*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

Nuo Siniziin terveiset kyllä aukaisivat padot täälläkin, ihan hirmuisesti sinne voimia ja lämpöisiä ajatuksia, toivotaan kovasti pienen prinsessan vahvistuvan :heart: Meilläkin on kolmesta lapsesta kaksi aloittanut matkansa teho-osaston kanssa, joten tunnelmat sieltä osastolta ovat tuttuja vaikka meidän lapsilla ei hengenhätää ollutkaan.. Mutta se henkilökunta siellä on kyllä niin sydämellistä (ainakin Oyssissa), ja tiesi lasten olevan parhaissa mahdollisissa käsissä. Onko teillä pitkäkin matka sairaalaan vauvan luokse?

Otin sitten ja soitin sinne neuvolaan omista sokerirasituksen tuloksista, eikä niissä ollut onneksi mitään mainittavaa. En kyllä sitä yhtään epäillytkään, mutta toki hyvä että tutkivat. Neuvolalääkäri olis sitten ensi viikolla. Meillä on töissä alkamassa taas hurlumheit pikkujoulukauden myötä ja olis niin kova kiusaus pyytää sairaslomaa, kun ei todellakaan nappais se hirveä kiire, mutta taidan nyt ainakin kokeilla että miten se rupeaa sujumaan.. :whistle:

Useamman lapsen äidit, onko teillä tullut jo vastaan kysymys että miten se vauva sinne mahaan on tullut? Meidän 6-vuotias sattui kysymään tätä viime viikolla, ja mulla meni ihan totaalisesti jauhot suuhun :LOL: En kertakaikkiaan saanut sanaa suustani! Miten tuon ikäiselle kerrotaan, onko jollakin ihan käytännön kokemusta? Ajattelin että oltaisko käyty kirjastosta katsomassa olisiko siellä lasten satukirjoja missä siitä kerrottaisiin, muistelen että semmoisiakin on?

Masuvauvan liikkeet on taas vahvistuneet, ihanat potkunyrkkeilytreenit päällä vähän väliä :heart: En edelleenkään ole osannut mitään hankintoja tehdä, edelleen ketuttaa se että tuli hävitettyä kaikki mahdollinen just muutamia viikkoja ennen plussatestiä! No raskaushan ei ollut suunniteltu, että sinänsä ihan turha hakata päätään seinään, mutta kuitenkin.. Tänään pyörittelin kaupassa käsissäni tutteja ja tuttipulloja, mutta nekin jäi vielä hyllyyn.

neitiniisku ja pienistäpienin 25+0 POKS!
 
Täällä on kanssa kyynelehditty siniziin kirjoitukselle. Onneksi toivoa vielä on :heart:

Kävin tänään neuvolan lääkärintarkastuksessa. Kaikki on hyvin edelleen. Hemppa on tosin vieläkin samoissa lukemissa, ei ole vaikuttanut raudan ottaminen. Vaihdoin aikaisemmin Floravitaliin kun ajattelin,että nestemäinen imeytyisi paremmin, mutta ei. Sitten se paino :O Alusta on tullut 12 kiloa, aika hirvittävää. Ensi viikolla menen sinne sokerirasitukseen :x

Blue ja pienokainen 26+4
 
sinizii: ihanaa että hyviäkin uutisia kuuluu sieltä :heart: Paljon voimia koko perheelle! Toivottavasti kaikki nyt jatkuukin näin hyvin!

Vuodoista: mulla on aina ollut aika runsas valkovuoto, mutta nyt on täälläkin ihan tuota lorahtelua. Välillä limaisempaa, välillä ihan nestemäistä. Ekassa neuvolalääkärissä otti hiivatestin valkovuodon takia mutta ihan puhdas se oli. Tuntuu että runsastuu vaan koko ajan, erityisesti jos on esim. kävellyt jonkin matkaa vähän reippaammin. Ei kuitenkaan haise millekään eikä ole verta tms. mukana, joten en osaa huolestua.

ON: joo, taitaa olla lantion löystymistä täällä, aina kävelyn jälkeen tuntuu pahalle, ja iltaisin ei enää mielellään liiku mihinkään, aamulla yön jälkeen ei kuitenkaan tunnu enää missään, paitsi taas päivällä se kipu alkaa :/ No, parempi vaan että tulee tilaa vauvalle :D

Nyt saunaan!

pokemoni & myttynen24+0 (pokspoks vaan taas!)
 
