*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

Mulla oli viime viikolla (rv 23) paino noussu 6 kg ja sf-mittakin meni yläkäyrillä eikä mulle sanottu, että ois mitenkään aihetta huoleen. Ei tuo Pauliinan kymmenen kilon painonnousu kovin isolta kyllä tunnu :O.

Adalmis ja keijo 23+6
 
Huh, onpas täällä tapahtunut! :O

Siniziille ja miehelle valtavan paljon onnea pikkuisesta tytöstä! :heart: Kovasti voimia ja tsemppiä teille ja enkeleitä pikkuisen vuoteen viereen, että mitään vakavaa ei tulisi ja pieni pääsisi kotiin teidän kanssa.

Meille ei mitään ihmeellistä, toukka myllertää joka päivä enempivähempi ja työnteko hankaloituu viikko viikolta. Mun työ kun on fyysistä ja mm. lenkkeilen koirien kanssa paljon, niin vaikeaa tulee olemaan. Sanoinkin tuossa jo pomolle alustavasti, että voi olla että jos tämä tahti jatkuu, niin en enää joulun jälkeen töihin mene. Kuitenkin lunta ja jäätä tulee ja suurin osa koirista on isoja ja vilkkaita, jotka vetävät remmissä, liukastumisvaara on siis aika iso. No, katsellaan miten etenee. En kuitenkaan mielelläni jäisi vielä kotiinkaan, kun hulluksi tulen muuten :D Ei täällä ole mitään tekemistä paitsi lenkkeillä sitten omien koirien kanssa. Mullakin tuo käveleminen tuo sellaisen pistävän kivun alavatsaan, joka helpottuu hetken päästä kun on rauhoittanut vauhtia tai istahtanut alas.

Ja hormonit hyrrää, kaikki mahdollinen itkettää :headwall: On rasittavaa yrittää esim. jutella miehen kanssa, kun minä otan älyttömän helposti kaiken sanotun itseeni, vaikka tiedänkin, ettei mies sitä tarkoita ja sitten miehellä menee hermot, kun alan häntä syyttämään minun syyttämisestäni ja kierre on valmis :D

Nanski + toukkanen 23+2 (piti ihan kalenterista laskea, mihin nää viikot katoaa! :D)
 
Minä ajattelin kanssa jäädä hetkeksi äippäloman jälkeen hoitamaan vauvaa kotiin. Esikoista odottaessani jäin työttämäksi ja sen äitiysloman jälkeenkin olen ollut kotona hoitamassa lasta. Ansiosidonnaista saan aika hyvin, ja vielä kun lisäksi työttömyysrahasta vähennetään kotihoidontuki, mutta ei kaupunkilisää, niin näillä pärjää ihan hyvin. Tulot melkein kuin olisi äitiysloman loppuajalla. Ja koulutus siis DI, joten töitäkään ei tulla tarjoamaan heti, eikä mihinkään koulutukseenkaan pakoteta. Ja ansiosidonnaista jää vielä tulevan äippäloman jälkeen käytettäväksi n 300 päivää. Mutta kyllä sitä töihin täytyy mennä, että joskus päästään isompaan omaan asuntoon. Mutta tavoite olisi siis mennä töihin 2012 tammikuun jälkeen. Heti kun vaan saa töitä.

Hyvää pyhäinpäivää kaikille! Täällä tuli aamulla ihania lumihiutaleita taivaalta, mutta nyt on kaikki sulaneet pois.
 
Sinizii Voi hurja ku teidän tyttö varaslähdön otti ja kertakaikkiaan huonoa toimintaa niastenklinikalta! Tosta voisi jo jonkun hoitovirhe kanteenkin nostaa. Esikoista kun odottaa on yllättävänkin usein näin ettei uskota. Mullakaa ei uskottu ku raskausmyrkytyksen oireet oli päivänselvät ja lopulta mentiin lanssilla sairaalaa. Teillä on reipas pieni vauva niin kyllä kaikki menee hyvin. :) eikä se ole mitenkää pahasta ettei vielä tunnu olevan tunteita vauvaan kun se on sielä kaapissa ja tuli niin kovin aikaisin. Onneksi on kuitenkin ihan hyvän painoinen ja mahdollisuudet selvitä jo ihan kohtuullisen hyvät. :)

tänne ei ihmeempiä maha kasvaa ja vauva pyörii ja hyörii ja hirvee melskaaminen käy. Supistuksia on ollut paljon,mutteivat ole tehneet mitään... tosi vähän koneella tulee oltua niin hiuka harmittavan vähiin on jääny täällä olo ...:(
 
