*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

Repa sä et toiseen ketjuun kirjottanu, että oot nukkunu huonosti. Se vaikuttaa tuloksiin heti (ainakin mulla ja oon lukenut, että myös muilla). Nostaa siis heti arvoja. Mutta oikeesti lopetat stressaamisen, sun luvut on noususta huolimatta loistavia. :) Niin ja muuten: stressi nostaa lukuja myös. ;)

Meillä herra pönkääjä on töissä. Käy melkein kipeetä, kun nostelee jotakin osaa itsestään tosta mun ylämahasta läpi...

Repa mä olen kanssa kuullut, että yöynet nimenomaan vaikuttaa arvoihin...tsemppiä nyt stressailun lopettamiseen ja yritä rentoa kun joulukin tulee :hug:

Mun selkä ei anna mun enään nukkuakkaan viime yönä ei minkäänlaista asentoa löytynyt ettei koskisi niin oli pakko ottaa paracetamolia...eikä sekään kyllä auttanu... Ja nyt kun on koko yön töissä huhkinu ja hetkeksi istahdin niin johan alkoi koskemaan :( Joulu töitä sit loppu! En riskeeraa vauvan taikka mun hyvinvointia työn takia :)

Happynow ja muru POKS 31+0 :heart:

Hyvä joulun toivotus kaikille!

Täällä loppui "lepäily" kun esikoinen jäi kotiin hoidosta. Heti kyllä huomaa selässä kun koko ajan pitää leikkiä ja touhuilla, poika ei anna hetken rauhaa.. Täytyy vain mennä päivä kerrallaan. Näistä kivuista johtuen toivon kyllä hartaasti, että vauva tulisi vähän etuajassa. Esikoinen meni viikon yliajalle joten kai samaa on odotettavissa taas.. Vielä olisi siis 6-8 viikkoa jäljellä.

Koittakaahan lepäillä!

Blue ja pienokainen 33+6

Kärppä ja muut,Joo,eilinen etenkin oli niin huono päivä henkisellä tasolla,isän siunaus tilaisuudesta soiteltiin jne. et meinasin ratketa pahaan oloon.... kaikki tuntuu sillon niin ylivoimaselta. Mut soitin neuvolaan ja siellä sano ihan samaa et arvot on edelleen hyvät ja ehkä lähempänä normaalia kuin aikasemmat. Nyt jouluna tuli käsky laittaa mittari nurkkaan;)

Nyt koittaa tämäkin ajatella vaan joulua ja lepoa,esikko herää jostain syystä jatkuvasti 5.30-6 ,vähän vähillä unilla menty,mut miehenkans herätään nyt vuorotellen.

Oikein hyvää joulua kaikille!!!!:xmas:

Repa ja säynävä 32+5

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE HELMI-MAMMOILLE!! :xmas:

Täällä olo on ollut ihan ok, joten hyvillä mielin alan joulua viettämään. Tänään vielä pientä siivousta ja ruoan laittoon ja sitten alkaa meidän joulu illalla, kun joulusauna kutsuu :heart: Koitetaan nauttia läheisistä ja rauhallisesta joulusta (vaikka itse joulu ei tänä vuonna kovin pitkä olekaan vapaapäivien suhteen).

Mami ja Nasu 33+1 (loppu häämöttää pikku hiljaa :D ja olen onnellinen, että raskaus on kaikesta huolimatta sujunut näin pitkälle) Todennäköisesti viikot paukkuu ylikin, mutta tämän raskauden jälkeen se ei haittaa yhtään! :heart:

Se on kuulkaa kumma, kuinka ne kaikki mieltä painavat asiat sitten kerääntyy kaikki samalle hetkelle. Repalle jaksamista ja toivottavasti mittaustauko ja joulun taika tekevät tehtävänsä ja saat vähän muuta ajateltavaa :)

Jaksamista myös kaikille kipujen ja töiden kanssa painiville, onneksi täällä ollaan saikulla ja saa ottaa ihan rennosti ja tehdä vaan niitä asioita joita itse jaksaa.