Neitiniisku: Meillä ollaan tuota vauva-aihetta käsitelty jo useamman kerran niin 6-vuotiaan kuin 4-vuotiaan kanssa. Olen varovasti lähtenyt aihetta avaamaan ihan rehellisesti enkä ole kertonut mistään kukista tai mehiläisistä. Aina kun aihe palaa mieleen ja siitä kysytään niin joudun kertomaan pikkuisen enemmän, mutta vain sen verran mikä sillä hetkellä riittää. Varmasti riippuu myös lapsestakin paljonko asiasta kaipaa tietoa...Kirjastoissa on aiheesta itseasiassa paljonkin kirjoja, joten niitä voi käyttää apuna; meillä on ainakin helpottanut asian ymmärtämistä. Yritin muistella minkä nimisiä kirjoja on ollut, mutta nyt ei kyllä tähän lahopäähän palaudu ainuttakaan nimeä :whistle:

Tälle mammalle iski äsken kiukku, kun kämppä on kuin läävä enkä jaksa aina samasta asiasta pyytää monta kertaa. Ei saisi höyrytä liikoja, mutta pakko oli pistää paikkoja kuntoon. Ymmärtäähän sen ettei mies aina jaksa täysillä touhuta työpäivän jälkeen ja siksi olenkin sen antanut rauhassa olla. Mutta nyt ei viikonloppunakaan tapahtunut mitään niin sitten räjähdin :ashamed: Noh, nyt menen sit loppuillaksi sänkyyn lepuuttelemaan ja vähän rauhoittumaan. Siisti koti, hyvä mieli :flower:

Sinizii: Olipa mukava kuulla positiivisia uutisia enkä voi muuta kuin ihailla mahtavaa asennettasi. Lapsella on kyllä paras äiti :heart:

Mami ja Nasu ???..hmmm....ööö...nyt lyö kyllä ihan tyhjää:LOL:
 
Tsemppiä vielä Siniziille!!

Tänne ei kuulu mitään uutta, muuta kuin että oli ensimmäinen perhevalmennus tänään. Kauheasti ei jäänyt mitään "käteen" tästä ensimmäisestä kerrasta mutta toivottavasti sitten jatkossa enemmän. Samalla sain luvan jättää sokereiden seuraamiset nyt hetkeksi ja seuraavan kerran sitten taas pistellään muutamaa päivää ennen kuin on seuraava neuvola-aika 26.11. Rupesi jo sormenpäät olemaan tosi arkana jatkuvasta pistämisestä.

Minnis ja Dude 26+6 (huomenna 27 täynnä :))
 
Hirmuisesti onnea ja voimia Siniziille :heart:

Valkovuodosta: mulla on kanssa ollu koko raskausajan tosi paljon valkovuotoa, housut märät vähän väliä..ilman pikkuhousunsuojia ei pärjää. Mutta neuvolassa sanottiin, että ihan normaalia kun ei tuoksu millekkään.
Rannekanavanahtauma vaivaa arkea, mutta muuten kaikki oikein loistavasti täällä.

Tuoreet neuvolaterveiset:
rr 123/86
hb 141 (hoitaja kehui kovasti, ilman lisärautaa siis olen ollu koko raskauden)
Sf- mitta 22.. eli hyvin lähellä keskikäyrää mennään.

Pulssi 155-160 ja liikkeitä tuntuu päivittäin, välillä on pikkuisen hiljasempia päiviä mutta sitten taas joskus on melkein koko päivän bileet :)

Nipsutiina ja pikkuinen 24+4
 
Sinizii: Hurjasti voimia teille :heart:

Talventaika: Mullakin menee sf-mitta yläkäyrillä. Eipä se neuvolantäti sen kummemmin sitä kuitenkaan vouhkannut :eek:. Että eipä kai siinä jos ei nyt sit ihan repee käsistä :p.

Meillä ovat töissä kyselleet lapset, että mistä se vauva tulee ulos. Mutta nepä keksi ihan ite vastauksen: Vauva tulee napaluukusta ulos :LOL:. Oon siis alle 3-vuotiaiden ryhmässä niin niille riittää tollanen höpshöps selitys :>. Mutta 6-vuotiaalle tosiaan tarttee jo kertoa vähän enemmän. Tytöt kertoi mun mielestä aika hyvän keinon. Kertoo just sen verran mikä sillä hetkellä riittää :).

