joita pitää tehdä, esimerkiksi joitain pihahommia...Ne taitaa kyllä jäädä ens kesälle, kun kohtahan on jo talvi :)

Onneks tänään on perjantai ja vapaa viikonloppu tiedossa!!

nelli & mytty 25+5
 
Voimia niille jotka ovat vuodelevossa!! :flower:

Vaatteiden pesusta Kyllä mä ainakin olen ajatellut peseväni ihan kaiken mitä vaan voi :D

Mä aion myös jäädä hoitovapaalle ihan vaan kodinhoidon tuella.. eihän sitä tuu kun se alle 400 mut mullekkin tulee aika hyvä kunta lisä pirkkalassa(parempi kun treella) ja sit lapsilisä.. Ja mies tienaa ihan mukavasti ni uskon että pärjäillään :) ja ollaan tässä ahkerasti säästelty ja säästetään vielä toi äippäloma aika kun saan hyvin rahaa.. On sit pahojen päivien varalle rahhoo :) ja tottakai sitä varten et päästään ulkomaille ens vuoden lopulla.

Tänään olis taas hammaslääkäri :headwall: nohh sit vielä maanantaina ja tiistainakin olis :D mut sit ne onkin viimeset ajat ennen synnytystä.. Ja toinen niistä tod.näk. perutaan koska ei mul oo kun 2 reikää mitkä paikkaillaan. Onneks sain vielä tän päivän iltavuoron lykättyä työkaverille, kun olisin muuten joutunut seilaan linja-autoilla koko päivän enkä jaksa yhtään.. Nyt sain miehen vietyä ja pääsee sinne hammaslääkäriin autolla ja äkkiä takas kotii :)

Jane & Viltsu 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on myös edessä taas jääminen kotihoidontuelle sitten, kun sen aika on. =) Tein niin esikoisestakin ja aikomus on kyllä tehdä tästäkin. Esikoinen meni hoitoon 1,5 v. vanhana ja se oli meistä tosi hyvä aika (siihen aikaan alkoi kaivata kodinulkopuolista kaveriseuraa ja nauttii siitä, että on semmosta "lapsekasta" tekemistä muiden kanssa, kuten askarteluja ja laululeikkejä. Äitikin kelpaa kaveriksi, mutta ne muut lapset on kultaa noihin..). Mutta siihen asti sitten ollaan khh:lla. =)

Äitiysavustusrahan sain eilen. Eli mä en ottanu laatikkoa tällä kertaa, vaan päätin ottaa rahana, kun en siitä pakkauksesta mitään tarttee. :) Ja neuvolakin oli eilen. Kaikki ok, ulkosuu vähän auennut ja pehmennyt, mutta ihan normaalia kuulemma tässä vaiheessa, kun odottaa toista. Ei muita vaivoja. Tota valkkaria on mullakin, mutta kulkaas niiiiiiiiiiiiiiin paljon vähemmän kuin esikoisesta, että en oo kiinnittäny huomiota. :D Esikoisesta jouduin käymään äitipolilla tarkistuksessa, ettei ole lapsivettä..

Kaikki vauvanvaatteet pesen uusiksi, ne, jotka on meidän omia, ne, jotka on saatu ja ne, jotka olen ostanut uutena. :) Nuo omatkin, vaikka ovatkin itse pestyjä, ovat sen verran "kaapistuneet", että pesen ne vielä ennen käyttöönottoa. Sain lisäksi viikonloppuna niin ison läjän käytettyjä, hyväkuntoisia, että totesin, et meillä on nyt kaikki mahdollinen vaate, mitä toukkis voi tarvita hyvin pitkään aikaan. :D

Muita hankintoja ei olla vielä tehty. Myyn meidän esikoisen käyttämiä vaunuja pois, kun tartteis ostaa toisenlaiset tilalle (jotta saan tytöllekin istumapaikan), mutta eivät oo vielä menneet. Kyselyjä on tullut, mutta huutoja ei. ...saas nähdä, en ota asiasta ressiä. Jos eivät sitten mene, niin sit meillä vaan on kahdet vaunut hetken aikaa. Myyn sit toiset pois joskus. :D

Mut joh, se pitäs taas töitä kuulemma tehdä...

T. Kärppä ja toukkis 26+3
 
Perjantaita vaan täältäkin, olenkohan mä ihan pöljä kun poden huonoa omaatuntoa siitä kun vein kaksoset tänään jo aamusta hoitoon, kun tarhassa oli halloweenjuhlat joihin halusivat osallistua, ja nyt istun koko päivän yksin kotona ennen kuin menen 16.00 töihin? :ashamed: Nehän itse sinne juhliin tahtoivat, mutta silti tuntuu hölmöltä..

Mulla alkaa hirvittämään että miten ihmeessä jaksan töissä tästä eteenpäin, kun jokainen viikonloppu on buukattu täyteen pikkujouluja ja pöytävarauksia, nytkin lauantaina on pakko tehdä 11-22 päivä kun on niin paljon varauksia.. Vielä kun työtahti on semmoinen että useinkaan ei ehdi syömään, saati sitten istumaan sekunniksikaan. :O Onkohan edes kovin viisasta yrittää pyristellä, vai pitäisikö ensi viikon lääkärikäynnillä kysyä jo siitä sairasloman mahdollisuudesta.. Nolottaa kyllä jättää porukkaa töissä pulaan, mutta pitäisi varmaan omaa ja vauvan hyvinvointiakin ajatella.

Sain eilen vietyä ne Kelan paperitkin, nyt vaan odotellaan milloin tulee rahat tilille, ei siis otettu pakkausta.