Meillä oli eilen mummon siunaustilaisuus ja aika kova päivä oli kyllä henkisesti. Mutta kaunis tilaisuus kyllä kieltämättä ja nyt jotenkin itsestäkin tuntuu, että on "lupa" päästää irti ja jatkaa omaakin elämää.

Muuten olo on ihan hyvä. Tänään täytyisi ulkolaisen serkkutytön kanssa lähteä kaupungille katselemaan maailman menoa (ei oikein kiinnosta... ) ja ihmisvilinää, tosin likka asuu Tokyossa eli eiköhän ole ihmisiä nähnyt enemmän viikossa kun minä ikinä ;) Muuten otetaan joulu ihan rauhassa, käydään sukuloimassa ja sit ollaan ihan vaan kotosalla varmaan eli enköhän mä täälläkin pyöri aikani kuluksi :D

nelli & mytty 32+4

Kopioin nyt suoraan tekstini kerhon puolelta, koska en jaksa näpyttää uusiks ja meinaan nukahtaa tähän pystyyn. Mutta kuitenkin pakko oli tulla heti päivittään kuulumiset tänne :D

KäääääK
En tiä nyt olisko ilonen vai peloissaan:D
Eli tultiin äsken ukon kans neuvolasta/ultrasta..

Pissa oli puhdas, Paineet kunnossa, Paino 490g/vko, turvotusta on ehkä minimisti kun sanoin et masuun jää lakanasta raidat:D nohh sitten: vauvelin painoarvio oli 2500g ja päänympärys- ja reisiluunmitat vastat viikkoja 37!!!! mutta vatsanympäriltä poika oli laiha.. Nohh ihan kun isänsä:D Sit oli kohdun suuta jäljellä 1/2cm ja oli pehmee.. Pää oli laskeutunu ja ilmeisesti kiinnittynytkin(minkä oon kans kyllä arvannutkin) Eli todennäkösesti saadaan pikkumies maailmaan ennen helmikuuta.. Niinkun oon vähän veikkaillukkin.. Hui ja samalla ihanaa:) toivottavasti ainakin tulee vähän aikasemmin eikä kasvata päätään enempää :D

Mutta nyt pikku päikkäreille rakkaan kans ja sit anoppilaan:) Oikein ihanaa joulua kaikille :xmas:

Jane & Viltsu 34+2 (vai sittenkin 37?) :heart::heart::heart:

Viimeksi muokattu:
Janelle pakko pikaisesti kommentoida...Meidän esikoinen oli rv.32 painoarviossa 2,2 kg. Ja syntyi rv.40+2 painolla 3,7 kg. :) Joten älä nyt vielä pahinta pelkää sen painonsuhteen ainakaan. :)
Päänympärykseen en osaakkaan sitten ottaa kantaa. :)

Tulin vaan toivottamaan Oikein Rauhallista & Antoisaa Joulua koko poppoolle!!!!

Mulla alkaa huomenna kuuden päivän työputki, joten omaa joulua vietämme vasta Tapanina aamuvuoron jälkeen. Onnex miehen vanhemmat asuvat tossa lähellä, joten mies menee sinne aattona "päivähoitoon" ;)

Wendy79 & Alivuokralainen 32+2

Huhhui, täällä on pakkasta -30, hrrrrr. Mulla on joulusiivot vielä kokonaan tekemättä, tarttis varmaan alotella pikkuhiljaa. Matot vein eilen illalla ulos, ne on ainakin tuultunu hyvin. :) Kinkun laitoin aamulla uuniin ja nyt jo vesi kielellä oottelen että sais sen pois sieltä, aika huumaava on tuo tuoksu nimiitäin.

KAIKILLE OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA!!

Toivottaapi Amos ja Tiitiäinen 32+3

Jane, vau, olipas varmaan aikamoinen yllätys noi mitat!

Repa: Hyvä, että maltat olla mittailematta, se kyllä helpottaa varmasti ainakin sitä henkistä painetta :) Minäkään en aio jouluna mittailla ollenkaan, vaikka ylityksiäkin on edelleen tullut.