Mä oottelen ens viikkoa kun lähdetään miehen kanssa kahestaan pariksi yöksi Rukalle vuokramökkiin. Lahjakortti saatu joskus niin pääsee ilmaseksi makaamaan porealtaaseen ja vaeltamaan metsään. Tulee kyllä niin tarpeeseen. Jotenkin ihan koomassa ollu kun niin paljon kaikkea tapahtunut pieneen aikaan.

Adalmis ja keijo 23+3
 
Neitiniisku: Meillä on puhuttu vaan siitä, että vauva on kasvanut äitin masussa vauvan siemenestä, vielä eivät ole kysyneet, että mistä se siemen sinne on tullut. Näillä pärjätty hyvin 3 v:n ja 5 v:n kanssa. Ulostulosta on meillä puhuttu myös "todenmukaisesti", mutta se on ollut helppoa kun ovat molemmat syntyneet sektiolla, niin heille on kerrottu, että lääkärit taas leikkaa äitin mahaa, että vauva pääsee ulos. Helpolla on siis päästy :)

ON: Vauva on nyt ollut pari viikkoa poikittain, mutta tänään on niin karmea myllerrys päällä, että saa nähdä yrittääkö kääntyä. Jo tunnin on nyt hirmu muljaaminen jatkunut, joten jospa saisi itsensä käännettyä. En pysty olemaan kuin kylkimakuulla vasemmalla kyljellä, kun on ihan järkyttävä venytys ja potkiminen oikeassa kyljessä.

Vuodosta: Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut tooooodella runsasta valkovuotoa. Nytkin reissussa, kun oli vaan mekko ja pikkarit, niin valkkarit valui pitkin reisiä. Vähintään yhden ekstrakerran päivässä vaihdan alushousut. Pikkuhousunsuojat aiheuttaa mulle haavaumia ja kutinaa, joten välttelen niitä. Töihin kai tosin pakko taas laittaa :( Mutta ekassa raskaudessa asiasta stressasin vähän, kahdessa viimeisessä en sitten enää, kun tiedän että se on normaalia.

Nyt nukkumaan, huomenna edessä suursiivouspäivä kun lapset menee muutamaksi tunniksi hoitoon ja mulla on vielä vapaata.

Commander ja Pepe 24+5
 
Sinizii hienoa, että asiat ovat parempaan päin :)

Limaisuudesta myös että täällä lorahtelee kanssa valkkaria melko raippaasti :D
Nyt on meidän talokaupat tehty :) oli joo hienoa nähdä iso summa rahaa shekkiin kirjoitettuna jota sain vaan hipasta ja se oli jo menny :D Mutta ainakin se on nyt tehty, velkavankeuteen sitoutuminen :)

Mulla on koskenu mahaan eilen ja tänään ihan kummallisesti :/ mutta vauva potkii ihan reippaasti ja usein, että kait se on sitte vaan sitä kasvamista.. vielä pitäis taas kolme yötä tän yön jälkeen jaksaa ja sit ois taas vapaata ja ne kuluu pakkaamiseen :)

Närästääkö muita? Mulla alko eilen niin jumalaton närästys, että hyvä etten alkanu oksentamaan :/
 
Hienoa, että jaksat sinizii olla noin positiivisella mielellä asioiden suhteen. Teidän tilanne vaatii kyllä tosi paljon voimia kaikilta osapuolilta. Mukava myös kuulla, että asiat on tytöllä niin hyvin kun olla voi!

happynow täälä närästi koko reissun ajan ja joka päivä piti samarinia juoda lasillinen. Pahimmillaan myös oli sellasta, että oksennus tulee justiinsa, mutta eipä tullut. Nyt kotiin tultua ei ole närästänyt juurikaan ja luulenkin, että johtui uimisesta ja sitten siitä, kun oli aika paljon asennonvaihdoksia (siis istumaan-löhöömään).

Iltavuoroon tänään olis mentävä ja eilenkin olin. Yhtään ei kiinnnostais loman jälkeen toi työnteko, mutta kai se olis vielä jonkun aikaa jaksettava. Eilen käytiin kelassa selvittelemässä isyysraha- ym asioita ja mulla alkaa äippäloma 10.1. Siinä on siis reilu viikko, etten oo missään kun koulun keskeytän joulukuun loppuun ja työsopparikin loppuu sillon, mutta minkäs sille mahtaa :) Parin viikon päästä pitäis sitten tulla kuulemma äippäpakkaus, sitä ootellessa :)

nelli & mytty 25+3
 
Onnea Siniziille ja pienen pienelle tytölle :heart:

Huomenna pitäis mennä takaisin töihin reilun kahden viikon sairasloman jälkeen. Onneksi alkaa tuo selkäkipu helpottamaan, mutta kysymys onkin että kuinka kauan se nyt on sitten poissa kun takaisin työntouhuun menee ja kun tuo mun työ nyt kuitenkin aika raskasta on... Ja aina se jännittää muutenkin sairasloman jälkeen takaisin mennä kun ei tiedä mitä siellä on taas tapahtunut ja saako heti haukut niskaan vai kuinka... Jännityksellä odotellaan huomista.......

Sasuma ja taapero 23+3 :kiss:
 
Tulin vaan pikaisesti kertomaan, että tänään kävin lääkärineuvolassa & kaikki ok. Painoarvio oli noin 870g ja ultrassa näytti siltä, et meille ois tulossa Prinsessa!!!

Ny ois iltavuoroon meno, mut ajatukset harhailevat vaan kaikessa vaaleanpunaisessa...:heart::heart::heart:

Wendy + Alivuokralainen 25+1
 
Wendy,ihania ultrauutisia:heart:

Meillä toi esikoinen 2,5v ei oo kertaakaan keksinyt ihmetellä mistä vauva on mahaan tullut... mulla on sellanen periaate et mitään höpöhöpöjuttuja en ala kertomaan,mutta en kerro mitään mitä ei tajua kysyä ja senkin sitten ikään sopivasti ja mahollisimman ympäripyöreästi:p

Täällä on pojalla aikaminen röhä,saas nähä tarttuuko ja kuinka pahasti...toistaseks ei mitään.

Repa ja säynävä 25+4
 
Voimia ja jaksamista siniziille, sekä samalla onnea! :hug: Tuntuu nää omat krempat niin pieniltä.

Täällä oli pari viikkoa sitten ultra, josta sain kontrolliajan viime perjantaille. On vissiin LA pielessä, kun oliskin pienempi mitä pitäis. Ja tyttöä meille lupailtiin (ei se oma fiilis valehdellut) :heart: Vielä on tulossa lääkärinaika äippäpolille, missä sitten selvitetään kaikki mitat tjsp..
Maanantaina oli sokerirasitus, ja onneksi oli kaikki arvot hyviä.
Niin ja saatiin jopa kaukalo hommattua =)

Hempukka ja pööpiäinen 24+5(?)
 
Unohin ottaa kantaa tuohon valkovuotoasiaan...mulla on suht aisoissa,joskin enempi kuin normisti. Mutta sitten harvakseltaan tulee sellasia limaisia klönttejä... ei isoja,mutta ihan selkeitä kuitenkin. Pitää nyt lekurilta kysellä ja näkeehän se onko muutoksia tapahtunut kohdunsuulla.
 
kääkkis
Oho täällähän on tapahtunut :O Paljon jaksamista Siniziille, sekä miehelle ja voimia pienelle tytölle :heart:

Meillä meni kone rikki, niin en ole päässyt pitkään aikaan lueskelemaan. Tänään kävin sairaalassa näyttämässä sokeriarvoja, jotka olivat tosi hyvät. Samalla ultrattiin pikkumies, jonka kokoarvio oli tällähetkellä n.1600g. Lääkärin mukaan kaikki oli hyvin :) Kehui jopa esikoisesta tehdyn sektioarven tosi hyvin parantuneeksi, kun se on niin vaaleakin. Jäi hyvä mieli. Seuraava kontrolli onkin ennen joulua sitten.

Henkisesti on ollut vähän rankempaa, kertynyt kaikkea ikävää mieleen ja nyt on alkanut sitten vähän enemmän vaivata. Käyn nyt jatkossa vähän keskustelemassa psyk. hoitajan kanssa, vaikka oli jo lääkärillekin työntämässä. En kuitenkaan halunnut. Toivottavasti alkaa helpottaa.