Anteeksi jo etukäteen omanapainen vuodatus. Viime torstaina oli siis neuvola ja kaikki oli hyvin, lääkäri ultrasi ja pieni siellä melskasi ja potkutteli paljon masussa. Nyt on kuitenkin perjantaista eteenpäin liikkeet ollut tosi vaimeita ja harvoja ja mä en oikein tiedä mitä pitäis tehdä. Dopplerilla olen molempina päiviä sykettä kuunnellut ja samoissa lukemissa on kun neuvolassakin, joten siltä osiin kaikki on kunnossa. Varmaan on taas vaan jotain vainoharhasuutta mulla, mutta kun se huoli tonne takaraivoon iskostuu niin siellä se sitten on. Jotenkin on kauheen iso kynnys soittaa äippäpolille näin viikonloppuna, kun niitä liikkeitä kuitenkin sillon tällön tuntuu. Kysehän siis todennäkösesti on vaan siitä, että vauva on jotenkin hassussa asennossa mahassa.
 
Nelli,kun liikkeitä tuntuu niin olisin minäkin taipuvainen uskomaan että kaikki on ok,mutta jos sun vaistos hälyyttää niinsanotusti niin voihan sinne polille kuitenkin soittaa ja antaa heidän arvioida tilanne... mielummin ylivarovainen kuin toisinpäin ja saat sitte mielenrauhankin jos heillä vaikka on jotain vinkkejä antaa...:)

Hellu,Voi kun täälläkään ei tarvis osallistua niihin höpönlöpö kursseihin (työnhaku yms.) jos jää työttömäks,mut niin vaan ne tykkää et pitää olla aktiivinen työnhakija ja mahottomat työnhakusuunnitelmat joita sit tasasin väliajoin päivitellään|O Ja mullakin on kaks ammattia luettuna,mut ei auta... tosin toinen niistä on sellanen et töistä periaatteessa kyl olis tarjolla,ei vaan mitään hirveen laadukasta:whistle:(kaupan ala).

Meillä on esikoinen sairastellu ja samaan aikaan uhma ihan käsittämättömissä sfääreissä,meinaa jaksaminen loppua justiisa...:|Onneks vauvalla tuntuu olevan kaikki hyvin. Ajattelin keskiviikkona mennä sinne rasitukseen,sais sen pois järjestyksestä...

Repa ja säynävä 26+1
 
Nelli: mulla vauva oli yhdessä vaiheessa useinki jalat mun selkää kohden niin ei tuntunut liikkeitä juuri yhtää enemmänki sellasta pikkuriikkistä "nytkymistä" jota ei osannu ees liikkeiks laskee. googlaa "liikelaskenta ohje" ja tee se,varmasti rauhoittaa mieltä. :)

repa meillä ei oo uhmaikää ,mutta tuo 1v 3kk tytön "minä itse tahdon"vaihe. Taidot kun ei vielä oo ihan hallussa niin se on aika uuvuttavaa kun hän haluaa itse syödä ruokaa ja kietäytyy syömästä kun yrittää auttaa ja saa hirveet raivarit toisinaan ja heittäytyy lattialle. +meillä herätää yöllä edellee 3-4 kertaa että heiluu hyvät tälläki äidillä välillä. :)
 
Talviset tervehdykset täältä pohjoisesta =)
Nyt olis vauvalla eka kelkkareissu takana :) Mökillä käytiin saunaa lämmittämässä, yöllä oli mahtava tähtitaivas ja tunnelma jotenki tosi jouluinen :) Kynttilät on kivoja.