Täällä aloitellaan joulunviettoa flunssassa; mulla hirveä räkätauti, päänsärky ja kuumetta. Onneksi ei ole mun vuoro laittaa joulua. Kohta lähdetään anoppilaan, mikä hieman himmentää joulufiilistä, mutta pitää yrittää nauttia erimielisyyksistä huolimatta.

Oikein ihanaa joulun aikaa kaikille, ensi vuonna joulua vietetäänkin jo näiden meidän pikkuisten kera :heart:

Jane, vau, olipas varmaan aikamoinen yllätys noi mitat!

Repa: Hyvä, että maltat olla mittailematta, se kyllä helpottaa varmasti ainakin sitä henkistä painetta :) Minäkään en aio jouluna mittailla ollenkaan, vaikka ylityksiäkin on edelleen tullut.

Täällä aloitellaan joulunviettoa flunssassa; mulla hirveä räkätauti, päänsärky ja kuumetta. Onneksi ei ole mun vuoro laittaa joulua. Kohta lähdetään anoppilaan, mikä hieman himmentää joulufiilistä, mutta pitää yrittää nauttia erimielisyyksistä huolimatta.

Oikein ihanaa joulun aikaa kaikille, ensi vuonna joulua vietetäänkin jo näiden meidän pikkuisten kera :heart:

Commander ja Pepe 32+0 (POKS!)

Kaikki ok myös täällä!! Liikkeet ja mekastus on mahassa rauhottonu siihen hillittömän älämölöön mitä Jeppis on pitänyt, joten alkaa ilmeisesti tila loppumaan pikkuhiljaa. Pääalaspäin on ollut muutaman viikon ja pylly punkee keskeltä mun mahaa :D Itselläni alkoi tänään äitiysloma <3 Tammikuun 13 meen taas äippäpolille vauvan kokoa katsomaan ja toivottavasti katsovat viimein jo kohdunkaulan tilannettakin. Se on meinaa katsottu viimeeksi viikolla 10 :O Olen varma että pari kertaa mua olis supistanut... Esikosta kun siis ei supistanut koskaan niin juhlaa tämä kaksikin kertaa jo on :D Sitten rv36 vielä synnytystä varten kokoarviointi.

Paineet ovat pysyneet toistaseksi alle lääkityksen alottamisen. Joka toinen kerta virtsassa on proteiinia , että kyllä se hiukan kummittelee, mutta toivotaan että selviän ilman myrkytystä tällä kertaa.

Omaa napaa tuli tuutin täydeltä, mutta en ole kirjotellut pitkään aikaan kun ei ole oikeestaan ollu erikoista kerrottavaa :) Joka päivä olen kyllä käynyt lukemassa täällä.

Toivotan rauhallista Joulua kaikille ja muistetaan juoda vettä kun syödään suolasia jouluruokia :D

Jenni ja Jeppis 31+1

Bom
Tervehdykset kaikille anoppilasta! :)

Tulee oikein iloiseksi mieli, kun kuulee, miten hyvin pikkuvauvoilla menee! Jaksamista ja rauhallista Joulua heidän perheille!

Repalle kiitokset tissitsemppauksesta! Olet varmaan oikeassa sen henkisen puolen / stressin kanssa. Sinullekin iloista joulumieltä ja pidä pääsi kurissa = pois stressiajatukset! :)

Olen esikoisen ja koirani kanssa kuljetettu jo eilisestä anoppilaan joulunviettoon. Mies saapuu sitten tänään perässä. Ihanaa! Olen nukkunut kahdet päiväunet ja kunnolla vielä aamullakin. Ainut vaiva on väärästä tyynystä johtuva niskakipu :p Tosi, tänään on ollut ruskeeta vuotoa, mutta en nyt hätäile siitä, kun ei ole vain kirkasta verta. Maanantaina on neuvolan lääkäri. Toivottavasti on kaikki hyvin.

Hyvää ja kaunista Joulua kaikille!