Onnea ultrakuulumisista ja ihanaa saada joukkoon tyttöjäkin :heart:

kääkkis ja "osku" rv 28+2
 
siniziille paljon onnea ja hurjasti jaksamista. positiivisesti kyllä jaksat ajatella.

ei ole tänne ehtinyt eikä kylläkään jaksanut kirjoittaa. reilu kuukausi nyt mennyt sairastellessa. kuumetta ja räkätautia ja kurkkukipua. yhdellä lapsista tuli 2 kertaan märkäpaise nieluun. onneksi päästiin nopeasti leikkaukseen joka jo huomenna.
toissa viikko vietettiin pienimmäisen kanssa sairaalassa osastolla, jossa tutkittiin puheen viivästymää. sieltä löytyi myös kuulon alenema huh. tuntuu että kaikki kakka kerääntyy nyt meille.

neuvolassa pääsin taas vieraileen maanantaina hb oli noussut 114 raudan kanssa. pissasta löytyi verta ja valkosoluja. muuten kaikki ok. sain kela paperit ja nyt ootellaan pakkausta

mut täs pikaiset marmatukset
 
Pitkästä aikaa pääsin tänne käymään. Jäi koko viimekuu väliin... : /

Paljon onnea Siniziille prinsessasta ja paljon voimia koko perheelle! :heart:

Omaan napaan ei ihmeempiä.. kaikki sujuu ihan kivasti. liikkeitä tuntuu paljon ja päivittäin. :heart:
Viime viikolla neuvolassa pissassa oli sokeria, joten joudun nyt perjantaina pissaamaan purkkiin uudestaan. Ja jos siinä vielä sokeria joudun sokerirasitukseen.
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
 
En nyt ehdi kommentoida muuta, mutta Ninnu83, ethän vain ollut ennen neuvolaa syönyt mitään erityisen sokeripitoista, esim juonut tuoremehua reilusti? Mulla on kerran tullut tuoremehusta sokerit läpi, mutta rasitus oli sitten kunnossa. Joten nyt kun menen neuvolaan, niin vältän kaikkea sokeripitoista aamulla ennen neuvolaa.
 
Jos pikkuhousunsuojat hiostaa ja tuntuu pahalta, niin kannattaa kokeilla kestopikkuhousunsuojia. Ne kun on vaan kangasta ja tosi pehmeitä. Niitä voi ommella itsekin. Mullakin on tosi runsasta valkovuotoa. Otettiin kans hiivakoe vaan ei ollu mitään. Onpas kääkkiksen osku jo iso :O

Mulla meni viime yö paljon paremmin. Kutka oli sen verran lievää, että sain nukuttua melkein täydet yöunet :). Ihottumaa on nyt kasvoissakin, mutta se ei ole onneksi mennyt pahaksi (kop kop), on vain punaiset läntit.

-Happis ja pikku-Kalle 27+1
 
aapelikaapeli: onpa kurjaa, että elämä potkii päähän...Jospa nyt ois kuitenkin edessä jo paremmat ajat ja kuulonalenemakin olisi jotain helposti hoidettavaa. Voimahalaukset sinne :)

Kääkkis: Mietin ihan samaa kuin kitrus ja happihyppy, että onpa osku jo hurjan suuri. Oliko suurelle koolle jotain selitystä? Toivottavasti olosi paranee ja saat asioita purettua ja pääset sitten nauttimaan täysillä elämästä!

ON: Kyllähän pepe sitten kääntyi eilen, mikä helpotti oloa, mutta nyt liikkeet ei tunnu niin selvästi. Koko päivän on saanut kuulostella, että liikkuuko. Onneksi iltajumpat on ollut selkeemmät. Mulla hujahti tänään yksi sokeriarvo vähän turhan korkealle, joten saapa nähdä iskeekö se raskausdiabeteksen päälle :( Loman aikana on ollut vähän hengenahdistusta yms. ruokailujen jälkeen, mutta vasta tänään tajusin yhdistää sen sokereihin ja mittasin. Ei se tullu reissussa mieleenkään. Pitää seurailla tilannetta ja käydä ensi viikolla toisessa rasituksessa...