Tiistaina neuvola. Jouduin jo soittamaan sinne ku tuli jalkoihin turvotusta niin ettei työkengät meinanneet mahtua jalkaan. Nyt on jo parempi :)
Odotaamisen iloa kaikille :)

T: Sike ja Tuuti (24+1)
 
Nelli: Täällä on ollut vähän "samanlaista", joinakin päivinä vauva liikkuu ihan hirveästi ja sitten taas voi olla pari-kolme päivää, että liikkeitä tuntuu siis todella vähän... Pari viikkoa sitten soitin neuvolaan tästä asiasta ja sieltä sanottiin, että näillä viikoilla riittää että vauvan liikkeet tuntuu joka päivä, ei tarvi sitä liikelaskentaa tehdä... Tossa kans yks päivä ajattelin että nyt mä kyllä soitan äippäpolille, kun liikkeet oli tuntunu vaan aamusta ja sit ihan vähän illasta ja seuraavana päivänä ei ollu tuntunu taas mitään puoleenpäivään mennessäkään... Mutta, nyt on vauva taas liikkunut oikein pontevasti koko viikonlopun, jopa viime yönä niin etten saanut nukuttua. :D Mutta soita, jos sulla on huoli, onhan se parempi niin saa mielenrauhan! :)

Liikkeistä vielä sen verran, että ootteko huomanneet vauvallanne jotain unirytmiä? Mä en ole sellasta huomannut tällä vesselillä, se liikkuu kyllä ihan koska sattuu... Joskus saattaa päivisin olla hiljaista ja liikkeet tuntuu enemmän aamusta ja illasta, mutta taas tänään on ollut kauhea möyrintä päällä vaikka olen ollut töissä ja liikkeellä koko ajan. Ja oi että olen vähän kade teille jotka on jo tunteneet vauvan jalan tms. :) Täällä ei sellasta oo tuntunu, mutta varmaan toi etuseinämäistukka vaimentaa. En kyllä osais erottaa vauvan ruumiinosia, sen vaan tiedän kuinka päin se on sen perusteella missä potkut tuntuu. Ja vauva tosiaan pyörii ja hyörii paljon, on ihan miten päin sattuu koko ajan.

Huomasin eilen aamulla suihkussa, että mulla taitaa tulla masuun sellanen ruskea viiva, linea negra vai mikä onkaan... Se jatkuu navan yläpuolelle asti. :)

Mun masu on ihan valtava (ainakin siltä tuntuu) ja odotan jännityksellä viikon päästä olevaa neuvolaa, jos ne sanoo jotain että sf-mitta on liian iso tms... Painosta ainakin tulee huomautusta, sitä on tullu ihan kauheasti lisää! :ashamed:

Mä haaveilen kanssa siitä että voisin äippäloman jälkeen jäädä hoitamaan lasta kotiin, mutta sen näkee sitten miten onnistuu, riippuu vähän miehen työtilanteesta jne. Mutta jos nyt ainakin siihen asti olisin että lapsi ois vuoden vanha, mielelläni tietysti kauemmin. :)

Naneni: Täällä sama, hormonit hyrrää ja kaikki pistää itkettämään ja ahdistamaan. Vähän rasittavaa välillä. :D Mies-parka, se on ihan ihmeissään...

~ Merve ja masupoika 25+6 (huomenna poksuu 26+0 :heart:)
 
Baby Butterfly,Juu,meillä poika siis 2,5v kohta ja heräilee edelleen 1-sata kertaa yössä|O On vain muutaman kerran nukkunu yön läpensä... meillä toi poika ei kärsi ulkoilua ollenkaan,vaatteiden pukeminen kauheeta,ulkona hirvee ruikutus joka-asiasta ja sisälletulo yhtä hankalaa...jep,no tällästä tää äitiys sitten on:p

Vauvan rytmi,en tiiä... ei oikeen oo... iltasella liikkuu aina,päivisin on joskus rauhallisempaa...mut ei mitään kellontarkkaa..yleensä tasasesti rymistelee pitkin päivää:)

Repa ja säynävä 26+1
 
Eipä ole täälläkään rytmiä toukkiksella, jos ei sitä lasketa, että äiti herää joka ikinen yö klo 03-04 käymään vessassa ja silloin yleensä toukkis herää potkimaan hetkeksi myös. Saa nähdä, jatkuuko sitten synnytyksen jälkeen, että tuossa ois syöttöaika..