Bom ja masukki 34

Huomenna alkaa virallisesti äippäloma, tosin vapaalla oon ollut jo tiistaista asti. On tätä odotettukin!! Hyvin täällä voidaan, vaavi on vilkkaalla päällä ja mitään suppareita tms. ei ole ollut. Kuitenkaan ei loma yhtään liian aikaisin alkanut! ;) Tiistaina taas neukkuaika ja siitä viikon päästä neukkulääkäri. Käyttekö muuten synnytysvalmennuksessa? Meillä ois 8.1. aika sinne, maksaa 50€ mut toivottavasti on sen arvoinen..

Kiva kuulla, että jo syntyneet helmiksetkin voivat hyvin! :)

Oikein tunnelmallista ja rauhaisaa joulua kaikille! Muistakaa levätä, relata, vähäsen myös herkutella (hyvällä omallatunnolla) ja nauttia!! :xmas:

Lulu ja mukelo 34+3 :heart:

Hyvää joulua kaikille helmiksille :heart:

Täällä tosiaan menee joulu töissä, mutta huomenna kuitenkin mennään miehen isän luokse syömään ja nauttimaan joulusta ja sitten kotiin takasin nukkumaan ja yöksi töihin :)
Koko ajan tulee rankemmaksi selän kanssa ja nyt on ollu ihme menkkatuntemuksia tänään :/ Ens viikolla lääkäri ja sit selvii enemmän :)

Jane rupes oikeen hymyilyttämään kun huomaa niin selkeästi sun innostuksen :D varmaan alko enemmän jännittämään :)

Jännittääkö täällä ketään vielä lähestyvä synnytys? Itseäni ei ollenkaan ainakaan vielä...enemmän tosiaan jännittää se kun pääsee pojan kanssa kotiin sairaalasta, että miten sit pärjää =)

Lepäilkää ja nauttikaa joulusta :heart:

Täällä ei tuleva synnytys jännitä vielä. Enemmänkin jännittää synnytystapa-arvioinnin tulos, että mitä kautta se muksu ulos tulee :) Ehkä sit arvion jälkeen alkaa jännittämään enemmän synnytys. Nyt ehkä mullakin ajatukset enemmänkin niissä ensimmäisissä päivissä kotona, ja kuinka sitten pärjätään. Mutta hyvin se varmasti menee:)

Täällä kovaa lentoa koko joulu, tai joka päivälle jotain menoa siis. Onneks ei oo ihan aikataulutettua niin ehtii kotonakin olla.

Oikein hyvää joulua joulua kaikille!

nelli & mytty 32+5

Ihanaa että jo syntyneillä helmiksillä on kaikki hyvin <3

Me tultiin eilen kotiin mun vanhempien luota, auto oli ihan täys vauvan tavaroita :D Ihanaa päästä taas pesemään vauvapyykkiä! Tänään tai huomenna mennään käymään miehen vanhempien luona ja sitten loppujoulu vain ollaan ja rentoudutaan, ihanaa.

Oikein ihanaa joulua kaikille helmiksille!

pokemoni & myttynen 31+3

Muakaan ei oikeestaan jännitä synnytys.. Toivon vaan että kaikki menee pojalla hyvin:) Ja että saa synnyttää normaalisti.. Mutta en pelkää kipua tai mitn muuta vastavaa. Tulos niistä tuskista on kuitenkin jotain aivan ihanaa:heart:¨

Ihanaa Joulua täältäkin kaikille
Toivottaen Jane & Viltsu 34+3

Meille syntyi tänään pieni tonttutyttö: viikkoja 34+4, paino 2600g, pituus 45cm. lapsivesi alkoi tihkua eilen ja niinpä lähdettiin sairaalaan. sain antibioottia, kortisonia ja supistuksia estävää lääkettä. aamulla supistukset alkoivat tihentyä ja kipeentyä.olin auki kahdelle sormelle ja lapsivettä lorisi jo reippaasti kun lähdettiin leikkaussaliin. Mies ehti juuri ja juuri paikalle pitämään mua kädestä kiinni. Mies pääsiki sitte hoitaan vauvaa moneksi tunniksi, kun minä jäin heräämöön odottelemaan, että jalat alkoi taas toimia. §

Tuossa tuo meidän "Kalle" nyt sitte tuhisee. Söi jo tuttipullosta ja katselee ympäristöön jo kovasti.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä