Wendy samaa mieltä: älä vielä huolestu (tiedän: helpommin sanottu kuin tehty), mutta tuo sf on niin kakka mitta, kun huolestuttaa ihan turhia. Tiedän erittäin monta, jolla se on ollu ihan mitä sattuu (mun esikoinen mukaan lukien) ja silti kaikki ok, normikokoinen vauva jne. Toki se joillakin on merkki jostain muusta, mut tuntuu, et yleisimmin väärä hälytys..
Ja muutoin teet, kuten susta tuntuu hyvälle. Koita, josko suolan vähentäminen auttaa (leipä ja juusto on aika voimakkaan piilosuolasia) ja lisävinkkinä, että jos kovasti syö hiilareita, niin hiilarit sitoo nestettä. Eli jos niin paljon turvottaa, että oma olo on tukala, kantsii tuotakin katsastaa. Muutoin anna senkin olla. Joskus noi neuvolan tätsyt ei minusta paljon ajattele. Laukovat mitä sattuu. Eihän niiden tehtävä sielä pitäs olla asiakkaan mielenpahottaminen, mutta jotkut niistä on mitä on.
(.) Mulla tuli aamulla (nukkuessa vielä) tosi kipeä suppari. Onneksi vain se yksi, mutta hiukkasen alkoi jo mietityttää, kun esikoisesta semmosia alkoi tulla vasta, kun synnytys oli käynnissä. No juu, ei huolestuta enää, kun ohi meni eikä toista tullu, mutta hetken aikaa oli vähän :| Sais vielä muutaman viikon mennä, sit ei ehkä enää niin väliks, vaikka tuliskin.
Tosin toukkis oli yöllä, kun kävin vessassa jotenkin aivan oudossa asennossa tossa mun ylämahalla. Jotenkin sen sai siitä ihan konkreettisesti "käsiinsä" ja tuntui ihan hassulle, kun hahmotin vähän, että minkä kokoista tyyppiä siellä oli (ei tosin hajuakaan, mikä osa se oli. Sen verran kiinteä, että oisko ollu pää).
Ei tietenkään koko vauvaa, mutta kuitenkin. Mulla on tuo etuseinämäistukka, niin ei tuosta mahan päältä yleensä tunnu semmosia teräviä juttuja lainkaan, mutta nyt tuntui, että sai paremmin esille vähän niitä ääriviivoja.
Happynow eihän ensisynnyttäjäkään ilman syytä äitipolille enää mene, vaan jos on jotain "vialla", niin sitten? Itse menen (en ole ensisynnyttäjä) tällä kertaa tuon rd:n takia kokoarvioon, ensisynnyttäjänä kävin silloin synnytystapa-arviossa (ja lopulta liikehälytyksen vuoksi). Tai siis täälläpäin ainakin vaaditaan joku syy: rd, synnytystapa-arvio, sf-mitta jne. Jos kaikki on ns. normaalisti, ei ensisynnyttäjillekään automaattisesti kokoarviota tehdä.