Mutta joskus niitä tulee heti aamusta enemmän, joskus havahdun joskus neljän aikaan, että onkohan tuo potkassut tänään vielä yhtään. Mutta yleensä auttaa, kun hetkeksi itse rauhottuu vaikka makuulleen kyljelleen (se on paras asento). Kyllä se sieltä heräilee. =)

Tyttö mulla oli semmonen, että näillä viikoilla olin jo ekat kerrat stressannut liikkeiden vuoksi. Se sitten lopulta päättyikin siihen, että lapsivesi oli liian vähissä ja liikehälytyksen vuoksi mentiin sairaalaan. Mutta silti. Aina tuonne rv 36 asti kuitenkin meilläkin oli kaikki kunnossa (ultrattu silloin edellisen kerran ja silloin vielä vettä oli normaalisti), vaikka niitä liikkeitä ei neidistä silloinkaan meinannut aina irti saada. =) Mut tuossa ihan lopussakin, kun sitä vettä ei enää ollut riittävästi, kyllä sieltä semmosta ihan pientä tuntui. En vaan voinut olla varma, oliko se suolistoa vai vauvaa ja siksi sitten synnärille lähdettiinkin.

Ja noista liikkeistä. Toukkis potkii toistaiseksi hyvin verrattuna isoon siskoonsa, mutta kyllä mullakin on päiviä, että ne liikkeet on huomattavasti vaimeampia ja tuntuu olevan vähemmänkin. Mutta sitten se muuttuu taas niin nopeasti, että itse tykkään kysymyksessä olevan just vauvan asento. Mullakin on etuseinämäistukka ja sen vaikutuksen huomaa kyllä jo. Jos potkut osuu kylkeen tai sit ihan ylämahaan, ne tuntuu jopa hätkähdyttävän voimakkaana. Eniten niitä satelee mun suolistoa kohti ja ne tuntuu lähinnä epämukavilta. :D Mut loput, ne, jotka tulee tohon eteen, on vaimeita. Joko semmosat pönkäämistä tai sit vaan erilaisia. Ne veikkaan, että osuu istukkaan. Ja se, kuinka paljon niitä osuu mihinkin, riippuu asennosta.
 
Nyt jo parempi mieli noiden liikkeiden tuntemisen kanssa. Aamulla viestinkirjoittamisen jälkeen tein juurikin liikelaskentaa ja kyllä se muksu siellä liikuskeli ihan ok, tosi vaimeita oli kyllä liikkeet mutta selkeesti tuntu tonne taaksepäin osuvan eli on varmaankin juurikin selkä mahaan päin. Kyllä mä uskon, että kaikki on ihan ok ja jos tuntuu, ettei olis niin kyllä sinne äippäpolille soittaisin. Tämä vauva oli vaan niin hartaasti toivottu (mulla on ollut ekan kerran toive lapsesta jo joskus 17 vuotiaana ja siitä eteenpäin se on ollut ihan säännöllisesti mielessä) ja antoi itseään odottaa melkein 9kk, joten pientä vainoharhasuutta on ilmassa. Ei sillä, varmasti vähemmän aikaa yrittäneilläkin samanlainen huoli on vauvan hyvinvoinnista...Mutta iso kiitos siis tukevien sanojen kirjoittajille :)

Varsinaista rytmiä en oo mytyllä havainnut. Usein herkistyy sillon möyryämään ja potkiskelemaan, kun itse köllöttelen esim lukien tai töllöä katsellen. Alkuillasta on aktiivisimmillaan ja sitten myös nukkumaan mennessä potkuttelee. Mutta päivän mittaan potkii miten sattuu.

Mulla olis ajatus olla vuoden 2011 loppuun mytyn kanssa kotona ja sitten tammikuussa -12 jatkaa taas opiskelua. Ens syksynä joudun joitain kursseja suorittamaan, mutta ne on lähinnä verkkokursseja ja lähiopetusta on äärimmäisen harvoin, joten en laske sitä :) Olishan se loistavaa, jos vois pidempään olla, mutta toi opintotuki on niin pieni raha että sen varassa elämistä ei viitti pitkittää kun sitten seuraava mahdollisuus jatkaa koulua on vuonna 2013 tammikuussa (kursseja tarjotaan vaan kerran vuodessa).Ja tän järjestelyn avulla olis mahdollisuus saada mytylle sitten pikkusisarus alle 3v ikäerolla, jolloin sais taas samaa äippärahaa kun nyt...Mutta katotaan nyt, miten hommat sitten käytännössä menee :)

nelli & mytty 26+0 (kamalasti hujahtanut taas tuo aika...)
 
Mulla myös tullut toi linea negra jokunen viikko sit. Mein äiti sano, että ennenvanhaan uskottiin että kun se viiva on napaan asti on poika ja jos jatkuu navasta ylöspäin niin tyttö. Meillehän tyttöä lupailtiin ja mulla nousee n. 6cm navasta vielä =) Saas nähdä ;)

Meilläkään ei oo kunnon rytmiä, mutta usein vauva vissiin nukkuu pääsääntöisesti öisin, koska en ainenkaan liikkeisiin heräile?!??, kun aamulla herään kahville herää myös vauva. Päivällä se on hereillä tai jos kovasti oon liikenteessä niin nukkuu, mut jos lepäilen mitä paljon saikulla teen niin vauva on hereillä. Illalla sit taas heräilee kun asetun telkkaria kattomaan. Vaikka mullakin etuseinäistukka, niin heti kun rupesin tuntemaan liikeet niin ne on tuntunu tosi hyvin silloin kun vauva ei potki selkää kohden. Ja yleensä se onkin jalat ylöspäin tai poikittain!!??, toi poikittain on sen lempiasento. Yhden viikon se oli jalat alaspäin ja ilmeisesti naama selkää kohden ja silloin säikähdin hirmuisesti kun liikkeet "katosivat". Kun yleensä on niin kovin aktiivinen touhuaja ja maha ihan pomppii kun siellä temutaan :heart:
 
Täällä ei ole linea negraa näkynyt ainakaan vielä. Jännä, eikai se kaikille tulekaan?

Vauvan liikkeistä sen verran, että myös potkut painottuu tonne iltaan/aamuun. Iltaisin kun "rauhoitutaan" ja mennään sänkyyn alkaa mylläys :). Aamuyöllä/aamulla myös heiluskelee ja ilmoittelee että täälläkin ollaan hereillä! Päivisin sitte on vähän hiljasempaa, kuitenkin silloin tällöin tuntuu potkuja milloin minnekin. Ei mitään selkeää kellontarkkaa rytmiä ole huomattu. Pääasia että liikkuu päivittäin! :)

Itse ajattelin jäädä kotiin pariksi vuodeksi. Mielestäni 2v on ihan sopiva ikä lapselle lähteä tarhaan. Opiskelua jatkan tammikuussa 2013 ja haen varmaankin uusia viikonlopputöitä silloin. Nykyinen viikonloppuduunini alkaa tympiä, samassa paikassa olen ollut jo yli 3,5v enkä tykkää yhtään.. vaihtelu virkistää? :)

Paino on pysynyt nyt samassa, jes! Toivottavasti ei olisi paljoa se viikkopainonnousu ens neukkukäynnillä loppukuusta. Kerran se oli jopa 1,2kg!! :/ Seuraavalla kerralla 900g, saa nähdä miten nyt.. jos se olisi sen suositeltavat 500g? ;) Herkkuja olen kyllä vähentänyt, liikkua pitäisi enemmän tuon selänkin takia. Paljon teillä muilla on painoa tullut? Minulla on nyt kaikenkaikkiaan 9,5kg.. :eek:

Lulu ja mukelo 27+6 (huomenna poksuuu!! :p)
 
Viimeksi muokattu:
Mulle linea negra tuli heti jo alussa.. Tais näkyä jo ennen kun edes masu näky :D mutta se on kyllä tosi haalea ja loppuu napaan.. :) (poika siis meille tulossa) Eli kai tuokin myytti paikkaansa pitää..