Tillukas jaksamista vuodelevon kanssa :hug:

neitiniisku ja pienistäpienin 25+3
 
Tervehdys!!

Eipäs ole hetkeen tullut taas kirjoiteltua. Mutta kun omassa olossa ei ole mitään ihmeempiä sattunut, niin on vaan jäänyt. Lukemassa olen kyllä käynyt.

Siniziille ja perheelle kovasti voimia ja jaksamisia!! Käyhän ihmeessä kertomassa aina kuulumisia, jos vaan jaksat! :)

Valkovuotoa on täälläkin aika runsaasti. Kuulunee asiaan. Esikkoa odottaessani oli ihan samaa havaittavissa.

Mulla olisi ajatuksena jäädä kotihoidontuelle taas äitiysloman jälkeen. Ainakin hetkeksi. Mutta saa nyt nähdä, miten miehen työtilanteet menevät, että onko varaa jäädä.

Äitiyspakkausta ei kanssa oteta. Esikoisen äitiyspakkauksestakin jäi osa vaatteista käyttämättä. Joko siksi, että oli käynyt liian pieneksi tai sitten siitä syystä että vaatteet olivat liian isoja! Tai no sen haalarin kanssa nyt vaan niin kävi, että kerran pidettiin päällä...Alkoi olemaan jo kevät niin pitkällä, ettei sille puvulle tullut käyttoä.

Voimia ja jaksamisia vuodelepopotilaille ja muille "kärsiville"!! :)
 
Voimia ja enkeleitä Siniziin pienokaiselle, itselles ja miehelle <3. Sekä hurjan paljon Onnea!

vuotoa tulee täälläkiin runskaasti, ja haiseeki vielä vähän epämiellyttävälle :s,mutta lääkäri ei löytänyt siihen mitään selitystä...että tiedä sitten.

kaiken erinäkösiä pistoksia on jos nopeesti nousee seisoon, tai jos kävelee pitkän matkaa..supistuksia vai mitä lie.. mutta nuputin kovasti potkiskelee ja kaikki tuntuu olevan hyvin =)

ah,täällläpäin on asiat vähän vinksallaan, mutta yritän löytää päivään ihania ajtuksia siittä että vauvalla on kaikki hyvin ja se on kyllä tällä hetkellä tärkeintä ja olen onnellinen .

mun sf-mitta oli jo 25 cm ja oon siis vkolla 25. :D eli mikähän superjätti mulle on tulossa? paljon teidän mahanympärykset on? siis navan kohaltA? mulla on n,.91cm... painoki oli noussut 9 kg,eli nyt 64kg ja neuvolatäti valitteli siittä :/..mut minä en paljo viitsi tommosilla pilata mielialaani, koska on paljon vakavempiaki juttuja. miks ne on nii tarkkoja?? ARGH.

Mutta hyviä vointeja kaikillle =)

with <3, Pauliina ja NUputin 25+6
 
Moi!

Eka työpäivä takana ja olipa jotenkin hirmu raskasta, vaikka työ olikin mieleistä. Ei sitä jotenkin ole enää entisessä kunnossa. Sokerit nousi jo kolmantena päivänä peräkkäin lounaan jälkeen yli 8 eli raskausdiabetes tässä taitaa olla kehittymässä :( Voi rähmä! Ensi torstaina ois neuvola ja perjantaina sokerirasitus. Saan tulokset heti silloin perjantaina näiden arvoheittojen takia, joten viikon päästä asia ainakin osittain selviää. Huoh...Ärsyttää, jos joudun taas vuorokausiseurantaan osastolle, kun olis niiin miljoona muuta asiaa hoidettavana...Eihän se toisaalta ole kuin vuorokausi, mutta silti harmittaa. Uskon (ja toivon), että diabetes pysyy taas ruokavaliohoitoisena, ettei tarvitse ruveta pistämään insuliinia.

Pauliis: Ne on niin tarkkana sen painon takia siksi, että jos äidin paino nousee hurjasti, se voi tarkoittaa aineenvaihduntaongelmia kuten raskausdiabetesta - mikä taas voi aiheuttaa vauvan liikakasvuisuutta yms. Molempien parastahan ne ajattelee, mutta ärsyttäähän se varmasti, jos huomautellaan. Toivottavasti sinua painavat asiat muuttuvat parempaan suuntaan. Hyvin tunnut kuitenkin jaksavan ajatella positiivisia ajatuksia :)

Vaatteiden pesemisestä: Täytyy myöntää, että olen vähän laiska sen suhteen. Aika harvoin tulee uusia vauvanvaatteita pestyä. Käytettynä saatuja joskus, jos eivät tuoksu puhtaalta ja raikkaalta. Mutta laiska olen sen suhteen ollut :(

Kitrus: Juuri karenssin välttämiseksi minä irtisanouduin heti kaikista vakinaisista, kun siihen tuli mahdollisuus ja tein vaan määräaikaisia sopimuksia sen jälkeen. Mutta mulla tämä työtilanne on aika erikoinen, joten tällainen "taiteilu" on mahdollista.

Nyt viikonlopun viettoon, lepoa, lepoa ja LEPOA!

Commander ja Pepe 25+1
 
Mun mielestä 10 kilon painonnousu näilläviikoilla ei oo mitenkään hälyyttävä,sehän riippuu tietenkin lähtöpainosta kuinka paljon sais olla... ite olen hoikka ja kyllä esikoisesta se 10 tais olla rikki joskus näitä maita,ehkä pariviikkoa eteenpäin. Ei mulla silti mitenkään ihmeellisen paljon painoo tullut,15-16kiloo kaikenkaikkiaan...isompi paino pitäs olla sillä seikalla nouseeko paino tasaisesti vai ei...
 

Yhteistyössä