Commander ja pepe 24+6
 
Wendylle ja hempukalle onnea tyttölupauksesta :)
Kääkkis toivottavasti puhuminen alkaa helpotta mikä sitten sinua onkaan alkanut painamaan :hug:

Mistä te tiiätte, että pikkuset kääntyy pääalaspäin? nyt on varmaan niin amatööri kysymys, mutta kun häiritsee :D

Ainiin ja voisiko minulle päivittää etusivulle poikalupauksen, kun on näköjään jäänyt poies :)

Happynow ja pikkumies jo 24+0:heart:
 
Huomenta! :)

Mulla on kans aika runsasta toi valkovuoto ainakin siihen verrattuna mitä ennen raskautta oli.. Pikkuhousun suojaa käytän aina paitsi öisin.. On paljon puhtaampi olo kun ei pikkuhousunsuojasta tunne että on koko alaosasto kosteena:D

Paino arvio 28 viikoille on n.1100g+, riippuu vähän paikasta mistä katsoo.. Aika monella ollu arviot 27-28 viikoilla 1kg-1kg300g, ja monella ollut myös paljon painavempiakin..Kääkkiksen osku voinu hurahtaa näillä viikoilla paljon ja seuraavilla voi tulla painoo vähän vähemmän. Aika epätasasesti ne taitaa kasvaa:) Tota vau kirjaa ei ainakaan kannata uskoo.. Siinä on aina näyttänyt alakanttiin painoarvio verrattuna mun ultrassa tehtyihin painoarvioihin.. Ja keskikäyrällä meiän poika on koko ajan ollut.. :)

Tänne ei kuulu kummempaa.. Vauva vieläkin melkein poikittain ja painaa välillä oikeaa kylkiluuta. Eilen illalla venytteli itteensä silleen et oikein pelästyin kun oikeelle ja vasemmalle puolelle kohdistu kauhee paine samaan aikaan :D mut ihanaa kun muru liikkuu:) sais vaan kääntyä ettei painais kauheesti noita kylkiluita.. Ja välillä potkii urakalla virtsarakkoon, et sen vois kans lopettaa:D
Nyt takas hetkeks nukkuun. Kävin vaan ukon viemässä puoli 7 töihin enkä heti saanu unta ni kokeillaan nyt uusiks..

Jane & Viltsu 27+2
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta :)

Onnea tyttö- ja poikalupauksista itse kullekin!
En tiedä olenko täällä vielä sanonut sokerirasitustestistä, että neukusta soitettiin ja kaikki OK! Fiuh, ei tarvitse sen asian kanssa stressata.. :whistle:

Vuodosta sen verran, että myös itselläni on aina ollut valkovuoto runsasta. Odotusaikana en ole huomannut, että se olisi mitenkään lisääntynyt, samallalailla lorisee kuin aina.. :D Vistoa..

( . ) Minäkään en koskaan tiedä, mitenpäin vauva on. Jos se venyttelee kovasti, ilmestyy masuun kova kumpu, mutta en tiedä onko se pää vai peppu.. :D Kun vauva kääntyy, tuntuu painetta kummissakin kyljissä ja hassua muljahtelua. Pari päivää muksu on tampannut tuonne sisäänpäin, joten potkuja ei ole niinkään selvästi tuntunut ulospäin. Maha vaan hytkähtelee.. =) Se tuntuu välillä vähän ikävältä jos vauva kenkii tonne "alapäähän".. Mutta pääasia että pikkukaveri on virkeä ja päivittäin tuntuu liikkeet useasti.

On kyllä erikoista, että olen tähän aikaan hereillä. Yleensä kuorsaan 10-11 asti jos ei ole aamusta menoa. Nyt piti viedä mies töihin kahdeksaksi, ja mietin, etten enää nukkumaan laita. Nyt kyllä väsyttäisi vähän, mutta pitää lähteä käymään vakuutusyhtiöllä kysymässä, saadaanko enää lapsivakuutusta, kun sehän pitäisi 3kk ennen la:ta hakea ja 1.11 oli deadline! :O Jostain luin, että kyllä sen vielä saa, pitää vaan mennä käymään paikanpäällä.

Tämmöstä täälä!

Lulu ja mukelo 27+2 :heart:
 

Yhteistyössä