Mä en oo kyllä kiinnittänyt yhtään huomioo että mihin aikoihin vauva polskii.. Pitkin päivää liikkeitä tuntuu ja sillon jos heitän makuulleen niin sillon se liikkuu kovemmin.. Mutta kyllä se siellä myllää kovasti kun oon liikkeessäkin.. Nyt on pikkunen ollu jo muutamia päiviä pää ylös päin, eli potkut osuu ihanasti suolistoon ja virtsarakkoon ja tonne kohdunkaulan suulle ja ties minne.. Sais ipana kääntyä taas:)

Tänne ei muuten mitn kummaa kyllä kuulu.. Huomenna kärsittäis viimenen hammaslääkäri käynti ja sit olis ehkä juurihoito tiedossa ens vuonna. Mutta sekään ei onneks oo varmaa.. Illemmalla pääsen taas joogaileen:) ihanaa, se on kyllä mukavaa ja tulee oikein hyvä olo aina siellä:)

Jane & Viltsu 27+6:heart: Huomenna taas poksuu :p vois ottaa vaikka vaihteeks masukuvia, kun on jo 4vk aikaa:)
 
Vauvan rytmi; Milloin mikäkin. Viimeyönä oli paljon hereillä, kun itsekkin valvoin paljon esikoisen takia. Mutta en ole kyllä öisin muuten herännyt vauvan toimintaan. :)

Linea negra tuli esikoisesta joskus näillämain, muistaakseni. Ja oli oikein vahva, jatkui navan yläpuolelle pitkälle. Ja esikoinen poika siis on. Joten kumoan tuon teorian, että pojasta viiva loppuu napaan. ;)
Nyt ei ole vielä viivaa havaittavissa. Paitsi pojasta näkyy edelleen himmeä viiva!?! :O
Mutta joo, kaikille ei sitä tule ollenkaan.

Huomenna sitten neuvolaan. Hiukan jännittää painon vuoksi. Mahakin on kasvanut ihan sairaasti. Eilen justiin kattelin ja kauhistuin tuon kokoa. Poikaa odotaessani maha oli paaaaljon pienempi näillä viikoilla. Kukaan ei varmaan uskoisi, miten vähän viikkoja mulla on, ellen kertoisi. :D
Mutta joo, onhan mulla 10 kg enemmän painoakin nyt, kuin esikkoa odottaessa, joten kai se vaan ihan siitäkin johtuu. :)

May, 24+2
 
Uusi viikko taas käyntiin, taas yksi askel kohti äitiyslomaa (yhtään en odota) :)

Mulla painoa tullut n. 7-8 kiloa ehkä. En ole varma tuliko lomalla lisää, kun tuli syöpöteltyä aika lailla. Mutta toisaalta liikuttiinkin tosi paljon, käveltiin ja uitiin monta kertaa päivässä. Nyt tekee koko ajan mieli pizzaa, voisin syödä sitä joka päivä :ashamed:

Vauvan liikkeet ajoittuu täällä hyvin pitkälti syömisiin. Eli kun syön tai juon jotain, alkaa mylläys. Näin ollen mun ruokailurytmi ajoittaa tosi paljon myös vauvan rytmiä. Aamuisin hän herää tosin ennen aamupalaa ja satunnaisesti liikkuu myös joskus, mutta nuo ruokailun jälkeiset myllerrykset on aina varmoja.

Mulla oli esikoisesta linea negra, mutta näistä kahdesta raskaudesta en sitten tiedä, onko sitä ollut. Mulla kun on tuo pystyhaava sektioista, joten se ois just sen haavan paikalla.

Voi plääh, pitäisi lähteä lasten kanssa ulos. Ei yhtään jaksaisi, olisi niiin ihana käpertyä peiton alle hyvän kirjan kanssa. Mies meni jo edeltä lasten kanssa, mutta mun pitää mennä perässä, kun se lähtee lenkille. En ole ulkoilmaihminen, eikä nämä iltapimeiden ulkoilut todellakaan kuulu suosikkeihini. Ne ovat niitä harvoja miinuksia lapsiperheen elämässä. Toinen on puistoreissut. Kesällä ne vielä menee, mutta talvella olen siellä aina niiiiiin tylsistynyt ja umpijäässä, että välttelen niitä kyllä viimeiseen hetkeen. Omassa pihassa voi sentään puuhastella jotain, tehdä lumitöitä yms. mutta puistossa en kyllä keksi mitään tekemistä itselleni.

Iloista viikkoa kaikille!

Commander ja Pepe 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin myttysen liikeet menee aikalailla mun ruokarytmin mukaisesti. Aamusella liikehdintä on hiljaisempaa, päivällä välillä innostutaan hetkeksi, iltaisin sitten on se aktiivisin aika. Öisin en minäkään kuitenkaan ole herännyt liikkeisiin.

Painoa on tullut 10 kg :ashamed: Viimeksi tuli sanomista kun viikkonousu oli vähän päälle 700g, tosin itse epäilen että oli jotain turvotusta tuolloin mukana. Mutta muuten paino on noussut ihan tasaisesti.

Linea negraa ei ole ja poikaa odotellaan :)

Täällä päin ollaan oltu vähän hiljaisina, vaikka olenkin käynyt lähes päivittäin lueskelemassa palstaa. Väsymys vaivaa, ja töissä on paljon tekemistä. Tällä hetkellä hirvittää vähän se, että vielä pitäisi jaksaa 3kk töissä! |O Onneksi väliin tulee kolmen viikon loma, täytyisi nyt vaan jaksaa painaa sinne jouluun asti...
Muuten ei mitään ihmeellistä, sokerirasitus keskiviikkona. Ja neuvolalääkäri muistaakseni ensi viikolla. Viikot painaa eteenpäin huimaa vauhtia :)

pokemoni & myttynen 24+6
 
Kirjottelin jo pitkät pätkät ja sit kone tilttas|O

Commander,meillä on toisinpäin...ite tykkäisin tehä lenkkiä jne... poikaa ei meinaa saada ensinnäkään puettua ja sit ei viihdy yhtää ulkosalla mitä kylmemmäks kelit menee/enempi pitää pukee... mieskään ei oo yhtään ulkoilu ihmisiä...

Linea negra,kumoan minäkin poika nyytin,esikoisesta se oli vahva ja koko mahan pituudelta:) Nyt ei näy vielä,mut muistaakseni tuli viimekskin melko myöhään...sit ttummeni myös kainaloista iho"poimut",nännipihat,tuli luomia lisää jne... oikeestaan vasta imetyksen loputtua vaaleeni...

Sikerirasitus mullakin keskiviikkona ja täs mietin olisko siihenkin pitäny jotenkin "valmistautua" ruokavaliollisesti... siis syön muuten kyllä ihan oppikirjan mukaan,mut nyt on tullu herkuteltua parina iltana..et olisko pitänyt paastota näin rasituksen alla,vai vaikuttaako edes mitenkään:p

Repa ja säynävä 25+2
 
commander: meillä on 1v 3kk tyttö ja viihtyy ulkona mutta se on nyt ku on maa jäässä ja hiekkalaatikko samaten hiukan tylsää lapsellekin ja mun selälle hirveetä kun pitää nostella keinuun ja liukumäkeet tms niin ei kyllä kuulu munkaan lempitouhuun. Isäntä se sitten neidin kanssa viihtyy pihalla ja keksii vaikka mitä tekemistä.

Repa joo tervetuloa uusi lapsi :heart: :LOL: joo meillä ei oo kans nukuttu ku varmaa kerran koko yö ja sillonki neiti oli kovassa kuumeessa. Meillä lutkutellaa pulloa lohduksi yöllä edellee ja en edes jaksa enää asian kanssa tapella ku siitä seuraa vaan monen tunnin huuto ja se ei viikon huudattamisen jälkeenkää auttanut niin alkoi jo omat silmät seisoo sen verta päässä et annettii olla. Kaikki unikoulut tms oli ihan huuhaata meillä,ei toiminu yhtää. No ehkä meijän lapset nukkuu sitte ku ne menee kouluu? ja jos nyt helmikuussa ois parempi onni ja nukkuisivat jo synnärilt lähties kunnollisia yöunia? oisko se liikaa pyydetty?

Linea negrasta: Esikoista odottaessa oli linea negra,mutta nyt se on hävinnyt kyllä melkee kokonaan.

Painosta Tähän mennessä itselleni tullut +5 kiloa koko raskausaikana. :) Oon hirmu ylpee itsestäni ku onnistunut karsimaan melkee kokonaan herkut pois. :)

beebee & baby 27+5
 
Linea negra ilmestyi esikoisesta jossain viimeisen kolmanneksen alussa ja oli p a k s u ja tumma. Vielä ei näy mitään, mutta navanympärys alkaa kyllä tummua. Viimeisen kolmanneksen aikana lisääntyi huimasti myös luomet. Ei siinä muuten mitään, mutta kun niitä oli ennestäänkin jo paljon.

Painoa oli tullut 24+1 mennessä 6 kiloa eli kilo vähemmän kuin esikoisesta. Lähtö-bmi oli 22 (esikosta 22,5). Esikoisesta saavutettiin 22 kiloa, kun sairaslomalle jäin 26+0. Nyt siis kotiin jäätiin 24+2...

Eilen tuli käytyä äippäpolin päivystyksessä. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että supistuksia tulee liikaa vuodelevosta huolimatta. Keskussairaalalla todettiin, että sisäsuu on mennyt takaisin kiinnipäin suppareista huolimatta, eli vaakataso on auttanut. Nyt saan varovasti puuhastella pystyasennossa, mutta supparit eivät saa lisääntyä. Perjantaina tarkistetaan sitten taas aluesairaalalla, mihin suuntaan asennonvaihdos on vaikuttanut. Ulkosuu oli edelleen auki sormelle ja lukee kortissakin, muutoin kohdunsuu on onneksi kiinteä. Töihinpaluuta lääkäri piti supistusmäärilläni erittäin epätoivottavana.
 
Sokerirasituksessa on nyt käyty. Täytyy huomenna soitella josko tuloksia jo saisi. Kokemuksena ei ehkä ihan niin kauhea kuin odotin, kova jano vaan meinasi tulla kun ei saanut juoda mitään. Eikä se odottelukaan niin kivaa ollut. Kauhulla odotan tuloksia..

Meillä on kanssa uhmaa ollu tjo pitkään, en oikein edes muista milloin se on alkanut. Omaa tahtoa on pojalla ollut ihan alusta asti, eikä mitenkään helpolla ole äitiä päästänyt. Ikää on pian 3,5v, ehkä se uhma siitä armeijaikään mennessä ;)

Masuvauva tuntuu potkivan kovasti ruokailujen jälkeen, tosin myös muulloinkin. Viime yönä taisin ekan kerran herätä möyrintään.

Linea negra tuli poikaa odottaessa navan korkeudelle asti. Vielä ei ole näkynyt moista.

Tsemppiä tillukkaalle ja muillekin

Blue ja pienokainen 27+4
 
heissan,

mulle tuli linea negra vain pojasta. tytöistä ei ole ollut ollenkaan. eikä ole nytkään ja tytöksi veikkasivat. jännästi vaihtelee.

yök, mulla ois sokerirasitus huomenna. tekis mieli perua mutta ei voi, pakko mennä :kieh:
 
bb,meillä ei myöskään unikoulut eikä yösyönnin lopetus noin vuoden ikäsenä auttanu heräilyihin...pulloo ei ole koskaan syöny ja siis yötissistä vierotin 1v suht helposti,mut kuten sanottu,ei ne heräilyt siitä johtunut. Miä oon menny (sen jälkeen kun hokasin ettei tähän auta kuin aika) siitä mistä aita matalin,poika nukkuu mun vieressä aina kun on levoton jne... oon sitä mieltä et mitä vaan kunhan kaikki saa nukkuu,valvominen on ihan kauheeta:x

Jep,rasitusta pukkaa huomenaamulla...huokaus.

Repa ja säynävä 25+3
 
Heippa kaikille :wave:

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Sain niitä papereita täytettäväksi kelaan. Otin sen ifluenssarokotuksen, eikä ole tuntunut missään koko rokotus =) Verta piti taas ottaa, ku on miinus veri niin sitä otetaan enemmän...
oon kovasti nyt jo pohtinut, että onko varaa jäädä kotiin lasta hoitamaan.. Olishan se niin ihana olla pienen kanssa kotona... Täältä on mukava lueskella toisten kokemuksia asian tiimoilta :)
 

Yhteistyössä